PRAVILNIK
O NAČINU, MERILIMA I KRITERIJUMIMA ZA IZBOR PROJEKATA, PROGRAMA I MANIFESTACIJA U KULTURI KOJI SE FINANSIRAJU I SUFINANSIRAJU IZ BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 1/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se način, merila, kriterijumi, uslovi i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca za finansiranje i sufinansiranje projekata, programa i manifestacija (u daljem tekstu: projekti) kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti kulture na teritoriji grada Kragujevca, forma i sadržina predloga projekata, dokumentacija koja se uz predlog podnosi, sadržina i forma izveštaja o realizaciji projekata, način i postupak kontrole realizacije odobrenih projekata i način javnog objavljivanja podataka o odobrenim projektima i njihovoj realizaciji.

Projekat iz stava 1. ovog člana je niz jedinstvenih aktivnosti u kraćem vremenskom intervalu ili aktivnosti koje su jednokratnog karaktera, koje uz korišćenje finansijskih, ljudskih i drugih resursa dovode do realizacije unapred definisanog cilja.

Program iz stava 1. ovog člana je grupa aktivnosti koje se odvijaju u dužem vremenskom periodu, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija, ili bi se došlo do unapređenja određene oblasti kulture.

Manifestacija iz stava 1. ovog člana je kompleksan kulturni događaj sa ograničenim vremenom trajanja, sastavljen iz različitih kulturnih programskih sadržaja, koji podrazumevaju veliki broj učesnika ili posetilaca

Član 2

Finansiranje i sufinansiranje projekata, programa i manifestacija u kulturi, kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).

Grad može sufinansirati projekte u kulturi i bez javnog konkursa, ako se radi o izuzetno značajnom projektu koji nije bilo moguće unapred planirati, u skladu sa Zakonom. Na postupak odobravanja i realizaciju odobrenih sredstava bez javnog konkursa primenjuju se odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na projekte koji su izabrani po konkursu.

Član 3

Grad Kragujevac finansira i sufinansira projekte iz sledećih oblasti kulturne delatnosti:

1. Istraživanje, zaštita i prezentacija kulturnog nasleđa (nepokretno kulturno nasleđe, arheološko, muzejsko, arhivska građa, stara i retka bibliotečka građa);

2. Amatersko kulturno stvaralaštvo, izvorno narodno stvaralaštvo i očuvanje nematerijalnog kulturnog nasleđa;

3. Bibliotečko - informaciona delatnost;

4. Knjiga i književnost (stvaralaštvo, izdavaštvo, knjižarstvo, prevodilaštvo);

5. Muzika (stvaralaštvo, produkcija, interpretacija, horovi);

6. Likovne i vizuelne umetnosti, primenjene umetnosti i arhitektura;

7. Scensko stvaralaštvo i interpretacija (drama, opera, balet i ples);

8. Kinematografija i audio-vizuelno stvaralaštvo;

9. Naučno-istraživačke i edukativne delatnosti u kulturi;

10. Kulturne delatnosti osoba sa invaliditetom i

11. Kulturne delatnosti dece i za decu i mlade.

II KRITERIJUMI I MERILA ODOBRAVANJA PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA

Član 4

Projekti kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti kulture na teritoriji grada Kragujevca mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove i kriterijume u pogledu:

1) predlagača projekta;

2) sadržine i kvaliteta projekata;

3) uslova finansiranja projekata;

4) forme predloga projekata.

1) Predlagač projekata

Član 5

Predlagači projekta mogu biti ustanove kulture, izuzev ustanova kulture čiji je osnivač Grad, udruženja, umetnici, saradnici, odnosno stručnjaci u kulturi kojima je taj status utvrđen u skladu sa Zakonom, kao i drugi subjekti u kulturi čije je sedište, odnosno prebivalište na teritoriji grada Kragujevca.

Predlagač projekta ne može da:

1) bude u postupku likvidacije i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Podnosilac projekta ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju svojih projekata dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje sledećih okolnosti:

1) netačno ili nepotpuno obaveštavanje davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje projekta;

2) svojim propustom ne izvrši projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije projekta;

4) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

5) prestane da ispunjava uslove koji su potrebni za dobijanje sredstava.

Član 6

Učesnici na konkursu mogu da podnose predloge projekta individualno ili udruženo sa drugim učesnicima, ako ovim Pravilnikom nije drugačije utvrđeno.

Partneri učesnika na konkursu koji učestvuju u kreiranju i realizaciji projekata i troškovi koje oni naprave, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za korisnike dodeljenih sredstava.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u projekat kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

Izjava o partnerstvu daje se na obrascu koji je propisan ovim Pravilnikom.

2) Sadržina i kvalitet predloga projekata

Član 7

Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga projekata jesu:

1) kvalitet, značaj i sadržajna inovativnost ponuđenog projekta;

2) podsticanje raznolikosti kulturnih izraza;

3) održivost projekta;

4) obezbeđivanje uslova za dostupnost kulturnih vrednosti građanima i omogućavanje njihovog masovnog korišćenja;

5) važnost projekta za oblikovanje kulture grada Kragujevca;

6) promovisanje kulture grada Kragujevca u zemlji i inostranstvu i njegova uključenost u domaće i međunarodne projekte;

7) razvoj međunarodne kulturne saradnje;

8) širenje i unapređivanje edukacije u oblasti kulture;

9) stručnost i profesionalnost nosioca projekta;

10) nastavak višegodišnjih projekata koji su imali značajne rezultate u prethodnom periodu;

11) podsticanje kulturnog i umetničkog stvaralaštva osoba sa invaliditetom i dostupnost kulturnih sadržaja osobama sa invaliditetom;

12) podsticanje dečijeg i stvaralaštva za decu i mlade u kulturi;

13) primena novih tehnologija i umrežavanje;

14) da su u funkciji obeležavanja najznačajnijih jubileja u kulturi;

15) dugoročnost projekta;

16) realan finansijski plan projekta i iskazana finansijska potpora iz drugih izvora (koprodukcija, partnerstvo i slično);

17) vidljivost projekta.

Svaki od navedenih kriterijuma iz stava 1. ovog člana boduje se vrednošću od 1 do 20 (kriterijum ostvaren u najvećoj meri nosi 20 bodova).

U obzir za finansiranje i sufinansiranje projekata iz budžeta grada Kragujevca uzimaju se samo projekti vrednovani sa najmanje 70 bodova.

Član 8

Merila za izbor projekata koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca po oblastima u kulturi su sledeća:

1) za oblast zaštite, očuvanja i prezentacije kulturnog nasleđa (arheološko, muzejsko, arhivska građa, stara i retka bibliotečka građa):

(1) doprinos zaštiti i korišćenju kulturnog nasleđa,

(2) doprinos popularizaciji i promociji kulturnog nasleđa,

(3) značaj za razvoj informacionog društva i društva znanja,

(4) značaj projekta za razvoj i unapređenje struke i postizanje novih naučnih rezultata,

(5) publikovanje i prezentacija rezultata istraživanja,

(6) usavršavanje stručnjaka u zemlji i inostranstvu;

(7) obezbeđivanje uslova za dostupnost sadržaja, građe ili usluga javnosti,

(8) doprinos projekta razvoju regionalne i međunarodne saradnje u oblasti zaštite kulturnog nasleđa (ostvarena podrška i drugih jedinica lokalne samouprave u ostvarivanju projekata).

2) za oblast amaterskog kulturno- umetničkog stvaralaštva, izvornog narodnog stvaralaštva i očuvanja nematerijalnog kulturnog nasleđa:

(1) doprinos očuvanju, odnosno prezentaciji kulturne baštine,

(2) zastupljena saradnja sa stručnim institucijama i pojedincima,

(3) ukoliko se radi o snimanju muzičkog ili video materijala, sadržina mora biti od velike umetničke vrednosti, odnosno nekomercijalnog karaktera,

(4) ukoliko se radi o međunarodnim gostovanjima, da je reč o reprezentativnom predstavniku, odnosno o prestižnom međunarodnom festivalu,

(5) ukoliko su projekti naučnog, odnosno istraživačkog karaktera, samo pod uslovom da ih realizuju stručna lica i da imaju konkretne rezultate u oblasti na koju se program/projekat odnosi.

3) za oblast bibliotečko-informacione delatnosti:

(1) projekti koji svojim značajem i kvalitetom doprinose unapređivanju bibliotečko- informacione delatnosti u Gradu,

(2) projekti koji podržavaju izgradnju jedinstvenog bibliotečko-informacionog sistema i matične funkcije u bibliotečkoj delatnosti,

(3) projekti koji doprinose opštem razvoju bibliotečko-informacione delatnosti i približavanju evropskim i svetskim standardima,

(4) posebni projekti izdavačke i bibliotečko-informacione delatnosti za osobe sa invaliditetom,

(5) projekti od značaja za bibliotečku delatnost u celini, a ne samo ili pretežno za ustanovu koja ih predlaže,

(6) projekti međunarodne saradnje u oblasti bibliotečko-informacione delatnosti od značaja za Grad,

(7) projekti izdavačke delatnosti iz osnovne, bibliotečke delatnosti,

(8) projekti kontinuiranog obrazovanja stručnjaka i korisnika biblioteka,

(9) projekti organizacije stručnih skupova,

(11) usavršavanje stručnjaka u zemlji i inostranstvu.

4) za oblast knjiga i književnost:

1. za oblast izdavačke delatnosti - periodične publikacije iz oblasti umetnosti i kulture:

(1) značaj časopisa u kulturnoj javnosti,

(2) objavljivanje novih tekstova značajnih za oblast koju časopis tretira,

(3) redovnost izlaženja publikacija.

2. za oblast izdavačke delatnosti:

(1) kulturni i javni interes objavljivanja dela,

(2) literarni i naučni kvalitet,

(3) kvalitet kritičkog priređivanja predloženog dela,

(4) kvalitet prevoda za oblast prevodnog stvaralaštva,

(5) originalnost i kreativnost dela.

5) za oblast muzike (stvaralaštvo, produkcija, interpretacija, horovi):

- visok umetnički kvalitet i profesionalnost u radu,

- očuvanje tradicionalnih vrednosti u oblasti muzičkog stvaralaštva, izvođaštva i horske muzike,

- doprinos decentralizaciji kulture i kulturnoj saradnji,

- podrška kvalitetnim i savremeno osmišljenim individualnim autorskim projektima,

- podrška projektima koji doprinose jačanju kapaciteta, umrežavanju i profesionalizaciji rada ustanova kulture, organizacija, udruženja građana, horova i slično,

- kvalitetno osmišljena regionalna i međunarodna kulturna saradnja,

- podrška projektima mlađih umetnika koji su delimično ili do sada nisu finansirani iz budžeta,

- značajne godišnjice kompozitora iz prošlosti i jubileji savremenih kompozitora,

- trajnost, održivost, inovativnost i osmišljenost manifestacija, festivala, koncerata i izdavačke delatnosti (partiture, kompakt diskovi, publikacije) koji doprinose afirmaciji muzičke umetnosti.

6) za oblast likovne i vizuelne umetnosti, primenjene umetnosti i arhitekture:

(1) visok umetnički kvalitet i profesionalnost u radu,

(2) promocija savremenih umetničkih formi i izraza i unapređenje razumevanja ideja i jezika savremene umetnosti, kao i podrška inovativnim i eksperimentalnim projektima,

(3) doprinos razvoju tradicionalnih likovnih tehnika i tehnologija u oblasti likovnih umetnosti: slikarstvu, vajarstvu i grafici, kao i umetničkoj fotografiji,

(4) podrška novim inicijativama i novoj umetničkoj produkciji; kvalitetno i savremeno osmišljeni individualni autorski projekti (umetnika, kustosa i drugih profesionalaca u kulturi); podrška projektima izvan ustanova ili organizacija koje prethodno nisu obuhvaćeni budžetskim sredstvima Grada ili značajnim sredstvima iz ostalih izvora,

(5) podrška projektima retrospektivnog karaktera od značaja za kulturnu sredinu Grada i njeno pamćenje, kao i projektima koji se nadovezuju na već istorizovane umetničke i kulturne pojave i na kulturnu baštinu,

(6) kvalitetno i savremeno osmišljena regionalna i međunarodna kulturna saradnja,

(7) sistemsko unapređivanje koncepta likovnih kolonija koje se tradicionalno organizuju, kao i ohrabrivanje novih kolonija koje imaju ambiciju i potencijal da se pretvore u profesionalno oblikovane likovne kolonije,

(8) doprinos saradnji sa privrednim sektorom (radi obezbeđivanja potrebnog materijala za rad umetnika),

(9) adekvatno čuvanje umetničkih zbirki, sa delima nastalim tokom trajanja likovnih kolonija,

(10) doprinos razvijanju kulturnog turizma,

(11) podrška projektima mlađih umetnika koji su delimično ili do sada nisu finansirani iz budžeta.

7) za oblast scenskog stvaralaštva i interpretacije (drama, opera, balet i ples):

(1) autorski projekat u oblasti scenskog stvaralaštva: predstava ili projekat koji svojim sadržajem i umetničkim značajem doprinosi kulturi i umetnosti,

(2) manifestacija u oblasti scenskog stvaralaštva: festival, takmičenje, prigodna manifestacija, obeležavanje jubileja umetnika ili umetničkog udruženja, scenski nastup u okviru kulturne manifestacije od nacionalnog značaja ili stručni skup koji prezentuje, popularizuje i afirmiše scensko stvaralaštvo,

(3) izdavaštvo u oblasti scenskog stvaralaštva, i to: stručna literatura, periodično izdanje, publikacija, monografsko izdanje, kao i audio-vizuelno izdanje, koje svojim sadržajem i značajem doprinosi prezentaciji i unapređenju scenskog stvaralaštva.

8) za oblast kinematografije i audio-vizuelnog stvaralaštva:

(1) kinematografsko delo koje svojim sadržajem i umetničkim značajem izuzetno doprinosi kulturnom i istorijskom identitetu Grada ili služi popularisanju vrhunskih vrednosti kulture i umetnosti. Projekti se dostavljaju u vidu scenarija, autorske eksplikacije, autorske liste i predračuna troškova,

(2) publikacije, knjige ili periodična izdanja iz oblasti kinematografije i vizuelnog stvaralaštva, koji svojim sadržajem i značajem izuzetno doprinose unapređenju ovih oblasti,

(3) filmske manifestacije, festivali, javne filmske priredbe ili kulturno-obrazovni programi kojima se širi kinematografska i audiovizuelna kultura i na vrhunski način populariše umetnost filma.

9) za oblast naučnoistraživačke i edukativne delatnosti u kulturi:

(1) naučnoistraživačka delatnost

- naučna, razvojna i primenjena istraživanja, izrada studija i analiza u oblasti kulture, umetnosti, kulturne politike i organizacije u kulturi, prikupljanje informacija i dokumentacije o kulturi, umetnosti i medijima u gradu Kragujevcu, zemlji i inostranstvu,

- naučnoistraživački rad u funkciji edukacije zaposlenih u ustanovama i organizacijama kulture Grada, teoretski i praktično,

- uspostavljanje naučne i kulturne saradnje radi brže integracije u naučne, društvene, kulturne i umetničke tokove u zemlji i inostranstvu, kao i uključivanje u istraživački prostor, sa akcentom na promociji kragujevačkih stručnjaka u kulturi i umetnosti u zemlji i inostranstvu,

- povezanost sa sistemom visokog obrazovanja: program usavršavanja kadrova za naučnoistraživački rad u kulturi.

(2) edukativna delatnost

- organizacija skupova koji se bave značajem edukacije umetnosti u školovanju mladih: osnovnim, srednjim školama i fakultetima;

- stalno stručno usavršavanje učesnika u kulturi i umetnosti sa teritorije grada Kragujevca kao deo profesionalnog razvoja.

10) za oblast kulturnih delatnosti osoba sa invaliditetom:

(1) doprinos integraciji osoba sa invaliditetom u kulturni i socijalni život zajednice,

(2) razvoj kreativnih, umetničkih i intelektualnih potencijale osoba sa invaliditetom,

(3) doprinos podizanju svesti, edukaciji i senzibilizaciji javnosti o potrebama osoba sa invaliditetom,

(4) projekti u kojima su osobe sa invaliditetom neposredni učesnici, a ne samo korisnici.

11) za oblast kulturnih delatnosti dece i za decu i mlade (pod pojmom "mladi" podrazumeva se uzrast od 15-25 godina):

(1) podstiču razvoj dečje kulture na teritoriji grada Kragujevca,

(2) doprinose prezentaciji raznih oblasti dečjeg stvaralaštva,

(3) doprinose kulturi usmenog i pisanog izražavanja,

(4) podstiču razvoj vizuelne umetnosti,

(5) podstiču razvoj muzičke umetnosti,

(6) doprinose očuvanju običaja i tradicije,

(7) podižu nivo učestvovanja dece i mladih u kulturnim aktivnostima,

(8) podstiču i afirmišu dečje stvaralaštvo i njihovu kreativnost,

(9) promovišu znanja i vrednosti,

(10) doprinose očuvanju i revitalizaciji tradicionalne dečje kulture kao kulturne baštine,

(11) podstiču stvaralaštvo za decu,

(12) doprinose stvaranju uslova za razvoj dečjeg stvaralaštva i obrazovanja u svim granama umetnosti i kulturnog razvoja,

(13) obezbeđuju sigurno i podsticajno okruženje za decu,

(14) promovišu prevenciju i zaštitu dece od nasilja,

(15) ispunjavaju stvaralačkim sadržajima dečije slobodno vreme,

(16) pogodnost aplikanata.

3) Uslovi finansiranja projekata

Član 9

Predlozi projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti kulture u gradu Kragujevcu odobravaju se u zavisnosti od toga da li je za finansiranje projekta iz budžeta grada Kragujevca potrebno obezbediti finansijska sredstva u celini ili u određenom procentu.

Projekat iz stava 1. ovog člana finansira se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu nameravani rezultati.

Po pravilu projekti se finansiraju u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju projekta.

Nosilac odobrenog projekta u obavezi je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava, vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Kragujevca za realizaciju projekata neće se finansirati nabavka osnovnih sredstava za rad predlagača projekata.

Član 10

Budžet projekta predviđen predlogom projekta treba da bude:

1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci, tako i u smislu kapaciteta organizacije nosioca projekta;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove projekta i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu projekta;

4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;

5) precizan - bez zaokruživanja iznosa, bez pogrešnih cifara ili pogrešno izračunatih rezultata sabiranja.

Član 11

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije projekata jesu:

1) da su direktni troškovi realizacije aktivnosti opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije aktivnosti;

2) da se budžet sastoji iz neposrednih troškova realizacije aktivnosti u vezi naknada/honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije (opravdani direktni troškovi) i opravdanih indirektnih troškova nosioca aktivnosti (izdaci za komunalne usluge, naknade/honorare lica kod nosioca koji ne učestvuju neposredno u realizaciji, izdaci za komunikacije i sl.), koji ne mogu biti veći od 20% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su budžetom projekta namenjeni realizaciji nekog dela projekta.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac projekta dobio iz budžeta grada Kragujevca za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana po pravilu se mogu u zavisnosti od vrste i prirode projekata priznati za:

1) ljudske resurse (naknada/honorar za lica angažovana na programu i projektu) - maksimalno 60% ukupnog budžeta;

2) materijalni troškovi, administrativni troškovi i sl. - maksimalno 60% ukupnog budžeta;

3) ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke i slično) - maksimalno 5% ukupnog budžeta, tako da ukupan zbir bude 100%.

Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj projekta, troškovi za ljudske resurse mogu se priznati u iznosu većem od predviđenog u stavu 4. tačka 1) ovog člana.

Član 12

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa ili projekta; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne, kupovina poklona; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).

4) Forma predloga projekata

Član 13

Predlozi projekta će biti razmatrani samo ako ispunjavaju sledeće formalne kriterijume:

1) da predlog projekta prati propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o nosiocu projekta i predloženom projektu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) koje je potpisalo ovlašćeno lice;

2) da je predlog projekta podnet na utvrđenom obrascu (Aplikacionom formularu), čitko popunjen (otkucan ili odštampan) ćiriličnim pismom;

3) da je jasan, potpun i istinit;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga projekta : Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular; Obrazac broj 2 - Izjava o partnerstvu; Obrazac broj 3 Periodični izveštaj; Obrazac br. 4-Završni izveštaj, biće propisani javnim pozivom i dostupni na internet sajtu grada Kragujevca.

III SADRŽINA I NAČIN PODNOŠENJA PREDLOGA PROJEKTA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 14

Predlog projekta sadrži detaljne podatke o:

1) predlagaču projekta;

2) učesnicima u realizaciji projekta i svojstvu u kome se angažuju;

3) ciljevima i očekivanim rezultatima,

4) vrsti i sadržini aktivnosti, vremenu i mestu realizacije;

5) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti (vrednovanje rezultata projekta);

6) budžetu projekta, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova;

7) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna);

8) načinu praćenja realizacije i evaluacije rezultata.

Član 15

Uz Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular obavezno se podnosi sva odgovarajuća dokumentacija kojom se dokazuju ispunjenost propisanih kriterijuma predlagača projekta i to:

- osnovni podaci o učesniku na konkursu (naziv, sedište, matični broj i poreski identifikacioni broj za pravna lica, odnosno ime i prezime, prebivalište i matični broj za fizička lica, kao i broj tekućeg računa),

- osnovni podaci o eventualnim partnerima na projektu,

- radna biografija angažovanog osoblja,

- podaci o osobi odgovornoj za realizaciju projekta i korišćenje sredstava,

- statut za udruženja i ustanove;

- dokaz o članstvu u Savezu udruženja/organizacija na nivou Republike, ukoliko nije utvrđeno statutom;

- kopija izveštaja o realizovanim aktivnostima u prethodnoj budžetskoj godini;

- propratno pismo.

Član 16

Predlog projekta mora biti dostavljen u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, na prijemnom šalteru Gradske uprave ili preporučenom poštom na adresu Trg slobode 3, Kragujevac, sa naznakom:

"Za Komisiju za izbor programa, projekta i manifestacija u oblasti kulture koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca"

Sva obavezna i prateća dokumentacija mora biti dostavljena u jednoj koverti ili paketu. Predlog projekta čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).

Prednja strana koverte sa predlogom projekta mora sadržati najmanje sledeće podatke:

1) naziv predloga projekta;

2) naziv podnosioca predloga;

3) adresu podnosioca predloga;

4) oznaku: "Ne otvarati".

Primljeni predlozi projekata se ne vraćaju podnosiocima.

Rok za podnošenje prijava na konkurs ne može biti kraći od 30 dana od dana objavljivanja na sajtu Grada.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA

Član 17

Gradsko veće donosi odluku o raspisivanju konkursa i obrazuje Komisiju koja vrši procenu projekata u kulturi koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca.

Komisiju iz stava 1. ovog člana čine predsednik i 6 članova među kojima su i istaknuti stručnjaci iz oblasti kulture grada Kragujevca.

Komisija odluke donosi većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.

Administrativne i stručne poslove za potrebe Komisije obavlja Gradska uprava nadležna za oblast kulture.

Član 18

Komisija vrši ocenu i bodovanje podnetih predloga, u skladu sa Pravilnikom, i dostavlja Gradskom veću izveštaj sa predlogom projekata koji će se finansirati i sufinansirati iz budžeta grada Kragujevca i predlogom iznosa sredstava opredeljenih za svaki projekat pojedinačno, s tim što će prednost imati oni projekti koji su bodovani većim brojem bodova.

Komisija ima pravo i mogućnost da za predloge projekata kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača, odnosno nosioca projekta.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija u oblasti kulture.

O radu Komisije vodi se zapisnik.

Član 19

Postupak odobravanja projekata se sprovodi prema sledećoj dinamici:

- 20. januar - Gradsko veće na predlog nadležne Gradske uprave utvrđuje Program rasporeda sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata u oblasti kulture u gradu Kragujevcu;

- 1. februar - Gradsko veće, na predlog nadležne Gradske uprave, obrazuje Komisiju za izbor projekata i na sajtu grada Kragujevca objavljuje njen sastav;

- 1. februar - Gradsko veće donosi odluku o raspisivanju konkursa i na sajtu grada Kragujevca objavljuje javni poziv za učešće na konkursu za izbor i procenu projekata u oblasti kulture, rok za dostavljanje predloga projekata i predloženi iznos sredstava;

- 1. maj - Komisija pristupa ocenjivanju pristiglih predloga projekata;

- 31. maj - Komisija dostavlja Gradskom veću izveštaj sa predlogom projekata koji će se finansirati i sufinansirati iz budžeta grada Kragujevca i predlog iznosa opredeljenih sredstava za svaki projekat pojedinačno.

- 25. decembar - Gradsko veće odlučuje o raspodeli sredstava iz budžeta grada Kragujevca za finansiranje i sufinansiranje projekata u kulturi koji će se u narednoj godini finansirati i sufinansirati iz budžeta grada.

- 31. januar - Gradonačelnik sa nosiocima odabranih projekata zaključuje ugovor o realizovanju projekata.

Član 20

Rokovi iz člana 19. predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.

Javni poziv, kao i obaveštenja o sastavu Komisije i rezultatima konkursa objavljuju se na internet sajtu grada Kragujevca.

Član 21

Konkurs za finansiranje i sufinansiranje projekata sadrži:

- oblast kulturne delatnosti,

- iznos sredstava opredeljenih za konkurs,

- moguće učesnike na konkursu,

- obrazac prijave na konkurs,

- rok za podnošenje prijave na konkurs,

- način prijavljivanja na konkurs,

- organ kome se prijava podnosi,

- dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs,

- merila i kriterijume za dodelu sredstava i

- način objavljivanja rezultata konkursa.

Član 22

Postupak izbora projekata koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u dve faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu podnosioca predloga projekta, odnosno nosioca projekta i forme predloženog projekta.

Predlog projekta u prvoj fazi, neće biti odobren ukoliko:

- je primljen po isteku roka za podnošenje projekta;

- je nekompletan ili u neskladu sa formalnim uslovima iz ovog Pravilnika;

- nosilac programa ili jedan ili više njegovih partnera ne ispunjavaju propisane kriterijume.

Član 23

Ukoliko je projekat odobren u prvoj fazi, pristupa se drugoj fazi u kojoj se vrši procena kvaliteta predloga projekta u skladu sa članom 7. i 8. ovog Pravilnika.

Član 24

Pre donošenja konačne odluke o odobravanju ili neodobravanju projekta i visini sredstava za realizaciju projekta, Komisija može podnosiocu predloga projekata sugerisati da izvrši određene modifikacije predloga projekata, u odnosu na planirani budžet i sadržinu (planirane aktivnosti) projekta.

Član 25

Nakon vrednovanja i rangiranja svih projekata, Komisija dostavlja Gradskom veću izveštaj sa predlogom projekata koji će se finansirati i sufinansirati iz budžeta grada Kragujevca koji sadrži i predlog iznosa opredeljenih sredstava.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Gradsko veće, na osnovu predloga Komisije donosi Rešenje o raspodeli sredstava iz budžeta grada Kragujevca za finansiranje i sufinansiranje projekata u kulturi iz budžeta grada Kragujevca u roku od 7 dana od dana dostavljanja izveštaja iz stav 2. ovog člana.

Rešenje iz stava 3. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca.

Član 26

Sa nosiocem odobrenog projekta Gradonačelnik zaključuje ugovor o finansiranju/sufinansiranju projekta u skladu sa ovim Pravilnikom.

Ukoliko se nosilac odobrenog projekta ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga projekta.

Ukoliko su odlukom Gradskog veća odobrena manja sredstva za realizaciju projekta nego što su tražena predlogom projekta, nosilac projekta je pre zaključenja ugovora obavezan da, u roku iz stava 2. ovog člana, precizira aktivnosti i budžet projekta u skladu sa visinom raspoloživih sredstava i da o tome Komisiji dostavi dopunu, odnosno izmenu predloga projekta, ili da obavesti Komisiju o dodatnom izvoru finansiranja nedostajućih sredstava, a u suprotnom se smatra da je odustao od predloga projekta.

Član 27

Ugovor o finansiranju i sufinansiranju projekata u kulturi iz budžeta grada Kragujevca sadrži:

1. naziv i sadržinu projekta,

2. iznos sredstava koji se dodeljuje iz budžeta Grada za realizaciju projekata,

3. način na koji se dodeljena sredstava za realizaciju projekata prenose nosiocu projekta,

4. ukupnu vrednost projekta,

5. datum početka i završetka realizacije projekta,

6. prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana,

7. vreme trajanja ugovora,

8. način i rokove za podnošenje izveštaja,

9. uslove za raskid ugovora pre isteka roka na koji je zaključen,

10. prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,

11. prava i obaveze ugovornih strana u slučaju nepoštovanja uslova pravdanja sredstava i

12. način rešavanja sporova.

Odobreni iznos sredstava za realizaciju projekta prenosi se nosiocu projekta po podnetom zahtevu, a prema dinamici u skladu sa zaključenim ugovorom.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROJEKTA

Član 28

Nosioci odobrenih projekata u obavezi su da Gradskom veću, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju projekta, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju projekta ili delova projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca.

Gradsko veće može obustaviti dalje finansiranje projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju projekta ako nosilac odobrenog projekta ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ovim Pravilnikom i ugovorom.

Gradsko veće prihvata samo one izveštaje o realizaciji projekta koji su podneti na propisanom obrascu.

Član 29

Ukoliko se projekat finansira u više rata, korisnik je dužan da podnosi periodične izveštaje, na Obrascu broj 3.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima projekata koji ne dostave periodični izveštaj.

Član 30

Nosilac projekta je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije projekta dostavi Gradskom veću završni (konačni) izveštaj o realizaciji projekta, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava.

Završni izveštaj se podnosi na Obrascu broj 4.

Podnosioci odobrenog projekta u završnom izveštaju o realizaciji projekta vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaulacija).

Član 31

Nosioci projekta koji ne utroše primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože zbog čega sredstva nisu utrošena i da traže odobrenje da se sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac projekta je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj tih sredstava u budžet grada Kragujevca.

Član 32

Nosioci odobrenih projekata moraju učiniti dostupnim javnosti rezultate realizacije projekata.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti kulture u gradu Kragujevcu mora biti istaknuto da se projekat finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROJEKATA

Član 33

Nosilac odobrenog projekta kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca.

Nosilac projekta je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Gradskom veću sprovođenje kontrole realizovanja projekta i utroška sredstava.

Nosilac projekta je u obavezi da ovlašćenim licima grada Kragujevca omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog projekta i da im u postupku kontrole pruži sva potrebna obaveštenja.

Nosilac projekta je u obavezi da omogući ovlašćenim licima grada Kragujevca uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom projekta.

Član 34

Stavke realizacije budžeta projekta mogu da odstupaju od odobrenih cifara ako su kumulativno ispunjeni sledeći uslovi:

• da varijacija u budžetu ne ugrozi osnovni cilj projekta;

• da same varijacije u budžetu ne prelaze 15% od odobrene sume novca u okviru budžeta.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac projekta može da napravi korekciju u budžetu i da o tome obavesti Gradsko veće. Ovaj metod ne sme se koristiti da se nadomeste opšti troškovi.

U svim drugim slučajevima, mora da se unapred podneti pisani zahtev Gradskom veću za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje.

Član 35

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije projekta prekida se i jednostrano se raskida ugovor o realizaciji projekta u slučajevima da:

• nosilac projekta netačno ili nepotpuno obavesti Gradsko veće o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje projekta;

• nosilac projekta svojom krivicom ne izvrši projekat u celosti, u utvrđenim rokovima, ili ga izvrši u nebitnom delu;

• nosilac projekta upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ne poštuje vremensku dinamiku ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju osiguranja realizacije projekta;

• nosilac projekta više ne ispunjava uslove koji su na osnovu ovog Pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;

• nosilac projekta ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze o ostvarivanju projekta ili delova projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca, iako ga je nadležni organ grada Kragujevca prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice.

Član 36

Nadležna Gradska uprava vrši nadzor nad realizacijom projekata i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava.

Gradsko veće pokreće bez odlaganja postupak za vraćanje sredstava dobijenih iz budžeta grada Kragujevca za realizovanje projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti kulture u celosti ili delimično, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko na osnovu nadzora iz stava 1. ovog člana ili na osnovu dobijenih izveštaja utvrdi da su ispunjeni uslovi iz člana 35. ovog Pravilnika.

Član 37

Nosilac projekta, kao i Gradsko veće neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji projekta, kada do neizvršenja dođe usled nenamernog požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara bilo nosioca projekta, bilo Gradskog veća.

Član 38

Gradska uprava nadležna za oblast kulture, po završetku odobrenog projekta i dobijanju izveštaja o realizaciji projekta od strane nosilaca projekta, vrši analizu realizacije projekta i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim Pravilnikom i o tome dostavlja izveštaj Gradskom veću.

Član 39

Gradsko veće stavlja na uvid javnosti godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih projekata za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti kulture u gradu Kragujevcu.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Odredbe ovog Pravilnika koje propisuju rokove za podnošenje i odobravanje projekata odnose se na projekte koji će se realizovati od 2017. godine.

Rokove za podnošenje i odobravanje projekata u 2016. godini utvrdiće Gradsko veće, kroz odluku o raspisivanju javnog poziva.

Član 41

Donošenjem ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu, merilima i kriterijumima za izbor projekata u kulturi koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca broj 110-44/11-V od 26. decembra 2011. godine.

Član 42

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju podtačaka u članu 8. kako je ona objavljena u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 1/2016.