PRAVILNIKO USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA I ODRŽAVANJA SLUŽBENIH VOZILA GRADSKE UPRAVE GRADA ZAJEČARA("Sl. list grada Zaječara", br. 7/2016) |
Ovim Pravilnikom uređuju se uslovi i način korišćenja i održavanja službenih vozila, način planiranja i potrošnja goriva, maziva i sredstava za hlađenje motora, kao i evidencija i kontrola potrošnje, postupanje u slučaju kvara, oštećenja i krađe vozila i druga pitanja od značaja za eksploataciju i održavanje službenih vozila grada Zaječara.
Službena vozila se koriste za obavljanje službenih poslova i zadataka iz delokruga poslova organa grada Zaječara na teritoriji Republike Srbije i u inostranstvu, a svi korisnici su dužni da se staraju o njihovom namenskom, racionalnom i ekonomičnom korišćenju.
O racionalnom, namenskom i ekonomičnom korišćenju službenih vozila stara se Odeljenje za zajedničke poslove Gradske uprave grada Zaječara - Odsek za zajedničke poslove i poslove odbrane i vanrednih situacija (u daljem tekstu: Odsek).
Šef Odseka putem reversa zadužuje vozače i druga lica zaposlena u Gradskoj upravi službenim vozilima. Overu reversa vrši načelnik Odeljenja za zajedničke poslove.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom Pravilniku imaju sledeće značenje:
Službeno vozilo, u smislu ovog Pravilnika, je svako motorno vozilo (putničko, terensko, teretno, specijalno) u vlasništvu Grada Zaječara ili nad kojim Grad Zaječar ima pravo korišćenja po osnovu pravnog akta kojim je to pravo regulisano.
Vozač službenog vozila (u daljem tekstu: vozač) je lice koje je određeno da upravlja službenim vozilom, a koje je zdravstveno sposobno za upravljanje motornim vozilom i koje poseduje vozačku dozvolu kategorije kojoj pripada vozilo kojim upravlja. U smislu ovog Pravilnika vozač može biti lice koje je sistematizovano na poslovima vozača službenih vozila i ovlašćena lica za upravljanje službenim vozilom (lica zaposlena u organima Grada i lica koja nisu zaposlena u organima Grada a koja su ovlašćenjem načelnika Gradske uprave ovlašćena da upravljaju službenim vozilom u svojstvu korisnika).
Korisnik službenog vozila (u daljem tekstu: korisnik) je svaki zaposleni u organima Grada i svako lice koje nije zaposleno u organima Grada, a koje na osnovu rešenja odgovornog lica u organima Grada pod određenim uslovima može koristiti motorno vozilo u službene svrhe koje su od interesa Grada.
Pogonsko gorivo podrazumeva sva organska fosilna goriva i naftne derivate koji se koriste za pogon motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Mazivo (mast ili motorno ulje) je supstanca koja se koristi za podmazivanje metalnih delova motornog vozila u cilju zaštite od habanja - uništavanja izazvanog trenjem sklopova prilikom rada vozila.
Sredstva za hlađenje motora (voda ili antifriz) su supstance koje se koriste za hlađenje motora i sprečavanje pregrevanja i oštećenja delova motora.
Elektronska kartica za kupovinu pogonskog goriva (u daljem tekstu: elektronska kartica) je kartica pomoću koje vozač motornog vozila preuzima (kupuje) gorivo kod izabranog dobavljača za tekuću kalendarsku godinu.
Pod kvarom na vozilu podrazumeva se svaka tehnička neispravnost nastala tokom upotrebe, a koja u većoj ili manjoj meri utiče na dalje bezbedno upravljanje vozilom.
Pod oštećenjem vozila u smislu ovog Pravilnika podrazumeva se oštećenje nastalo mehaničkim putem na karoseriji ili u unutrašnjosti vozila.
III USLOVI KORIŠĆENJA SLUŽBENIH VOZILA
Korišćenje službenih vozila utvrđuje se kao:
- stalno korišćenje službenih vozila u službene svrhe sa vozačem,
- korišćenje službenih vozila za potrebe obavljanja službenih poslova,
- korišćenje dežurnog službenog vozila.
Pravo na stalno korišćenje službenih vozila u službene svrhe sa vozačem imaju:
1. Gradonačelnik Grada Zaječara,
2. Predsednik Skupštine Grada Zaječara
3. druga lica po osnovu rešenja Gradonačelnika.
Stalno korišćenje službenih vozila sa vozačem podrazumeva njihovu mobilnost u radno i vanredno vreme, radi omogućavanja vršenja poslova iz okvira poverenih funkcija licima iz stava 1. ovog člana.
Vozači ovih vozila, zbog stalne mobilnosti, se zadužuju elektronskim karticama koje čuvaju kod sebe.
Pravo da koriste službena vozila za potrebe obavljanja službenih poslova imaju sledeća lica (korisnici):
1. zamenik Gradonačelnika,
2. zamenik predsednika Skupštine,
3. načelnik Gradske uprave,
4. zamenik načelnika Gradske uprave,
5. sekretar Skupštine grada,
6. zamenik sekretara Skupštine grada,
7. članovi Gradskog veća,
8. pomoćnici Gradonačelnika,
9. članovi radnih tela,
10. pravobranilac Grada Zaječara,
11. zamenik Pravobranioca,
12. zaposleni u Gradskoj upravi,
13. zaposleni u Stručnoj službi za skupštinske poslove.
Vozila Gradske uprave mogu se privremeno ustupiti na korišćenje drugim organima i organizacijama, na osnovu njihovog pismenog zahteva (prilog broj 2 Pravilnika) i uz pismenu primopredaju.
Pismeno odobrenje za korišćenje vozila od strane lica iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće Grada Zaječara.
Za realizaciju odobrenja iz stava 1. ovog člana zadužen je šef Odseka.
Dežurno službeno vozilo se koristi za potrebe izabranih, imenovanih i postavljenih lica u jedinici lokalne samouprave.
Dežurno službeno vozilo se koristi isključivo pri obavljanju službenih poslova i zadataka na području grada Zaječara.
Šef Odseka određivaće za svaki dan dežurno službeno vozilo.
Vozač, određen za upravljanje tim vozilom, u vanredno vreme biće na dežurstvu kod kuće.
IV NAČIN KORIŠĆENJA SLUŽBENIH VOZILA
Šef Odseka utvrđuje dnevni raspored prevoza i raspored vozača koji se na početku radnog vremena saopštava vozačima i određuje vozač koji je odgovoran za službeno vozilo kojim upravlja.
Na osnovu utvrđenog rasporeda, ovlašćeno lice organa Grada, izdaje putni nalog vozaču.
Službeno vozilo se stavlja na raspolaganje korisniku na osnovu Zahteva za korišćenje službenog vozila (prilog 1. Pravilnika), dostavljenog u pisanoj formi.
Izuzetno, u hitnim slučajevima, zahtev za korišćenje službenog vozila može se podneti preko telefona ili lično, o čemu šef Odseka sačinjava službenu belešku.
Odobrenje za korišćenje službenog vozila na teritoriji grada daje načelnik Odeljenja za zajedničke poslove.
Odobrenje za korišćenje službenog vozila van teritorije grada daje:
- Gradonačelnik grada Zaječara za predsednika Skupštine, zamenika Gradonačelnika, članove Gradskog veća, pomoćnike Gradonačelnika, načelnika Gradske uprave, sekretara i zamenika sekretara Skupštine, pravobranioca i zamenika pravobranioca,
- Predsednik Skupštine za Gradonačelnika,
- načelnik Gradske uprave za zaposlene u Gradskoj upravi,
- sekretar Skupštine Grada za zaposlene u Stručnoj službi za skupštinske poslove.
Odobrenje za korišćenje vozila Odeljenja za inspekcijske poslove i komunalne policije za obavljanje poslova i zadataka iz nadležnosti Odeljenja daje načelnik tog Odeljenja po vlastitom planu angažovanja zaposlenih u Odeljenju. Ovo odobrenje odnosi se samo na obavljanje službenih poslova lica iz Odeljenja na teritoriji grada Zaječara za vozila koja su mu određenog dana na raspolaganju.
Odobrenje za korišćenje službenog vozila za službeni put u inostranstvo daje Gradsko veće Grada Zaječara.
Sva lica koja na osnovu odobrenja upravljaju službenim vozilom, bez obzira ko je izdao odobrenje, upisuju se pre polaska na vožnju i nakon završene vožnje u Knjigu evidencije kod šefa Odseka.
Bez znanja i odobrenja lica koje je odobrilo korišćenje službenog vozila, zabranjuje se prevoz putnika koji nisu navedeni u Zahtevu, a kršenje ove odredbe predstavlja težu povredu radne obaveze vozača.
Ako zbog nedostatka vozila, vozača, goriva ili drugih razloga nema mogućnosti da se udovolji svim zahtevima, prioritet u korišćenju službenog vozila imaju izabrana, imenovana i postavljena lica u organima Grada, a nakon toga zaposleni po redosledu značaja poslova za koje se zahteva upotreba vozila, odnosno po redu prijema zahteva.
Šef Odseka stara se o prioritetima korišćenja službenih vozila i vodi računa o njihovom racionalnom i ekonomičnom korišćenju.
Šef Odseka dužan je da odmah obavesti podnosioca čijem se zahtevu ne može udovoljiti.
Ukoliko više korisnika istog dana imaju potrebe da koriste službeno vozilo na istoj relaciji, šef Odseka, u cilju racionalnog korišćenja službenog vozila, stavlja na raspolaganje tim korisnicima jedno službeno vozilo, s tim da korisnici dogovorno utvrđuju čas polaska i povratka.
Na osnovu primljenih zahteva za korišćenje službenih vozila i prioriteta iz člana 12. stava 1. ovog Pravilnika šef Odseka izrađuje dnevni raspored korišćenja službenih vozila i raspored vozača.
Zbog nastanka hitnih i nepredviđenih okolnosti, dnevni raspored korišćenja vozila može se menjati, o čemu se odmah obaveštavaju naručioci prevoza.
Na osnovu utvrđenog rasporeda šef Odseka izdaje vozačima putne naloge za vozila.
Ako zbog hitnosti, odnosno potreba službenog posla zaposleni u organu Grada ne može koristiti ni prevoz u javnom saobraćaju, ni službeno vozilo, on može koristiti sopstveni automobil.
Zaposlenom u organu Grada, koji koristi sopstveni automobil, isplaćuje se naknada od 10% propisane cene za litar pogonskog goriva po pređenom kilometru.
Pripadajuća naknada iz stava 2. ovog člana isplaćuje se na osnovu zaključenog putnog naloga evidencije o pređenoj kilometraži, koju zaposleni podnosi, zajedno sa dokazima plaćene putarine i parkinga, obračunskoj službi po završetku službenog posla, u roku od tri dana od dana kad je službeno putovanje završeno.
O pravu na korišćenje sopstvenog vozila za obavljanje službenog posla iz stava 1. ovog člana odlučuje načelnik Gradske uprave svojim rešenjem (prilog 7. Pravilnika).
O tehničkoj ispravnosti službenih vozila u vlasništvu Grada Zaječara stara se Odeljenje za zajedničke poslove Gradske uprave grada Zaječara - Odsek za zajedničke poslove i poslove odbrane i vanrednih situacija (u daljem tekstu: Odsek).
Lice koje duži motorno vozilo odgovorno je za tehničku ispravnost svog vozila.
Vozač je odgovoran za tehničku ispravnost vozila za svo vreme upravljanja vozilom, od momenta preuzimanja vozila do momenta parkiranja vozila u krugu Gradske uprave po završenom poslu.
Za dnevnu kontrolu tehničke ispravnosti pre upotrebe odgovorno je lice koje je Rešenjem načelnika Gradske uprave određeno za poslove kontrole tehničke ispravnosti vozila.
Šef Odseka stara se o:
- blagovremenom obavljanju redovnih tehničkih pregleda i registraciji vozila;
- osiguranju vozila;
- redovnom servisiranju prema uputstvima proizvođača vozila;
- obezbeđenju neophodne opreme u vozilu prema odredbama ZOBS-a (prva pomoć, trougao, sijalice, sajla za vuču, lanci i dr.);
- blagovremenoj zameni pneumatika kod prelaza sa letnje na zimsku eksploataciju i obratno:
- organizaciji održavanja voznog parka;
- praćenju i evidenciji eksploatacije vozila i potrošnje goriva, maziva, sredstava za hlađenje motora i dr. sredstava za održavanje vozila;
- planskoj organizaciji eksploatacije vozila i prevoženja za službene potrebe i dr.
Vozač se stara o:
- estetskom izgledu i eksploataciji vozila
- stanju ulja u motoru, menjaču i servo upravljaču;
- stanju tečnosti za hlađenje;
- stanju pneumatika;
- stanju kočionog sistema, uređaja za upravljanje vozilom i signalizacije;
- snabdevenosti dokumentacijom za upravljanje vozilom (vozačka dozvola, saobraćajna dozvola, putni nalog, obrazac Izveštaja o saobraćajnoj nezgodi po standardima Evropske unije, elektronska kartica, spisak putnika i fotokopija rešenja o raspoređivanju vozača koji upravlja službenim vozilom);
- pravilnoj eksploataciji vozila i kontroli režima rada motora u toku vožnje.
U slučaju postojanja problema koji ne može samostalno razrešiti ili nedostatka obavezne dokumentacije vozač se obraća za pomoć šefu Odseka.
Lice zaduženo za kontrolu tehničke ispravnosti vozila dužno je da svakog dana pre stavljanja vozila u eksploataciju proveri tehničku ispravnost vozila (stanje kočionog i upravljačkog sistema, stanje signalizacije, popunjenost gorivom, mazivom i sredstvom za hlađenje motora i dr.), nakon čega svojeručnim potpisom verifikuje tehničku ispravnost vozila za upotrebu. U slučaju da kontrolom ustanovi da vozilo nije u funkcionalnom stanju za eksploataciju obaveštava šefa odseka ili načelnika Odeljenja i ne vrši verifikaciju tehničke ispravnosti vozila za upotrebu. Sa vozilom dalje postupa po nalogu šefa Odseka.
VI EKSPLOATACIJA SLUŽBENIH VOZILA
Službenim vozilom upravlja zaposleni, raspoređen na radnom mestu vozača.
Službenim vozilom može upravljati i drugo lice u radnom odnosu u organima Grada i Gradskoj upravi, koje ima odgovarajuću vozačku dozvolu, ako potrebe posla to zahtevaju, kao i lice koje nije u radnom odnosu u organima Grada, ako to zahtevaju opravdani interesi Grada, a po predhodno pribavljenom ovlašćenju načelnika Gradske uprave (prilog broj 3. Pravilnika).
Svaki vozač i drugo lice koje je zaduženo vozilom, odgovara za zaduženo službeno vozilo, njegovu pravilnu i namensku upotrebu, kao i održavanje.
Vozač i drugo lice određeno da vozi službeno vozilo, obavezno je da izvrši vožnju na relaciji navedenoj u Putnom nalogu za vozilo.
Izuzetno, ako zbog potrebe vezane za obavljanje službenog zadatka dođe do promene relacije, vozač unosi promenu relacije u Putni nalog za vozilo, a korisnik ovu promenu potvrđuje svojim potpisom.
Vozač je dužan da se pridržava saobraćajnih i drugih propisa, koji se odnose na korišćenje i održavanje vozila.
Vozač, odnosno drugo lice koje upravlja službenim vozilom, dužno je da odbije zahtev kojim mu se nalaže kršenje saobraćajnih propisa ili upotreba službenog vozila suprotno odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja i drugih propisa kojima se uređuje korišćenje i održavanje vozila.
Vozač, odnosno drugo lice koje upravlja službenim vozilom, dužno je da svaki nalog iz stava 2. ovog člana prijavi šefu Odseka.
Vozač, zadužen službenim vozilom, u obavezi je da po okončanju prevoza službeno vozilo vrati na mesto određeno za parkiranje službenih vozila, preda ključeve vozila, popunjeni putni nalog, fiskalni račun za gorivo i karticu za gorivo šefu Odseka.
Izuzetno, kada potrebe posla zahtevaju, vožnja službenog vozila može biti završena nakon isteka radnog vremena. U takvim situacijama vozač ili korisnik službenog vozila javlja se šefu Odseka i obaveštava ga da se vožnja neće završiti do kraja radnog vremena.
Izuzetno, ukoliko potreba posla zahteva i ako za to dobije saglasnost od Gradonačelnika ili načelnika Gradske uprave, vozač nije u obavezi da službeno vozilo vrati na mesto određeno za parkiranje službenih vozila. O dobijenoj saglasnosti vozač je obavezan da izvesti šefa Odseka, odmah po saznanju.
VII PUTNI NALOG ZA UPRAVLJANJE VOZILOM
Za upravljanje službenim vozilom vozaču se izdaje putni nalog.
Putni nalog se izdaje na obrascu propisanom podzakonskim aktom kojim se uređuje sadržina, izdavanje i vođenje naloga i evidencija o izdatim putnim nalozima.
Vozač kome je izdat nalog za upravljanje vozilom je dužan:
1. da se uveri da je nalog popunjen u svemu prema Pravilniku o sadržini, izdavanju i vođenju putnih naloga i evidenciji o izdatim putnim nalozima;
2. da pre početka vožnje izvrši vizuelni pregled vozila i da o eventualno uočenim oštećenjima odmah obavesti rukovodioca službe;
3. da svojim potpisom pre početka vožnje potvrdi da je vozilo primio bez oštećenja, odnosno da na njemu nema novih oštećenja koja prethodno nisu evidentirana;
4. da pre početka vožnje upiše vreme preuzimanja vozila i datum, stanje na kilometar satu, kao i da na isti način postupi prilikom vraćanja vozila;
5. da po završetku vožnje upiše sve eventualne uočene nedostatke, kao i oštećenja nastala tokom vožnje.
Putni nalog za vozilo se popunjava za svaki izvršeni prevoz.
Sadržina, izdavanje, vođenje i predaja Putnog naloga za vozilo, kao i evidencija o izdatim nalozima vrši se u skladu sa zakonom i podzakonskim aktom kojim se uređuje sadržina, izdavanje i vođenje naloga i evidencija o izdatim putnim nalozima.
Putni nalog za vozilo u celini popunjava vozač službenog vozila, a korisnik službenog vozila je dužan po okončanju korišćenja službenog vozila da svojim potpisom overi nalog i snosi svu odgovornost za tačnost unetih podataka.
U putnom nalogu za vozilo obavezno se popunjavaju sve rubrike, a naročito vreme početka i završetka prevoza i početno i završno stanje kilometraže.
U slučaju nepopunjavanja naloga odmah se obaveštava načelnik Odeljenja za zajedničke poslove radi preduzimanja mera protiv vozača službenog vozila i korisnika.
VIII EVIDENCIJA O KORIŠĆENJU SLUŽBENIH VOZILA
Evidenciju o korišćenju službenih vozila (prilog 4. Pravilnika) vodi šef Odseka, na osnovu putnih naloga za vozilo, posebno za svako službeno vozilo.
Evidencija o korišćenju službenih vozila sadrži podatke o:
- vozačima,
- korisnicima,
- polaznim i dolaznim odredištima,
- dnevnoj i mesečnoj kilometraži,
- utrošku goriva i dr.
Šef Odseka je dužan da na osnovu evidencije iz člana 25. stav 1. ovog Pravilnika sačini Mesečni izveštaj o korišćenju službenih vozila (prilog 5. Pravilnika).
Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o:
- službenim vozilima,
- vozačima,
- korisnicima,
- broju pređenih kilometara,
- utrošku goriva,
- iznosu naknade i dr.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana šef Odseka izrađuje u tri primerka i do 10. u mesecu dostavlja po jedan primerak načelniku Gradske uprave i načelniku Odeljenja za zajedničke poslove, a jedan primerak čuva u svojoj arhivi.
Na osnovu evidencije iz stava 1. ovog člana načelnik Odeljenja za zajedničke poslove, po zahtevu načelnika Gradske uprave ili Gradonačelnika, izrađuje periodični izveštaj i dostavlja licu koje je izveštaj tražilo.
Vozilo se može zadužiti i razdužiti u toku radnog vremena Gradske uprave Grada Zaječara.
Ako je početak putovanja planiran pre početka radnog vremena, vozač kome je izdat nalog za upravljanje vozilom dužan je da zaduži vozilo do 15.30 časova prethodnog dana.
Ukoliko se putovanje završi u toku radnog vremena, vozač kome je izdat nalog za upravljanje vozilom dužan je da isto parkira u vozni park Gradske uprave i odmah razduži.
Ukoliko se putovanje završi po isteku radnog vremena, vozač kome je izdat nalog za upravljanje vozilom je dužan da vozilo parkira u voznom parku, o tome izvesti portira koji će evidentirati vreme povratka vozila. Vozač će vozilo razdužiti narednog radnog dana do 08.00 časova, do kog vremena je odgovoran za vozilo.
Vozač koji poseduje nalog za upravljanje vozilom za dva ili više dana uzastopno, parkiraće vozilo u voznom parku nakon završenog zadatka i razdužiti vozilo prema odredbama stava 3. ili 4. ovog člana.
Primopredaja vozila se po pravilu obavlja u voznom parku Gradske uprave. Primopredaju obavljaju vozač koji se upućuje na službeni put i šef Odseka ili lice zaduženo za tehničku kontrolu vozila, koji overavaju da je vozilo predato / vraćeno u stanju naznačenom u nalogu.
Ukoliko je zbog hitnosti obavljanja poslova neophodno primopredaju vozila izvršiti van voznog parka radi omogućavanja drugom vozaču da započne službeno putovanje, primopredaja će se obaviti na mestu i u vreme koje ti vozači sporazumno dogovore, a vozač koji preuzima vozilo će overiti da je isto primio u određeno vreme i u stanju naznačenom u nalogu.
Primopredaja je završena predajom ključeva ovlašćenom licu Gradske uprave (šefu Odseka ili licu zaduženom za tehničku kontrolu vozila), odnosno zaposlenom koji započinje upravljanje vozilom po drugom putnom nalogu.
Prilikom svake primopredaje vozila utvrđuje se i evidentira količina goriva u rezervoaru.
X POTROŠNJA GORIVA, MAZIVA I SREDSTAVA ZA HLAĐENJE MOTORA ZA SLUŽBENA VOZILA GRADA ZAJEČARA
Planiranje potrošnje goriva, maziva i sredstava za hlađenje motora za službena vozila Grada Zaječara
Planiranje vrste i količine potrošnje goriva, maziva, sredstava za hlađenje motora i sredstava za održavanje službenih vozila na godišnjem nivou vrši se u poslednjem kvartalu tekuće godine za narednu godinu.
Planiranje potrošnje sredstava iz stava 1. ovog člana vrše načelnik Odeljenja za zajedničke poslove i šef Odseka rukovodeći se normativima za prosečnu potrošnju goriva za raspoloživa vozila i iskustvenim normama iz tekuće i prethodne godine.
Plan potrošnje iz stava 1. ovog člana za narednu godinu načelnik Odeljenja dostavlja načelniku Gradske uprave, načelniku Odeljenja finansija i licu zaduženom za planiranje javnih nabavki.
Elementi iz Plana (član 29.) ugrađuju se u Plan budžeta za narednu godinu i Plan javnih nabavki za narednu godinu.
Na tom delu posla u obavezi su da sarađuju načelnik Odeljenja finansija, načelnik Odeljenja za zajedničke poslove i šef Odseka javnih nabavki.
Nakon usvajanja Odluke o budžetu i Plana javnih nabavki za narednu godinu šef Službe javnih nabavki pokreće javnu nabavku za izbor distributera pogonskog goriva i javnu nabavku za kupovinu maziva, tečnosti za hlađenje i sredstava za održavanje službenih vozila.
Kupovina pogonskog goriva za službena vozila
Pogonsko gorivo za službena vozila Gradske uprave Zaječar kupuje se osnovu elektronske kartice na stanicama za snabdevanje gorivom (u daljem tekstu: stanice) distributera pogonskog goriva (u daljem tekstu: distributer) koji za određenu kalendarsku godinu bude izabran putem javne nabavke za davaoca usluga distribucije (prodaje) pogonskog goriva Gradskoj upravi grada Zaječara.
Kartice za pogonsko gorivo, za svako službeno vozilo ponaosob, obezbeđuje distributer, koji je u obavezi da na svakoj kartici naznači registarski broj i oznaku službenog vozila, na koje se kartica odnosi.
Javna nabavka usluga za distributera pogonskog goriva i izdavanje kartica mora se završiti u decembru tekuće godine za narednu kalendarsku godinu.
Šef Odseka se zadužuje elektronskim karticama za sva službena vozila Gradske uprave.
Šef Odseka, prilikom preuzimanja vozila za vožnju, vozače zadužuje elektronskom karticom. Nakon završene vožnje vozači se razdužuju sa elektronskim karticama, koje preuzima šef Odseka.
Elektronska kartica služi samo snabdevanje pogonskim gorivom službenog vozila čiji su registarski broj i oznaka naznačeni na kartici.
Redovno tankiranje vozila kada su u voznom parku vrše lica koja duže službena vozila.
Redovno tankiranje se vrši kada količina pogonskog goriva u službenom vozilu bude ispod polovine rezervoara.
Poslednjeg radnog dana u mesecu tankiranje svih službenih vozila do punog rezervoara je obavezno.
Za redovno tankiranje lice koje duži vozilo preuzima elektronsku karticu od šefa Odseka, odlazi sa vozilom na stanicu, tankira vozilo, od distributera uzima svoju elektronsku karticu i fiskalni račun i vraća isto u vozni park. Odmah po povratku razdužuje elektronsku karticu i fiskalni račun kod šefa Odseka.
Vozač na službenom putu tankira vozilo isključivo na stanicama distributera izabranog putem javne nabavke.
Plaćanje preuzetog pogonskog goriva vozač vrši elektronskom karticom, nakon čega preuzima elektronsku karticu i fiskalni račun.
Prilikom razduženja službenog vozila, nakon obavljenog službenog puta, vozač razdužuje kod šefa Odseka elektronsku karticu i fiskalne račune za gorivo.
Šef Odseka vodi evidenciju fiskalnih računa, koje do 10. u narednom mesecu, zajedno sa putnim nalozima, predaje Odeljenju za finansije na realizaciju.
U slučaju tankiranja vozila u inostranstvu preuzeto gorivo vozač plaća gotovim novcem (deviznim sredstvima) i preuzima fiskalni račun. Nakon povratka u Gradsku upravu vozač utrošeni novac pravda u Odeljenju za finansije, uz predaju fiskalnog računa.
Evidencija i kontrola potrošnje pogonskog goriva
Šef Odseka vodi evidenciju potrošnje pogonskog goriva za svako službeno vozilo, na osnovu koje sačinjava mesečni izveštaj o potrošnji goriva.
Mesečni izveštaj potrošnje pogonskog goriva dostavlja načelniku Odeljenja i načelniku Gradske uprave, najkasnije do 10. dana u narednom mesecu za prethodni mesec.
Na kraju kalendarske godine, na osnovu mesečnih izveštaja, šef Odseka sačinjava godišnji izveštaj o potrošnji pogonskog goriva (prilog broj 6. Pravilnika).
Šef Odseka godišnji izveštaj dostavlja načelniku Odeljenja za zajedničke poslove, Odeljenju za finansije i načelniku Gradske uprave, najkasnije do 15. januara naredne godine.
Potrošnja goriva se utvrđuje na kraju obračunskog perioda, na osnovu broja pređenih kilometara iz putnog naloga za svako službeno vozilo i količine kupljenog goriva za svako vozilo kod distributera.
Kontrola potrošnje goriva za svako vozilo vrši se upoređivanjem utvrđenih normativa potrošnje goriva za svako službeno vozilo, broja pređenih kilometara i količine tankiranog goriva. Za svaki konkretan službeni put uzimaju se u obzir otežavajuće okolnosti u vezi potrošnje goriva (tehničko stanje i starost vozila, vožnja pod redukcijom, vremenski uslovi na dan vožnje, gradska vožnja, uslovi puta i drugi činioci od uticaja na povećanu potrošnju).
Obračunski period za utvrđivanje potrošnje goriva je period od prvog do poslednjeg kalendarskog dana u mesecu.
Postupanje prilikom neuobičajeno povećane potrošnje goriva
Kod svake uočene neuobičajeno povećane potrošnje goriva vozač bez odlaganja obaveštava šefa Odseka.
Šef Odeska je obavezan da uputi vozilo u tehničku radionicu radi utvrđivanja uzroka povećane potrošnje goriva i otklanjanja istih.
Ukoliko kontrolom potrošnje goriva za određeno službeno vozilo na kraju obračunskog perioda šef Odseka utvrdi da je došlo do potrošnje goriva u količini koja se ne slaže sa evidencijom pređene kilometraže, količinom tankiranog goriva i otežanim uslovima puta, o tome bez odlaganja obaveštava načelnika Odeljenja za zajedničke poslove i načelnika Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave je u obavezi da po službenoj dužnosti pokrene postupak utvrđivanja razloga povećanje potrošnje i, ako se utvrdi da za to postoje opravdani razlozi, pokrene postupak za naknadu štete protiv odgovornog lica i disciplinski postupak za nesavestan rad i zloupotrebe na poslu.
Upotreba maziva i sredstava za hlađenje motora
Mazivo (motorno ulje za podmazivanje) i sredstvo za hlađenje motora vozač preuzima od šefa Odseka po ukazanoj potrebi, odnosno kada proverom utvrdi da raspolaže nedovoljnom količinom ovih sredstava za predstojeću vožnju.
Svako službeno vozilo koje se upućuje na vožnju mora raspolagati određenom količinom maziva i sredstva za hlađenje motora u posebnoj ambalaži, za slučaj da se ista tokom vožnje moraju dosipati.
Kod svake uočene neuobičajeno povećane potrošnje maziva i sredstva za hlađenje motora ili uočenog curenja maziva vozač bez odlaganja obaveštava šefa Odseka.
Šef Odeska je obavezan da uputi vozilo u tehničku radionicu radi utvrđivanja uzroka uočenog tehničkog nedostatka i otklanjanja istog.
XI POSTUPANJE U SLUČAJU SAOBRAĆAJNOG UDESA, KVARA, OŠTEĆENJA I KRAĐE VOZILA
Po povratku na mesto određeno za parkiranje službenih vozila, vozač je dužan da šefu Odseka, a nakon isteka radnog vremena portiru, prijavi svako oštećenje koje je nastalo na vozilu u toku vožnje i svaku saobraćajnu nezgodu.
Svako lice koje upravlja službenim vozilom dužno je da u vozilu ima Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi (prilog broj 8. Pravilnika) i da ga predoči na zahtev ovlašćenog službenog lica. Ovaj obrazac, u slučaju šteta manjih od 500 € i kad nema povređenih i nastradalih, koristi se kao odštetni zahtev po osnovu osiguranja od autoodgovornosti.
O detaljima nastalog oštećenja i saobraćajne nezgode vozač istog ili narednog dana dostavlja šefu Odseka pisanu izjavu, a u slučajevima saobraćajne nezgode ili intervencije saobraćajne policije zbog neusklađene vožnje i primerak zapisnika koji je sačinjen od strane policijskog organa na licu mesta.
O situacijama iz stava 1. ovog člana šef Odseka, odmah po saznanju, obaveštava načelnika Odeljenja za zajedničke poslove, a ovaj načelnika Gradske uprave.
U slučaju lakših kvarova, koji ne utiču na dalje bezbedno upravljanje vozilom, niti na prouzrokovanje drugih štetnih posledica na vozilu, zaposleni koji poseduje nalog za upravljanje tim vozilom zatražiće popravku u najbližem ovlašćenom servisu, ili će nastaviti vožnju, a prilikom primopredaje posebno to evidentirati i upoznati šefa Odseka ili lice za kontrolu tehničke ispravnosti vozila o vrsti kvara koji je uočen.
U slučaju težih kvarova koji utiču na dalje bezbedno upravljanje vozilom ili na prouzrokovanje drugih štetnih posledica na vozilu, vozač će zatražiti popravku u najbližem ovlašćenom servisu, a ako to nije moguće odmah će o svemu obavestiti šefa Odseka.
U slučaju potrebe vozač će angažovati šlep-službu radi prevoza vozila do ovlašćenog servisa.
Ukoliko je potrebno da se oštećeno vozilo zadrži u radionici više dana, vozač o tome obaveštava šefa Odseka i sa njim dogovara način svog povratka u Zaječar.
Troškovi povratka vozača u Zaječar u situaciji iz stava 3. ovog člana padaju na teret Gradske uprave grada Zaječara.
Ako je do oštećenja došlo prilikom upotrebe u saobraćaju (saobraćajne nezgode), vozač je dužan da bez odlaganja pozove policiju radi sačinjavanja zapisnika na licu mesta.
Ukoliko je u pitanju saobraćajna nezgoda sa manjom materijalnom štetom i postoji mogućnost nagodbe sa drugim učesnikom (učesnicima) u nezgodi bez prisustva policije, vozač je obavezan da popuni evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi (u slučaju saobraćajne nezgode sa manjom materijalnom štetom), kao i da o tome odmah obavesti šefa Odseka.
Ukoliko je do saobraćajne nezgode došlo na teritoriji grada Zaječara, šef Odseka će odmah izaći na lice mesta radi prisustva uviđaju.
U slučaju da do oštećenja dođe za vreme dok se vozilo nalazi u stanju mirovanja, bez prisustva vozača (oštećenje od strane NN lica), isti će o tome obavestiti šefa Odseka.
Šef Odseka će odlučiti, prema vrsti i stepenu oštećenja, da li je potrebno pozvati policije radi sačinjavanja zapisnika o oštećenju vozila.
Ukoliko je do oštećenja vozila, za koje se utvrdi da je potrebno pozvati policiju, došlo na teritoriji grada Zaječara, šef Odseka će prisustvovati sačinjavanju zapisnika, ukoliko je u mogućnosti.
U slučaju krađe vozila, zaposleni koji je zadužio vozilo / vozač je dužan da odmah po utvrđivanju krađe vozila obavesti o tome ovlašćeno lice i krađu prijavi u najbližoj stanici policije radi podnošenja krivične prijave protiv NN lica.
O preduzetom, lice iz stava 1. ovog člana je u obavezi da odmah obavesti šefa Odseka.
XII ODRŽAVANJE SLUŽBENIH VOZILA
Lica zadužena za službena vozila, kao i lica koje koriste službena vozila, moralno i materijalno odgovaraju za zaduženo vozila i opremu u vozilima.
Lica iz stava 1. ovog člana, koja koriste službena vozila, dužna su da vozila vrate u ispravnom stanju, odnosno u stanju u kakvom su vozila preuzeli.
Overu tehničke ispravnosti za sva službena vozila vrši zaposleni zadužen za održavanje i laki remont motornih vozila.
Tehničko održavanje motornih vozila Gradske uprave vrši se na sledeći način:
1. lice zaduženo za vozilo (vozač i ovlašćeno lice):
- pre svake upotrebe vozila vrši vizuelni pregled vozila i kontrolu pogonskog goriva (obavezan minimum goriva je 1/2 rezervoara), maziva i tečnosti za hlađenje,
- o uočenim nedostacima na vozilu odmah obaveštava šefa Odseka,
- održava čistoću vozila;
2. lice zaduženo za održavanje i laki remont vozila:
- periodično vrši kontrolu i zamenu ulja u motoru,
- periodično vrši kontrolu tečnosti za hlađenje i dosipanje istog po potrebi, kao i zamenu istog kod prelaska za letnje na zimsku eksploataciju vozila i obratno,
- vrši redovan pregled svetlosnih i svetlosno-signalnih uređaja,
- vrši pregled i kontrolu elektro-uređaja,
- obavlja sve popravke na vozilu iz domena lakog remonta;
3. registrovani i ovlašćeni servis za popravku i održavanje vozila vrši:
- servisiranje vozila u garantnom roku,
- generalnu popravku motora,
- popravku karoserije i farbanje vozila,
- montažu pneumatika, balansiranje točkova i reglažu trapa,
- popravku svih težih kvarova na vozilima,
- popravku uređaja za kočenje,
- popravku elektro-uređaja i druge intervencije van domena lakog remonta.
Sva oštećenja na vozilu prijavljuju se šefu Odseka, koji je dužan da sastavi izveštaj o nastaloj šteti i o tome obavestiti načelnika Odeljenja za zajedničke poslove, a načelnik Odeljenja načelnika Gradske uprave.
Ključevi od službenih vozila, kada vozila nisu u upotrebi, stoje u kancelariji šefa Odseka.
Sastavi deo Pravilnika su obrasci dokumenata, dati u prilogu Pravilnika, i to:
1. Zahtev za korišćenje službenog vozila (prilog broj 1),
2. Zahtev za privremeno korišćenje službenog vozila Gradske uprave Zaječar (prilog broj 2) /odnosi se na pravna lica van organa Grada/
3. Ovlašćenje licu van radnog odnosa u organima grada da upravlja službenim vozilom Gradske uprave Zaječar (prilog broj 3),
4. Dnevna evidencija o korišćenju službenih vozila Gradske uprave Zaječar (prilog broj 4),
5. Mesečni izveštaj o korišćenju službenih vozila Gradske uprave Zaječar (prilog broj 5),
6. Godišnji izveštaj o korišćenju službenih vozila Gradske uprave Zaječar (prilog broj 6),
7. Rešenje o upotrebi sopstvenog vozila u službene svrhe (prilog broj 7),
8. Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi (prilog broj 8).
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu korišćenja i održavanja službenih vozila Gradske uprave Grada Zaječara (IV broj 110 - 12 od 05.08.2014. god.).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
ZAHTEV ZA KORIŠĆENJE SLUŽBENOG VOZILA
NAČELNIKU GRADSKE UPRAVE ZAJEČAR
Predmet: Zahtev za korišćenje službenog vozila
Tražim da se odobri korišćenje službenog vozila Gradske uprave Zaječar za potrebe
_____________________________________________________________________________________________________. |
(naziv organa grada - organizacione jedinice Gradske uprave) |
Svrha putovanja: ________________________________. (seminar, predavanje, sastanak, terenski rad i dr).
Korisnik vozila je |
__________________________________________ |
, |
__________________________________________ |
. |
|
(ime i prezime) |
|
(funkcija - dužnost) |
|
Vozilom će upravljati |
____________________________________ |
. |
|
(upisati: vozač ili korisnik) |
|
Relacija: _____________________________________________________________________________________________.
Sa korisnikom vozila prevoze se sledeća lica:
1. |
______________________________ |
, |
2. |
______________________________ |
, |
3. |
______________________________ |
. |
Datum polaska: _____. _____. __________. godine
Vreme polaska: _____. _____. časova
Datum povratka: _____. _____. __________. godine
Vreme povratka: _____. _____. časova
U Zaječaru, _____. _____. __________. godine
|
PODNOSILAC ZAHTEVA |
ZAHTEV ZA PRIVREMENO KORIŠĆENJE SLUŽBENOG VOZILA GRADSKE UPRAVE ZAJEČAR
ZAGLAVLJE
ZAHTEVA
(ZAVODNI
ŠTAMBILJ)
NAČELNIKU GRADSKE UPRAVE ZAJEČAR
Predmet: Zahtev za privremeno korišćenje službenog vozila Gradske uprave Zaječar
Tekst Zahteva:
1. Razlog (svrha) korišćenja vozila,
2. Da li se vozilo ustupa sa ili bez vozača
3. Ako se vozilo ustupa bez vozača, ime i prezime lica koje će upravljati vozilom i broj vozačke dozvole, sa mestom izdavanja iste,
4. Relacija,
5. Spisak lica koja se prevoze,
6. Vreme preuzimanja i vreme vraćanja vozila.
|
M.P. |
ODGOVORNO LICE: |
OVLAŠĆENJE
LICU VAN RADNOG ODNOSA U ORGANIMA GRADA ZAJEČARA DA UPRAVLJA SLUŽBENIM VOZILOM GRADSKE UPRAVE ZAJEČAR
OVLAŠĆUJEM _________________________________________ iz _______________________________
_________________________ JMBG ____________________, vozačka dozvola broj __________________,
izdata u PU ______________________.
DA MOŽE
upravljati službenim vozilom _______________________________________________________, na relaciji
____________________________________________.
Vožnju otpočeti u _____ časova dana __________. godine, a završiti najkasnije do _____ časova dana __________. godine.
Ovlašćeno lice pre početka vožnje zadužuje vozilo, preuzima putni nalog za vozilo, karticu za gorivo, Izveštaj o saobraćajnoj nesreći (obrazac) i po završetku vožnje ovu dokumentaciju razdužuje, zajedno sa fiskalnim računom, ukoliko je kupovao pogonsko gorivo.
Svu odgovornost oko upravljanja vozilom ili eventualne posledice bilo koje vrste vezane za vozilo snosi ovlašćeno lice.
|
DAVALAC OVLAŠĆENJA |
|
_______________________________ |
|
(ime i prezime) |
|
_______________________________ |
|
(svojeručni potpis) |
|
(br. l.k. _______________, PU Zaječar |
|
JMBG _________________________) |
DNEVNA EVIDENCIJA O KORIŠĆENJU SLUŽBENIH VOZILA GRADSKE UPRAVE ZAJEČAR
DNEVNA EVIDENCIJA
KORIŠĆENJA SLUŽBENIH VOZILA GRADSKE UPRAVE ZAJEČAR
Datum |
Vozilo |
Vozač |
Korisnik |
Odredište |
Vreme |
Kilometraža |
Potpis vozača |
||||
Polazno |
Dolazno |
Polaska |
Povratka |
Početna |
Završna |
Pređeno |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MESEČNI IZVEŠTAJ
O KORIŠĆENJU SLUŽBENIH VOZILA GRADSKE UPRAVE ZAJEČAR
Mesec ____________, _______. godine
Tip i reg. oznaka vozila |
Prezime i ime vozača |
Kilometraža (km) |
Utrošak goriva |
Napomena |
|||
Početna |
Završna |
Ukupno |
Litara |
Prosek potrošnje |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GODIŠNJI IZVEŠTAJ
O KORIŠĆENJU SLUŽBENIH VOZILA GRADSKE UPRAVE GRADA ZAJEČARA
ZA _________. GODINU
Tip i reg. oznaka vozila |
Prezime i ime vozača |
Kilometraža (km) |
Utrošak goriva |
Napomena |
|||
Početna |
Završna |
Ukupno |
Litara |
Prosek potrošnje |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
REŠENJE
O UPOTREBI SOPSTVENOG VOZILA U SLUŽBENE SVRHE
Na osnovu člana 11. Uredbe o naknadi troškova i otpremnini državnih službenika i nameštenika (Sl. glasnik RS broj 98/2007, 84/2014 i 84/2015) i člana 14. Pravilnika o uslovima i načinu korišćenja i održavanja službenih vozila Gradske uprave Zaječar (Sl. list grada Zaječara br. __/2016), načelnik Gradske uprave Zaječar donosi:
REŠENJE
O UPOTREBI SOPSTVENOG VOZILA U SLUŽBENE SVRHE
Član 1.
Zaposlenom _______________________________________________________ (u daljem tekstu: zaposleni) koji obavlja poslove na radnom mestu ________________________________________________________, odobrava se korišćenje sopstvenog vozila, radi obavljanja službenog posla - __________________________.
___________________________________________________________________________.
Član 2.
Zaposleni će koristiti sopstveno vozilo, do završetka naloženog posla, u periodu od _____. _____. _____. godine do _____. _____. _____. godine.
Član 3.
Zaposlenom će biti isplaćena naknada troškova za korišćenje sopstvenog vozila u službene svrhe u iznosu od 10% propisane cene za litar pogonskog goriva po pređenom kilometru, a na osnovu zaključenog putnog naloga - evidencije o pređenoj kilometraži, koju zaposleni podnosi obračunskoj službi po završetku službenog posla, u roku od tri dana od dana kad je službeno putovanje završeno.
Član 4.
Zaposleni je obavezan da snosi troškove pogonskog goriva koji nastanu za vreme korišćenja sopstvenog vozila, kao i održavanja vozila.
Član 5.
Zaposlenom će biti nadoknađeni troškovi putarine i parkinga.
Dokaze plaćene putarine i parkinga zaposleni prilaže uz zaključeni putni nalog - evidenciju o pređenoj kilometraži.
Član 6.
Ovo Rešenje stupa na snagu danom donošenja.
IV broj __________
U Zaječaru, _____. _____. _____. Godine
NAČELNIK |
|
|
_________________________ |
|
(ime i prezime) |
|
_________________________ |
|
(svojeručni potpis) |
EVROPSKI IZVEŠTAJ O SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI