POSLOVNIK

O RADU KOMISIJE ZA PLANOVE GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 1/2016)

I. Osnovne odredbe

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se način rada i odlučivanja Komisije za planove grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Komisija) obrazovane od strane Skupštine grada Novog Pazara. Komisija je obrazovana radi pružanja stručne pomoći za obavljanje poslova pripreme i izrade planskih dokumenata (prostornih i urbanističkih planova). Komisija obavlja stručnu kontrolu planskih dokumenata iz nadležnosti lokalne samouprave, obavlja poslove u vezi sprovođenja ranog javnog uvida i javnog uvida o Nacrtu planskih dokumenata iz nadležnosti lokalne samouprave. Daje stručna mišljenja o idejnim projektima po zahtevu Gradske uprave nadležne za poslove urbanizma, izgradnje i zaštite životne sredine. Komisija vrši stručnu kontrolu urbanističkih projekata i daje mišljenja na urbanističke projekte koje potvrđuje Gradska uprava. Komisija daje mišljenja o predlogu odluka o izradi prostornih i urbanističkih planova, donosi poslovnik o radu Komisije za planove, sačinjava izveštaje sa stručne kontrole planskih dokumenata, Izveštaje o izvršenom javnom uvidu i ranom javnom uvidu i donosi odluke, zaključke i sugestije.

Član 2

Odredbe ovog Poslovnika obavezujuće su za predsednika, članove Komisije, kao i za druga lica koja učestvuju u radu ili prisustvuju sednicama Komisije.

Predsednik Komisije stara se o pravilnoj primeni i poštovanju odredbi ovog Poslovnika.

II. Sazivanje sednica i javnost rada Komisije

Član 3

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

Član 4

Sednicu saziva predsednik na sopstvenu inicijativu, inicijativu jedne trećine članova Komisije i inicijativu nadležnog organa za poslove prostornog planiranja i urbanizma Gradske uprave za izvorne i poverene poslove lokalne samouprave grada Novog Pazara.

Sednica Komisije se po pravilu zakazuje u prostorijama sedišta jedinice lokalne samouprave. Predlog dnevnog reda sednice utvrđuje predsednik Komisije u saradnji sa nadležnim organom za poslove prostornog planiranja i urbanizma jedinice lokalne samouprave.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika, sednicu Komisije saziva zamenik predsednika Komisije, po utvrđenom predlogu dnevnog redu.

Član 5

Sednice Komisije se sazivaju po potrebi odnosno po dostavljanju materijala pripremljenog za razmatranje na sednici Komisije za planove.

O pripremanju sednice Komisije stara se predsednik Komisije, uz pomoć sekretara Komisije.

Član 6

Sednica Komisije saziva se u pisanom obliku koristeći poštanske ili kurirske usluge, odnosno elektronskom poštom a izuzetno može telefonom uz saglasnost Komisije.

Poziv za sednicu Komisije sadrži: mesto i vreme održavanja sednice; predlog dnevnog reda; potpis predsednika, odnosno njegovog zamenika ukoliko on saziva sednicu; pečat Odeljenja za urbanizam i izgradnju.

Poziv za sednicu dostavlja se članovima Komisije najkasnije pet dana pre dana održavanja sednice. Uz poziv se članovima Komisije dostavlja materijal za predložene tačke dnevnog reda, a uz saglasnost Komisije materijal se može dostaviti u roku manjem od pet dana pre održavanja sednice. Poziv za sednicu se može dostaviti i drugim zainteresovanim licima.

Član 7

Uz poziv za sednicu, članovima Komisije se dostavlja materijal u digitalnom obliku i izvod iz zapisnika sa prethodne sednice.

Izuzetno, ako okolnosti to zahtevaju, materijal se članovima Komisije može uručiti i na samoj sednici.

Postojanje izuzetnih okolnosti, predsednik Komisije je obavezan da posebno obrazloži, polazeći od tačke koja se predlaže ili od faze izrade plana, o čemu se Komisija izjašnjava na sednici.

Član 8

Prisustvo članova Komisije je obavezno. Sednici Komisije mogu prisustvovati samo lica koja su pozvana. Izostanak se može opravdati elektronskom poštom dostavljanjem opravdanja, odnosno obrazloženjem razloga za izostanak telefonskim putem. U slučaju neopravdanog izostajanja člana Komisije sa tri sednice, Komisija može pokrenuti postupak za smenu člana po istom postupku kako se član Komisije imenuje.

Na sednicu Komisije obavezno se pozivaju pored članova Komisije, obrađivač planskog dokumenta, odgovorni urbanista ili projektant, odnosno mogu se pozvati i predstavnici Odeljenja za urbanizam i izgradnju Gradske uprave za izvorne i poverene poslove lokalne samouprave grada Novog Pazara.

III. Način rada i odlučivanje na sednicama Komisije

Član 9

Komisija radi na sednicama na kojima prisustvuje većina članova Komisije, a odlučuje se većinom glasova prisutnih članova Komisije.

Predsednik Komisije konstatuje kvorum, otvara sednicu, predsedava i stara se o održavanju reda za vreme sednice.

U odsustvu predsednika Komisije, poslove predsednika Komisije obavlja zamenik predsednika Komisije.

Po otvaranju sednice, pristupa se diskusiji o predloženom dnevnom redu i usvajanju dnevnog reda. Posle usvajanja dnevnog reda, pristupa se radu po tačkama dnevnog reda.

Na predlog predsednika ili člana Komisije, Komisija može doneti odluku da se vremenski ograniči diskusija po tačkama dnevnog reda ili po primedbama koje su predmet rasprave na javnoj sednici Komisije.

Komisija razmatra tačke dnevnoga reda, odnosno zaseda na javnom delu sednice (javna sednica) i redovnom delu sednice (zatvorena sednica).

Član 10

Sednice Komisije mogu biti javne i zatvorene.

Komisija na javnom delu sednice (na javnoj sednici), po obavljenom javnom uvidu u planski dokumenat, omogućava podnosiocima primedbi da svoje podnete primedbe mogu usmeno da obrazlože. Na javnoj sednici obrađivač planskog dokumenta javno iznosi svoj stav po svakoj podnetoj primedbi ponaosob. Javna sednica Komisije je otvorena za javnost. Sednice se mogu snimati.

Član 11

Komisija zaseda na redovnom delu sednice (na zatvorenoj sednici) na kojoj obavlja sledeće i to:

• razmatra i daje mišljenja na predlog odluka o izradi planskih dokumenata;

• sprovodi rani javni uvid odnosno razmatra primedbe i sugestije sa ranog javnog uvida, donosi izveštaj u skladu sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji i Pravilnika koji se odnosi na planska dokumenta;

• obavlja stručnu kontrolu nacrta planskog dokumenta i sačinjava Izveštaj o obavljenoj stručnoj kontroli planskog dokumenta;

• Sprovodi javni uvid o planskom dokumentu u Nacrtu, razmatra sve predate primedbe sa javnog uvida, donosi zaključke po svakoj primedbi posebno i sačinjava izveštaj o obavljenom javnom uvidu o planskom dokumentu u Nacrtu u skladu sa Zakonom i Pravilnikom.

• vrši proveru usklađenosti urbanističkog projekta sa planskim dokumentom, Zakonom, i podzakonskim aktima, razmatra primedbe i sugestije sa javne prezentacije urbanističkog projekta i donosi izveštaj o obavljenoj stručnoj kontroli urbanističkog projekta sa mišljenjem;

• pruža stručnu pomoć za obavljanje poslova u postupku izrade i sprovođenja planskih dokumenata;

• donosi zaključke o tačkama dnevnog reda;

• usvaja zapisnike sa sednica Komisije; i

• razmatra opšta pitanja koja se odnose na način i dinamiku rada Komisije;

• donosi i menja poslovnik o radu Komisije.

Zatvorenoj sednici, prisustvuju predsednik i članovi Komisije, sekretar Komisije, predstavnici obrađivača planskih dokumenata koja se razmatraju na sednici i predstavnici firmi koje su izradile urbanistički projekat odnosno odgovorni urbanisti ili odgovorni projektanti kako što mogu prisustvovati predstavnici Odeljenja za urbanizam i izgradnju Gradske uprave grada Novog Pazara.

Na predlog predsednika, zamenika predsednika ili člana Komisije, Komisija može doneti odluku da se zaključci po tačkama dnevnog reda donesu na zatvorenoj sednici Komisije.

Član 12

Razmatranje tačaka dnevnog reda počinje tako što predsednik Komisije iznese osnovne informacije o materijalu i da reč obrađivaču materijala, posle čega se otvara diskusija.

Predsednik Komisije daje reč učesnicima u diskusiji i brine se o toku i vremenu diskusije.

Predsednik Komisije zaključuje diskusiju kada nema više prijavljenih učesnika za diskusiju ili kada proceni da diskusija nije više opravdana.

Član 13

U slučaju kada se zaključi diskusija po pojedinoj tački dnevnog reda, predsednik i članovi Komisije predlažu zaključke i pristupaju glasanju.

Komisija glasa za zaključke po tački dnevnog reda u celini, ili posebno za svaki od zaključaka.

Članovi Komisije glasaju "za", "protiv" ili mogu biti uzdržani u izjašnjavanju po predloženom zaključku.

Rezultati glasanja se navode u zapisniku sa sednice Komisije.

U slučaju kada je član Komisije u svojstvu obrađivača materijala koji se razmatra od strane Komisije, izuzima se iz glasanja i ne čini kvorum koji se odnosi na tu tačku dnevnog reda.

Član Komisije može da izdvoji mišljenje po određenoj tački dnevnog reda a koje se unosi u zapisnik sa sednice Komisije.

Član 14

U slučaju kada sednici Komisije ne prisustvuje obrađivač materijala koji se razmatra, odnosno odgovorni urbanista, planer ili projektant, predviđena tačka dnevnog reda se po pravilu odlaže za jednu od narednih sednica Komisije.

Samo u izuzetnim slučajevima, kada Komisija oceni da je potrebno razmotriti predviđenu tačku dnevnog reda bez odlaganja, otvara se diskusija i donose se zaključci i bez prisustva odgovornog urbaniste, planera ili projektanta.

Član 15

Posle održane sednice Komisije, nadležni organ jedinice lokalne samouprave priprema zapisnik sa sednice Komisije.

Zapisnik sa sednice Komisije sadrži podatke o vremenu i mestu održavanja sednice, dnevnom redu, evidenciju prisutnih i odsutnih članova Komisije i svih lica prisutnih na sednici, popis učesnika u diskusiji, pitanja koja su razmatrana na sednici, zaključke Komisije i druge podatke od značaja za rad na sednici.

Zapisnik sa sednice Komisije se razmatra i usvaja na jednoj od narednih sednica Komisije.

Po usvajanju, predsednik Komisije potpisuje zapisnik sa sednice Komisije.

Nadležni organ jedinice lokalne samouprave priprema izveštaj o izvršenoj stručnoj kontroli planskog dokumenta i izveštaj o obavljenom javnom uvidu o Nacrtu plana, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji i Pravilnikom o sadržini, načinu i postupku izrade planskih dokumenata.

Izveštaj o obavljenom javnom uvidu potpisuju predsednik ili zamenik predsednika, svi članovi Komisije, kao i odgovorno lice nadležnog organa jedinice lokalne samouprave.

Posebne zaključke Komisije, kao i Nacrte planova koji se izlažu na javni uvid potpisuju predsednik ili zamenik predsednika Komisije a u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji i Pravilnikom.

Komisija sprovodi i postupak ranog javnog uvida u svemu prema odredbama člana 45a Zakona i u skladu sa odredbama podzakonskog akta kojim je uređena materija ranog javnog uvida u planski dokument.

IV. Akta Komisije

Član 16

Komisija u vršenju poslova iz svoje nadležnosti donosi: Poslovnik o radu Komisije; odluke; izveštaje; zaključke; mišljenja; preporuke; i druga akta.

Član 17

Komisija može obrazovati radne timove za pojedina složena pitanja iz oblasti: saobraćaja, pejzažnog uređenja i ekologije, zaštite graditeljskog nasleđa i urbane rekonstrukcije, infrastrukture, tehnoekonomska pitanja i arhitektonsko oblikovanje.

Komisija zaključkom o obrazovanju radnog tima određuje broj članova i sastav radnih timova.

Na osnovu zaključka Komisije, predsednik Komisije saziva sednicu radnog tima i određuje dnevni red.

U slučaju kada je potrebno obrazložiti pojedine stavove i mišljenja Komisije, sednici radnog tima prisustvuje i član Komisije koga odredi Komisija.

Radni tim radi na sednicama, kojima prisustvuje većina članova radnog tima, donosi zaključke većinom glasova prisutnih članova radnog tima, o čemu se sastavlja zapisnik.

Sednicom radnog tima predsedava član radnog tima koga odredi radni tim.

Zapisnik sa zaključcima radnog tima je obavezan deo materijala koji se razmatra na sednici Komisije.

V. Završna odredba

Član 18

Poslovnik potpisuje predsednik Komisije za planove.

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".