PRAVILNIK
O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA I PROJEKATA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SOCIJALNE I ZDRAVSTVENE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 1/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa i projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Pravilnikom) uređuju se uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca, odnosno odobravanja programa i projekata od značaja za grad Kragujevac, kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite na teritoriji grada Kragujevca, izgled i sadržina predloga programa i projekta, dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i projekta, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa i projekata i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima i projektima za finansiranje, odobrenim programima i projektima i realizaciji odobrenih programa i projekata.

Pod projektom iz stava 1. ovog člana podrazumeva se niz jedinstvenih aktivnosti u određenom vremenskom intervalu, uz korišćenje finansijskih, ljudskih i drugih resursa, kako bi se postigao unapred definisan cilj.

Pod programom iz stava 1. ovog člana podrazumeva se grupa aktivnosti koje se odvijaju u dužem vremenskom periodu, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija, ili bi se došlo do unapređenja određene oblasti.

Član 2

Programi i projekti u oblasti socijalne zaštite od značaja za grad Kragujevac imaju za cilj:

- očuvanje i unapređenje položaja socijalno osetljivih kategorija građana;

- razvoj inkluzije i socijalne uključenosti,

- integraciju u lokalnu zajednicu;

- uvođenje odnosno unapređenje inovativnih aktivnosti;

- unapređenje položaja ranjivih i marginalizovanih pojedinaca i grupa;

- pružanje podrške osobama sa invaliditetom za samostalni život, uključivanje u zajednicu i doprinos njihovoj integraciji u okruženje;

- unapređenje kvaliteta života starijih osoba (pružanje podrške aktivnostima koje imaju za cilj promovisanje i unapređenje kvaliteta života starijih osoba);

- unapređenje položaja dece i to: unapređenje materijalnog položaja dece, unapređenje položaja dece sa smetnjama u razvoju, dece bez roditeljskog staranja, kao i zaštitu dece od zlostavljanja i zanemarivanja;

- organizovanje kulturno-zabavnih, sportskih manifestacija osoba sa invaliditetom, i proslavu jubileja;

- unapređenje stepena informisanosti građana o pravima i uslugama u oblasti socijalne zaštite;

- obeležavanje značajnih datuma i jubileja.

Programi i projekti u oblasti zdravstvene zaštite od značaja za grad Kragujevac imaju za cilj doprinos ostvarivanju opštih i specifičnih ciljeva u sistemu javnog zdravlja, a posebno:

- promocija zdravlja i prevencija bolesti u oblasti javnog zdravlja;

- očuvanje i unapređenje zdravlja građana grada Kragujevca;

- zaštita i unapređenje zdravlja posebno osetljivih grupa stanovništva

- vaspitavanje za zdravlje;

- obeležavanje značajnih datuma i jubileja, organizovanje zdravstveno-promotivnih kampanja i stručnih sastanaka;

- organizovanje kulturno-zabavnih, sportskih manifestacija obolelih osoba.

Projekti u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite koji su od značaja za grad Kragujevac su i projekti koje sprovodi Crveni krst Kragujevac u okviru godišnjeg programa rada u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA, PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA

Član 3

Programi i projekti kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite na teritoriji grada Kragujevcu mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove i kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa i projekta;

2) sadržine i kvaliteta programa i projekata;

3) uslova finansiranja programa i projekata;

4) forme predloga programa i projekata.

1. Predlagač programa i projekta

Član 4

Predlagač programa i projekta može biti udruženje/organizacija u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite koja ima svoje sedište po pravilu na teritoriji grada Kragujevca.

Predlagač programa i projekta mora da ispunjava sledeće opšte uslove:

1) da bude registrovan u skladu sa zakonom;

2) da isključivo posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;

3) da statutom prepoznaje unapređenje i zaštitu položaja osetljivih društvenih grupa, obavlja aktivnosti socijalno-humanitarnog, zdravstveno-edukativnog, preventivnog karaktera kojima se unapređuje položaj ciljnih grupa i doprinosi njihovoj integraciji u okruženje;

4) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa i projekata;

5) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe i projekte;

6) da je opravdao sredstva dodeljena iz budžeta Grada za prethodnu budžetsku godinu po bilo kom osnovu.

Predlagač programa i projekta ne može da:

1) bude u postupku likvidacije i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Član 5

Predlagač programa i projekta će biti isključen iz procedure dodele sredstava u slučaju da je tokom postupka dodele sredstava:

1) bio predmet sukoba interesa;

2) skrivljeno lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa i projekata ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju ili na organe i službena lica grada Kragujevca nadležna za oblast socijalne i zdravstvene zaštite tokom perioda procene programa, projekta ili nekog prethodnog procesa dodele sredstava.

U slučaju partnerskih programa i projekata, samo jedno udruženje/ organizacija će biti direktno odgovorno za upravljanje finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu i projektu i za realizaciju programa i projekata, te shodno tome mora posedovati unutrašnju organizaciju finansijskog poslovanja koja će to i omogućiti.

Podnosilac programa i projekta ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju svojih programa i projekata dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje sledećih okolnosti:

1) netačno ili nepotpuno obaveštavanje davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa i projekta;

2) svojim propustom ne izvrši program i projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa i projekta;

4) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

5) prestane da ispunjava uslove koji su potrebni za dobijanje sredstava.

Član 6

Udruženja/organizacije u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite mogu da podnose programe i projekte individualno ili udruženo sa drugim udruženjima/organizacijama, ako ovim pravilnikom nije drugačije utvrđeno.

Partneri udruženja/organizacija koje učestvuju u kreiranju i realizaciji programa i projekata i troškovi koje oni naprave, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za korisnike dodeljenih sredstava.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u program odnosno projekat kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

Izjava o partnerstvu daje se na obrascu koji je propisan ovim pravilnikom.

2. Sadržina, kvalitet predloga programa i projekata

Član 7

Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga programa i projekata jesu:

1) da je u skladu sa zakonom, usvojenim strateškim i planskim dokumentima u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite na nivou Republike Srbije i grada Kragujevca;

2) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu/stalno otvorenom konkursu;

3) da se po pravilu realizuje na teritoriji Kragujevca, odnosno da je od interesa za korisnike sa teritorije grada Kragujevca;

4) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

5) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sistema socijalne i zdravstvene zaštite u gradu Kragujevcu;

6) da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja;

7) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizacije;

8) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika kao i potrebne resurse za realizaciju;

9) da će se realizovati u godini za koju je program/projekat odobren;

10) da se ne može u dovoljnoj meri realizovati bez pomoći iz sredstava budžeta grada Kragujevca (program/projekat uopšte ne može da započne ili da se okonča) i da bi davanje finansijske pomoći bilo opravdano i prema osnovu i prema visini (supsidijarnost);

11) da je, po pravilu, obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa i projekata iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora.

Član 8

Sadržina i kvalitet programa i projekta moraju biti takvi da obezbede uspeh programa i projekta, uzimajući u obzir faktore koje predlagač programa i projekta može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa i projekta, ali u priličnoj meri ili u potpunosti van kontrole predlagača.

3. Uslovi finansiranja programa i projekata

Član 9

Predlozi programa i projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u gradu Kragujevcu odobravaju se u zavisnosti od toga da li je za programe i projekte potrebno obezbediti finansijska sredstva u celini ili u određenom delu iz budžeta grada Kragujevca.

Program i projekat iz stava 1. ovog člana finansira se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu nameravani rezultati.

Programi i projekti se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa i projekta.

Nosilac odobrenog programa/projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava, vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Kragujevca za realizaciju programa/projekata neće se finansirati nabavka osnovnih sredstava za rad udruženja/organizacija.

Član 10

Budžet (finansijski plan) programa i projekta predviđen predlogom programa i projekta treba da bude:

1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci, tako i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa i projekta;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i projekta i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa i projekta;

4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;

5) precizan - bez zaokruživanja iznosa, bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.

Član 11

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa i projekata su:

1) da su direktni troškovi realizacije aktivnosti opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije aktivnosti;

2) da se budžet sastoji iz neposrednih troškova realizacije aktivnosti u vezi honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije (opravdani direktni troškovi) i opravdanih indirektnih troškova nosioca aktivnosti (izdaci za komunalne usluge, honorare lica kod nosioca koji ne učestvuju neposredno u realizaciji, izdaci za komunikacije, i sl.) koji ne mogu biti veći od 20% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su budžetom programa i projekta namenjeni realizaciji nekog dela programa i projekta.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa i projekta dobio iz budžeta grada Kragujevca za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana koji se odnose na programe po pravilu se priznaju za:

1) ljudske resurse (honorar za lica angažovana na programu) - maksimalno 60% ukupnog budžeta;

2) materijalni troškovi, administrativni troškovi i sl.) - maksimalno 35% ukupnog budžeta;

3) ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke i slično) - maksimalno 5% ukupnog budžeta.

Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj programa, troškovi za ljudske resurse mogu se priznati u iznosu većem od predviđenog u stavu 4 tačka 1. ovog člana.

Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana koji se odnose na projekte po pravilu se priznaju za:

4) ljudske resurse (honorar za lica angažovana na projektu) - maksimalno 30% ukupnog budžeta;

5) materijalni troškovi, administrativni troškovi i sl.) - maksimalno 65% ukupnog budžeta;

6) ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke i slično) - maksimalno 5% ukupnog budžeta.

Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj projekta, troškovi za ljudske resurse mogu se priznati u iznosu većem od predviđenog u stavu 5 tačka 1. ovog člana.

Najmanje 10% od ukupnih troškova programa/projekata obezbeđenih iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora, potrebno je da budu uključeni u ukupne troškove programa/projekta.

Član 12

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa i projekta; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne, kupovina poklona; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).

4. Forme i dokumentacija predloga programa i projekata

Član 13

Predlog programa i projekta sadrži detaljne podatke o:

1) predlagaču programa i projekta;

2) učesnicima u realizaciji programa i projekta i svojstvu u kome se angažuju;

3) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program i projekat rešiti i kojim grupama građana u gradu Kragujevcu i na koji način će program i projekat koristiti;

4) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije;

5) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti (vrednovanje rezultata programa i projekta);

6) budžetu programa i projekta, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova;

7) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna);

8) načinu praćenja realizacije i evaluacije rezultata.

Član 14

Gradsko veće obrazuje Komisiju koja sprovodi javni poziv/stalno otvoreni konkurs i vrši procenu programa i projekata iz oblasti socijalne i zdravstvene zaštite za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca.

Komisija u svom sastavu ima predsednika i četiri člana.

Komisija donosi odluke većinom glasova od prisutnih članova.

Komisija vrši ocenu podnetih predloga, na osnovu ovog pravilnika, uslova i kriterijuma navedenih u javnom pozivu/stalno otvorenom konkursu i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa i projekata.

Komisija ima pravo i mogućnost da za predloge programa i projekta kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača, odnosno nosioca programa i projekta.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija u oblasti socijalne/zdravstvene zaštite.

U svom radu Komisija primenjuje Polovnik o radu Gradskog veća.

Član 15

Komisija će uzeti u razmatranje samo one predloge programa i projekta koji ispunjavaju sledeće formalne kriterijume:

1) da predlog programa i projekta prati propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o udruženju/organizaciji nosiocu programa i projekta i predloženom programu i projektu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje udruženja/organizacije;

2) da je predlog programa i projekta podnet na utvrđenom obrascu (Aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), ćiriličnim pismom;

3) da je jasan, potpun i istinit;

4) da je podnet u propisanom roku.

Izgled i sadržinu obrazaca na kojima se podnosi predlog programa i projekta propisaće se javnim pozivom, i to:

Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular; Obrazac broj 2 - Izjava o partnerstvu; Obrazac broj 3 Periodični izveštaj; Obrazac br. 4 - Završni izveštaj.

Obrasci predloga programa i projekta dostupni su na internet sajtu grada Kragujevca.

Član 16

Uz Obrazac broj 1- Aplikacioni formular obavezno se podnosi sva odgovarajuća dokumentacija kojom se dokazuju ispunjenost propisanih bližih kriterijuma predlagača programa i projekta i to:

- rešenje o upisu u Registar u Agenciji za privredne registre (APR);

- statut;

- kopija izveštaja o realizovanim aktivnostima u prethodnoj budžetskoj godini;

- radna biografija angažovanog osoblja

- dokaz o članstvu u Savezu udruženja/organizacija na nivou Republike, ukoliko nije utvrđeno statutom;

- propratno pismo.

Predlog programa i projekta mora biti dostavljen u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, na prijemnom šalteru Gradske uprave ili preporučenom poštom na adresu Trg slobode 3 Kragujevac, sa naznakom:

"za Komisiju za sprovođenje javnog poziva/ stalno otvorenog konkursa za dostavljanje predloga programa i projekata udruženja/organizacija u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u cilju dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca "

Sva obavezna i prateća dokumentacija mora biti dostavljena u jednoj koverti ili paketu. Predlog programa i projekta čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).

Prednja strana koverte sa predlogom programa i projekta mora sadržati najmanje sledeće podatke:

1) naziv predloga programa/projekta kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite ;

2) naziv podnosioca predloga;

3) adresu podnosioca predloga;

4) oznaku: "Ne otvarati "

Ukoliko primljeni predlog programa i projekta nije podnet u skladu sa ovim članom, Komisija će ukazati bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i projekta i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku ne dužem od 15 dana.

Predlog programa i projekta koji nije podnet na utvrđenom obrascu ne uzima se uopšte u razmatranje.

Član 17

Predlozi programa i projekata dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj programskim/projektnim kalendarom iz člana 18. ovog pravilnika.

III NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA, PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA

Član 18

Postupak odobravanja programa se sprovodi prema sledećoj dinamici:

- 1. februara - Gradsko veće na predlog nadležne gradske uprave za zdravstvenu i socijalnu zaštitu obrazuje Komisiju i donosi i objavljuje javni poziv na sajtu grada Kragujevca za izbor i procenu programa udruženja/organizacija u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite za narednu budžetsku godinu, rok za dostavljanje programa i okvirni iznos sredstava;

- 31. maja - Komisija utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog programa zadovoljavanja potreba i interesa građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u gradu Kragujevcu, za narednu budžetsku godinu i dostavlja ga Gradskom veću;

- 25. decembra - Komisija revidira preliminarni objedinjeni predlog programa, usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada Kragujevca za narednu godinu i dostavlja Gradskom veću konačni predlog za odobravanje programa;

- 30. decembar - Gradsko veće odlučuje o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima;

- 31. januar - Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Postupak odobravanja projekata se sprovodi prema sledećoj dinamici:

- 20. januar - Gradsko veće na predlog nadležne Gradske uprave za zdravstvenu i socijalnu zaštitu utvrđuje Programom u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite iznose za finansiranje/sufinansiranje projekata koji imaju za cilj ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u gradu Kragujevcu;

- 20. februar - Gradsko veće na predlog nadležne Gradske uprave za zdravstvenu i socijalnu zaštitu, obrazuje Komisiju za izbor projekata i javno objavljuje njen sastav i donosi i objavljuje stalno otvoreni konkurs. Komisija u najkraćem roku, a najmanje na svakih 60 dana predlaže projekte koji se mogu finansirati/sufinansirati po stalno otvorenom konkursu i dostavlja Gradskom veću predlog akta o odobravanju sredstava iz budžeta grada za finansiranje/sufinansiranje projekta u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite;

- 30. decembar - Komisija objavljuje konačnu listu odobrenih projekata udruženjima organizacijama u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite na zvaničnom sajtu Grada.

Rokovi iz stava 1. i 2. ovog člana predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.

Javni poziv, stalno otvoreni konkurs i javna obaveštenja, kao i sastav komisije u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet sajtu grada Kragujevca.

U tekstu javnog poziva/stalno otvorenog konkursa može utvrditi maksimalni dozvoljeni iznos po programu i projektu u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite na teritoriji grada Kragujevca i rok za dostavljanje programa/projekata.

Član 19

U javnom pozivu za dostavljanje predloga programa u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, okvirna visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite za koje se odobravaju programi u skladu sa ovim pravilnikom, krajnjim rokom do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.

U stalno otvorenom konkursu za dostavljanje predloga projekata u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi projekti, a posebno: predmet stalno otvorenog konkursa, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet stalno otvorenog konkursa u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite za koje se odobravaju projekti u skladu sa ovim pravilnikom, krajnjim rokom do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi projekata, datum obaveštavanja nosioca projekta o odobrenim projektima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi stalno otvorenog konkursa.

Broj predloga projekata koji mogu biti podneti po stalno otvorenom konkursu i koji mogu biti odobreni može biti određen u tekstu stalno otvorenog konkursa na sledeći način:

1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga projekta;

2) dozvoljava se dostava više predloga projekta, ali se odobrava samo jedan;

3) dozvoljava se dostava više predloga projekta i više može da bude odobreno u toku kalendarske godine pod uslovom da projekti doprinose unapređenju sistema socijalne/zdravstvene zaštite na obrazloženi predlog Komisije;

4) dozvoljava se da udruženje/organizacija može biti partner u većem broju projekata, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim projektima.

Član 20

Podneti predlog programa/projekta boduje se prema Tabeli bodovanja koja sadrži sledeće kriterijume:

- jasno formulisani ciljevi i ciljne grupe (da li su jasno i prikladno određeni, da li su dostižni u predviđenom roku i da li nedvosmisleno predstavljaju rešenje uočenog problema u lokalnoj zajednici)

• maksimum 15 bodova

- usklađenost ciljeva i ciljnih grupa sa strateškim dokumentom na lokalnom ili nacionalnom nivou

• maksimum 10 bodova

- povezanost ciljeva i aktivnosti (da li postoji jasna veza između predviđenih ciljeva i aktivnosti, da li je plan aktivnosti realan i ostvariv u lokalnoj zajednici u predviđenom roku)

• maksimum 10 bodova

- kapacitet i iskustva učesnika za realizaciju predloženih aktivnosti (da li angažovano osoblje ima adekvatne kvalifikacije, iskustvo i dr. raspoložive kapacitete)

• maksimum 10 bodova

- ekonomičnost budžeta (da li su troškovi realni, praktični i da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li su obezbeđeni drugi izvori finansiranja, da li je adekvatan odnos između administrativnih i programskih odnosno projektnih troškova)

• maksimum 20 bodova

- doprinos predloženih aktivnosti unapređenju stanja u oblasti u kojoj se aktivnost realizuje (da li i u kojoj meri doprinosi unapređenju stanja u predmetnoj oblasti i koliki je obuhvat ciljne grupe)

• maksimum 10 bodova

- opravdanost i zakonitost korišćenja sredstava iz budžeta grada Kragujevca učesnika za aktivnosti koje su realizovane u prethodnoj godini (da li su opravdana dodeljena sredstva iz budžeta grada Kragujevca za prethodno realizovane aktivnosti).

• maksimum 10 bodova

- broj članova udruženja/organizacije

• maksimum 10 bodova

- članstvo u Savezu udruženja/organizacije na nivou Republike

• maksimum 5 bodova

Maksimalan broj bodova je 100.

Minimalan broj bodova kao uslov za odobrenje sredstava za realizaciju predloženih aktivnosti je 60 bodova.

Član 21

Postupak izbora, odnosno odobrenja programa i projekata koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u dve faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije podnosioca predloga programa i projekta, odnosno nosioca programa i projekta, forme i adekvatnosti predloženog programa i projekta.

Predlog programa i projekta u prvoj fazi, neće biti odobren u sledećim slučajevima: predlog je primljen po isteku roka za podnošenje programa; predlog programa je nekompletan ili u neskladu sa formalnim uslovima iz ovog pravilnika; udruženje/ organizacija podnosilac predloga programa, odnosno nosilac programa ili jedan ili više njegovih partnera ne ispunjavaju propisane kriterijume; predloženi program/projekat nije adekvatan jer aktivnosti predložene u programu očigledno izlaze izvan potreba i interesa građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite, program/projekat po svom periodu trajanja prelazi maksimalno dozvoljeni vremenski period, ili su tražena sredstva veća od maksimalno dozvoljenog iznosa po programu/projektu.

Član 22

Ukoliko je program/projekat odobren u prvoj fazi, pristupa se drugoj fazi u kojoj se vrši procena kvaliteta predloga programa i projekta u skladu sa bodovanjem iz člana 20. ovog pravilnika.

Nakon izvršene procene kvaliteta programa i projekta, Komisija u okviru druge faze odbija programe/projekte u sledećim slučajevima:

1) program/projekat nije relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite;

2) finansijske i operativne mogućnosti predlagača programa/projekta nisu dovoljne, ili su programi/projekta koji su izabrani bolji po ovom pitanju;

3) program/projekat je dobio manji broj bodova u odnosu na odabrane predloge programa/projekta;

4) ne postoji mogućnost finansiranja programa/projekta zbog podrške programima/projektima koji imaju prioritet prema ovom pravilniku.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi komisije.

Tehničku i administrativnu pomoć Komisiji pruža lice zaposleno u Gradskoj upravi nadležnoj za zdravstvenu i socijalnu zaštitu.

Pre donošenja konačnog predloga za odobravanje ili neodobravanje programa/projekta i visini sredstava za realizaciju programa/projekta, Komisija može podnosiocu predloga programa/projekata sugerisati da izvrši određene modifikacije predloga programa/projekata, u odnosu na planirani budžet i sadržinu (planirane aktivnosti) programa/projekta.

Član 23

Ukoliko je predloženi program/projekat prošao prethodne dve faze, Komisija donosi konačan predlog za odobravanje ili neodobravanje programa/projekta i visinu sredstava za realizaciju programa/projekta.

Odluku o predlogu Komisije donosi Gradsko veće.

Odluka iz stava 1. ovog člana se donosi u zavisnosti od: broja podnetih predloga; broja bodova predloženog programa/projekta; ispunjenosti kriterijuma iz ovog pravilnika; ukupne sume predviđene za finansiranje programa/projekta u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u gradu Kragujevcu; da li je za nosioca programa/projekta utvrđeno, u skladu sa ovim pravilnikom, da je od značaja za grad Kragujevac.

O odobrenju programa/projekta obaveštavaju se podnosioci predloga programa/projekta u roku od 15 dana od dana donošenja odluke iz stava 2. ovog člana.

Predlozi programa/projekata se ne vraćaju podnosiocima predloga.

Član 24

Sa nosiocem odobrenog programa/projekta Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa/projekta u skladu sa ovim pravilnikom.

Ukoliko se nosilac odobrenog programa/projekta ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa/projekta.

Ukoliko su odlukom Gradskog veća odobrena manja sredstva za realizaciju programa/projekta nego što su tražena predlogom programa/projekta, nosilac programa/projekta je pre zaključenja ugovora obavezan da, u roku iz stava 2. ovog člana, precizira aktivnosti i budžet programa/projekta u skladu sa visinom raspoloživih sredstava i da o tome Komisiji dostavi dopunu, odnosno izmenu predloga programa/projekta, ili da obavesti Komisiju o dodatnom izvoru finansiranja nedostajućih sredstava, a u suprotnom se smatra da je odustao od predloga programa/projekta.

Član 25

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa/projekta prenosi se nosiocu programa/projekta u skladu sa ugovorom, rešenjem Gradonačelnika, zahtevom i odobrenim kvotama budžeta grada Kragujevca.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana nosiocu programa/projekta neće se vršiti u slučaju da je poslovni račun nosioca u blokadi.

IV IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA I PROJEKTA

Član 26

Nosioci odobrenih programa/projekata obavezni su da nadležnoj gradskoj upravi za zdravstvenu i socijalnu zaštitu, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa/projekata, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa / projekata ili delova programa/projekata i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca.

Nadležna gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu može obustaviti dalje finansiranje programa/projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa/projekta ako nosilac odobrenog programa/projekta ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ovim pravilnikom i ugovorom.

Nadležna gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu prihvata samo one izveštaje o realizaciji programa/projekata koji su podneti na propisanom obrascu.

Član 27

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa/projekata, na Obrascu broj 3.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa/projekata koji ne dostave periodični izveštaj.

Član 28

Nosilac programa/projekta je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa/projekta dostavi nadležnoj gradskoj upravi za zdravstvenu i socijalnu zaštitu završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa/projekta, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom.

Završni izveštaj se podnosi na Obrascu broj 4.

Podnosioci odobrenog programa/projekta u završnom izveštaju o realizaciji programa/projekta vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaulacija).

Član 29

Nosioci programa/projekta koji ne utroše primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože zbog čega sredstva nisu utrošena i da traže odobrenje da se sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa/projekta je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj tih sredstava u budžet grada Kragujevca.

Član 30

Nosioci odobrenih programa/projekata najmanje jednom godišnje čine dostupnim javnosti izveštaje o svom radu, obimu, načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju nadležnoj gradskoj upravi za zdravstvenu i socijalnu zaštitu.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa/projekta i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa/projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u gradu Kragujevcu mora biti istaknuto da se program/projekat finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.

V KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA I PROJEKATA

Član 31

Nosilac odobrenog programa/projekta kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca.

Nosilac programa/projekta je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju nadležnoj gradskoj upravi za zdravstvenu i socijalnu zaštitu sprovođenje kontrole realizovanja programa/projekta i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa/projekta dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa/projekta deset godina od dana kada je taj program/projekat završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa/projekta je u obavezi da ovlašćenim licima grada Kragujevca omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa/projekta i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa/projekta je u obavezi da omogući ovlašćenim licima grada Kragujevca uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa/projekta.

Član 32

Stavke realizacije budžeta programa/projekta mogu da odstupaju od odobrenih cifara ako su ispunjeni sledeći uslovi kumulativno:

1) da varijacija u budžetu ne ugrozi osnovni cilj programa/projekta;

2) ako same varijacije u budžetu ne prelaze 15% od originalno odobrene sume novca u okviru budžeta.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa/projekta može da napravi korekciju u budžetu i da o tome obavesti nadležnu gradsku upravu za zdravstvenu i socijalnu zaštitu. Ovaj metod ne sme se koristiti da se nadomeste opšti troškovi.

U svim drugim slučajevima, mora da se unapred podneti pisani zahtev nadležnoj gradskoj upravi za zdravstvenu i socijalnu zaštitu za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje.

Član 33

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa/projekta prekida se i jednostrano se raskida ugovor o realizaciji programa/projekta ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi:

1) nosilac programa/projekta netačno ili nepotpuno obavesti nadležnu gradsku upravu za zdravstvenu i socijalnu zaštitu o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa/projekta;

2) nosilac programa/projekta, odnosno udruženje/organizacija koja realizuje program/projekat svojom krivicom ne izvrši program/projekat u celosti, u utvrđenim rokovima, ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) nosilac programa/projekta upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ne poštuje vremensku dinamiku ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju osiguranja realizacije programa/projekta;

4) udruženje/organizacija koja realizuje program/projekat prestala je da ispunjava uslove koji su na osnovu ovog pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;

5) udruženje/organizacija koja sprovodi program/projekat ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze o ostvarivanju programa/projekta ili delova programa/projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca, iako ga je nadležni organ grada Kragujevca prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice.

Član 34

Nadležna Gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu vrši nadzor nad realizacijom programa/projekata i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava.

Gradsko veće pokreće bez odlaganja postupak za vraćanje sredstava dobijenih iz budžeta grada Kragujevca za realizovanje programa/projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u celosti ili delimično, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko na osnovu nadzora iz stava 1. ovog člana ili na osnovu dobijenih izveštaja utvrdi da su ispunjeni uslovi iz člana 33. ovog pravilnika, na predlog nadležne gradske uprave za zdravstvenu i socijalnu zaštitu.

Član 35

Nosilac programa/projekta, Gradsko veće kao i nadležna gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa/projekta, kada do neizvršenja dođe usled nenamernog požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara bilo nosioca programa/projekta, bilo Gradskog veća.

Član 36

Nadležna gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu stavlja na uvid javnosti godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa i projekata za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite u gradu Kragujevcu.

Član 37

Nadležna Gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu vrši, po završetku odobrenog programa/projekta i dobijanju izveštaja o realizaciji programa/projekta od strane nosilaca programa/projekta, analizu realizacije programa/projekta i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim pravilnikom i o tome dostavlja izveštaj Gradskom veću.

U slučaju da Gradsko veće oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa/projekta, zatražiće od nosioca programa/projekta da utvrdi odgovornost lica koja su realizovala program/projekat i o tome će obavestiti javnost.

Nosilac programa/projekta iz stava 2. ovog člana obavezan je da obavesti Gradsko veće o merama koje su preduzete s ciljem utvrđivanja odgovornosti lica koja su neuspešno realizovala odobreni program/projekat, a u protivnom ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

VI PROJEKTI KOJE SPROVODI CRVENI KRST KRAGUJEVAC

Član 38

Projekti koje sprovodi Crveni krst Kragujevac u oblasti socijalne zaštite u vršenju javnih ovlašćenja poverenih zakonom su: unapređenje kvaliteta života socijalno ugroženih kategorija građana, podrška deci i mladima iz ugroženih grupa, pružanje podrške osobama sa invaliditetom i starijim osobama u cilju preveniranja socijalne izolacije, podrška deci iz socijalno ugroženih porodica, podizanje stepena informisanosti o načinu ostvarivanja prava i usluga u oblasti socijalne zaštite, organizovanje i učešće u saradnji sa ustanovama socijalne zaštite u sprovođenju aktivnosti od značaja za unapređenje usluga socijalne zaštite i drugi projekti koje realizuje Crveni krst u oblasti socijalne zaštite.

Projekti koje sprovodi Crveni krst Kragujevac u oblasti zdravstvene zaštite u vršenju javnih ovlašćenja poverenih zakonom su: popularisanje dobrovoljnog davalaštva krvi i u saradnji sa službama i zdravstvenim ustanovama za transfuziju krvi, učestvovanje u organizovanju akcija dobrovoljnog davanja krvi, organizovanje, obučavanje i pripremanje ekipa za prvu pomoć, higijensko-epidemiološku zaštitu i negu povređenih i obolelih u slučaju prirodnih, ekoloških i drugih nesreća i oružanih sukoba, organizovanje i učešće, u saradnji sa zdravstvenim ustanovama u aktivnostima promocije zdravlja, u sprovođenju aktivnosti za unapređenje zdravlja pojedinih grupacija stanovništva i prevenciju bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja i drugi projekti koje realizuje Crveni krst u oblasti zdravstvene zaštite.

Član 39

Crveni krst Kragujevac u skladu sa programskim kalendarom iz člana 18. stav 1 ovog pravilnika, dostavlja Komisiji iz člana 14. stav 1 ovog pravilnika godišnji program rada u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite i finansijski plan.

Član 40

Odredbe ovog pravilnika koje se odnose na programe udruženja/organizacija primenjuju se prilikom postupanja po podnetom predlogu godišnjeg programa rada Crvenog krsta Kragujevac u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Odredbe ovog pravilnika koje propisuju rokove za podnošenje i odobravanje programa udruženja/organizacija odnose se na programe koji će se realizovati od 2017. godine.

Rokove za podnošenje i odobravanje programa udruženja/organizacija u 2016. godini utvrdiće Komisija iz člana 14. stav 1. ovog pravilnika.

Član 42

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o postupku dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju projekata udruženja/organizacija u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite ("Službeni list grada Kragujevca" broj: 20/15) i Pravilnik o postupku dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca udruženjima/organizacijama osoba sa invaliditetom i obolelih lica broj 060-85/15- V-01 od 17. marta 2015. godine.

Član 43

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".