UPUTSTVO

O RADU TREZORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 1/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član

Uputstvom o radu trezora Grada Sombor (u daljem delu: Uputstvo) reguliše se način izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrola finansijskih transakcija i sadržina obrazaca za Glavnu knjigu trezora.

Član 2

Budžet se izvršava preko direktnih korisnika:

- Odeljenja za društvene delatnosti za korisnike u oblasti društvenih delatnosti;

- Odeljenje za obrazovanje za korisnike u oblasti obrazovanja;

- Odeljenje za komunalne poslove za korisnike u komunalnoj oblasti;

- Odeljenje za skupštinske i izvršne poslove za poslove SG;

- Odeljenje za privredu za sredstva predviđena za Udruženje preduzetnika (obuka starih zanata), Razvojnu agenciju grada Sombora; organizovanje i funkcionisanje civilne zaštite, ostali projekti od značaja za lokalnu samoupravu, LAP zapošljavanja grada;

- Odeljenje za poljoprivredu sredstva predviđena za protivgradnu zaštitu i realizaciju Programa finansiranja radova na zaštiti, uređenju i korišćenju poljoprivrednog zemljišta;

- Služba za turizam za sredstva predviđena za Turističku organizaciju grada Sombora i

- Odeljenja i službe Gradske uprave za poslove SG, IO, Gradske uprave i ostale rashode opšte namene.

Pojedine definicije koje se koriste u Uputstvu imaju sledeće značenje:

- Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog budžetskog korisnika (u daljem tekstu: budžetski izvršilac) su:

1. Starešina Gradske uprave, načelnici Odeljenja za društvene delatnosti, za obrazovanje, za skupštinske i izvršne poslove, za privredu, načelnik Odeljenja za komunalne poslove, načelnik Odeljenja za poljoprivredu, šef Službe za turizam i šef Službe za imovinsko-pravne poslove.

2. Pomoćnici načelnika odeljenja, odnosno zamenik starešine Gradske uprave iz tačke 1.

3. Lica iz odeljenja iz tačke 1 ovlašćena da rade kao izvršioci budžeta, a koji su sistematizacijom određena i ovlašćena za poslove odobravanja predloga ili zahteva za plaćanje, odnosno prenos sredstava, vrše funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i overava tačnost i zakonitost predloga, ili zahteva za plaćanje odnosno prenos sredstava.

4. Sekretar Skupštine grada ili njegov zamenik.

- Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora u Odeljenju za finansije su:

1. Načelnik Odeljenja za finansije, pomoćnik načelnika.

2. Lice u Odseku za budžet po sistematizaciji vrši poslove kontrole i overavanje predloga i zahteva za plaćanje, odnosno prenos sredstava, poslove odobravanja plaćanja i lice koje neposredno vrši poslove izvršenja rashoda sa konsolidovanog računa trezora.

Naredbodavce za izvršenje budžeta utvrđuje Gradonačelnik svojim rešenjem.

II IZVRŠENJE BUDŽETA

1. Procedure izvršenja budžeta

Član 3

U procesu izvršenja budžeta definišu se sledeće procedure:

1. Procedura za aproprijacije

2. Procedura za utvrđivanje kvote (obrazac PP)

3. Procedura za preuzimanje obaveze (obrazac PO)

4. Procedura za plaćanja i transfer sredstava (obrazac ZP, ZP-bk, ZP-I i NP)

5. Procedura za davanje saglasnosti na podnesene zahteve za sredstva (obrazac Rešenje)

6. Procedura za ispravku knjiženja (IK).

Aproprijacija je godišnji obim sredstava predviđen za određene namene, utvrđen Odlukom o budžetu.

Direktni korisnici, preko kojih se vrši finansiranje indirektnih budžetskih korisnika mogu da vrše raspodelu samo u okviru budžetom odobrenih aproprijacija.

Odluka o budžetu kojom su definisane aproprijacije za svakog budžetskog korisnika objavljuje se u Službenom listu grada Sombora i postavlja se na veb sajtu Grada Sombora.

Funkcioner budžetskog korisnika je odgovoran za zakonitu, namensku i ekonomičnu upotrebu sredstava.

Ukoliko nastupe okolnosti gde je neophodan veći iznos sredstava za budžetskog korisnika od utvrđenog Odlukom o budžetu, isti podnosi Zahtev za promenu aproprijacije.

Budžetski korisnici podnose zahteve na obrascima koji su sastavni deo ovog Uputstva. Ukoliko nastupi potreba za izmenama iznosa već odobrenih u procedurama, za iste se mogu podneti zahtevi za izmenu (zahtev za izmenu kvote, zahtev za izmenu preuzimanja obaveze, zahtev za izmenu plaćanja).

2. Nadležnosti, nosioci i aktivnosti u izvršenju budžeta

Član 4

Indirektni budžetski korisnik identifikuje potrebu (kvote, preuzimanje obaveze, plaćanje) i sa zahtevom (Obrazac ZP-I, IP ili IU) se obraća direktnom korisniku, uz poštovanje svih procedura Zakona o javnim nabavkama. Služba u indirektnom budžetskom korisniku popunjava zahtev sa naznakom za svakog dobavljača posebno. Ovlašćeno lice u indirektnom budžetskom korisniku popunjava, a odgovorno lice odobrava zahtev. Isti se prosleđuje direktnom budžetskom korisniku.

Član 5

Direktni budžetski korisnik - Odeljenja Gradske uprave preuzimaju zahteve od indirektnih korisnika, zavode ih u Registar primljenih zahteva, kontrolišu da li su u skladu sa Odlukom o budžetu odnosno mesečnim i kvartalnim planovima, da li je sproveden postupak javnih nabavki, da li je dokumentacija ispravna sa formalne, računske i suštinske strane te ukoliko je dokumentacija ispravna popunjava odgovarajući "zbirni" zahtev, overava ga svojim potpisom, kompletira ga sa primerkom zahteva indirektnih budžetskih korisnika zavodi u Registar zahteva direktnog korisnika i prosleđuje Odeljenju za finansije - Odseku za budžet.

Za dokumentaciju gde postoji isporuka roba mora biti priložena overena otpremnica.

Indirektni budžetski korisnik mora blagovremeno podnositi zahteve, kako bi obaveze izvršili u roku.

Ukoliko zahtev indirektnog korisnika nije uredan, direktni korisnik ne odobrava zahtev i vraća ga indirektnom korisniku uz obrazloženje.

Član 6

Direktni budžetski korisnici treba, u saradnji sa svojim indirektnim korisnicima, da utvrde dinamičke planove za povlačenje budžetskih sredstava sa svojih aproprijacija i to na način da se funkcionisanje i rad budžetskih korisnika odvija neometano i u skladu sa zakonom uz poštovanje likvidnosti budžeta grada.

U skladu sa prethodnim stavom naglašavamo da dinamika povlačenja sredstava bude sledeća:

- zahtevi za prenos sredstava za plate se dostavljaju do 30. u mesecu;

- zahtevi za prenos sredstava za sve stalne troškove se dostavljaju do 20. u mesecu za prethodni mesec;

- zahtevi za prenos sredstava za sve troškove vezane za tekuće popravke i održavanje, materijal, usluge po ugovoru, specijalizovane usluge, se dostavljaju do 10. u mesecu;

- zahtevi za prenos sredstava za sve troškove vezane za troškove putovanja zaposlenih se dostavljaju do 5. u mesecu;

- zahtevi za prenos sredstava za sve ostale vrste troškova se dostavljaju u skladu sa rokovima naznačenim u ugovorima kojim su preuzete određene obaveze.

Zahtevi za prenos sredstava, po utvrđenoj dinamici, za svakog budžetskog korisnika se podnose samo jednom u toku meseca.

Član 7

Odsek za budžet vrši prijem, zavođenje i kontrolu zahteva, proverava da li postoji kompletna dokumentacija, da li je zahtev potpisan od strane direktnog budžetskog korisnika. Ukoliko zahtev ne sadrži sve potrebne elemente vraća ga direktnom budžetskom korisniku i zavodi u evidenciju odbijenih zahteva. Ukoliko je zahtev uredan, ovlašćeno lice ga potpisuje i prosleđuje nadležnom licu za odobravanje sredstava iz budžeta, koji zahtev odobrava i prosleđuje Odseku za poslove likvidature radi prenosa odobrenih sredstava iz budžeta. Ukoliko se ne odobri zahtev od strane nadležnog lica budžetskog izvršioca u Odeljenju za finansije, zahtev se vraća direktnom budžetskom korisniku uz obrazloženje.

Odeljenje za finansije dužno je da organizuje evidenciju svih primljenih zahteva, odnosno da vodi Registar primljenih zahteva za procedure, tačka 1-5. prvog stava čl. 3, kao i evidenciju o prihvaćenim i odbijenim zahtevima.

Postupak je istovetan kod direktnog budžetskog korisnika koji nema indirektne korisnike.

Direktni budžetski korisnici podnose zahteve za sledeće funkcije:

Gradska uprava - 110, deo funkcije 112, deo funkcije 160, 170, 320;

Odeljenje za privredu - deo funkcije 112, funkcija 360 deo za organizovanje i funkcionisanje civilne zaštite, deo funkcije 130;

Odeljenje za poljoprivredu - deo funkcije 112, funkcija 421;

Odeljenje za društvene delatnosti - deo funkcije 112, 090, 810, 820, 760, deo funkcije 130;

Odeljenje za obrazovanje - funkcija 911, 912, 920, deo funkcije 090;

Odeljenje za komunalne poslove - 160, 620, 630, 500, 436 i 360 deo vezan za javni red i bezbednost;

Služba za turizam - funkcija 473.

3. Procedura za prestrukturiranje pozicija

Član 8

Korišćenje sredstava Tekuće budžetske rezerve i prestrukturiranje postojećih aproprijacija (do 5%, a u 2016, godini do 10%) može se realizovati tek nakon dostavljanja Zaključka GV deljenju za finansije i Upravi za trezor - Filijala Sombor.

Zaključak o prestrukturiranju i korišćenju sredstava TBR donosi Gradsko veće uz saglasnost Odeljenja za finansije, na predlog direktnog budžetskog korisnika, a po zahtevu korisnika.

4. Procedura za utvrđivanje kvote

Član 9

Direktni korisnici budžetskih sredstava do 25.-og u mesecu podnose Odeljenju za finansije predlog mesečnog plana za potrebnim sredstvima za naredni mesec.

Predlog mora biti u skladu sa tromesečnim planovima za izvršenje budžeta koje donosi Gradonačelnik/Gradsko veće, uz saglasnost Odeljenja za finansije, na predlog direktnog korisnika.

Odeljenje za finansije je dužno da najkasnije 10 dana pre početka narednog kvartala pismeno obavesti svakog direktnog korisnika gradskog budžeta o visini planiranih aproprijacija za naredni kvartal i mesečnoj dinamici korišćenja istih.

Predlog mesečnog plana-kvota direktni korisnik budžetskih sredstava može da dostavi u dva primerka na propisanom obrascu PP, koji je sastavni deo ovog uputstva.

Budžetski izvršilac trezora u Odeljenju za finansije, vrši kontrolu dostavljenog predloga i svojim potpisom overava njegovu validnost. Nakon overe podneti predlog se zavodi u Registar kvota trezora jedinica lokalne samouprave.

Direktni korisnik vodi hronološku evidenciju dostavljenih predloga mesečnih planova.

Ukoliko podneti predlog nije u skladu sa tromesečnim planom za izvršenje budžeta i mesečnom dinamikom korišćenja sredstava budžetski izvršilac trezora Odeljenja za finansije će ga vratiti finansijskoj službi direktnog korisnika na korekciju.

Izuzetno od odredbe stava 4 ovog člana direktnom budžetskom korisniku se može odobriti i veće mesečno pravo, ako za to postoje opravdani razlozi koji se moraju detaljno obrazložiti. Veće mesečno, odnosno tromesečno pravo odobrava Gradonačelnik, na predlog direktnog korisnika uz saglasnost Odeljenja za finansije.

Predlog mesečnog plana-kvota se popunjava u skladu sa obrascem koji je sastavni deo Uputstva.

5. Procedura za preuzimanje obaveza

Član 10

Direktni budžetski korisnik može da dostavi Odeljenju za finansije Obrazac o preuzimanju obaveza, a u cilju rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota u određenom vremenskom periodu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze.

Odeljenje za finansije vodi Registar preuzetih obaveza, koji sadrži sve podatke koji su u vezi sa procesom preuzimanja obaveza (brojeve dokumenata za preuzimanje obaveza, datum kada je preuzeta obaveza, da li je obaveza preuzeta u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i da li je izvršena u skladu sa namenom koja je utvrđena odlukom o budžetu).

6. Procedura za plaćanje i transfer sredstava

Član 11

U skladu sa overenim predlogom plana za prenos sredstava za mesec, direktni budžetski korisnik podnosi trezoru zahtev za plaćanje. Zahtev za plaćanje se podnosi na propisanom obrascu ZP - Zahtev za plaćanje zajedno sa pratećom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni (u daljem tekstu Računovodstvena isprava).

U slučaju javne nabavke direktni korisnik uz zahtev za plaćanje za nabavku dobara, usluga i izvođenje radova podnosi i dokumentaciju kojom potvrđuje da je postupak javne nabavke sproveden u skladu sa propisima kojima se uređuje postupak JN.

Odeljenje za finansije je dužno da u roku od tri radna dana od prijema kompletne dokumentacije izvrši prenos sredstava.

U zahtev za plaćanje ZP-I i ZP se unosi podatak za svaku ekonomsku klasifikaciju za plaćanje pojedinačno, osim zahteva za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih koji se podnosi na obrascu IP - Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih i zahteva za isplatu usluga po ugovoru koji se podnosi na obrascu IU - Zahtev za isplatu usluga po ugovoru.

Direktni korisnici zahtev za plaćanje grupiše prema propisanim ekonomskim klasifikacijama i prema glavama. Obrasci su propisani ovim Uputstvom i čine njegov sastavni deo.

Direktni budžetski korisnik je obavezan da vodi Registar podnetih zahteva za plaćanje u koji će hronološkim redom upisivati sve podnete zahteve za prenos sredstava.

Zahtevi se popunjavaju na obrascima koji su sastavni deo Uputstva:

1. Zahtev za plaćanje - ZP, ZPbk, ZP-I,

2. Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih - IP uz koji se dostavlja obračun plata, dodataka i naknada i platni spisak direktnog budžetskog korisnika, koji je overen od strane nadležnog organa,

3.Zahtev za isplatu usluga po ugovoru - IU,

4. Rešenja o davanju saglasnosti na podnete zahteve za sredstva,

5. Zahtev za ispravku knjiženja.

U slučaju da jedan nivo vlasti svojim aktom opredeli drugom nivou vlasti namenska transferna sredstva čiji iznos nije mogao biti poznat u postupku donošenja budžeta, odnosno finansijskog plana, Odeljenje za finansije, po zahtevu direktnog budžetskog korisnika, otvara odgovarajuću aproprijaciju za izvršavanje rashoda i izdataka po tom osnovu. Gradsko veće, svojim Zaključkom, vrši verifikaciju aproprijacija transfernih sredstava.

Član 12

Budžetski izvršilac u Odeljenju za finansije koji vrši proveru zahteva za plaćanje može staviti overu da je zahtev validan tek nakon provere dokumentacije - računovodstvenih isprava i raspoloživog prava za određenu vrstu rashoda predviđenog mesečnim planom za izvršenje budžeta.

Ukoliko se u postupku overe podnetog zahteva za plaćanje konstatuje da su stvorene obaveze na teret konsolidovanog računa trezora mimo nadležnosti direktnog budžetskog korisnika, budžetski izvršilac trezora-Odeljenja za finansije, neće odobriti podneti zahtev za plaćanje. Pismenim putem će obavestiti direktnog budžetskog korisnika o razlozima za neodobravanje isplate (interni obrazac).

Ukoliko direktni budžetski korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje može obavestiti Gradonačelnika o tome. Odeljenje za finansije je u obavezi da jednom mesečno, a najakasnije do 10-og u narednom mesecu, obavesti Gradonačelnika o svim odbijenim zahtevima.

Član 13

Odeljenje za finansije odobrava dnevno overene zahteve za plaćanje kada utvrdi da je:

- masa sredstava za dnevnu isplatu u skladu sa raspoloživim sredstvima na konsolidovanom računu trezora,

- da su zahtevi u skladu sa Odlukom o budžetu.

Izuzetno iz stava 1. ovog člana mogu se odobriti vanredni zahtevi za plaćanje, a koji su iznad mesečnog plana za prenos sredstava, ukoliko se oceni da bi njegovo neizvršavanje imalo štetne posledice za funkcionisanje rada direktnog, odnosno indirektnog korisnika (neophodan zaključak Gradonačelnika/Gradskog veća).

Član 14

Nakon izvršene overe i odobrenja zahteva za plaćanje, Odsek za budžet, upućuje dokumentaciju načelniku ili pomoćniku načelnika Odeljenja za finansije koji svojim potpisom na zahtevu i obrascu naloga za plaćanje dostavlja dokumentaciju Odseku likvidature na obradu za plaćanje.

Nakon obrade dokumentacije za plaćanje (obrada naloga za prenos sredstava), kompletira se dokumentacija i ista sa predlogom Rešenja o davanju saglasnosti na podnete zahteve za sredstva dostavlja naredbodavcu za izvršenje budžeta - Gradonačelniku (ili licu koje on ovlasti) na potpis.

Nakon plaćanja se dokumentacija upućuje Odseku knjigovodstva i izveštavanja, na knjiženje.

Odsek budžeta, po prijemu izvoda Uprave za trezor izveštava direktnog budžetskog korisnika o sprovedenom plaćanju prethodnog dana dostavljanjem kopije izvoda.

III KONTROLA ZAHTEVA ZA PRENOS SREDSTAVA

Interna kontrola

Član 15

Unutrašnja, odnosno interna kontrola predstavlja sistem postupaka i odgovornosti svih lica uključenih u transakcije i poslovne događaje kod direktnih, indirektnih i ostalih korisnika javnih sredstava budžeta grada.

Odeljenja Gradske uprave grada Sombora kao nadležni "direktni korisnici", u budžetskom smislu, su ovlašćeni da kontrolišu namensku upotrebu sredstava kod indirektnih korisnika i u javnim preduzećima (u delu sredstava iz budžeta), kao i kod ostalih korisnika javnih sredstava u budžetskom smislu.

Član 16

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika odgovoran je za unutrašnju kontrolu svojih transakcija i poslovnih događaja, kao i transakcija i poslovnih događaja indirektnog budžetskog korisnika, koji je u njihovoj nadležnosti.

Budžetski izvršilac dužan je da se prilikom nabavke dobara, radova i usluga, pridržava odredbi Zakona o javnim nabavkama i drugih podzakonskih akata koji regulišu ovu oblast.

Član 17

Direktni budžetski korisnik ne može da stvara dužničko-poverilačke odnose, odnosno obaveze na teret budžeta Grada Sombora za rashode koji nisu u njegovoj nadležnosti, kao ni za rashode koji su iznad iznosa sredstava odobrenih mesečnim planom za prenos sredstava.

Izuzetno iz stava 1. ovog člana, direktni budžetski korisnik može da stvori i veću obavezu od mesečnog plana, ukoliko bi se neizvršavanje ovakve obaveze negativno odrazilo na funkcionisanje rada direktnog, odnosno indirektnog korisnika. Prilikom donošenja ovakvog zahteva za plaćanje direktni budžetski korisnik mora isti detaljno obrazložiti, a obaveze se mogu platiti samo uz Rešenje-Zaključak Gradonačelnika/Gradskog veća.

Kontrola kod direktnog budžetskog korisnika

Član 18

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika nakon prijema računovodstvene isprave o nastalim obavezama i rashodima na teret budžeta, kontrolom utvrđuje njihovu potpunost, istinitost, računsku tačnost i zakonitost.

U slučaju da je prenos sredstava izvršen na osnovu predračuna, indirektni korisnik je obavezan da u roku od 7 dana dostavi kopiju računa, na koji će naznačiti broj zahteva na osnovu kojeg je izvršen prenos sredstava.

Budžetski izvršilac direktnog korisnika dužan je da računovodstvenu ispravu zajedno sa zahtevom za plaćanje dostavi trezoru na izvršenje u roku od dva dana od dana prijema dokumenta.

Obrazac zahteva za plaćanje popunjava se u dva primerka. Primerak zahteva sa originalnim računovodstvenim ispravama - dokumentacijom, predaje se Službi trezora radi plaćanja i knjiženja u Glavnoj knjizi trezora. Drugi primerak zahteva spaja se sa kopijom dokumentacije i služi za potrebna evidentiranja kod direktnog budžetskog korisnika.

Član 19

Odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika je obavezno da vodi Registar podnetih zahteva za plaćanje. Registar zahteva mora da sadrži sledeće podatke za svaki zahtev za plaćanje:

- registarski broj i datum kada je zahtev primljen u trezor,

- naziv pravnog lica (ili fizičkog lica) kome se vrši plaćanje,

- broj računa pravnog odnosno fizičkog lica,

- broj i datum računovodstvene isprave,

- ukupan iznos na koji glasi zahtev za plaćanje,

- registarski broj iz predloga plana za prenos sredstava (obrazac PP) kojim je dato odobrenje za stvaranje obaveze,

- datum kada je zahtev za plaćanje realizovan od strane trezora.

Budžetski izvršilac za Gradsku upravu, SG i IO i Odeljenja gradske uprave vodi registar primljenih računovodstvenih isprava kojima su stvorene obaveze na teret budžetskih sredstava. U registar se hronološkim redom zavode: sve primljene računovodstvene isprave tako što se upisuje naziv dobavljača, datum dokumenta, datum prijema dokumenta, datum dospeća plaćanja i datum izvršenog plaćanja (knjiga ulaznih faktura).

Obaveze po osnovu dužničko-poverilačkih odnosa budžetskog korisnika izmiruju se u roku dospeća za plaćanje utvrđene računovodstvenom ispravom.

Ukoliko je plaćanje izvršeno avansno (na osnovu predračuna, profakture i dr.) budžetski korisnik je dužan da preuzme plaćenu robu i obezbedi validnu računovodstvenu ispravu (fakturu, račun) u roku od sedam dana od dana izvršenog plaćanja.

Direktni budžetski korisnik do 5-og u mesecu pismeno obaveštava Odeljenje za finansije o neizmirenim obavezama iz prethodnog meseca i navodi razloge njihovog neizmirenja.

Član 20

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika može da overi zahtev za plaćanje sa konsolidovanog računa trezora za nabavljeno dobro, radove ili usluge tak nakon što je utvrdio:

- da li postoji dovoljno raspoloživog prava za potrošnju na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje,

- da je pravno ili fizičko lice dostavilo dobro, izvršilo uslugu, obavilo radove, a što potvrđuje odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika svojim potpisom,

- da je pravno ili fizičko lice ispostavilo validnu računovodstvenu ispravu za nabavljeno dobro, izvršenu uslugu ili radove,

- da računovodstvena isprava sadrži podatke o nazivu pravnog ili imenu fizičkog lica kome se vrši plaćanje, kao i broj računa pravnog odnosno fizičkog lica čime se obezbeđuje obavljanje vršenja plaćanja stvarnom izvršiocu,

- da su svi iznosi i obračuni tačni.

Izuzetno, budžetski izvršilac može da overi zahtev za plaćanje i na osnovu računovodstvene isprave kojom se stvara obaveza na teret konsolidovanog računa trezora i pre prijema dobra, izvršenja usluge ili radova, uz obrazloženje razloga za avansno plaćanje koje se zajedno sa zahtevom dostavlja trezoru.

Član 21

Direktnom, odnosno indirektnom budžetskom korisniku koji ne izvrši preuzetu obavezu plaćanja, bez opravdanog razloga, uputiće se kontrola.

IV BUDŽETSKO IZVEŠTAVANJE

Finansijsko izveštavanje

Član 22

Analizu primanja i izvršenih plaćanja sa računa izvršenja budžeta grada Odeljenje za finansije dostavlja mesečno Gradonačelniku.

Član 23

U cilju izveštavanja Gradonačelnika i SG Sombor, Odeljenje za finansije može zatražiti dodatne podatke od direktnog odnosno indirektnog budžetskog korisnika.

Periodični izveštaji Odeljenja za finansije

Član 24

Tokom fiskalne godine Odeljenje za finansije podnosi izveštaje Gradonačelniku odnosno Skupštini grada.

U Odeljenju za finansije pripremaju se sledeći izveštaji:

1. Izveštaji o mesečnom ostvarenju budžeta, u kojima se prikazuju mesečni prihodi i primanja i rashodi i izdaci po direktnim i indirektnim budžetskim korisnicima. (do 10-og u mesecu za prethodni mesec)

2. Periodični izveštaji (šestomesečni i devetomesečni) o ostvarenju budžeta kojima se prikazuje opšti proces izvršenja budžeta.

3. Ostali finansijski izveštaji koji će biti dostupni javnosti putem sredstava javnog informisanja uključujući i internet.

U pripremanju podataka učestvuju svi odseci u Odeljenju za finansije.

Izveštavanje trezora od strane direktnih budžetskih korisnika

Član 25

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika dužan je da do 01. marta obezbedi završne izveštaje o prihodima i primanjima i rashodima i izdacima prethodne fiskalne godine svojih indirektnih korisnika i da ih najkasnije do 31. marta dostavi Odeljenju za finansije.

Član 26

Odeljenje za finansije sastavlja nacrt konsolidovanog završnog računa budžeta i podnosi ga najkasnije do 15. maja izvršnom organu Gradonačelnik/Gradsko veće.

Gradsko veće do 01. juna upućuje predlog završnog računa Skupštini na usvajanje, koja ga treba usvojiti najkasnije do 15. juna, nakon čega se isti dostavlja Ministarstvu finansija-Upravi za trezor.

Član 27

Budžetski izvršilac direktnog budžetskog korisnika dužan je da vodi evidenciju podataka na način propisan ovim uputstvom, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pismenih izveštaja i elektronskih podataka, koje se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, kao i da obezbedi da su ti podaci dostupni na zahtev nadležnih odeljenja Gradske uprave.

V SADRŽAJ I VOĐENJE GLAVNE KNJIGE

Glavna knjiga trezora

Član 28

Glavna knjiga trezora sadrži sve transakcije i poslovne događaje, prihode i rashode, stanje i promene na imovini, obavezama i kapitalu. U glavnoj knjizi vodi se posebna evidencija za svakog direktnog budžetskog korisnika.

Član 29

Glavna knjiga direktnih i indirektnih budžetskih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontom planu za budžetski sistem.

Do gašenja računa indirektni korisnici vode svoju glavnu knjigu.

Član 30

Radi poravnanja knjiženja u glavnoj knjizi trezora propisuje se obrazac Ispravka knjiženja - obrazac IK koji služi za ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka, ali promene ne mogu imati uticaja na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora. Obrazac overavaju budžetski izvršilac trezora i budžetski izvršilac direktnog korisnika.

Član 31

Direktni korisnici budžetskih sredstava sačinjavaju godišnji pregled svih neizmirenih obaveza koje će se isplatiti u sledećoj fiskalnoj godini.

Pregled ovih neizmirenih obaveza dostavlja se najkasnije do 31. januara Odeljenju za finansije, radi evidentiranja u glavnoj knjizi trezora direktnog budžetskog korisnika.

VI OTVARANJE PODRAČUNA ZA POJEDINE VRSTE PRIHODA

Član 32

Na zahtev direktnog budžetskog korisnika u okviru konsolidovanog računa trezora mogu se otvoriti podračuni:

- za prihode ostvarene iz izvornih aktivnosti direktnih korisnika,

- za prihode ostvarene od donacija i namenskih transfernih sredstava.

Nalog o otvaranju podračuna donosi Gradonačelnik, na osnovu zaključka Gradskog veća.

Na zahtev korisnika javnih sredstava u okviru konsolidovanog računa trezora mogu se otvoriti i podračuni:

- za prihode ostvarene od dotacija, donacija i namenskih transfernih sredstava.

Podračun čini integralni deo konsolidovanog računa trezora.

Član 33

Direktni budžetski korisnik sredstva sa podračuna može da koristi isključivo za namene planirane budžetom i godišnjim finansijskim planom.

Glavna knjiga podračuna je sastavni deo glavne knjige trezora.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 34

Kršenje ovog uputstva od strane budžetskih izvršilaca smatra se težom povredom radne obaveze. Odeljenje za finansije će, ukoliko to oceni neophodnim, o izvršenim povredama radne obaveze obavestiti Načelnika gradske uprave i Gradonačelnika.

Ovog uputstva se moraju pridržavati i svi zaposleni koji učestvuju u procesu nastanka i realizacije poslovnih događaja.

Član 35

Ovo Uputstvo stupa na snagu danom donošenja i ima se objaviti u "Službenom listu grada Sombora".

Napomene

Obrasci za izvršenje budžeta, koji su sastavni deo ovog uputstva, nisu objavljeni u "Sl. listu Grada Sombora", br. 1/2016.