STATUTREGULATORNE AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE KOMUNIKACIJE I POŠTANSKE USLUGE("Sl. glasnik RS", br. 125/2014 i 30/2016) |
Ovim statutom uređuju se pitanja od značaja za poslovanje, organizaciju i rad Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge, a naročito sedište, poslovi i način njihovog obavljanja, sredstva za rad i način finansiranja, upravljanje i delokrug rada organa, zastupanje, unutrašnja organizacija, postupak i način ostvarivanja saradnje sa drugim organima, javnost rada i druga pitanja.
Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (u daljem tekstu: Agencija) osnovana Zakonom o elektronskim komunikacijama ("Službeni glasnik RS", br. 44/10, 60/13 - US i 62/14, u daljem tekstu: Zakon), je nezavisna regulatorna organizacija sa svojstvom pravnog lica, koja vrši javna ovlašćenja u cilju efikasnog sprovođenja utvrđene politike u oblasti elektronskih komunikacija, podsticanja konkurencije elektronskih komunikacionih mreža i usluga, unapređivanja njihovog kapaciteta, odnosno kvaliteta, doprinosa razvoju tržišta elektronskih komunikacija i zaštite interesa korisnika elektronskih komunikacija, u skladu sa odredbama Zakona i propisa donetih na osnovu njega, kao i regulatornih i drugih poslova u skladu sa posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge.
Sedište Agencije je u Beogradu, Palmotićeva broj 2.
Agencija ima status pravnog lica.
Agencija ima pečat i štambilj.
Pečat Agencije je okruglog oblika, sa prečnikom od 32 mm.
Na pečatu Agencije nalazi se Mali grb Republike Srbije i sledeći tekst: "Republika Srbija, Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge - Beograd".
Tekst pečata napisan je u koncentričnim krugovima oko Malog grba Republike Srbije.
Redni broj pečata je ispod Malog grba Republike Srbije i napisan je rimskim brojevima.
Tekst pečata Agencije napisan je na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Štambilj Agencije je pravougaonog oblika, sa dimenzijama 60 x 30 mm.
Štambilj Agencije sadrži sledeći tekst: "Republika Srbija - Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge - Beograd".
Naziv i sedište Agencije ispisuje se vodoravno, a između njih, ostavlja se prazan prostor za upisivanje broja akta i datuma njegovog evidentiranja.
Tekst štambilja Agencije napisan je na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Način korišćenja, broj pečata i štambilja, kao i čuvanje i uništavanje pečata i štambilja utvrđuje se opštim aktom koji donosi Upravni odbora Agencije.
Agencija ima zaštitni znak.
Sastavni deo zaštitnog znaka je i skraćeni naziv Agencije: RATEL.
Agencija je funkcionalno i finansijski nezavisna od državnih organa, kao i od organizacija i lica koja obavljaju delatnost elektronskih komunikacija i poštanskih usluga.
Agencija posluje u skladu sa propisima o javnim agencijama, ukoliko drugačije nije propisano Zakonom.
Nadzor nad zakonitošću i svrsihodnošću rada Agencije u vršenju poverenih poslova vrši ministarstvo nadležno za poslove elektronskih komunikacija i poštanskih usluga.
Agencija može, kao savetodavno telo osnovati stručni savet radi razmatranja i zauzimanja stavova u vezi sa najsloženijim pitanjima iz oblasti elektronskih komunikacija i poštanskih usluga.
Članove stručnog saveta bira Upravni odbor iz redova eminentnih stručnjaka iz oblasti elektronskih komunikacija i poštanskih usluga.
Stručni savet ima svoj poslovnik o radu.
Agencija može, za obavljanje pojedinih stručnih poslova iz svoje nadležnosti, angažovati druga domaća ili strana pravna i fizička lica.
Agencija ima svoj račun otvoren kod poslovne banke.
Agencija je nadležna da:
1) donosi podzakonske akte;
2) odlučuje o pravima i obavezama operatora, odnosno poštanskih operatora i korisnika;
3) sarađuje sa organima i organizacijama nadležnim za oblast radiodifuzije, zaštite konkurencije, zaštite potrošača, zaštite podataka o ličnosti i drugim organima i organizacijama po pitanjima značajnim za oblast elektronskih komunikacija i poštanskih usluga;
4) sarađuje sa nadležnim regulatornim i stručnim telima država članica Evropske unije i drugih država radi usaglašavanja prakse primene propisa iz oblasti elektronskih komunikacija i poštanskih usluga, kao i podsticanja razvoja prekograničnih elektronskih komunikacionih mreža i usluga;
5) učestvuje u radu međunarodnih organizacija i institucija u oblasti elektronskih komunikacija u svojstvu nacionalnog regulatornog tela u oblasti elektronskih komunikacija i poštanskih usluga;
6) obavlja regulatorne i druge poslove iz oblasti poštanskih usluga, u skladu sa posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge;
7) obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom.
Poslove iz stava 1. ovog člana Agencija obavlja kao poverene poslove, nepristrasno i javno.
Agencija može da zaključuje ugovore i obavlja i druge poslove u okviru nadležnosti iz člana 12. ovog Statuta.
U obavljanju poslova iz svoje nadležnosti Agencija istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.
Organi Agencije su Upravni odbor i direktor.
Upravni odbor Agencije ima pet članova, od kojih je jedan predsednik i jedan zamenik predsednika.
Predsednika, zamenika predsednika i članove Upravnog odbora bira i razrešava Narodna skupština na predlog Vlade, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom.
Mandat članova Upravnog odbora je pet godina. Isto lice može biti birano za člana Upravnog odbora najviše dva puta.
Upravni odbor Agencije, u skladu sa Zakonom:
1) donosi godišnji plan rada Agencije, usklađen sa strateškim aktima i akcionim planovima iz oblasti elektronskih komunikacija i poštanskih usluga, najkasnije do 15. decembra tekuće godine za narednu godinu;
2) donosi, dvotrećinskom većinom, Statut Agencije na koji saglasnost daje Vlada;
3) donosi Poslovnik o radu Upravnog odbora;
4) donosi pravilnike, uputstva, odluke i sve druge akte kojima se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Agencije, kao i druga akta propisana Zakonom, odnosno posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge;
5) obavlja poslove utvrđene posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge;
6) donosi finansijski plan Agencije najkasnije do 15. novembra tekuće godine za narednu godinu, sa elementima utvrđenim Zakonom, na koji saglasnost daje Vlada;
7) donosi godišnji finansijski izveštaj Agencije, koji se, sa izveštajem ovlašćenog revizora, dostavlja Vladi;
8) donosi godišnji izveštaj o radu Agencije, sa elementima utvrđenim Zakonom, koji se odnosi na prethodnu godinu, i koji se do kraja juna tekuće godine podnosi Narodnoj skupštini;
9) angažuje i razdužuje nezavisnog, ovlašćenog revizora i utvrđuje naknadu za njegov rad;
10) daje saglasnost na akt kojim se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Agenciji, a koji donosi direktor Agencije, kao i na opšte akte koje donosi direktor na osnovu člana 17. stav 7. Zakona;
11) bira i razrešava direktora Agencije na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa odredbama Zakona;
12) obavlja i druge poslove koji Zakonom, odnosno posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge i ovim statutom nisu stavljeni u nadležnost direktora.
Rad Upravnog odbora je javan.
Upravni odbor odlučuje na sednicama, koja se održavaju po potrebi.
Sednice Upravnog odbora saziva, predsedava i rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u njegovom odsustvu zamenik predsednika Upravnog odbora.
Upravni odbor može odlučivati ako sednici prisustvuju najmanje tri člana Upravnog odbora.
Upravni odbor donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora, osim ako je Zakonom i ovim statutom drugačije određeno.
Sazivanje, način rada i donošenje odluka Upravnog odbora bliže se regulišu Poslovnikom o radu Upravnog odbora.
Poslovnikom o radu Upravnog odbora naročito se uređuje način rada Upravnog odbora, pripremanje i sazivanje sednice, vođenje sednice, tok rada na sednici, donošenje akata, održavanje reda, odlaganje, prekid i zaključivanje sednice i sadržina zapisnika sa sednice.
Upravni odbor donosi pravilnike, odluke i druge akte kojima se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Agencije.
Agencija je dužna da pre objavljivanja opštih akata pribavi od nadležnog ministarstva mišljenje o njihovoj ustavnosti i zakonitosti, a ministarstvo da Agenciji dostavi obrazloženi predlog kako da opšti akt usaglasi sa Ustavom, zakonom, drugim propisom ili opštim aktom Narodne skupštine i Vlade, u skladu sa zakonom kojim se uređuje državna uprava.
Naknada za rad u Upravnom odboru
Članovi Upravnog odbora imaju pravo na neto mesečnu naknadu za rad u Upravnom odboru koja ne može biti viša od jednostruke ukupne prosečne zarade po zaposlenom bez poreza i doprinosa, uvećana za projektovanu inflaciju u Republici Srbiji.
Naknada za rad predsednik Upravnog odbora ne može biti viša od prosečne neto zarada iz stava 1. ovog člana, uvećana za 50 odsto, a za zamenika predsednika Upravnog odbora uvećana za 20 odsto.
Sredstva za naknade iz st. 1. i 2. ovog člana utvrđuje se finansijskim planom Agencije.
Izbor i razrešenje članova Upravnog odbora
Članovi Upravnog odbora biraju se i razrešavaju, odnosno prestaje im mandat na način, pod uslovima i po postupku propisanim Zakonom.
Direktor Agencije je odgovoran za zakonitost rada Agencije, zastupa i predstavlja Agenciju, rukovodi radom i poslovanjem Agencije, odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Agenciji, priprema i sprovodi odluke Upravnog odbora, stara se o obezbeđivanju javnosti rada Agencije i vrši druge poslove propisane Zakonom i ovim statutom.
Direktora Agencije bira Upravni odbor na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom.
Direktor Agencije se bira na mandat od pet godina i može biti ponovo izabran.
Direktor Agencije je za vreme trajanja mandata u stalnom radnom odnosu u Agenciji.
Direktor Agencije za svoj rad odgovara Upravnom odboru, kome podnosi godišnji i periodične izveštaje o radu.
Direktor Agencije donosi opšti akt kojim se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Agenciji, uz saglasnost Upravnog odbora.
Direktor donosi opšte akte kojima se, u skladu sa opštim propisima o radu, detaljnije uređuju prava i obaveze zaposlenih u Agenciji, ostala pitanja iz oblasti radnih odnosa i pitanja iz oblasti uređivanja procedura i tehničkih pravila za postupanje zaposlenih prilikom obavljanja specifičnih procesa rada u Agenciji.
Uslovi za izbor direktora Agencije
Za direktora Agencije se bira lice koje ispunjava uslove za izbor članova Upravnog odbora Agencije i koje ima najmanje pet godina radnog iskustva u jednoj ili više oblasti iz delokruga Agencije.
Postupak izbora direktora Agencije
Upravni odbor raspisuje javni konkurs iz člana 17. stav 2. Zakona i objavljuje ga u "Službenom glasniku Republike Srbije" i bez odlaganja na Internet stranici Agencije.
Oglas o javnom konkursu sadrži:
1) uslove koje kandidat mora da ispunjava za izbor propisane odredbom člana 18. Zakona;
2) dokaze koji se prilažu uz prijavu na javni konkurs;
3) rok za podnošenje prijave;
4) način podnošenja prijave;
5) rok u kome se kandidat obaveštava o tome kada počinje izborni postupak;
6) podatke o izbornom postupku;
7) podatke o licu koje daje obaveštenja o javnom konkursu;
8) druge podatke značajne za postupak izbora.
Prijava na konkurs podnosi se Agenciji u roku od 30 dana od dana objavljivanja konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Upravni odbor u roku od 30 dana od dana isteka roka iz stava 3. ovog člana, sastavlja spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za izbor.
Upravni odbor bira direktora sa spiska iz stava 4. ovog člana.
Rešenje o izboru direktora Agencije Upravni odbor dostavlja svim kandidatima koji su se prijavili na javni konkurs.
Ako nijedan kandidat ne ispunjava uslove konkursa, postupak za izbor direktora Agencije se ponavlja.
Prestanak mandata direktora Agencije
Mandat direktora Agencije može prestati u sledećim slučajevima:
1) istekom vremena na koje je izabran;
2) otkazom ugovora o radu, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
3) razrešenjem iz razloga predviđenih Zakonom;
4) smrću.
Razrešenje direktora Agencije pre isteka mandata
Upravni odbor može razrešiti direktora Agencije pre isteka mandata:
1) ako se utvrdi da je u prijavi za konkurs kandidat o sebi izneo neistinite podatke ili propustio da iznese podatke o okolnostima bitnim za izbor;
2) ako se utvrdi da je u toku trajanja mandata povredio pravila o sukobu interesa i nespojivosti funkcija predviđena zakonom kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija;
3) ako je zbog bolesti ili drugog razloga nesposoban za obavljanje dužnosti duže od šest meseci neprekidno;
4) ako ne podnese blagovremeno izveštaj o radu Upravnom odboru, u skladu sa Zakonom;
5) ako raspolaže sredstvima Agencije suprotno donetom finansijskom planu;
6) ako nesavesnim ili nepravilnim radom oteža ili onemogući rad Agencije, prouzrokuje veću štetu Agenciji, postupa protivno Zakonu, odnosno posebnom zakonu kojim se uređuju poštanske usluge i propisima donetim na osnovu tih zakona ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da nastanu ili mogu nastati veće smetnje u radu Agencije;
7) ako mu je oduzeta poslovna sposobnost;
8) ako je pravnosnažno osuđen na kaznu zatvora u trajanju dužem od šest meseci ili ako je osuđen za krivična dela protiv službene dužnosti, prevare, krađe, falsifikovanja isprave ili drugo slično krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje funkcije.
U pravnom prometu Agenciju zastupa direktor Agencije.
Direktor Agencije može, posebnim punomoćjem određene poslove iz svoje nadležnosti, preneti na druge zaposlene u Agenciji.
Odlučivanje o pravima i obavezama operatora i korisnika
Agencija, u skladu sa Zakonom, odnosno posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge, na zahtev zainteresovane strane ili po službenoj dužnosti, odlučuje rešenjem o pravima i obavezama operatora, odnosno poštanskih operatora i korisnika iz Zakona, odnosno posebnog zakona.
Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi direktor Agencije.
Na postupak odlučivanja o pravima i obavezama iz stava 1. ovog člana primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak, odredbe Zakona, odnosno posebnog zakona kojim se uređuju poštanske usluge i opštih akata Agencije.
Rešenje iz stava 2. ovog člana je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.
Tužba ne odlaže izvršenje rešenja iz stava 2. ovog člana.
Rad Agencije je javan.
Pored obaveze objavljivanja donetih akata u skladu sa zakonom kojim se uređuje državna uprava, Agencija je dužna da, u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti, zaštita tajnih podataka i poštujući poslovnu tajnu, na svojoj Internet stranici, bez naknade, učini javno dostupnim donete akte, kao i druge potpune i ažurne podatke i informacije iz svog delokruga, a naročito:
1) propise za primenu Zakona, odnosno zakona kojim se uređuju poštanske usluge i drugih opštih akata;
2) zapisnike sa sednica i odluke Upravnog odbora;
3) registre, evidencije i baze podataka, u skladu sa Zakonom i aktima Agencije;
4) uporedne preglede kvaliteta i cena javno ponuđenih usluga i druge podatke od interesa za zaštitu i unapređenje interesa potrošača, odnosno krajnjih korisnika;
5) stručna mišljenja, studije i analize naručene za potrebe Agencije;
6) statističke podatke i druge pokazatelje razvoja tržišta elektronskih komunikacija i tržišta poštanskih usluga;
7) izvode iz finansijskog plana, finansijskog izveštaja i godišnjeg izveštaja Agencije;
8) program javne konsultacije, kao i mišljenja o predmetu javne konsultacije;
9) druge podatke i informacije u vezi sa radom Agencije.
Agencija objavljivanje podataka i informacija iz stava 2. ovog člana vrši uz poštovanje propisa kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti, zaštita tajnih podataka i zaštita poslovne tajne.
Javnost rada Agencije se postiže i javnim konsultacijama u postupku donošenja opštih akata iz svoje nadležnosti, radi pribavljanja mišljenja stručne i šire javnosti, a u skladu sa Zakonom, odnosno posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge i aktima Agencije.
Agencija je ovlašćena da traži od operatora podatke i informacije koji su joj potrebni radi obavljanja poslova iz njene nadležnosti.
Agencija podatke iz stava 1. ovog člana čuva kao poslovnu tajnu, u skladu sa Zakonom, odnosno posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge i drugim propisima.
Sredstva za rad Agencije obezbeđuju se iz prihoda koje Agencija ostvari od naknade za korišćenje numeracije, naknade za korišćenje radio-frekvencija, naknade za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija, godišnje naknade za obavljanje poštanskih usluga, kao i prihoda koje Agencija ostvari pružanjem usluga iz svoje nadležnosti, koje se plaćaju u skladu sa Zakonom, odnosno posebnim zakonom kojim se uređuju poštanske usluge.
Finansiranje Agencije vrši se u skladu sa finansijskim planom.
Finansijskim planom utvrđuju se ukupni prihodi i rashodi Agencije, uključujući izdvajanja za sredstva rezervi, kao i elementi za određivanje troškova zarada.
Ukupni rashodi Agencije obuhvaćeni finansijskim planom ne mogu biti veći od troškova potrebnih za uspešno ostvarivanje nadležnosti Agencije, dok nepredviđeni izdaci ne mogu biti veći od 2% planiranih rashoda.
Finansijski plan donosi Upravni odbor Agencije, najkasnije do 15. novembra tekuće godine za narednu godinu.
Na finansijski plan saglasnost daje Vlada.
Ako Vlada ne da saglasnost na finansijski plan Agencije iz stava 4. ovog člana pre početka godine za koju se donosi, rashodi Agencije za svako naredno tromesečje, do davanja saglasnosti iz stava 5. ovog člana, neće premašiti jednu četvrtinu iznosa ukupno korišćenih sredstava prema finansijskom planu iz prethodne godine.
Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta bliže se uređuje unutrašnja organizacija, radna mesta, uslovi za zasnivanje radnog odnosa zaposlenih i njihovo raspoređivanje u Agenciji.
Pravilnik iz stava 1. ovog člana donosi direktor Agencije uz saglasnost Upravnog odbora.
Poslovi i zadaci iz delokruga rada Agencije obavljaju se u okviru organizacionih jedinica.
Organizacionom jedinicom Agencije upravlja rukovodilac koga postavlja i razrešava direktor Agencije.
Za svoj rad rukovodilac organizacione jedinice odgovara direktoru Agencije.
Poslovi Agencije mogu se obavljati i van njenog registrovanog sedišta preko organizacionih jedinica, a opštim aktom kojim se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta, utvrđuju se njihovi poslovi i zadaci.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih
Na prava, obaveze, odgovornosti i zarade direktora i zaposlenih u Agenciji primenjuju se opšti propisi o radu, kao i odredbe opštih akata Agencije, u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Radni odnos u Agenciji zasniva se po sprovedenom postupku na osnovu objavljenog javnog konkursa u skladu sa zakonom.
Agencija sarađuje sa organima i organizacijama nadležnim za oblast radiodifuzije, zaštite konkurencije, zaštite potrošača, zaštite podataka o ličnosti i drugim organima i organizacijama po pitanjima značajnim za oblast elektronskih komunikacija i poštanskih usluga.
Agencija sarađuje sa nadležnim regulatornim i stručnim telima država članica Evropske unije i drugih država radi usaglašavanja prakse primene propisa iz oblasti elektronskih komunikacija, odnosno poštanskih usluga, kao i podsticanja razvoja prekograničnih elektronskih komunikacionih mreža i usluga.
Agencija učestvuje u radu međunarodnih organizacija i institucija u oblasti elektronskih komunikacija i poštanskih usluga u svojstvu nacionalnog regulatornog tela u oblasti elektronskih komunikacija i poštanskih usluga.
Izmene i dopune ovog statuta i drugih opštih akata vrše se po postupku i na način koji je propisan za njihovo donošenje.
Autentično tumačenje ovog statuta, u celosti ili pojedinih njegovih odredaba, daje Upravni odbor Agencije.
Poslovnu tajnu predstavljaju isprave i podaci o poslovanju Agencije, čije bi saopštavanje štetilo ugledu i interesima Agencije, poslovima koje obavlja ili licima sa kojima Agencija sarađuje u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti.
Aktom Agencije koji donosi direktor Agencije, utvrđuju se isprave i podaci koji se smatraju poslovnom tajnom i način postupanja sa tim podacima i ispravama.
Članovi Upravnog odbora, zaposleni u Agenciji, kao i svako lice angažovano na obavljanju poslova Agencije, dužni su da po pitanju čuvanja poslovne tajne postupaju u skladu sa aktom Agencije.
Agencija je dužna da čuva tajnost poslovnih, komercijalnih i drugih podataka koji čine poslovnu tajnu i koji su joj dostavljeni radi obavljanja poslova iz njene nadležnosti ili su joj dostupni u izvršavanju pojedinih poslova.
Delatnost Agencije vrši se na način na koji se ne ugrožava životna sredina.
Mere i sredstva neophodna za zaštitu životne sredine utvrđuju se opštim aktom Agencije.
Republička agencija za elektronske komunikacije osnovana Zakonom nastavlja sa radom kao Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Zaposleni u Republičkoj agenciji za elektronske komunikacije nastavljaju sa kontinuiranim radom kao zaposleni u Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge.
Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge preuzima od Republičke agencije za poštanske usluge zaposlena i postavljena lica, kao i prava, obaveze, predmete, poslove, opremu, sredstva za rad i arhivu za obavljanje delatnosti u oblasti poštanskih usluga, u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu zakona koji utvrđuje prestanak rada Republičke agencije za poštanske usluge.
Zaposleni i postavljena lica Republičke agencije za poštanske usluge biće raspoređeni na odgovarajuća radna mesta u Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge zaključivanjem ugovora o radu, po stupanju na snagu opšteg akta kojim se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Agenciji.
Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge nastavlja da koristi isti zaštitni znak koji je koristila Republička agencija za elektronske komunikacije sa sledećim tekstom: "Republika Srbija - RATEL - Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge".
Upravni odbor Agencije će Poslovnik o radu Upravnog odbora doneti u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog statuta.
Do donošenja Poslovnika o radu Upravnog odbora Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge, primenjuje se Poslovnik o radu Upravnog odbora Republičke agencije za elektronske komunikacije.
Danom stupanja na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Republičke agencije za elektronske komunikacije ("Službeni glasnik RS", broj 59/10).
Ovaj statut, po dobijanju saglasnosti Vlade, objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.