ODLUKA
O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA FINANSIRANJE INTENZIVIRANJA KORIŠĆENJA POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA KOJIM RASPOLAŽU SREDNJE POLJOPRIVREDNE ŠKOLE KROZ NABAVKU OPREME

("Sl. list AP Vojvodine", br. 16/2016)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli podsticajnih sredstava putem konkursa za finansiranje intenziviranja korišćenja poljoprivrednog zemljišta kojim raspolažu srednje poljoprivredne škole kroz nabavku opreme (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se visina, namena korišćenja, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju tačke 3.10 "Intenziviranje korišćenja poljoprivrednog zemljišta kojim raspolažu srednje poljoprivredne škole kroz nabavku opreme" Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2016. godini ("Službeni list APV", broj: 54/15 i 9/16 - ispravka) - (u daljem tekstu: Program), koji je sastavni deo Po- rajinske skupštinske odluke o Programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2016. godini ("Službeni list APV", broj: 54/15 i 9/16-ispravka).

Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Skupština AP Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele sredstava

Član 2

Ukupan iznos sredstava koji je opredeljen za namene iz člana 1. stav 1. Pravilnika je 12.000.000,00 dinara.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine" i u jednom od glasila koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, kao i na internet stranici Sekretarijata (u daljem tekstu: Konkurs).

Prijava na konkurs sa ostalom potrebnom dokumentacijom, podnosi se zaključno sa 22.04.2016. godine.

Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.

Sredstva za podršku investicija prema Pravilniku i po Konkursu dodeljuju se bespovratno.

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom Pravilniku utvrđuju se u iznosu do 100% od ukupne vrednosti opreme koja se kupuje.

Prilikom obračuna uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može preći 1.500.000,00 dinara.

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Član 3

1. Sistema za zaštitu od vremenskih nepogoda

1.1. Protivgradne mreže s naslonom za voćarsku proizvodnju.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava ne može biti veći od 1.000.000,00 dinara po hektaru.

1.2. Protivgradne mreže (bez naslona - stubova) za voćarsku proizvodnju.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava ne može biti veći od 750.000,00 dinara po hektaru.

2. Opreme za navodnjavanje

2.1. Oprema za bunare, pumpe za navodnjavanje, agregati za pokretanje pumpi, cevne linije za orošavanje, cevne linije s rasprskivačima, sistemi za navodnjavanje "kap po kap", sistemi za fertirigaciju i kišnih krila.

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava ne može biti veći od 500.000,00 dinara po hektaru.

2.2. Mašine za zalivanje u tipu "Tifona", pod uslovom da se navodnjava minimalno tri hektara površine po jednoj mašini.

Korisnik može da ostvari pravo na bespovratna sredstva za najviše jednu mašinu u tipu "Tifona".

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava za jedan tifon ne može biti veći od 1.500.000,00 dinara po mašini.

3. Konstrukcije i opreme za biljnu proizvodnju u zaštićenom prostoru

3.1. konstrukcija za objekte zaštićenog prostora (aluminijumska, pocinkovano čelična, čelična i plastična);

3.2. višegodišnje, višeslojne folije za pokrivanje objekata zaštićenog prostora;

3.3 folije za senčenje i sprečavanje gubitka toplote;

3.4 mreže za senčenje objekta;

3.5 sistemi za navodnjavanje "kap po kap";

3.6 instrumenti za merenje nivoa CO2, temperature supstrata i vazduha, kao i vlage i

3.7 sistem za zagrevanje.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za nabavku opreme za biljnu proizvodnju u zaštićenom prostoru, za tačke 1-6 zbirno je 1.300,00 dinara/m2.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za sisteme za zagrevanje tačka 7 je 2.200 dinara/kw.

4. Opreme na stočarskoj farmi u okviru poljoprivredne škole

4.1. opremanje svinjarskih farmi: boksovi za prašenje, uklještenje, prostirke, podovi za staje, grejne ploče, boksovi za prasad, boksovi za tov svinja sa hranilicom, pojilice, hranilice, linije za hranjenje i ventilaciju.

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava za opremanje svinjarskih farmi ne može preći 1.500.000,00 dinara.

4.2. opremanje govedarskih farmi: boksovi za smeštaj muznih krava, boksovi za smeštaj tovnih junadi, pojilice, podovi za ležišta, termo-pojilice, električne pastirice, ventilacija, muzilice, sistemi za mužu, laktofrizi, skreperi i separatori i boksovi za telad.

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava za opremanje govedarskih farmi ne može preći 1.500.000,00 dinara.

Korisnik podsticajnih sredstava može podneti prijavu po jednoj kategoriji po ovoj tački konkursa.

Pravo učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi na konkurs

Član 5

Pravo učešća na konkursu imaju srednje poljoprivredne škole sa teritorije AP Vojvodine.

Dokumentacija koja se podnosi uz prijavu na konkurs:

1. Čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim potpisom i s pečatom podnosioca; obrazac prijave dostupan je u elektronskom obliku na veb-sajtu Sekretarijata www.psp.vojvodina.gov.rs;

2. Fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta ovlašćenog lica u pravnom licu;

3. Fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju;

4. Specifikacija opreme koja treba da sadrži osnovne karakteristike opreme, vrstu, količinu i procenjenu vrednost na osnovu informativnih ponuda prikupljenih od potencijalnih ponuđača. Uz specifikaciju dostavljaju se i navedene informativne ponude.

5. Ukoliko se oprema nabavlja iz inostranstva, podnosilac prijave obavezan je da dostavi dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumenta mora prevesti ovlašćeni sudski tumač;

6. Dokaz o izmirenim dospelim obavezama za zakup državnog poljoprivrednog zemljišta (potvrda nadležnog organa, ili fotokopija ugovora s Ministarstvom poljoprivrede i zaštite životne sredine i dokaz o uplati);

7. Dokaz o regulisanoj naknadi za odvodnjavanje/navodnjavanje (potvrda nadležnog organa ili fotokopija rešenja i dokaz o uplati) zaključno sa 31.12.2015. godine;

8. Izjava podnosioca prijave da po nekom drugom osnovu ne koristi bespovratna podsticajna sredstva za istu namenu;

9. Original izvod iz registra poljoprivrednih gazdinstava iz 2016. godine, koji izdaje Uprava za trezor (prva strana izvoda RPG sa osnovnim podacima, ukoliko je promenjen žiro-račun, promena mora biti prijavljena Upravi za trezor i druga strana izvoda c podacima o površinama i proizvodnji);

10. Izjava da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora;

11. Izvod iz katastra nepokretnosti s podacima o vlasništvu za sve katastarske parcele koje su predmet prijave (ne stariji od 30 dana). Ukoliko je zemljište uzeto u zakup, potrebna je overena fotokopija ugovor o zakupu poljoprivrednog zemljišta na kome se postavlja oprema koja je predmet ovog konkursa, s tim da je do isteka ugovora o zakupu preostalo najmanje 5 godina;

12. Dokaz o vlasništvu objekata-pomoćnog objekta, odnosno ukoliko nije vlasnik objekta, mora imati ugovor o zakupu istog - koji obuhvata period od minimalno pet (5) godina od momenta podnošenja zahteva za korišćenje bespovratnih sredstava.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Korisnik sredstava ima pravo da jednom prijavom apilicira za sve namene navedene u ovom Pravilniku.

Postupanje s nepotpunim i neblagovremenim prijavama

Član 6

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija) neće razmatrati prijave:

• podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na Konkursu;

• sa nepotpunom dokumentacijom;

• koje su podnete nakon isteka roka koji je propisan Konkursom.

Odlučivanje o dodeli bespovratnih sredstava

Član 7

Podnete prijave razmatra Komisija koju imenuje pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretar), iz redova zaposlenih u Sekretarijatu. Takođe, Komisija daje i predlog za konačnu odluku o dodeli sredstava.

Po potrebi, članovi Komisije mogu biti i eminentni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s Konkursom i Pravilnikom.

Komisija ima obavezu da razmatra prijave i o tome sačini zapisnik na osnovu kriterijuma utvrđenih članom 8. Pravilnika. U zapisniku će Komisija navesti podnosioce prijave koji ispunjavaju uslove propisane Konkursom, vrednovanje prijava u skladu s članom 8. Pravilnika, predlog za dodelu sredstava, kao i podnosioce prijava kojima su prijave odbijene i razloge odbijanja.

Rezultati Konkursa biće objavljeni na zvaničnom sajtu Sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Odlukom o dodeli sredstava, utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), a podnosiocima prijave kojima nisu odobrena sredstva navešće se razlozi odbijanja.

Odluku o dodeli sredstava iz stava 6. donosi Sekretar, na osnovu predloga Komisije.

Odluka je konačna i protiv nje se ne može izjaviti žalba, niti se može voditi upravni spor.

Kriterijumi za ocenu prijava

Član 8

Bodovanje pristiglih prijava vršiće se na sledeći način:

1. Stepen razvijenost lokalne samouprave u odnosu na republički prosek bruto domaćeg proizvoda po glavi stanovnika

< 60% 50 bodova

60% - 79% 30 bodova

80% - 99% 10 bodova

> 100% 8 bodova

2. Broj đaka

> 200 50 bodova

< 200 30 bodova

Ugovor o dodeli sredstava

Član 10

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava pokrajinski sekretar u ime Sekretarijata zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.

Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije 30 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Isplata sredstava će se vršiti, u skladu sa prilivom sredstava u budžet APV, a nakon što Korisnik sredstava sprovede javnu nabavku i dostavi dokumentaciju utvrđenu ugovorom.

Obaveze korisnika sredstava

Član 11

Korisnik sredstava se obavezuje da pri zaključenju ugovora, a najkasnije u roku od 5 dana od dana zaključenja ugovora, Sekretarijatu dostavi: registrovanu menicu i meničnu izjavu registrovanu u registru menica i ovlašćenja sa ovlašćenjem da Sekretarijat, u slučaju da se Korisnik sredstava ne pridržava svojih obaveza, može popuniti ukupno obračunatim iznosom dugovanja sa pripadajućom zakonskom zateznom kamatom na dan popune menice kao menice sa dospećem "po viđenju", sa klauzulom "bez protesta" i istu aktivirati radi njene naplate.

Sekretarijat će menicu iz stava 1. ovog člana vratiti Korisniku sredstava po isteku 5 godina.

Korisnik sredstava je dužan da realizuje aktivnost za koji je dobio sredstva u roku od 90 dana od dana zaključenja ugovora. U slučaju postojanja opravdanih okolnosti, na zahtev korisnika sredstava, rok za realizaciju aktivnosti može biti produžen. Pod opravdanim okolnostima smatraju se okolnosti na koje Korisnik sredstava nije mogao da utiče.

Korisnik sredstava je dužan da sprovede postupak javne nabavke u skladu sa zakonom.

Korisnik sredstava je u obavezi da opremu ne otuđi najmanje pet godina od dana isplate sredstava i/ili daje drugom licu na upotrebu, ili/i da upotrebljava u druge svrhe, osim za namenu navedenu u prijavi.

Praćenje realizacije Ugovora

Član 12

Administrativnu kontrolu realizacije ugovorenih obaveza sprovodi Sekretarijat.

Završne odredbe

Član 13

Pravilnik stupa na snagu danom potpisivanja od strane Sekretara.