PRAVILNIK
O DOZVOLI ZA OBAVLJANJE PREGLEDA OBEZBEĐIVANJA

("Sl. glasnik RS", br. 23/2012, 10/2014 i 4/2016 - dr. pravilnik)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom se propisuju uslovi za izdavanje, izmenu, suspenziju ili stavljanje van snage dozvole za obavljanje pregleda obezbeđivanja, vreme na koje se dozvola izdaje, obrazac dozvole, uslovi koje mora da ispuni osoblje za obavljanje pregleda obezbeđivanja i interna kontrola kvaliteta obavljanja pregleda obezbeđivanja, objekata, opreme i instalacija koji su značajni za obavljanje pregleda obezbeđivanja.

Značenje izraza

Član 2

Pojedini izrazi koji se koriste u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) mesto pregleda obezbeđivanja je prostor na kome se obavlja pregled obezbeđivanja putnika i ručnog prtljaga i na kome se nalaze jedna metal-detektorska vrata i jedan rendgenski uređaj;

2) pošta je svaka pismena pošiljka ili drugi predmet, izuzev pošte avio-prevozioca, koji poštanska služba predaje na prevoz ili koji je namenjen za dostavu poštanskoj službi, prema pravilima Univerzalne poštanske unije;

3) pregled obezbeđivanja je korišćenje tehničkih ili drugih sredstava za prepoznavanje i/ili otkrivanje zabranjenih predmeta;

4) predati prtljag je prtljag koji je namenjen za prevoz u prtljažnom prostoru vazduhoplova;

5) provera dosijea je procena podobnosti lica za obavljanje pregleda obezbeđivanja i/ili za pristup obezbeđivano-restriktivnoj zoni bez pratnje i obuhvata proveru identiteta lica, njegovog prethodnog iskustva, kao i proveru da li je osuđivano za krivično delo, ponovljeni prekršaj iz vazdušnog saobraćaja ili privredni prestup i da li je protiv njega podignuta optužnica, pokrenuta istraga i pokrenut krivični postupak;

6) roba je svaka imovina namenjena za prevoz vazduhoplovom, izuzev prtljaga, pošte, pošte avio-prevozioca, materijala avio-prevozioca i zaliha namenjenih potrošnji u toku leta;

7) ručni prtljag je prtljag koji je namenjen za prevoz u putničkoj kabini vazduhoplova;

8) tehnička oprema za obavljanje pregleda obezbeđivanja je oprema koja obuhvata specijalne uređaje koji se koriste pojedinačno ili kao deo sistema za prevenciju ili otkrivanje radnji nezakonitog ometanja koje ugrožavaju obezbeđivanje u vazduhoplovstvu i objekte civilnog vazduhoplovstva.

II DOZVOLA ZA OBAVLJANJE PREGLEDA OBEZBEĐIVANJA

Dozvola za obavljanje pregleda obezbeđivanja

Član 3

Pregled obezbeđivanja na aerodromima koji se koriste za javni avio-prevoz i na opštim aerodromima može da obavlja operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja i koji ima dozvolu za obavljanje pregleda obezbeđivanja (u daljem tekstu: dozvola).

Dozvolu iz stava 1. ovog člana izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije (u daljem tekstu: Direktorat).

Uslovi za izdavanje dozvole

Član 4

Za sticanje dozvole, operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja, mora da ispuni sledeće uslove:

1) da ima poslovno sedište u Republici Srbiji;

2) da je registrovan za obavljanje uslužne delatnosti u vazdušnom saobraćaju;

3) da je organizaciono sposoban za obavljanje pregleda obezbeđivanja;

4) da raspolaže odgovarajućim brojem osoblja koje poseduje potvrdu o obučenosti za obavljanje pregleda obezbeđivanja, stečenu u ovlašćenom centru za obuku;

5) da ispunjava uslove u vezi s osiguranjem, kao i finansijske uslove iz člana 3. ovog pravilnika.

Ispunjenost uslova iz stava 1. tačka 3) ovog člana pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja dokazuje priručnikom za obavljanje pregleda obezbeđivanja, dok operater aerodroma dokazuje onim delom programa za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu u kome su navedene mere i procedure obezbeđivanja, angažovanje i obuka osoblja, planovi za vanredne situacije i način obavljanja unutrašnje kontrole kvaliteta.

Član 5

Radi procene ispunjenosti uslova iz člana 4. tačka 5) ovog pravilnika, podnosilac zahteva za izdavanje dozvole za obavljanje pregleda obezbeđivanja dostavlja sledeće podatke:

1) dokaz o osiguranju od odgovornosti iz delatnosti, koji obuhvata i osiguranje za štetu koju mogu da pretrpe putnici, lica koja nisu putnici, prtljag, roba, pošta i vozila, prilikom obavljanja pregleda obezbeđivanja;

2) finansijske izveštaje sa mišljenjem nezavisnog revizora za najmanje dve godine koje prethode godini u kojoj je podnet zahtev za izdavanje dozvole, a koji pokazuju da je podnosilac zahteva u tom periodu bio sposoban da ispuni svoje finansijske obaveze, kao što su fiksni i varijabilni troškovi poslovanja;

3) poslovni plan za godinu u kojoj je podnet zahtev za izdavanje dozvole, a koji pokazuje da je podnosilac zahteva sposoban da ispunjava svoje finansijske obaveze, odnosno da pokrije svoje fiksne i varijabilne troškove prema poslovnom planu zasnovanom na realnim procenama;

4) dokaz o dobroj reputaciji, odnosno potvrdu da nije u stečaju, da poslovni račun nije u blokadi, kao i dokaz o plaćenim porezima i doprinosima i sl.

Poslovni plan iz stava 1. tačka 3) ovog člana sadrži podatke o: promeni broja zaposlenih i ukupnim sredstvima za zarade zaposlenih (sa porezima i doprinosima) po mesecima za referentni period; druge podatke o troškovima u vezi sa zaposlenima, kao što su podaci o obuci zaposlenih/novozaposlenih i troškovima obuke i sl; planirani bilans stanja i bilans uspeha i osnove za planiranje prihoda i rashoda za referentni period.

Ako je podnosilac zahteva za izdavanje dozvole za obavljanje pregleda obezbeđivanja novoosnovano pravno lice, on mora da pokaže da raspolaže finansijskim sredstvima koja nisu manja od iznosa planiranih fiksnih i varijabilnih troškova za prvih šest meseci poslovanja, prema poslovnom planu zasnovanom na realnim procenama.

Ovlašćenja

Član 6

Dozvola operatera aerodroma mora da sadrži najmanje jedno od sledećih ovlašćenja:

1) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja putnika, njihovog ručnog prtljaga, lica koja nisu putnici i stvari koje ta lica nose sa sobom;

2) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja predatog prtljaga;

3) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja robe i pošte;

4) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja vozila;

5) ovlašćenje za obavljanje kontrole pristupa lica koja nisu putnici u kontrolisanu zonu i obezbeđivano-restriktivnu zonu aerodroma;

6) ovlašćenje za obavljanje kontrole pristupa vozila u kontrolisanu zonu i obezbeđivano-restriktivnu zonu aerodroma.

Član 7

Dozvola pravnog lica koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja mora da sadrži najmanje jedno od sledećih ovlašćenja:

1) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja putnika, njihovog ručnog prtljaga, lica koja nisu putnici i stvari koje ta lica nose sa sobom;

2) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja predatog prtljaga;

3) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja robe i pošte;

4) ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja vozila.

Podnošenje zahteva za izdavanje dozvole

Član 8

Zahtev za prvo izdavanje dozvole, operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja (u daljem tekstu: podnosilac zahteva) podnosi Direktoratu, najkasnije 120 dana pre planiranog početka obavljanja pregleda obezbeđivanja.

Zahtev za produženje dozvole se podnosi Direktoratu, najkasnije 60 dana pre isteka roka važenja dozvole.

Uz zahtev za izdavanje dozvole podnosilac zahteva mora da dostavi:

1) priručnik za obavljanje pregleda obezbeđivanja;

2) spisak rukovodećih i odgovornih lica podnosioca zahteva, sa podacima o njihovoj stručnoj spremi i obučenosti;

3) predugovor sa operaterom aerodroma o obavljanju pregleda obezbeđivanja, ako je podnosilac zahteva pravno lice koje sa operaterom aerodroma namerava da zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja;

4) drugu dokumentaciju za koju Direktorat oceni da je potrebna za odlučivanje o zahtevu.

Obrazac zahteva za izdavanje dozvole dat je u Prilogu 1. ovog pravilnika, a sadržaj i struktura priručnika za obavljanje pregleda obezbeđivanja dati su u Prilogu 2. ovog pravilnika.

Sprovođenje osnovne provere

Član 9

Po prijemu zahteva za izdavanje dozvole, ovlašćena lica Direktorata (proverivači) sprovode osnovnu proveru kojom se utvrđuje da li podnosilac zahteva ispunjava uslove za izdavanje dozvole.

Izveštaj proverivača

Član 10

Po završenoj osnovnoj proveri, a najkasnije 30 dana od dana kada je izvršena provera, proverivači sačinjavaju pismeni izveštaj o izvršenoj proveri koji sadrži činjenično stanje i dostavljaju ga direktoru Direktorata i podnosiocu zahteva.

Ako su u izveštaju o izvršenoj proveri konstatovane nepravilnosti zbog kojih nije moguće izdati dozvolu, a koje nije moguće otkloniti korektivnim merama, Direktorat donosi rešenje kojim se odbija zahtev za izdavanje dozvole.

Ako je u izveštaju o izvršenoj proveri konstatovano postojanje nepravilnosti koje je moguće otkloniti, Direktorat nalaže podnosiocu zahteva da predloži korektivne mere za otklanjanje nepravilnosti i rokove za njihovo preduzimanje.

Direktorat je dužan da proceni korektivne mere koji je predložio podnosilac zahteva i da ih prihvati, ukoliko su pogodne za otklanjanje uočenih nepravilnosti, a podnosilac zahteva je dužan da primeni korektivne mere koje je prihvatio Direktorat.

Odluka o ishodu provere

Član 11

Ako u izveštaju o izvršenoj proveri nisu konstatovane nepravilnosti zbog kojih nije moguće izdati dozvolu, Direktorat donosi rešenje o izdavanju dozvole i podnosiocu zahteva izdaje dozvolu.

Rešenjem o izdavanju dozvole, Direktorat odobrava i priručnik za obavljanje pregleda obezbeđivanja.

Direktorat donosi rešenje kojim se odbija zahtev za izdavanje dozvole ako:

1) podnosilac zahteva ne predloži korektivne mere u roku od 30 dana, računajući od dana kada je primio izveštaj o izvršenoj proveri koji sadrži nalog za predlaganje korektivnih mera; ili

2) podnosilac zahteva ne primeni korektivne mere koje je prihvatio Direktorat u roku koji je sporazumno određen između Direktorata i podnosioca zahteva.

Sadržaj dozvole

Član 12

Dozvola sadrži:

1) naziv izdavaoca dozvole - "Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije" i logo Direktorata;

2) pravni osnov za izdavanje dozvole;

3) naziv i adresu imaoca dozvole;

4) odgovarajuće ovlašćenje;

5) datum izdavanja i rok važenja dozvole;

6) pečat i potpis ovlašćenog lica.

Dozvola se izdaje na obrascu koji je dat u Prilogu 3. ovog pravilnika.

Važenje dozvole

Član 13

Dozvola važi godinu dana, izuzev ako je suspendovana ili stavljena van snage.

Sva ovlašćenja upisana u dozvolu, uključujući i naknadno stečena ovlašćenja, važe do isteka roka važenja dozvole.

Član 14

Imalac dozvole može, u toku važenja dozvole, da podnese zahtev za upis novog ovlašćenja, sa dokumentacijom na kojoj zasniva svoj zahtev.

Na osnovu zahteva iz stava 1. ovog člana Direktorat vrši proveru ispunjenosti uslova za sticanje novog ovlašćenja.

Promene u toku važenja dozvole

Član 15

Imalac dozvole je dužan da obavesti Direktorat o nameri da u toku važenja dozvole izvrši promene u radu, najkasnije 30 dana pre planirane promene.

Imalac dozvole je dužan da promene iz stava 1. ovog člana unese u priručnik za obavljanje pregleda obezbeđivanja.

Direktorat je dužan da sprovede periodičnu proveru ako ustanovi da je promena od uticaja na uslove za izdavanje dozvole.

Suspenzija dozvole, odnosno ovlašćenja

Član 16

Ako vazduhoplovni inspektor, vršeći inspekcijski nadzor u toku važenja dozvole, ustanovi da imalac dozvole ne ispunjava neki od uslova pod kojim je dozvola izdata, on može da podnese obrazloženi pismeni predlog direktoru Direktorata da se dozvola ili pojedina ovlašćenja upisana u dozvolu suspenduju ili stave van snage.

U slučaju da uvaži predlog iz stava 1. ovog člana, direktor Direktorata donosi rešenje o suspenziji ili stavljanju van snage dozvole i/ili pojedinih ovlašćenja upisanih u dozvolu.

Rešenjem o suspenziji dozvole imaocu dozvole se zabranjuje da obavlja pregled obezbeđivanja, a rešenjem o suspenziji pojedinih ovlašćenja upisanih u dozvolu zabranjuje mu se da obavlja poslove koje je obavljao na osnovu tih ovlašćenja.

Rešenjem o suspenziji Direktorat može da naloži imaocu dozvole da u određenom roku ispuni odgovarajuće obaveze u cilju ispunjenja propisanih uslova za važenje dozvole.

Suspenzija dozvole, odnosno ovlašćenja, može da traje najduže šest meseci, računajući od dana kada je dostavljeno rešenje o suspenziji.

Suspenzija dozvole, odnosno ovlašćenja, ukida se ako imalac dozvole, pre isteka određenog roka, ispuni obaveze koje su mu naložene rešenjem o suspenziji.

Stavljanje van snage dozvole, odnosno ovlašćenja

Član 17

Direktorat stavlja dozvolu, odnosno ovlašćenje, van snage:

1) ako imalac dozvole ne ispuni obaveze koje su mu naložene rešenjem o suspenziji, do isteka roka koji je određen u rešenju o suspenziji;

2) neposredno, na osnovu predloga vazduhoplovnog inspektora za stavljanje dozvole van snage, ako je očigledno da imalac dozvole ne ispunjava uslove za obavljanje pregleda obezbeđivanja.

Član 18

Operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja mora da obezbedi kontinuitet u obavljanju pregleda obezbeđivanja.

III OSOBLJE ZA OBAVLJANJE PREGLEDA OBEZBEĐIVANJA

Član 19*

Za obavljanje pregleda obezbeđivanja operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja mora da obezbedi dovoljan broj kvalifikovanog i stručno osposobljenog osoblja za obavljanje pregleda obezbeđivanja.

Član 20*

(Prestalo da važi)

Broj osoblja koje obavlja pregled obezbeđivanja

Član 21

Broj osoblja koje obavlja pregled obezbeđivanja određuje se prema vrsti pregleda obezbeđivanja, odnosno vrsti kontrole pristupa koji se obavljaju, a na osnovu vršnog opterećenja, vrste i obima saobraćaja, vremena otvorenosti aerodroma, radnog vremena i vremena potrebnog za odmor osoblja koje vrši pregled obezbeđivanja, odnosno kontrolu pristupa.

Minimalan broj osoblja koje obavlja pregled obezbeđivanja putnika i ručnog prtljaga na jednom mestu na kome se obavlja taj pregled je pet.

Operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja mora da, prilikom određivanja potrebnog broja osoblja, uzme u obzir da ručni pregled putnika i lica koja nisu putnici obavlja osoblje koje mora da bude istog pola kao i lice koje se pregleda.

Obuka osoblja u slučaju uvođenja nove ili modifikacije postojeće tehničke opreme za obavljanje pregleda obezbeđivanja

Član 22

Operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja mora da sprovede obuku osoblja koje obavlja pregled obezbeđivanja za korišćenje tehničke opreme za obavljanje pregleda obezbeđivanja, najkasnije 30 dana pre nego što nova ili modifikovana oprema bude instalirana.

IV INTERNA KONTROLA KVALITETA

Interna kontrola kvaliteta

Član 23

Operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja mora da, svakodnevno i/ili periodično, sprovodi internu kontrolu kvaliteta obavljanja pregleda obezbeđivanja, objekata, opreme i instalacija koji su značajni za obavljanje pregleda obezbeđivanja.

Operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja je dužno da o sadržaju kontrole iz stava 1. ovog člana sačini izveštaj.

Operater aerodroma ili pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja je dužan da izveštaj o kontroli iz stava 1. ovog člana čuva naredne dve godine i da ga dostavi na uvid proverivaču i vazduhoplovnom inspektoru, na njegov zahtev.

ZAVRŠNA ODREDBA

Stupanje na snagu

Član 24

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1

OBRAZAC ZAHTEVA ZA IZDAVANJE DOZVOLE ZA OBAVLJANJE PREGLEDA OBEZBEĐIVANJA

 

1. Podaci o podnosiocu zahteva

Podnosilac zahteva:

 

Adresa:

 

Broj telefona:

 

Broj faksa:

 

Elektronska pošta:

 

Šifra delatnosti:

 

PIB:

 

 

2. Odgovorno lice podnosioca zahteva

Ime i prezime:

 

Funkcija:

 

Adresa:

 

Broj faksa:

 

Elektronska pošta:

 

 

3. Ovlašćenje koje se upisuje u dozvolu

Pregled obezbeđivanja putnika, njihovog ručnog prtljaga, lica koja nisu putnici i stvari koje ta lica nose sa sobom

Da c

Ne c

Pregled obezbeđivanja predatog prtljaga

Da c

Ne c

Pregled obezbeđivanja robe i pošte

Da c

Ne c

Pregled obezbeđivanja vozila

Da c

Ne c

Kontrola pristupa lica koja nisu putnici u kontrolisanu zonu i obezbeđivano-restriktivnu zonu aerodroma

Da c

Ne c

Kontrola pristupa vozila u kontrolisanu zonu i obezbeđivano-restriktivnu zonu aerodroma

Da c

Ne c

 

4. Prilozi

Priručnik za obavljanje pregleda obezbeđivanja

Podaci o rukovodećem osoblju

Ugovor sa operaterom aerodroma o obavljanju pregleda obezbeđivanja (važi samo za pravno lice koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja)

Dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi i naknadi za izdavanje dozvole za obavljanje pregleda obezbeđivanja

 

5. Izjava i potpis odgovornog lica

Ovim izjavljujem da su podaci navedeni u ovom obrascu tačni i verodostojni.

Ime i prezime
(štampanim slovima):

 

Potpis:

 

Funkcija:

 

Datum:

 

 

Prilog 2

SADRŽAJ I STRUKTURA PRIRUČNIKA ZA OBAVLJANJE PREGLEDA OBEZBEĐIVANJA

0. Uvod

0.1. Cilj i primenljivost priručnika

0.2. Izmene i dopune priručnika

0.2.1. Podaci o licu odgovornom za izmenu i dopunu priručnika

0.2.2. Evidencija o izmenama i dopunama, datum kada su izmene i dopune unete u priručnik i datum njihovog stupanja na snagu

0.2.3. Spisak važećih strana

0.2.4. Postupak distribucije priručnika i njegovih izmena i dopuna

0.3. Pojmovi i skraćenice

1. Prava i obaveze subjekata u pogledu sprovođenja mera obezbeđivanja u vazduhoplovstvu

1.1. Direktorat civilnog vazduhoplovstva

1.2. Drugi subjekti

2. Organizacija i politika obezbeđivanja operatera aerodroma ili pravnog lica koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja

2.1. Opis delatnosti i lokacija na kojoj se delatnost obavlja

2.2. Politika obezbeđivanja

2.3. Organizacija obezbeđivanja i podela nadležnosti

2.4. Aerodromski komitet za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu

3. Mere i procedure obezbeđivanja

3.1. Mere za kontrolu pristupa

3.1.1. Sistem identifikacionih kartica (aerodromske propusnice, identifikacione kartice za članove posade i propusnice za vozila)

3.2. Pregled obezbeđivanja vozila

3.3. Kontrola obezbeđivanja putnika i ručnog prtljaga

3.3.1. Standardi za pregled obezbeđivanja i dodatni pregled

3.3.2. Mesto na kome se obavlja pregled obezbeđivanja

3.3.3. Podaci o opremi za obavljanje pregleda obezbeđivanja

3.3.4. Pregled lica sa invaliditetom i lica sa smanjenom pokretljivošću

3.3.5. Postupanje sa putnicima neprihvatljivog ponašanja

3.3.6. Lista zabranjenih predmeta

3.4. Kontrola obezbeđivanja specijalnih kategorija putnika i/ili njihovog prtljaga

3.4.1. VIP, diplomate

3.4.2. Nepoželjni putnici, deportirci i lica zakonito lišena slobode

3.5. Kontrola obezbeđivanja lica koja nisu putnici i stvari koje ona nose sa sobom

3.5.1. Standardi za pregled obezbeđivanja i dodatni pregled

3.5.2. Mesto na kome se obavlja pregled obezbeđivanja

3.5.3. Podaci o opremi za obavljanje pregleda obezbeđivanja

3.6. Procedure za prevoz oružja i municije

3.7. Pregled obezbeđivanja predatog prtljaga

3.7.1. Standardi za pregled obezbeđivanja i dodatni pregledi

3.7.2. Mesto na kome se obavlja pregled obezbeđivanja

3.7.3. Podaci o opremi za obavljanje pregleda obezbeđivanja

3.7.4. Lista zabranjenih predmeta

3.8. Kontrola obezbeđivanja robe i pošte

3.8.1. Opis mera za kontrolu obezbeđivanja robe i pošte (uključujući co-mat i co-mail)

3.8.2. Standardi za pregled obezbeđivanja

3.8.3. Mesto na kome se obavlja pregled obezbeđivanja

3.8.4. Podaci o opremi za obavljanje pregleda obezbeđivanja

4. Pojačane mere obezbeđivanja

4.1. Dodatne mere

4.2. Mere i procedure za visokorizične letove

5. Angažovanje i obuka osoblja

5.1. Uslovi za zapošljavanje i provera dosijea

5.2. Provera podataka o prethodnim zaposlenjima

5.3. Izbor osoblja

5.4. Obuka osoblja (osnovna/posebna)

5.5. Periodična obuka

6. Planovi za vanredne situacije

6.1. Mere obezbeđivanja u slučaju vanredne situacije

6.1.1. Najava pretnje

6.1.2. Otkrivanje zabranjenog/sumnjivog predmeta

6.1.3. Otkaz opreme

6.2. Izveštavanje o događajima od značaja za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu

7. Unutrašnja kontrola kvaliteta

7.1. Dnevne provere

7.2. Periodične kontrole

 

Prilog 3

OBRAZAC DOZVOLE

 

DIREKTORAT CIVILNOG VAZDUHOPLOVSTVA REPUBLIKE SRBIJE
CIVIL AVIATION DIRECTORATE OF THE REPUBLIC OF SERBIA

 

Na osnovu člana 226. stav 3. Zakona o vazdušnom saobraćaju ("Službeni glasnik RS", br. 73/10 i 57/11) Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije izdaje

 

DOZVOLU ZA OBAVLJANJE PREGLEDA OBEZBEĐIVANJA
broj dozvole: __________

 

Rok važenja dozvole:

Naziv operatera aerodroma/pravnog lica koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja: ___________________

Sedište operatera aerodroma/pravnog lica koje sa operaterom aerodroma zaključi ugovor o obavljanju pregleda obezbeđivanja:
__________________________________________________________

Telefon: _______________

Faks: _______________

Elektronska pošta: _______________

Ovlašćenje koje se upisuje u dozvolu:

Da

Ne

Ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja putnika, njihovog ručnog prtljaga, lica koja nisu putnici i stvari koje ta lica nose sa sobom

c

c

Ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja predatog prtljaga

c

c

Ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja robe i pošte

c

c

Ovlašćenje za obavljanje pregleda obezbeđivanja vozila

c

c

Ovlašćenje za obavljanje kontrole pristupa lica koja nisu putnici u kontrolisanu zonu i obezbeđivano-restriktivnu zonu aerodroma

c

c

Ovlašćenje za obavljanje kontrole pristupa vozila u kontrolisanu zonu i obezbeđivano-restriktivnu zonu aerodroma

c

c


Broj:

 

 

Datum izdavanja:

 

 

 

 

 

 

Direktor

Napomene

* Član 19. stav 2. i član 20. Pravilnika o dozvoli za obavljanje pregleda obezbeđivanja ("Sl. glasnik RS", br. 23/2012 i 10/2014) prestaju da važe 30. januara 2016. godine, danom stupanja na snagu Pravilnika o potvrdama o obučenosti i sertifikatima osoblja koje obavlja pregled obezbeđivanja i centrima za obuku vazduhoplovnog osoblja u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu ("Sl. glasnik RS", br. 4/2016).