STATUT

AGENCIJE ZA OSIGURANJE DEPOZITA

("Sl. glasnik RS", br. 59/2015 i 49/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Agencija za osiguranje depozita (u daljem tekstu: Agencija) je samostalni pravni subjekt koji obavlja poslove utvrđene Zakonom o Agenciji za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", broj 14/15 - u daljem tekstu: Zakon) i drugim zakonima i funkcionalno je nezavisna od bilo kog državnog organa.

Član 2

Agencija ima svojstvo pravnog lica i upisana je u sudski registar pravnih lica i drugih subjekata.

Agencija se ne smatra korisnikom budžetskih niti javnih sredstava, u smislu zakona kojim se uređuju javne nabavke u slučaju izbora banke isplatioca na način definisan zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita, zakona kojim se reguliše rad javnih agencija, propisa kojima se ograničava broj zaposlenih u javnom sektoru, kao i propisa kojima se uređuje budžetski sistem.

Član 3

Agencija obavlja poslove obaveznog osiguranja depozita i isplate osiguranih iznosa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita, kao i u skladu sa referentnim međunarodnim standardima sadržanim u Baznim principima delotvornih sistema osiguranja depozita Međunarodnog udruženja institucija za osiguranje depozita (IADI) i Direktivi EU u toj oblasti.

Pored poslova iz stava 1. ovog člana, Agencija:

1) upravlja imovinom prenetom u postupku restrukturiranja banaka i obavlja druge poslove u vezi s postupkom restrukturiranja banaka, u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke;

2) obavlja funkcije stečajnog ili likvidacionog upravnika u bankama, društvima za osiguranje i davaocima lizinga, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka i društava za osiguranje i zakonom kojim se uređuje finansijski lizing;

3) organizuje fond za zaštitu investitora, u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala i poštujući referentne međunarodne standarde sadržane u Direktivi EU u toj oblasti;

4) realizuje postupke prodaje akcija banaka čiji je akcionar Republika Srbija započete do dana stupanja na snagu Zakona;

5) realizuje postupke prodaje društvenog kapitala u društvima za osiguranje u skladu sa zakonom kojim se reguliše osiguranje;

6) realizuje postupke naplate potraživanja preuzetih u ime i za račun Republike Srbije, uključujući i Autonomnu pokrajinu Vojvodinu, započete do dana stupanja na snagu Zakona.

Član 4

Naziv Agencije je: Agencija za osiguranje depozita.

U poslovnoj komunikaciji sa inostranstvom Agencija može koristiti i engleski prevod svog naziva koji glasi: Deposit Insurance Agency of Serbia.

Sedište Agencije je u Beogradu, Knez Mihailova broj 2.

O promeni sedišta odlučuje Upravni odbor Agencije.

Član 5

Agencija ima pečat i štambilj.

Pečat Agencije je kružnog oblika i sadrži tekst: "Agencija za osiguranje depozita - Beograd".

Štambilj Agencije je pravougaonog oblika i sadrži tekst: "Agencija za osiguranje depozita - Beograd" i rubrike za upis datuma prijema podneska i delovodni broj pod kojim će se podnesak zavesti.

Tekst pečata i štambilja se ispisuju na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Način upotrebe i čuvanja pečata i štambilja Agencije, njihov broj, vrstu, kao i druga pitanja u vezi s pečatom i štambiljem, uređuju se aktom koji donosi Upravni odbor Agencije.

Član 6

Agencija ima grafički amblem (logo), o čijem izgledu i sadržini odlučuje Upravni odbor.

II ORGANI AGENCIJE I NJIHOV DELOKRUG

Član 7

Organi Agencije su Upravni odbor i Odbor direktora.

Odbor direktora iz stava 1. ovog člana čine tri direktora (u daljem tekstu: članovi Odbora direktora).

Delokrug i međusobni odnos organa Agencije utvrđeni su Zakonom i ovim statutom.

Član 8

Upravni odbor ima pet članova od kojih su tri nezavisna.

Jednog člana, na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija, imenuje i razrešava Vlada.

Jednog člana imenuje i razrešava Narodna banka Srbije.

Nezavisne članove Upravnog odbora imenuje Vlada na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija, uz prethodno pribavljenu saglasnost Narodne banke Srbije.

Uslovi za imenovanje članova Upravnog odbora propisani su Zakonom.

Mandat svih članova Upravnog odbora je četiri godine, s pravom ponovnog izbora na mandat od godinu dana.

Upravni odbor većinom glasova ukupnog broja svojih članova bira za predsednika jednog od nezavisnih članova.

Nezavisne članove Upravnog odbora razrešava Vlada na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija, odnosno Narodne banke Srbije uz obavezno prethodno pribavljanje pozitivnog mišljenja institucije koja nije predložila razrešenje.

Razlozi za razrešenje članova Upravnog odbora propisani su Zakonom.

Član 9

Upravni odbor:

1) donosi statut Agencije;

2) donosi akt kojim se uređuje postupak izbora banke isplatioca;

3) donosi akt kojim se uređuje postupak javnog konkursa za imenovanje nezavisnih članova Upravnog odbora i akt kojim se uređuje postupak javnog konkursa za imenovanje članova Odbora direktora;

4) donosi odluku o imenovanju predsednika Upravnog odbora, u skladu sa Zakonom;

5) daje mišljenje na nacrt izveštaja o testu najmanjih troškova koji je dostavila Narodna banka Srbije i preduzima sve potrebne aktivnosti da se prenos sredstava fonda za osiguranje depozita koja se koriste za finansiranje restrukturiranja banke izvrši u roku i na način utvrđen rešenjem Narodne banke Srbije, u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke;

6) utvrđuje stopu redovne premije osiguranja za narednu godinu najkasnije do 30. septembra tekuće godine, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;

7) odlučuje o naplati vanredne premije osiguranja ako sredstva fonda za osiguranje depozita nisu dovoljna za isplatu osiguranih iznosa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;

8) donosi odluke o upravljanju i raspolaganju sredstvima Agencije, u skladu sa Zakonom;

9) donosi opšte akte i odluke koji se odnose na osiguranje depozita, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;

10) donosi akt kojim se uređuju način i uslovi pod kojima Agencija vrši pokriće administrativnih troškova u vezi sa isplatom osiguranih iznosa depozita i troškova upravljanja sredstvima fonda za osiguranje depozita, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;

11) odlučuje o potrebi podnošenja zahteva Vladi za hitno obezbeđivanje sredstava ukoliko sredstva za obavljanje poslova osiguranja depozita nisu dovoljna, u skladu sa zakonom kojim se uređuje Agencija za osiguranje depozita;

12) donosi opšte akte i odluke koji se odnose na obavljanje poslova zaštite investitora, u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala;

13) donosi opšte akte i odluke kojima se uređuje postupanje Agencije kao stečajnog, odnosno likvidacionog upravnika, u skladu za zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka, društava za osiguranje i davaoca finansijskog lizinga;

14) donosi odluku o privremenom obezbeđenju troškova stečajnog postupka iz sredstava Agencije, uz pravo na povraćaj tih sredstava nakon formiranja stečajne mase u meri koja je dovoljna za namirenje tih troškova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka i društava za osiguranje;

15) donosi strategiju upravljanja imovinom prenetom u postupku restrukturiranja banaka, kao i druge opšte akte i odluke koje se odnose na upravljanje imovinom prenetom u postupku restrukturiranja banaka i obavljanje drugih poslova u vezi s postupkom restrukturiranja banaka, u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke;

16) donosi odluke koje se odnose na realizaciju sledećih postupaka: prodaje akcija banaka čiji je akcionar Republika Srbija započete do dana stupanja na snagu Zakona, prodaje društvenog kapitala u društvima za osiguranje, kao i naplate potraživanja preuzetih u ime i za račun Republike Srbije, uključujući i Autonomnu pokrajinu Vojvodinu započete do dana stupanja na snagu Zakona;

17) imenuje i razrešava predsednika i članove Odbora direktora, u skladu sa Zakonom i donosi odluku o podeli njihovih nadležnosti i odgovornosti;

18) zaključuje pojedinačne ugovore o radu sa predsednikom i članovima Odbora direktora i vrši nadzor nad zakonitošću rada Odbora direktora, u skladu sa Zakonom;

19) donosi pravilnik o radu Agencije, akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Agencije, imenuje i razrešava rukovodioce organizacionih jedinica u Agenciji;

20) usvaja finansijski plan i plan nabavki Agencije;

21) usvaja izveštaj o popisu imovine i obaveza;

22) usvaja godišnji finansijski izveštaj Agencije;

23) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, iskazanim u godišnjem finansijskom izveštaju;

24) usvaja izveštaj o radu Agencije;

25) donosi odluku o izboru društva za reviziju finansijskih izveštaja Agencije i razmatra izveštaje revizije;

26) usvaja plan interne revizije, razmatra i usvaja izveštaje o obavljenoj internoj reviziji, podnosi zahtev za vanredno vršenje interne revizije i donosi odluku o izboru i razrešenju internog revizora;

27) usvaja pravilnik o poslovnom ponašanju zaposlenih u Agenciji i nadzire njegovu primenu;

28) odlučuje o promeni adrese sedišta Agencije i izgledu grafičkog amblema;

29) formira odbore, komisije, radne grupe i druga stručna tela za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Upravnog odbora, čiji delokrug i način rada utvrđuje posebnom odlukom;

30) donosi poslovnik o svom radu i druge opšte akte Agencije;

31) obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim statutom i aktima Agencije.

Upravni odbor donosi Statut i akta iz tač. 2) i 3) jednoglasno, akta i odluke iz tač. 5), 6), 7), 16) i 17) donosi kvalifikovanom većinom, odnosno sa četiri glasa, a ostala akta i odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova, odnosno sa tri glasa.

Član 10

Upravni odbor odlučuje na sednicama.

Upravni odbor ima kvorum za održavanje sednice ako je sednici prisutna većina ukupnog broja članova, osim ako je za određena pitanja predviđeno da se odluke donose jednoglasno, odnosno kvalifikovanom većinom, što je utvrđeno članom 9. stav 2. ovog statuta.

Upravni odbor može odlučiti da sednicama prisustvuju i nezavisni stručnjaci u pojedinim oblastima od značaja za rad Agencije, bez prava glasa.

Upravni odbor donosi poslovnik o svom radu, kojim se naročito uređuju način sazivanja i održavanja sednica, način rada na sednici, donošenje akata i odluka, kao i druga pitanja u vezi s radom na sednici.

Član 11

Član Upravnog odbora za svoj rad prima mesečno naknadu, u visini koja se utvrđuje odlukom Upravnog odbora koja se donosi jednoglasno.

Član Upravnog odbora ima pravo da se pismeno odrekne naknade ili dela naknade iz stava 1. ovog člana.

Ako se prebivalište predsednika ili člana Upravnog odbora nalazi van sedišta Agencije, to lice ima pravo i na naknadu putnih troškova i dnevnica, u skladu sa zakonom.

Sredstva za naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju se finansijskim planom Agencije.

Član 12

Članove Odbora direktora imenuje Upravni odbor, na osnovu javnog konkursa sprovedenog u skladu sa aktom kojim se uređuje postupak izbora direktora.

Jednog od članova Odbora direktora Upravni odbor imenuje za predsednika Odbora direktora.

Za člana Odbora direktora može biti imenovano lice:

1) koje ispunjava opšte uslove za zasnivanje radnog odnosa;

2) koje ima visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena i najmanje osam godina radnog iskustva u oblastima finansija, bankarstva, osiguranja ili privrednog i finansijskog prava;

3) koje nije osuđivano za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora, niti za krivično delo koje ga čini nedostojnim vršenja funkcije;

4) kome radni odnos nije otkazivan zbog povrede radne obaveze;

5) koje nije funkcioner u smislu propisa kojima se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija, ne obavlja funkciju u političkoj stranci ili sindikalnoj organizaciji, nije član organa upravljanja banke, druge finansijske institucije ili udruženja banaka, društva za reviziju koje vrši reviziju finansijskih izveštaja Agencije, drugog pravnog lica s kojim Agencija sarađuje u obavljanju svojih poslova propisanih Zakonom ili banaka, društava za osiguranje i drugih finansijskih institucija, niti je zaposlen u tim licima, odnosno njihov saradnik;

6) koje ima najmanje osam godina iskustva na rukovodećim pozicijama u državnim organima, institucijama kojima su poverena javna ovlašćenja, finansijskim institucijama i ostalim privrednim društvima.

Mandat člana Odbora direktora je pet godina, s pravom ponovnog izbora.

Odbor direktora za svoj rad odgovara Upravnom odboru.

Članu Odbora direktora prestaje dužnost istekom mandata, podnošenjem ostavke Upravnom odboru, ili razrešenjem.

Razlozi za razrešenje članа Odborа direktora propisani su Zakonom.

Ako članu Odbora direktora prestane dužnost pre vremena na koje je imenovan, Upravni odbor imenuje vršioca dužnosti člana Odbora direktora, najduže na šest meseci.

Član 12a

Predsednik Odbora direktora rukovodi radom Odbora direktora.

Nadležnosti i odgovornosti predsednika i drugih članova Odbora direktora bliže se utvrđuju odlukom Upravnog odbora.

Članovi Odbora direktora obavljaju poslove u okviru utvrđenih nadležnosti i odgovorni su za izvršavanje tih poslova.

Odbor direktora odlučuje na sednicama.

Odbor direktora ima kvorum za održavanje sednice ako je na sednici prisutna većina ukupnog broja članova.

Odbor direktora ili predsednik Odbora direktora može odlučiti da sednicama prisustvuju zaposleni nadležni za oblasti koje se razmatraju, bez prava glasa, što se bliže uređuje poslovnikom o radu Odbora direktora.

Odbor direktora donosi poslovnik o svom radu, kojim se naročito uređuju način sazivanja i održavanja sednica, način rada na sednici, donošenje akata i odluka, kao i druga pitanja u vezi s radom na sednici.

Član 13

Odbor direktora:

1) (brisana)

2) organizuje i nadzire svakodnevno poslovanje Agencije i rukovodi njenim radom;

3) predlaže opšta akta i odluke koje donosi ili usvaja Upravni odbor;

4) izvršava odluke Upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;

5) utvrđuje kriterijume za raspoređivanje operativnih troškova Agencije u vezi s poslovima koji se odnose na osiguranje depozita, u skladu sa Zakonom;

6) zaključuje sa Narodnom bankom Srbije sporazum o saradnji kojim se uređuju saradnja i razmena informacija i podataka u vezi s bankama i osiguranjem depozita, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;

7) dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove finansija izveštaj o stanju fonda za osiguranje depozita, kao i projekciju stanja tog fonda za narednih dvanaest meseci, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;

8) predlaže Upravnom odboru akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Agenciji i daje predloge za imenovanje i razrešenje rukovodilaca organizacionih jedinica u Agenciji i internog revizora;

9) donosi odluke iz oblasti radnih odnosa i zaključuje ugovore o radu sa zaposlenima, u skladu sa opštim propisima o radu i aktima Agencije;

10) donosi odluke u postupku sprovođenja javnih nabavki, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke;

11) odlučuje o angažovanju domaćih ili stranih stručnjaka za obavljanje pojedinih poslova iz nadležnosti Agencije i sa njima zaključuje ugovor o regulisanju međusobnih prava i obaveza;

12) imenuje i razrešava poverenike u bankama, društvima za osiguranje i davaocima lizinga u stečaju, odnosno likvidaciji, uz saglasnost Upravnog odbora ili i na inicijativu Upravnog odbora;

13) predlaže nadležnom sudu izbor i razrešenje članova odbora poverilaca, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka i društava za osiguranje;

14) podnosi predlog nadležnom sudu za pokretanje postupka stečaja nad bankom, društvom za osiguranje, odnosno davaocem lizinga u likvidaciji ako u postupku likvidacije banke, društva za osiguranje, odnosno davaoca lizinga utvrdi da su ispunjeni uslovi za pokretanje postupka stečaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka i društava za osiguranje;

15) podnosi Upravnom odboru redovne izveštaje o poslovanju Agencije i to najmanje jednom tromesečno;

16) odgovoran je Upravnom odboru za zakonitost i efikasnost rada Agencije, kao i za korišćenje sredstava Agencije;

17) po potrebi organizuje stalna i povremena stručna i savetodavna radna tela (komisije, radne grupe, kolegijume i druga radna tela) radi obavljanja pojedinih poslova,

18) vrši i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i aktima Agencije, kao i po nalogu i ovlašćenju Upravnog odbora.

III ZASTUPANJE AGENCIJE

Član 14

Agenciju predstavlja i zastupa predsednik Odbora direktora u zemlji i inostranstvu.

Pri zaključivanju pravnih poslova i preduzimanju pravnih radnji iz delokruga Odbora direktora, predsednik Odbora direktora dužan je da obezbedi potpis jednog člana Odbora direktora.

Predsednika Odbora direktora u slučaju odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje član Odbora direktora koga on ovlasti, u granicama datih ovlašćenja.

Predsednik Odbora direktora može uz potpis jednog člana ovog odbora, ovlastiti zaposlenog ili drugo lice da, u ime i za račun Agencije, zaključuje određene pravne poslove ili preduzima određene pravne radnje iz delokruga Odbora direktora, kao i da u postupcima pred sudom ili drugim organima zastupa Agenciju. Punomoćje se daje u pisanom obliku i njime se utvrđuju obim i sadržina ovlašćenja.

Agencija obezbeđuje specimene potpisa članova Odbora direktora i drugih lica ovlašćenih za zastupanje Agencije, a način, uslovi i postupak obezbeđivanja specimena potpisa uređuju se aktom koji donosi Upravni odbor.

IV ORGANIZACIJA POSLOVANJA

Član 15

Poslovi Agencije utvrđeni zakonom i drugim propisom obavljaju se u okviru organizacionih jedinica, što se bliže propisuje aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Agenciji.

Odbor direktora može, radi obavljanja pojedinih poslova, po potrebi, organizovati stalna i povremena stručna i savetodavna radna tela (komisije, radne grupe, kolegijume, komitete, odbore i druga radna tela).

Član 16

Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta utvrđuje se unutrašnja organizacija Agencije, i to posebno: nazivi, međusobna povezanost i delokrug organizacionih jedinica, nazivi radnih mesta, opis poslova, broj izvršilaca i posebni uslovi za obavljanje poslova.

Organizacionim jedinicama iz stava 1. ovog člana rukovode rukovodioci organizacionih jedinica, koji odgovaraju za zakonito, stručno i blagovremeno obavljanje poslova iz delokruga organizacione jedinice kojom rukovode i odgovorni su za izradu i primenu opštih akata, odluka i procedura za obavljanje poslova iz delokruga organizacione jedinice kojom rukovode.

Rukovodioci organizacionih jedinica odgovorni su za svoj rad Odboru direktora.

Član 17

Na prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa zaposlenih u Agenciji primenjuju se opšti propisi o radu, kao i odredbe pravilnika o radu.

Zaposleni zasnivaju radni odnos u Agenciji zaključivanjem ugovora o radu sa Odborom direktora.

Zaposleni je dužan da obavlja poslove radnog mesta na koje je raspoređen u Agenciji i da postupa u skladu sa zakonom, drugim propisom i opštim aktima Agencije.

Član 18

Agencija, zaposleni u Agenciji, članovi Upravnog odbora, kao i lica koja po nalogu Agencije vrše dužnosti utvrđene zakonom ne odgovaraju za štetu koja nastane vršenjem tih dužnosti, osim ako se dokaže da pri vršenju svojih radnih zadataka nisu postupali u dobroj veri.

Za štetu iz stava 1. ovog člana, lica iz tog stava ne mogu odgovarati ni nakon prestanka radnog odnosa u Agenciji, odnosno prestanka vršenja funkcije.

Agencija je dužna da nadoknadi troškove zastupanja zaposlenih u Agenciji u sudskim i upravnim postupcima pokrenutim u vezi s dužnostima koje ti zaposleni vrše na osnovu zakona. Ove troškove Agencija je dužna da nadoknadi i licima kojima je prestao radni odnos u Agenciji.

Ako je u odgovarajućem postupku pravnosnažnom odlukom utvrđeno da su lica iz stava 1. ovog člana pričinila štetu iz tog stava namerno ili krajnjom nepažnjom, ova lica su dužna da Agenciji nadoknade troškove zastupanja iz stava 3. ovog člana, kao i iznos isplaćene štete u skladu sa zakonom.

Član 19

Zaposleni u Agenciji ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi političkim opredeljenjima.

Zaposleni u Agenciji su dužni da se pri obavljanju poslova ponašaju na način kojim se: obezbeđuje poštovanje najviših standarda poslovnog ponašanja, obezbeđuje posvećenost poslovima i lojalnost u njihovom obavljanju, izbegava nastajanje sukoba interesa, sprečava nanošenje štete ugledu Agencije, obezbeđuje zaštita podataka i poštovanje obaveze čuvanja tajne i zabrana davanja poverljivih informacija.

Zaposleni u Agenciji može van radnog vremena, a uz prethodnu pismenu saglasnost Odbora direktora, obavljati plaćene dodatne poslove i aktivnosti samo ako njihovo obavljanje ne utiče na mogućnost stvaranja sukoba interesa ili na nepristrasno obavljanje njegovih poslova.

Pravilnikom o poslovnom ponašanju zaposlenih u Agenciji, koji usvaja Upravni odbor, bliže se uređuju pravila poslovnog ponašanja zaposlenih, u skladu sa Zakonom.

V INTERNA REVIZIJA

Član 20

Agencija ima internog revizora koji obavlja poslove interne revizije, u skladu sa zakonom, Statutom i opštim aktima Agencije.

Izbor internog revizora vrši Upravni odbor, na predlog Odbora direktora.

Interni revizor za svoj rad odgovara Upravnom odboru.

Cilj interne revizije je da se sagleda da li su način upravljanja rizicima i način kontrole poslovnih procesa, kao i rukovođenja tim procesima, adekvatni, odnosno da li se sistem uspostavljenih unutrašnjih kontrola stalno unapređuje i da li funkcioniše na način koji u razumnoj meri obezbeđuje da se rizici na odgovarajući način identifikuju, procenjuju i kontrolišu, kao i da se poslovi u Agenciji obavljaju u skladu sa zakonom, drugim propisom i aktom Agencije.

Član 21

Predmet interne revizije mogu biti svi poslovni procesi i aktivnosti koji se obavljaju u Agenciji, a naročito unutrašnje kontrole uspostavljene radi obezbeđivanja pouzdanosti računovodstvenog i finansijskog informacionog sistema i odgovarajućih finansijskih izveštaja i obezbeđivanja usklađenosti finansijskih izveštaja sa zakonom i opštim aktima.

Interni revizor ima pravo da slobodno i neograničeno pristupa svim aktivnostima, rukovodiocima i njihovim zaposlenima, evidenciji, imovini i elektronskim i drugim podacima, kao i da od odgovornih lica traži pisana mišljenja ili neku drugu informaciju u vezi revizije.

Interni revizor daje preporuke za otklanjanje nedostataka koje uoči obavljanjem interne revizije.

Član 22

Interna revizija vrši se na osnovu godišnjeg plana koji usvaja Upravni odbor, a može se sprovoditi i vanredno, na osnovu zahteva Upravnog odbora.

Planom iz stava 1. ovog člana naročito se utvrđuju područja, odnosno sistemi koji će biti predmet revizije, kao i dinamika planiranih revizija.

Izveštaji o obavljenoj internoj reviziji dostavljaju se Upravnom odboru, radi razmatranja.

VI IZVEŠTAJI AGENCIJE

Član 23

Agencija najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Narodnoj skupštini, preko Vlade i Narodnoj banci Srbije.

Revizija godišnjih finansijskih izveštaja Agencije vrši se na način utvrđen zakonom kojim se uređuje revizija finansijskih izveštaja, uz obavezu Agencije da obezbedi i dodatnu izradu posebnih izveštaja revizije u vezi sa poslovanjem fonda za osiguranje depozita.

Reviziju godišnjih finansijskih izveštaja Agencije obavlja društvo za reviziju sa liste spoljnih revizora koji su ovlašćeni da vrše reviziju finansijskih izveštaja banaka, a koju objavljuje Narodna banka Srbije.

Godišnji finansijski izveštaj Agencije, sa izveštajem spoljnog revizora, Agencija podnosi Vladi i Narodnoj banci Srbije i to do 15. maja naredne godine.

Član 24

Agencija je dužna da najmanje jednom kvartalno dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove finansija izveštaj o stanju fonda za osiguranje depozita, kao i projekciju stanja tog fonda za narednih dvanaest meseci, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita.

Član 25

Agencija u funkciji organizatora fonda za zaštitu investitora, podnosi godišnji izveštaj Komisiji za hartije od vrednosti, u roku od četiri meseca od završetka poslovne godine, kao i kvartalne izveštaje u skladu sa aktom Komisije za hartije od vrednosti.

Član 26

Agencija je dužna da poslove u vezi sa prenetom imovinom i obavezama banke u restrukturiranju ili banke za posebne namene koje su rešenjem Narodne banke Srbije na nju prenete, u skladu sa zakonom kojim se uređuje poslovanje banaka, obavlja s pažnjom dobrog privrednika i o tome izveštava Narodnu banku Srbije, u rokovima i na način utvrđenim rešenjem Narodne banke Srbije.

VII JAVNOST RADA I INFORMISANJE

Član 27

Agencija obaveštava javnost davanjem usmenih i pisanih informacija i dostavljanjem saopštenja sredstvima javnog informisanja u vezi sa poslovima iz svoje nadležnosti, po potrebi.

Izjave za javnost o poslovima Agencije daje predsednik Odbora direktora.

Članovi Odbora direktora, odnosno drugi zaposleni mogu davati izjave za javnost uz prethodnu saglasnost, odnosno na osnovu ovlašćenja predsednika Odbora direktora.

Član 28

Agencija može, radi informisanja javnosti i zaposlenih, u elektronskoj odnosno štampanoj formi izdavati informativna glasila, biltene i druge publikacije.

Programsku koncepciju informativnih glasila, biltena i drugih publikacija, kao i uslove njihovog izdavanja, utvrđuje Odbor direktora.

Član 29

Agencija ima svoju internet prezentaciju na veb-adresi: www.aod.rs.

Agencija je dužna da izveštaj o stanju stečajne i likvidacione mase i toku postupka stečaja i likvidacije kvartalno ažurira i objavljuje na internet stranici Agencije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka i društava za osiguranje.

Agencija objavljuje i ažurira informator o radu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Agencija ima svoju intranet prezentaciju radi informisanja zaposlenih.

VIII TAJNOST PODATAKA

Član 30

Podaci koji se odnose na poslovanje, finansijsko stanje i restrukturiranje banaka, uključujući i podatke koji se odnose na osiguranje depozita, te finansijsko stanje društava za osiguranje i davalaca lizinga, kao i dokumenti koji sadrže takve podatke, a koje članovi Upravnog odbora i zaposleni u Agenciji na bilo koji način saznaju u obavljanju svojih poslova, odnosno funkcija - određuju se i štite se kao tajni podaci sa oznakom stepena tajnosti "STROGO POVERLJIVO", "POVERLJIVO" ili "INTERNO", u skladu sa zakonom kojim se uređuje tajnost podataka.

Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da čuvaju podatke i dokumente iz tog stava kao tajne podatke, odnosno ne mogu ih učiniti dostupnim trećim licima, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Obaveza čuvanja tajne za lica iz stava 1. ovog člana ne prestaje ni nakon prestanka radnog odnosa, odnosno funkcije.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, Agencija može podatke i dokumente iz stava 1. tog člana učiniti dostupnim domaćim i stranim regulatornim telima, pod uslovom da ih ta regulatorna tela koriste isključivo u svrhe za koje su pribavljeni.

Objavljivanje podataka iz stava 1. ovog člana izraženih u zbirnom obliku tako da se na osnovu njih ne može utvrditi identitet pojedinačnih banaka, odnosno fizičkih i pravnih lica, ne smatra se povredom obaveze čuvanja tajnosti podataka.

Opštim aktom Agencije utvrđuju se podaci i dokumenti koji se označavaju kao tajna, način čuvanja i zaštite tajne, način rukovanja podacima i dokumentima koji su označeni kao tajna i postupak određivanja stepena tajnosti, odnosno poverljivosti tih podataka i dokumenata, u skladu sa zakonom.

Opštim aktom Agencije bliže se uređuju uslovi i način uspostavljanja, održavanja i primene sistema za upravljanje bezbednošću informacija u Agenciji.

IX SARADNJA U OBAVLJANJU POSLOVA AGENCIJE

Član 31

Agencija sarađuje sa stranim i domaćim regulatornim telima, radi obavljanja i unapređenja svojih poslova utvrđenih Zakonom i drugim propisom.

Agencija može s telima iz stava 1. ovog člana razmenjivati podatke pribavljene u obavljanju njenih poslova utvrđenih Zakonom i drugim propisom ako je obaveza čuvanja tajnih podatka koja važi za ta tela jednaka ili stroža od obaveze propisane članom 30. ovog statuta.

Agencija može razmenjivati podatke (informacije) pribavljene od tela iz stava 1. ovog člana sa drugim stranim i domaćim regulatornim telima, na njihov zahtev i uz prethodnu saglasnost tela od kojih je te podatke (informacije) pribavila, pri čemu se ti podaci (informacije) mogu razmenjivati samo za potrebe određene tom saglasnošću.

Član 32

Agencija i Narodna banka Srbije zaključuju sporazum o saradnji kojim se uređuju saradnja i razmena informacija i podataka u vezi s bankama i osiguranjem depozita, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita.

Agencija je dužna da čuva pribavljene informacije, odnosno podatke iz ovog člana, kao i da ih koristi samo u svrhe za koje su pribavljeni, u skladu sa odredbama zakona kojima se uređuje tajnost, odnosno poverljivost tih informacija i podataka, kao i u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Opšti akti Agencije uskladiće se sa odredbama ovog statuta u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu tog statuta.

Do donošenja opštih akata iz stava 1. ovog člana ostaju na snazi opšti akti Agencije.

Član 34

Izmene i dopune ovog statuta vrše se u postupku i na način koji je propisan za njegovo donošenje.

Član 35

Stupanjem na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Agencije za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", br. 84/05 i 28/13).

Član 36

Ovaj statut se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

 

Samostalni članovi Izmena i dopuna
Statuta Agencije za osiguranje depozita

("Sl. glasnik RS", br. 49/2016)

Član 15

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Opšti akti Agencije uskladiće se sa izmenama i dopunama ovog statuta u roku od 4 (četiri) meseca od dana stupanja na snagu izmena i dopuna Statuta.

Osim ukoliko Statutom nije drugačije određeno, do isteka roka iz stava 1. ovog člana, sve odredbe Statuta, opštih i drugih akata Agencije koje se tiču direktora Agencije ostaju na snazi i shodno se primenjuju i na direktore koji čine Odbor direktora, odnosno na Odbor direktora.

Član 16

Izmene i dopune ovog statuta se objavljuju u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

Direktor Agencije imenovan Odlukom Upravnog odbora Agencije, O.br. PS-6/15 od 25. juna 2015. godine, donetom u skladu sa Zakonom o Agenciji za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", broj 14/15), nastavlja da obavlja poslove kao jedan od direktora u Odboru direktora, što Upravni odbor konstatuje odlukom o imenovanju Odbora direktora.

Upravni odbor će bez odlaganja, a nakon stupanja na snagu ovog statuta, sprovesti postupak izbora dva direktora - člana Odbora direktora putem javnog konkursa, u skladu sa opštim aktom Agencije, a članovi ovog odbora biće imenovani najkasnije u roku od 45 (četrdeset pet) dana od dana stupanja na snagu izmena i dopuna Statuta.

Do imenovanja članova Odbora direktora, direktor Agencije i zamenik direktora Agencije, koji su obavljali funkcije do stupanja na snagu ovih izmena i dopuna, nastavljaju da obavljaju te funkcije u skladu sa zakonom, Statutom i ostalim aktima Agencije.