ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU ORGANA I SLUŽBI GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 26/2016) |
Ovom odlukom osniva se Služba za internu reviziju (u daljem tekstu: služba), uređuje se njena nadležnost, organizacija, i druga pitanja od značaja za rad službe.
Služba se osniva kao posebna služba organa i službi Grada Niša u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: pravilnik) i Međunarodnim standardima interne revizije.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira.
Odredbama člana 10. Pravilnika o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru ("Sl. glasnik RS", br. 99/2011 i 106/2013), definisani su poslovi, standardi i metodologija interne revizije.
Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva, primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:
1) identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanju rizikom od strane rukovodioca svih nivoa kod korisnika javnih sredstava,
2) usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima,
3) pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija,
4) efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja,
5) zaštitu sredstava i podataka (informacija) i
6) izvršenje zadataka i postizanje ciljeva.
Interni revizori imaju SAVETODAVNU ULOGU, koja se sastoji od davanja saveta, smernica, obuka, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja u okviru korisnika javnih sredstava, upravljanja rizicima i kontrola.
Interni revizori u svom radu primenjuju međunarodne standarde interne revizije, etički kodeks interne revizije i principe objektivnosti, kompetentosti i integriteta. Obavezni su da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
Rad službe je nezavisan i samostalan.
Radom službe rukovodi rukovodilac jedinice za internu reviziju koji za svoj rad i rad službe odgovara Gradonačelniku.
Rukovodioca jedinice za internu reviziju postavlja Gradonačelnik, koji odlučuje o pravima i obavezama iz radnog odnosa rukovodioca jedinice za internu reviziju.
Za rukovodioca jedinice za internu reviziju može biti postavljeno lice koje ima ekonomski fakultet odnosno stečeno visoko obrazovanje iz nauče oblasti ekonomske nauke na studijama drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama ekonomskog smera u trajanju od najmanje četiri godine, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 7 godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
Rukovodilac jedinice za internu reviziju ne može biti lice koje je bilo zaposleno na radnom mestu sa rukovodećim ovlašćenjima u oblasti finansijskog upravljanja kod korisnika javnih sredstava u prethodnih godinu dana.
Poslove internog revizora može da obavlja lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno- finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
Rukovodilac jedinice za internu reviziju donosi akte o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi i o zvanjima, zanimanjima i platama zaposlenih u službi, na koje saglasnost daje Gradonačelnik.
Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih u službi odlučuje rukovodilac jedinice za internu reviziju.
Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu Grada Niša.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".