PRAVILNIKO NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA OSTVARIVANJE PRAVA ZA DODELU SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA ZA REALIZACIJU PROGRAMA I PROJEKATA UDRUŽENJA U OBLASTI LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA, ENERGETSKE EFIKASNOSTI I ODRŽIVOG RAZVOJA NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 8/2016) |
Pravilnikom o načinu, postupku i kriterijumima za ostvarivanje prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Pravilnikom) uređuju se uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca, odnosno odobravanja programa i projekata od značaja za grad Kragujevac, kojima se ostvaruju prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca, izgled i sadržina predloga programa i projekta, dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i projekta, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa i projekata i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima i projektima za finansiranje, odobrenim programima i projektima i realizaciji odobrenih programa i projekata.
Pod projektom iz stava 1. ovog člana podrazumeva se niz jedinstvenih aktivnosti u određenom vremenskom intervalu, uz korišćenje finansijskih, ljudskih i drugih resursa, kako bi se postigao unapred definisan cilj.
Pod programom iz stava 1. ovog člana podrazumeva se grupa aktivnosti koje se odvijaju u dužem vremenskom periodu, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija, ili bi se došlo do unapređenja određene oblasti.
Finansiranje i sufinansiranje programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja (u daljem tekstu: programi/projekti), vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).
Programi/ projekti u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja od značaja za grad Kragujevac koji imaju za cilj:
• Doprinos unapređenja održivog razvoja i opšteg okvira privređivanja u gradu (zadržavanje i širenje postojećih kompanija, dovođenje novih investitora, povećanje broja radnih mesta, unapređenje i širenje procesa poslovno - tehničke i virtuelne inkubacije preduzeća, stvaranje naučno-tehnoloških i tehnoloških parkova, kreiranje i jačanje klastera, stvaranje i unapređenje funkcionisanja poslovnih, radnih i industrijskih zona, unapređenje konkurentnosti lokalne samouprave, ekonomija zasnovana na znanju i inovacijama, konkurentna, zelena i resursno efikasna privreda), uključujući i promotivno-obrazovne aktivnosti iz ovih oblasti putem organizovanja i održavanja sajamskih manifestacija i izložbi),
• pripremu i sprovođenja projekata od značaja za grad,
• izrade analiza, elaborata, studija izvodljivosti i dr. publikacija koje doprinose unapređenju lokalnog ekonomskog, održivog razvoja i energetske efikasnosti,
• izrada propagandnog materijala u cilju podizanja svesti u oblasti energetske efikasnosti i obnovljivih izvora energije,
• prikupljanje, analiza i promocija relevantnih informacija za lokalni ekonomski i regionalni razvoj,
• podizanje kapaciteta lokalne samouprave da unapredi uslove za poslovanje i investiranje (edukacije, obuke, okrugli stolovi),
• doprinos unapređenju održivog razvoja orijentisanog na socijalnu dimenziju (promovisanjem društvenog ujedinjenja u borbi protiv siromaštva stvaranjem produktivnog zaposlenja ljudi), uključujući i promotivno obrazovne aktivnosti iz ove oblasti putem organizovanja i održavanja sajamskih manifestacija i izložbi,
• doprinos unapređenju održivog razvoja orijentisanog na ekološku dimenziju (podsticanje korišćenja alternativnih i obnovljivih izvora energije, unapređenje energetske efikasnosti), uključujući i promotivno-obrazovne aktivnosti iz ove oblasti putem organizovanja i održavanja sajamskih manifestacija i izložbi,
• sufinansiranje lokalnog učešća u programima i projektima odobrenih od strane drugih donatora, a koji doprinose unapređenju lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, realizacije ciljeva lokalne strategije održivog razvoja,
• obrazovanja, jačanja svesti i razvoja ljudskih resursa u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, i energetske efikasnosti i održivog razvoja,
• edukacija dece i učenika o ideji korišćenja energije iz obnovljivih izvora kao i o svim pozitivnim aspektima i uticaju korišćenja obnovljivih izvora energije,
• podsticanje i afirmisanje racionalne upotrebe energije sa jasnim konceptom i planom za unapređenje saznanja i edukaciju kojima se osnažuje "energetska svest" o obnovljivim izvorima energije,
• doprinos odgovornom ponašanju i aktivnom uključivanju organizacija, građana i institucija u unapređenju lokalnog ekonomskog, održivog razvoja i energetske efikasnosti.
II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA, PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA
Programi i projekti kojima se ostvaruju prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove i kriterijume u pogledu:
1) predlagača programa i projekta;
2) sadržine i kvaliteta programa i projekata;
3) uslova finansiranja programa i projekata;
4) forme predloga programa i projekata.
1. Predlagač programa i projekta
Predlagač programa/ projekta može biti udruženje/organizacija u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, koja ima svoje sedište po pravilu na teritoriji grada Kragujevca.
Predlagač programa/projekta mora da ispunjava sledeće opšte uslove:
1) da je registrovan u skladu sa zakonom;
2) da isključivo posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;
3) da su mu ciljevi osnivanja, utvrđeni osnivačkim aktom i statutom u skladu sa ciljevima utvrđenim članom 2. ovog Pravilnika;
4) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa i projekata;
5) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe i projekte;
6) da je opravdao sredstva dodeljena iz budžeta Grada za prethodnu budžetsku godinu po bilo kom osnovu.
Predlagač programa/ projekta ne može da:
1) bude u postupku likvidacije i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
2) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.
Predlagač programa/projekta će biti isključen iz procedure dodele sredstava u slučaju da je tokom postupka dodele sredstava:
1) bio predmet sukoba interesa;
2) skrivljeno, lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa i projekata ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;
3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju ili na organe i službena lica grada Kragujevca, tokom perioda procene programa/ projekta ili nekog prethodnog procesa dodele sredstava.
Podnosilac programa/projekta ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju svojih programa/ projekata u periodu od dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje sledećih okolnosti:
1) netačno ili nepotpuno obaveštavanje davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa i projekta;
2) svojim propustom nije izvršio ranije podržani program/ projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;
3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa/ projekta;
4) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;
5) prestane da ispunjava uslove koji su potrebni za dobijanje sredstava.
Udruženja/organizacije u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja mogu da podnose programe/projekte individualno ili udruženo sa drugim udruženjima/ organizacijama, ako ovim pravilnikom nije drugačije utvrđeno.
Partneri udruženja/organizacija koje učestvuju u kreiranju i realizaciji programa/projekata i troškovi koje oni naprave, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za udruženja/organizacije koja samostalno podnose predloge programa/projekata.
Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u program odnosno projekat kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta grada Kragujevca.
U slučaju partnerskih programa i projekata, samo jedno udruženje/ organizacija će biti direktno odgovorno za upravljanje finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu i projektu i za realizaciju programa i projekata, te shodno tome mora posedovati unutrašnju organizaciju finansijskog poslovanja koja će to i omogućiti.
Izjava o partnerstvu daje se na obrascu koji je propisan ovim pravilnikom.
2. Sadržina i kvalitet predloga programa/projekta
Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga programa i projekata jesu:
1) da je u skladu sa zakonom, usvojenim strateškim i planskim dokumentima u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na nivou Republike Srbije i grada Kragujevca;
2) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu/stalno otvorenom konkursu;
3) da se realizuje na teritoriji Kragujevca, odnosno da je od interesa za korisnike sa teritorije grada Kragujevca;
4) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;
5) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja u gradu Kragujevcu;
6) da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja;
7) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizacije;
8) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika kao i potrebne resurse za realizaciju;
9) da će se realizovati u godini za koju je program/projekat odobren;
10) da se ne može u dovoljnoj meri realizovati bez pomoći iz sredstava budžeta grada Kragujevca (program/projekat uopšte ne može da započne ili da se okonča) i da bi davanje finansijske pomoći bilo opravdano i prema osnovu i prema visini (supsidijarnost);
11) da je, po pravilu, obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa i projekata iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora.
12) da je po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa/projekata (u ratama).
Sadržina i kvalitet programa i projekta moraju biti takvi da obezbede uspeh programa i projekta, uzimajući u obzir faktore koje predlagač programa i projekta može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa i projekta, ali u priličnoj meri ili u potpunosti van kontrole predlagača.
3. Uslovi finansiranja programa i projekata
Predlozi programa/projekata se odobravaju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu planirani rezultati.
Programi i projekti se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa/projekta i likvidnih mogućnosti budžeta grada.
Nosilac odobrenog programa/projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava, vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Kragujevca za realizaciju programa/projekata neće se finansirati nabavka osnovnih sredstava za rad udruženja/organizacija.
Budžet (finansijski plan) programa i projekta predviđen predlogom programa i projekta treba da bude:
1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci, tako i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa i projekta;
2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i projekta i prikaže učešće svih izvora finansiranja;
3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa i projekta;
4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;
5) precizan - bez zaokruživanja iznosa, bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.
Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa i projekata su:
1) da su direktni troškovi realizacije aktivnosti opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije aktivnosti;
2) da se budžet sastoji iz neposrednih troškova realizacije aktivnosti u vezi nabavke opreme predviđene predlogom programa/projekata, materijalnih troškova, naknade/honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa/projekata i administrativnih troškova realizacije (opravdani direktni troškovi) i opravdanih indirektnih troškova nosioca aktivnosti (izdaci za komunalne usluge, troškove prevoza, naknade/honorare lica kod nosioca koji ne učestvuju neposredno u realizaciji programa/projekta, troškovi goriva, izdaci za komunikacije, i sl.) koji ne mogu biti veći od 20% od opravdanih direktnih troškova (namenjeni realizaciji nekog dela programa/projekta).
Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana koji se odnose na programe po pravilu se priznaju za:
1) ljudske resurse (naknada/honorar za lica angažovana na programu) - maksimalno 60% ukupnog budžeta;
2) nabavku opreme za realizaciju aktivnosti predviđenih predlogom programa/projekta - maksimalno 30% ukupnog budžeta;
3) materijalne i administrativne troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke i slično) - maksimalno 30% - ukupnog budžeta;
tako da ukupan zbir bude 100%.
Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj programa, troškovi za ljudske resurse mogu se priznati u iznosu većem od predviđenog u stavu 4. tačka 1. ovog člana.
Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana koji se odnose na projekte po pravilu se priznaju za:
1) nabavku opreme, usluga i dobara za realizaciju aktivnosti predviđenih predlogom projekta - maksimalno 70% ukupnog budžeta;
2) ljudske resurse (naknada za lica angažovana na projektu) - maksimalno 60% ukupnog budžeta;
3) materijalni i administrativni troškovi ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke i slično - maksimalno 30% ukupnog budžeta.
tako da ukupan zbir bude 100%.
Najmanje 10% od ukupnih troškova programa/projekata obezbeđenih iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora, potrebno je da budu uključeni u ukupne troškove programa/projekta.
Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa i projekta; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne, kupovina poklona; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).
4. Forme i dokumentacija predloga programa i projekata
Predlog programa/ projekta (obrazac 1) sadrži detaljne podatke o:
1) predlagaču programa/ projekta;
2) ljudskim resursima i ciljnim grupama u realizaciji programa i projekta i svojstvu u kome se angažuju;
3) ciljevima i očekivanim rezultatima;
4) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije;
5) indikatorima za ocenu uspešnosti projekta;
6) budžetu programa i projekta, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova;
7) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);
8) načinu praćenja realizacije i evaluacije rezultata.
Gradsko veće obrazuje Komisiju koja sprovodi javni poziv/stalno otvoreni konkurs i vrši procenu programa/ projekata iz oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca.
Komisija u svom sastavu ima predsednika i četiri člana.
Komisija donosi odluke većinom glasova od prisutnih članova.
Komisija vrši ocenu podnetih predloga, na osnovu ovog pravilnika, uslova i kriterijuma navedenih u javnom pozivu/stalno otvorenom konkursu i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa/projekata.
Komisija ima pravo i mogućnost da za predloge programa i projekta kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača, odnosno nosioca programa i projekta.
Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija u oblasti energetske efikasnosti i održivog razvoja.
U svom radu Komisija primenjuje Poslovnik o radu Gradskog veća.
Komisija će uzeti u razmatranje samo one predloge programa i projekata koji ispunjavaju sledeće formalne kriterijume:
1) da predlog programa i projekta prati propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o udruženju/organizaciji nosiocu programa i projekta i predloženom programu i projektu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje udruženja/organizacije;
2) da je predlog programa i projekta podnet na utvrđenom obrascu (Aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), ćiriličnim pismom;
3) da je jasan, potpun i istinit;
4) da je podnet u propisanom roku.
Izgled i sadržinu obrazaca na kojima se podnosi predlog programa/projekata propisaće se javnim pozivom, i to:
Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular; Obrazac broj 2 - Izjava o partnerstvu; Obrazac broj 3 Periodični izveštaj; Obrazac br. 4 - Završni izveštaj.
Obrasci predloga programa/projekta dostupni su na internet sajtu grada Kragujevca.
Uz Obrazac broj 1 - Aplikacioni formular obavezno se podnosi sva odgovarajuća dokumentacija kojom se dokazuju ispunjenost propisanih bližih kriterijuma predlagača programa i projekta i to:
- rešenje o upisu u Registar u Agenciji za privredne registre (APR);
- statut;
- kopija izveštaja o realizovanim aktivnostima u prethodnoj budžetskoj godini;
- radna biografija angažovanog osoblja;
- propratno pismo.
Predlog programa i projekta mora biti dostavljen u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, na prijemnom šalteru Gradske uprave ili preporučenom poštom na adresu Trg slobode 3 Kragujevac, sa naznakom:
"za Komisiju za sprovođenje javnog poziva/stalno otvorenog konkursa za dostavljanje predloga programa i projekata udruženja/organizacija u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja u cilju dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca"
Sva obavezna i prateća dokumentacija mora biti dostavljena u jednoj koverti ili paketu. Predlog programa i projekta čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).
Prednja strana koverte sa predlogom programa i projekta mora sadržati najmanje sledeće podatke:
1) naziv predloga programa/projekta kojim se ostvaruju prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti energetske efikasnosti i održivog razvoja;
2) naziv podnosioca predloga;
3) adresu podnosioca predloga;
4) oznaku: "Ne otvarati".
Ukoliko primljeni predlog programa/projekta nije podnet u skladu sa ovim članom, Komisija će ukazati bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i projekta i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku ne dužem od 15 dana.
Predlog programa i projekta koji nije podnet na utvrđenom obrascu ne uzima se uopšte u razmatranje.
Predlozi programa i projekata dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj programskim/projektnim kalendarom iz člana 18. ovog pravilnika.
III NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA, PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA
Postupak odobravanja programa se sprovodi prema sledećoj dinamici:
- 1. februar - Gradsko veće na predlog Gradske uprave nadležne za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, obrazuje Komisiju i donosi i objavljuje javni poziv na sajtu grada Kragujevca za izbor i procenu programa udruženja/organizacija u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja za narednu budžetsku godinu, rok za dostavljanje programa i okvirni iznos sredstava;
- 31. maj - Komisija utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog programa zadovoljavanja prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, za narednu budžetsku godinu i dostavlja ga Gradskom veću;
- 25. decembar - Komisija revidira preliminarni objedinjeni predlog programa, usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada Kragujevca za narednu godinu i dostavlja Gradskom veću konačni predlog za odobravanje programa;
- 30. decembar - Gradsko veće odlučuje o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima;
- 31. januar - Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.
Postupak odobravanja projekata se sprovodi prema sledećoj dinamici:
- 20. januar - Gradsko veće na predlog Gradske uprave nadležne za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, utvrđuje iznose za finansiranje/sufinansiranje projekata koji imaju za cilj ostvarivanje prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja;
- 20. februar - Gradsko veće na predlog Gradske uprave nadležne za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, obrazuje Komisiju za izbor projekata i javno objavljuje njen sastav i donosi i objavljuje stalno otvoreni konkurs. Komisija u najkraćem roku, a najmanje na svakih 60 dana predlaže projekte koji se mogu finansirati/sufinansirati po stalno otvorenom konkursu i dostavlja Gradskom veću predlog akta o odobravanju sredstava iz budžeta grada za finansiranje/sufinansiranje projekta u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja;
- 30. decembar - Komisija objavljuje konačnu listu odobrenih projekata udruženjima/organizacijama u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na zvaničnom sajtu Grada.
Rokovi iz stava 1. i 2. ovog člana predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.
Javni poziv, stalno otvoreni konkurs i javna obaveštenja, kao i sastav komisije u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet sajtu grada Kragujevca.
U tekstu javnog poziva/stalno otvorenog konkursa može se utvrditi maksimalni dozvoljeni iznos po programu i projektu u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca i rok za dostavljanje programa/projekta.
U javnom pozivu za dostavljanje predloga programa u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, okvirna visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, za koje se odobravaju programi u skladu sa ovim pravilnikom, krajnjim rokom do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.
U stalno otvorenom konkursu za dostavljanje predloga projekata u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi projekti, a posebno: predmet stalno otvorenog konkursa, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet stalno otvorenog konkursa u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja za koje se odobravaju projekti u skladu sa ovim pravilnikom, krajnjim rokom do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi projekata, datum obaveštavanja nosioca projekta o odobrenim projektima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi stalno otvorenog konkursa.
Broj predloga projekata koji mogu biti podneti po stalno otvorenom konkursu i koji mogu biti odobreni može biti određen u tekstu stalno otvorenog konkursa na sledeći način:
1) dozvoljava se dostava više predloga projekta, ali se odobrava samo jedan;
2) dozvoljava se da udruženje/organizacija može biti partner u većem broju projekata, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim projektima.
Postupak izbora, odnosno odobrenja programa i projekata koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u dve faze.
U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije podnosioca predloga programa i projekta, odnosno nosioca programa i projekta, forme i adekvatnosti predloženog programa i projekta.
Predlog programa i projekta u prvoj fazi, biće ocenjen na bazi tabele za administrativnu proveru.
Tabela 1 - Obavezni/eliminacioni kriterijumi
R. br. |
Obavezni administrativni kriterijumi |
1 |
Popunjen obrazac predloga programa/projekta dostavljen u roku definisanim javnim pozivom |
2 |
Dva primerka originalnog obrasca predloga programa/projekta |
3 |
Elektronska verzija na CD-u |
4 |
Uz predlog programa/projekta dostavljeni Prilozi propisani javnim pozivom |
5 |
Izjava o partnerstvu popunjena i potpisana od strane svih partnera u programu/projektu |
6 |
Budžet je sastavni deo predloga programa /projekta |
7 |
Organizacija je registrovana za oblast za koju konkuriše |
8 |
Izjava o obezbeđenosti sopstvenog učešća u iznosu od 10% |
9 |
Ispunjeni kriterijumi utvrđeni javnim pozivom |
Podneti predlog programa/projekta boduje se u drugoj fazi prema Tabeli za ocenjivanje predloga programa/projekta.
Tabela 2 - Ukupan broj bodova po kriterijumima za ocenjivanje predloga programa/projekta
Kategorija |
Ukupan broj bodova |
1. Relevantnost predloženih aktivnosti |
40 |
1.1 U kojoj meri je predlog projekta relevantan za ostvarivanje ciljeva određenih pozivom za podnošenje predloga? |
15 |
1.2 U kojoj meri je predlog projekta relevantan za naročite potrebe i ograničenja ciljne grupe? |
15 |
1.3 U kojoj meri je predlog projekta usklađen sa ciljevima sadržanim u strateškim dokumentima na lokalnom ili nacionalnom nivou? |
10 |
2. Delotvornost predloženih aktivnosti |
20 |
2.1 Da li su aktivnosti koje su predložene prikladne, praktične i u skladu sa ciljevima i očekivanim rezultatima? |
5 |
2.2 Da li su planirane aktivnosti precizno definisane i ostvarive? |
5 |
2.3 Da li predlog projekta sadrži indikatore rezultata aktivnosti koji se mogu objektivno verifikovati? |
5 |
2.4 U kojoj meri je koherentan ukupni plan aktivnosti? (Naročito - da li ukazuje na analizu datih problema, uzima u obzir spoljne faktore i predviđa evaluaciju?) |
5 |
3. Održivost |
20 |
3.1 Da li će aktivnosti imati kvalitativni uticaj na ciljne grupe? |
5 |
3.2 Da li će predlog projekta proizvesti efekat širenja uticaja? (uključujući i obim ponavljanja, širenja i razmene informacija) |
5 |
3.3 Da li su očekivane predložene aktivnosti održive: |
10 |
4. Budžet i ekonomičnost predloženih aktivnosti |
20 |
4.1 Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući? |
10 |
4.2 Da li su predviđeni troškovi adekvatni za izvršenje aktivnosti? |
10 |
Maksimalan broj bodova |
100 |
Ukoliko je program/projekat odobren u prvoj fazi, pristupa se drugoj fazi u kojoj se vrši procena kvaliteta predloga programa i projekta u skladu sa bodovanjem iz člana 21. ovog pravilnika.
Nakon izvršene procene kvaliteta programa i projekta, Komisija u okviru druge faze odbija programe/projekte u slučaju da imaju ispod 60 poena:
O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi komisije.
Tehničku i administrativnu pomoć Komisiji pruža lice zaposleno u Gradskoj upravi nadležnoj za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja.
Pre donošenja konačnog predloga za odobravanje ili neodobravanje programa/projekta i visini sredstava za realizaciju programa/projekta, Komisija može podnosiocu predloga programa/projekata sugerisati da izvrši određene modifikacije predloga programa/projekata, u odnosu na planirani budžet i sadržinu (planirane aktivnosti) programa/projekta.
Ukoliko je predloženi program/projekat prošao prethodne dve faze, Komisija donosi konačan predlog za odobravanje ili neodobravanje programa/projekta i visinu sredstava za realizaciju programa/projekta.
Odluku o predlogu Komisije donosi Gradsko veće.
Odluka iz stava 1. ovog člana se donosi u zavisnosti od: broja podnetih predloga; broja bodova predloženog programa/projekta; ispunjenosti kriterijuma iz ovog pravilnika; ukupne sume predviđene za finansiranje programa/projekta u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja u gradu Kragujevcu; da li je za nosioca programa/projekta utvrđeno, u skladu sa ovim pravilnikom, da je od značaja za grad Kragujevac.
O odobrenju programa/projekta obaveštavaju se podnosioci predloga programa/projekta u roku od 15 dana od dana donošenja odluke iz stava 2. ovog člana.
Predlozi programa/projekata se ne vraćaju podnosiocima predloga.
Sa nosiocem odobrenog programa/projekta Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa/projekta u skladu sa ovim pravilnikom.
Ukoliko se nosilac odobrenog programa/projekta ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa/projekta.
Ukoliko su odlukom Gradskog veća odobrena manja sredstva za realizaciju programa/projekta nego što su tražena predlogom programa/projekta, nosilac programa/projekta je pre zaključenja ugovora obavezan da, u roku iz stava 2. ovog člana, precizira aktivnosti i budžet programa/projekta u skladu sa visinom raspoloživih sredstava i da o tome Komisiji dostavi dopunu, odnosno izmenu predloga programa/projekta, ili da obavesti Komisiju o dodatnom izvoru finansiranja nedostajućih sredstava, a u suprotnom se smatra da je odustao od predloga programa/projekta.
Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa/projekta prenosi se nosiocu programa/projekta u skladu sa ugovorom, rešenjem Gradonačelnika, zahtevom i odobrenim kvotama budžeta grada Kragujevca.
Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana nosiocu programa/projekta neće se vršiti u slučaju da je poslovni račun nosioca u blokadi.
IV IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA I PROJEKTA
Nosioci odobrenih programa/projekata obavezni su da Gradskoj upravi nadležnoj za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa/projekata, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa/projekata ili delova programa/projekata i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca.
Gradska uprava nadležna za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, može obustaviti dalje finansiranje programa/projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa/projekta ako nosilac odobrenog programa/projekta ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ovim pravilnikom i ugovorom.
Gradska uprava nadležna za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, prihvata samo one izveštaje o realizaciji programa/projekata koji su podneti na propisanom obrascu.
Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa/projekata, na Obrascu broj 3.
Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa/projekata koji ne dostave periodični izveštaj.
Nosilac programa/projekta je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa/projekta, a u skladu sa ugovorom o finansiranju dostavi Gradskoj upravi nadležnoj za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa/projekta, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom.
Završni izveštaj se podnosi na Obrascu broj 4.
Podnosioci odobrenog programa/projekta u završnom izveštaju o realizaciji programa/projekta vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).
Nosioci programa/projekta koji ne utroše primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože zbog čega sredstva nisu utrošena i da traže odobrenje da se sredstva prenesu u naredni period.
Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa/projekta je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj tih sredstava u budžet grada Kragujevca.
Nosioci odobrenih programa/projekata najmanje jednom godišnje čine dostupnim javnosti izveštaje o svom radu, obimu, načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskoj upravi nadležnoj za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa/projekta i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.
Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa/projekta u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca kojima su dodeljena sredstava iz budžeta grada Kragujevca mora biti istaknuto da se program/projekat finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.
V KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA I PROJEKATA
Nosilac odobrenog programa/projekta kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca.
Nosilac programa/projekta je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Gradskoj upravi nadležnoj za lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, sprovođenje kontrole realizovanja programa/projekta i utroška sredstava.
Nosilac odobrenog programa/projekta dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa/projekta deset godina od dana kada je taj program/projekat završen, ako zakonom nije drukčije određeno.
Nosilac programa/projekta je u obavezi da ovlašćenim licima grada Kragujevca omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa/projekta i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.
Nosilac programa/projekta je u obavezi da omogući ovlašćenim licima grada Kragujevca uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa/projekta.
Stavke realizacije budžeta programa/projekta mogu da odstupaju od odobrenih cifara ako su ispunjeni sledeći uslovi kumulativno:
1) da varijacija u budžetu ne ugrozi osnovni cilj programa/projekta;
2) ako same varijacije u budžetu ne prelaze 15% od originalno odobrene sume novca u okviru budžeta.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa/projekta može da napravi korekciju u budžetu i da o tome obavesti Gradsku upravu nadležnu za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja. Ovaj metod ne sme se koristiti da se nadomeste opšti troškovi.
U svim drugim slučajevima, mora se unapred podneti pisani zahtev Gradskoj upravi nadležnoj za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje.
Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa/projekta prekida se i jednostrano se raskida ugovor o realizaciji programa/projekta ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi:
1) nosilac programa/projekta netačno ili nepotpuno obavesti Gradsku upravu nadležnu za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa/projekta;
2) nosilac programa/projekta, odnosno udruženje/organizacija koja realizuje program/projekat svojom krivicom ne izvrši program/projekat u celosti, u utvrđenim rokovima, ili ga izvrši u nebitnom delu;
3) nosilac programa/projekta upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ne poštuje vremensku dinamiku ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju osiguranja realizacije programa/projekta;
4) udruženje/organizacija koja realizuje program/projekat prestala je da ispunjava uslove koji su na osnovu ovog pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;
5) udruženje/organizacija koja sprovodi program/projekat ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze o ostvarivanju programa/projekta ili delova programa/projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca, iako ga je nadležni organ grada Kragujevca prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice.
Gradska uprava nadležna za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja, vrši nadzor nad realizacijom programa/projekata i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava.
Gradsko veće pokreće bez odlaganja postupak za vraćanje sredstava dobijenih iz budžeta grada Kragujevca za realizovanje programa/projekta udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja u celosti ili delimično, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko na osnovu nadzora iz stava 1. ovog člana ili na osnovu dobijenih izveštaja utvrdi da su ispunjeni uslovi iz člana 33. ovog pravilnika, na predlog Gradske uprave nadležne za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja.
Nosilac programa/projekta, Gradsko veće kao i Gradska uprava nadležne za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa/projekta, kada do neizvršenja dođe usled nenamernog požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara bilo nosioca programa/projekta, bilo Gradskog veća.
Gradska uprava nadležna za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja stavlja na uvid javnosti godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca.
Gradska uprava nadležna za poslove lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja vrši, po završetku odobrenog programa/projekta i dobijanju izveštaja o realizaciji programa/projekta od strane nosilaca programa/projekta, analizu realizacije programa/projekta i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim pravilnikom i o tome dostavlja izveštaj Gradskom veću.
U slučaju da Gradsko veće oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa/projekta, zatražiće od nosioca programa/projekta da utvrdi odgovornost lica koja su realizovala program/projekat i o tome će obavestiti javnost.
Nosilac programa/projekta iz stava 2. ovog člana obavezan je da obavesti Gradsko veće o merama koje su preduzete s ciljem utvrđivanja odgovornosti lica koja su neuspešno realizovala odobreni program/projekat, a u protivnom ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odredbe ovog pravilnika koje propisuju rokove za podnošenje i odobravanje programa udruženja/organizacija odnose se na programe koji će se realizovati od 2017. godine.
Rokove za podnošenje i odobravanje programa udruženja/organizacija u 2016. godini utvrdiće Komisija iz člana 14. stav 1. ovog pravilnika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Republika Srbija
GRAD KRAGUJEVAC
UDRUŽENJA/ORGANIZACIJA U OBLASTI LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA, ENERGETSKE EFIKASNOSTI I ODRŽIVOG RAZVOJA KOJI SU OD ZNAČAJA ZA GRAD KRAGUJEVAC U 20____. GODINI |
NAZIV UDRUŽENJA/ORGANIZACIJE: _____________________
APLIKACIONI FORMULAR
|
1. PODACI O PODNOSIOCU PREDLOGA PROGRAMA/PROJEKTA
Pun naziv: |
|
Sedište i adresa: |
|
Broj telefona: |
|
E-mail: |
|
Internet strana (Web strana) |
|
Osoba za kontakt (ime, prezime, adresa, mejl, telefon, mobilni telefon: |
|
Broj žiro računa i naziv i adresa banke: |
|
Poreski identifikacioni broj: |
|
Organ kod koga je organizacija registrovana i registarski broj |
|
Ime i prezime, funkcija, datum izbora i dužina mandata lica ovlašćenog za zastupanje, adresa, mejl, telefon, mobilni telefon |
|
Ime i prezime predsednika organa uprave organizacije, adresa, mejl i telefon |
|
Ukupan broj zaposlenih |
|
Datum održavanja poslednje sednice Skupštine |
|
Ukupni prihodi u prethodnoj godini. |
|
Planirani prihodi u tekućoj godini. |
|
Da li postoje ograničenja u korišćenju imovine i obavljanju delatnosti (stečaj, likvidacija, zabrana obavljanja delatnosti) |
|
Da li organizacija ima u toku sudske i arbitražne sporove (koje i vrednost spora) |
|
Da li je organizacija u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjena za prekršaj ili privredni prestup vezan za njenu delatnost |
|
Da li organizacija ima blokadu računa, poreske dugove ili dugove prema gradu Kragujevcu. |
|
Broj ugovora o realizaciji programa/projekta u Gradu Kragujevcu u prethodnoj godini |
|
Naziv programa/projekta koji je u prethodnoj godini finansiran iz javnih prihoda, datum podnošenja izveštaja i da li je realizacija programa/projekta pozitivno ocenjena |
|
1. Naziv programa/projekta (od 5 do 10 reči)
2. Lokacija(e) (navesti sve lokacije na kojima se realizuju aktivnosti)
3. Iznos koji se potražuje
Ukupni troškovi |
Iznos koji se potražuje od |
% ukupnih troškova |
|
|
|
4. Kratak sadržaj (opis) - ukratko predstaviti:
5. Opravdanost programa/projekta:
5.1. Kako se program/projekat uklapa u ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja
5.2. Problemi i moguće prepreke za realizaciju programa/projekta
5.3. Ciljne grupe i procenjen broj direktnih i indirektnih korisnika
5.4. Razlozi za odabir ciljnih grupa i aktivnosti
5.5. Povezanost programa/projekta sa ciljnim grupama
6. Detaljan opis aktivnosti kojima će se program/projekat realizovati - navesti hronološki sve aktivnosti koje će se realizovati u okviru programa/projekta, i svaku opisati sa jednim ili dva pasusa u kojima će se navesti podaktivnosti, koje će ciljne grupe biti obuhvaćene, kako će se realizovati, šta će biti uloga svakog od partnera.
7. Vreme realizacije programa/projekta i dinamika realizacije (trajanje i plan aktivnosti):
7.1. Vreme
7.2. Vreme početka realizacije
7.3. Vreme završetka realizacije
7.4. Aktivnosti po mesecima
NAZIV |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Realizator |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(označavanje se vrši sa XX)
8. Ljudski resursi i ciljne grupe u realizaciji programa/projekta:
8.1. Rukovodilac programa/projekta (ime, prezime, zvanje, funkcija, dosadašnje iskustvo)
8.2. Broj učesnika (ukupan broj i broj po kategorijama-ulogama u programu/projektu)
8.3. Tim koji se predlaže za realizaciju programa/projekta (po funkcijama)
8.4. Organizacije partneri (opis partnera) i razlozi za predloženu ulogu svakog partnera
9. Kapacitet nosioca programa/projekta za upravljanje i realizaciju programa/projekta:
9.1. Iskustva nosioca programa/projekta u sličnim programima/projektima i aktivnostima
9.2. Resursi (ljudski i materijalni)
10. Sredstva za realizaciju programa/projekta (oprema i drugi kapaciteti) - koja je oprema potrebna za realizaciju programa/projekta i koji su to kapaciteti sa kojima nosilac programa/projekta već raspolaže
11. Ciljevi i očekivani rezultati programa/projekta:
11.1. Opis opšte svrhe koja se želi postići realizacijom
11.2. Opis rezultata - koristi koje nastaju kao posledica uspešno izvedenih aktivnosti; uticaj na ciljne grupe; publikacije i ostali proizvodi; mogućnost ponavljanja i dr.
12. Da li je program/projekta povezan sa prethodno realizovanim programima/projektima (ukoliko postoji takva veza i na koji način)?
13. Evaluacija programa/projekta (kako će se pratiti realizacija, uključujući i namensko korišćenje sredstava i vršiti ocenjivanje realizacije; hoće li evaluacija biti unutrašnja ili spoljna):
13.1. Kako će se pratiti realizacija?
13.2. Kako će se pratiti namensko korišćenje sredstava?
13.3. Plan evaluacije - Koje će se procedure za procenu uspešnosti programa/projekta koristiti (sa stanovišta efikasnosti, uspešnosti, uticaja, relevantnosti i održivosti) - ko će raditi evaluaciju, kada, šta se ocenjuje, šta će se, kako i zašto pratiti i ocenjivati; indikatori uspešnosti realizacije programa/projekta?
14. Budžet programa/projekta - plan finansiranja i troškovi (vrsta troškova i visina potrebnih sredstava):
14.1. Ukupna vrednost programa/projekta:
14.2. Nefinansijsko učešće:
14.3. Budžet programa/projekta:
14.4. Vremenski plan upotrebe sredstava:
Potrebna sredstva za realizaciju:
OČEKIVANI IZVORI PRIHODA |
Visina planiranih sredstava |
Grad Kragujevac |
|
Druge javne vlasti (navesti koje) |
|
Sopstvena sredstva |
|
Sponzori (koji) |
|
Donatori (koji) |
|
Ostali izvori |
|
UKUPNI PRIHODI |
|
Troškovi realizacije (bruto):
VRSTA TROŠKOVA |
JED. MERE |
BROJ JED. |
CENA po jedinici |
UKUPNO |
Direktni opravdani troškovi |
|
|
|
|
1. troškovi putovanja i dnevnice za lica koja neposredno učestvuju u realizaciji programa/projekta |
|
|
|
|
2. troškovi kupovine opreme |
|
|
|
|
3. troškovi smeštaja i ishrane |
|
|
|
|
4. troškovi kotizacije za učešće |
|
|
|
|
5. troškovi iznajmljivanja prostora i opreme |
|
|
|
|
6. honorari lica koja učestvuju u realizaciji programa/projekta |
|
|
|
|
7. transport opreme |
|
|
|
|
8. osiguranje |
|
|
|
|
9. finansijske usluge (bankarske i knjigovodstvene) |
|
|
|
|
10. širenje informacija i komunikacije (marketing); nabavka propagandnog materijala |
|
|
|
|
11. prevod dokumenata |
|
|
|
|
12. štampanje publikacija i materijala |
|
|
|
|
13. troškovi honorara zaposlenih stručnih lica na realizaciji programa/projekta (bruto zarada) |
|
|
|
|
14. sprovođenje javnih nabavki |
|
|
|
|
15. nabavka stručne literature i kompjuterskih programa |
|
|
|
|
16. |
|
|
|
|
Ukupni direktni troškovi |
|
|
|
|
Indirektni opravdani troškovi nosioca programa/projekta |
|
|
|
|
1. Honorari angažovanih lica |
|
|
|
|
2. Materijalni troškovi |
|
|
|
|
3. Administrativni troškovi |
|
|
|
|
Ukupni indirektni troškovi |
|
|
|
|
UKUPNO |
|
|
|
|
15. Kako će realizovanje programa/projekta biti medijski podržano:
16. Održivost programa/projekta
17. Posebne napomene:
KONTROLNI LIST PRILOGA UZ PREDLOG PROGRAMA/PROJEKTA
Nosilac programa/projekta:
Br. |
Obavezni prilozi |
Popunjava podnosilac |
Popunjava nadležno lice Grada Kragujevca |
Napomene |
1. |
propratno pismo |
|
|
|
2. |
kopija rešenja o registraciji organizacije |
|
|
|
3. |
dva primerka obrasca predloga programa/projekta popunjena i overena |
|
|
|
4. |
Kopija ugovora o otvaranju namenskog računa sa bankom |
|
|
|
5. |
odluke o sufinansiranju programa/projekta ili potvrda namere o sufinansiranju programa/projekta |
|
|
|
6. |
kopija statuta |
|
|
|
7. |
kopija godišnjeg izveštaja i završnog računa za prethodnu godinu i finansijskog plana za tekuću godinu |
|
|
|
8. |
pismo o namerama od izdavača ili medijskih kuća ukoliko je programom/projektom predviđeno besplatno štampanje ili objavljivanje određenih promotivnih materijala |
|
|
|
9. |
odluka nadležnog organa nosioca programa/projekta o utvrđivanju predloga godišnjeg programa/projekta |
|
|
|
10. |
Izjavu o partnerstvu popunjenu i potpisana i overena od strane svih partnera u programu/projektu |
|
|
|
11. |
Kopija rešenja o dodeli PIB-a (ako PIB nije sadržan u rešenju o registraciji) |
|
|
|
|
Neobavezni prilozi |
|
|
|
1 |
Analize, studije, |
|
|
|
2 |
Pregledi podataka |
|
|
|
3. |
|
|
|
|
IZJAVA
o prihvatanju obaveze potpisnika/korisnika sredstava budžeta grada Kragujevca:
Kao odgovorno lice podnosioca predloga programa/projekta
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljujem:
- da udruženje/organizacija nije u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
- da nema blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema gradu Kragujevcu;
- da nije u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.
1. Izjavljujem da smo upoznati i saglasni da Gradsko veće nije u obavezi da odobri i finansira predloženi program/projekat.
2. Izjavljujem, pod materijalnom i krivičnom odgovornošću, da su podaci navedeni u ovom obrascu i dokumentima podnetim uz ovaj obrazac istiniti i verodostojni.
3. Izjavljujem da Gradsko veće može smatrati da je predlog programa/projekta povučen ukoliko se ne odazovemo pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana poziva ili ne izvršim tražena preciziranja i intervencije u predlogu programa/projekta.
Mesto i datum: _____________________________
|
M.P. |
|
_________________________ |
|
__________________________________ |
RUKOVODILAC PROGRAMA/PROJEKTA |
|
LICE OVLAŠĆENO ZA ZASTUPANJE PODNOSIOCA PREDLOGA PROGRAMA/PROJEKTA |
UPUTSTVA KOJE SE ODNOSI NA PODNOŠENJE PREDLOGA PROGRAMA/PROJEKTA:
- Pri kreiranju programa/projekta i popunjavanju obrasca treba voditi računa da program/projekat mora da ispunjava uslove i kriterijume iz Pravilnika o odobravanju i finansiranju programa i projekata kojima se ostvaruju prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca
- Predlog programa/projekta treba da prati Propratno pismo u kome se navode najosnovnije informacije o organizaciji i predloženom programu/projektu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava). Propratno pismo potpisuje lice ovlašćeno za zastupanje organizacije;
- Za nabavku dobara i usluga potrebnih za realizaciju programa/projekta mora se planirati sprovođenje javne nabavke u skladu sa zakonom;
- Iz budžeta grada Kragujevca se finansiraju samo programi/projekti onih organizacija u oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, energetske efikasnosti i održivog razvoja koje imaju svoje sedište na teritoriji Grada Kragujevca;
- Troškovi realizacije programa/projekta moraju biti u okviru svake stavke razdvojeni na podtroškove, prema vrsti, sa međuzbirom (npr. 1. putni troškovi - 1.1. putni troškovi u zemlji, 1.2. putni troškovi u inostranstvu, 1.3 dnevnice u zemlji, 1.4. dnevnice u inostranstvu, međuzbir Putni troškovi.).
- Obavezno treba poštovati formu pri popunjavanju obrasca i ništa ne menjati u odnosu na već unet tekst u obrascu (nemojte brisati, menjati redosled pitanja i sl.). Program/projekat treba napisati tako što se u obrascu odgovara na postavljena pitanja - ništa se ne "podrazumeva".
- Obrazac treba popuniti fontom arial 10, bez proreda. Jedino dozvoljeno odstupanje je "bold" ili" italik", ako se nađe za potrebno.
- Obrazac obavezno potpisati plavom hemijskom ili penkalom i pečatiran od strane podnosioca.
NAPOMENA: U zavisnosti da li udruženje/organizacija podnosi predlog programa ili projekta u aplikacionom formularu označiti delove koje se odnose na projekte/programe, odnosno nepotrebno precrtati (program/projekat)
(npr. ukoliko se podnosi predlog programa navesti: Naziv programa/projekta)
Republika Srbija
GRAD KRAGUJEVAC
ZAVRŠNI IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA/PROJEKTA
Naziv programa/projekta |
|
Naziv nosioca programa/projekta |
|
Telefon |
|
Faks |
|
|
|
Adresa |
|
Lice ovlašćeno na zastupanje |
|
Rukovodilac programa/projekta |
|
Broj ugovora |
|
1. Vremenski period za koji se podnosi izveštaj:
Početak realizacije |
|
Završetak programa/projekta |
|
2. Kratak opis ciljeva programa/projekta koji su trebali biti postignuti:
3. U kojoj meri je program/projekat realizovan:
4. Opis postignutih rezultata:
5. Broj korisnika i struktura korisnika obuhvaćenih programom/projektom:
6. Neposredni učesnici na realizaciji programa/projekta:
6.1 Broj učesnika (ukupno i po kategorijama):
6.2. Tim koji je realizovao program/projekat
6.3. Organizacije partneri koje su učestvovale u programu/projektu:
7. Realizacija budžeta programa/projekta (finansijski izveštaj može biti podnet kao poseban prilog):
7.1. Prihodi
IZVOR PRIHODA |
Visina sredstava |
Grad Kragujevac |
|
Druge javne vlasti (navesti koje) |
|
Sopstvena sredstva |
|
Sponzorstvo |
|
Donatorstvo |
|
Ostali izvori (precizirati koji) |
|
UKUPNI PRIHODI |
|
7.2. Obračun troškova (svaki trošak mora biti opravdan priloženim fotokopijama računa (ili dokumenat koji su osnov za isplatu - ugovor, odluka nadležnog organa), overenim pečatom nosioca programa/projekta, izdatim na organizaciju nosioca programa/projekta i izvodima iz banke/Trezora kojima se dokumentuju odgovarajuća plaćanja. Svaki trošak se označava odgovarajućim brojem od 1 i dalje. U obračun se upisuje naziv i vreme nastanka troška i svaki pojedinačni iznos).
NAPOMENA: U zavisnosti da li udruženje/organizacija podnosi predlog programa ili projekta u aplikacionom formularu označiti delove koje se odnose na projekte/programe, odnosno nepotrebno precrtati (program/projekat)
(npr. ukoliko se podnosi predlog programa navesti: Naziv programa/projekta)
SPECIFIKACIJA RASHODA ZA REALIZACIJU PROGRAMA/PROJEKTA
|
VRSTA TROŠKA |
Broj računa/fakture po kojoj je izvršeno plaćanje |
Naziv pr. lica kome je izvršeno plaćanje |
Broj izvoda iz banke i datum transakcije |
IZNOS |
|
DIREKTNI OPRAVDANI TROŠKOVI REALIZACIJE PROGRAMA/PROJEKTA |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
Direktni troškovi ukupno |
|
|
|
|
|
INDIREKTNI OPRAVDANI TROŠKOVI NOSIOCA PROGRAMA/PROJEKTA |
|
|
|
|
1. |
Honorari zaposlenih |
|
|
|
|
2. |
Materijalni troškovi |
|
|
|
|
3. |
Administrativni troškovi |
|
|
|
|
|
Indirektni troškovi ukupno |
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
8. Kratak opis problema koji su se javili tokom realizacije programa/projekta:
Datum ___________________
|
|
M.P. |
RUKOVODILAC PROGRAMA/PROJEKTA |
|
LICE OVLAŠĆENO ZA ZASTUPANJE |
________________________________ |
|
________________________________ |
Datum prijema izveštaja: |
|
Izveštaj pregledao i ocenio: |
|
Izveštaj prihvaćen i pozitivno ocenjen |
DA NE |
Datum: |
|
Potpis službenog lica Grada Kragujevca |
|
Republika Srbija
GRAD KRAGUJEVAC
PERIODIČNI IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA/PROJEKTA
Naziv programa / projekta |
|
Naziv nosioca programa / projekta |
|
Telefon |
|
Faks |
|
|
|
Adresa |
|
Lice ovlašćeno na zastupanje |
|
Rukovodilac programa/ projekta |
|
1. Vremenski period za koji se podnosi izveštaj:
Početak realizacije |
|
Završetak faze |
|
Planirani kraj programa/projekta |
|
Procenjeni kraj programa/projekta |
|
2. U kojoj meri je program/projekat realizovan (realizovane i planirane aktivnosti navesti prema odobrenom programu/projektu)
AKTIVNOSTI REALIZOVANE U PERIODU IZVEŠTAVANJA |
||||||
RB akt. |
Aktivnost |
Realizator |
Period sprovođenja aktivnosti |
RB rezult. |
Rezultat |
|
Datum početka |
Datum završetka |
|||||
1.1 |
|
|
dd.mm.gggg |
dd.mm.gggg |
1.1.1 |
|
1.2 |
|
|
|
|
1.2.1 |
|
... |
|
|
|
|
… |
|
2.1 |
|
|
|
|
2.1.1 |
|
2.2 |
|
|
|
|
2.2.1 |
|
... |
|
|
|
|
… |
|
AKTIVNOSTI PLANIRANE U NAREDNOM PERIODU |
|||||
RB akt. |
Aktivnost |
Planirani datum početka |
Planirani datum završetka |
RB rezult. |
Rezultat |
1.1 |
|
dd.mm.gggg |
dd.mm.gggg |
1.1.1 |
|
1.2 |
|
|
|
1.2.1 |
|
... |
|
|
|
… |
|
2.1 |
|
|
|
2.1.1 |
|
... |
|
|
|
... |
|
2.2 |
|
|
|
2.2.1 |
|
|
|
|
|
... |
|
3. Kratak opis problema koji su se javili tokom realizacije programa/ projekta; uočeni
rizici za dalju realizaciju programa/ projekta; zahtevi za promenama:
1.1. Opis problema
1.2. Uočeni rizici
1.3. Zahtevi/predlozi za promenama
4. Sredstava koja su obezbeđena za realizaciju programa/ projekta:
IZVOR PRIHODA |
Visina sredstava |
Grad Kragujevac |
|
Druge javne vlasti (navesti koje) |
|
Sopstvena sredstva |
|
Sponzorstvo |
|
Donatorstvo |
|
Ostali izvori (precizirati koji) |
|
UKUPNI PRIHODI |
|
5. Obračun troškova
5.1. REKAPITULACIJA TROŠKOVA
|
INDIREKTNI OPRAVDANI TROŠKOVI |
VREME |
IZNOS |
1. |
Indirektni troškovi ukupno |
|
|
|
DIREKTNI OPRAVDANI TROŠKOVI |
|
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
|
Direktni troškovi ukupno |
|
|
|
UKUPNI TROŠKOVI PROGRAMA/PROJEKTA |
|
|
Datum _____________________
|
M.P. |
|
RUKOVODILAC PROGRAMA/PROJEKTA |
|
LICE OVLAŠĆENO ZA ZASTUPANJE |
___________________________ |
|
________________________________ |
NAPOMENA: U zavisnosti da li udruženje/organizacija podnosi predlog programa ili projekta u aplikacionom formularu označiti delove koje se odnose na projekte/programe, odnosno nepotrebno precrtati (program/projekat)
(npr. ukoliko se podnosi predlog programa navesti: Naziv programa/projekta)
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD KRAGUJEVAC
Izjava o partnerstvu treba biti potpisana i dostavljena uz aplikacioni formular za sve ključne partnere na programu/ projektu
NAZIV PROGRAMA/PROJEKTA:
NOSILAC PROGRAMA/PROJEKTA:
Svojim potpisom potvrđujemo sledeće:
• Upoznati smo sa predlogom programa/ projekta i razumeli smo svoju ulogu u programu/projektu, te obaveze koje proizilaze iz istog, ukoliko bude odobren za finansiranje.
• Svojim kapacitetima (ljudskim i materijalnim) možemo obezbediti uspešno sprovođenje aktivnosti u koje ćemo biti uključeni i za koje ćemo biti odgovorni.
• Saglasni smo da nosilac programa / projekta bude nosilac programskih/ projektnih aktivnosti, upravlja programom/ projektom, te u slučaju da program/ projekat bude odobren, potpiše ugovor sa gradom Kragujevcom, kao i eventualni aneks ugovora.
• Preuzimamo obavezu redovnog planiranja i izveštavanja u programskom/ projektnom i finansijskom segmentu programa / projekta prema nosiocu programa/ projekta, a u skladu sa zahtevima iz ugovora potpisanog između grada Kragujevca i nosioca programa/ projekta.
• Nosiocu programa/ projekta i gradu Kragujevcu ćemo omogućiti nadzor nad svim programskim / projektnim aktivnostima, kao i finansijskog poslovanja u vezi sa ovim programom/projektom.
Organizacija - partner: |
|
Zastupnik: |
|
Funkcija: |
|
Potpis: |
|
Datum, mesto, pečat: |
|
NAPOMENA: U zavisnosti da li udruženje/organizacija podnosi predlog programa ili projekta u aplikacionom formularu označiti delove koje se odnose na projekte/programe, odnosno nepotrebno precrtati (program/projekat)
(npr. ukoliko se podnosi predlog programa navesti: Naziv programa /projekta)