PRAVILNIKO OBRASCU PRIJAVE ZA DODELU SREDSTAVA PODSTICAJA("Sl. glasnik RS", br. 47/2016) |
Ovim pravilnikom propisuje se obrazac prijave za dodelu sredstava podsticaja.
Prijava za dodelu sredstava podsticaja po javnom pozivu i prijava za ulaganje od posebnog značaja podnosi se na obrascu iz stava 1. ovog člana, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o obrascu prijave za javni poziv za dodelu sredstava za privlačenje direktnih investicija ("Službeni glasnik RS", broj 32/15).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
OBRAZAC PRIJAVE ZA DODELU SREDSTAVA PODSTICAJA
I. IZJAVE O PRIHVATANJU USLOVA ZA DODELU SREDSTAVA
Podnosilac prijave - Investitor:
(Naziv i sedište Investitora) |
Zakonski zastupnik Investitora:
Budući korisnik sredstava - Korisnik sredstava:
(Naziv, sedište i matični broj Korisnika sredstava) |
Prijava se podnosi za dodelu sredstava za realizaciju investicionog projekta:
(Naziv i mesto realizacije investicionog projekta) |
Ovim izjavljujemo da prihvatamo uslove i zahteve definisane Uredbom.
Mesto i datum: |
M.P. |
Potpis ovlašćenog lica: |
Investitor, odnosno Korisnik sredstava izjavljuje da:
- nije privredni subjekt u teškoćama u smislu Uredbe;
- nema dospele, a neizmirene obaveze prema Republici Srbiji;
- nije u prethodnih 12 meseci pre podnošenja Prijave smanjio broj zaposlenih za 10% i više;
- nije osnovan od strane Republike Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, odnosno da Republika Srbija, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave nemaju učešće u vlasništvu, a ako jeste da je pribavio prethodnu saglasnost Vlade;
- nije u obavezi povraćaja nedozvoljene državne pomoći;
- je investicioni projekat u sektoru za koji je dodela sredstava po Uredbi dozvoljena;
- su sve informacije, prikazi i prateći dokumenti su istiniti, verodostojni i potpuni;
- su sve kopije priloženih dokumenata overene kopije originalnih dokumenata.
Mesto i datum: |
M.P. |
Potpis ovlašćenog lica: |
Potvrđujemo da Investitor i Korisnik sredstava nisu u iste svrhe, odnosno za iste opravdane troškove ulaganja primili sredstva iz budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, te da Investitor - strani privredni subjekt nije u iste svrhe, odnosno za iste opravdane troškove ulaganja primio državnu pomoć iz drugih izvora.
Mesto i datum: |
M.P. |
Potpis ovlašćenog lica: |
Ako su Investitor i Korisnik sredstava u iste svrhe, odnosno za iste opravdane troškove primili sredstva iz budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, odnosno ukoliko je Investitor - strani privredni subjekt primio državnu pomoć iz drugih izvora, navesti podatke o dodeljenim sredstvima, njihovoj nameni i izvoru sredstava i priložiti akte o dodeli navedene državne pomoći
1. ____________________________________________________________
2. ____________________________________________________________
3. ____________________________________________________________
…
Mesto i datum: |
M.P. |
Potpis ovlašćenog lica: |
II. UTVRĐIVANJE VELIČINE PRIVREDNOG SUBJEKTA - KORISNIKA SREDSTAVA
Utvrđivanje veličine privrednog subjekta - Korisnika sredstava, vrši se u skladu sa članom 5. Uredbe, odnosno čl. 2a.-2g. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 13/10, 100/11, 91/12, 37/13, 97/13 i 119/14), a i cilju utvrđivanja maksimalnog intenziteta državne pomoći, odnosno iznosa sredstava koja mogu biti dodeljena.
|
Ovim izjavljujemo da je Korisnik sredstava koja se dodeljuju*: |
o |
mali privredni subjekt |
o |
srednji privredni subjekt |
o |
veliki privredni subjekt. |
|
(molimo obeležite jednu od ponuđenih izjava) |
*Definicije:
1) Mali privredni subjekt je privredni subjekt koji ima manje od 50 zaposlenih i čiji je godišnji promet i/ili ukupan godišnji bilans manji od 10 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti;
2) Srednji privredni subjekt je privredni subjekt koji ima između 50 i 250 zaposlenih i čiji je godišnji promet manji od 50 miliona evra i/ili ukupan godišnji bilans manji od 43 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti;
3) Veliki privredni subjekt je privredni subjekt koji nije srednji ili mali privredni subjekt.
Privredni subjekt nije mali ili srednji privredni subjekt ni ako javni organ sam ili više njih zajednički, neposredno ili posredno, kontrolišu 25% ili više kapitala ili glasačkih prava u privrednom subjektu.
|
Ovim takođe izjavljujem da je Korisnik sredstava**: |
o |
nezavisan privredni subjekt; |
o |
partnerski povezan sa drugim privrednim subjektom; |
o |
povezan sa drugim privrednim subjektom. |
|
(molimo obeležite jednu, ili više ponuđenih izjava) |
Podaci o povezanim, odnosno pratnerskim privrednim subjektima (naziv, sedište, matični broj, osnov povezanosti odnosno partnerstva) i o procentu učešća u vlasništvu odnosno upravljačkoj strukturi.
1. ____________________________________________________________
2. ____________________________________________________________
3. ____________________________________________________________
…
** Ako je Korisnik sredstava, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći, povezani ili partnerski privredni subjekt, dužni ste da u odeljcima III i IV ovog obrasca unesete podatke za grupaciju koja obuhvata sa vama povezane i partnerske privredne subjekte.
Korisnik sredstava, odnosno Investitor ukoliko Korisnik sredstava još uvek nije registrovan u Republici Srbiji, dužan je da priloži izjavu o statusu nezavisnog privrednog subjekta, odnosno o svojoj veličini na osnovu prethodno definisanih kriterijuma.
Mesto i datum: |
M.P. |
Potpis ovlašćenog lica: |
Napomena: davanje ovakvih izjava ne utiče na mogućnost proveravanja njihove tačnosti.
III. OSNOVNE INFORMACIJE O INVESTITORU1
1. |
Poslovno ime: |
|
||||
2. |
Godina osnivanja: |
|
||||
3. |
Registrovana osnovna delatnost: |
|
||||
4. |
Ostale delatnosti koje Investitor obavlja: |
|
||||
5. |
Sedište (adresa): |
|
||||
6. |
Matični broj: |
|
||||
7. |
Broj telefona, broj faksa i e-mail adresa: |
|
||||
8. |
Internet stranica: |
|
||||
9. |
Zakonski zastupnik: |
Ime i prezime: |
|
|||
Funkcija: |
|
|||||
Telefon: |
|
|||||
Faks: |
|
|||||
Mobilni: |
|
|||||
E-mail: |
|
|||||
10. |
Kontakt osoba: |
Ime i prezime: |
|
|||
Funkcija: |
|
|||||
Telefon: |
|
|||||
Faks: |
|
|||||
Mobilni: |
|
|||||
E-mail: |
|
|||||
11. |
Dostignuti iznos prodaje/ obrt u godini u kojoj se podnosi prijava (u evrima): |
Za kompaniju Investitora: |
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|||||
12. |
Prodaja na godišnjem nivou / obrt u prethodnih tri godine (u evrima): |
|
20_ |
20_ |
20_ |
|
Za kompaniju Investitora: |
|
|
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
|
|||
14. |
Dostignuti obim izvoza u godini u kojoj se podnosi prijava (u evrima): |
Za kompaniju Investitora: |
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|||||
15. |
Obim izvoza u prethodne tri godine (u evrima): |
|
20_ |
20_ |
20_ |
|
Za kompaniju Investitora: |
|
|
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
|
|||
16. |
Najvažnija izvozna tržišta: |
|
||||
17. |
Visina kapitala: |
|
20_ |
20_ |
20_ |
|
Za kompaniju Investitora: |
|
|
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
|
|||
18. |
Ukupan broj zaposlenih u trenutku podnošenja prijave: |
Za kompaniju Investitora: |
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|||||
19. |
Prosečan broj zaposlenih u prethodne tri godine: |
|
20_ |
20_ |
20_ |
|
Za kompaniju Investitora: |
|
|
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
|
|||
20. |
Broj zaposlenih na neodređeno vreme u trenutku podnošenja prijave: |
Za kompaniju Investitora: |
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|||||
21. |
Prosečan broj zaposlenih na neodređeno vreme u prethodne tri godine: |
|
20_ |
20_ |
20_ |
|
Za kompaniju Investitora: |
|
|
|
|||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
|
|||
22. |
Promena ukupnog broja zaposlenih u poslednjih 12 meseci: |
|
Dd.mm. 20_. |
Dd.mm. 20_. |
||
Za kompaniju Investitora: |
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
||||
23. |
Promena vrednosti kapitala u poslednjih 12 meseci: |
|
Dd.mm. 20_. |
Dd.mm. 20_. |
||
Za kompaniju Investitora: |
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
||||
24. |
Promena vrednosti dugovanja prema poveriocima u poslednjih 12 meseci: |
|
Dd.mm. 20_. |
Dd.mm. 20_. |
||
Za kompaniju Investitora: |
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je kompanija deo grupacije): |
|
|
________________
1 Podaci u ovom poglavlju se dostavljaju ukoliko Investitor nije istovremeno i Korisnik sredstava.
IV. PODACI O KORISNIKU SREDSTAVA
1. |
Poslovno ime: |
|
|||||
2. |
Godina osnivanja: |
|
|||||
3. |
Registrovana osnovna delatnost: |
|
|||||
4. |
Ostale delatnosti koje Korisnik obavlja: |
|
|||||
5. |
Privredna delatnost Korisnika sredstava na koju se odnosi investicioni projekat: |
|
|||||
6. |
Sedište (adresa): |
|
|||||
7. |
Matični broj: |
|
|||||
8. |
Broj telefona, broj faksa i e-mail adresa: |
|
|||||
9. |
Internet stranica: |
|
|||||
10. |
Zakonski zastupnik: |
Ime i prezime: |
|
||||
Funkcija: |
|
||||||
Telefon: |
|
||||||
Faks: |
|
||||||
Mobilni: |
|
||||||
E-mail: |
|
||||||
11. |
Kontakt osoba: |
Ime i prezime: |
|
||||
Funkcija: |
|
||||||
Telefon: |
|
||||||
Faks: |
|
||||||
Mobilni: |
|
||||||
E-mail: |
|
||||||
12. |
Dostignuti iznos prodaje / obrt u godini u kojoj se podnosi prijava (u evrima): |
Za Korisnika: |
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
||||||
13. |
Prodaja na godišnjem nivou / obrt u prethodnih tri godine (u evrima): |
|
20_ |
20_ |
20_ |
||
Za Korisnika: |
|
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
|
||||
14. |
Dostignuti obim izvoza u godini u kojoj se podnosi prijava (u evrima): |
Za Korisnika: |
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
||||||
15. |
Obim izvoza u prethodne tri godine (u evrima): |
|
20_ |
20_ |
20_ |
||
Za Korisnika: |
|
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
|
||||
16. |
Najvažnija izvozna tržišta: |
|
|||||
17. |
Visina kapitala: |
|
20_ |
20_ |
20_ |
||
Za Korisnika: |
|
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
|
||||
18. |
Ukupan broj zaposlenih u trenutku podnošenja prijave |
Za Korisnika: |
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
||||||
19. |
Prosečan broj zaposlenih u prethodne tri godine |
|
20_ |
20_ |
20_ |
||
Za Korisnika: |
|
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
|
||||
20. |
Broj zaposlenih na neodređeno vreme u trenutku podnošenja prijave: |
Za Korisnika: |
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
||||||
21. |
Prosečan broj zaposlenih na neodređeno vreme u prethodne tri godine |
|
20_ |
20_ |
20_ |
||
Za Korisnika: |
|
|
|
||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
|
||||
22. |
Promena ukupnog broja zaposlenih u poslednjih 12 meseci: |
|
Dd.mm. 20_. |
Dd.mm. 20_. |
|||
Za Korisnika: |
|
|
|||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
|||||
23. |
Promena vrednosti kapitala u poslednjih 12 meseci |
|
Dd.mm. 20_. |
Dd.mm. 20_. |
|||
Za Korisnika: |
|
|
|||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
|||||
24. |
Promena vrednosti dugovanja prema poveriocima u poslednjih 12 meseci |
|
Dd.mm. 20_. |
Dd.mm. 20_. |
|||
Za Korisnika: |
|
|
|||||
Za grupaciju (ukoliko je Korisnik deo grupacije): |
|
|
V. PODACI O INVESTICIONOM PROJEKTU
Vrednost osnovnih sredstava (u evrima) |
Ulaganje u godini u kojoj se podnosi prijava2 |
U periodu realizacije projekta |
Ukupno: |
|||||
Osnovno sredstvo/ drugi troškovi (zakup): |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|||
Zemljište i infrastrukturno opremanje lokacije: |
Nabavka zemljišta: |
|
|
|
|
|
|
|
Opremanje zemljišta: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zgrade/kapaciteti (izgradnja, kupovina, proširenje, adaptacija ili rekonstrukcija zgrada, kapaciteta): |
Izgradnja objekata: |
|
|
|
|
|
|
|
Kupovina objekta: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Proširenje /adaptacija/ rekonstrukcija: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oprema za proizvodnju (Nabavka postrojenja, mašina i opreme) |
Nova: |
|
|
|
|
|
|
|
Polovna: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Patenti / licence (know-how): |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zakup poslovnih objekata: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupna vrednost ulaganja u osnovna sredstva (u evrima): |
|
|
|
|
|
|
|
Planirani broj novozaposlenih na neodređeno vreme3: |
U godini u kojoj se podnosi prijava |
U periodu realizacije projekta (po godinama) |
Ukupno |
|||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
||||
|
|
|
|
|
|
|
||
Planirani troškovi bruto zarada za nova radna mesta u dvogodišnjem periodu nakon dostizanja pune zaposlenosti predviđene investicionim projektom4: |
Godina završetka investicionog projekta |
20_ (iznos bruto zarada na godišnjem nivou) |
20_ (iznos bruto zarada na godišnjem nivou) |
|
||||
|
|
|
_______________
2 Prethodni troškovi ulaganja u osnovna sredstva Korisnika sredstava pre podnošenja Prijave ne mogu se iskazivati. U cilju utvrđivanja visine ulaganja u osnovna sredstva Korisnika uneti iznose opravdanih troškova koji će tek nastati.
3 U skladu sa Uredbom: nova radna mesta povezana sa investicionim projektom jesu neto povećanje broja zaposlenih, domaćih državljana, na neodređeno vreme sa punim radnim vremenom kod Korisnika sredstava u periodu realizacije investicionog projekta, u poređenju sa ukupnim brojem zaposlenih, domaćih državljana, u trenutku zaključenja ugovora o dodeli sredstava podsticaja, a ako se neko radno mesto zatvori to radno mesto se oduzima od broja novootvorenih radnih mesta.
4 U skladu sa Uredbom: troškovi bruto zarada za nova radna mesta povezana sa investicionim projektom su ukupan iznos koji korisnik sredstava stvarno plaća za rad zaposlenog i obuhvataju bruto zaradu, tj. zaradu koja sadrži porez i doprinose za obavezno socijalno osiguranje koji se plaćaju iz zarade, kao i doprinose koji se plaćaju na zaradu.
Ukupan trošak zarada koje je Korisnik platio (uključujući poreze i doprinose za obavezno socijalno osiguranje koji se plaćaju iz zarade, kao i doprinose koji se plaćaju na zaradu) za poslednji obračunski period - mesec koji prethodi podnošenju ove prijave, za sve radnike iznosi ____________________ evra.
Na osnovu predloženog investicionog projekta Korisnik sredstava će se u Ugovoru obavezati na otvaranje ______________ novih radnih mesta i zapošljavanje ____________________ radnika na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, isplatu bruto zarada u dvogodišnjem periodu nakon završetka investicionog projekta, odnosno dostizanja pune zaposlenosti predviđene investicionim projektom, u ukupnom iznosu od ____________________ evra, i ulaganje u osnovna sredstva u iznosu od ______ evra.
Ako je Korisnik veliki privredni subjekt (u skladu sa informacijama datim u odeljku II), radi utvrđivanja delotvornog podsticajnog efekta dodele sredstava podsticaja, opisati na koji način dodela sredstava utiče na:
1) znatno povećanje veličine projekta ili
2) znatno povećanje ukupnog iznosa sredstava koje korisnik sredstava ulaže u projekat ili
3) znatno povećanje brzine realizacije projekta ili
4) realizaciju projekta, koji bez dodele sredstava ne bi mogao da bude ostvaren.
|
VI. SADRŽAJ INVESTICIONOG PROJEKTA (Business Plan)
1. OPIS PROJEKTA I SVRHA INVESTIRANJA
Dati opis projekta i načina njegove realizacije, ciljeve, proizvode ili usluge koji će biti rezultat realizacije projekta, okvirni dinamički plan projekta (milestones), opisati ključne događaje na sprovođenju projekta (kao što su momenti kupovine, dobijanje dozvole, uvoz opreme, zapošljavanje, trening radnika, puštanje u rad....)
Dati SWOT analizu projekta kao i razloge za realizaciju projekta u Republici Srbiji.
2. ANALIZA RAZVOJNIH MOGUĆNOSTI I SPOSOBNOSTI INVESTITORA (GRUPE) I KORISNIKA
2.1. Opšta informacija o investitoru i reference
Opisati glavne aktivnosti investitora, kratak istorijat i ciljeve. Dati kratak pregled organizacione strukture i vlasničku strukturu. Navesti najznačajnije klijente i njihove reference, znanja i prednosti investitora. Navesti najbitnije događaje u prethodnom srednjoročnom periodu kao i izazove, probleme i rizike sa kojima se investitor/korisnik suočava.
2.2. Položaj na tržištu plasmana i nabavke
Navesti najznačajnije proizvode, proizvodne grupe ili usluge investitora. Navesti tržišta na koja investitor plasira svoje proizvode ili usluge i udeo na tim tržištima. Navesti najveće konkurente u domenu proizvoda i usluga. Navesti takođe najznačajnije proizvode i usluge koje investitor nabavlja i najznačajnije dobavljače kao i trendove razvoja tržišta u delatnosti koja je predmet ulaganja.
2.3. Investiciona aktivnost
Opisati dosadašnje investicione aktivnosti i iskustvo u sprovođenju sličnih investicionih projekata.
2.4. Tehnička i kadrovska opremljenost
Dati kratak opis tehnologija kojima investitor raspolaže i njihovo poređenje sa trenutno najmodernijim tehnologijama koje se u tom domenu koriste u svetu. Dati kratku informaciju o ljudskim resursima kojima raspolaže Investitor, kao i Korisnik i udelu visoko-obrazovane radne snage.
3. ANALIZA TRŽIŠTA I PLAN PRODAJE POVEZANIH SA ULAGANJEM
3.1. Kredibilna analiza tržišta plasmana
Navesti tržišta na koja je planiran plasman proizvoda ili usluga koja su predmet ulaganja. Navesti veličinu tih tržišta i planiran udeo u njima. Navesti klijente sa kojima postoje već zaključeni ugovori. Navesti izvor podataka o tržištima.
3.2. Plan prodaje proizvoda/plasmana usluga
Planirani prihodi (u evrima): |
U godini u kojoj se podnosi prijava: |
U periodu realizacije projekta (po godinama) |
U periodu nakon realizacije projekta |
||||||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|
Ukupni prihodi: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izvoz: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Analiza tržišta nabavke
Navesti najznačajnije proizvode, poluproizvode, materijale i usluge koji će se nabavljati za potrebe poslovanja. Navesti najznačajnije dobavljače. Navesti planove nabavke proizvoda, poluproizvoda, materijala i usluga u Republici Srbiji. Navesti učešće (procentualno) povezanih privrednih subjekata u nabavkama.
3.4. Plan nabavke repro-materijala
Planirana nabavka (u evrima): |
U godini u kojoj se podnosi prijava: |
U periodu realizacije projekta |
U periodu nakon realizacije projekta |
||||||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|
Ukupna nabavka: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uvoz: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. ASORTIMAN PROIZVODNJE, TEHNOLOŠKI PROCESI I INVESTICIJE U MATERIJALNA I NEMATERIJALNA SREDSTVA
4.1. Asortiman i obim proizvodnje
Navesti planirane proizvode ili usluge i planirani obim proizvodnje. Dati opis tehničke kompleksnosti i zahtevnosti po pitanju kvaliteta proizvoda ili usluga.
4.2. Osnove tehnološkog procesa i upotreba naprednih znanja i tehnologija
Opisati tehnološki proces dobijanja predmetnih proizvoda ili usluga i navesti specifična znanja i veštine koje su potrebne u njihovoj proizvodnji. Dati poređenje naprednosti tehnologija koje će biti u upotrebi sa najnovijim svetskim trendovima.
4.3. Izbor opreme i alata
Navesti mašine, opremu i alate koji će se koristiti u proizvodnji, i tržište nabavke opreme. Vrsta opreme - nova ili polovna.
4.4. Rešenje građevinskih objekata i instalacija
Dati opis rešenja, i tehničke skice objekta u kome će se realizovati investicioni projekat naglašavajući da li se gradi novi objekat za potrebe projekta, da li kupuje postojeći, iznajmljuje postojeći, da li je potrebno proširenje, adaptacija ili rekonstrukcija postojećih poslovnih prostorija i dr.
4.5. Nematerijalna sredstva
Navesti i bliže opisati nematerijalna sredstva (patenti, licence i know-how) u koja se ulaže u skladu sa investicionim projektom.
5. PLAN ZAPOŠLJAVANJA I INVESTICIJA U RADNU SNAGU
5.1. Plan zapošljavanja
Dati kratak opis plana zapošljavanja, planiranu strukturu zaposlenih, kvalifikacionu strukturu, a zatim u tabelama navesti tačan broj zaposlenih povezanih sa investicionim projektom i planirane ukupne troškove bruto zarada.
Planiran ukupan broj radnika: |
U godini u kojoj se podnosi prijava: |
U periodu realizacije projekta (po godinama) |
U periodu nakon realizacije projekta |
||||||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|
Menadžment: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Administracija: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inženjeri: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zaposleni u proizvodnji: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ostalo: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Planirani ukupni troškovi bruto zarada (u evrima): |
U godini u kojoj se podnosi prijava: |
U periodu realizacije projekta (po godinama) |
U periodu nakon realizacije projekta |
||||||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|
Menadžment: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Administracija: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inženjeri: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zaposleni u proizvodnji: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kvalifikaciona struktura zaposlenih |
U godini u kojoj se podnosi prijava: |
U periodu realizacije projekta |
U periodu nakon realizacije projekta |
||||||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|
Osnovno obrazovanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Srednje stručno obrazovanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Više i visoko obrazovanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2. Efekti investicije na zaposlene
Dati kratak opis obuka zaposlenih potrebnih za realizaciju projekta i navesti troškove u tabeli.
Planirani ukupni troškovi obuke (u evrima): |
U godini u kojoj se podnosi prijava: |
U periodu realizacije projekta (po godinama) |
||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|
Menadžment: |
|
|
|
|
|
|
Administracija: |
|
|
|
|
|
|
Inženjeri: |
|
|
|
|
|
|
Zaposleni u proizvodnji: |
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
|
|
|
Izvori finansiranja za obuku zaposlenih (visina po pojedinačnim izvorima) i da li se sprovodi interno (u okviru grupe) ili se angažuju eksterni saradnici.
6. ANALIZA LOKACIJE
Navesti opštinu i konkretnu lokaciju u kojoj će projekat biti realizovan. Navesti razloge iz kojih se projekat realizuje na konkretnoj lokaciji kao i informacije o infrastrukturi potrebnoj za realizaciju investicije i usaglašenost sa stanjem na lokaciji.
7. MERE ZAŠTITE
Dati opis uticaja projekta na životnu sredinu i mera zaštite. Takođe dati opis opasnosti i mera zaštite na radu.
8. EKONOMSKO-FINANSIJSKA ANALIZA
8.1. Obračun troškova proizvodnje i formiranje ukupnog prihoda
Dati detaljnu kalkulaciju troškova po jedinici proizvoda i ukupnim troškovima (energenti, radna snaga, osnovne i pomoćne sirovine, usluge, itd....) u periodu realizacije projekta i trogodišnjem odnosno petogodišnjem periodu nakon realizacije projekta.
8.2. Porezi i doprinosi i ostali javni prihodi
Porezi, doprinosi, carine i takse (u evrima): |
U godini u kojoj se podnosi prijava: |
U periodu realizacije projekta |
U periodu nakon realizacije projekta |
||||||||
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
20_ |
|
Porez na dobit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Porez na zarade |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Porez na dodatu vrednost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Akcize |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Carine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doprinosi na teret zaposlenog |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doprinosi na teret poslodavca |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ostali porezi na republičkom nivou |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Takse na republičkom nivou |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Porezi na nivou lokalne samouprave |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Takse na nivou lokalne samouprave |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.3. Izvori finansiranja i obaveze prema izvorima
Dati detaljnu informaciju o izvorima finansiranja kao i obaveze prema izvorima u periodu realizacije projekta i trogodišnjem odnosno petogodišnjem periodu nakon realizacije projekta.
9. FINANSIJSKO-TRŽIŠNA OCENA PROJEKTA (PROJEKCIJE BILANSA STANJA I USPEHA PREMA PROPISANIM OBRASCIMA)
9.1. Ekonomski tok projekta
9.2. Neto sadašnja vrednost
9.3. Interna stopa rentabilnosti
9.4. Vreme povraćaja investicije
9.5. Projekcija bilansa stanja, uspeha i novčanih tokova
Dostaviti projektovane finansijske izveštaje za period realizacije projekta i trogodišnji odnosio petogodišnji period nakon realizacije projekta, a prema obrascima utvrđenim propisima Republike Srbije.
10. ANALIZA OSETLJIVOSTI I ODRŽIVOST PROJEKTA
Dostaviti detaljnu analizu osetljivosti projekta na promenu uslova poslovanja.
11. UTICAJ PODSTICAJNIH SREDSTAVA NA REALIZACIJU PROJEKTA
Dati detaljnu informaciju (opisno i finansijski) o uticaju sredstava podsticaja na pokazatelje finansijsko - tržišne ocene projekta (tačka 9. biznis plana)