PRAVILNIK
O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA I PROJEKATA UDRUŽENJA IZ OBLASTI PRIVREDE NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 1/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa i projekata udruženja iz oblasti privrede na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca, odnosno odobravanja programa i projekata udruženja iz oblasti privrede na teritoriji grada Kragujevca, izgled i sadržina predloga programa i projekta, dokumentacija koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i projekta, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa i projekata i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima i projektima za finansiranje, odobrenim programima i projektima i realizaciji odobrenih programa i projekata.

Pod programom iz stava 1. ovog člana u smislu ovog pravilnika podrazumeva se grupa aktivnosti koje se odvijaju u dužem vremenskom periodu, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija, ili bi se došlo do unapređenja određene oblasti privrede.

Pod projektom iz stava 1. ovog člana u smislu ovog pravilnika podrazumeva se niz jedinstvenih aktivnosti u kraćem vremenskom intervalu ili aktivnosti koje su jednokratnog karaktera, uz korišćenje finansijskih, Ljudskih i drugih resursa, kako bi se postigao unapred definisan cilj u nekoj oblasti privrede.

Finansiranje i sufinansiranje programa i projekata udruženja u oblasti privrede (u daljem tekstu: programi/projekti) vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).

Član 2

Programi i projekti koje predlažu i realizuju udruženja u oblasti privrede, a koji su od značaja za grad Kragujevac, imaju za cilj:

- unapređenje poslovnog ambijenta na teritoriji grada;

- afirmaciju i razvoj kapaciteta privrednih potencijala grada;

- privlačenje novih investicija, posebno SDI;

- diverzifikaciju proizvodnih delatnosti i povećanje broja aktivnih privrednih subjekata;

- očuvanje postojećih privrednih kapaciteta i radnih mesta;

- proširenje delatnosti i povećanje kapaciteta privrednih subjekata;

- uvođenje novih tehnologija, savremene tehnološke opreme i metoda upravljanja;

- podsticanje razvoja privrednih grana zasnovanih na "ekonomiji znanja" i "zelenoj ekonomiji" i doprinos održivom privrednom razvoju grada;

- podizanje stepena konkurentnosti privrednih subjekata, posebno izvozno orijentisanih;

- podršku izvozu i smanjenje uvozne zavisnosti privrednih subjekata i poboljšanje odnosa u spoljnotrgovinskoj razmeni;

- podsticanje inovativnosti i ulaganja u istraživanje i razvoj novih proizvoda i tehnologija proizvodnje;

- otvaranje novih radnih mesta i smanjivanje broja nezaposlenih, posebno otežano zanošljivih kategorija;

- ohrabrivanje preduzetničkih inicijativa i spremnosti za otpočinjanje sopstvenog posla, otvaranjem malih porodičnih firmi;

- podršku mikro, malim i srednjim preduzećima, posebno u početnoj fazi bavljenja poslom;

- podsticanje humanih, ekoloških i energetski efikasnih aktivnosti i promovisanje društveno odgovornih kompanija;

- afirmaciju kompetitivnosti i načela fer konkurencije u ponašanju na tržištu;

- poboljšanje ponude proizvoda i usluga na tržištu;

- suzbijanje "sive ekonomije", korupcije, privrednog kriminala i dr. nezakonitih, štetnih i društveno neprihvatljivih postupaka i ponašanja;

- zaštitu potrošača;

- promociju i arendiranje proizvoda i usluga sa područja Šumadije;

- organizovan nastup na domaćim i međunarodnim privrednim i dr. javnim manifestacijama;

- osavremenjavanje obrazovnih procesa i usklađivanje struka, profila i zanimanja i stečenih znanja potrebama privrednih subjekata;

- obnovu i očuvanje tradicionalnih i starih zanata;

- unapređenje turističkih potencijala i očuvanje prirodnih, kulturnih i istorijskih vrednosti;

- unapređivanje uslova za bavljenje poljoprivrednom proizvodnjom;

- podsticanje udruživanja poljoprivrednika, obnovu zadrugarstva i formiranje flastera u oblasti poljoprivredne proizvodnje;

- objedinjavanje proizvodnje i ponude i organizovani nastup na razvijenim tržištima;

- proizvodnju zdrave hrane, posebno organske poljoprivrede;

- edukaciju poljoprivrednih proizvođača za primenu savremenih tehnologija proizvodnje i metoda upravljanja poljoprivrednim gazdinstvom;

- podizanje stepena informisanosti poljoprivrednih proizvođača o savremenim vidovima proizvodnje, uspešnim proizvođačima, merama državne politike i dostupnosti fondova za podršku poljoprivrednoj proizvodnji;

- edukaciju privrednih subjekata i poljoprivrednih proizvođača za pripremu projektnih prijava i prateće dokumentacije i pružanja tehničke pomoći prilikom konkurisanja za podsticajne programe iz domaćih i međunarodnih izvora;

- podršku istraživačkim i izdavačkim poduhvatima iz oblasti privrednog razvoja grada;

- organizovanje privrednih, kulturno-zabavnih, sportskih i dr. javnih manifestacija usmerenih na afirmaciju privrednih i dr. potencijala grada;

- obeležavanje značajnih datuma i jubileja iz privredne prošlosti grada i regiona.

Projekti koji su od javnog značaja za grad Kragujevac u oblasti privrede su i projekti koje sprovodi Gradska turistička organizacija, u okviru svog godišnjeg programa rada.

II OBAVEZNI USLOVI ZA ODOBRAVANJE PROGRAMA I PROJEKATA I DODELU SREDSTAVA

Član 3

Programi i projekti kojima se ostvaruju potrebe i interesi fizičkih i pravnih lica u oblasti privrede na teritoriji grada Kragujevcu mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove i kriterijume u pogledu:

1) podnosioca predloga programa i projekata;

2) forme, sadržine i kvaliteta programa i projekata;

3) uslova finansiranja programa i projekata.

1. Uslovi vezani za podnosioce programa i projekata

Član 4

Podnosilac predloga programa i/ili projekta može biti udruženje/organizacija u oblasti privrede koje, po pravilu, ima sedište na teritoriji grada Kragujevca i koje ispunjava sledeće opšte uslove:

1) da je registrovano u skladu sa zakonom;

2) da posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;

3) da su mu ciljevi osnivanja, utvrđeni osnivačkim aktom i statutom, u skladu sa ciljevima utvrđenim čl. 2. ovog pravilnika;

4) da je direktno odgovorno za pripremu i realizaciju programa i projekata koje predlaže;

5) da je sa uspehom realizovalo ranije odobrene programe i projekte, za koje je dobijalo sredstva iz budžeta Grada;

6) da je opravdalo sredstva dodeljena iz budžeta Grada za prethodne budžetske godine, po bilo kom osnovu (za udruženja koja su dobijala sredstva iz budžeta Grada).

Član 5

Podnosilac predloga programa i projekta ne može da bude:

1) u postupku likvidacije i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) u poslednje dve godine, računato do dana raspisivanja konkursa, pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Podnosilac programa i projekta ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju svojih programa i projekata tri godine od dana kada je utvrđeno postojanje sledećih okolnosti:

1) netačno ili nepotpuno obaveštavanje davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobravanje i realizovanje programa i projekata;

2) svojim propustom nije izvršio ranije podržani program ili projekat u celini ili ga je izvršio u nebitnom delu;

3) odobrena sredstva upotrebio nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se nije pridržavao propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa i projekta;

4) nije dostavio u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

5) prestane da ispunjava uslove koji su potrebni za dobijanje sredstava.

Podnosilac predloga programa i projekta će biti isključen iz procedure dodele sredstava u slučaju da je tokom postupka dodele sredstava:

1) bio predmet sukoba interesa;

2) skriveno lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa i projekata, ili ako je propustio da prikaže sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na komisiju ili na organe i službena lica grada Kragujevca tokom perioda procene programa, projekta ili nekog prethodnog procesa dodele sredstava.

Član 6

Udruženja/organizacije u oblasti privrede mogu da podnose programe i projekte individualno ili udruženo sa drugim udruženjima/organizacijama, ako ovim pravilnikom nije drugačije utvrđeno.

Partneri udruženja/organizacije koja učestvuju u kreiranju i realizaciji programa i projekata i troškovi koje oni naprave, prihvatljivi su ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za udruženja/organizacije koja samostalno podnose predloge programa i projekata.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u program odnosno projekat kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

U slučaju partnerskih programa i projekata, samo jedno udruženje/organizacija će biti direktno odgovorno za upravljanje finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu i projektu i za realizaciju programa i projekta (nosilac programa/projekta), o čemu podnosioci predloga programa ili projekta potpisuju partersku izjavu, te shodno tome mora posedovati unutrašnju organizaciju finansijskog poslovanja koja će to i omogućiti.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 4, koji je propisan ovim pravilnikom.

2. Uslovi vezani za formu, sadržinu, kvalitet, efekte i način realizacije predloga programa i projekata

Član 7

Uslovi u pogledu kvaliteta, odnosno forme i sadržine, očekivanih efekata i načina realizacije predloga programa i projekata jesu:

1) da je predlog u skladu sa zakonom, usvojenim strateškim i planskim dokumentima u oblasti privrede na nivou Republike Srbije i grada Kragujevca;

2) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu/stalno otvorenom konkursu;

3) da se, po pravilu, realizuje na teritoriji grada Kragujevca, ili da je od značajnog interesa za korisnike sa teritorije grada Kragujevca;

4) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

5) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj privrede u gradu Kragujevcu;

6) da ima visoku srazmeru između učinka i troškova;

7) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizacije;

8) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika, kao i potrebne finansijske i tehničke resurse za realizaciju;

9) da će se realizovati u godini za koju je program/projekat odobren;

10) da se ne može u dovoljnoj meri realizovati bez finansijske pomoći iz budžeta grada Kragujevca (program/projekat uopšte ne može da započne ili da se okonča) i da bi davanje finansijske pomoći bilo opravdano i prema osnovu i prema visini (supsidijarnost);

11) da je, po pravilu, obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa i projekata iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora;

12) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa i projekata (u ratama).

Član 8

Sadržina i kvalitet predloga programa i projekta i način realizacije moraju biti takvi da obezbede uspeh programa i projekta, uzimajući u obzir faktore koje podnosilac predloga programa i projekta može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji imaju značajan uticaj za uspeh programa i projekta, ali su u priličnoj meri ili u potpunosti van kontrole podnosilaca predloga.

3. Uslovi finansiranja programa i projekata

Član 9

Predlozi programa i projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi fizičkih i pravnih lica u oblasti privrede u gradu Kragujevcu, odobravaju se u zavisnosti od toga da li je za programe i projekte potrebno obezbediti finansijska sredstva iz budžeta grada Kragujevca u celini ili u određenom delu.

Program i projekat iz stava 1. ovog člana finansira se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca ostvare postavljeni ciljevi i postignu nameravani rezultati.

Programi i projekti se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa i projekta i likvidnih mogućnosti budžeta grada.

Sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Kragujevca za realizaciju programa/projekata neće se finansirati nabavka osnovnih sredstava za rad udruženja/organizacija.

Član 10

Budžet (finansijski plan) predviđen predlogom programa i projekta treba da bude:

1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci, tako i u smislu kapaciteta kojima raspolaže organizacija nosilac programa i projekta;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i projekta i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa i projekta;

4) izbalansiran - realno raspoređen i prikazan po budžetskim linijama, posebno u odnosu na dopuštene troškove;

5) precizan - bez zaokruživanja iznosa, bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.

Član 11

Uslovi za odobravanja sredstava za finansiranje programa i projekata u pogledu troškova realizacije su:

1) da su direktni troškovi realizacije aktivnosti opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije aktivnosti;

2) da se budžet sastoji iz neposrednih troškova realizacije aktivnosti u vezi nabavke opreme previđene predlogom programa ili projekta, materijalnih troškova, naknade/honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa i projekta i administrativnih troškova realizacije (opravdani direktni troškovi) i opravdanih indirektnih troškova nosioca aktivnosti (izdaci za komunalne usluge, troškovi prevoza, naknade/honorari lica kod nosioca koji ne učestvuju neposredno u realizaciji podržanog programa ili projekta, troškovi goriva, izdaci za komunikacije i dl.), a koji ne mogu biti viši od 10% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su budžetom programa i projekta namenjeni realizaciji nekog dela programa i projekta.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa i projekta dobio iz budžeta grada Kragujevca za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana za realizaciju programa, po pravilu, priznaju se za:

1) ljudske resurse (naknada za lica angažovana na programu) - maksimalno 50% ukupnog budžeta;

2) nabavku opreme za realizaciju aktivnosti predviđenih predlogom programa i projekta - maksimalno 25% ukupnog budžeta;

3) materijalne i administrativne troškove - maksimalno 20% ukupnog budžeta;

4) ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke i slično) - maksimalno 5% ukupnog budžeta.

Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj programa, troškovi za ljudske resurse mogu se priznati u iznosu većem od predviđenog u stavu 4. tačka 1) ovog člana.

Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana za realizaciju projekata, po pravilu, priznaju se za:

1) nabavku opreme za realizaciju aktivnosti predviđenih predlogom projekta - maksimalno 35% ukupnog budžeta;

2) materijalne i administrativne troškove - maksimalno 30% ukupnog budžeta;

3) ljudske resurse (naknada za lica angažovana na programu i projektu) - maksimalno 30% ukupnog budžeta;

4) ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke i slično) - maksimalno 5% ukupnog budžeta.

Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj projekta, troškovi za ljudske resurse mogu se priznati u iznosu većem od predviđenog u stavu 5. tačka 3) ovog člana.

Član 12

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa i projekta; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne, kupovina poklona; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).

III PODNOŠENJE PREDLOGA PROGRAMA I PROJEKATA ZA FINANSIRANJE IZ BUDŽETA GRADA

Član 13

Gradsko veće, na predlog gradske uprave nadležne za oblast privrede, objavljuje javni poziv za podnošenje predloga programa i projekata i obrazuje radna tela - komisije koje sprovode javni poziv/stalno otvoreni konkurs, vrše ocenu predloga programa i projekata i utvrđuju predlog programa i projekata iz oblasti privrede za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca.

Komisije u svom sastavu imaju predsednika i četiri člana.

Tehničku i administrativnu pomoć komisiji pruža lice zaposleno u gradskoj upravi nadležnoj za oblast privrede, u svojstvu sekretara komisije, bez prava odlučivanja.

Na rad komisija primenjuju se odredbe Poslovnika o radu Gradskog veća.

O radu komisija vode se zapisnici koji se čuvaju u skladu sa pravilima o arhivskom i kancelarijskom poslovanju.

Komisije preuzimaju podnete predloge programa i projekata, otvaraju pošiljke, vrše ocenu podnetih predloga na osnovu ovog pravilnika, uslova i kriterijuma navedenih u javnom pozivu/stalno otvorenom konkursu i dostavljaju Gradskom veću predlog za odobravanje programa i projekata.

Komisije imaju pravo i mogućnost da za predloge programa i projekta kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traže dodatno objašnjenje od podnosilaca predloga, odnosno nosioca programa i projekta.

Komisije mogu o određenom pitanju da pribave stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija u oblasti privrede.

Sadržaj javnog poziva za podnošenje predloga programa i projekata

Član 14

U javnom pozivu za dostavljanje predloga programa u oblasti privrede navode se uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, okvirna visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, obavezna dokumentacija koju dostavljaju podnosioci zahteva, kriterijumi za odobravanje sredstava, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva i krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena i opravdana dobijena sredstva.

U stalno otvorenom konkursu za dostavljanje predloga projekata u oblasti privrede navode se uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi projekti, a posebno: predmet stalno otvorenog konkursa, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet stalno otvorenog konkursa za projekte u oblasti privrede za koje se odobravaju sredstva iz budžeta grada u skladu sa ovim pravilnikom, rok do koga moraju biti podneti predlozi projekata, kriterijumi za odlučivanje o odobravanju sredstava, datum obaveštavanja podnosilaca o odobrenim projektima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi stalno otvorenog konkursa i krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena i opravdana dobijena sredstva.

Broj predloga projekata koji mogu biti podneti po stalno otvorenom konkursu i koji mogu biti odobreni može biti određen u tekstu stalno otvorenog konkursa na sledeći način:

1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga projekta;

2) dozvoljava se dostava više predloga projekta, ali se odobrava samo jedan;

3) dozvoljava se dostavljanje više predloga projekata i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da iste osobe ne mogu voditi više projekata, odnosno da je pojedine projekte moraju realizovati različiti projektni timovi;

4) dozvoljava se da udruženje/organizacija može biti partner u većem broju projekata, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim projektima.

Sadržaj predloga programa i projekata

Član 15

Predlog programa i projekta sadrži detaljne podatke o:

1) podnosiocu predloga programa i projekta;

2) učesnicima u realizaciji programa i projekta i svojstvu u kome se angažuju;

3) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program i projekat rešiti;

4) kojim grupama fizičkih i pravnih lica u gradu Kragujevcu i na koji način će program i projekat koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti (vrednovanje rezultata programa i projekta);

7) budžetu programa i projekta, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova;

8) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu praćenja realizacije i evaluacije rezultata programa i projekta.

Komisije će uzeti u razmatranje samo one predloge programa i projekta koji ispunjavaju sledeće formalne uslove:

1) da sadrže sve podatke navedene u stavu 1. ovog člana;

2) da predlog prati propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o udruženju/organizaciji nosiocu programa i projekta i predloženom programu i projektu (naziv, vremensko trajanje, traženi iznos finansijskih sredstava) koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje udruženja/organizacije;

3) da je predlog programa i projekta podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucan ili odštampan) ćiriličnim pismom;

4) da je jasan, detaljan, potpun i istinit;

5) da je podnet u propisanom roku;

6) da sadrži svu dokumentaciju zahtevanu javnim pozivom za podnošenje predloga.

Izgled i sadržinu obrazaca na kojima se podnosi predlog programa i projekta propisaće se javnim pozivom, i to:

Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular;

Obrazac broj 2 - Kontrolni list uz predlog programa/projekta;

Obrazac broj 3 - Izjava o prihvatanju obaveza potpisnika/korisnika sredstava budžeta;

Obrazac broj 4 - Izjava o partnerstvu;

Obrazac broj 5 - Periodični izveštaj o realizaciji programa/projekta;

Obrazac broj 6 - Završni izveštaj o realizaciji programa/projekta.

Obrasci za prijavu predloga programa i projekata iz stava 3. ovog člana preuzimaju se na prijemnom šalteru Uprave grada, a dostupni su i na internet stranici grada Kragujevca.

Uz Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular, obavezno se podnosi sva odgovarajuća dokumentacija, kojom se dokazuju ispunjenost propisanih uslova od strane podnosioca predloga programa i projekta i to:

- rešenje o upisu u Registar udruženja kod Agencije za privredne registre (APR);

- kopija statuta udruženja;

- kopija izveštaja o realizovanim aktivnostima u prethodnoj budžetskoj godini, sa odlukom organa upravljanja o usvajanju;

- kopija programa i plana rada sa finansijskim planom udruženja za tekuću programsku godinu i odluka organa upravljanja o njihovom usvajanju;

- radna biografija angažovanog osoblja;

- dokaz o članstvu u savezu udruženja/organizacija na nivou Republike, ukoliko nije utvrđeno statutom udruženja.

Način podnošenja predloga programa i projekata

Član 16

Predlog programa i projekta mora biti predat na prijemnom šalteru Gradske uprave u zapečaćenoj koverti, ili upućen preporučenom poštom kao pošiljka zaštićena od oštećenja u transportu, na adresu:

Grad Kragujevac, Gradsko veće, Trg slobode 3, 34 000 Kragujevac,

sa naznakom: "Komisiji za sprovođenje javnog poziva/stalno otvorenog konkursa za dostavljanje predloga programa i projekata udruženja/organizacija u oblasti privrede u cilju dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca".

Sva obavezna i prateća dokumentacija mora biti dostavljena u jednoj koverti ili paketu.

Predlog programa i projekta čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).

Na prednjoj strani koverte sa predlogom programa i projekta, u gornjem levom uglu, moraju biti sadržani najmanje sledeći podaci:

1) naziv podnosioca predloga;

2) adresa podnosioca predloga;

3) naziv predloga programa/projekta;

4) naznaka: "Ne otvarati".

Ukoliko primljeni predlog programa i projekta nije podnet u skladu sa ovim članom, komisija će podnosiocu predloga, bez odlaganja, ukazati na taj propust i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku ne dužem od 8 dana.

Predlog programa i projekta koji nije podnet na utvrđenom obrascu ili nije dopunjen u skladu sa stavom 5. ovog člana odbacuje se.

Predlozi programa i projekata dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj programskim/projektnim kalendarom iz člana 17. ovog pravilnika.

IV DINAMIKA SPROVOĐENJA POJEDINIH FAZA ZA ODOBRAVANJE PROGRAMA I PROJEKATA I KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Rokovi za sprovođenje pojedinih faza postupka

Član 17

Postupak odobravanja sredstava za finansiranje programa iz oblasti privrede sprovodi se prema sledećoj dinamici:

- 1. februar - Gradsko veće, na predlog gradske uprave nadležne za oblast privrede, na sajtu grada Kragujevca objavljuje javni poziv za odobravanje programa udruženja/organizacija u oblasti privrede, okvirni iznos sredstava, rok za dostavljanje programa i obrazuje Komisiju za odobravanje programa u oblasti privrede;

- 31. maj - Komisija utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog programa zadovoljavanja potreba i interesa fizičkih i pravnih lica u oblasti privrede u gradu Kragujevcu za narednu budžetsku godinu;

- 25. decembar - Komisija revidira preliminarni objedinjeni predlog programa, usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim odlukom o budžetu grada Kragujevca za narednu godinu i dostavlja Gradskom veću konačan predlog za odobravanje programa;

- 30. decembar - Gradsko veće odlučuje o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima;

- 31. januar - Gradonačelnik ili drugo ovlašćeno lice zaključuje ugovore o realizovanju programa sa udruženjima čiji su programi odobreni za finansijsku podršku iz budžeta grada za tekuću godinu.

Postupak odobravanja projekata iz oblasti privrede koji se u celini ili delimično finansiraju iz budžeta grada Kragujevca, sprovodi se prema sledećoj dinamici:

- 20. januar - Gradsko veće, na predlog gradske uprave nadležne za oblast privrede, utvrđuje program za finansiranje/sufinansiranje projekata u oblasti privrede i iznose po pojedinim elementima programa;

- 1. februar - Gradsko veće, na predlog gradske uprave nadležne za oblast privrede, objavljuje javni poziv za podnošenje predloga projekata i obrazuje Komisiju za izbor projekata iz oblasti privrede;

- Komisija na svakih 60 dana (ukoliko bude podnetih predloga) predlaže projekte koji se mogu finansirati/sufinansirati po stalno otvorenom konkursu i dostavlja Gradskom veću predlog akta o odobravanju sredstava iz budžeta grada za finansiranje/sufinansiranje projekata, podnetih najkasnije do 1. novembra tekuće godine, na osnovu koga se sa nosiocima izabranih projekata zaključuju ugovori o realizaciji odobrenih projekata;

- 30. decembar - Komisija objavljuje konačnu listu odobrenih projekata u tekućoj godini, iznos odobrenih sredstava i obaveze udruženja/organizacija po osnovu odobrenih sredstava na internet stranici grada.

Rokovi iz st. 1. i 2. ovog člana predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.

Član 18

Javni poziv, stalno otvoreni konkurs i druga javna obaveštenja objavljuju se na internet stranici grada Kragujevca, a mogu biti objavljeni i u lokalnim sredstvima informisanja.

Gradsko veće u tekstu javnog poziva/stalno otvorenog konkursa može utvrditi maksimalni dozvoljeni iznos po programu i projektu u oblasti privrede za budžetsku godinu u kojoj se programi/projekti finansiraju.

Kriterijumi za vrednovanje predloga programa i projekata

Član 19

Podneti predlog programa i projekta boduje se na osnovu liste za ocenjivanje koja sadrži sledeće kriterijume:

1) usklađenost ciljeva i ciljne grupe sa strateškim razvojnim dokumentom na lokalnom, regionalnom ili nacionalnom nivou

• 1- 10 bodova;

2) jasno formulisani ciljevi i ciljne grupe (da li su jasno i prikladno određeni, da li su dostižni u predviđenom roku i da li nedvosmisleno predstavljaju rešenje uočenog problema u lokalnoj zajednici)

• 1- 10 bodova;

3) povezanost ciljeva i aktivnosti (da li postoji jasna veza između predviđenih ciljeva i aktivnosti, da li je plan aktivnosti realan i ostvariv u lokalnoj zajednici u predviđenom roku)

• 1- 10 bodova;

4) kapacitet i iskustva učesnika za realizaciju predloženih aktivnosti (da li angažovano osoblje ima adekvatne kvalifikacije, iskustvo i dr. raspoložive kapacitete)

• 1- 10 bodova;

5) ekonomičnost budžeta (da li su troškovi realni, praktični i da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postižu nameravani rezultati, da li su obezbeđeni drugi izvori finansiranja, da li je adekvatan odnos između administrativnih i programskih, odnosno projektnih troškova)

• 1- 15 bodova

6) doprinos predloženih aktivnosti unapređenju stanja u oblasti u kojoj se aktivnost realizuje (da li i u kojoj meri doprinosi unapređenju stanja u predmetnoj oblasti i koliki je obuhvat ciljne grupe)

• 1- 20 bodova

7) opravdanost i zakonitost korišćenja sredstava iz budžeta grada Kragujevca od strane podnosilaca za aktivnosti koje su realizovane u prethodnoj godini (kako su opravdana dodeljena sredstva iz budžeta grada Kragujevca za prethodno realizovane aktivnosti).

• 1- 10 bodova

8) broj članova udruženja/organizacije

• 1- 10 bodova

9) članstvo u savezu udruženja/organizacije na nivou Republike

• 1- 5 bodova

Maksimalan broj bodova je 100.

Minimalan broj bodova kao uslov za odobrenje sredstava za realizaciju predloženih aktivnosti je 60 bodova.

Postupak za ocenu predloga programa i projekata

Član 20

Postupak izbora, odnosno odobrenja programa i projekata koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u dve faze.

U prvoj fazi komisija obrazovana od stane Gradskog veća za ocenu programa odnosno projekata vrši administrativnu (formalnu) proveru i ocenu ispunjenosti uslova propisanih u poglavlju II ovog pravilnika, odnosno uslova vezanih za podnosioca predloga programa ili projekta, forme i adekvatnosti predloženog programa ili projekta i uslova finansiranja.

Predlog programa ili projekta u prvoj fazi neće biti odobren u sledećim slučajevima:

- predlog je primljen po isteku roka za podnošenje programa;

- predlog je nekompletan ili nije u skladu sa formalnim uslovima iz ovog pravilnika;

- udruženje/organizacija podnosilac predloga, odnosno nosilac programa, odnosno projekta ili jedan ili više njegovih partnera ne ispunjavaju propisane uslove;

- predloženi program ili projekat nije adekvatan, jer predložene aktivnosti očigledno izlaze izvan potreba i interesa fizičkih i pravnih lica u oblasti privrede;

- program po svom periodu trajanja prelazi maksimalno dozvoljeni vremenski period (tekuća budžetska godina);

- tražena sredstva su veća od maksimalno dozvoljenog iznosa po programu, odnosno projektu.

Član 21

Ukoliko program ili projekat nije odbijen u prvoj fazi, nadležna komisija pristupa drugoj fazi ocene u kojoj se vrši procena kvaliteta predloga programa i projekata u skladu sa kriterijumima iz čl. 19 ovog pravilnika.

Pre donošenja konačne odluke o odobravanju ili odbijanju programa/projekta i visini sredstava za realizaciju programa/projekta, komisija može podnosiocu predloga programa/projekta sugerisati da izvrši određene modifikacije predloga, u odnosu na planirani budžet i sadržinu (planirane aktivnosti) programa/projekta, u roku ne kraćem od osam dana.

Član 22

Ukoliko je predloženi program/projekat od strane komisije pozitivno ocenjen u obe faze, donosi se konačna odluka o odobravanju ili odbijanju programa/projekta i visini sredstava za realizaciju programa/projekta.

Nadležna komisija obrazovana od strane Gradskog veća sačinjava konačan izveštaj sa predlogom programa ili projekata koje treba finansirati i iznosu sredstava koje treba odobriti i upućuje ga Gradskom veću na odlučivanje.

Na osnovu predloga komisije, Gradsko veće donosi odluku o odobravanju sredstava u zavisnosti od:

- broja podnetih predloga;

- broja bodova predloženog programa/projekta;

- ispunjenosti kriterijuma iz ovog pravilnika;

- ukupne sume predviđene za finansiranje programa/projekta u oblasti privrede;

- da li je za predlog programa/projekta utvrđeno, u skladu sa ovim pravilnikom, da je od odgovarajućeg značaja za grad Kragujevac.

Član 23

Ukoliko su odlukom Gradskog veća odobrena manja sredstva za realizaciju programa/projekta nego što su predlogom tražena, komisija poziva nosioca predloga programa/projekta da, u roku od osam dana, precizira aktivnosti i budžet programa/projekta u skladu sa visinom raspoloživih sredstava i da o tome komisiji dostavi dopunu, odnosno izmenu predloga programa/projekta, ili da obavesti komisiju o dodatnom izvoru finansiranja nedostajućih sredstava, a u suprotnom se smatra da je odustao od predloga programa/projekta.

O odobrenju ili odbijanju predloga programa/projekta obaveštavaju se podnosioci predloga u roku od osam dana od dana donete odluke.

Nepotpuni predlozi programa/projekta ne vraćaju se podnosiocima predloga.

Član 24

Sa nosiocima odobrenih programa/projekata lice ovlašćeno od strane Gradskog veća zaključuje ugovor o realizovanju programa/projekta u skladu sa ovim pravilnikom.

Ukoliko se nosilac odobrenog programa/projekta ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa/projekta.

Ugovor o finansiranju i sufinansiranju programa/projekata iz stava 1. ovog člana sadrži:

1) naziv i sadržinu programa/projekta;

2) ukupnu vrednost programa/projekta;

3) iznos sredstava koji se dodeljuje iz budžeta Grada za realizaciju programa/projekta;

4) način na koji se dodeljena sredstava za realizaciju programa/projekta prenose nosiocu;

5) datum početka i završetka realizacije programa/projekta;

6) prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana;

7) način i rokove za podnošenje izveštaja;

8) uslove za raskid ugovora pre isteka roka na koji je zaključen;

9) prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka roka na koji je zaključen;

10) način rešavanja sporova.

V KORIŠĆENJE SREDSTAVA ODOBRENIH IZ BUDŽETA GRADA

Član 25

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa/projekta prenosi se nosiocu programa/projekta na osnovu ugovora, rešenja gradonačelnika i zahteva nosioca, a u skladu sa odobrenim kvotama iz budžeta grada.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana nosiocu programa/projekta neće se vršiti u slučaju da je poslovni račun nosioca u blokadi.

Član 26

Nosilac odobrenog programa/projekta kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca.

Nosilac odobrenog programa/projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 27

Stavke realizacije budžeta programa/projekta mogu da odstupaju od odobrenih iznosa ako su ispunjeni sledeći uslovi kumulativno:

1) da varijacija u budžetu ne ugrozi osnovni cilj programa/projekta;

2) ako same varijacije u budžetu ne prelaze 15% od originalno odobrene sume novca u okviru budžeta.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa/projekta može da napravi korekciju u budžetu i da o tome obavesti Gradsko veće.

Ovaj metod ne sme se koristiti da se nadomeste opšti troškovi.

U svim drugim slučajevima, nosilac programa/projekta mora unapred da podnese pisani zahtev Gradskom veću za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje.

Član 28

U toku realizacije programa/projekta kojim se ostvaruje javni interes u oblasti privrede u gradu Kragujevcu, prekida se dalje finansiranje, a primljena sredstva se moraju vratiti u celosti davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko podnosilac programa/projekta:

1) netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobravanje programa/projekta;

2) svojim propustom ne izvrši program/projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

4) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice.

VI IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA I PROJEKATA

Član 29

Nosioci odobrenih programa/projekata obavezni su da gradskoj upravi nadležnoj za oblast privrede u svakom trenutku, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa/projekta, a najmanje jednom godišnje, dostave kompletan izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa/projekta ili delova programa/projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku roka za periodično izveštavanje o toku realizacije programa/projekta utvrđenog ugovorom na Obrascu broj 5, zajedno sa svom pripadajućim dokumentacijom o utrošku prenetih sredstava.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa/projekata koji ne dostave periodični izveštaj.

Gradsko veće, na predlog gradske uprave nadležne za oblast privrede, može obustaviti dalje finansiranje programa/projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa/projekta, ako nosilac odobrenog programa/projekta ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ovim pravilnikom i ugovorom.

Gradska uprava nadležna za oblast privrede, na osnovu izveštaja nosilaca odobrenih programa/projekata, najmanje jednom godišnje dostavlja Gradskom veću objedinjeni izveštaj o realizaciji odobrenih programa/projekata i utrošku odobrenih sredstava.

Član 30

Nosilac programa/projekta je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa/projekta dostavi Gradskom veću završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa/projekta, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom.

Završni izveštaj se podnosi na Obrascu broj 6.

Gradsko veće prihvata samo one izveštaje o realizaciji programa/projekta koji su podneti na propisanom obrascu.

Podnosioci odobrenog programa/projekta u završnom izveštaju o realizaciji programa/projekta vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaulacija).

Član 31

Nosioci programa/projekta koji ne utroše primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože zbog čega sredstva nisu utrošena i da traže odobrenje da se sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa/projekta je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava u budžet grada Kragujevca.

Vidljivost korišćenja sredstava iz budžeta grada

Član 32

Nosioci odobrenih programa/projekata najmanje jednom godišnje čine dostupnim javnosti izveštaje o svom radu, obimu, načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskom veću.

Ukoliko nosilac programa/projekta poseduje sopstvenu internet stranicu, izveštaj iz stava 1. ovog člana mora objaviti na internet stranici i on mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa/projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi fizičkih i pravnih lica u oblasti privrede u gradu Kragujevcu mora biti istaknuto da se program/projekat finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.

Gradsko veće na Portalu grada stavlja na uvid javnosti godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa i projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti privrede u gradu Kragujevcu.

VII KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA I PROJEKATA

Član 33

Nosilac programa/projekta je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Gradskom veću sprovođenje kontrole realizovanja programa/projekta i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa/projekta dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa/projekta deset godina od dana kada je taj program/projekat završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa/projekta je u obavezi da ovlašćenim licima grada Kragujevca omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i pristup svim mestima vezanim za realizaciju pojedinih delova ugovorenog programa/projekta i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa/projekta je u obavezi da omogući ovlašćenim licima grada Kragujevca uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa/projekta.

Član 34

Gradska uprava nadležna za oblast privrede vrši nadzor nad realizacijom programa/projekata i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava od strane nosilaca programa/projekata.

Po završetku odobrenog programa/projekta i dobijanju izveštaja o realizaciji programa/projekta od strane nosilaca programa/projekta, gradska uprava nadležna za oblast privrede vrši analizu realizacije programa/projekta i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim pravilnikom i o tome dostavlja izveštaj Gradskom veću.

U slučaju da Gradsko veće oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa/projekta, zatražiće od nosioca programa/projekta da utvrdi odgovornost lica koja su realizovala program/projekat, i o tome će obavestiti javnost.

Nosilac programa/projekta iz stava 3. ovog člana obavezan je da obavesti Gradsko veće o merama koje su preduzete s ciljem utvrđivanja odgovornosti lica koja su neuspešno realizovala odobreni program/projekat, a u protivnom ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

Član 35

Nosilac programa/projekta, kao ni Gradsko veće, neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa/projekta, kada do neizvršenja dođe usled nenamernog požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara bilo nosioca programa/projekta, bilo Gradskog veća.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 36

Odredbe ovog pravilnika koje propisuju rokove za podnošenje i odobravanje programa udruženja/organizacija odnose se na programe koji će se realizovati od 2017. godine.

Rokove za podnošenje i odobravanje programa udruženja/organizacija u 2016. godini utvrdiće komisije iz člana 13. stav 1.ovog pravilnika.

Član 37

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima, kriterijumima i postupku ostvarivanja prava na dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca br. 400-185/09-V od 12.02.2009. god. ("Službeni list grada Kragujevca", broj 4/09).

Član 38

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".