ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU("Sl. list grada Smedereva", br. 1/2016) |
Ovom Odlukom obrazuje se Služba za internu reviziju grada Smedereva (u daljem tekstu: Služba) i uređuje nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe.
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.
Služba obavlja poslove interne revizije kod: direktnih korisnika sredstava budžeta grada Smedereva (u daljem tekstu: budžet Grada), indirektnih korisnika u nadležnosti direktnih korisnika budžeta Grada, javnih preduzeća čiji je osnivač grad Smederevo (u daljem tekstu: Grad), pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u organu pravnog lica, drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda, kao i kod drugih korisnika javnih sredstava (u daljem tekstu: subjekti revizije); vrši proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole; vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti; daje savete kad se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti; vrši i ostale zadatke neophodne da bi se ostvarila sigurnost u pogledu funkcionisanja sistema interne revizije, uz obavezu čuvanja tajnosti službenih i poslovnih podataka; uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, drugim propisima i ovom Odlukom.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata revizije.
Služba pomaže subjektima revizije u postizanju njihovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:
- identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom,
- usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima,
- pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija,
- efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja,
- zaštitu informacija i
- izvršenje zadataka i postizanje ciljeva.
Služba pruža savetodavne usluge koje se sastoje od pružanja saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja subjekta revizije, upravljanja rizicima i kontrole.
Radom Službe rukovodi šef Službe koji je neposredno odgovoran Gradonačelniku.
Šefa Službe postavlja i razrešava Gradonačelnik.
Šef Službe ne može biti lice koje je bilo zaposleno na radnom mestu sa rukovodećim ovlašćenjima u oblasti finansijskog upravljanja kod subjekata revizije u poslednje tri godine.
Službu sačinjavaju:
- šef Službe - diplomirani ekonomista, sa najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima revizije, finansijske kontrole, računovodstveno-finansijskim poslovima;
- jedan interni revizor - diplomirani ekonomista, sa najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima revizije, finansijske kontrole, računovodstveno-finansijskim poslovima i
- jedan samostalni stručni saradnik - diplomirani ekonomista ili diplomirani pravnik, sa najmanje 5 godina radnog iskustva.
Šef Službe i interni revizor dužni su da u cilju održavanja i usavršavanja nivoa profesionalnog znanja, pohađaju obuku za stručno usavršavanje koju organizuje i sprovodi Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija.
Šef Službe odgovoran je za poslove Službe i to:
- zakonit rad Službe;
- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u skladu sa njihovim znanjima i veštinama;
- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane Službe;
- odobravanje plana obavljanja pojedinačnih revizija;
- razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti Službe i
- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.
Interna revizija u subjektu revizije sprovodi se planski, u skladu sa strateškim, godišnjim i planom pojedinačne revizije.
Strateški plan donosi se do kraja tekuće godine za sledeći trogodišnji period, a godišnji plan interne revizije donosi se do kraja tekuće godine za narednu godinu.
Strateški plan, kojim se utvrđuju strateški ciljevi interne revizije, zasniva se na dugoročnim ciljevima subjekata revizije i proceni rizika interne revizije.
Šef Službe priprema strateški plan na osnovu konsultacija sa Gradonačelnikom i drugim rukovodiocima subjekata revizije. Strateški plan odobrava Gradonačelnik.
Godišnji plan interne revizije se priprema svake godine na osnovu strateškog plana.
Šef Službe priprema godišnji plan iz stava 1. ovog člana, koji odobrava Gradonačelnik.
Svaka pojedinačna revizija obavlja se na osnovu pripremljenog plana koji detaljno opisuje predmet, ciljeve, trajanje, raspodelu resursa, revizorski pristup, tehnike i obim provera.
Plan pojedinačne revizije i sa njim povezane programe, koji detaljno opisuju revizorske postupke, priprema interni revizor, a odobrava šef Službe.
Pre početka sprovođenja postupka pojedinačne revizije potrebno je obavestiti subjekta revizije.
Odgovorno lice i zaposleni kod subjekta revizije nakon primljenog obaveštenja iz stava 1. ovog člana, u obavezi su da pripreme svu potrebnu dokumentaciju u cilju obavljanja revizije.
Interni revizor započinje reviziju uvodnim sastankom sa licima iz stava 2. ovog člana, a obavlja se utvrđivanjem, analiziranjem, procenjivanjem i dokumentovanjem podataka dovoljnih za davanje stručnog mišljenja o postavljenim ciljevima revizije.
Za svaku obavljenu pojedinačnu reviziju sastavlja se revizorski izveštaj koji sadrži rezime, ciljeve i obim revizije, nalaze, zaključke i preporuke, detaljni izveštaj.
Sprovođenje svake pojedinačne revizije vrši se u skladu i na način utvrđen Pravilnikom.
Šef Službe obavezan je da Gradonačelniku dostavi:
- godišnji izveštaj o radu Službe;
- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije;
- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjeg plana interne revizije;
- izveštaje o svim slučajevima u kojima su šef Službe i interni revizori naišli na ograničenja i
- izveštaje o adekvatnosti resursa za obavljanje interne revizije.
Šef Službe obavezan je da sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom.
Godišnji izveštaj iz stava 1. ovog člana naročito sadrži:
- obavljene pojedinačne revizije i eventualna ograničenja i druge razloge neispunjenja plana i
- glavne zaključke u vezi sa funkcionisanjem sistema za finansijsko upravljanje i sistema kontrole unutar subjekata revizije, kao i date preporuke u cilju unapređenja njihovog poslovanja.
Šef Službe dostavlja godišnji izveštaj iz stava 1. ovog člana Gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu.
Sredstva za rad Službe i finansijske poslove obezbeđuju se u budžetu Grada.
O pravima i obavezama iz radnog odnosa Službe za internu reviziju odlučuje Gradonačelnik.
O pravima, obavezama i odgovornostima internih revizora i zaposlenih odlučuje šef Službe u skladu sa aktima kojima su uređena prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u gradskim upravama.
Interni revizori i zaposleni u Službi dužni su da u svom radu primenjuju principe objektivnosti, kompetentnosti, poverljivosti i integriteta.
Interni revizori i zaposleni u Službi dužni su da čuvaju tajnost podataka i informacija koje su stavljene na raspolaganje u postupku revizije poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, osim ako zakonom nije drugačije propisano.
Donošenjem ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe za inspekciju i reviziju grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 8/2010).
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Smedereva".