PRAVILNIKO PROGRAMU I NAČINU SPROVOĐENJA ISPITA ZA INSPEKTORA("Sl. glasnik RS", br. 81/2015 i 37/2016) |
Ovim pravilnikom propisuju se program i način sprovođenja ispita za inspektora, sastav i način rada Komisije za sprovođenje ispita za inspektora (u daljem tekstu: Komisija) i izdavanje uverenja o položenom ispitu za inspektora.
Inspektori polažu ispit u skladu sa Programom ispita za inspektora (u daljem tekstu: Program), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Kandidati koji imaju položen pravosudni ispit oslobođeni su polaganja oblasti "Opšti upravni postupak i osnovi upravnih sporova", dela o osnovima prava privrednih društava i drugih privrednih subjekata iz oblasti "Osnovi prava privrednih društava i drugih privrednih subjekata i privrednog poslovanja" i oblasti "Osnovi kaznenog prava i kaznenih postupaka", u okviru prvog dela ispita.
Kandidati iz upravne inspekcije oslobođeni su polaganja oblasti "Osnovi prava privrednih društava i drugih privrednih subjekata i privrednog poslovanja", u okviru prvog dela ispita.
Kandidati koji imaju položen stručni ispit koji obuhvata oblasti opšteg upravnog postupka i osnova upravnih sporova, odnosno kaznenog prava i kaznenih postupaka oslobođeni su polaganja oblasti "Opšti upravni postupak i osnovi upravnih sporova", odnosno oblasti "Osnovi kaznenog prava i kaznenih postupaka", u okviru prvog dela ispita.
Kandidati iz inspekcije za preventivnu zaštitu u sastavu ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove oslobođeni su polaganja oblasti "Opšti upravni postupak i osnovi upravnih sporova" i "Osnovi kaznenog prava i kaznenih postupaka", u okviru prvog dela ispita.
Lice koje zasniva radni odnos na radnom mestu inspektora a nema položen ispit za inspektora, dužno je da ga položi u roku od godinu dana od dana zasnivanja radnog odnosa. U suprotnom, tako zasnovan radni odnos prestaje.
Lice koje je položilo ispit za upravnog inspektora je dužno da roku od šest meseci od zasnivanja radnog odnosa u drugoj inspekciji položi oblast "Osnovi prava privrednih društava i drugih privrednih subjekata i privrednog poslovanja", u okviru prvog dela ispita. U suprotnom, tako zasnovan radni odnos prestaje.
II NAČIN SPROVOĐENJA ISPITA ZA INSPEKTORA
Zahtev za polaganje ispita podnosi rukovodilac inspekcije u kojoj je kandidat raspoređen, odnosno zainteresovano lice.
Zahtev iz stava 1. ovog člana rukovodilac inspekcije podnosi Komisiji najkasnije šest meseci pre isteka roka u kome je kandidat obavezan da ispit položi.
Ako rukovodilac inspekcije ne podnese zahtev iz stava 1. ovog člana u roku iz stava 2. ovog člana, kandidat je ovlašćen da sam podnese ovaj zahtev.
Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o kandidatu:
1) ime i prezime;
2) datum i mesto rođenja;
3) jedinstveni matični broj građana (JMBG);
4) adresa prebivališta;
5) kontakt telefon i kontakt adresa elektronske pošte;
6) nivo obrazovanja, odnosno stepen i vrstu stručne spreme i visokoškolska ustanova koju je završio;
7) naziv organa ili organizacione jedinice u kojoj je raspoređen, radno mesto na kom je raspoređen i godine radnog iskustva;
8) rok u kome je kandidat obavezan da položi ispit.
Zahtev za polaganje ispita za inspektora, sa potrebnim dokazima, podnosi se na Obrascu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Organ u kome je kandidat zaposlen dužan je da uplati troškove polaganja ispita pre polaganja ispita.
Troškove popravnog ispita i ponovnog polaganja snosi kandidat.
Troškove polaganja ispita rešenjem utvrđuje ministar nadležan za poslove uprave.
O zahtevu za polaganje ispita odlučuje ministar nadležan za poslove uprave rešenjem koje se dostavlja kandidatu.
Vodeći računa o roku u kome je kandidat obavezan da položi ispit, Komisija određuje dan, vreme i mesto polaganja ispita, o čemu obaveštava podnosioca zahteva.
Komisija određuje i raspored članova Komisije, odnosno ispitivača za svaki ispitni rok.
Ispit za inspektora polaže se pisano i usmeno.
Ispit za inspektora sastoji se iz dva dela:
1) Prvi deo, kojim se proverava znanje kandidata iz oblasti iz člana 10. ovog pravilnika;
2) Drugi deo, koji obuhvata studiju slučaja.
Prvi deo ispita sprovodi se u sledećim oblastima:
1) Opšti upravni postupak i osnovi upravnih sporova;
2) Zakon o inspekcijskom nadzoru i prateći propisi i opšti akti;
3) Osnovi prava privrednih društava i drugih privrednih subjekata i privrednog poslovanja;
4) Osnovi kaznenog prava i kaznenih postupaka;
5) Veštine potrebne za vršenje inspekcijskog nadzora.
Prvi deo ispita sprovodi se pisano davanjem odgovora na skup pitanja koja su odabrana iz baze pitanja.
(Brisan)
Drugi deo ispita se sprovodi pisano, kratkim opisom radnji i mera koje je potrebno preduzeti u postupku inspekcijskog nadzora i izradom akata koji se sačinjavaju u postupku vršenja inspekcijskog nadzora u pogledu konkretnog slučaja, koji se pomoću odgovarajućeg programa bira iz elektronske baze podataka, i usmenom proverom znanja i veština kandidata iz oblasti koje čine prvi deo ispita kroz ovaj konkretan slučaj.
Komisija sačinjava bazu pitanja i studija slučajeva.
Komisija ažurira bazu pitanja najmanje jednom godišnje.
Komisija će promeniti najmanje 20% studija slučajeva svake godine.
Prilikom ažuriranja studija slučajeva u skladu sa stavom 5. ovog člana, Komisija posebno ima u vidu promene propisa na kojima se zasnivaju pitanja, odnosno studije slučajeva, broj kandidata koji su odgovorili na pitanja i uspešnost njihovih odgovora.
Baza pitanja sadržana u testovima za polaganje prvog dela ispita za inspektora i njihovi odgovori, studije slučajeva i okvirna pitanja koja proizilaze iz studija slučajeva, kao i propisi i literatura koji sadrže odgovore na pitanja i objašnjenja, čuvaju se u jedinstvenom informacionom sistemu za inspekcije.
Orijentaciona pitanja po ispitnim oblastima, kao i primeri testova i studija slučajeva koji služe za pripremu ispita javno su dostupni.
Ispit se polaže u prostoriji koja je posebno opremljena za polaganje ispita sa odgovarajućom materijalno-tehničkom opremom, kada se ispit polaže elektronskim putem.
Kandidatu je tokom ispita dozvoljeno korišćenje zakona i podzakonskih propisa, kao i materijala koji sadrže komentare i objašnjenja tih zakona i podzakonskih propisa.
Kandidatu tokom prvog i drugog dela ispita nije dozvoljeno da kontaktira druge kandidate ili lica, osim lica tehničke struke ako postoji tehnički problem sa računarom kada se ispit polaže elektronskim putem.
Ako kandidat postupa suprotno čl. 16. i 17. ovog pravilnika, dalje ispitivanje nije dozvoljeno.
Predsednik Komisije odlučuje o udaljavanju tog kandidata iz daljeg toka polaganja ispita i smatra se da kandidat nije položio ispit.
U slučaju da postoji tehnički problem sa računarom kada se ispit polaže elektronskim putem, ako se taj tehnički problem ne otkloni u roku od petnaest minuta, ispit se nastavlja, a ako se ne otkloni za to vreme, ispit se za tog kandidata prekida i održava u roku od tri dana od dana prekida ispita.
(Brisan)
Stručna osposobljenost za obavljanje poslova inspekcijskog nadzora u skladu sa Programom ocenjuje se za svaku oblast prvog dela ispita i studiju slučaja iz drugog dela ispita.
Uspeh inspektora na ispitu za svaku oblast prvog dela ispita i studiju slučaja iz drugog dela ispita i konačan uspeh ocenjuje se ocenom "položio" ili "nije položio".
Smatra se da je kandidat položio ispit ukoliko je na prvom delu ispita tačno odgovorio na najmanje 60% od ukupnog broja pitanja iz svake od oblasti iz člana 10. ovog pravilnika.
Drugom delu ispita mogu pristupiti samo kandidati koji su položili ispit. Drugi deo ispita utiče samo na visinu ocene.
Ocenom "položio" ocenjuje se kandidat koji je osvojio broj bodova koji je veći od 60% od ukupnog broja bodova.
Kandidat koji je položio ispit i osvojio broj bodova koji je veći od 90% od ukupnog broja bodova ocenjuje se ocenom "položio sa odlikom".
Konačan uspeh inspektora na ispitu utvrđuje Komisija i o tome obaveštava inspektora nakon većanja i glasanja.
Kandidat koji na ispitu ne pokaže dovoljan nivo znanja iz najviše dve oblasti iz prvog dela ispita upućuje se na ponovno polaganje ispita iz tih oblasti (popravni ispit), u roku od 30 dana od dana održavanja ispita.
Kandidat koji na ispitu ne pokaže dovoljno znanje u najmanje tri oblasti iz prvog dela ispita, nije položio ispit.
Kandidat koji ne položi popravni ispit iz stava 1. ovog člana, nije položio ispit.
Ako kandidat neopravdano odustane od započetog polaganja ispita, smatra se da ispit nije položio.
Polaganje ispita ili započeto polaganje ispita može se odložiti ako je kandidat, zbog bolesti ili drugih opravdanih razloga, bio sprečen da započne ili nastavi polaganje ispita.
Zahtev za odlaganje ispita u slučaju iz stava 2. ovog člana kandidat podnosi Komisiji.
Ako kandidat ne pristupi popravnom ispitu ili pre početka izjavi da odustaje, smatra se da ispit nije položio.
U slučaju kad kandidat nije položio ispit, ceo ispit može polagati ponovo u roku koji ne može biti kraći od tri meseca ni duži od šest meseci od prvog polaganja ispita, sve do isteka roka koji je predviđen Zakonom o inspekcijskom nadzoru za polaganje ispita.
Kandidat koji smatra da njegov uspeh iz nekog predmeta nije pravilno ocenjen, ima pravo prigovora Komisiji u roku od 48 časova posle saopštenja rezultata o polaganju ispita.
O prigovoru odlučuje Komisija pred kojom je kandidat polagao ispit. Komisija odlučuje o prigovoru u roku od 24 časa od prijema prigovora.
Ako Komisija utvrdi da je prigovor iz stava 1. ovog člana opravdan, kandidat koji je izjavio prigovor ponovo polaže ispit iz oblasti na koju se prigovor odnosi pred ispitivačem iz druge Komisije. Ispit se polaže narednog radnog dana od dana dostavljanja odluke o prigovoru, u vreme koje kandidatu saopštava sekretar Komisije.
III KOMISIJA ZA SPROVOĐENJE ISPITA ZA INSPEKTORA
Ispit za inspektora sprovodi Komisija.
Za polaganje ispita za inspektora obrazuju se dve Komisije.
Komisije rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove uprave iz reda državnih službenika, odnosno službenika autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave i stručnjaka za oblasti koje čine ispit, koji imaju stečeno visoko obrazovanje na studijama drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine.
Ministar rešenjem o obrazovanju Komisije određuje članove Komisije, predsednika i zamenika predsednika Komisije iz reda članova Komisije, kao i sekretara i zamenika sekretara Komisije.
Komisija se obrazuje na period od dve godine.
Komisija donosi poslovnik o radu, kojim utvrđuje pitanja koja se odnose na način postupanja i donošenja odluka u vezi sa sprovođenjem ispita za inspektora.
Rad Komisije je javan.
Predsednik određuje sastav Komisije, odnosno ispitivače za svaki ispit, rukovodi radom Komisije i obezbeđuje da se rad odvija u skladu sa ovim pravilnikom.
Za vreme odsustva ili sprečenosti predsednika Komisije, poslove iz stava 1. ovog člana obavlja zamenik predsednika Komisije.
Administrativne i sa njima povezane stručne i tehničke poslove u vezi sa organizovanjem i sprovođenjem ispita obavlja sekretar Komisije.
Sekretar Komisije naročito:
1) utvrđuje spisak prijavljenih kandidata;
2) utvrđuje da li kandidati ispunjavaju uslove propisane za polaganje ispita i priprema predlog rešenja iz člana 7. stav 1. ovog pravilnika i obaveštava ih o tome;
3) vodi računa o objavljivanju mesta i dana polaganja ispita;
4) upoznaje kandidata koji pristupi polaganju ispita o njegovim pravima i obavezama.
Za vreme odsustva ili sprečenosti sekretara Komisije zamenik sekretara Komisije obavlja poslove sekretara Komisije.
Predsedniku, zameniku predsednika, članovima Komisije, ispitivačima, sekretaru i zameniku sekretara Komisije, kao i licima koja učestvuju u organizaciji i sprovođenju ispita pripada naknada za rad čiju visinu rešenjem utvrđuje ministar nadležan za poslove uprave.
IV ZAPISNIK I UVERENJE O ISPITU
O toku ispita vodi se zapisnik u koji se unose podaci o rezultatima ispita, na osnovu pojedinačnih pisanih izveštaja članova Komisije, odnosno ispitivača.
Zapisnik potpisuju predsednik, članovi i sekretar Komisije.
Na osnovu rezultata ispita kandidatu koji je položio ispit izdaje se Uverenje o položenom ispitu za inspektora (Obrazac 2), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i koji čini njegov sastavni deo.
Uverenje iz stava 1. ovog člana naročito sadrži:
1) naziv i mali grb Republike Srbije;
2) naziv ministarstva nadležnog za poslove uprave;
3) podatke o kandidatu:
(1) ime i prezime;
(2) datum i mesto rođenja;
(3) jedinstveni matični broj građana (JMBG);
(4) nivo obrazovanja, odnosno stepen i vrstu stručne spreme i visokoškolska ustanova koju je završio;
(5) naziv organa ili organizacione jedinice u kojoj je raspoređen, radno mesto na kom je raspoređen i godine radnog iskustva;
4) podatak o tome da je kandidat položio, odnosno položio sa odlikom ispit za inspektora;
5) broj uverenja pod kojim je zavedeno zaveden u evidenciji;
6) datum izdavanja uverenja;
7) potpis predsednika Komisije.
Uverenje iz stava 1. ovog člana overava se pečatom ministarstva nadležnog za poslove uprave.
Do uspostavljanja jedinstvenog informacionog sistema za inspekcije, baza pitanja i odgovora, studija slučajeva, propisa i literature iz člana 14. stav 6. ovog pravilnika objavljuju se na internet stranicama ministarstva nadležnog za poslove uprave i Koordinacione komisije.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 30. aprila 2016. godine.
I. Prvi deo
1. Opšti upravni postupak i osnovi upravnih sporova
1) Načela upravnog postupka
2) Nadležnost organa u upravnom postupku (pojam, vrste i sukob nadležnosti)
3) Stranka u upravnom postupku
4) Rokovi i povraćaj u pređašnje stanje
5) Pokretanje upravnog postupka i spajanje stvari u jedan postupak
6) Dispozitivne stranačke radnje u upravnom postupku
7) Skraćeni postupak
8) Dokazivanje i dokazna sredstva (isprave, svedoci, veštaci, uviđaj, izjava stranke)
9) Obezbeđenje dokaza
10) Usmena rasprava
11) Prethodno pitanje u upravnom postupku
12) Završetak prvostepenog postupka rešenjem (sastavni delovi i vrste rešenja)
13) Rok za izdavanje prvostepenog rešenja i ćutanje uprave
14) Završetak prvostepenog postupka zaključkom o obustavljanju postupka
15) Drugostepeni upravni postupak (pojam, predmet, obeležja i dejstva žalbe)
16) Rad prvostepenog organa po žalbi
17) Rešavanje drugostepenog organa po žalbi
18) Ponavljanje upravnog postupka
19) Menjanje i poništavanje rešenja u vezi sa upravnim sporom
20) Ukidanje i menjanje pravosnažnog rešenja uz pristanak ili po zahtevu stranke
21) Poništavanje i ukidanje po osnovu službenog nadzora
22) Vanredno ukidanje
23) Oglašavanje rešenja ništavim
24) Upravni izvršni postupak ("administrativno izvršenje")
25) Sprovođenje Zakona o opštem upravnom postupku
1) Pojam i obeležja upravnog spora
2) Vrste upravnog spora
3) Predmet upravnog spora
4) Učesnici (sud i stranke) u upravnom sporu
5) Razlozi za vođenje upravnog spora
6) Tužba u upravnom sporu
7) Prikaz toka i okončanja postupka upravnog spora
2. Zakon o inspekcijskom nadzoru i prateći propisi i opšti akti
1) Primena Zakona o inspekcijskom nadzoru i odnos prema drugim zakonima
2) Saradnja inspekcije sa drugim organima, imaocima javnih ovlašćenja i pravnim i fizičkim licima
3) Vrste i oblici inspekcijskog nadzora
4) Praćenje stanja u oblasti inspekcijskog nadzora
5) Procena rizika
6) Planiranje i plan inspekcijskog nadzora
7) Usklađivanje inspekcijskog nadzora
8) Koordinacija inspekcijskog nadzora
9) Preventivno delovanje
10) Kontrolna lista
11) Nalog za inspekcijski nadzor
12) Prikupljanje podataka od značaja za vršenje inspekcijskog nadzora nad određenim subjektom nadzora, obaveštenje o predstojećem inspekcijskom nadzoru, obaveštenje o predstojećem inspekcijskom nadzoru i vreme inspekcijskog nadzora;
13) Prava i dužnosti nadziranog subjekta i trećih lica
14) Ovlašćenja inspektora radi utvrđivanja činjenica i postupanje inspekcije u pogledu delatnosti ili aktivnosti nadziranog subjekta koja je u delokrugu druge inspekcije
15) Uviđaj u stambenom prostoru
16) Privremeno oduzimanje predmeta radi obezbeđenja dokaza
17) Mere upravljene prema nadziranom subjektu - preventivne mere i mere za otklanjanje nezakonitosti
18) Mere upravljene prema nadziranom subjektu - posebne mere naredbe, zabrane i zaplene i mere za zaštitu prava trećih lica
19) Akt o primeni propisa
20) Inspekcijski nadzor kod nepoznatog subjekta i u slučaju nepoznatog ovlašćenog lica nadziranog subjekta
21) Inspekcijski nadzor nad neregistrovanim subjektom
22) Zapisnik o inspekcijskom nadzoru i primedbe na zapisnik
23) Rešenje, okončanje postupka bez donošenja rešenja, žalba i upravni spor
24) Izvršenje rešenja
25) Krivična prijava, prijava za privredni prestup, zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, prekršajni nalog i druge radnje i mere na koje je inspektor ovlašćen
26) Evidencija o inspekcijskom nadzoru
27) Godišnji izveštaj o radu inspekcije i pokazatelji delotvornosti inspekcijskog nadzora
28) Službena lica ovlašćena za vršenje inspekcijskog nadzora (rukovodilac inspekcije, inspektor, davanje ovlašćenja službeniku koji nije inspektor i poveravanje stručnih poslova drugom licu koje nije inspektor, stručno usavršavanje i službena legitimacija)
29) Odgovornost i samostalnost u radu službenih lica, pritužbe na rad službenih lica, posebni slučajevi odgovornosti službenih lica, unutrašnja kontrola
30) Inspekcijski nadzor koga vrši upravna inspekcija
31) Prekršaji nadziranog subjekta, neregistrovanog subjekta i trećeg lica
32) Prekršaji rukovodioca inspekcije, inspektora i službenika ovlašćenog za vršenje inspekcijskog nadzora, i odgovornog lica u nadležnom državnom organu, organu autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave i drugom imaocu javnih ovlašćenja
3. Osnovi prava privrednih društava i drugih privrednih subjekata i privrednog poslovanja
3.1. Osnovi prava privrednih društava i drugih privrednih subjekata
1) Pojam i osnovna obeležja privrednog društva
2) Osnivanje i registracija privrednog društva
3) Odgovornost za obaveze privrednog društva
4) Zastupanje i zastupnici privrednog društva
5) Osnovna obeležja imovine i kapitala privrednog društva
6) Preduzetnik
7) Pojam i osnovna obeležja ortačkog i komanditnog društva
8) Pojam i osnovna obeležja društva s ograničenom odgovornošću
9) Pojam i osnovna obeležja akcionarskog društva
10) Unutrašnji nadzor i kontrola poslovanja društva
11) Osnovna obeležja finansijskog izveštavanja, kategorija i podataka sadržanih u finansijskim izveštajima i revizije finansijskih izveštaja (spoljni nadzor)
12) Pojam, vrste i osnovna obeležja promene pravne forme i statusnih promena
13) Pojam, vrste i osnovna obeležja povezivanja privrednih društava
14) Pojam i osnovna obeležja likvidacije privrednog društva
15) Ogranak privrednog društva i predstavništvo stranog privrednog društva
16) Pojam i obeležja zadruga
17) Pojam, aktivnosti i zastupanje udruženja i obavljanje delatnosti od strane udruženja
3.2. Osnovi privrednog poslovanja
1) Obeležja tržišne ekonomije i tržišne utakmice
2) Ekonomska snaga privrednog subjekta, održivost i razvoj poslovanja
3) Mikro, mali i srednji privredni subjekti
4) Osnove i značaj preduzetništva
5) Veliki subjekti privrednog poslovanja
6) Osnovi menadžmenta u privredi
7) Poslovni rizici i zaštita od poslovnih rizika
8) Načini finansiranja poslovanja
9) Administrativno opterećenje privrede
4. Osnovi kaznenog prava i kaznenih postupaka
1) Odnos i razgraničenje između kaznenih (kažnjivih) dela i zabrana ponovnog suđenja u istoj stvari - važeće zakonodavstvo, član 4[p7] Protokola 7. uz Evropsku konvenciju o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda i sudska praksa
4.1. Prekršaji i prekršajni postupak
1) Izvori prekršajnog prava
2) Prostorno i vremensko važenje prekršajnih propisa
3) Materijalno razgraničenje prekršaja i krivičnih dela
4) Pojam prekršaja
5) Nužna odbrana, krajnja nužda, sila i pretnja
6) Neuračunljivost, bitno smanjena uračunljivost i skrivljena uračunljivost
7) Nehat i umišljaj
8) Stvarna i pravna zabluda
9) Subjekti prekršajne odgovornosti
10) Fizičko lice, pravno lice, preduzetnik i odgovorno lice, kao i strano fizičko, pravno i odgovorno lice, kao učinioci prekršaja
11) Pokušaj prekršaja
12) Saučesništvo u prekršaju
13) Sticaj prekršaja
14) Prekršaj u produženom trajanju
15) Vreme i mesto izvršenja prekršaja
16) Sistem prekršajnih sankcija i kazni
17) Kazna zatvora
18) Rad u javnom interesu
19) Novčana kazna
20) Odmeravanje kazne, ublažavanje i oslobođenje od kazne i odmeravanje kazne za sticaj prekršaja
21) Opomena
22) Zaštitne mere
23) Oduzimanje predmeta
24) Zabrana vršenja određenih delatnosti
25) Zabrana pravnom licu da vrši određene delatnosti
26) Zabrana odgovornom licu da vrši određene poslove
27) Javno objavljivanje presude
28) Oduzimanje životinja i zabrana držanja životinja
29) Oduzimanje imovinske koristi pribavljene prekršajem
30) Zastarelost
31) Načela prekršajnog postupka
32) Nadležnost za vođenje prekršajnog postupka
33) Okrivljeni
34) Oštećeni
35) Javni tužilac i drugi organi ovlašćeni za podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka
36) Vraćanje u pređašnje stanje
37) Troškovi prekršajnog postupka i imovinskopravni zahtev
38) Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka
39) Prekršajni nalog
40) Pretresanje prostorija i lica
41) Sporazum o priznanju prekršaja
42) Pretres
43) Prekid postupka
44) Presuda i druge odluke prvostepenog prekršajnog suda
45) Redovni pravni lek - žalba
46) Osnovi pobijanja presude i rešenja
47) Odluke drugostepenog prekršajnog suda
48) Vanredni pravni lek - zahtev za ponavljanje prekršajnog postupka
49) Vanredni pravni lek - zahtev za zaštitu zakonitosti
50) Naknada štete i vraćanje novčanog iznosa zbog neopravdanog kažnjavanja
51) Izvršenje prekršajnih odluka
52) Jedinstveni registri - prekršajna evidencija i evidencija neplaćenih novčanih kazni
53) Odredbe Zakona o prekršajima o maloletnicima
4.2. Privredni prestupi i postupak za privredne prestupe
1) Pojam i obeležja privrednog prestupa
2) Odgovornost za privredne prestupe
3) Kazne i uslovna osuda
4) Zaštitne mere
5) Pravne posledice osude
6) Oduzimanje imovinske koristi pribavljene izvršenjem privrednog prestupa
7) Zastarelost i brisanje osude i uslovi za davanje podataka iz evidencije o osudama
8) Važenje propisa o privrednim prestupima
9) Opšte odredbe o postupku za privredni prestup
10) Nadležnost suda
11) Javni tužilac i predstavnik pravnog lica
12) Prijava za privredni prestup
13) Istražne radnje
14) Optužni predlog, glavni pretres i presuda
15) Postupak po pravnim lekovima
4.3. Krivična dela i krivični postupak
4.3.1. Krivično materijalno pravo
a. Opšti deo
1) Osnovni pojmovi krivičnog materijalnog prava
2) Važenje krivičnog zakonodavstva Republike Srbije
3) Pojam i obeležja krivičnog dela
4) Izvršenje krivičnog dela činjenjem i nečinjenjem
5) Delo malog značaja
6) Nužna odbrana i krajnja nužda, sila i pretnja
7) Osnovi isključenja protivpravnosti koji nisu predviđeni krivičnim zakonom
8) Krivica (umišljaj, nehat i odgovornost za težu posledicu, neuračunljivost i bitno smanjena uračunljivost)
9) Stvarna i pravna zabluda
10) Odgovornost pravnih lica u našem pravu
11) Pokušaj krivičnog dela
12) Saučesništvo u krivičnom delu
13) Svrha kažnjavanja, vrste kazni i uslovi za njihovo izricanje
14) Odmeravanje kazne
15) Mere upozorenja
16) Mere bezbednosti - vrste, izricanje, zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti, oduzimanje predmeta i prestanak mere bezbednosti na osnovu sudske odluke
17) Oduzimanje imovinske koristi
18) Pravne posledice osude
19) Rehabilitacija, prestanak pravnih posledica osude i davanje podataka iz kaznene evidencije
20) Zastarelost
b. Posebni deo
1) Krivična dela protiv državnih organa (Glava dvadeset deveta Krivičnog zakonika, čl. 322-330)
2) Krivična dela protiv službene dužnosti (Glava trideset treća Krivičnog zakonika, čl. 359-369)
4.3.2. Krivični postupak
1) Načela krivičnog postupka
2) Stvarna i mesna nadležnost krivičnog suda
3) Javni tužilac
4) Oštećeni i oštećeni kao tužilac
5) Okrivljeni
6) Osnovna obeležja dokaza i dokazivanja u krivičnom postupku
7) Krivična prijava
5. Veštine potrebne za vršenje inspekcijskog nadzora
1) Prvi kontakt inspekcije i nadziranog subjekta - značaj prvog kontakta, prvog sastanka i razgovora sa odgovornim, ovlašćenim i drugim licima nadziranog subjekt i efektivna komunikacija u okviru prvog kontakta
2) Tehnike aktivnog slušanja, samopouzdanog, profesionalnog i etičkog (moralnog) ophođenja i ponašanja i taktičke komunikacije
3) Neverbalna komunikacija - oblici i značaj
4) Razumevanje različitih psiholoških tipova ličnosti
5) Kako prepoznati i prevazići podozrivost, nekooperativnost i netoleranciju, lažne iskaze, navođenje na pogrešne zaključke i druge vidove manipulacije, stereotipe, predrasude, predubeđenja i druge smetnje za efektivnu komunikaciju
6) Uspostavljanje i građenje odnosa poverenja
7) Komunikacija u napetim i visoko napetim situacijama i načini rešavanja nelagodnih i konfliktnih situacija
8) Stres i prevazilaženje stresa
ZAHTEV ZA POLAGANJE ISPITA ZA INSPEKTORA
IME: |
|
PREZIME: |
|
|
|
ADRESA PREBIVALIŠTA: |
|
NAZIV ZAVRŠENE VISOKOŠKOLSKE USTANOVE: |
|
|
KANDIDAT JE ZAPOSLEN U: |
|
RADNO ISKUSTVO: |
|
ROK U KOME JE KANDIDAT OBAVEZAN DA POLOŽI ISPIT: |
|
KONTAKT TELEFON KANDIDATA: |
|
NAPOMENA: Uz prijavu se prilažu odgovarajuća dokumenta i to:
1. rešenje o radnopravnom statusu;
2. rešenje o utvrđenoj obavezi polaganja ispita za inspektora;
3. diploma o stečenoj stručnoj spremi (overena fotokopija);
4. lična karta (fotokopija);
5. potvrda/potvrde o stečenom radnom iskustvu u struci.
(Zaokružiti broj ispred odgovarajućeg osnova za podnošenje zahteva, odnosno priloženog dokumenta)
|
REPUBLIKA SRBIJA
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave
UVERENJE
O POLOŽENOM ISPITU ZA INSPEKTORA
(ime i prezime kandidata) |
Rođen-a |
|
u |
|
JMBG |
|
|
(datum rođenja) |
|
(mesto rođenja) |
|
|
Završio-la |
|
|
(naziv visokoškolske ustanove) |
|
|
Položio-la je dana |
|
ISPIT ZA INSPEKTORA
pred Komisijom za sprovođenje ispita za inspektora
Kandidat je ispit za inspektora položio sa odlikom.
(unosi se samo kada je kandidat položio ispit sa odlikom)
Ovo uverenje se izdaje na osnovu člana 33. Pravilnika o programu i načinu sprovođenja ispita za inspektora.
Broj: |
|
Predsednik Komisije za |
___________________ |
|
|
Datum: ___________________ |
M. P. |
|
Beograd |
|
|