PRAVILNIK
O POSTUPKU DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA ZA REALIZACIJU PROGRAMA, PROJEKATA, MANIFESTACIJA I AKTIVNOSTI U OBLASTI OMLADINSKE POLITIKE

("Sl. list grada Kragujevca", br. 1/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o postupku dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa, projekata, manifestacija i aktivnosti u oblasti omladinske politike (u daljem tekstu: Pravilnik) određuju se kriterijumi i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca za sufinansiranje/finansiranje programa, projekata, manifestacija i aktivnosti, u oblasti omladinske politike.

Omladinska politika obuhvata sve mere i aktivnosti državnih organa, ustanova, udruženja i drugih subjekata koje su usmerene na poboljšanje i unapređenje položaja mladih.

Program iz stava 1. ovog člana je grupa aktivnosti koje se odvijaju u dužem vremenskom periodu, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija, ili bi došlo do unapređenja politike mladih.

Pod projektom iz stava 1. ovog člana podrazumeva se niz jedinstvenih aktivnosti u ograničenom vremenskom intervalu ili aktivnosti koje su jednokratnog karaktera, uz korišćenje finansijskih, ljudskih i drugih resursa, kako bi se postigao unapred definisan cilj.

Manifestacija iz stava 1. ovog člana je priredba, koja se održava, sa ograničenim vremenom trajanja, organizovana na način da ima veliku popularnost i masovnost na teritoriji grada Kragujevca.

Član 2

Grad Kragujevac finansira i sufinansira programe, projekte, manifestacije i aktivnosti (u daljem tekstu: projekti), iz sledećih oblasti omladinske politike:

- unapređenje tehničkih, infrastrukturnih i profesionalnih kapaciteta centara i ustanova koje se bave obrazovanjem;

- učešće u međunarodnim projektima;

- povećanje zapošljivosti mladih;

- volonterizam mladih;

- jačanje aktivizma mladih;

- unapređenje informisanja mladih o mladima;

- promocija sadržaja za mlade;

- prevencija bolesti i promocija zdravlja i zdravih stilova života;

- infrastrukturna rešenja i tehničko opremanje za socijalnu uključenost mladih;

- kampanje i akcije za povećanje nivoa socijalne uključenosti mladih iz osetljivih grupa;

- bezbednost mladih.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA, PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA

Član 3

Projekti u oblasti omladinske politike kojima se ostvaruju potrebe mladih i za mlade na teritoriji grada Kragujevca mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove i kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa i projekta;

2) sadržine i kvaliteta projekata;

3) uslova finansiranja projekata;

4) forme predloga projekata.

1) Predlagač projekata

Član 4

Predlagač projekta može biti udruženje/organizacija u oblasti omladinske politike koja ima svoje sedište na teritoriji grada Kragujevca.

Predlagač projekta mora da ispunjava sledeće opšte uslove:

1) da bude registrovan u skladu sa zakonom;

2) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;

3) da statutom prepoznaje unapređenje i zaštitu položaja mladih;

4) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje projekata;

5) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene i projekte;

6) da je opravdao sredstva dodeljena iz budžeta Grada (ukoliko ih je bilo) za prethodnu budžetsku godinu po bilo kom osnovu.

Predlagač projekta ne može da:

1) bude u postupku likvidacije i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Član 5

Predlagač projekta će biti isključen iz procedure dodele sredstava u slučaju da je tokom postupka dodele sredstava:

1) bio predmet konflikta interesa;

2) skrivljeno lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje projekata ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju ili na organe i službena lica grada Kragujevca nadležna za oblast politike mladih tokom perioda procene projekta ili nekog prethodnog procesa dodele sredstava.

U slučaju partnerskih projekata, samo jedno udruženje/organizacija će biti direktno odgovorno za upravljanje finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na projektu i za realizaciju projekata, te shodno tome mora posedovati unutrašnju organizaciju finansijskog poslovanja koja će to i omogućiti. Podnosilac projekta ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju svojih projekata dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje sledećih okolnosti:

1) netačno ili nepotpuno obaveštavanje davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje projekta;

2) svojim propustom ne izvrši projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije projekta;

4) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

5) prestane da ispunjava uslove koji su potrebni za dobijanje sredstava.

Član 6

Udruženja/organizacije u oblasti omladinske politike mogu da podnose projekte individualno ili udruženo sa drugim udruženjima/ organizacijama, ako ovim pravilnikom nije drugačije utvrđeno.

Partneri udruženja/organizacija koje učestvuju u kreiranju i realizaciji projekata i troškovi koje oni naprave, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za korisnike dodeljenih sredstava.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u projekat kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

Izjava o partnerstvu daje se na obrascu koji je propisan ovim pravilnikom.

2) Sadržina, kvalitet predloga projekata

Član 7

Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga projekata jesu:

1) da je u skladu sa zakonom, usvojenim strateškim i planskim dokumentima u oblasti omladinske politike na nivou Republike Srbije i grada Kragujevca;

2) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu/stalno otvorenom konkursu;

3) da se realizuje u gradu Kragujevcu, odnosno da je od interesa za korisnike sa teritorije grada Kragujevca;

4) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

5) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sistema omladinske politike u gradu Kragujevcu;

6) da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja;

7) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizacije;

8) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika kao i potrebne resurse za realizaciju;

9) da će se, po pravilu, realizovati u tekućoj godini;

10) da se ne može u dovoljnoj meri realizovati bez pomoći iz sredstava budžeta grada Kragujevca (projekat uopšte ne može da započne ili da se okonča) i da bi davanje finansijske pomoći bilo opravdano i prema osnovu i prema visini ;

11) da je, po pravilu, predviđeno fazno (u ratama) finansiranje projekata.

Član 8

Sadržina i kvalitet projekta mora biti takva da obezbedi uspeh projekta, uzimajući u obzir faktore koje predlagač može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh projekta, ali u priličnoj meri ili u potpunosti van kontrole predlagača.

3) Uslovi finansiranja projekata

Član 9

Predlozi projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti omladinske politike u gradu Kragujevcu odobravaju se u zavisnosti od toga da li je za projekte potrebno obezbediti finansijska sredstva u celini ili u određenom delu iz budžeta grada Kragujevca.

Projekat iz stava 1. ovog člana finansira se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu predviđeni rezultati.

Projekti se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju projekta.

Nosilac odobrenog projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava, vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Kragujevca za realizaciju projekata neće se finansirati nabavka osnovnih sredstava za rad udruženja/organizacija.

Član 10

Budžet projekta predviđen predlogom projekta treba da bude:

1) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove projekta prikaže učešće svih izvora finansiranja;

2) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu projekta;

3) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;

4) precizan - bez zaokruživanja iznosa, bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.

Član 11

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije projekta se odnose na zahtev da su direktni troškovi realizacije aktivnosti opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije aktivnosti;

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su budžetom projekta namenjeni realizaciji nekog dela projekta.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac projekta dobio iz budžeta grada Kragujevca za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj projekta, troškovi za

Član 12

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog projekta; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne, kupovina poklona; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).

2) Forma predloga projekata

Član 13

Predlog projekta će biti razmatran samo ako ispunjava sledeće formalne kriterijume:

1) da predlog projekta prati propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o nosiocu projekta i predloženom projektu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) koje je potpisalo ovlašćeno lice;

2) da je predlog projekta podnet na utvrđenom obrascu (Aplikacionom formularu), čitko popunjen (otkucan ili odštampan) ćiriličnim pismom;

3) da je jasan, potpun i istinit;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga projekta: Obrazac broj 1

- Aplikacioni formular; Obrazac broj 2 - Izjava o partnerstvu; Obrazac broj 3 - Periodični izveštaj; Obrazac br. 4 - Završni izveštaj, biće propisani javnim pozivom i dostupni na zvaničnom sajtu grada Kragujevca.

III SADRŽINA I NAČIN PODNOŠENJA PREDLOGA PROJEKTA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 14

Predlog projekta sadrži detaljne podatke o:

1) predlagaču projekta;

2) učesnicima u realizaciji projekta i svojstvu u kome se angažuju;

3) ciljevima i očekivanim rezultatima,

4) vrsti i sadržini aktivnosti, vremenu i mestu realizacije;

5) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti (vrednovanje rezultata projekta);

6) budžetu projekta, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova;

7) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna);

8) načinu praćenja realizacije i evaluacije rezultata.

Član 15

Uz Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular obavezno se podnosi sva odgovarajuća dokumentacija kojom se dokazuju ispunjenost propisanih kriterijuma predlagača projekta i to:

- osnovni podaci o učesniku na konkursu (naziv, sedište, matični broj i poreski identifikacioni broj za pravna lica, odnosno ime i prezime, prebivalište i matični broj za fizička lica, kao i broj tekućeg računa),

- osnovni podaci o eventualnim partnerima na projektu,

- radna biografija angažovanog osoblja,

- podaci o osobi odgovornoj za realizaciju projekta i korišćenje sredstava,

- statut za udruženja i ustanove;

- kopija izveštaja o realizovanim aktivnostima u prethodnoj budžetskoj godini;

- dokaz o članstvu u Savezu udruženja/organizacija na nivou Republike, ukoliko nije utvrđeno statutom;

- propratno pismo.

Član 16

Predlog projekta mora biti dostavljen u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, na prijemnom šalteru Gradske uprave ili preporučenom poštom na adresu Trg slobode 3, Kragujevac, sa naznakom:

"Za Komisiju za izbor projekta u oblasti omladinske politike koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca"

Sva obavezna i prateća dokumentacija mora biti dostavljena u jednoj koverti ili paketu. Predlog projekta čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove). Prednja strana koverte sa predlogom projekta mora sadržati najmanje sledeće podatke:

1) naziv predloga projekta;

2) naziv podnosioca predloga;

3) adresu podnosioca predloga;

Primljeni predlozi projekata se ne vraćaju podnosiocima.

Rok za podnošenje prijava na konkurs ne može biti kraći od 30 dana od dana objavljivanja na sajtu Grada.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA

Član 17

Gradsko veće donosi odluku o raspisivanju konkursa i obrazuje Komisiju koja vrši procenu projekata u oblasti omladinske politike koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca.

Komisiju iz stava 1. ovog člana čine predsednik i 4 člana među kojima su i lica koja imaju iskustva u radu sa mladima.

Komisija odluke donosi većinom glasova.

Administrativne i stručne poslove za potrebe Komisije obavlja Gradska uprava nadležna za oblast omladinske politike.

Član 18

Komisija vrši ocenu i bodovanje podnetih predloga, u skladu sa Pravilnikom, i dostavlja Gradskom veću izveštaj sa predlogom projekata koji će se finansirati i sufinansirati iz budžeta grada Kragujevca i predlogom iznosa sredstava opredeljenih za svaki projekat pojedinačno, s tim što će prednost imati oni projekti koji su bodovani sa većim brojem bodova.

Komisija ima pravo i mogućnost da za predloge projekta kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača, odnosno nosioca projekta.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija u oblasti omladinske politike.

O radu Komisije vodi se zapisnik.

Član 19

Postupak odobravanja projekata se sprovodi prema sledećoj dinamici:

- 20. januar - Gradsko veće na predlog nadležne Gradske uprave utvrđuje Program rasporeda sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata u oblasti omladinske politike u gradu Kragujevcu;

- 1. februar - Gradsko veće, na predlog nadležne Gradske uprave, obrazuje Komisiju za izbor projekata i javno objavljuje njen sastav;

- 1. februar - Gradsko veće donosi odluku o raspisivanju konkursa i na sajtu grada Kragujevca objavljuje javni poziv za učešće na konkursu za izbor i procenu projekata u oblasti omladinske politike, rok za dostavljanje predloga projekata, koji ne može biti kraći od 30 dana i predloženi iznos sredstava;

- 31. maj - Komisija dostavlja Gradskom veću izveštaj sa predlogom projekata koji će se finansirati i sufinansirati iz budžeta grada Kragujevca i predlog iznosa opredeljenih sredstava za svaki projekata pojedinačno.

- 25. decembar - Gradsko veće odlučuje o raspodeli sredstava iz budžeta grada Kragujevca za finansiranje i sufinansiranje projekata u oblasti omladinske politike koji će se u narednoj godini finansirati i sufinansirati iz budžeta Grada.

- 31. januar - Gradonačelnik sa nosiocima odabranih projekata zaključuje ugovor o realizovanju projekata.

Član 20

Rokovi iz člana 19. predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.

Javni poziv, kao i obaveštenja o sastavu komisije i rezultatima konkursa objavljuju se na internet sajtu grada Kragujevca.

Član 21

Konkurs za finansiranje i sufinansiranje projekata sadrži:

- oblast omladinske politike,

- iznos sredstava opredeljenih za konkurs,

- moguće učesnike na konkursu,

- obrazac prijave na konkurs,

- rok za podnošenje prijave na konkurs,

- način prijavljivanja na konkurs,

- organ kome se prijava podnosi,

- dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs,

- merila i kriterijume za dodelu sredstava i

- način objavljivanja rezultata konkursa.

Član 22

Postupak izbora projekata koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u dve faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu podnosioca predloga projekta, odnosno nosioca projekta i forme predloženog projekta.

Predlog projekta u prvoj fazi, neće biti odobren ukoliko:

- je primljen po isteku roka za podnošenje projekta;

- je nekompletan ili u neskladu sa formalnim uslovima iz ovog Pravilnika;

- nosilac projekta ili jedan ili više njegovih partnera ne ispunjavaju propisane kriterijume;

- su tražena sredstva za projekat veća od maksimalno dozvoljenog iznosa po projektu, definisanih javnim pozivom.

Član 23

Ukoliko je projekat odobren u prvoj fazi, pristupa se drugoj fazi u kojoj se vrši procena kvaliteta predloga projekta u skladu sa članom 7. i 8. ovog Pravilnika.

Član 24

U drugoj fazi se vrši pregled i vrednovanje kvaliteta predloga projekta. Pre donošenja konačne odluke o odobravanju ili neodobravanju projekta i visini sredstava za realizaciju projekta, Komisija može podnosiocu predloga projekata sugerisati da izvrši određene modifikacije predloga projekata, u odnosu na planirani budžet i sadržinu (planirane aktivnosti) projekta.

Član 25

Nakon vrednovanja i rangiranja svih projekata, Komisija dostavlja Gradskom veću izveštaj sa predlogom projekata koji će se finansirati i sufinansirati iz budžeta grada Kragujevca koji sadrži i predlog iznosa opredeljenih sredstava.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Gradsko veće, na osnovu predloga Komisije donosi Rešenje o raspodeli sredstava iz budžeta grada Kragujevca za finansiranje i sufinansiranje projekata u oblasti omladinske politike iz budžeta grada Kragujevca u roku od 7 dana od dana dostavljanja izveštaja iz stav 2. ovog člana.

Rešenje iz stava 3. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca.

Član 26

Sa nosiocem odobrenog projekta Gradonačelnik zaključuje ugovor o finansiranju/sufinansiranju projekta u skladu sa ovim Pravilnikom.

Ukoliko se nosilac odobrenog projekta ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga projekta.

Ukoliko su odlukom Gradskog veća odobrena manja sredstva za realizaciju projekta nego što su tražena predlogom projekta, nosilac projekta je pre zaključenja ugovora obavezan da, u roku iz stava 2. ovog člana, precizira aktivnosti i budžet projekta u skladu sa visinom raspoloživih sredstava i da o tome Komisiji dostavi dopunu, odnosno izmenu predloga projekta, ili da obavesti Komisiju o dodatnom izvoru finansiranja nedostajućih sredstava, a u suprotnom se smatra da je odustao od predloga projekta.

Član 27

Ugovor o finansiranju i sufinansiranju projekata u oblasti omladinske politike iz budžeta grada Kragujevca sadrži:

1. naziv i sadržinu projekata,

2. iznos sredstava koji se dodeljuje iz budžeta Grada za realizaciju projekata,

3. način na koji se dodeljena sredstava za realizaciju projekata prenose nosiocu projekta,

4. ukupnu vrednost projekata,

5. datum početka i završetka realizacije projekata,

6. prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana,

7. vreme trajanja ugovora,

8. način i rokove za podnošenje izveštaja,

9. uslove za raskid ugovora pre isteka roka na koji je zaključen,

10. prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,

11. prava i obaveze ugovornih strana u slučaju nepoštovanja uslova pravdanja sredstava i

12. način rešavanja sporova.

Odobreni iznos sredstava za realizaciju projekta prenosi se nosiocu projekta po podnetom zahtevu, a u skladu sa zaključnim ugovorom.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROJEKTA

Član 28

Nosioci odobrenih projekata u obavezi su da Gradskom veću, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju projekata, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju projekta ili delova projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca.

Gradsko veće može obustaviti dalje finansiranje projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju projekta ako nosilac odobrenog projekta ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ovim Pravilnikom i ugovorom.

Gradsko veće prihvata samo one izveštaje o realizaciji projekta koji su podneti na propisanom obrascu.

Član 29

Ukoliko se projekat finansira u više rata, korisnik je dužan da podnosi periodične izveštaje, na Obrascu broj 3.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima projekata koji ne dostave periodični izveštaj.

Član 30

Nosilac projekta je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije projekta dostavi Gradskom veću završni (konačni) izveštaj o realizaciji projekta, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava.

Završni izveštaj se podnosi na Obrascu broj 4.

Podnosioci odobrenog projekta u završnom izveštaju o realizaciji projekta vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaulacija).

Član 31

Nosioci projekta koji ne utroše primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože zbog čega sredstva nisu utrošena i da traže odobrenje da se sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac projekta je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj tih sredstava u budžet grada Kragujevca.

Član 32

Nosioci odobrenih projekata moraju učiniti dostupnim javnosti rezultate realizacije projekata.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti omladinske politike u gradu Kragujevcu mora biti istaknuto da se projekat finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROJEKATA

Član 33

Nosilac odobrenog projekta kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca.

Nosilac projekta je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Gradskom veću sprovođenje kontrole realizovanja projekta i utroška sredstava.

Nosilac projekta je u obavezi da ovlašćenim licima grada Kragujevca omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog projekta i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac projekta je u obavezi da omogući ovlašćenim licima grada Kragujevca uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom projekta.

Član 34

Stavke realizacije budžeta projekta mogu da odstupaju od odobrenih cifara ako su kumulativno ispunjeni sledeći uslovi:

• da varijacija u budžetu ne ugrozi osnovni cilj projekta;

• ako same varijacije u budžetu ne prelaze 15% od odobrene sume novca u okviru budžeta.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac projekta može da napravi korekciju u budžetu i da o tome obavesti Gradsko veće. Ovaj metod ne sme se koristiti da se nadomeste opšti troškovi.

U svim drugim slučajevima, mora da se unapred podneti pisani zahtev Gradskom veću za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje.

Član 35

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije projekta prekida se i jednostrano se raskida ugovor o realizaciji projekta u slučajevima:

• nosilac projekta netačno ili nepotpuno obavesti Gradsko veće o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje projekta;

• nosilac projekta svojom krivicom ne izvrši projekat u celosti, u utvrđenim rokovima, ili ga izvrši u nebitnom delu;

• nosilac projekta upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ne poštuje vremensku dinamiku ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju osiguranja realizacije projekta;

• nosilac projekta više ne ispunjava uslove koji su na osnovu ovog Pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;

• nosilac projekta ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze o ostvarivanju projekta ili delova projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca, iako ga je nadležni organ grada Kragujevca prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice.

Član 36

Nadležna Gradska uprava vrši nadzor nad realizacijom projekata i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava.

Gradsko veće pokreće bez odlaganja postupak za vraćanje sredstava dobijenih iz budžeta grada Kragujevca za realizovanje projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti omladinske politike u celosti ili delimično, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko na osnovu nadzora iz stava 1. ovog člana ili na osnovu dobijenih izveštaja utvrdi da su ispunjeni uslovi iz člana 35. ovog Pravilnika.

Član 37

Nosilac projekta, kao i Gradsko veće neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji projekta, kada do neizvršenja dođe usled nenamernog požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara bilo nosioca projekta, bilo Gradskog veća.

Član 38

Gradska uprava nadležna za oblasti omladinske politike, po završetku odobrenog projekta i dobijanju izveštaja o realizaciji projekta od strane nosilaca projekta, vrši analizu realizacije projekta i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim Pravilnikom i o tome dostavlja izveštaj Gradskom veću.

Član 39

Gradsko veće stavlja na uvid javnosti godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih projekata za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti omladinske politike u gradu Kragujevcu.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Odredbe ovog Pravilnika koje propisuju rokove za podnošenje i odobravanje projekata odnose se na projekte koji će se realizovati od 2017. godine.

Rokove za podnošenje i odobravanje projekata u 2016. godini utvrdiće Gradsko veće odlukom o raspisivanju javnog poziva.

Član 41

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju pododeljaka i sadržinu člana 11. ovog pravilnika kako je objavljeno u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 1/2016.