ODLUKAO FINANSIRANJU I SUFINANSIRANJU PROGRAMA I PROJEKATA OD JAVNOG INTERESA U OBLASTIMA OMLADINSKOG SEKTORA U GRADU BEOGRADU("Sl. list grada Beograda", br. 10/2016) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način odobravanja programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora (u daljem tekstu: projekti) i dodele sredstava, izgled i sadržina obrasca za konkurisanje i dokumentacije koja se uz predlog projekta podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji projekata i način praćenja realizacije odobrenih projekata.
Raspored i korišćenje sredstava za projekte vrši se u skladu sa zakonom ovom odlukom i planom izvršenja budžeta za tekuću budžetsku godinu organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležnih za poslove omladine (u daljem tekstu: organizaciona jedinica).
Sredstva za finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata dodeljuju se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).
Pravo da konkurišu za dodelu sredstava za finansiranje ili sufinansiranje projekata imaju udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi, ustanove, naučnoistraživački instituti i druga pravna lica (u daljem tekstu: nosioci programa i projekata) i to ako ispunjavaju sledeće obavezne uslove:
- da ima sedište na teritoriji grada Beograda;
- posedovanje referenc liste za predlagače koji prvi put dostavljaju programe (iskustvo u realizaciji programa, preporuke eksperata);
- da je obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova projekta iz sopstvenih sredstva ili nekog drugog izvora
- da račun nije u blokadi.
Obavezna dokumentacija koju nosioci programa i projekata dostavljaju su:
- predlog projekta sa prilozima koji se odnose na konkretan konkurs;
- propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o organizaciji i predloženom projektu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) potpisano od strane lica ovlašćenog za zastupanje organizacije;
- kopija rešenja o registraciji, ne starijeg od šest meseci;
- biografija ovlašćenog lica i relevantnih lica programskog tima;
- saglasnost vlasnika za korišćenje prostora u/na kojem će se realizovati program ukoliko se program realizuje bez naknade u prostoru čiji vlasnik nije podnosilac projekta i izjava o partnerstvu ukoliko postoji takva vrsta saradnje (Izjava o partnerstvu treba biti potpisana i dostavljena uz prijavu za sve ključne partnere na projektu);
Tekst konkursa se objavljuje u najmanje jednom od dnevnih listova koji izlaze na teritoriji grada Beograda, kao i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Beograda, a sastavni deo svakog konkursa čini uputstvo za nosioce projekata.
Uputstvom se naročito određuju:
1) ciljevi konkursa;
2) kriterijumi koji se odnose na konkretan konkurs;
3) elementi predloga projekata i način njihovog vrednovanja;
4) rokovi i način prijavljivanja na konkurs.
Rok za konkurisanje ne može biti kraći od osam dana od dana objavljivanja konkursa u dnevnom listu.
Nosioci projekata iz člana 4. ove odluke podnose prijavu za konkurisanje, na obrascu koji je sastavni deo ove odluke. Prijave za konkurs za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora (u daljem tekstu: prijava).
Prijava se preuzima na zvaničnoj internet - prezentaciji Grada Beograda.
Za tačnost i istinitost podataka navedenih u prijavi odgovorno je lice koje je ovlašćeno da potpisuje prijavu.
Neblagovremene prijave se vraćaju podnosiocu nakon završetka konkursa.
Rukovodilac nadležne organizacione jedinice (u daljem tekstu: rukovodilac) rešenjem obrazuje posebnu radnu grupu - Komisiju za pregled podnetih predloga projekata za finansiranje projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora (u daljem tekstu: komisija).
Komisija ima predsednika i dva člana.
Komisija obavlja pregled i vrednuje predložene projekte, u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u zakonu, ovoj odluci i konkursu, dostavlja rukovodiocu predlog za odobrenje projekta.
Radi potpunijeg sagledavanja kvaliteta predloga projekata komisija može tražiti pojašnjenja predloga projekta i obaviti intervju sa podnosiocem projekta.
Komisija može podnosiocu projekta čija je prijava ocenjena sa najmanje 60% od maksimalnog broja bodova, predložiti korekcije predloga projekta u delu koji se odnosi na sredstva potrebna za realizaciju projekta.
Organizaciona jedinica koja konkurs objavljuje vrši stručne i administrativne poslove za rad komisije.
Prilikom pregleda i vrednovanja predloženih projekata komisija utvrđuje predloge za odobrenje projekta na os- novu sledećih kriterijuma:
1) zakonitosti i efikasnosti korišćenja sredstava i održivosti ranijih projekata koja se ogleda u proveri da li su ranije korišćena sredstva namenjena realizaciji Nacionalne strategije za mlade ("Službeni glasnik RS", broj 55/08) i ako jesu da li su ispunjene ugovorne obaveze;
2) kapaciteta nosioca projekta, odnosno iskustva u vođenju sličnih projekata;
3) relevantnosti projekta za ostvarivanje javnog interesa u oblastima omladinskog sektora i njegove usklađenosti sa zakonom, Nacionalnom strategijom za mlade i drugim strateškim dokumentima iz oblasti omladinskog sektora;
4) međusobne povezanosti i usaglašenosti elemenata projekta koja se odnosi na usklađenost planiranih aktivnosti s ciljevima i očekivanim rezultatima i ciljnom grupom, razrađenosti i izvodljivosti plana realizacije projekta i ostvarivosti planiranih rezultata i merljivosti indikatora;
5) održivosti rezultata i efekata projekta koja obuhvata razvojnu, institucionalnu i finansijsku održivost, kao i značaj promene koja se očekuje za mlade nakon primene projekta;
6) opravdanosti predloga budžeta i racionalnosti troškova u smislu ekonomske opravdanosti predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti, kao i procenu srazmere predloženih troškova za sprovođenje projekta s ciljem koji se postiže projektom;
7) publiciteta koji se ogleda u načinu i stepenu informisanja mladih i šire javnosti o projektu;
8) realan finansijski plan i odnos svih izvora finansiranja;
9) otvorenost i dostupnost aktivnosti predviđenih projektom;
10) reference i stručnost nosioca projekta;
11) merljivost odnosa rezultata i uloženih sredstava.
Kriterijumi iz stava 1. ovog člana primenjuju se alternativno ili kumulativno, u zavisnosti od vrste projekta, a koji su sastavni deo konkursne dokumentacije.
Komisija po pregledu i vrednovanju predloženih projekata, utvrđuje rang-listu predloženih projekata, koja se objavljuje na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Beograda.
Podnosilac projekta može podneti prigovor na rang listu predloženih projekata, u roku od tri radna dana od dana njenog objavljivanja.
Prigovor se podnosi pismenim putem na adresu nadležne organizacione jedinice.
O podnetim prigovorima odlučuje komisija.
Nakon odlučivanja po prigovorima, komisija utvrđuje konačnu Rang listu i predlog odluke o izboru projekata koji se finansiraju iz budžeta Grada Beograda i visini sredstava po odobrenom projektu.
Na osnovu predloga komisije, rukovodilac donosi odluku o izboru projekata koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada Beograda i visini sredstava po odobrenom projektu.
Sredstva koja se u skladu sa ovom odlukom odobre za realizaciju konkretnog projekta mogu se koristiti isključivo za realizaciju tog projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između organizacione jedinice koja konkurs sprovodi i nosioca projekta (u daljem tekstu: ugovor).
Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: naziv odobrenog projekta; vreme realizacije projekta; visina dodeljenih sredstava; način praćenja realizacije projekta; obaveze nosioca projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji projekta.
Odobreni projekat, sa svim prilozima, sastavni je deo ugovora.
Organizaciona jedinca koja raspisuje konkurs na zvaničnoj internet - prezentaciji Grada Beograda stavlja na uvid javnosti spisak odobrenih projekata, u roku od 15 dana od dana donošenja Zaključka gradonačelnika grada Beograda o odobravanju finansijskih sredstava, na osnovu odluke o izboru projekata iz člana 9. ove odluke.
Nosilac odobrenog projekta dužan je da po završetku projekta dostavi završni izveštaj o realizaciji projekta i utrošku sredstava u roku od 15 dana od njegovog završetka kao i od isteka periodičnih rokova ukoliko su takvi rokovi predviđeni ugovorom.
Završni izveštaj o realizaciji projekta i utrošku sredstava sadrži tabelarni prikaz utrošenih sredstava za realizaciju projekta i narativno obrazloženje utrošenih sredstava za realizaciju projekta.
Podaci o realizaciji odobrenih programa i projekata objavljuju se na zvaničnoj internet prezentaciji grada Beograda, u roku od tri dana od dana dostavljanja završnog izveštaja o realizaciji projekta i utrošku sredstava.
Organizaciona jedinica prati sprovođenje i realizaciju odobrenih projekata na osnovu: dostavljenih izveštaja i neposrednog uvida u realizaciju odobrenog projekta, kao i neposrednim kontaktom sa korisnicima odobrenih projekata.
Nosilac projekta dužan je da u toku realizacije omogući organizacionoj jedinici koja raspisuje konkurs praćenje sprovođenja projekta, prisustvo pri realizaciji aktivnosti, kao i uvid u celokupnu dokumentaciju.
Nosilac projekta dužan je da blagovremeno obavesti organizacionu jedinicu koja sprovodi konkurs o vremenu i mestu realizacije aktivnosti na projektu.
Organizaciona jedinica koja raspisuje konkurs obezbeđuje uslove za praćenje sprovođenja i realizacije odobrenih projekata.
Gradske opštine na teritoriji grada Beograda, ukoliko su obezbedile potrebna finansijska sredstva, mogu propisati uslove i način odobravanja programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora i dodele sredstava, koji se realizuju na području gradske opštine.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Republika Srbija |
|
|
GRADSKA UPRAVA GRADA BEOGRADA |
|
Obrazac - Prijava |
SEKRETARIJAT ZA SPORT I OMLADINU |
|
|
XX-04 Broj: 663-____ |
|
|
Beograd |
|
|
PREDMET:
PRIJAVA NA POZIV SEKRETARIJATA ZA SPORT I OMLADINU ZA DOSTAVLJANJE PREDLOGA PROJEKATA, KOJI ĆE SUFINANSIRATI GRAD BEOGRAD
Podaci o organizaciji nosiocu projekta
Pun naziv organizacije |
|
Sedište i adresa |
|
Ime osobe za kontakt i kontakt telefon |
|
|
|
Internet strana (Web strana) |
|
Broj žiro računa, naziv i adresa banke* |
|
Poreski identifikacioni broj (PIB) i matični broj |
|
Pravni status nosioca projekta (udruženje, ustanova i dr.) |
|
Godina osnivanja i sedište |
|
Ime, prezime i funkcija lica ovlašćenog za zastupanje |
|
* Račun ne sme biti blokiran
PODACI O PROJEKTU
1. Pun naziv projekta
|
2. Mesto održavanja projekta i vremenska dinamika
|
3. Cilj i planirani efekti projekta
|
4. Ciljna grupa, učesnici (kome je projekat namenjen), planiran broj učenika, volontera
• Planirani broj osnovnih škola ________________
- Broj učenika 8 razreda ________________
• Planirani broj srednjih škola ________________
- Broj učenika od 1. do 4. razreda ________________
Ukupno planirani broj učenika ____________________
• Planirani broj volontera ____________________
Dodatne napomene o ciljnoj grupi (Ako ih ima. Navesti sa kojih opština se planira uključivanje škola):
|
5. Koje aktivnosti planirate pre početka radionice, projekta u cilju njegove adekvatne prezentacije i realizacije planiranog broja polaznika?
|
6. Sadržaj projekta
|
7. Učesnici u realizaciji projekta - neposredni realizatori (edukatori, predavači, angažovana lica i sl.)
Ime i prezime |
Kvalifikacije |
Uloga u projektu |
Status u organizaciji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Raspored projektnih aktivnosti (sadržaja) po danima (Ukoliko bude neophodno, u posebnom prilogu dostaviti dopune projektnog sadržaja)
Mesec |
Dani i sati |
Projektni sadržaji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
REKAPITULACIJA PROJEKTA:
DUŽINA TRAJANJA PROJEKTA (broj sati) |
_______________________ |
9. Plan finansiranja i troškovi (vrsta troškova i visina potrebnih sredstava)
Potrebna sredstva za realizaciju projekta:
IZVOR PRIHODA |
Visina planiranih sredstava |
|
Grad Beograd - Sekretarijat za sport i omladinu |
|
|
Gradska opština* |
|
|
Sopstvena sredstva - članarine, kotizacije, sponzori, donatori ....* |
|
|
Ostali izvori * |
|
|
UKUPNI PRIHODI |
|
|
* Obavezno navesti iznose obezbeđene iz drugih izvora finansiranja (ukoliko postoje)
Struktura troškova samo iz budžeta grada Beograda
VRSTA TROŠKOVA |
IZNOS |
Zakup prostora u kome se održavaju aktivnosti projekta |
|
Komunalni troškovi za period realizacije projekta (struja, el. energija, grejanje, komunalne usluge, telefonski račun i sl.) |
|
Troškovi angažovanja stručnjaka van stalnog radnog odnosa koji realizuju projekt |
|
- Naknada/e |
|
- Pripadajući porez |
|
Potrošni materijal/rekviziti i sl. |
|
Prevoz, ishrana korisnika projekta, video zapis i/ili ostali organizacioni troškovi |
|
Rad kancelarije za period realizacije projekta (telefon, internet, papir, i sl.) |
|
Ostali troškovi (do 5% ukupnih troškova) |
|
UKUPNO: |
|
*Ako postoji suorganizator predloženog projekta, uneti podatke:
Pun naziv organizacije |
|
Sedište i adresa |
|
Broj telefona |
|
|
|
Poreski identifikacioni broj (PIB) i matični broj |
|
Ime osobe za kontakt i kontakt telefon |
|
Ime, prezime i funkcija lica ovlašćenog za zastupanje |
|
Ja, dole potpisana/i, odgovorna/an za projekt ispred organizacije podnosioca Prijave, potvrđujem:
1. da su tačne sve informacije i podaci koji su izneti u ovoj Prijavi;
2. da podnosilac Prijave poseduje izvore finansiranja, profesionalnu sposobnost i potrebne kvalifikacije neophodne za realizaciju projekta;
3. svestan/na sam da dvostruko finansiranje projekta ili istih projektnih aktivnosti nije dozvoljeno i izjavljujem da ću naručioca obavestiti o svim dodatnim finansiranjima.
NAPOMENA: Jednim Obrascem se obrazlaže jedan projekat.
U Beogradu, ___________________ 20___. godine
|
M.P. |
Podnosilac prijave projekta |
|
|
__________________________ |
Naziv projekta |
|
||
Naziv udruženja |
|
||
Koordinator projekta |
|
||
Ukupna vrednost projekta |
dinara |
||
Iznos koji se traži od Kancelarije |
dinara |
||
Drugi izvori finansiranja - iznos |
|
dinara |
Partnerska organizacija 1: |
|
Partnerska organizacija 2: |
|
Osnovne informacije o udruženju
1. Pun naziv i sedište (naziv iz rešenja o registraciji) |
|
2. Adresa i poštanski broj |
|
3. E-mail adresa |
|
4. Telefon |
|
5. Faks |
|
6. Mobilni telefon |
|
7. Ime i prezime odgovornog lica |
|
8. Poreski identifikacioni broj |
|
9. Matični broj |
|
10. Šifra delatnosti |
|
11. Broj računa, naziv banke kod koje se vodi račun |
|
12. Broj potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV |
|
Osnovne informacije o projektu
Narativni opis projekta: |
|
Dužina trajanja projekta: |
Ciljevi projekta: |
Glavni i specifični ciljevi koje želite da postignete |
|
Ciljna grupa: |
|
Mesto izvođenja projekta: |
|
Planirane aktivnosti: |
Planirane aktivnosti prikazati u tabeli 1. |
|
Tabela 1.
(tabela se može modifikovati u zavisnosti od svakog pojedinačnog projekta)
Aktivnost |
1. mesec |
2. mesec |
3. mesec |
4. mesec |
5. mesec |
6. mesec |
7. mesec |
8. mesec |
|||||||||||||||||||||||||
Na primer - prvi sastanak tima |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
■ PREDLOG BUDŽETA*
R. BR. |
VRSTA TROŠKOVA |
Tražena sredstva |
A. |
TROŠKOVI ZAPOSLENIH / VOLONTERA |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
UKUPNO: |
|
|
B. |
TROŠKOVI AKTIVNOSTI |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
UKUPNO: |
|
|
V. |
TEKUĆI TROŠKOVI PROJEKTA |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
UKUPNO: |
|
|
UKUPNI TROŠKOVI PROJEKTA (A+B+V) |
|
* (tabela se može modifikovati u zavisnosti od vrste troškova, odnosno budžetske konstrukcije svakog pojedinačnog projekta)
|
Funkcija, ime i |
|
|
_____________________________________________ |
|
|
M.P. |
____________________________________ |
|
|
(potpis) |
Praćenje i procena uspešnosti projekta, monitoring i evaluacija:
|
PREPORUKE
• Podaci o ranijim projektima i sličnim aktivnostima
Tabelu popuniti podacima o prethodnim projektima.
Naziv projekta |
Donator, godina |
Budžet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PARTNERSTVO
Partnerstvo (navesti partnere i njihovu ulogu u projektu - do 10 redova) |
1. Saglasnost partnera koji učestvuju u projektu
Naziv partnerske organizacije |
Ime i prezime odgovornog lica |
Potpis i pečat |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
Osnovni podaci o odgovornom licu
Ime i prezime |
|
|
Funkcija |
|
|
Adresa/ Opština: |
|
|
Broj LK: |
izdata od: |
datum: |
Mobilni telefon |
|
|
Funkcija, ime i |
|
|
_____________________________________________ |
|
|
M.P. |
____________________________________ |
|
|
(potpis) |
PRIJAVA SE DOSTAVLJA U TRI ODŠTAMPANA PRIMERKA NA PISARNICU GRADSKE UPRAVE - KANCELARIJA ZA MLADE I SARADNJU SA UDRUŽENJIMA, BEOGRAD (Ulica Kraljice Marije 1).
Prijavu spakovati u zatvoreni koverat na kome će biti naznačeno:
ZA JAVNI KONKURS
ZA FINANSIRANJE PROJEKATA KOJE REALIZUJU UDRUŽENJA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA