PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA NABAVKU ELEMENATA SISTEMA ZA ZAŠTITU OD VREMENSKIH NEPOGODA NA TERITORIJI AP VOJVODINE ZA 2016. GODINU

("Sl. list AP Vojvodine", br. 9/2016)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava za nabavku elemenata sistema za zaštitu od vremenskih nepogoda na teritoriji AP Vojvodine za 2016. godinu (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namena bespovratnih sredstava, korisnici, obavezna dokumentacija, postupak dodeljivanja bespovratnih sredstva, postupanje s nepotpunim prijavama, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora s korisnicima bespovratnih sredstava, obaveze korisnika sredstava i druga pitanja značajna za realizaciju dela tačke II podtačka 3.7 Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u 2016. godini ("Službeni list APV", broj: 54/2015) - u daljem tekstu: Program, koji je sastavni deo Pokrajinske skupštinske odluke o programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u 2016. godini.

Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Skupština AP Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele sredstava

Član 2

Sredstva iz tačke II, podtačka 3.7. Programa iznose 270.000.000,00 dinara i opredeljena su za "Unapređivanje korišćenja poljoprivrednog zemljišta, zaštitom od vremenskih nepogoda i nabavkom ostale potrebne opreme".

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine" i u jednom od glasila koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, kao i na internet stranici Sekretarijata (u daljem tekstu: Konkurs).

Krajnji rok za podnošenje prijava na Konkurs jeste 30.09.2016. godine.

Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.

Sredstva za podršku investicija prema Pravilniku i po Konkursu dodeljuju se bespovratno.

Bespovratna sredstva za podršku investicija po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 60% od ukupne vrednosti investicije.

Prilikom obračuna uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može preći 8.000.000,00 dinara.

Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 490.000,00 dinara.

Namene za koje se mogu koristiti bespovratna sredstva

Član 3

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po Konkursu namenjena su za:

A. Nabavku elemenata sistema za zaštitu od vremenskih nepogoda s naslonom za voćarsku proizvodnju na površini od 0,5 do deset hektara. Maksimalni iznos bespovratnih sredstava ne može biti veći od 60% vrednosti investicije, a najviše do 8.000.000,00 dinara odnosno do 800.000,00 dinara po hektaru.

B. Nabavku elemenata sistema za zaštitu od vremenskih nepogoda (bez naslona - stubova) za voćarsku proizvodnju na površini od 0,5 do 10 deset hektara. Maksimalni iznos bespovratnih sredstava ne može biti veći od 60% vrednosti investicije, a najviše do 4.900.000,00 dinara odnosno do 490.000,00 dinara po hektaru.

Korisnik bespovratnih sredstava može podneti samo jednu prijavu i samo za jednu tačku Konkursa.

Prilikom razmatranja podnetih prijava za ostvarivanje bespovratnih sredstava, neće se priznavati investicije i kupljena oprema pre 1. januara 2016. godine.

Bespovratna sredstva, koja se dodeljuju po Konkursu, ne mogu se koristiti za:

• realizovane investicije i kupljenu opremu pre 1. januara 2016. godine;

• poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;

• plaćanje putem kompenzacije i cesije;

• promet između povezanih lica;

• novčane, finansijske kazne i troškove parničnog postupka;

• troškove bankarske provizije;

• troškove premera i geodetskih snimanja;

• troškove dostave i postavljanja sistema protivgradne mreže;

• troškove za kupovinu polovne opreme i materijala;

• doprinose u naturi;

• carinske i druge troškove.

Pravo učešća na konkursu

Član 4

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju:

- fizička lica - nosilac registrovanog poljoprivrednog gazdinstva s teritorije AP Vojvodine;

- pravna lica - registrovana poljoprivredna gazdinstva s teritorije AP Vojvodine.

Uslovi za učešće na Konkursu

Član 5

Uslovi za učešće na Konkursu jesu sledeći:

1. za fizičko lice - da je registrovano poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstva i da se nalazi u aktivnom statusu;

2. za zemljoradničku zadrugu - da je registrovano poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstva i da se nalazi u aktivnom statusu, da je zemljoradnička zadruga registrovana u Agenciji za privredne registre, da se bavi delatnošću za koju konkuriše, kao i to da ima najmanje pet zadrugara - članova zemljoradničke zadruge koji su upisani u Registar poljoprivrednih gazdinstava, u skladu s Pravilnikom i da se nalaze u aktivnom statusu;

3. za pravna lica - da je registrovano poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstva i da se nalazi u aktivnom statusu, da je pravno lice registrovano u Agenciji za privredne registre, da se bavi delatnošću za koju konkuriše, kao i to da se nalazi u aktivnom statusu;

4. za pravna lica - da nije pokrenut postupak stečaja i likvidacije i da nije bilo više od 30 dana u blokadi u periodu od godinu dana pre podnošenja prijave na Konkurs;

5. za fizička lica - da je korisnik regulisao obaveze po rešenjima o naknadama za odvodnjavanje/navodnjavanje zaključno sa 31.12.2015. godine (potvrda o plaćenoj naknadi koju je izdao nadležni organ poreske uprave);

6. da je podnosilac prijave izmirio dospele obaveze po ugovorima o zakupu državnog poljoprivrednog zemljišta;

7. da podnosilac prijave nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu vodoprivredu i šumarstvo po osnovu ranije potpisanih ugovora;

8. da su katastarske parcele korisnika na kojima su podignuti proizvodni zasadi (ili se podiže protivgradna mreža), u njihovom vlasništvu ili da na njima imaju pravo zakupa, odnosno korišćenja na osnovu zaključenog ugovora sa zakupodavcem, fizičkim licem ili ministarstvom nadležnim za poslove poljoprivrede s rokom važenja od najmanje 15 (petnaest) godina, s tim što je do isteka ugovora o zakupu preostalo najmanje pet godina;

9. korisnik sredstava moraja biti s teritorije AP Vojvodine, a mesto realizacije investicije mora biti na teritoriji AP Vojvodine;

10. prilikom konkurisanja, neće se prihvatati zbirna profaktura/račun nabavke opreme. (ako korisnik uvozi opremu za 20 ili 30 hektara za protivgradne mreže). Profaktura/račun sa kojom konkuriše za sredstva mora biti definisana na tačno 10 hektara (ili manje).

11. Podnosilac prijave i dobavljač opreme ne mogu da predstavljaju povezana lica;

12. Pretežna delatnost dobavljača opreme u APR-u mora biti proizvodnja i trgovina opreme koja je predmet prijave.

Potrebna dokumentacija

Član 6

Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs:

Za fizička i pravna lica:

1. čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim potpisom, a za pravna lica obavezan je i pečat podnosioca - obrazac prijave dostupan je u elektronskom obliku na veb-sajtu Sekretarijata www.psp.vojvodina.gov.rs;

2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta za nosioca RPG ili ovlašćenog lica u pravnom licu;

3. original izvoda iz Registra poljoprivrednih gazdinstava iz 2016. godinu, koje izdaje Uprava za trezor (prva strana izvoda RPG sa osnovnim podacima i druga strana izvoda s podacima o površinama i proizvodnji);

4. izvod iz katastra nepokretnosti s podacima o vlasništvu za sve katastarske parcele koje su predmet prijave, ne stariji od 30 dana;

5. overena fotokopija ugovora sa zakupodavcem fizičkim licem ili ministarstvom nadležnim za poslove poljoprivrede o zakupu poljoprivrednog zemljišta na kome je podignut zasad pod voćem, s rokom važenja od najmanje 15 (petnaest) godina, s tim što je do isteka ugovora o zakupu preostalo najmanje pet 5 godina (ako je zemljište na kome se postavlja oprema koja je predmet ovog konkursa uzeto u zakup);

6. Original predračun sa specifikacijom opreme s rokom važenja od najmanje 120 dana ili fotokopija računa sa specifikacijom opreme iskazan u dinarskom iznosu, ne stariji od 01.01.2016. godine, kao i potvrda banke o izvršenom plaćanju. Specifikacija opreme treba da sadrži osnovne karakteristike opreme prikazane u tabeli a) i b) - podaci iskazani u prijavi moraju biti isti kao u predračunu, odnosno računu;

7. fotokopija garantnog lista za opremu za koju je to predviđeno važećim propisima (garancija pet godina);

8. carinska deklaracija za opremu iz uvoza,

9. za pravna lica - potvda o regulisanoj naknadi za odvodnjavanje/navodnjavanje koju je izdao JVP "Vode Vojvodine" i izvod iz banke, zaključno sa 31.12.2015. godine,

10. dokaz o izmirenim dospelim obavezama za zakup državnog poljoprivrednog zemljišta (potvrda nadležnog organa, ili fotokopija ugovora s Ministarstvom poljoprivrede i zaštite životne sredine i dokaz o uplati);

11. Izjava podnosioca prijave da po nekom drugom osnovu ne koristi bespovratna podsticajna sredstva za istu namenu.

Dodatna obavezna dokumentacija za pravna lica:

1. izvod iz Agencije za privredne registre (ne stariji od 90 dana);

2. fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju;

3. otvoren poseban namenski podračun u Upravi za trezor;

4. potvrda Poreske uprave da je podnosilac zahteva izmirio poreske i druge javne dažbine za 2015. godinu;

5. bilans stanja i uspeha za 2015. godinu;

6. potvrda poslovne banke o broju dana u blokadi u periodu od godinu dana pre podnošenja prijave na konkurs;

7. potvrda Agencije za privredne registre da nad pravnim licem nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije;

8. za zemljoradničke zadruge - izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava koje izdaje Uprava za trezor (prva strana izvoda RPG sa osnovnim podacima i druga strana izvoda s podacima o površinama i proizvodnji) za zadrugu i za najmanje pet zadrugara.

Ukoliko se oprema nabavlja iz inostranstva, podnosilac prijave obavezan je da dostavi dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumentaciju mora prevesti ovlašćeni sudski tumač.

Tabela a)

Vrsta opreme

Elementi sistema protivgradne zaštite s naslonom

Protivgradna mreža s naslonom - stubovi

Stubovi

- drveni/betonski

Ankeri

Čelična sajla

Kleme pocinkovane

Čelična žica presvučena aluminijumom

Kape za betonske stubove

Kape za drvene stubove

Vijak za kapu

Kape PE

Prsten 90 mm pocinkovani

Zatezač (Španer)

Ekseri pocinkovani

Protivgradna mreža - UV stabilna

Plakete tipa češalj PE

Plakete za spajanje mreže

Plakete Universal

S-kuke

Ekseri pocinkovani

Lančić za fiksiranje mreže

Prsten pocinkovani

Ekseri pocinkovani

Protivklizne platne (za betonske stubove)

Tabela b)

Vrsta opreme

Elementi sistema protivgradne zaštite bez naslona

Protivgradna mreža bez naslona - stubova

Ankeri

Čelična sajla

Kleme pocinkovane

Čelična žica presvučena aluminijumom

Kape za betonske stubove

Kape za drvene stubove

Vijak za kapu

Kape PE

Prsten 90 mm pocinkovani

Zatezač (Španer)

Ekseri pocinkovani

Protivgradna mreža - UV stabilna

Plakete tipa češalj PE

Plakete za spajanje mreže

Plakete Universal

S-kuke

Ekseri pocinkovani

Lančić za fiksiranje mreže

Prsten pocinkovani

Ekseri pocinkovani

Postupanje s nepotpunim i neblagovremenim prijavama

Član 7

Podnosioci nepotpunih prijava biće pozvani da dopune dokumentaciju u roku od sedam (7) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbijena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija) neće razmatrati prijave:

• podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na Konkursu;

• koje su podnete nakon isteka roka koji je propisan Konkursom.

Odlučivanje o dodeli bespovratnih sredstava

Član 8

Podnete prijave razmatra Komisija koju imenuje pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretar), iz redova zaposlenih u Sekretarijatu. Takođe, Komisija daje i predlog za konačnu odluku o dodeli sredstava.

Po potrebi, članovi Komisije mogu biti i eminentni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s Konkursom i Pravilnikom. Ukoliko je to potrebno, radi se i neposredni uvid na terenu, kojim se proveravaju podaci iz zahteva.

Komisija zadržava diskreciono pravo da oceni kvalitet podnete dokumentacije.

Komisija ima obavezu da najmanje jednom mesečno razmatra prijave i o tome sačini zapisnik na osnovu kriterijuma utvrđenih članom 9. Pravilnika.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju i da ovlašćeno lice Sekretarijata izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora, a posebno kada su u pitanju računi i predračuni koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računi koji su znatno iznad tržišne vrednosti.

Komisija ima obavezu da najmanje jednom mesečno razmatra prijave i da o tome sačini zapisnik u kom će navesti podnosioce prijave koji ispunjavaju uslove propisane Konkursom, vrednovanje prijava u skladu s članom 9. Pravilnika, predlog za dodelu sredstava, kao i podnosioce prijava kojima su prijave odbijene i razloge odbijanja.

Rezultati Konkursa biće objavljeni na zvaničnom sajtu Sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Odlukom o dodeli sredstava, utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), a podnosiocima prijave kojima nisu odobrena sredstva navešće se razlozi odbijanja.

Odluku o dodeli sredstava iz stava 10. donosi Sekretar, na osnovu predloga Komisije.

Odluka je konačna i protiv nje se ne može izjaviti žalba, niti se može voditi upravni spor.

Bespovratna sredstva dodeljivaće se po pristiglim prijavama, sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 9

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije, kriterijuma i bodova propisanih ovim članom i to prema tabelama:

Kriterijum - Fizička lica

Način bodovanja

Bodovi

Maksimalan broj bodova 65

Starost podnosioca prijave

do 40 godina
>40 godina

10
5

Broj članova komercijalnog registrovanog poljoprivrednog gazdinstva

do tri člana
> tri člana

5
10

Podnosilac prijave je žena

Da
Ne

10
5

Dosadašnje korišćenje sredstava
Sekretarijata

Prvi put
Drugi put
Treći put

10
5
0

Ocena održivosti investicije

Održiva
Neodrživa

10
0

Stepen razvijenosti jedinica lokalne samouprave

Iznad republičkog proseka;
80-100% republičkog proseka;
60-80% republičkog proseka;
ispod 60% republičkog proseka.


0

5



10


15

Kriterijum - Pravna lica

Način bodovanja

Bodovi

Maksimalan broj bodova 70

Starost podnosioca prijave (preduzetnik, vlasnik, osnivač, odgovorno lice u pravnom licu)

do 40 godina
>40 godina

10
5

Podnosilac prijave je žena (preduzetnik, vlasnik, osnivač, odgovorno lice u pravnom licu)

Da
Ne

10
5

Broj zaposlenih

5
10
> 15

5
10
15

Dosadašnje korišćenje sredstava
Sekretarijata

Prvi put
Drugi put
Treći put

10
5
0

Ocena održivosti investicije

Održiva
Neodrživa

10
0

Stepen razvijenosti jedinica lokalne samouprave

Iznad republičkog proseka;
80-100% republičkog proseka;
60-80% republičkog proseka;
ispod 60% republičkog proseka.


0


5


10


15

Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava

Član 10

Prava i obaveze između Sekretarijata i Korisnika sredstava regulišu se ugovorom.

Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije 30 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Pre potpisivanja ugovora, na teren izlazi lice koje je ovlastio Sekretarijat, kako bi se izvršila prethodna NULTA kontrola investicije.

Sredstva za podršku investicija po ovom pravilniku i Konkursu dodeljuju se bespovratno.

Korisnik sredstava - fizičko lice u obavezi je da prilikom potpisivanja ugovora sa Sekretarijatom o korišćenju bespovratnih sredstava dostavi menicu s meničnom izjavom, dok je za pravno lice potrebna registrovana menica s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da oprema neće biti otuđena u roku od pet godina, osim za potrošna sredstva.

Za realizaciju investicije na osnovu predračuna rok je najmanje 120 dana (za ugovore potpisane do 15.07.2016. godine), dok je za ugovore potpisane posle 15.07.2016. godine - najkasnije do 15.11.2016. godine.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 11

Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon realizacije investicije, u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine i kontrolom koju je izvršio Sekretarijat, odnosno nakon što korisnik sredstava dostavi Sekretarijatu sledeću dokumentaciju:

1. original ili overenu fotokopiju računa sa specifikacijom opreme;

2. original otpremnicu ili overenu fotokopiju;

3. original fiskalni račun ili overenu fotokopiju;

4. original ili overenu fotokopiju IZVODA banke o izvršenom plaćanju dobavljaču opreme;

5. original ili fotokopiju uplatnice (ukoliko je plaćanje bilo gotovinsko, uplatnica mora biti overena pečatom banke/pošte;

6. fotokopiju garantnog lista;

7. narativni (kratak pisani) izveštaj o obavljenim radovima.

Sredstva se isplaćuju do iznosa sredstava predviđenih za ove namene.

Obaveze korisnika bespovratnih sredstava

Član 12

Korisnik sredstava po Konkursu dužan je da:

1. opremu koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje - koristi u skladu s predviđenom namenom;

2. opremu koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje - ne otuđi i/ili ne daje drugom licu na upotrebu najmanje pet godina od dana isplate podsticaja;

3. svu dokumentaciju koja je u vezi sa investicijom - čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja.

Korisnik sredstava za koga se utvrdi da nije postupio u skladu sa odredbama Konkursa i ugovora, odnosno korisnik sredstava koji je onemogućio Sekretarijatu da obavi kontrolu, dužan je da vrati primljeni iznos bespovratnih sredstava s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom koja se obračunava od dana isplate bespovratnih sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 13

Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost uslova za dodelu sredstava (kompletnost podnete dokumentacije, kao i blagovremenost podnošenja zahteva) utvrđuje Sekretarijat, na osnovu priložene dokumentacije i neposrednog uvida na terenu, kojim se proveravaju podaci iz zahteva.

Stanje na terenu proverava se i tokom pet (5) godina nakon prenosa sredstava, a sprovodi je ovlašćeno lice Sekretarijata.

Završne odredbe

Član 14

Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost obaveza iz ugovora utvrđuje Sekretarijat.

Stanje na terenu proverava se i tokom pet (5) godina nakon prenosa sredstava, a sprovodi je ovlašćeno lice Sekretarijata.