ODLUKAO OBRAZOVANJU KOORDINACIONE KOMISIJE("Sl. glasnik RS", br. 66/2015 i 5/2016) |
1. Za usklađivanje, odnosno koordinaciju inspekcijskog nadzora u Republici Srbiji obrazuje se Koordinaciona komisija.
2. Poslovi i zadaci Koordinacione komisije, kojima se obezbeđuje vršenje obuhvatnijeg i delotvornijeg inspekcijskog nadzora i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora, pored poslova utvrđenih Zakonom o inspekcijskom nadzoru, jesu:
1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;
2) da obrazuje stručnu grupu čiji je zadatak da, u saradnji sa Komisijom za sprovođenje ispita za inspektora, sačini baze pitanja i studija slučajeva za ispit za inspektora;
3) da objavljuje na svojoj internet stranici informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podatke o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;
4) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;
5) da razmatra izveštaj o radu unutrašnje kontrole inspekcije.
3. Koordinaciona komisija sastoji se od:
1) Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora i
2) Saveta Koordinacione komisije.
4. Odbor za koordinaciju inspekcijskog nadzora obavlja poslove i zadatke iz tačke 2. ove odluke na analitičkom i stručno-operativnom nivou.
5. Odbor za koordinaciju inspekcijskog nadzora čini 15 članova, i to predsednik, zamenik predsednika i 13 ostalih članova iz reda rukovodilaca inspekcija i rukovodilaca u ministarstvu nadležnom za poslove privrede.
Predsednik Saveta Koordinacione komisije je ministar nadležan za poslove uprave, a zamenik predsednika je državni sekretar u ministarstvu nadležnom za poslove uprave zadužen za poslove sistema inspekcijskog nadzora.
Predsednik Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora.
Predsednika Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora.
6. U Odbor za koordinaciju inspekcijskog nadzora imenuju se:
- za predsednika:
dr Kori Udovički, potpredsednik Vlade i ministar državne uprave i lokalne samouprave;
- za zamenika predsednika:
Željko Ožegović, državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave;
- za članove:
1) Zoran Petrović, direktor - glavni upravni inspektor, Upravni inspektorat, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave;
2) Miroslav Đinović, koordinator u Sektoru za kontrolu Poreske uprave, Ministarstvo finansija;
3) Lidija Stojanović, pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija - glavni tržišni inspektor;
4) Bojan Jocić, direktor Inspektorata za rad, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja;
5) Aleksandar Simić, vršilac dužnosti pomoćnika ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture;
6) Sanja Čelebićanin, načelnik Odeljenja veterinarske inspekcije u Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine;
7) Željko Pantelić, pomoćnik ministra poljoprivrede i zaštite životne sredine;
8) prim. dr Zoran Panajotović, pomoćnik ministra zdravlja;
9) mr Gordana Radosavljević, vršilac dužnosti pomoćnika ministra trgovine, turizma i telekomunikacija;
10) Ivan Zarev, načelnik Uprave za preventivnu zaštitu u Ministarstvu unutrašnjih poslova;
11) Miroslav Stamenković, načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja;
12) Branko Ilić, načelnik Odeljenja za elektroenergetsku inspekciju u Ministarstvu rudarstva i energetike;
13) Dušan Purić, vršilac dužnosti pomoćnika ministra privrede;
- za zamenike članova:
1) Nenad Šarkoćević, načelnik Odeljenja upravne inspekcije Beograd, Upravni inspektorat, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave;
2) Dragan Agatunović, načelnik kancelarijske kontrole u Sektoru za kontrolu Poreske uprave, Ministarstvo finansija;
3) Goran Macura, načelnik Odeljenja za opšti nadzor u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija;
4) Dejan Kovačević, pomoćnik direktora Inspektorata za rad, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja;
5) Branislav Vučković, šef Odseka za pravne i administrativne poslove u oblasti inspekcijskog nadzora u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture;
6) Nenad Milojević, šef Odseka fitosanitarne inspekcije Beograd u Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine;
7) Olivera Topalov, načelnik Odeljenja za sprečavanje i kontrolu zagađivanja životne sredine u Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine;
8) Jelica Radulović, šef Odseka za zdravstvenu inspekciju Beograd u Ministarstvu zdravlja;
9) Snježana Vignjević, načelnik Odeljenja turističke inspekcije Beograd u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija;
10) Predrag Radaković, načelnik Odeljenja za sprovođenje preventivnih mera pri korišćenju objekata u Ministarstvu unutrašnjih poslova;
11) Nataša Jovanović, samostalni savetnik u Sektoru za inspekcijske poslove u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja;
12) Uroš Đurđević, načelnik Odeljenja za inspekciju opreme pod pritiskom u Ministarstvu rudarstva i energetike;
13) Dubravka Bucalović, načelnik Odeljenja za politiku razvoja malih i srednjih preduzeća i preduzetništva u Ministarstvu privrede.
Predsednik, zamenik predsednika, članovi i zamenici članova Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora zamenjuju se posebnim rešenjem.
7. Savet Koordinacione komisije:
1) odobrava mišljenja Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje Koordinacionoj komisiji dostavljaju inspekcije;
2) odobrava smernice i uputstva Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora koji se odnose na usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija i na unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija;
3) odobrava inicijative Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora nadležnim organima, koje se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;
4) zauzima, na zahtev Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora, prethodni ili naknadni stav povodom određenog pitanja od značaja za inspekcijski nadzor koji se tiče više inspekcija, a koje je predmet razmatranja od strane Odbora za koordinaciju inspekcijskog nadzora;
5) obavlja druge poslove i zadatke utvrđene ovom odlukom.
8. Savet Koordinacione komisije čine svi ministri koji rukovode ministarstvima koja imaju utvrđene nadležnosti u oblasti inspekcijskog nadzora i ministar nadležan za poslove privrede.
Predsednik Saveta Koordinacione komisije je ministar nadležan za poslove državne uprave, a zamenik predsednika je ministar nadležan za poslove finansija, koje mogu zamenjivati državni sekretari.
9. U Savet Koordinacione komisije imenuju se:
- za predsednika:
dr Kori Udovički, potpredsednik Vlade i ministar državne uprave i lokalne samouprave;
- za zamenika predsednika:
dr Dušan Vujović, ministar finansija;
- za članove:
1) dr Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija;
2) prof. dr Zorana Mihajlović, potpredsednik Vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture;
3) Aleksandar Vulin, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja;
4) prof. dr Snežana Bogosavljević Bošković, ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine;
5) ass. dr Zlatibor Lončar, ministar zdravlja;
6) dr Nebojša Stefanović, ministar unutrašnjih poslova;
7) dr Srđan Verbić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja;
8) Aleksandar Antić, ministar rudarstva i energetike;
9) Vanja Udovičić, ministar omladine i sporta;
10) Željko Sertić, ministar privrede.
Predsednik, zamenik predsednika i članovi Saveta Koordinacione komisije zamenjuju se posebnim rešenjem.
10. Koordinaciona komisija donosi poslovnik o svom radu, kojim se bliže uređuju pitanja od značaja za njen rad.
Poslovnik iz stava 1. ove tačke donosi Odbor za koordinaciju inspekcijskog nadzora dvotrećinskom većinom glasova svih članova, uz odobrenje Saveta Koordinacione komisije.
11. Koordinaciona komisija podnosi Vladi redovne izveštaje o radu najmanje svakih 90 dana, kao i vanredne izveštaje po potrebi, i redovno ih objavljuje na svojoj internet stranici.
Koordinaciona komisija podnosi Vladi i godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.
12. Koordinaciona komisija doneće poslovnik o radu u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
13. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".