PRAVILNIKO FINANSIRANJU I SUFINANSIRANJU PROGRAMA I PROJEKATA OD JAVNOG INTERESA U OBLASTIMA OMLADINSKOG SEKTORA("Sl. glasnik RS", br. 8/2012, 11/2013 i 15/2016) |
Ovim pravilnikom propisuje se način odobravanja programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora (u daljem tekstu: programi i projekti) i dodele sredstava, izgled i sadržina obrasca za konkurisanje i dokumentacija koja se uz predlog programa ili projekta podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i projekata i način praćenja realizacije odobrenih programa i projekata.
Raspored i korišćenje sredstava za programe i projekte vrši se u skladu sa zakonom, ovim pravilnikom i planom izvršenja budžeta za tekuću budžetsku godinu ministarstva nadležnog za poslove omladine (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Sredstva za finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata dodeljuju se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).
Pravo da konkurišu za dodelu sredstava za finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata imaju udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi, lokalne samouprave i ustanove, naučnoistraživački instituti i druga pravna lica sa sedištem u Republici Srbiji (u daljem tekstu: nosioci programa i projekata), u skladu sa članom 21. stav 1. Zakona o mladima ("Službeni glasnik RS", broj 50/11 - u daljem tekstu: Zakon).
Udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi ostvaruju pravo iz stava 1. ovog člana pod uslovom da su upisani u Jedinstvenu evidenciju udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza (u daljem tekstu: Jedinstvena evidencija).
Nosioci programa i projekata moraju ispunjavati uslove iz člana 22. st. 1. i 2. Zakona.
Tekst konkursa se objavljuje u najmanje jednom od dnevnih listova koji izlaze na teritoriji cele Republike Srbije, kao i na zvaničnoj internet prezentaciji Ministarstva, a sastavni deo svakog konkursa čine Smernice, koje utvrđuje Ministarstvo, i koje se objavljuju na zvaničnoj internet prezentaciji Ministarstva.
Smernicama se naročito određuju:
1) ciljevi konkursa;
2) bliži uslovi konkursa;
3) elementi predloga programa i projekata i način njihovog vrednovanja;
4) rok i način prijavljivanja na konkurs.
Rok za konkurisanje ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja konkursa u dnevnom listu.
Nosioci programa i projekata iz člana 4. stav 1. ovog pravilnika podnose prijavu za konkurisanje, na Obrascu OPK - Prijava za konkurs za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora (u daljem tekstu: Prijava), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Prijava se preuzima u prostorijama ili na zvaničnoj internet prezentaciji Ministarstva.
Za tačnost i istinitost podataka navedenih u Prijavi odgovorno je lice koje potpisuje Prijavu.
Uz Prijavu se dostavljaju i:
1) predlog programa ili projekta sa prilozima;
2) obaveštenje o uspešnom prijemu poreske prijave za obračun poreza na dobit pravnih lica koje Poreska uprava dostavlja poreskom obvezniku (dostavljaju samo udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi za dospele obaveze);
3) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da je ispunjena dospela obaveza dostave redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja;
4) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da li su ranije korišćena sredstva budžeta Republike Srbije i ako jesu, da li su ispunjene ugovorne obaveze;
5) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da nije bilo promena podataka upisanih u jedinstvenu evidenciju ili da je Ministarstvu podneta prijava za upis promene evidentiranih podataka;
6) izjava zastupnika jedinice lokalne samouprave da ista ima osnovanu kancelariju za mlade.
Ministar nadležan za poslove omladine (u daljem tekstu: ministar) rešenjem obrazuje posebnu radnu grupu - Komisiju za stručni pregled podnetih predloga programa i projekata za finansiranje programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima pet članova, od kojih su tri člana predstavnici zaposlenih u Ministarstvu.
Komisija obavlja stručni pregled i vrednuje predložene programe i projekte, u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u Zakonu, ovom pravilniku i konkursu i dostavlja ministru predlog za odobrenje programa ili projekta.
Radi potpunijeg sagledavanja kvaliteta predloga programa i projekata Komisija može tražiti pojašnjenja predloga programa i projekta i/ili obaviti intervju sa podnosiocem programa i projekta.
Komisija može podnosiocu programa ili projekta predložiti korekcije predloga programa ili projekta u delu koji se odnosi na sredstva potrebna za realizaciju programa ili projekta za one programe i projekte koji ostvare najmanje 50% od ukupnog broja bodova u skladu sa Smernicama iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika predviđenim konkursom na osnovu kojeg se podnosi predlog programa ili projekta.
Ministarstvo obezbeđuje uslove za rad Komisije.
Prilikom stručnog pregleda i vrednovanja predloženih programa i projekata Komisija utvrđuje predloge za odobrenje programa ili projekta na osnovu:
1) povezanosti rezultata i efekata programa ili projekta sa ciljevima konkursa;
2) kapaciteta nosioca programa ili projekta;
3) sadržaja i izvodljivosti predloga programa ili projekta;
4) obuhvata i kriterijuma uključenosti ciljne grupe;
5) održivosti i inovativnosti programa ili projekta;
6) svrsishodnosti i racionalnosti troškova programa ili projekta;
7) vidljivosti programa ili projekta;
8) uspešnosti u realizaciji prethodnih programa ili projekata koje je finansiralo Ministarstvo.
Komisija neće pregledati i vrednovati neblagovremene i nepotpune prijave, kao ni programe i projekte nosioca koji nisu ispunili dospelu obavezu dostave redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja ili dospele ugovorne obaveze za korišćena sredstva budžeta Republike Srbije.
Na osnovu predloga Komisije, ministar odlučuje o izboru programa i projekata koji se finansiraju iz sredstava budžeta Republike Srbije i visini sredstava po odobrenom programu i projektu.
Sredstva koja se u skladu sa ovim pravilnikom odobre za realizaciju konkretnog programa ili projekta mogu se koristiti isključivo za realizaciju tog programa ili projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Ministarstva i nosioca programa ili projekta (u daljem tekstu: ugovor).
Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: naziv odobrenog programa ili projekta; vreme realizacije programa ili projekta; visina dodeljenih sredstava; način praćenja realizacije programa ili projekta; obaveze nosioca programa ili projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji programa ili projekta.
Odobreni program ili projekat, sa svim prilozima, sastavni je deo ugovora.
Ministarstvo na zvaničnoj internet prezentaciji stavlja na uvid javnosti: spisak svih učesnika na konkursu, kao i spisak odobrenih programa ili projekata sa iznosom odobrenih sredstava u roku od 15 dana od dana donošenja odluke iz člana 9. ovog pravilnika.
Radi osiguranja kvaliteta realizacije odobrenih programa i projekata Ministarstvo može pripremiti smernice za sprovođenje odobrenih programa i projekata i/ili organizovati obuku za nosioce odobrenih programa i projekata.
Nosilac odobrenog programa ili projekta dužan je da po završetku programa ili projekta dostavi završni izveštaj o realizaciji programa ili projekta i utrošku sredstava u roku od 20 dana od njegovog završetka na Obrascu OZI-N - Završni izveštaj - narativni i Obrascu OZI-F - Završni izveštaj - finansijski, koji su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
Ministarstvo prati sprovođenje i realizaciju odobrenih programa i projekata na osnovu: dostavljenih izveštaja i neposrednog uvida u realizaciju odobrenog programa i projekta, kao i neposrednim kontaktom sa korisnicima odobrenih programa i projekata.
Nosilac programa ili projekta dužan je da u toku realizacije omogući Ministarstvu praćenje sprovođenja programa ili projekta, prisustvo pri realizaciji aktivnosti, kao i uvid u celokupnu dokumentaciju.
Nosilac programa ili projekta dužan je da blagovremeno obavesti Ministarstvo o vremenu i mestu realizacije aktivnosti na programu ili projektu.
Ministarstvo obezbeđuje uslove za praćenje sprovođenja i realizacije odobrenih programa i projekata.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
PRIJAVA NA KONKURS
ZA FINANSIRANJE I SUFINANSIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA OD JAVNOG INTERESA U OBLASTIMA OMLADINSKOG SEKTORA
________________________________________________________________
(upisati naziv konkursa)
|
Broj prijave |
|
Podaci o podnosiocu prijave:
1. |
Pun naziv nosioca programa ili projekta |
|
2. |
Sedište |
|
3. |
Matični broj |
|
4. |
Poreski identifikacioni broj (PIB) |
|
5. |
Broj u Jedinstvenoj evidenciji koju vodi Ministarstvo |
|
Podaci o programu ili projektu:
1. |
Naziv programa ili projekta |
|
2. |
Oblast na koju se odnosi program ili projekat (definisana Smernicama konkursa) |
|
3. |
Cilj programa ili projekta |
|
4. |
Kratak opis programa ili projekta (maksimalno 1000 karaktera) |
|
5. |
Ključni očekivani rezultati programa ili projekta |
|
6. |
Ključne grupe aktivnosti programa ili projekta |
|
7. |
Obuhvat i kategorija ciljne grupe |
|
8. |
Lokacija realizacije programa ili projekta |
|
a) cela teritorija Republike Srbije b) deo teritorije Republike Srbije: _________________________________________________________________________________ v) lokalna pokrivenost: _________________________________________________________________________________ |
||
9. |
Trajanje projekta (broj meseci) |
|
10. |
Ukupna sredstva potrebna za realizaciju programa ili projekta, tražena od Ministarstva |
|
11. |
Iznos i procenat sufinansiranja programa ili projekta |
|
12. |
Partneri i uloge u realizaciju programa ili projekta |
|
|
Podaci o kontakt osobi za realizaciju projekta:
1. |
Kontakt osoba za realizaciju programa ili projekta (ime, prezime) |
|
2. |
Funkcija kontakt osobe na projektu |
|
3. |
Broj telefona osobe za kontakt |
|
4. |
Elektronska pošta osobe za kontakt |
|
U ____________________,
__________________ 20__. godine
|
M.P. |
__________________________ |
|
|
(svojeručni potpis zastupnika) |
Prilozi:
1) predlog programa ili projekta, sa prilozima;
2) obaveštenje o uspešnom prijemu poreske prijave za obračun poreza na dobit pravnih lica koje Poreska uprava dostavlja poreskom obvezniku (dostavljaju samo udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi za dospele obaveze);
3) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da je ispunjena dospela obaveza dostave redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja;
4) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da li su ranije korišćena sredstva budžeta Republike Srbije i ako jesu, da li su ispunjene ugovorne obaveze;
5) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da nije bilo promena podataka upisanih u jedinstvenu evidenciju ili da je Ministarstvu podneta prijava za upis promene evidentiranih podataka;
6) izjava zastupnika jedinice lokalne samouprave da ista ima osnovanu kancelariju za mlade.
ZAVRŠNI IZVEŠTAJ - narativni
1. OSNOVNI PODACI |
|||
Broj ugovora: |
|
||
Naziv nosioca programa/projekta |
|
broj u Jedinstvenoj evidenciji udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza (gde je primenjivo) |
|
Naziv programa/projekta |
|||
Oblast konkursa na koju se odnosi program ili projekat |
|
||
Datum početka programa/projekta |
Datum završetka programa/projekta |
|
|
Vrednost ugovora |
Ukupna potrošena suma |
|
|
Lokacija realizacije programa/projekta |
a) cela teritorija Republike Srbije |
(navesti opštinu/grad) |
(navesti opštine/gradove) |
2. PREGLED REZULTATA PROGRAMA/PROJEKTA |
2.1. Kratko opišite ključne rezultate (rezultate prikazati uz merljive indikatore) |
|
2.2. Objasnite na koji način je realizacija vašeg programa/projekta doprinela postizanju cilja i oblasti konkursa. U odnosu na to opišite u čemu se ogleda inovativnost vašeg programa/projekta, ukoliko postoje elementi inovativnosti? |
|
2.3. Tok projekta po ostvarenim rezultatima (U odnosu na ostvareni rezultat, prikazati sve aktivnosti koje je bilo potrebno izvršiti, kao i njihov redosled u cilju postizanja očekivanog rezultata. Rezultate i aktivnosti prikazati kako je navedeno u logičkoj matrici programa/projekta) |
|||||
Ostvareni rezultati |
Aktivnosti |
Lokacija realizacije aktivnosti |
Ciljna grupa na koju se rezultat odnosi |
Mesec realizacije aktivnosti |
|
kategorija ciljne grupe |
broj |
||||
Rezultat 1... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Rezultat 2... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Rezultat 3... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Rezultat 4... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Rezultat 5... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
2.4. Ukoliko neki planirani rezultati nisu ostvareni, navedite koji i zašto? |
|
2.5. Ukoliko neke planirane aktivnosti nisu sprovedene, navedite koje i zašto? |
|
3. KORISNICI PROGRAMA/PROJEKTA |
||||
3.1. Predstavite različite kategorije i broj korisnika vašeg programa/projekta - dodajte red za svaku od kategorija (kategorije: učenici, studenti, mladi iz ruralnih sredina, mladi nezaposleni, mladi preduzetnici, talentovani, volonteri, mladi stvaraoci, drugo) |
||||
Korisnici |
Broj mladih muškaraca |
Broj mladih žena |
Osetljive grupe: mladi Romi i Romkinje, pripadnici nacionalnih manjina, osobe sa invaliditetom, mlade koji žive u izbeglištvu i raseljenju, povratnici u procesu readmisije, mladi migranti, mladi roditelji, mladi sa nerešenim stambenim statusom, mladi bez roditeljskog staranja, mladi ulice, mladi LGBT |
|
Broj mladih muškaraca iz osetljive grupe i koje? |
Broj mladih žena iz osetljive grupe i koje? |
|||
Kategorija direktnog korisnika 1 |
|
|
|
|
Kategorija direktnog korisnika 2 |
|
|
|
|
Kategorija direktnog korisnika… |
|
|
|
|
Broj informisanih mladih |
|
3.2. Objasnite na koji način ste ih motivisali za učešće na projektu, odnosno šta ste preduzeli da osigurate njihovo učešće u projektnim aktivnostima.
|
4. SARADNJA - molimo vas da ocenite i kratko opišete saradnju sa partnerima prilikom realizacije programa/projekta |
||
|
Koje partnerske organizacije su bile uključene u sprovođenje ovog programa/projekta (formalno i neformalno)? |
Na koji način su bili uključeni |
Lokalna samouprava/kancelarija za mlade |
|
|
Udruženja |
|
|
Neformalne grupe |
|
|
Poslovni sektor |
|
|
Javni sektor |
|
|
Ostalo (navesti naziv) |
|
|
5. VIDLJIVOST PROGRAMA/PROJEKTA |
||
5.1. Pres kliping |
||
vrsta medija |
naziv medija |
datum objave |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2. Objasnite na koji ste još način obezbedili vidljivost programa/projekta. |
||
|
||
6. ODRŽIVOST PROGRAMA/PROJEKTA - objasnite razvojnu, institucionalnu i finansijsku održivost programa/projekta. |
||
|
||
7. IZAZOVI U REALIZACIJI PROGRAMA/PROJEKTA - ukoliko ste imali određenih izazova tokom realizacije programa/projekta, molimo vas da ih navedete. |
||
|
||
8. Molimo vas da navedete ono što mislite da je važno, a nije bilo obuhvaćeno gore navedenim pitanjima/odgovorima. |
||
|
Mesto i datum: |
|
Ovlašćeno lice: |
____________________ |
(MP) |
_______________________ |
Uz ovaj izveštaj je obavezno dostaviti: |
* finansijski izveštaj (popunjen obrazac završnog finansijskog izveštaja - OZI-F) |
* kopije kompletne računovodstvene dokumentacije o utrošenim sredstvima |
ZAVRŠNI IZVEŠTAJ - finansijski
Pun naziv nosioca programa/projekta: |
|
|
Naziv programa/projekta: |
|
|
Broj budžetske kategorije / linije |
Naziv budžetske kategorije/linije |
Ukupno odobrena sredstva, u dinarima |
Ukupno realizovana sredstva, u dinarima |
Razlika iznosa |
Realizacija po mesecima |
||||||||||||
u dinarima |
u % |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
LJUDSKI RESURSI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LJUDSKI RESURSI - UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
2 |
TEKUĆI TROŠKOVI PROJEKTA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TEKUĆI TROŠKOVI PROJEKTA - UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
TROŠKOVI PROJEKTNIH AKTIVNOSTI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
AKTIVNOST 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AKTIVNOST 1 - UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
AKTIVNOST 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AKTIVNOST 2 - UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
AKTIVNOST 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AKTIVNOST 3 - UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TROŠKOVI PROJEKTNIH AKTIVNOSTI - UKUPNO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
OBAVEZAN TROŠAK REVIZIJE PROJEKTA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO (1+2+3+4) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mesto i datum: |
|
Ovlašćeno lice: |
_________________ |
(MP) |
____________________ |