ODLUKAO NAČINU REALIZACIJE POMOĆI ZA POBOLJŠANJE USLOVA STANOVANJA INTERNO RASELJENIH LICA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 4/2016) |
Ovom odlukom bliže se uređuju kriterijumi, uslovi, obim, i postupak dodele pomoći za poboljšanje uslova stanovanja interno raseljenih lica na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: pomoć).
Pomoć iz člana 1. ove odluke realizuje se nabavkom paketa građevinskog materijala i kupovinom seoskih domaćinstava sa okućnicom, najugroženijim porodicama interno raseljenih lica koja imaju prebivalište odnosno boravište na teritoriji grada Beograda.
Po ovoj odluci, Grad Beograd učestvuje u sufinansiranju pomoći, a sredstva za sufinansiranje opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Beograda za svaku budžetsku godinu.
Pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom može biti dodeljena interno raseljenom licu sa teritorije AP Kosovo i Metohija i članovima njegovog porodičnog domaćinstva pod sledećim uslovima:
1. da su evidentirani kao interno raseljena lica, da poseduju legitimaciju interno raseljenog lica (obavezno za podnosioca prijave, kao i za ostale članove porodičnog domaćinstva koji su bili ili su i dalje u statusu interno raseljenog lica);
2. da podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva imaju boravište/prebivalište na teritoriji grada Beograda;
3. da podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva nemaju prihode kojima bi mogli da poboljšaju uslove stanovanja;
4. da podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnost kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje, da nisu uključeni u neki drugi program za trajno rešavanje stambenih potreba i da nisu ostvarili trajno rešenje kroz preseljenje u treću zemlju;
5. da seoska kuća sa okućnicom kojom podnosilac prijave konkuriše za dodelu pomoći ispunjava osnovne uslove za život i stanovanje i da je upisana u katastru nepokretnosti bez tereta.
Izabrani korisnik može dodatno da učestvuje sopstvenim sredstvima u realizaciji pomoći pri kupovini seoskih kuća sa okućnicom za rešavanje stambenih potreba u iznosu do 50% od iznosa koji se dodeljuje pri kupovini seoske kuće sa okućnicom.
Pomoć nabavkom paketa građevinskog materijala može biti dodeljena interno raseljenom licu sa teritorije AP Kosovo i Metohija i članovima njegovog porodičnog domaćinstva pod sledećim uslovima:
1. da su evidentirani kao interno raseljena lica, da poseduju legitimaciju interno raseljenog lica (obavezno za podnosioca prijave, kao i za ostale članove porodičnog domaćinstva koji su bili ili su i dalje u statusu interno raseljenog lica);
2. da poseduju nepokretnost koju su sami pribavili;
3. da podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva imaju boravište/prebivalište na teritoriji grada Beograda;
4. da podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva nemaju prihode kojima bi mogli da poboljšaju uslove stanovanja;
5. da podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnost sem za nepokretnosti kojom konkurišu za dodelu pomoći, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje, da nisu uključeni u neki drugi program za trajno rešavanje stambenih potreba i da nisu ostvarili trajno rešenje kroz preseljenje u treću zemlju;
6. da podnosilac prijave koji konkuriše za dodelu paketa građevinskog materijala poseduje nepokretnost sa građevinskom dozvolom ili da je za navedenu nepokretnost podnet zahtev za legalizaciju i da je na zemljištu na kome se nalazi nepokretnost dozvoljena stambena izgradnja, da je nepokretnost u stanju započete izgradnje, odnosno na takvom stepenu izgrađenosti da bi se ugradnjom dodeljenog građevinskog materijala nepokretnost dovela u stanje u kojem obezbeđuje osnovne životne uslove za upotrebu i stanovanje.
Stambene potrebe lica iz člana 1. stav. 1. ove odluke rešavaju se prema broju članova porodičnog domaćinstva, i to za samca ili dva člana - nepokretnost površine do 30 m², a za svakog sledećeg člana porodičnog domaćinstva još po 10 m².
Članom porodičnog domaćinstva, smatraju se: bračni i vanbračni drug, dete rođeno u braku, van braka, usvojeno ili pastorak, roditelji bračnih drugova i lica koja su bračni drugovi po zakonu dužni da izdržavaju.
Red prvenstva za izbor korisnika utvrđuje se na osnovu broja bodova koje korisnik kao podnosilac prijave i članovi njegovog domaćinstva ostvare, a prema sledećim kriterijumima:
1) Broj članova porodičnog domaćinstva: po članu porodičnog domaćinstva - 10 bodova;
Maksimalan broj bodova koji se može dobiti na osnovu ovog merila iznosi - 50 bodova;
2) Broj maloletne dece u porodičnom domaćinstvu:
(1) porodično domaćinstvo do dvoje maloletne dece - 10 bodova;
(2) porodično domaćinstvo sa troje ili više maloletne dece - 20 bodova;
3) Broj maloletne dece ili dece na redovnom školovanju u jednoroditeljskom porodičnom domaćinstvu:
(1) domaćinstvo sa jednim detetom - 10 bodova;
(2) domaćinstvo sa dvoje dece - 20 bodova;
(3) domaćinstvo sa troje ili više dece - 30 bodova.
4) Porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju: po porodičnom domaćinstvu - 20 bodova.
5) Stambena situacija porodičnog domaćinstva:
(1) porodično domaćinstvo smešteno u kolektivnom centru - 10 bodova;
(2) porodično domaćinstvo koje stanuje u iznajmljenom prostoru bez osnovnih higijensko-sanitarnih uslova - 20 bodova;
6) Materijalni položaj porodičnog domaćinstva:
(1) porodično domaćinstvo sa prihodima većim ili u visini od 50% prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije, po članu - 10 bodova;
(2) porodično domaćinstvo sa prihodima ispod 50% prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije, po članu - 20 bodova;
7) Smanjenje ili gubitak radne sposobnosti ili telesno oštećenje:
(1) po osnovu smanjenja ili gubitka radne sposobnosti podnosioca prijave ili člana porodičnog domaćinstva:
- ako postoji delimična radna sposobnost - 10 bodova;
- ako postoji potpuni gubitak radne sposobnosti - 20 bodova.
(2) po osnovu telesnog oštećenja podnosioca prijave ili člana porodičnog domaćinstva:
- za telesno oštećenje 100% - 20 bodova;
- za telesno oštećenje 90% - 15 bodova;
- za telesno oštećenje 80% - 10 bodova.
Ako kod istog lica postoji smanjenje ili gubitak radne sposobnosti i telesno oštećenje, Komisija prilikom bodovanja uzima u obzir ono merilo na osnovu koga to lice dobija više bodova;
8) Bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja, u skladu sa propisima o zdravstvenoj zaštiti: podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva - 20 bodova;
Ovo merilo se primenjuje ako podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu bodovani po osnovu tačke 7) podtač. (1) i (2) ovog člana.
9) Registrovano seosko gazdinstvo - 20 bodova;
10) Porodično domaćinstvo čiji je član nastradao ili nestao u sukobima na prostorima bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije: po nastradalom/nestalom članu - 20 bodova;
11) Bruto površina nepokretnosti, po članu porodičnog domaćinstva:
1. do 15 m2 - 50 bodova;
2. do 24 m2 - 30 bodova.
Ako dva ili više podnosilaca prijave imaju isti broj bodova, prednost će imati podnosilac prijave koji:
1) ima veći broj maloletne dece;
2) veći broj članova porodičnog domaćinstva;
3) ima trudnu ženu u porodičnom domaćinstvu;
4) duže boravi na području grada Beograda;
5) ima manje prihode po članu porodičnog domaćinstva.
Svakim pojedinačnim javnim pozivom mogu se utvrditi dodatni uslovi realizacije pomoći iz člana 1. ove odluke koji su predviđeni donatorskim ugovorima i programima.
Za svaki od načina dodele pomoći iz člana 1. ove odluke raspisuje se poseban javni poziv.
Komisija za izbor korisnika (u daljem tekstu: komisija) obrazuje se za svaki pojedinačni javni poziv.
Komisiju iz stava 2. ovog člana obrazuje gradonačelnik grada Beograda.
Komisija je sastavljena od predsednika i najmanje dva člana, koju čine predstavnici nadležnih službi Grada Beograda, gradski poverenik za izbeglice, a po potrebi u radu Komisije može učestvovati i predstavnik Komesarijata za izbeglice i migracije Republike Srbije.
Komisija donosi Poslovnik o radu, priprema konkursnu dokumentaciju i objavljuje javni poziv.
Administrativne i stručne poslove za potrebe komisije obavlja organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove u oblasti socijalne zaštite.
Javni poziv se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda, gradskog poverenika za izbeglice, opštinskih poverenika za izbeglice, zvaničnoj internet-prezentaciji Grada Beograda.
Rok za podnošenje prijava na Javni poziv ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog poziva.
Komisija utvrđuje predlog liste reda prvenstva o izboru korisnika pomoći.
Predlog liste se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda, gradskog poverenika za izbeglice, opštinskih poverenika za izbeglice, zvaničnoj internet-prezentaciji Grada Beograda.
Na predlog liste iz prethodnog stava, učesnici javnog poziva mogu podneti prigovor komisiji u roku od 15 dana od dana objavljivanja predloga rang liste.
Odluku, po prigovorima, komisija donosi u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.
Nakon odlučivanja po prigovorima, komisija utvrđuje konačnu listu reda prvenstva.
Na osnovu konačne liste reda prvenstva, gradonačelnik grada Beograda donosi odluku o izboru korisnika pomoći i ovlašćuje rukovodioca organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda koja je nadležna za poslove u oblasti socijalne zaštite da zaključi ugovore sa izabranim korisnicima.
Odluka o izboru korisnika pomoći objavljuje se na zvaničnoj internet-prezentaciji Grada Beograda.
Kontrolu namenskog korišćenja pomoći vrši Komisija uz podršku organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda koja je nadležna za poslove u oblasti socijalne zaštite.
U slučaju nenamenskog korišćenja pomoći, izabrani korisnik ima obavezu vraćanja celokupne novčane vrednosti pomoći.
Ugovorom iz člana 15. stav 2. ove odluke uređuju se međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: utvrđen predmet pomoći, rok u kome se pomoć realizuje, iznos sredstava i način obezbeđenja i prenosa sredstava, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju pomoći, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".