ODLUKA
O UTVRĐIVANJU DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2015, 7/2015 i 1/2016)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom propisuje se postupak obračuna i naplate doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, zone i vrste namena objekata, iznosi koeficijenata zone i namene, kriterijumi, iznos i postupak umanjivanja doprinosa, posebna umanjenja za nedostajuću infrastrukturu i uslovi i način obračuna umanjenja za troškove infrastrukturnog opremanja sredstvima investitora kao i druga pitanja od značaja za obračun i naplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta.

Član 2

Uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata njegovo pripremanje i opremanje.

Pripremanje zemljišta obuhvata istražne radove, izradu geodetskih, geoloških i drugih podloga, izradu planske i tehničke dokumentacije, programa za uređivanje građevinskog zemljišta, raseljavanje, uklanjanje objekata, saniranje terena i druge radove.

Opremanje zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture i izgradnju i uređenje površina javne namene.

Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja.

Član 3

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća investitor.

Sredstva dobijena od doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje i pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu, i za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.

II - OBRAČUN DOPRINOSA

Član 4

Iznos doprinosa se utvrđuje rešenjem o izdavanju građevinske dozvole, a na osnovu obračuna doprinosa koji vrši nadležni organ jedinice lokalne samouprave odnosno Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prohoda, Gradska uprava Grad Kruševac.

Visina doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekta obračunava se tako što se prosečna cena kvadratnog metra stanova novogradnje u gradu Kruševcu, prema poslednjim objavljenim podacima od strane Republičkog zavoda za statistiku za teritoriju grada, pomnoži sa ukupnom neto površinom objekta koji je predmet gradnje, izraženom u m² i sa koeficijentom zone i koeficijentom namene objekta utvrđenim ovom Odlukom.

Ukoliko za grad Kruševac nije objavljen podatak o prosečnoj ceni stana, obračunava se prosečna cena obračunata za sve gradove i opštine iz iste grupe razvijenosti koji je određen na osnovu Uredbe o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS" br. 104/2014).

Član 5

Građevinsko zemljište potpuno komunalno opremljeno za građenje je zemljište na kome je izgrađen pristupni put sa trotoarom i javnom rasvetom, vodovodna i kanalizaciona mreža.

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove elektrodistributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte toplifikacije i gasifikacije, koje investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima.

Član 6

Osnov za utvrđivanje granica zona je ekonomski, odnosno tržišni kriterijum, vrednosti lokacije, gde je vrednost lokacije upravo proporcionalna njenoj atraktivnosti i izuzetnosti, saobraćajnoj opsluženosti i pristupačnosti, obimu i raznolikosti ponude u okviru zone, broju korisnika koji je poseduju, posebnim pogodnostima za određenu namenu i slično.

Područje Grada podeljeno je na šest zona koje se pružaju od centra ka periferiji.

GRANICE ZONA

EKSTRA ZONA - obuhvata parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Ulica Pana Đukića, Ulica Mirka Tomića, Trg oktobarske revolucije, Ulica Vece Korčagina do ukršća sa Ulicom Dušanovom i Dragomira Gajića, Ulica Miloja Zakića do Kosovske, Ulica JNA do Jug Bogdanove i Dušanove, Ulica Partizanskih kurira do Ulice Jug Bogdanove.

PRVA ZONA - obuhvata prostor oivičen sledećim ulicama: Trg Mira, Jastrebačkom do Ulice Cara Lazara, Ulicom Cara Lazara do Strahinjićeve, Ulicom Strahinjićevom do Ulice Gligorija Diklića, Ulicom Gligorija Diklića do Prvomajske, Prvomajskom do Njegoševe, Njegoševom do Miloja Zakića, Miloja Zakića do granice parka Bagdala, granicom parka Bagdala do Ul. Nova Kosovska, Ul. Nova Kosovska do Ul. Radomira Jakovljevića, Ul. Radomira Jakovljevića do Ul. IV Crnogorske proleterske brigade, Ul. IV Crnogorske proleterske brigade i novoprosečenom ulicom do Ul. Hajduk Veljkove, Ul. Hajduk Veljkovom do Ul. Blagoja Parovića, Ul. Blagoja Parovića do Ul. Dragoljuba Dimitrijevića, Ul. Dragoljuba Dimitrijevića do Ul. Radovana Miloševića, Ul. Radovana Miloševića do Ul. Vece Korčagina, Ul. Vece Korčagina do Šumadijske, Šumadijskom do Ul. JNA, Ul. JNA do ukršća sa Jug Bogdanovom i Dušanovom, Ul. Jug Bogdanovom do Trga mira obuhvatajući parcele sa leve i desne strane navedenih ulica.

Ovom zonom obuhvaćene su i parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Ul. Ratomira Hercega od Trga mira do Garskog potoka, Ul. Cara Lazara od Strahinjićeve do Garskog potoka, Ul. Vece Korčagina od Ul. Radovana Miloševića do Ul. Save Miloševića.

DRUGA ZONA - granica prolazi Garskim potokom od Ul. Ratomira Hercega, proseca Ul. Cara Lazara i ide do Ul. Mihajla Jevtića, Ul. Mihajla Jevtića do Njegoševe, Ul. Njegoševom do Ul. Triše Kaclerovića, Ul. Triše Kaclerovića do Ul. Kosovske bitke, Ul. Kosovske bitke do Ul. Perside Šišković, Ul. Perside Šišković do Ustaničke, Ul. Ustaničkom do granice Slobodišta, granicom Slobodišta do Bruskog puta, Bruskim putem do Ul. Blagoja Parovića, Ul. Blagoja Parovića do Ul. Dragoljuba Dimitrijevića, Ul. Dragoljuba Dimitrijevića koja čini granicu između I i II zone od Ul. Kneza Miloša do Ul. Brestovačke, Ul. Brestovačkom do Ul. Milosava Pavlovića, Ul. Milosava Pavlovića do Ul. Gavrila Principa, Ul. Gavrila Principa do Ul. Kneza Miloša, Ul. Kneza Miloša do reke Rasine, rekom Rasinom do Ul. Rada Gavrilovića,

Ul. Rada Gavrilovića do Ul. 21.Srpske divizije, Ul. 21.Srpske divizije do Ul. Vece Korčagina, Ul. Vece Korčagina do Ul. Save Miloševića, Ul. Save Miloševića do Ul. Mićuna Pavlovića, Ul. Mićuna Pavlovića do Omladinske, Ul. Omladinskom, Perice Cekića i R. Dodića (samo leva strana) do Ul. Železničke, Ul. Železničkom do Ul. II Južnomoravske brigade, Ul. II južnomoravske brigade do Trga mira, železničkom prugom do Garskog potoka, obuhvatajući parcele sa leve i desne strane navedenih ulica.

Ovoj zoni pripadaju i parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Ljube Tripkovića od Ul. Dragoljuba Dimitrijevića do Ul. Martovskih žrtava, Ul. Vece Korčagina od Ul. 21.srpske divizije do mosta na Rasini, Ul. Nade Marković od mosta na Garskom potoku do Ul. Šeletove, Ul. 14. oktobar i Jasički put do ukrštanja sa Zapadnomoravskom magistralom - petljom M-5 i parcele koje izlaze na Istočnu magistralu.

TREĆA ZONA - obuhvata ulice koje nisu obuhvaćene I i II zonom, a pripadaju KO Kruševac.

Trećoj zoni pripadaju i parcele udaljene više od 50 m, od Ul. 14. oktobar i Jasički put do ukrštaja sa Zapadnomoravskom magistralom - petljom M-5 i od istočne magistrale, kao i parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Bruski put od Ul. Blagoja Parovića do puta za Mudrakovac, Ul. Predraga Stanojevića do puta za Aleksandrovac, Ul. 23. septembra do skretanja u "Trajal" obuhvatajući kompleks "Trajal", kompleks HI "Župa" i kompleks HI "Merima"', Ul. Miloša Obilića od mosta na Rasini do koloseka, obuhvatajući kompleks DIP "Savremeni dom" i korporaciju "Trajal".

ČETVRTA ZONA - obuhvata prostor van katastarske opštine Kruševac obuhvaćen Generalnim urbanističkim planom Kruševca, a nije obuhvaćen trećom zonom.

PETA ZONA - obuhvata građevinsko zemljište na području grada Kruševca koje je van Generalnog urbanističkog plana Kruševca.

Član 7

Namene objekata za koje se plaća doprinos su:

- stambena: individualni i kolektivni stambeni objekti, stambeni prostor u stambeno - poslovnim objektima, i prateći garažni prostor u stambenim i stambeno - poslovnim objektima;

- komercijalna: trgovinske objekte, poslovne objekte i kancelarije, poslovno-stambene apartmane, menjačnice, kladionice, kockarnice, video klubove, garaže kao zasebne komercijalne objekte, hotele, ugostiteljske objekte, benzinske pumpe, kao i druge objekte komercijalnog i uslužnog karaktera

- proizvodna: proizvodni i skladišni objekti, garažni prostor u ovim objektima;

- javna: objekti namenjeni za javno korišćenje i mogu biti objekti javne namene u javnoj svojini po osnovu posebnih zakona (linijski infrastrukturni objekti, objekti za potrebe državnih organa, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave itd.) i ostali objekti javne namene koji mogu biti u svim oblicima svojine (bolnice, domovi zdravlja, domovi za stare, objekti obrazovanja, otvoreni i zatvoreni sportski i rekreativni objekti, objekti kulture, saobraćajni terminali, pošte i drugi objekti) i objekti - prostori tradicionalnih crkava i tradicionalnih verskih zajednica u smislu Zakona o crkvama i verskim zajednicama ("Službeni glasnik RS", broj 36/06)

- ostala: magacinski prostor, stovarišta, pijace, objekti proizvodnog zanatstva, industrije i građevinarstva, komunalni objekti, garažni prostor u svim navedenim objektima, poljoprivredni objekti, ekonomski objekti garažni prostor u ovim objektima, pomoćni objekti, otvoreni parkinzi;

Objekti koji nisu navedeni u stavu 1 ovog člana, upodobiće se najsličnijoj navedenoj nameni.

Član 8

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta se obračunava po metru kvadratnom (m2) korisne površine objekta, čija se izgradnja predviđa planskim dokumentom na osnovu SRPS U:C: 2.100 ("Sl. list SRJ", br. 32/02 i "Službeni glasnik RS", broj 27/07), odnosno koja je određena projektom na način:

- korisna površina predstavlja podnu površinu objekta. Pri tome se u površinu uračunavaju i sve površine u nišama prozora, izloga, radijatora, ugrađenih delova nameštaja i slično;

- sve korisne površine se računaju prema merama između finalno obrađenih površina zidova. Ukoliko se mere površina uzimaju između neobrađenih zidova, odnosno iz projekta (crteža), onda se tako izračunate površine umanjuju za 3%. Ovo smanjenje se ne primenjuje ako su zidovi prefabrikovanih elemenata, čije finalno obrađene površine ne povećavaju debljinu zida označenu na crtežu, ukoliko su projektom predviđeni neobrađeni zidovi, kao i ukoliko se mere uzimaju iz projekta izvedenog stanja;

- površina objekta društvenog standarda je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama;

- stambena površina je zbir svih podnih površina u stanovima u kolektivnoj stambenoj zgradi (izuzimajući komunikacije i zajedničke prostorije van stanova) i površina stanova u stambeno-poslovnim objektima;

- površina privredno-proizvodnog prostora je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama i pratećim poslovnim odnosno kancelarijskim prostorom;

- površina poslovno-uslužnog prostora je ukupna neto površina svih prostora;

- površina poslovno-komercijalnog prostora je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama;

- površina objekata diplomatsko-konzularnih predstavništava (ambasada) i rezidencija je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama;

- površina pripadajućeg garažnog prostora je površina garažnih mesta bez komunikacija;

- površina individualnih stambenih objekata je površina svih podnih površina u porodičnoj stambenoj zgradi, uključujući komunikacije i pomoćne prostorije.

Član 9

Za obračunavanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta određuju se sledeći koeficijenti:

Koeficijent za zonu (Kuz):

Urbanistička zona

Koeficijent

Ekstra zona

0,1

Prva zona

0,09

Druga zona

0,07

Treća zona

0,05

Četvrta zona

0,04

Peta zona

0,01

Koeficijent za namenu (Kn):

Namena objekta

Koeficijent

Stambena

0,8

Komercijalna

1,0

Proizvodna

0,7

Ostala

0,8

Javna

0,9

Nedostajuća parking mesta

1,5

Koeficijent namene stambeni objekti za individualne stambene objekte se umanjuje 50% u odnosu na stambene objekte.

Koeficijent namene ostali objekti za ekonomske i poljoprivredne objekte umanjuje se 80% u odnosu na ostale objekte.

Koeficijenti komunalne opremljenosti (Kko): U slučaju opremljenosti građevinskog zemljišta pristupnim putem, kanalizacionom i vodovodnom mrežom, trotoarom i javnom rasvetom, koeficijent komunalne opremljenosti je 1.

Obračun doprinosa za nedostajuća parking mesta obračunava se množenjem koeficijenta namene, koeficijenta lokacije i tržišne cene uz korektivni faktor 2,2, a bez umanjenja za nedostajuću komunalnu infrastrukturu.

Član 10

Ukoliko je zemljište nepotpuno opremljeno komunalnom infrastrukturom, doprinos obračunat u skladu sa članom 4. ove Odluke (Cukupna) umanjuje se za određeni procenat, u skladu sa sledećom tabelom:

Nedostajuća komunalna infrastruktura

Procenat umanjenja

pristupni put

33%

kanalizaciona mreža

12%

vodovodna mreža

7%

trotoar

8%

NN mreža

17%

Član 11

Redukovana površina prostora po kome se obračunava doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta, utvrđena ovom Odlukom, koriguje se sledećim koeficijentima:

1. Koeficijent 0,75

1.1. površine u potkrovnim etažama, galerije u zatvorenom prostoru i sl.

1.2. površine u podrumskim i suturenskim etažama

1.3. garaže (samo za garažno mesto bez komunikacija)

2. Koeficijent 0,50

2.1. svi pomoćni zidani objekti uz porodične stambene objekte (ostave, šupe...)

2.2. otvoreni bazeni

2.3. otvoreni i poluotvoreni prostori (balkoni, terase, lođe, tremovi, nadstrešnice i sl.)

3. Koeficijent 0,25

3.1. otvoreni parkinzi

Naknada se ne obračunava za površine liftova i komunalnih postrojenja

Član 12

Obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta vrši se na zahtev investitora iz člana 3. ove Odluke, a na osnovu dostavljene urbanističko - tehničke dokumentacije, odnosno pravosnažnih lokacijskih uslova, izvoda iz projekta za građevinsku dozvolu, separata projekta za građevinsku dozvolu koja se menja, projekta izvedenog stanja i dr. dokumentacije propisane važećim Zakonom o planiranju i izgradnji i podzakonskim aktima.

Član 13

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obračunava se za objekte javne namene u javnoj svojini, objekte komunalne i druge infrastrukture, proizvodne i skladišne objekte, podzemne etaže objekata visokogradnje (prostor namenjen za garažiranje vozila, podstanice, trafostanice, ostave, vešernice i sl.), osim za delove podzemne etaže koje se koriste za komercijalne delatnosti, otvorena dečija igrališta, otvorene sportske terene i atletske staze.

Verski objekti oslobađaju se plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta.

Član 14

Investitor ne podleže obavezi plaćanja naknade u slučaju rekonstrukcije, odnosno izvođenja građevinskih i drugih radova na postojećem, legalnom objektu ukoliko nema odstupanja kako u horizontalnom, vertikalnom gabaritu i nameni.

Član 15

Za izgradnju objekata za obavljanje delatnosti koja je od značaja za privredni razvoj grada, doprinos se može umanjiti do 50%, uz saglasnost Gradskog veća grada Kruševca.

Umanjenje iz stava 1. ovog člana ne odnosi se na objekte stanogradnje.

Član 16

Ukoliko se menja namena objekta, odnosno dela objekta u drugu namenu objekta za koju je propisan veći iznos doprinosa, investitor je u obavezi da plati razliku doprinosa za drugu (novu) namenu objekta za koju je propisan veći iznos doprinosa.

Član 17

Ukoliko u toku izgradnje nastanu izmene u odnosu na građevinsku dozvolu i investitor izgradi veću površinu obavezan je da dostavi novi projekat za građevinsku dozvolu, odnosno separat za građevinsku dozvolu na osnovu kojih će se sačiniti obračun doprinosa za razliku u površini, koji će biti sastavni deo izmenjenog rešenja o građevinskoj dozvoli.

Član 18

Investitor koji uklanja postojeći objekat koji je izgrađen u skladu sa zakonom, u cilju izgradnje novog objekta na istoj lokaciji plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta samo za razliku u broju kvadrata korisne površine između objekta koji planira da izgradi i objekta koji se uklanja.

Pretvaranjem stambenog, garažnog i pomoćnog prostora u poslovni prostor obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za poslovni prostor umanjuje se za obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za stambeni, garažni i pomoćni prostor u okviru izgrađenih površina.

Pretvaranjem pomoćnog prostora u stambeni, obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za stambeni prostor umanjuje se za obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za pomoćni prostor u okviru izgrađenih površina.

Pretvaranjem tavanskog u korisni prostor obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta se obračunava po istim kriterijumima iz prethodnih stavova (namena prostora, komunalna opremljenost, zona...).

Pretvaranjem stambenog prostora u pomoćni ili poslovnog prostora u stambeni ili pomoćni prostor za istu površinu, doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta se ne obračunava.

Za objekte sa višenamenskim sadržajem, naknada se utvrđuje za svaku namenu posebno, a po navedenim kriterijumima.

Legalnost i površina objekta iz stava 1. ovog člana dokazuje se: izvodom iz zemljišnih knjiga, odnosno izvodom iz Lista nepokretnosti; građevinskom i upotrebnom dozvolom ili aktom nadležne službe/odeljenja da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta nadležne službe/odeljenja, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica Gradske uprave.

III - NAČIN PLAĆANJA DOPRINOSA I SREDSTVA OBEZBEĐENJA

Član 19

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta može se platiti jednokratno u celosti ili na rate.

Investitor doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta može platiti na sledeći način:

- jednokratno u celosti sa umanjenjem u iznosu od 35% ili

- u 36 mesečnih rata, uz usklađivanje rata, na mesečnom nivou, sa indeksom potrošačkih cena prema podacima Republičkog zavoda za statistiku.

U slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate, investitor je dužan da kao sredstvo obezbeđenja plaćanja dostavi:

1. neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv, bez prigovora koja glasi na ukupan iznos nedospelih rata i koja je izdata na rok koji mora biti duži tri meseca od dana dospeća poslednje rate ili

2. uspostavi hipoteku na objektu koji vredi najmanje 30% više od ukupnog iznosa nedospelih rata u korist jedinice lokalne samouprave.

U slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate za izgradnju objekata čija ukupna bruto razvijena građevinska površina ne prelazi 200m2 i koji ne sadrži više od dve stambene jedinice, iz stava 5. ovog člana, ne dostavljaju se sredstva obezbeđenja.

Pravo na umanjenje od 35% ima i investitor koji plaćanje vrši u ratama u slučaju jednokratnog plaćanja preostalih nedospelih rata.

Član 20

Investitor je dužan da izvrši uplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u celosti, odnosno ako plaća na rate da uplati prvu ratu i dostavi sredstva obezbeđenja, najkasnije do podnošenja prijave.

Ukoliko investitor ne izmiri dospeli iznos doprinosa u propisanom roku, naplata će se izvršiti prinudnim putem u postupku propisanom važećim Zakonom o poreskom postupku i poreskoj administraciji.

Troškovi prinudne naplate padaju na teret investitora.

IV - UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U VEZI KOMUNALNOG OPREMANJA NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH I PRAVNIH LICA

Član 21

Građevinsko zemljište koje nije uređeno u smislu ove Odluke, a nalazi se u obuhvatu planskog dokumenta na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola, može se pripremiti, odnosno opremiti i sredstvima fizičkih ili pravnih lica.

Zainteresovano lice, odnosno investitor objekta koji se gradi na neuređenom građevinskom zemljištu podnosi Direkciji za urbanizam i izgradnju JP Kruševac, predlog o finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta.

Uz predlog o finansiranju lice iz stava 2. ovog člana prilaže/dostavlja:

- lokacijski uslovi;

- dokaz o rešenim imovinsko-pravnim odnosima za parcelu na kojoj namerava da gradi objekat;

- kopija plana za parcele;

- predlog dinamike i rokova izgradnje.

Član 22

Direkcija za urbanizam i izgradnju JP Kruševac, nakon razmatranja predloga lica iz člana 21. stav 2. ove Odluke i dostavljene dokumentacije, priprema Elaborat o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta i predlog ugovora o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta.

Elaborat iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o lokaciji odnosno zoni,

- podatke iz urbanističkog plana i tehničke uslove za izgradnju nedostajuće infrastrukture,

- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta,

- granice lokacije koja se oprema sa popisom katastarskih parcela,

- dinamiku i rok izgradnje komunalne infrastrukture,

- obavezu Direkcije za urbanizam i izgradnju JP Kruševac da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova,

- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava;

- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u svojinu jedinice lokalne samouprave;

- određivanje iznosa učešća lica iz stava 1. ovog člana u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta koji će biti umanjen za iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta;

- sredstva obezbeđenja ispunjenja obaveza ugovornih strana.

Član 23

Na osnovu elaborata iz člana 22. ove Odluke zaključuje se Ugovor o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta između lica iz člana 21. stav 2. ove odluke i Direkcije za urbanizam i izgradnju JP Kruševac (pravno lice iz čl. 94. stav 2. Zakona).

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži sledeće:

- podatke o lokaciji, odnosno zoni u kojoj se planira opremanje građevinskog zemljišta;

- podatke iz planskog dokumenta i tehničke uslove za izgradnju;

- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta;

- granice lokacije koja se priprema, odnosno oprema sa popisom katastarskih parcela;

- dinamiku i rok izgradnje;

- obavezu Direkcije za urbanizam i izgradnju JP Kruševac (pravno lice iz čl. 94. stav 2. Zakona) da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova;

- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava;

- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u svojinu jedinice lokalne samouprave;

- određivanje iznosa učešća lica iz stava 1. ovog člana u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta za koji će biti umanjen iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta;

- vrednost zemljišta koje investitor ustupa jedinici lokalne samouprave za izgradnju infrastrukturnih objekata;

- sredstva obezbeđenja za ispunjenje obaveza ugovornih strana.

V - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Investitor koji je ugovorio naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta po ranije važećim propisima ima pravo na raskid ugovora i povraćaj uplaćenih sredstava u nominalnom iznosu, ukoliko od nadležne uprave dostavi dokaz da nije izdata potvrda o prijemu dokumentacije, odnosno građevinska dozvola, odnosno da investitor ne može ostvariti pravo izgradnje objekta na osnovu izdate dokumentacije kao i da nije započeta izgradnja objekta.

Član 25

Investitori koji su zaključili ugovore o regulisanju međusobnih prava i obaveza oko uređivanja građevinskog zemljišta sa Odeljenjem za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda Kruševac ili iste zaključe do 01.03.2015. godine u obavezi su da plaćaju naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta u svemu u skladu sa zaključenim ugovorom.

Član 26

Odredbe ove Odluke primenjuju se od 1.03.2015. godine.

Od 1.03.2015. godine prestaju da važe odredbe Odluke o kriterijumima i merilima za utvrđivanje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Sl. list grada Kruševca", br. 10/12 - prečišćen tekst,11/13 i 7/14), koje su u suprotnosti sa ovom Odlukom, a vezani su za izgradnju (dogradnja, nadgradnja, rekonstrukcija) objekata.

Ostale odredbe koje nisu u suprotnosti sa ovom odlukom ostaju na snazi.

Član 27

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta

("Sl. list grada Kruševca", br. 7/2015)

Član 2

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".