PRAVILNIK
O USTUPANJU NEISKORIŠĆENIH PRAVA JAVNIH MEDIJSKIH SERVISA NA EMITOVANJE RADIJSKIH, TELEVIZIJSKIH I DRUGIH MEDIJSKIH SADRŽAJA OD IZUZETNOG ZNAČAJA

("Sl. glasnik RS", br. 46/2016)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se pravila o ustupanju neiskorišćenih prava javnih medijskih servisa na emitovanje radijskih, televizijskih i drugih medijskih sadržaja od izuzetnog značaja, uključujući i prenose sportskih događaja.

Član 2

Radijskim, televizijskim ili drugim medijskim sadržajem od izuzetnog značaja, uključujući i prenose sportskih događaja (u daljem tekstu: programski sadržaj od izuzetnog značaja), smatraju se prenosi događaja koji su na listi najvažnijih događaja od posebnog značaja za sve građane, u smislu člana 64. st. 1, 2. i 3. Zakona o elektronskim medijima.

Smatra se da kupovina isključivog prava na emitovanje programskog sadržaja od izuzetnog značaja postoji kada je javni medijski servis pribavio to pravo tako da je jedini ovlašćen da taj sadržaj emituje u Republici Srbiji posredstvom određene elektronske komunikacione mreže.

Neiskorišćenim pravom na emitovanje programskog sadržaja od izuzetnog značaja smatra se pravo za koje javni medijski servis zna ili može znati da ga neće ostvariti, imajući u vidu njegovu planiranu programsku koncepciju, broj i trajanje programskih sadržaja koji su predmet stečenog prava i vreme raspoloživo za njihovo emitovanje.

Član 3

Neiskorišćeno pravo na emitovanje programskog sadržaja od izuzetnog značaja ustupa se na osnovu javnog konkursa.

Odluku o raspisivanju i sadržaju javnog konkursa donosi generalni direktor javnog medijskog servisa (u daljem tekstu: generalni direktor), u skladu sa Statutom.

Generalni direktor prilikom donošenja odluke o raspisivanju javnog konkursa imenuje posebnu komisiju od najmanje tri člana (u daljem tekstu: Komisija).

Član 4

Javni medijski servis objavljuje javni konkurs u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na svojoj internet stranici.

Javni medijski servis bez odlaganja dostavlja Regulatornom telu za elektronske medije (u daljem tekstu: Regulator) javni konkurs i ugovor na osnovu koga je pribavljeno neiskorišćeno pravo, a ono objavljuje javni konkurs na svojoj internet stranici.

Član 5

Javni konkurs se objavljuje blagovremeno pre održavanja događaja na koji se taj sadržaj odnosi ili pre isteka roka u kome se pravo može ostvariti, i to tako da postoji mogućnost sprovođenja javnog konkursa, zaključenja ugovora o ustupanju prava i ostvarivanja ustupljenog prava.

Član 6

Javni konkurs sadrži sledeće podatke:

1) sadržaj neiskorišćenog prava na emitovanje, a naročito koja ovlašćenja se stiču njegovim ustupanjem;

2) naziv i opis programskog sadržaja od izuzetnog značaja koji je predmet neiskorišćenog prava na emitovanje, uključujući i vreme emitovanja tog sadržaja, ako se odnosi na događaj čije je vreme održavanja unapred određeno;

3) iznos početne cene za ustupanje neiskorišćenog prava;

4) način podnošenja ponude i rok za njeno podnošenje;

5) dokumentacija koja se podnosi uz ponudu;

6) mesto i vreme javnog otvaranja ponuda;

7) kriterijumi za izbor najpovoljnije ponude;

8) rok za donošenje odluke o izboru najpovoljnije ponude;

9) rok u kome će biti zaključen ugovor o ustupanju prava;

10) drugi podaci za koje javni medijski servis oceni da su važni za učešće na javnom konkursu.

Javni medijski servis može kao uslov za učešće na javnom konkursu predvideti podnošenje dokaza o finansijskoj sposobnosti ponuđača ili dokaza o ozbiljnosti ponude, dok kao uslov za zaključenje ugovora o ustupanju prava može predvideti podnošenje sredstava kojim se obezbeđuje naplata naknade za ustupljeno pravo.

Početna cena iz stava 1. tačka 3) ovog člana ne može biti veća od cene po kojoj je javni medijski servis pribavio neiskorišćeno pravo na emitovanje.

Član 7

Podnosilac ponude (u daljem tekstu: ponuđač) može biti samo imalac dozvole za pružanje usluge televizijskog emitovanja kojoj je pristup slobodan i čija zona pokrivanja obuhvata celokupno područje Republike Srbije.

Lica koja zadovoljavaju uslove iz stava 1. ovog člana mogu podneti zajedničku ponudu, s tim da tada oni ne mogu podneti i samostalnu ponudu.

Ponuđač može podneti samo jednu ponudu.

Ako podnosilac ponude ne zadovoljava uslov iz stava 1. ovog člana, njegova ponuda se ne uzima u obzir prilikom donošenja odluke o izboru najpovoljnije ponude.

Član 8

Ponuda se podnosi, neposredno ili poštom, u jednom primerku, u zapečaćenom omotu, sa punim nazivom i adresom ponuđača i napomenom "Za javni konkurs br. __".

Javni medijski servis primljenu ponudu upisuje u posebnu evidenciju i na njenom omotu označava redni broj i datum i vreme prijema.

Član 9

Komisija otvara ponude, utvrđuje njihovu urednost i sadržaj, i o tome sastavlja zapisnik.

Neblagovremene ponude se neotvorene vraćaju ponuđaču.

Zapisnik o otvaranju ponuda naročito sadrži podatke o tome koliko je ponuda podneto, ko ih je podneo, vremenu njihovog prijema, da li predstavnici ponuđača prisustvuju javnom otvaranju ponude, podatke o urednosti i sadržaju ponuda.

Zapisnik potpisuju članovi Komisije i predstavnici ponuđača koji su prisustvovali javnom otvaranju ponuda.

Komisija sastavlja Listu ponuđača u okviru koje se podnete ponude rangiraju prema njihovoj povoljnosti, imajući u vidu kriterijume za izbor najpovoljnije ponude, utvrđene ovim pravilnikom.

Zapisnik o otvaranju ponuda i Lista ponuđača dostavljaju se generalnom direktoru.

Član 10

Kriterijum za izbor najpovoljnije ponude je ponuđena cena.

Ako su dva ili više ponuđača ponudili identičnu cenu, smatra se da je povoljnija ponuda ponuđača koji bi programski sadržaj od izuzetnog značaja (predmet neiskorišćenog prava) učinio dostupnim većem broju korisnika medijskih usluga.

Ako se na osnovu kriterijuma iz st. 1. i 2. ovog člana ne može utvrditi koja ponuda je povoljnija, smatra se da je povoljnija ona koja je ranije primljena u javnom medijskom servisu.

Član 11

Generalni direktor donosi odluku o izboru najpovoljnije ponude.

Neuredna ponuda i ponuda koja ne zadovoljava uslove konkursa ne uzimaju se u obzir prilikom donošenja odluke o izboru najpovoljnije ponude.

Odluka o izboru najpovoljnije ponude dostavlja se svim ponuđačima i Regulatoru.

Na osnovu odluke o izboru najpovoljnije ponude javni medijski servis zaključuje ugovor sa ponuđačem najpovoljnije ponude.

Odluka o izboru najpovoljnije ponude na osnovu koje je zaključen ugovor objavljuje se na način na koji se objavljuje javni konkurs.

Član 12

Ako ponuđač čija je ponuda izabrana kao najpovoljnija odustane od ponude ili odbije da zaključi ugovor ili ne podnese sredstvo obezbeđenja plaćanja, generalni direktor poništava odluku iz člana 11. stav 1. ovog pravilnika i donosi odluku o izboru sledeće najpovoljnije ponude ili poništava javni konkurs ako nema više ponuda.

Član 13

Generalni direktor poništava javni konkurs, ako nije podneta nijedna ponuda, nijedna podneta ponuda nije uredna ili ne zadovoljava uslove javnog konkursa.

Odluka o poništaju javnog konkursa dostavlja se Regulatoru i objavljuje na način na koji se objavljuje javni konkurs.

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".