PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 15/2007, 5/2011, 8/2012, 10/2015 - dr. pravilnici i 7/2016) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil Tehničar vazdušnog saobraćaja za bezbednost, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se i u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), i to sa nastavnim planom i programom:
1) srpskog jezika i književnosti;
2) srpskog jezika kao nematernjeg jezika;
3) jezika nacionalnih manjina;
4) fizičkog vaspitanja;
5) istorije;
6) hemije;
7) građanskog vaspitanja;
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
Samostalni članovi Pravilnika o izmeni
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar vazdušnog saobraćaja za bezbednost
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 8/2012)
Član 2
Učenici upisani u srednju školu zaključno sa školskom 2011/2012. godinom stiču obrazovanje po Pravilniku o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar vazdušnog saobraćaja za bezbednost ("Prosvetni glasnik", br. 15/07 i 5/11).
Član 3
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
Samostalni član Pravilnika o izmeni
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar vazdušnog saobraćaja za bezbednost
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 7/2016)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije - Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Obrazovni profil: tehničar vazdušnog saobraćaja za bezbednost - ogled
Trajanje obrazovanja: četiri godine
CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA: |
- Cilj stručnog obrazovanja za ogledni obrazovni profil TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST je osposobljavanje učenika da obavlja: protivdiverzionu zaštitu aerodroma i pratećih objekata; obavlja protivdiverzionu zaštitu vazduhoplova; obavlja protivdiverzionu zaštitu lica i stvari. S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoja karijere, unapređenja mogućnosti zaposlenja, učenici će biti osposobljeni za: |
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu |
Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat: |
- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije |
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Radne kompetencije |
Znanja |
Veštine |
Stavovi |
Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: |
|||
- kontrola kretanja vazduhoplova, putnika i stvari na aerodromu |
- objasni način funkcionisanja sistema vazdušnog saobraćaja |
- izvodi kretanje po aerodromskim površinama |
- savesno, odgovorno i uredno obavlja poverene mu poslove |
Nastavni plan za ogled - TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
|||||||||||||||||||||||||||
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
godišnje |
||||||||||||||||||||||||
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
B |
|
A: OBRAZOVNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Srpski jezik i književnost |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
96 |
411 |
|||||||||||||||||||||||
2. Engleski jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
3. Matematika |
4 |
140 |
4 |
140 |
3 |
105 |
3 |
96 |
481 |
|||||||||||||||||||||||
4. Fizika |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Istorija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sistem vazdušnog saobraćaja |
1 |
1 |
35 |
35 |
36 |
35 |
35 |
36 |
||||||||||||||||||||||||
7. Fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
8. Stručni engleski jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
9. Specijalno fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
10. Računarstvo i informatika |
3 |
105 |
105 |
|||||||||||||||||||||||||||||
11. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. Istorija vazduhoplovstva |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. Zaštita životne sredine |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
14. Elektrotehnika i elektronika |
1 |
1 |
35 |
35 |
35 |
35 |
||||||||||||||||||||||||||
15. Računari |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
16. Koordinatna geometrija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
17. Vanredne situacije |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
18. Osnovi bezbednosti |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. Preduzetništvo |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
20. Vazduhoplovno pravo |
1 |
32 |
32 |
|||||||||||||||||||||||||||||
21. Psihologija sa psihologijom ličnosti |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
22. Terorizam |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
23. Integralni račun sa primenama |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
B: UŽESTRUČNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Poznavanje vazduhoplova |
1 |
2 |
16 |
32 |
12 |
16 |
32 |
12 |
||||||||||||||||||||||||
2. Sistemi vazduhoplova |
1 |
2 |
19 |
38 |
12 |
19 |
38 |
12 |
||||||||||||||||||||||||
3. Prevoza putnika i robe |
1 |
1 |
35 |
35 |
24 |
35 |
35 |
24 |
||||||||||||||||||||||||
4. Aerodromi |
2 |
1 |
1 |
32 |
16 |
16 |
18 |
32 |
16 |
16 |
18 |
|||||||||||||||||||||
5. Aerodromski saobraćaj |
2 |
1 |
1 |
38 |
19 |
19 |
18 |
38 |
19 |
19 |
18 |
|||||||||||||||||||||
6. Bezbednost informacionih sistema |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
7. Bezbednost civilnog vazduhoplovstva |
1 |
1 |
16 |
16 |
24 |
16 |
16 |
24 |
||||||||||||||||||||||||
8. Opasne materije |
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
6 |
16 |
16 |
16 |
6 |
|||||||||||||||||||||
9. Opasna sredstva |
1 |
1 |
19 |
19 |
6 |
19 |
19 |
6 |
||||||||||||||||||||||||
10. Prva pomoć |
1 |
1 |
1 |
19 |
19 |
19 |
24 |
19 |
19 |
19 |
24 |
|||||||||||||||||||||
11. Elektronski uređaji |
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
12 |
16 |
16 |
16 |
12 |
|||||||||||||||||||||
12. Protivdiverzioni uređaji |
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
18 |
16 |
16 |
16 |
18 |
|||||||||||||||||||||
13. Fizičko - tehnička zaštita |
2 |
2 |
1 |
64 |
64 |
32 |
30 |
64 |
64 |
32 |
30 |
|||||||||||||||||||||
V: IZBORNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanja / Verska nastava |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
137 |
|||||||||||||||||||||||
2. Hemija / Geografija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Nacionalna istorija države i prava / Psihologija adolescencije |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Ljudski faktor / Socijalna patologija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Forenzika / Kriminalistička psihologija |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Ukupno A+B+V: |
18 |
14 |
|
630 |
490 |
|
60 |
20 |
11 |
1 |
700 |
385 |
35 |
60 |
19 |
12 |
1 |
665 |
420 |
35 |
60 |
21 |
9 |
2 |
672 |
288 |
64 |
60 |
2667 |
1583 |
134 |
240 |
|
Σ |
4624 |
Gantogram užestručnih predmeta po razredima za ogled - TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Prvi |
Poznavanje |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
16 |
32 |
0 |
12 |
60 |
|||||||||||||||||||||
V |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sistemi |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
19 |
38 |
0 |
12 |
69 |
|||||||||||||||||||
V |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Σ |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
35 |
70 |
0 |
24 |
129 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Drugi |
Prevoz |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
35 |
35 |
0 |
24 |
94 |
||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
12 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aerodromi |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
32 |
16 |
16 |
18 |
82 |
||||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||||
B |
18 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aerodromski |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
38 |
19 |
19 |
18 |
94 |
|||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||
B |
18 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Σ |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
30 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
30 |
105 |
70 |
35 |
60 |
270 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Treći |
Bezbednost |
T |
0 |
70 |
0 |
0 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezbednost |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
0 |
24 |
56 |
||||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
24 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opasne |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
6 |
54 |
||||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||||
B |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opasna |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
19 |
19 |
0 |
6 |
44 |
|||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prva |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
19 |
19 |
19 |
24 |
81 |
|||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||
B |
24 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Σ |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
30 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
30 |
70 |
140 |
35 |
60 |
305 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Četvrti |
Fizičko - tehnička |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
64 |
64 |
32 |
30 |
190 |
||||
V |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||
B |
18 |
12 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektronski |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
16 |
16 |
16 |
12 |
60 |
|||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Protivdiverzioni |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
16 |
16 |
16 |
18 |
66 |
|||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||||
B |
18 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Σ |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
0 |
0 |
0 |
96 |
96 |
64 |
60 |
316 |
|
Σ |
306 |
376 |
134 |
204 |
1020 |
Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
Građansko vaspitanje / Verska nastava |
* |
* |
* |
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
|
1. Hemija / Geografija |
* |
|
|
|
2. Naciomalna istorija države i prava / Psihologija adolescencije |
|
* |
|
|
3. Ljudski faktor / Socijalna patologija |
|
|
* |
|
4. Forenzika / Kriminalistička psihologija |
|
|
|
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa i to:
- obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;
- jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.
Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.
Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Ostvarivanje programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):
Razred |
Predmet |
Godišnji fond časova |
Broj učenika u grupi |
||
V |
PN |
B |
|||
I |
Sistem vazdušnog saobraćaja |
35 |
|
36 |
12 |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
|
|
Specijalno fizičko vaspitanje |
70 |
|
|
12 |
Računarstvo i informatika |
105 |
|
|
12 |
|
Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom |
70 |
|
|
12 |
|
Poznavanje vazduhoplova |
32 |
|
12 |
12 |
|
Sistemi vazduhoplova |
38 |
|
12 |
12 |
|
II |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
Specijalno fizičko vaspitanje |
70 |
|
|
12 |
|
Elektrotehnika i elektronika |
35 |
|
|
12 |
|
Računari |
70 |
|
|
12 |
|
Prevoz putnika i robe |
35 |
|
24 |
12 |
|
Aerodromi |
16 |
16 |
18 |
12 |
|
Aerodromski saobraćaj |
19 |
19 |
18 |
12 |
|
III |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
Specijalno fizičko vaspitanje |
70 |
|
|
12 |
|
Bezbednost informacionih sistema |
70 |
|
|
12 |
|
Bezbednost civilnog vazduhoplovstva |
16 |
|
24 |
12 |
|
Opasne materije |
16 |
16 |
6 |
12 |
|
Opasna sredstva |
19 |
|
6 |
12 |
|
Prva pomoć |
19 |
19 |
24 |
12 |
|
IV |
Stručni engleski jezik |
64 |
|
|
12 |
Specijalno fizičko vaspitanje |
64 |
|
|
12 |
|
Elektronski uređaji |
16 |
16 |
12 |
12 |
|
Protivdiverzioni uređaji |
16 |
16 |
18 |
12 |
|
Fizičkotehnička zaštita |
64 |
32 |
30 |
12 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
70 |
70 |
70 |
64 |
274 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Društveno korisni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
IV |
Ekskurzija |
2-3 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
do 7 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
|||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
|||
Društvene aktivnosti - đački parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
|||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
Razred |
Razredno časovna nastava |
Mentorski rad (nastava u bloku, praksa) |
Obavezne vannastavne aktivnosti |
Ostalo (matura) |
Ukupno radnih nedelja |
I |
35 |
2 |
2 |
39 |
|
II |
35 |
2 |
2 |
39 |
|
III |
35 |
2 |
2 |
39 |
|
IV |
32 |
2 |
2 |
3 |
39 |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Prosvetni glasnik", broj 7/91) i
- Pravilnik o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama za područje rada saobraćaj ("Prosvetni glasnik", br. 8/91, 5/98, 8/98, 4/02 i 11/03)
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (filmove, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, odgovarajuće elektronske publikacije);
- internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje:
- računara i projektora za Power Point prezentacije;
- skenera;
- televizora;
- očiglednih nastavnih sredstava;
- školske radionice.
Detaljna uputstva za ostvarivanje programa data su uz svaki predmet pojedinačno.
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
70 časova |
Razred: |
prvi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Present tenses |
• Upoznavanje učenika sa osnovama komunikacije |
• se predstavi |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
• Osposobljavanje učenika za pravilnu upotrebu sadašnjeg vremena |
• pravilno upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju sadašnje prosto i trajno vreme |
|||
Past tenses |
• Osposobljavanje učenika za pravilnu upotrebu prošlih vremena |
• upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju prosto prošlo i trajno prošlo vreme |
||
Quantity |
• Upoznavanje sa kvantifikatorima i brojevima |
• upotrebljava kvantifikatore (some, any, much, many, a few, a little) |
||
Future intentions |
• Upoznavanje sa izrazima pomoću kojih se izražavaju želje i planovi za budućnost |
• izrazi želje i planove za budućnost (want / hope to) |
PREPORUČENA LITERATURA
1.New Headway, Pre-Intermediate, John and Liz Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Istorija vazduhoplovstva
4. Računari
5. Vanredne situacije
6. Osnovi bezbednosti
7. Vazduhoplovno pravo
8. Preduzetništvo
9. Terorizam
10. Bezbednost informacionih sistema
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
70 časova |
Razred: |
drugi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Perfect Tenses |
• Obnavljanje: Present Perfect Tense, for & since, adverbs, short answers |
• upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju The Present Perfect Tense |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
• Upotreba vremena - The Present Perfect Continuous Tense |
• upotrebljava u usmenom i pismenom izražavanju The Present Perfect Continuous Tense u potvrdnim, upitnim i negativnim rečenicama |
|||
Modals |
• Upotreba modala - have to, must, should, might |
• upotrebljava modalne glagole - have to,should,must i might |
||
Time clauses |
• Upotreba vremenskih rečenica (as soon as, when, while, until) |
• razlikuje značenje veznika as soon as, when, while, until i pravilno ih upotrebljava u kontekstu |
||
Conditional sentences |
• Upotreba kondiconalnih rečenica (O + I) |
• upotrebljava kondicionalne rečenice nultog i prvog tipa |
||
Passive voice |
• Upotreba pasivnih rečenica |
• upotrebljava pasivne rečenice |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway, Pre-Intermediate, John and Liz Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Istorija vazduhoplovstva
4. Računari
5. Vanredne situacije
6. Osnovi bezbednosti
7. Vazduhoplovno pravo
8. Preduzetništvo
9. Terorizam
10. Bezbednost informacionih sistema
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
70 časova |
Razred: |
treći |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Tenses |
• Revizija obrađenih gramatičkih oblasti |
• upotrebljava ranije obrađene gramatičke jedinice - tenses: Present Simple, Present Continuous |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Past Perfect Tense |
• Upotreba vremena - The Past Perfect Tense |
• upotrebljava davno prošlo vreme u potvrdnim, odričnim i negativnim rečenicama |
||
Auxiliary verbs |
• Upotreba pomoćnih glagola - do, be, have |
• upotrebljava pomoćne glagole do, be, have u odgovarajućem kontekstu |
||
Active and Passive voice |
• Obnavljanje: sadašnja vremena aktiva i pasiva |
• upotrebljava sadašnja vremena aktiva i pasiva |
||
Modals |
• Sticanje znanja o upotrebi modalnih glagola koji izražavaju obavezu i dozvolu |
• upotrebljava modalne glagole (have (got) to, can, be allowed to, should, must) da izrazi obavezu ili dozvolu |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway Intermediate, Liz and John Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Istorija vazduhoplovstva
4. Računari
5. Vanredne situacije
6. Osnovi bezbednosti
7. Vazduhoplovno pravo
8. Preduzetništvo
9. Terorizam
10. Bezbednost informacionih sistema
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
64 časova |
Razred: |
četvrti |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Tenses |
• Obnavljanje: Present Perfect active and passive |
• pravilno upotrebljava Present Perfect Tense aktiva i pasiva i neke frazalne glagole |
• Lekcije propisanog udžbenika kroz koje se obrađuje data tema |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Conditionals |
• Obnavljanje: kondicionalne rečenice, pridevi |
• pravilno upotrebljava nulti, prvi i drugi kondicional |
||
Modals |
• Sticanje znanja o upotrebi modalnih glagola koji izražavaju verovatnoću |
• pravilno upotrebljava modalne glagole (must, could, might, can’t) da izrazi stepen verovatnoće |
||
Indirect questions |
• Pravilna upotreba indirektnih pitanja |
• pravilno postavlja i upotrebljava indirektna pitanja |
||
Reported speech |
• Obnavljanje: Indirektan govor |
• pravilno upotrebljava indirektan govor u kontekstu |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway Intermediate, Liz and John Soars (student's book and workbook)
2. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva prosvete
3. Sajtovi: (www.oxfordcentar.rs, www.englishbook.rs...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Stručni engleski jezik
2. Računarstvo i informatika
3. Istorija vazduhoplovstva
4. Računari
5. Vanredne situacije
6. Osnovi bezbednosti
7. Vazduhoplovno pravo
8. Preduzetništvo
9. Terorizam
10. Bezbednost informacionih sistema
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
140 časova |
Razred: |
prvi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Vektori |
• Osposobljavanje za izvođenje osnovnih računskih operacija sa vektorima u ravni |
• objasni šta je vektor i kada su dva vektora jednaka |
• Sabiranje, oduzimanje vektora i množenje skalarom |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Trigonometrijske funkcije |
• Osposobljavanje za rešavanje pravouglog trougla, kao i za izračunavanje vrednosti osnovnih trigonometrijskih funkcija na trigonometrijskoj kružnici |
• objasni šta su sinus, kosinus, tangens i kotangens oštrog ugla u pravouglom trouglu, izračuna ih ako su date stranice (ili se mogu izračunati) i obrnuto, konstruiše oštar ugao ako je poznata jedna njegova trigonometrijska funkcija |
• Definicije trigonometrijskih funkcija oštrog ugla u pravouglom trouglu |
|
Logika i skupovi |
• Sticanje znanja o iskazima i obavljanju osnovnih logičkih operacija |
• određuje istinitosnu vrednost logičke formule |
Iskazi i operacije sa njima |
|
Racionalni algebarski izrazi |
• Sticanje znanja o radu sa razlomcima |
• objasni šta je monom, binom, trinom, polinom, prepozna slične monome, sabira ih i oduzima |
• Sređivanje, sabiranje i množenje polinoma |
|
Proporcionalnost i sličnost |
• Sticanje osnovnih znanja iz rešavanja i primena proporcija |
• samostalno postavlja i rešava proporcije |
• Rešavanje proporcije |
|
Podudarnost |
• Sticanje osnovnih znanja o mnogouglovima i kružnici uz elementarne konstrukcije |
• konstruiše i prenosi uglove |
• Osnovne osobine trougla |
|
Linearne jednačine, nejednačine i funkcija |
• Obnavljanje i dopunjavanje osnovnih znanja o rešavanju jednačina, nejednačina i sistema jednačina |
• rešava linearne jednačine |
• Rešavanje linearnih jednačina |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Đorđe Dugošija i Marko Šegrt: Matematika
2. Dr Pavle Miličić: Matematika za gimnazije i stručne škole sa četiri časa nedeljno
3. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za prvi razred srednje škole
4. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za prvi razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Računarstvo i informatika
3. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Integralni račun sa primenama
7. Bezbednost informacionih sistema
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
140 časova |
Razred: |
drugi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Stepenovanje i korenovanje |
• Sticanje znanja o stepenima i korenima i operacijama sa njima |
• definiše stepen i operacije sa stepenima |
• Pojam stepena |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Kompleksni brojevi |
• Sticanje osnovnih znanja o kompleksnim brojevima i operacijama sa njima |
• definiše kompleksan broj u algebarskom obliku i odredi realni i imaginarni deo kompleksnog broja |
• Algebarski oblik kompleksnog broja i osnovne operacije |
|
Kvadratna funkcija |
• Sticanje znanja o rešavanju kvadratnih jednačina i nejednačina |
• objasni šta je diskriminanta i odredi prirodu rešenja kvadratne jednačine |
• Kvadratna jednačina |
|
Trigonometrijske funkcije |
• Rešavanje trigonometrijskih jednačina i obavljanje elementarnih transformacija trigonometrijskih izraza |
• predstavi vrednosti trigonometrijskih funkcija na trigonometrijskoj kružnici |
• Trigonometrijska kružnica |
|
Eksponencijalna i logaritamska funkcija |
• Sticanje znanja o rešavanju jednačina i nejednačina sa eksponencijalnim i logaritamskim izrazima |
• skicira i daje opis grafika eksponencijalne funkcije |
• Eksponencijalna funkcija i njen grafik i osobine |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Branimir Šešelja: Matematika za opštu gimnaziju i gimnaziju društvenog smera i četvorogodišnje stručne škole sa četiri časa nedeljno
2. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za drugi razred srednje škole
3. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za drugi razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Računarstvo i informatika
3. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Integralni račun sa primenama
7. Bezbednost informacionih sistema
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
140 časova |
Razred: |
treći |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Poliedri |
• Obnavljanje i upotpunjavanje znanja o obimu i površini mnogouglova, površini i zapremini poliedara i primena |
• primeni formule za izračunavanje obima i površine: pravougaonika, kvadrata, paralelograma, trougla, četvorougla sa normalnim dijagonalama, jednakostraničnog trougla, trapeza, pravilnog šestougla |
• Površine ravnih figura |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Obla tela |
• Upotpunjavanje znanja o obimu i površini kruga i delova kruga, površini i zapremini oblih tela i primena |
• napiše i primeni formule za izračunavanje obima i površine kruga i delova kruga |
• Površina kruga i delova kruga |
|
Sistemi jednačina |
• Sticanje znanja o rešavanju i diskusiji po parametru sistema linearnih jednačina |
• izračuna determinantu trećeg reda |
• Determinante drugog i trećeg reda |
|
Vektori |
• Sistematizacija stečenog znanja o vektorima i primena |
• odredi vektor položaja tačke u prostoru |
• Osnovne računske operacije sa koordinatno zadatim vektorima u ravni i prostoru |
|
Nizovi |
• Sticanje osnovnih znanja o nizovima i primena |
• izvodi lakše dokaze matematičkom indukcijom |
• Matematička indukcija |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Dušan Georgijević i dr Dušan Obradović: Matematika za četvorogodišnje stručne škole mašinsku, elektrotehničku, saobraćajnu, građevinsku, rudarsku, drvoprerađivačku i hemijsku
2. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za treći razred srednje škole
3. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za treći razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Računarstvo i informatika
3. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Integralni račun sa primenama
7. Bezbednost informacionih sistema
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
140 časova |
Razred: |
četvrti |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Funkcija |
• Sistematizacija znanja o funkcijama datim analitičkim izrazom |
• odredi domen, kodomen, nule, znak, parnost racionalne funkcije |
• Domen, kodomen, nule, znak, parnost |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Izvod funkcije |
• Sticanje znanja o izvodu funkcije i znanja neophodnih za ispitivanje i crtanje grafika jednostavnih funkcija |
• izračuna izvod ma koje kombinacije elementarnih funkcija primenom pravila za izračunavanje izvoda |
• Izračunavanje izvoda funkcije |
|
Kombinatorika |
• Sticanje osnovnih znanja o načinima prebrojavanja skupova i primeni binomnog obrasca |
• razlikuje varijacije od kombinacija |
• Permutacije, varijacije, kombinacije |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Endre Pap, dr Ratko Tošić, dr Zagorka Lozanov-Crvenković: Matematika sa zbirkom zadataka za stručne škole sa tri časa nedeljno
2. Dr Milutin Obradović i dr Dušan Georgijević: Matematika sa zbirkom zadataka za gimnazije i stručne škole sa četiri časa nedeljno
3. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za četvrti razred srednje škole
4. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za četvrti razred srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Fizika
2. Računarstvo i informatika
3. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
4. Računari
5. Koordinatna geometrija
6. Integralni račun sa primenama
7. Bezbednost informacionih sistema
Danom početka primene Pravilnika o nastavnom planu i programu opšteobrazovnih predmeta srednjeg stručnog obrazovanja u području rada saobraćaj ("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 10/2015) i Pravilnika o nastavnom planu i programu stručnih predmeta srednjeg stručnog obrazovanja u području rada saobraćaj ("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 10/2015), odnosno 1. septembra 2016. godine, prestaje da važi Pravilnik o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar vazdušnog saobraćaja za bezbednost ("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 15/2007, 5/2011 i 8/2012), u delu koji se odnosi na nastavni plan i program opšteobrazovnih predmeta, odnosno u delu koji se odnosi na nastavni plan i program stručnih predmeta.