ODLUKA

O NAČINU, USLOVIMA, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA DODELU POSLOVNOG PROSTORA KOJI JE U JAVNOJ SVOJINI GRADA BEOGRADA U ZAKUP POD POSEBNIM USLOVIMA U CILJU PODSTICANJA SAMOZAPOŠLJAVANJA I PROŠIRENJA POSLOVANJA

("Sl. list grada Beograda", br. 37/2016)

Član 1

Ovom odlukom uređuju se način, uslovi i kriterijumi za dodelu poslovnog prostora koji je u javnoj svojini Grada Beograda u zakup pod posebnim uslovima, na osnovu predviđenih mera i aktivnosti u okviru Akcionog plana zapošljavanja grada Beograda za 2016. godinu br. 3-1185/15-S od 28. decembra 2015. godine (u daljem tekstu: Akcioni plan).

Poslovni prostor dodeljuje se nezaposlenim licima za otpočinjanje poslovanja u cilju podrške samozapošljavanju i novoosnovanim privrednim subjektima za proširenje poslovanja, povećanje konkurentske sposobnosti, a sve u cilju razvoja mikro, malih i srednjih privrednih subjekata i preduzetništva, kao i podsticanja privrednog razvoja uopšte.

Član 2

Poslovni prostor, koji se daje u zakup pod posebnim uslovima je:

Stari grad

- Lokal, površine 39,68 m2 u Ulici Tadeuša Košćuškog br. 88/b.

Palilula

- Lokal br. 1, površine 73,36 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 80,40 m2, u ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 2, površine 67,55 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 69,20 m2, u ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 6, površine 72,70 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 80,40 m2, u ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 7, površine 136,16 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 169,56 m2, u ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 8, površine 133,24 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 139,20 m2, u ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 10, površine 154,17 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 192,90 m2, u ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 11 a, površine 42,00 m2 u Ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 11 b, površine 72,42 m2 u Ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 12, površine 96,40 m2 u Ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 13, površine 129,45 m2 u Ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 14, površine 136,67 m2 u Ulici Bulevar despota Stefana br. 68/a;

- Lokal br. 2, površine 19,64 m2, u Ulici Salvadora Aljendea br. 2v.

- Kancelarija površine 7,10 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 90,34 m2, u Ulici Dragoslava Srejovića bb;

- Kancelarije ukupne površine 41,82 m2, sa pripadajućim magacinskim prostorom, površine 241,56 m2, u Ulici Dragoslava Srejovića bb.

Voždovac

- Lokal br. 13, površine 22,78 m2 u Ulici Kumodraška br. 176;

- Lokal br. 18, površine 174,12 m2 (prizemlje 44,79 m2 i I sprat 129,33 m2) u Ulici Kumodraška br. 176;

- Lokal br. 1, površine 40,12 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 j;

- Lokal br. 2, površine 40,12 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 j;

- Lokal br. 3, površine 39,50 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 i;

- Lokal br. 3, površine 28,65 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 e;

- Lokal br. 1, površine 37,73 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 d;

- Lokal br. 2, površine 23,67 m2 u Ulici Gostivarskaj br. 70 d;

- Lokal br. 2, površine 24,96 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 v;

- Lokal br. 3 površine 36,10 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 v;

- Lokal br. 2, površine 33,48 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 b;

- Lokal br. 4, površine 42,62 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 b;

- Lokal br. 3, površine 26,35 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 a;

- Lokal br. 4, površine 33,85 m2 u Ulici Gostivarska br. 70 a.

Rakovica

- Proizvodna hala, objekat "C", površine 300,00 m2 u Ulici Petra Konjovića br.12/v;

- Magacin, površine 56,00 m2 u Ulici Vidikovački venac br.106.

Novi Beograd

- Lokal br. 34, površine 19,35 m2 u Ulici antifašističke borbe br. 4;

- Lokal br. 37, površine 19,35 m2 u Ulici antifašističke borbe br. 4.

Poslovni prostor koji je u javnoj svojini Grada Beograda i na kojem je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP korisnik, a naveden je u stavu 1. ovog člana stavlja se u funkciju realizacije mera i aktivnosti predviđenih Akcionim planom na period od 24 meseca.

Poslovni prostor iz stava 1. ovog člana oslobađa se plaćanja zakupnine u periodu od 24 meseca. Nakon isteka perioda koji je predviđen za realizaciju mera i aktivnosti iz Akcionog plana i za koji se ne plaća zakupnina, zakupci su dužni da zakupninu za poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, plaćaju u skladu sa odlukom Grada Beograda o utvrđivanju zakupnina za poslovni prostor na kome je nosilac prava javne svojine Grad Beograd, odnosno na kome Grad Beograd ima posebna svojinska ovlašćenja, na račun Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP.

Davanjem u zakup poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana pod posebnim uslovima prihod Grada Beograda se umanjuje, a u cilju podsticanja samozapošljavanja i proširenja poslovanja novoosnovanih privrednih subjekata.

Član 3

Poslovni prostor iz člana 2. ove odluke se daje u zakup pod posebnim uslovima na osnovu Javnog poziva za zakup poslovnog prostora pod posebnim uslovima (u daljem tekstu: Javni poziv), koji objavljuje Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP u sredstvima javnog informisanja, najmanje u jednim dnevnim novinama sa tiražom preko 50.000 primeraka.

Javni poziv se istovremeno objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada Beograda i internet stranici Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP i njime se definiše rok za podnošenje prijava, koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog poziva, kao i potrebna dokumentacija na osnovu koje se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i merila za vrednovanje i rangiranje prijava.

Član 4

Pravo podnošenja prijava na Javni poziv ima nezaposleno lice i novoosnovani mikro, mali i srednji privredni subjekti i preduzetnici.

Nezaposleno lice treba da ispunjava sledeće uslove:

- da je prijavljen/a na evidenciju nezaposlenih lica kod Nacionalne službe za zapošljavanje - Filijala za Grad Beograd;

- da poseduje biznis plan za delatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru;

- da je državljanin Republike Srbije sa prebivalištem na teritoriji Grada Beograda;

- da nije osuđivan ili se protiv njega ne vodi postupak, za neko od krivičnih dela kao člana organizovane kriminalne grupe, da nije osuđivan za krivična dela protiv životne sredine, krivično delo primanja ili davanja mita, krivično delo prevare.

Novoosnovan privredni subjekat treba da ispunjava sledeće uslove:

- da je registrovan kod Agencije za privredne registre ne duže od tri godine pre dana objavljivanja javnog poziva;

- da ima registrovano sedište na teritoriji Grada Beograda;

- da mu nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti;

- da vlasnici i odgovorna lica nisu osuđivani ili se protiv njih ne vodi postupak, za neko od krivičnih dela kao članovi organizovane kriminalne grupe, da nisu osuđivani za krivična dela protiv privrede, krivična dela protiv životne sredine, krivično delo primanja ili davanja mita, krivično delo prevare;

- da je u većinskom domaćem privatnom vlasništvu, odnosno da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

- da je do dana objavljivanja javnog poziva izmirio sve poreze i doprinose, kao i ostale obaveze po osnovu javnih prihoda u skladu sa propisima Republike Srbije;

- da u periodu od godinu dana od dana objavljivanja javnog poziva tekući računi kod poslovnih banaka nisu bili blokirani duže od ukupno 15 (petnaest) dana.

Član 5

Pravo na zakup poslovnog prostora pod posebnim uslovima ne može se ostvariti u sledećim slučajevima:

- za postojeće ili za registraciju individualnog poljoprivrednog gazdinstva, zadruge, udruženja građana i društvenih organizacija;

- za obavljanje delatnosti u sektorima: čelika, sintetičkih vlakana i uglja, igara na sreću, kockanja i klađenja, kao ni privrednim subjektima u teškoćama, ni za podsticanje izvoza, odnosno za uspostavljanje i funkcionisanje distributivne mreže ili za druge tekuće rashode povezane sa izvoznom delatnošću i za davanje prednosti domaćim proizvodima u odnosu na uvozne proizvode.

- za obavljanje delatnosti za koje nije potreban poslovni prostor, definisane Pravilnikom o određivanju delatnosti za čije obavljanje nije potreban poslovni prostor ("Službeni glasnik RS", broj 9/96);

- ukoliko je u prethodnom trogodišnjem periodu dodeljena subvencija za samozapošljavanje iz budžeta Republike Srbije i budžeta Grada Beograda (ovaj uslov se odnosi samo na nezaposlena lica).

Član 6

Prijava čini sastavni deo javnog poziva i sastoji se od sledećih obrazaca:

- Formular prijave - podnosi se potpisan od strane podnosioca prijave sa biznis planom;

- Izjava podnosioca prijave o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu (sastavni deo prijave).

Podnosilac prijave je u obavezi da uz Prijavu dostavi i ostalu traženu dokumentaciju koja je navedena u Javnom pozivu.

Član 7

Kriterijumi i merila za vrednovanje i rangiranje prijava:

Za nezaposlena lica:

- Planirana vrsta delatnosti:

- Proizvodnja - 10 bodova,

- Usluge (osim ugostiteljske delatnosti) - 5 bodova,

- Ugostiteljska delatnost - 1 bod;

- Potrebni resursi za otpočinjanje sopstvenog posla:

- Oprema u vlasništvu - 10 bodova,

- Oprema u zakupu - 5 bodova;

- Poslovni plan:

- Održiv poslovni plan na osnovu trenutnih projekcija - od 0 do 10 bodova,

Za novoosnovane privredne subjekte:

- Vrsta delatnosti:

- Proizvodnja - 10 bodova,

- Usluge (osim ugostiteljske delatnosti) - 5 bodova,

- Ugostiteljska delatnost - 1 bod;

- Postojeći kapacitet privrednog subjekta u pogledu poslovnog prostora:

- Poslovni prostor u zakupu - 10 bodova,

- Poslovni prostor u vlasništvu - 5 bodova;

- Poslovni plan;

- Održiv poslovni plan na osnovu trenutnih projekcija - od 0 do 10 bodova.

Dodatne bodove će dobijati podnosioci prijava koji su:

- Lica sa invaliditetom - 20 bodova;

- Teže zapošljiva lica - 15 bodova;

- Samohrani roditelji - 10 bodova;

- Nezaposlene žene ili žene preduzetnice ili vlasnice najmanje 60% udela u privrednom društvu - 5 bodova i

- oni podnosioci prijava koji su završili obuku na Radionici "Znanjem do cilja", ili obuku za pisanje biznis plana, u nekoj od institucija članica Saveta za zapošljavanje Grada Beograda (Nacionalna služba za zapošljavanje, Privredna komora Beograd, Regionalna agencija za razvoj i evropske integracije Beograd, Gradski centar za socijalno preduzetništvo Beograda...) - 2 boda.

U slučaju da dva ili više podnosioca prijava imaju isti broj bodova, prema napred navedenim kriterijumima, prednost će se dati nezaposlenim licima, a ukoliko isti broj bodova imaju dva nezaposlena lica ili dva privredna subjekta, prednost će se primenjivati prema redosledu kriterijuma navedenih u ovom članu.

Član 8

Vrednovanje i rangiranje prijava vrši Komisija za vrednovanje i rangiranje prijava podnetih po Javnom pozivu (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju obrazuje Savet za zapošljavanje Grada Beograda.

Komisiju čine predsednik i član koji su predstavnici Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

JP i tri člana iz Saveta za zapošljavanje Grada Beograda.

Komisija utvrđuje Listu vrednovanja i rangiranja prijava po javnom pozivu na osnovu kriteririjuma i merila navedenih u članu 7. ove odluke najkasnije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava i ista se objavljuje istovremeno na zvaničnoj internet stranici Grada Beograda i stranici Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP.

Na Listu iz stava 4. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana objavljivanja.

Odluku o prigovoru donosi Savet za zapošljavanje Grada Beograda u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i time se utvrđuje konačna lista vrednovanja i rangiranja.

Odluku o izboru zakupca poslovnog prostora na osnovu konačne liste vrednovanja i rangiranja podnosilaca prijava donosi Komisija.

Izabrani podnosioci prijava dužni su da, u roku od 30 dana od dana objavljivanja Odluke o izboru zakupca poslovnog prostora, izaberu poslovni prostor prema listi vrednovanja i rangiranja, dok su podnosioci prijava koji su nezaposleni, i u obavezi da dostave dokaz da su se registrovali kao preduzetnici ili osnovali privredna društva u kom su zasnovala radni odnos na neodređeno vreme.

Konačnu Odluku o izboru zakupca poslovnog prostora, zajedno sa pratećom dokumentacijom, Komisija dostavlja Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP.

Na osnovu konačne Odluke o izboru zakupca poslovnog prostora direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP zaključiće ugovore sa izabranim podnosiocima prijava.

Član 9

Ugovor o zakupu poslovnog prostora, zakupodavac može jednostrano raskinuti u sledećim slučajevima:

- ako zakupac koristi poslovni prostor protivno nameni utvrđenoj ugovorom o zakupu;

- ako zakupac koristi poslovni prostor na način kojim se poslovnom prostoru ili objektu u kome se nalazi, njegovom krivicom ili krivicom lica za koje je on odgovoran, nanosi šteta;

- izvođenja radova bez saglasnosti zakupodavca;

- ako zakupac lokal koristi na način kojim uznemirava druge korisnike poslovnog prostora u zgradi ili stanare u susednim zgradama (povećanom bukom, vibracijama, dimom, oticanjem otpadnih voda, neprijatnim mirisima i sl).

- ako zakupac izda deo ili ceo poslovni prostor u zakup drugome (podzakup) ili uvede drugo lice u posed po bilo kom drugom pravnom osnovu;

- neplaćanja troškova komunalnih usluga u propisanim rokovima;

- neplaćanja, odnosno kašnjenja u plaćanju tri mesečne zakupnine uzastopno ili četiri zakupnine u toku kalendarske godine, po isteku perioda za koji je zakupac oslobođen plaćanja zakupnine;

- po isteku perioda od 24 meseca, ukoliko predmetni poslovni prostor bude potreban Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP u postupku rešavanja imovinsko-pravnih odnosa, odnosno raseljavanja, u skladu sa Programom uređivanja i dodele građevinskog zemljišta;

- u drugim slučajevima predviđenim Zakonom o obligacionim odnosima.

Ukoliko dođe do raskida ugovora sa zakupcem koji koristi poslovni prostor u funkciji realizacije mera i aktivnosti predviđenih Akcionim planom, zakupac je dužan da poslovni prostor, prazan od lica i stvari, zapisnički vrati u posed Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP.

Član 10

Zakupac je dužan da od dana zapisničke primopredaje, od kada se i računa period za koji se ne plaća zakupnina, odnosno od dana zapisničkog uvođenja u posed poslovnog prostora izmiruje sve troškove na ime komunalnih usluga za vreme korišćenja istog.

Finansijska sredstva koja budu uložena u poslovni prostor iz člana 2. ove odluke radi dovođenja u uredno tehničko higijensko stanje, odnosno budu uložena u adaptaciju poslovnog prostora radi nesmetanog obavljanja privredne delatnosti, padaju na teret tekućeg održavanja i zakupac nema prava na povraćaj istih i ne može steći, po osnovu ulaganja, bilo kakva svojinska prava na poslovnom prostoru.

U slučaju oštećenja poslovnog prostora, odnosno kvarova većeg obima na poslovnom prostoru koji je dat u zakup pod posebnim uslovima, a koji nisu nastali kao posledica činjenja, odnosno nečinjenja zakupca, zakupac je dužan da se odmah, bez odlaganja, obrati Savetu za zapošljavanje Grada Beograda, koji je u obavezi da odmah, a najkasnije u roku od tri dana, od dana prijave, obavesti Direkciju radi sprečavanja nastanka veće štete.

Član 11

Kontrolu korišćenja poslovnog prostora iz člana 2. ove odluke, datog u zakup pod posebnim uslovima u realizaciji mera i aktivnosti predviđenih Akcionim planom, sprovodiće predstavnici Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP i Savet za zapošljavanje Grada Beograda.

Redovna kontrola korišćenja poslovnog prostora iz prethodnog stava ovog člana, vrši se kvartalno u toku godine.

Vanredna kontrola vrši se po potrebi, a odmah po saznanju da se poslovni prostor koristi suprotno zaključenom ugovoru i propisima koji regulišu ovu oblast.

Član 12

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".