ODLUKAO PROMENI ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA ZA STAMBENE USLUGE "DOM" GRADA LESKOVCA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 1/2013, 13/2013 i 31/2015) |
Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za stambene usluge "Dom" grada Leskovca (Službeni glasnik grada Leskovca, broj 6/09 i 11/09) kojim je organizovano kao Javno preduzeće za stambene usluge "Dom" grada Leskovca, upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD 53253/2005 od 08.07.2005. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.
Radi obezbeđenja javnog interesa za obavljanje poslova održavanja stambenih i stambeno - poslovnih zgrada i stanova kojima raspolaže grad Leskovac, kao i radi ostvarivanja istog interesa na planu obavljanja poslova održavanja ukupnog stambenog fonda grada Leskovca na osnovu poveravanja tih poslova od strane stambenih zgrada, radi stvaranja uslova za upravljanje poslovnim prostorom grada Leskovca i radi obavljanja poslova u vezi otkupa stanova kojima raspolaže grad Leskovac, osniva se Javno preduzeće za stambene usluge "Dom" grada Leskovca (u daljem tekstu Javno preduzeće).
Javno preduzeće osniva se i posluje radi:
- planiranja i programiranja investicionog i tekućeg održavanja stambenih, stambeno - poslovnih zgrada i stanova vlasništvo grada Leskovca, osim zgrada i stanova koji se nalaze na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- planiranje i programiranje investiciono i tekuće održavanje zajedničkih delova stambenih zgrada i investiciono održavanje stanova u stambenim zgradama, na osnovu programa stambenih zgrada, koje su poverile Javnom preduzeću obavljanje tih poslova;
- investiciono i tekuće održavanje zajedničkih delova stambenih zgrada, investiciono održavanje stanova i radovi na hitnim intervencijama za stanove vlasništvo grada Leskovca koji nisu otkupljeni i za ostale stambene zgrade i stanove samo u slučajevima kada mu to povere stambene zgrade, osim stambenih zgrada i stanova koji se nalaze na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- upravljanje poslovnim prostorom kojim raspolaže grad Leskovac, osim poslovnog prostora koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- investiciono i tekuće održavanje poslovnog prostora grada Leskovca, osim poslovnog prostora koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- vođenje evidencije stambenih zgrada, stanova i poslovnih prostorija i njihovih korisnika i evidencije sopstvenika i korisnika posebnih delova stambenih zgrada grada Leskovca, osim zgrada i stanova koji se nalaze na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- vođenje posebnog knjigovodstva u vezi upravljanja i poslovanja stambenim i poslovnim prostorom vlasništvo grada Leskovca, osim stambenog i poslovnog prostora koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- obavljanje poslova na izradi ugovora o otkupu stanova kojima raspolaže grad Leskovac, izradi ugovora o zakupu stanova grada Leskovca na osnovu pravnog akta nadležnog organa, koji nisu otkupljeni i obračun i naplata zakupnine za stanove, kao i za stanove drugih vlasnika koji su poverili obavljanje tih poslova Javnom preduzeću;
- zaključivanje ugovora o zakupu poslovnog prostora kojim raspolaže grad Leskovac, na osnovu pravnog akta nadležnog organa i obračun i naplata zakupnine, osim za poslovni prostor koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- naziv i sedište osnivača;
- poslovno ime i sedište Javnog preduzeća za stambene usluge;
- pretežna delatnost Javnog preduzeća;
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća;
- zastupanje Javnog preduzeća;
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Javnog preduzeća;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće.
Osnivač Javnog preduzeća za stambene usluge "Dom" grada Leskovca je:
Grad Leskovac, ulica Pana Đukića broj 9-11, matični broj 06856535. Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.
Pravni status javnog preduzeća
Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze javnog preduzeća
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom. Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća osim u slučajevima propisanim zakonom.
Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća
Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Javno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno preduzeće za stambene usluge "Dom" grada Leskovca.
Skraćeno poslovno ime je JP "Dom" - Leskovac.
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Sedište Javnog preduzeća je u Leskovcu, ulica Leskovačkog odreda broj 4.
O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća
Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličkim pismom.
Pečat je okruglog oblika sa tekstom: Javno preduzeće za stambene usluge "Dom" grada Leskovca.
Štambilj je pravougaonog oblika sa tekstom: Javno preduzeće "Dom" grada Leskovca, sa mestom za broj delovodnog protokola, oznakom sedišta i mestom za datum.
Upis javnog preduzeća u registar
Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javnog preduzeća
Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
Aktom direktora Javnog preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
- 4339 - Ostali završni radovi
Osim navedene pretežne delatnosti, Javno preduzeće će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:
- planiranja i programiranja investicionog i tekućeg održavanja stambenih, stambeno - poslovnih zgrada i stanova vlasništvo grada Leskovca, osim zgrada i stanova koji se nalaze na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- planiranje i programiranje investiciono i tekuće održavanje zajedničkih delova stambenih zgrada i investiciono održavanje stanova u stambenim zgradama, na osnovu programa stambenih zgrada, koje su poverile Javnom preduzeću obavljanje tih poslova;
- investiciono i tekuće održavanje zajedničkih delova stambenih zgrada, investiciono održavanje stanova i radovi na hitnim intervencijama za stanove vlasništvo grada Leskovca koji nisu otkupljeni i za ostale stambene zgrade i stanove samo u slučajevima kada mu to povere stambene zgrade, osim stambenih zgrada i stanova koji se nalaze na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- upravljanje poslovnim prostorom kojim raspolaže grad Leskovac, osim poslovnog prostora koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- investiciono i tekuće održavanje poslovnog prostora grada Leskovca, osim poslovnog prostora koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- vođenje evidencije stambenih zgrada, stanova i poslovnih prostorija i njihovih korisnika i evidencije sopstvenika i korisnika posebnih delova stambenih zgrada grada Leskovca, osim zgrada i stanova koji se nalaze na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- vođenje posebnog knjigovodstva u vezi upravljanja i poslovanja stambenim i poslovnim prostorom vlasništvo grada Leskovca, osim stambenog i poslovnog prostora koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- obavljanje poslova na izradi ugovora o otkupu stanova kojima raspolaže grad Leskovac, izradi ugovora o zakupu stanova grada Leskovca na osnovu pravnog akta nadležnog organa, koji nisu otkupljeni i obračun i naplata zakupnine za stanove, kao i za stanove drugih vlasnika koji su poverili obavljanje tih poslova Javnom preduzeću;
- zaključivanje ugovora o zakupu poslovnog prostora kojim raspolaže grad Leskovac, na osnovu pravnog akta nadležnog organa i obračun i naplata zakupnine, osim za poslovni prostor koji se nalazi na teritoriji naseljenog mesta Vučje;
- trgovina na malo (metalna, elektrotehnička roba, keramika, staklo, boje, lakovi i hemikalije) za objekte čiji je investitor i koje održava Javno preduzeće;
- trgovina na veliko (metalna i elektrotehnička roba, građevinski, sanitarni i drugi materijal) za objekte čiji je investitor i koje održava Javno preduzeće;
- poslovi zastupništva, posredovanje i agencijski poslovi.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Leskovac, kao osnivač prema Javnom preduzeću.
Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.
Osnovni kapital Javnog preduzeća je novčana vrednost u iznosu od 100 dinara.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Leskovca.
Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i grada kao osnivača, sa druge strane.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje grad, kao osnivač u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- iz budžeta osnivača,
- prodajom usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.
Načela za određivanje cene usluga
Elementi za obrazovanje cena usluga Javnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Visina naknade za usluge formira se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena usluga, i to:
1) načelom "potrošač plaća";
2) načelom "zagađivač plaća";
3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;
4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;
5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.
Elementi za određivanje cena usluga su:
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;
2) rashodi za redovno i investiciono održavanje poslovnih i stambenih objekata vlasništvo grada Leskovca;
3) rast potrošačkih cena u skladu sa zvaničnim podacima organa nadležnog za poslove statistike.
Usvajanje zahteva za izmenu cena
Javno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 27. ove Odluke. Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može da tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.
Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju Skupštini grada.
Unapređenje rada i razvoja preduzeća
Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.
Planovi i programi Javnog preduzeća su:
- plan i program razvoja Javnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi.
Planovi i programi Javnog preduzeća dostavljaju se Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost dâ Skupština grada.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;
- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog preduzeća;
- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:
- Statut Javnog preduzeća;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- ulaganja kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Gradsko veće daje saglasnost na:
- Odluku o cenama.
Gradonačelnik daje saglasnost na:
- Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
- Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme
Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje prava ogranka Javnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština
U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje usluge može pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno vršenje poslova na teritoriji grada Leskovca.
Pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.
Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno. Organi preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) direktor
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno;
- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;
- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju:
- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;
- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4) nadzire rad direktora;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi statut uz saglasnost osnivača;
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;
13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.
Naknada za rad
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.
Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.
Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Nadležnosti direktora
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa preduzeća;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.
Zarada direktora
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Mandat direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Razrešenje direktora
Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća. Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.
U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća,
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.
Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Rad Javnog preduzeća je javan.
Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostali opšti akti nadležni organi Javnog preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 6/09 i 11/09).
Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, odnosno od 25.12.2012. godine, Nadzorni odbor Javnog preduzeća prestaje da radi, a njegovim članovima prestaje mandat.
Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, Upravni odbor Javnog preduzeća nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora propisanim ovim zakonom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom.
Danom imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom, prestaje sa radom Upravni odbor Javnog preduzeća, a njegovom predsedniku i članovima prestaje mandat.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".