ODLUKAO JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 2/2016) |
Ovom Odlukom propisuje se način organizovanja, uslovi obavljanja i uslovi korišćenja javnog linijskog prevoza putnika (u daljem tekstu: linijski prevoz) na teritoriji grada i prigradskih naselja Sremske Mitrovice (u daljem tekstu: grad), a naročito:
- uslovi za obavljanje linijskog prevoza,
- prava i obaveze prevoznika i korisnika usluga prevoza,
- potrebna sredstva za obavljanje linijskog prevoza na teritoriji Grada Sremska Mitrovica i izvori iz kojih se ona obezbeđuju,
- način obezbeđivanja kontinuiteta u obavljanju linijskog prevoza,
- način postupanja i ovlašćenja grada u slučaju prekida obavljanja linijskog prevoza, nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode, prekid isporuke energenata za rad ili štrajk) kao i red prvenstva u linijskom prevozu kad usled više sile dođe do smanjenog obima u vršenju linijskog prevoza,
- izrada i kontrola reda vožnje,
- organizacija sistema praćenja i upravljanja vozilima linijskog prevoza,
- organizacija sistema naplate usluge prevoza, prodaje voznih isprava, kontrole putnika i dr.
Organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Sremska Mitrovica nadležna za poslove saobraćaja - Direkcija za javni gradski i prigradski prevoz (u daljem tekstu: Direkcija) obezbeđuje organizovano i trajno obavljanje i razvoj linijskog prevoza, stara se o obezbeđivanju ugovorom preuzetih obaveza, organizuje i vrši nadzor nad obavljanjem linijskog prevoza (posebno izvršenju planiranog reda vožnje i zaštiti i prikupljanju sredstava od prodaje voznih karata), kao i nad korišćenjem ove komunalne usluge.
Direkcija utvrđuje obim i kvalitet usluge linijskog prevoza u skladu sa materijalnim mogućnostima grada, posebnim pravilnikom.
Pored navedenih poslova Direkcija obavlja i sledeće grupe poslova:
- Poslove istraživanja i planiranja u domenu mreže linija i redova vožnje, tarife i tarifne politike, uvođenje novih podsistema javnog prevoza putnika, uvođenje novih tehnologija u oblasti naplate, planiranja prodajne mreže informisanja putnika i drugo. Na osnovu izvršenih istraživanja i prikupljenih podataka sa terena (uključujući i pisane zahteve korisnika), Direkcija vrši stalno ocenjivanje primene usvojene strategije i po potrebi daje predloge za njene izmene i dopune.
- Poslovi upravljanja i kontrole rada sistema u domenu kontrole realizacije planiranog reda vožnje, kontrole ostvarenja prihoda, naručivanja i distribucije svih vrsta karata i voznih isprava i drugo.
- Ekonomski i pravni poslovi koji se odnose na prikupljanje i raspodelu prihoda po prevoznicima, izrada okončanih obračuna, promena tarife, cene rada prevoznika, naplata penala prevoznicima za neispunjenje ugovornih obaveza, priprema odluka i rešenja i drugo.
Linijski prevoz je komunalna delatnost od opšteg interesa kojom se obezbeđuje normalno funkcionisanje Grada i zadovoljenje osnovnih potreba stanovništva za kretanjem.
Tarifni sistem obuhvata:
- načela, principe i dr.,
- područje primene (granice zona i dr.),
- sistem karata u linijskom prevozu (pojedinačne, pretplatne idr.),
- uslove korišćenja prevoza, kategorije korisnika usluge, način i postupak izdavanja i plaćanja cene voznih isprava,
- način i postupak za korekciju cene,
- sistem naplate i kontrole putnika i
- sistem prodaje usluge (prodajna mreža i dr.)
Tarifni sistem linijskog prevoza na teritoriji grada posebnim aktom utvrđuje Gradsko veće.
II ORGANIZACIJA LINIJSKOG PREVOZA
Linijski prevoz se obavlja autobusima (u daljem tekstu: vozila) na unapred utvrđenim linijama i prema utvrđenom redu vožnje, uz unapred utvrđenu tarifu i ostale uslove prevoza u skladu sa zakonom i ovom odlukom. Direkcija organizuje i usklađuje obavljanje autobuskog prevoza.
Linijski prevoz na teritoriji Grada Sremska Mitrovica u smislu odredaba ove Odluke obavlja se kao gradski i prigradski prevoz.
Linije se utvrđuju u skladu sa potrebama stanovništva, prostornim razvojem grada, razmeštajem zona atraktivnosti (zone rada poslovne aktivnosti, školske ustanove, zdravstvene ustanove, ustanove kulture) i saobraćajno-tehničkim uslovima.
Linije se određuju godišnjim planom linija, koji priprema Direkcija, a donosi ga Gradsko veće u poslednjem tromesečju tekuće, za narednu godinu.
Plan linija sadrži:
- broj i naziv linije,
- dužinu linije,
- trasu linije,
- broj angažovanih vozila po tipu vozila (zglobno, vozilo standardne dužine, minibus),
- broj polazaka radnim danom, subotom i nedeljom za zimski i letnji red vožnje,
- stajališta i
- vrstu linijskog prevoza (G-gradski, P-prigradski).
Izmena i dopuna plana vrši se po potrebi, po postupku predviđenom za njegovo donošenje uz analizu opravdanosti.
Uspostavljanje nove linije ili izmena trase postojeće linije vrši se aktom o uspostavljanju koji u formi rešenja donosi Direkcija.
Rešenje mora da sadrži sve elemente predviđene planom linija.
Način i uslovi za obavljanje javnog linijskog prevoza putnika
Linijski prevoz u skladu sa zakonom obavljaju privredna društva koja su registrovana za obavljanje ove delatnosti i koja zadovoljavaju uslove propisane zakonom, kojima grad poveri ugovorom, na osnovu sprovedenog odgovarajućeg postupka, obavljanje ovog prevoza (u daljem tekstu: prevoznik).
Gradsko veće posebnim aktom određuje kojim će se od postupaka predviđenih Zakonom o komunalnim delatnostima vršiti poveravanje poslova javnog linijskog prevoza.
Na osnovu sprovedenog odgovarajućeg postupka, Direkcija sa izabranim prevoznikom zaključuje Ugovor.
Ugovor pored elemenata utvrđenih zakonom, obavezno sadrži: linije koje se poveravaju i uslove pod kojim se poveravaju, vremenski period na koji se vrši poveravanje, rok otpočinjanja poveravanja linijskog prevoza, međusobna prava i obaveze ugovornih strana, visinu naknade za obavljanje linijskog prevoza, način rešavanja sporova između ugovornih strana, kaznene odredbe-penale za neizvršenje ugovorenih obaveza, uslove raskida ugovora pre vremena na koji je zaključen i prava i obaveze koja iz toga proističu.
Registraciju linija linijskog prevoza vrši Direkcija.
Promene na uspostavljenim linijama linijskog prevoza kao što su: produženje, skraćenje, izmena trase, uspostavljanje i ukidanje stajališta i dr. odobrava Direkcija, i o tome donosi odgovarajuće rešenje.
Registar linija linijskog prevoza sadrži:
1. akt o uspostavljanju linije,
2. podatke o prevozniku (naziv prevoznika, izvod iz registra o vršenju delatnosti javnog linijskog prevoza putnika, i važeće rešenje za otpočinjanje i obavljanje javnog linijskog prevoza putnika nadležnog ministarstva Republike Srbije, potpisani Ugovor) i
3. podatke o terminusu.
Akt o uspostavljanju linije iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:
1. broj i naziv linije,
2. vrstu linije,
3. trasu i dužinu linije,
4. registrovani red vožnje za radni dan subotu i nedelju, za zimski i letnji red vožnje,
5. naziv i lokacije stajališta na liniji u oba smera,
6. međustajališna rastojanja,
7. naziv terminusa odnosno autobuske stanice,
8. tarifni sistem u kojem se obavlja prevoz na liniji,
9. napomene (datum promene elemenata linije sa datumom primene, promene tarifne zone, datum primene reda vožnje i sl.).
10. Podaci o terminusu sadrže:
11. naziv terminusa,
12. elemente iz čl. 19. i 20. ove odluke,
13. naziv linija koje koriste terminus, odnosno vrše promenu smera kretanja.
Promene u planu linija nadležna organizaciona jedinica unosi u registar iz stava 1. ovog člana.
Red vožnje je akt kojim se utvrđuje plan obavljanja prevoza na liniji i sadrži:
- broj i naziv linije,
- vrstu linije (G - gradski P - prigradski),
- naziv sezonskog reda vožnje sa periodom važenja (letnji od 1. jula do 31. avgusta i zimski od 1. septembra tekuće do 30. juna naredne godine),
- početak važenja reda vožnje,
- vreme polaska sa terminusa u gradskom (radni dan, subota, nedelja i u dane praznika), odnosno vreme polaska, dolaska i prolazna vremena sa svih stajališta u prigradskom linijskom prevozu (radni dan, subota, nedelja i u dane praznika),
- vreme rada linije,
- oznaka tarifnog sistema,
- broj vozila na radu,
- tip vozila, i
- napomene.
Izuzetno, Direkcija može izmeniti akt iz stava 1. ovog člana u skladu sa članom 2. stav 2. ove odluke.
Akt iz stava 1. ovog člana može biti u elektronskom obliku kada se sačinjava kao elektronski dokument u skladu sa Zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i Zakonom kojim se uređuje elektronski potpis.
Prevoznik započinje obavljanje linijskog prevoza po prijemu rešenja o odobravanju rada na liniji za period važenja plana linija.
Prevoznik ne može obavljati linijski prevoz bez izdatog i overenog reda vožnje koji čini sastavni deo rešenja iz stava 1. ovog člana.
Overa reda vožnje podrazumeva stavljanje pečata, datum overe i potpis ovlašćenog lica Direkcije, odnosno kad je red vožnje sačinjen kao elektronski dokument potpisuje se kvalifikovanim elektronskim potpisom.
III USLOVI ZA OBAVLJANJE LINIJSKOG PREVOZA
Linijski prevoz se može obavljati kao dnevni prevoz sa polascima u periodu od 04 do 24 časa i kao noćni prevoz sa polascima u periodu od 00 do 04 časova.
Linijski prevoz se obavlja na:
- stalnim linijama - svakodnevno, u toku godine,
- sezonskim linijama - u određenom periodu u toku godine (izletnička i sl.),
- privremenim linijama - za vreme održavanja sajmova, manifestacija iz oblasti sporta i kulture, vanrednih događaja, prekida saobraćaja zbog više sile, izvođenja radova zbog rekonstrukcije puta, probna linija i sl.
Probne linije su linije privremenog karaktera koje se uspostavljaju u skladu sa potrebama linijskog prevoza i zahtevima stanovništva. Period testiranja opravdanosti uvođenja probne linije ne može biti duži od šest meseci. O potrebi uspostavljanja probne linije odlučuje Gradonačelnik na predlog Direkcije. Po isteku probnog perioda i utvrđivanja opravdanosti pokreće se postupak za unošenje u plan linija i izbor prevoznika koji će na liniji raditi.
Izuzetno period testiranja probne linije može se produžiti za dodatnih šest meseci, do okončanja postupka za poveravanje prevoza na ovoj liniji u skladu sa odredbama ove odluke.
Objekti infrastrukture u linijskom prevozu
Objekti infrastrukture neophodni za obavljanje linijskog prevoza, koji se vrši autobusima su: stajališta, terminusi i stanice sa svojom infrastrukturom.
Stajalište mora biti vidno obeleženo stajališnom oznakom, a na kolovozu oznakom: "BUS".
Stajališna oznaka sadrži naziv stajališta, broj stajališta i broj linije, a na terminusima linije i izvod iz važećeg reda vožnje.
Stajališna oznaka, pored podataka iz stava 2. ovog člana, može da sadrži i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika.
O uspostavljanju, ukidanju i održavanju stajališta stara se nadležna organizaciona jedinica-Uprava.
Stajalište može biti opremljeno i drugim sadržajima za potrebe putnika kao što su:
- nadstrešnice,
- informacioni panoi - koji se mogu postaviti na važnijim saobraćajnim čvorovima (terminusima više linija, tačke presecanja na mreži gde se susreće više linija, stajališta sa značajnom izmenom putnika i frekvencijom vozila javnog prevoza), mogu biti štampanog ili izmenjivog sadržaja, kao nezavisna konstrukcija ili u sklopu stajališnih oznaka, odnosno nadstrešnica, sadrže podatke od interesa za bolje informisanje putnika,
- ostala saobraćajna oprema i druga oprema u funkciji javnog prevoza. Na pojedinim stajalištima nadstrešnica može da sadrži i objekat za prodaju novina, cigareta i pratećeg pribora.
O održavanju stajališta i postavljanju i održavanju opreme stajališta stara se Direkcija.
Poslove iz stava 2. ovog člana Direkcija može obavljati preko javnog komunalnog preduzeća, odnosno drugog privrednog društva ili preduzetnika kome poveri ove poslove.
Ulazak i izlazak putnika iz vozila vrši se samo na označenim i registrovanim stajalištima.
Ulaz i izlaz putnika dopušten je na stajalištu dok vozilo stoji, osim u slučaju većih zastoja kada se može, na bezbedan način, vršiti i izvan stajališta.
Terminus može biti zajednički za veći broj linija.
Terminus mora imati prostor za vozila i površinu za ulazak i izlazak putnika iz vozila.
Prostor za vozila sadrži: površinu za kretanje i promenu smera kretanja vozila (okretnicu) i površinu za zaustavljanje vozila.
Terminus može imati površinu za stajanje vozila u rezervi.
O izgradnji i održavanju terminusa stara se Direkcija.
Za održavanje terminusa u zimskim uslovima - čišćenje snega i leda nadležan je upravljač javnog puta.
Na terminusima više linija, sa značajnom izmenom putnika i frekvencijom vozila javnog prevoza, može se postaviti terminusni objekat koji sadrži:
- sanitarni čvor,
- prostor za saobraćajno-tehničko osoblje, i - dr.
Terminusni objekat može imati sadržaje od interesa za prevoznika i putnike.
Direkcija aktom iz člana 6. ove odluke bliže uređuje saobraćajno-tehničke uslove za izgradnju, održavanje i eksploataciju stajališta i terminusa linijskog prevoza.
Vozila kojima se obavlja linijski prevoz moraju ispunjavati uslove propisane zakonom kojim se reguliše obavljanje prevoza u drumskom saobraćaju.
Konkursnom dokumentacijom-Pravilnikom o vozilima biće bliže definisani tehnički opisi za vozila u javnom prevozu kao i potrebna dopunska oprema.
Vozila kojima se obavlja linijski prevoz moraju biti pre upućivanja u saobraćaj čista i provetrena i obojena prepoznatljivom bojom prevoznika, ako ugovorom kojim se prevoz poverava nije drugačije određeno.
Vozila u obavljanju linijskog prevoza u zimskom periodu kada je spoljna temperatura ispod 10°C moraju biti zagrejana. U letnjem periodu vozila moraju biti provetrena, odnosno kada je spoljna temperatura iznad 25°C moraju biti rashlađena, ukoliko poseduju sistem za rashlađivanje.
Vozilo kojim se vrši prevoz mora biti vidno obeleženo oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:
1. na prednjoj strani ispisan broj i naziv linije u smeru kretanja ili terminusa, a na zadnjoj i ulaznoj strani vozila ispisan broj linije na progamibilnom promenljivom elektronskom displeju
2. na bočnoj strani vozila ispisan naziv i sedište prevoznika (dimenzija 800 x 550 mm, slova visine 100 mm) i stiliziran grb grada Sremske Mitrovice,
3. na desnoj prednjoj i zadnjoj strani vozila (na sredini između branika i vetrobranskog stakla) i sa desne strane vozila ispred prednjih vrata identifikacioni broj vozila koji izdaje nadležna organizaciona jedinica.
Kada se vozilom ne vrši redovan prevoz ili se ne primaju putnici, na prednjoj strani vozila postavlja se odgovarajuća oznaka "vanredna vožnja", "za garažu", "u kvaru".
Spoljašnjost vozila (bočne strane) može biti oslikana reklamnim porukama.
Reklame i drugi natpisi, ne smeju se nalaziti na staklenim površinama (vrata i prozori) ili mestima na kojima zaklanjaju vidik ili prekrivaju propisane oznake i obaveštenja o prevozu.
Reklame se mogu postavljati i u unutrašnjosti vozila na posebnim konstrukcijama u zoni vrata, koje moraju da budu bezbedne i bez oštrih ivica kako ne bi bila ugrožena bezbednost putnika u vozilu.
IV PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA I KORISNIKA PREVOZA
Prevoznik je dužan:
- da linijski prevoz vrši u svemu prema elementima linije sadržanim u registru i redu vožnje, osim u slučajevima da je aktom Direkcije određeno drugačije u skladu sa odredbom člana 39. i člana 40. ove odluke,
- da prilikom obavljanja linijskog prevoza u svakom vozilu poseduje izvod iz izdatog overenog reda vožnje, koji može biti u elektronskom obliku u skladu sa odredbama ove odluke,
- da u obavljanju linijskog prevoza primenjuje tarifni sistem iz člana 4. i cenu usluge prevoza iz člana 34. ove Odluke,
- da postupa u skladu sa odlukama Direkcije donetim na osnovu člana 21. ove odluke, i
- i da poštuje sve preduzete obaveze iz potpisanog Ugovora.
Vozač je dužan:
- da vozilo zaustavlja na svim stajalištima prema registrovanom redu vožnje i da prilikom zaustavljanja otvori vrata (smatra se da je vozilo zaustavljeno na stajalištu kada je prednji deo vozila poravnat sa stajališnom oznakom),
- da dozvoli ulazak i izlazak putnika samo iz prva dva vozila, ukoliko dužina stajališta omogućava istovremeno zaustavljanje više vozila,
- da omogući izlazak putnika iz vozila na bezbedan način i izvan stajališta u slučaju dužeg zastoja,
- da vozilo zaustavi na posebno određenoj i obeleženoj površini na terminusu i da omogući putnicima ulazak u vozilo odmah po pristajanju, osim u vozilu koje je u rezervi ili u kvaru i zaustavljeno na za to rezervisanoj površini,
- da za vreme stajanja na terminusu preduzme odgovarajuće radnje u cilju obezbeđenja vozila od nekontrolisanog kretanja,
- da se pridržava reda vožnje na liniji, osim u slučajevima predviđenim čl. 39. i 40. ove odluke,
- da pokrene vozilo tek kada se uveri da su sva vrata zatvorena,
- da ne puši u vozilu,
- da se prema putnicima ophodi sa pažnjom i predusretljivo,
- da se stara o održavanju reda u vozilu i
- prodaje i overava na propisan način karte u vozilu.
Poštuje i druge odredbe i vodi evidencije koje su propisane Ugovorom i Pravilnikom o saobraćajnom osoblju (sastavni deo Konkursne dokumentacije).
Vozač neće dozvoliti ulazak u vozilo:
- licu koje je vidljivo pod uticajem alkohola,
- licu obolelom od zarazne bolesti,
- detetu do šest godina starosti ako nije u pratnji odrasle osobe i
- licu čiji prtljag može izazvati povredu putnika ili oštećenja autobusa. Posebno se to odnosi na zapaljive i eksplozivne materijale,
- licu koje u vozilo uvodi domaće životinje, osim pasa vodiča za slepe osobe.
Vozač ne sme dozvoliti boravak drugih lica u prostoru izdvojenom i namenjenom vozaču.
Za vreme vožnje vozač ne sme razgovarati sa putnicima niti koristiti mobilni telefon.
Korisnik usluge - putnik je lice koje se zatekne u vozilu linijskog prevoza, osim voznog osoblja.
Za korišćenje usluge prevoza putnik je dužan da u vozilu ima važeću i ispravnu voznu ispravu.
Na zahtev kontrolora ili drugog ovlašćenog lica putnik je dužan da pokaže voznu ispravu.
Po ulasku u vozilo linijskog prevoza kontrolor i drugo lice ovlašćeno se predstavlja legitimacijom.
Ukoliko putnik u vozilu ne poseduje važeću i ispravnu voznu ispravu, odnosno odbije da je pokaže, dužan je da ovlašćenom licu pruži podatke o svom identitetu, na zahtev kontrolora plati doplatnu kartu i potom nastavi započetu vožnju.
Putniku iz stava 5. ovog člana koji ne postupi po zahtevu kontrolora, kontrolor će uručiti opomenu koja obavezno sadrži:
- podatke o putniku (ime, prezime, matični broj i sl.),
- visinu naknade utvrđene ovom Odlukom,
- datum dospeća,
- liniju javnog prevoz i garažni broj i vozila,
- datum izdavanja i potpis i službeni broj kontrolora.
Putnik je po uručenju opomene dužan da se udalji iz vozila na prvom narednom stajalištu.
Vrste voznih isprava, način njihovog korišćenja i uslovi pod kojima pojedine kategorije putnika mogu koristiti javni prevoz bez naknade, odnosno uz umanjenje naknade (povlašćene kategorije) i kontrola putnika utvrđuju se aktom iz člana 4. odluke.
Prilikom ulaska u vozilo na prednja vrata i zauzimanja mesta za sedenje prednost imaju invalidi, trudnice, lica sa malom decom i stare i nemoćne osobe. Za ove osobe postoje obezbeđena i rezervisana mesta za sedenje u zoni iza prednjih vrata.
Putnik može u vozilo uneti ručni prtljag, dečja kolica, invalidska kolica, lovačku ili sportsku opremu (pušku u futroli bez naboja, skije, pribor za ribolov i slično) i drugi prtljag koji svojim dimenzijama i svojstvima ne ugrožava sigurnost putnika.
Putnik je dužan voditi brigu o svom prtljagu. Prtljag iz stava 1. ovog člana potrebno je smestiti na način da zauzima što manje prostora u vozilu, da ne ometa niti da na bilo koji način ugrožava ostale putnike i saobraćajno osoblje.
U vozilo nije dozvoljeno unositi:
- vatreno oružje, eksplozivne lako zapaljive predmete i tekućine;
- predmete koji mogu ugroziti život, zdravlje i imovinu putnika i vozno osoblje;
- predmete koji mogu ozlediti, isprljati, oštetiti ili uznemiriti putnike u vozilu ili vozno osoblje.
Izuzetno od stava 1. alineje 1. ovog člana dozvoljeno je pripadnicima policije i Vojske Srbije kada su na službenom zadatku nošenje ličnog naoružanja i to na način utvrđen posebnim propisima.
Putnicima je zabranjeno:
1. ometati vozača, odnosno drugo ovlašćeno lice u vozilu u obavljanju službe;
2. bacati otpatke ili na drugi način zagađivati i uništavati opremu vozila, vozilo i njegove oznake, pisati po unutrašnjosti vozila;
3. pušiti u vozilu;
4. zadržavati se u delu vozila na način kojim se ometa naplata vozne karte, onemogućuje ili otežava pravilan raspored putnika u vozilu, odnosno ulazak ili izlazak iz vozila;
5. onemogućavati otvaranje i zatvaranje vrata kao i nasilno otvarati vrata na vozilu;
6. ulaziti i izlaziti iz vozila u pokretu, hvatati se ili voziti na spoljnom delu vozila;
7. prosjačenje, prodaja proizvoda, svako ponašanje u smislu držanja manifestacija (sviranje i pevanje) i sl. u vozilu.
Vozač, odnosno ovlašćeno lice u vozilu dužno je opomenuti putnika koji postupa suprotno odredbama iz stava 1. ovog člana a ukoliko i pored opomene putnik izvrši koju od navedenih radnji, vozač će pozvati putnika da napusti vozilo.
Stvari nađene u vozilu predaju se vozaču ili ovlašćenom licu koji su dužni da nalazaču izdaju potvrdu u kojoj će upisati ime i prezime, odnosno naziv prevoznika, broj linije, registarski broj vozila, vreme pronalaska stvari, opis stvari i ime, prezime i adresa nalazača.
Ako se za vreme vožnje ne javi vlasnik nađene stvari, službeno lice kojem je ta stvar predata, je dužan po završetku vožnje odmah predati službi prevoznika.
Prevoznik je dužan da nađene stvari preda u roku od sedam dana ustanovi koja se stara o nađenim stvarima.
Sa nađenim stvarima postupaće se prema propisima o nađenim stvarima.
V SREDSTVA ZA OBAVLJANJE LINIJSKOG PREVOZA
Sredstva za obavljanje linijskog prevoza obezbeđuju se iz prihoda od prodaje usluge prevoza i iz budžeta grada.
Cena usluge iz stava 1. ovog člana utvrđuje se posebnim aktom koji donosi gradonačelnik grada Sremske Mitrovice na osnovu načela i elemenata za određivanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti, na predlog Direkcije i po pribavljenom mišljenju organizacione jedinice Gradske uprave grada Sremske Mitrovice nadležne za poslove koji se odnose na cene u komunalnim i drugim delatnostima iz nadležnosti grada.
VI OBEZBEĐIVANJE KONTINUITETA U OBAVLJANJU LINIJSKOG PREVOZA
Prevoznik je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje u skladu sa odredbama ove odluke tako da kontinuirano i nesmetano pruža uslugu linijskog prevoza korisnicima, u skladu sa odredbama ove odluke i potpisanim Ugovorom obezbedi propisan obim, vrstu i kvalitet usluge.
Prevoznik je dužan da na osnovu pisanog naloga Direkcije vrši i vanredne poslove u vezi sa obavljanjem linijskog prevoza, za koje se obezbeđuju dodatna novčana sredstva.
U slučaju iznenadnog zastoja ili kraćeg poremećaja u saobraćaju prevoznik je dužan da organizuje prevoz na način da putnici u najmanjoj mogućoj meri osete posledice poremećaja odnosno da u što kraćem roku preduzme mere za ponovno uspostavljanje redovnog prevoza.
U slučaju prekida saobraćaja zbog kvara vozila prevoznik je dužan da putnicima omogući da istim kartama nastave započetu vožnju drugim vozilom.
Prevoznik se obavezuje da u slučaju neispravnosti vozila isto ukloni sa trase linije u roku od 45 minuta.
Odstupanja od registrovanog reda vožnje na liniji u smislu skraćenja, produženja, delimične izmene trase i izmene u ponuđenom kapacitetu linije kao i zamene tipa vozila mogu se vršiti izuzetno, iz opravdanih razloga.
Pod opravdanim razlozima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se elementarne nepogode (snežni nanosi, posledice poplava i sl.), znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata, saobraćajne nezgode, manifestacije, radovi na putu i sl. čime je onemogućeno redovno odvijanje prevoza na liniji i preraspodela kapaciteta na druge linije zbog izmene saobraćajne situacije u gradu usled mera nadležnog organa dok ti razlozi postoje.
Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za inspekcijske poslove, utvrđuje da li je prevoznik morao odstupiti od registrovanog reda vožnje.
Kad organizaciona jedinica iz stava 3. ovog člana utvrdi da prevoznik nije morao odstupiti od registrovanog reda vožnje, postupiće u skladu sa propisanim ovlašćenjima i odredbama iz potpisanog Ugovora.
Ako usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti odnosno sprečiti da dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju linijskog prevoza, prevoznik mora bez odlaganja preduzeti mere na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.
Mere koje prevoznik preduzima u slučajevima iz stava 1. ovog člana su:
1. radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, tj. razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju usluge linijskog prevoza,
2. hitne popravke vozila kojima se obezbeđuje obavljanje linijskog prevoza, i
3. preduzima i druge mere koje utvrdi nadležna organizaciona jedinica.
VII NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA GRADSKE UPRAVE U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU LINIJSKOG PREVOZA
Prevoznik je dužan da u slučaju prekida u obavljanju linijskog prevoza nastalog u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode i dr.) ili štrajka kao i kad usled više sile dođe do smanjenog obima linijskog prevoza, o tome obavesti organizacionu jedinicu Gradske uprave iz člana 37. stav 3. ove odluke.
Kada nadležna organizaciona jedinica primi obaveštenje o prekidu, odnosno smanjenom obimu linijskog prevoza, dužna je da bez odlaganja:
1. odredi red prvenstva i način obavljanja linijskog prevoza u skladu sa potrebama, preraspodelom preostalih kapaciteta i uvođenjem rezervnih vozila prevoznika,
2. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za pružanje usluge,
3. angažuje drugog prevoznika za obavljanje linijskog prevoza neposrednom pogodbom, do otklanjanja poremećaja, i
4. utvrdi razloge i eventualno odgovornost za prekid odnosno poremećaj nastao iz drugih razloga u pružanju usluge, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete i primeni kaznene odredbe iz potpisanog Ugovora.
U slučaju prekida linijskog prevoza usled štrajka prevoznika, prevoznik je obavezan da obezbedi minimalno 75% od planiranog obima rada u obavljanju linijskog prevoza u skladu sa aktom grada Sremska Mitrovica odnosno zaključenim Ugovorom.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši Direkcija.
Inspekcijski nadzor vrši inspektor za drumski saobraćaj nadležne gradske uprave, svakodnevno i po unapred određenom planu rada.
U periodu do uvođenja sistema za daljinsko upravljanje i kontrolu saobraćaja obaveza prevoznika će biti dostavljanje odgovarajućih izveštaja o realizaciji planiranog reda vožnje, na osnovu kojih će Direkcija utvrđivati stepen realizacije. Detalji izveštaja biće definisani Ugovorom o poveravanju poslova.
Po uspostavljanju sistema za daljinsko upravljanje i kontrolu saobraćaja Direkcija će utvrđivati stepen realizacije planiranog reda vožnje na osnovu izveštaja dobijenih od sistema.
U skladu sa zakonom, inspektor za drumski saobraćaj ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:
1. pregleda vozila kojima se obavlja linijski prevoz,
2. kontroliše važeće i overene redove vožnje,
3. utvrđuje identitet prevoznika, vozača i drugih odgovornih lica za obavljanje linijskog prevoza kontrolom ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava,
4. kontroliše prevozna dokumenta u obavljanju linijskog prevoza,
5. kontroliše ispunjenje ugovorenih obaveza iz potpisanog Ugovora, i
6. pregleda opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju prevoznika.
Kontrolu primene ove odluke i komunalno-policijske poslove, u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji i drugim propisima vrši Komunalna policija.
U skladu sa zakonom, u vršenju inspekcijskog nadzora inspektor za drumski saobraćaj je ovlašćen, u skladu sa zakonom, da:
1. kontroliše da li se delatnost linijskog prevoza obavlja na način i pod uslovima utvrđenim zakonom, ovom odlukom, potpisanim Ugovorom i propisima donetim na osnovu istih,
2. naredi izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka, i
3. preduzima druge mere utvrđene zakonom.
Novčanom kaznom od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik:
1. ukoliko otpočne sa obavljanjem linijskog prevoza suprotno odredbi člana 13. stav 2. ove odluke,
2. ukoliko postupa suprotno odredbama člana 18. ove odluke,
3. ako linijski prevoz obavlja vozilima koja ne ispunjavaju uslove propisane odredbama člana 22. ove odluke,
4. ako vozilo ne obeleži i opremi na način predviđen članom 23. ove odluke,
5. ako reklame i druge natpise postavi suprotno odredbi člana 23. stav 4. ove odluke,
6. ako linijski prevoz ne obavlja prema elementima linije iz registra (član 24. stav 1. alineja 1. ove odluke),
7. ne poseduje u vozilu fotokopiju izdatog i overenog reda vožnje sa pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika prilikom obavljanja linijskog prevoza (član 24. stav 1. alineja 2. ove odluke),
8. ukoliko ne obavlja prevoz u skladu sa tarifnim sistemom iz člana 4. i ne primenjuje cenu iz člana 34.
9. ukoliko ne postupa u skladu sa odlukama nadležne organizacione jedinice donetim na osnovu člana 12. stav 2. ove odluke (član 24. stav 1. alineja 4),
10. ako linijski prevoz obavlja suprotno članu 35. ove odluke,
11. ukoliko prevoz ne organizuje na način propisan članom 36. stav 1. ove odluke,
12. ako ne omogući putnicima da u slučaju prekida saobraćaja ili kvara vozila započetu vožnju nastave drugim vozilom (član 36. stav 2. ove odluke),
13. ukoliko ne postupi shodno članu 36. stav 3. ove odluke,
14. o odstupanjima i razlozima odstupanja od registrovanog reda vožnje ne obavesti nadležne organizacione jedinice Gradske uprave (član 37. stav 3. ove odluke),
15. ako ne preduzme mere shodno odredbama člana 38. ove odluke,
16. ne postupa u skladu sa odredbama člana 39. ove odluke.
17. Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik i drugo pravno lice ako onemogući ili ometa inspektora za drumski saobraćaj u vršenju službene dužnosti, ili ne dostavi tražene podatke u određenom roku, ili dostavi netačne podatke i ako ne izvrši - ili u određenom roku ne izvrši rešenje inspektora za drumski saobraćaj.
Za radnje iz prethodnog stava kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 do 75.000,00 dinara.
Novčanom kaznom na licu mesta od 2.500 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako postupa u suprotnosti sa odredbama člana 25, 27, člana 32. stav 2. i člana 33. stav 1. i ove odluke. Novčanom kaznom na licu mesta od 2.500,00 dinara kazniće se za prekršaj putnik ako u vozilu nema važeću i ispravnu voznu ispravu (član 28. stav 2.).
Novčanu kaznu na licu mesta naplaćuje inspektor za drumski saobraćaj i komunalni policajac.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara vozač ukoliko odbije da plati ili ne plati u ostavljenom roku novčanu kaznu izrečenu na licu mesta (član 46. st. 1. i 3.).
Za prekršaj iz stava 2. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara putnik ukoliko odbije da plati ili ne plati u ostavljenom roku novčanu kaznu izrečenu na licu mesta (član 46. st. 2. i 3.).
Novčanom kaznom od 2.500,00 do 75.000,00 dinara kazniće se za prekršaj putnik ako se ponaša suprotno odredbama čl. 28, 30, 31. stav 1, i 32. stav 1. ove odluke.
Do obrazovanja Direkcije kao posebne organizacione jedinice gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja, u smislu člana 2. Ove Odluke, poslove iz nadležnosti Direkcije utvrđene ovom Odlukom obavljaće Gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".