POSLOVNIK

O RADU GRADSKOG VEĆA GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2015, 7/2015 i 7/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom bliže se uređuje organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća i radnih tela Gradskog veća, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Član 2

Gradsko veće obavlja poslove utvrđene Zakonom i Statutom grada Požarevca.

II ORGANIZACIJA GRADSKOG VEĆA

Član 3

Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika koji je član Gradskog veća po funkciji i 10 (deset) članova Gradskog veća koje bira Skupština grada, na predlog Gradonačelnika.

Gradsko veće predstavlja Gradonačelnik.

Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.

Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, Gradsko veće predstavlja zamenik Gradonačelnika.

Članovi Gradskog veća, mogu biti na stalnom radu u Gradu.

Po osnovu stalnog rada članovi Gradskog veća ostvaruju prava i obaveze kao izabrana lica na funkciji u Gradskoj upravi o čemu odlučuje nadležno skupštinsko radno telo.

Za razmatranje i pretresanje pitanja iz nadležnosti Gradskog veća, izvršavanja Odluka vezanih za njegovo funkcionisanje, članovi Gradskog veća mogu biti resorno zaduženi za pojedine oblasti. Članovi Veća su izvestioci po tačkama dnevnog reda za koje su resorno zaduženi i podnose izveštaj i predlog veću za donošenje odgovarajućih odluka.

Resori u Gradskom veću podeljeni su na sledeći način:

- Javna preduzeća;

- Prosveta, obrazovanje i zdravstvo;

- Komunalna infrastruktura i saobraćaj;

- Društvene delatnosti i socijalna pitanja;

- Gradska opština Kostolac i mesne zajednice;

- Poljoprivreda;

- Sport, omladina i turizam;

- Nevladine organizacije, kultura i informisanje;

- Privreda i finansije;

- Preduzetništvo,

- Urbanizam i zaštita životne sredine.

III RADNA TELA GRADSKOG VEĆA

Član 4

Gradsko veće za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, obrazuje stalna i povremena radna tela.

Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (komisije, radne grupe, saveti i sl.).

Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za mandatni period za koje je Gradsko veće izabrano.

Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća koja ne spadaju u delokrug stalnih radnih tela i njihov mandat prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.

Rešenjem o obrazovanju radnih tela utvrđuje se njihova nadležnost, sastav, zadatak, rok za izvršenje zadatka, način rada i broj članova.

Član 5

Radno telo Gradskog veća radi u sednicama.

Predsednik radnog tela stara se o organizovanju i pripremi sednice, o izvršavanju zaključaka radnog tela i o primeni odredaba ovog Poslovnika koje se odnose na rad radnih tela, predsedava i predlaže dnevni red i potpisuje akta radnog tela.

Sednici radnog tela mogu prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja, Gradonačelnik i članovi Gradskog veća koji nisu članovi radnog tela.

Član 6

Sednica radnog tela može se održati ako sednici prisustvuje većina članova radnog tela, a odlučuje se većinom glasova prisutnih članova.

O toku sednice radnog tela sastavlja se zapisnik.

Član 7

Sednicu radnog tela saziva predsednik radnog tela, a u slučaju njegove odsutnosti zamenik predsednika radnog tela, a može se sazvati i na predlog Gradonačelnika.

Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda i materijalom obavezno se dostavlja članovima radnog tela i predlagačima, odnosno obrađivačima materijala najkasnije tri dana pre dana određenog za održavanje sednice.

Poziv za sednicu može se dostaviti i u kraćem roku.

Radno telo određuje izvestioca koji po potrebi na sednici Gradskog veća obrazlaže izveštaj radnog tela.

Član 8

Sednici je dužan da prisustvuje obrađivač materijala čiji se materijal razmatra.

Radno telo može da razmatra materijal i bez prisustva predstavnika obrađivača ako je predstavnik obrađivača uredno pozvan da prisustvuje sednici.

O svom stavu po pitanjima koje je razmatralo radno telo podnosi izveštaj Gradskom veću koji sadrži mišljenje i predloge.

IV PRIPREMANJE I SAZIVANJE SEDNICA GRADSKOG VEĆA

Član 9

Gradsko veće radi i odlučuje na sednici.

Sednice Gradskog veća saziva Gradonačelnik po potrebi.

Sednica Gradskog veća saziva se i na pisani zahtev većine od ukupnog broja članova Gradskog veća i predsednika Skupštine grada.

O pripremanju sednice Gradskog veća stara se Gradonačelnik uz pomoć Odseka za stručne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća.

Gradonačelnik može odlučiti da se pre utvrđene satnice za održavanje sednice Gradskog veća održi pripremna sednica Gradskog veća kojoj prisustvuju sva pozvana lica.

Član 10

Gradonačelnik saziva i predlaže dnevni red sednice (redovna, vanredna, telefonska), utvrđuje dnevni red sednice, otvara, predsedava sednicama Gradskog veća i potpisuje akta Gradskog veća i zapisnike sa sednica Gradskog veća.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika da obavlja poslove iz stava 1. ovog člana Poslovnika, zamenjivaće ga zamenik Gradonačelnika.

Član 11

Gradonačelnik saziva sednicu Gradskog veća pisanim ili elektronskim putem.

U slučaju hitnosti sednice se mogu sazivati i putem telefona.

Sednica Gradskog veća saziva se najkasnije 2 (dva) dana pre njenog održavanja.

Gradonačelnik, kao predsednik Gradskog veća, po sopstvenoj oceni može sazvati sednicu i u kraćem roku, a izuzetno zbog hitnosti i telefonsku sednicu (telefonskim putem).

Član 12

Uz poziv za sednicu dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijal za razmatranje.

Ukoliko je sednica sazvana u rokovima kraćim od dva dana, kao i kada postoje posebni razlozi za to, materijal za razmatranje se može dostaviti i na samoj sednici, a može biti i usmeno izložen.

Na sednicu Gradskog veća se obavezno pozivaju članovi Gradskog veća, načelnik Gradske uprave, načelnici odeljenja i službi čiji se akti i materijali razmatraju, Gradski pravobranilac, a mogu biti pozvani i predstavnici javnih preduzeća, zainteresovanih organizacija i institucija, dok se po potrebi mogu pozvati i druga lica, kao i predstavnici sredstava javnog informisanja.

Obrađivačima, kao i zainteresovanim licima, koji su na sednicu pozvani samo radi određenih tački dnevnog reda, dostavlja se materijal samo za tačke dnevnog rada radi kojih su pozvani.

Član 13

Obrađivači materijala dužni su da materijale pripremaju u skladu sa pozitivnim pravnim propisima i u zavisnosti od konkretnih pitanja koja su od značaja za obavljanje poslova iz delokruga organizacione jedinice.

Kada se aktom stvaraju ugovorne obaveze Grada, koje imaju za predmet raspolaganje javnom svojinom Grada, kao i u drugim slučajevima, na zahtev Gradskog veća, obrađivač pribavlja mišljenje Gradskog pravobranilaštva.

Obrađivač je dužan da materijal za sednicu Gradskog veća dostavi službi Gradskog veća, po pravilu najkasnije 3 dana pre održavanja sednice. Materijal za sednicu Veća obavezno se dostavlja u pisanom i elektronskom obliku.

Prilikom izrade materijala za sednice Veća, obrađivači akata o kojima Veće odlučuje dužni su da predlog akta (zaključak, rešenje i dr.) sa obrazloženjem podnesu u obliku u kome se isti i donosi.

Obrazloženje akta mora da sadrži pravni osnov, razloge za donošenje, objašnjenje cilja koji se želi postići i u koliko je neophodno, procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta i dokaz o raspoloživim sredstvima u budžetu Grada (materijalna sredstva neophodna za sprovođenje akta).

Ukoliko predlaže izmenu ili dopunu odredaba određenog pravnog akta, obrađivač je obavezan da dostavi pregled odredaba originalnog teksta pravnog akta koje se menjaju, odnosno dopunjuju, kao i predlog izmene ili dopune koji će u tom obliku Gradsko veće prihvatiti.

Obrađivač je u obavezi da Veću dostavi uz nacrt akata i drugih materijala i propratni akt u kome će odrediti izvestioca na sednici Veća, odnosno na sednici Skupštine grada, na kojoj će se određeni materijal razmatrati.

Ukoliko se prilikom pripreme sednice utvrdi da predlozi akta nisu kompletni, materijal se može vratiti obrađivaču na dopunu.

Član 14

Predlog dnevnog reda, na osnovu izveštaja šefa Odseka za stručne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća o pristiglim materijalima, utvrđuje Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća.

Član 15

U predlog dnevnog reda može se uvrstiti samo materijal koji je pripremljen u skladu sa odredbama ovog Poslovnika, odnosno, drugog akta Gradskog veća kojim se uređuje način pripremanja i dostavljanja akata Gradskom veću.

Materijal za sednicu pripremaju nadležna odeljenja i službe, kao i drugi predlagači u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama organa Grada i drugim propisima (u daljem tekstu : ovlašćeni predlagač).

Preduzeća, ustanove, udruženja i druge organizacije dostavljaju materijal Gradskom veću preko Odseka za stručne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća, uz prethodnu obradu od strane nadležnih odeljenja i službi, u skladu sa članom 13. ovog Pravilnika.

Materijal za sednicu obavezno se dostavlja u formi i uz akt u kojoj ga Gradsko veće usvaja.

Član 16

Odsek za stručne poslove gradonačelnika i Gradskog veća telefonskim putem obaveštava članove Veća o terminima održavanja sednica Veća i dostavlja materijal elektronskim ili pisanim putem.

Materijal o kojima Veće odlučuje dostavlja se 2 dana pre dana određenog za održavanje sednice.

V TELEFONSKA SEDNICA

Član 17

Izuzetno, u naročito opravdanim i hitnim slučajevima, kada postoji hitnost odlučivanja, Gradonačelnik može odlučiti da se sednica Veća sazove i održi telefonskim putem.

Dnevni red telefonske sednice unapred utvrđuje predsednik Gradskog veća i o tako utvrđenom dnevnom redu se ne glasa i on se ne može menjati.

Članovi Veća na telefonskoj sednici se izjašnjavaju telefonom o tačkama dnevnog reda.

Članovi veća svoje izjašnjenje iz stava 3. ovog člana saopštavaju licu koje gradonačelnik usmeno ovlasti za vođenje telefonske sednice.

Lice koje ovlasti Gradonačelnik obavlja organizacione poslove u vezi sa održavanjem sednice veća telefonskim putem.

Nakon uspostavljanja kontakta sa članovima Veća i njihovog izjašnjavanja, ovlašćeno lice obaveštava Gradonačelnika da li je određeni akt donet i stara se o njegovoj realizaciji.

Zapisnik sa telefonske sednice sadrži: datum i vreme održavanja sednice, konstataciju da je sednicu sazvao telefonskim putem predsednik Gradskog veća, imena članova veća koji su učestvovali i glasali u telefonskoj sednici, dnevni red koji je predočen članovima gradskog veća, izdvojeno mišljenje člana Veća koji je zahtevao da se to unese u zapisnik, rezultat glasa o predloženim aktima.

Na telefonskoj sednici ne usvaja se zapisnik sa prethodne sednice Veća.

Donete akte na telefonskoj sednici potpisuje gradonačelnik, koji na narednoj sednici Veća obavezno informiše Veće o realizaciji donetih akata.

VI OTVARANJE SEDNICE I UČEŠĆE NA SEDNICI

Član 18

Predsednik Gradskog veća-Gradonačelnik, otvara sednicu Gradskog veća i na osnovu službene evidencije o prisutnosti članova Gradskog veća utvrđuje da li postoji kvorum za rad Gradskog veća.

Kvorum za rad Gradskog veća postoji ako je na sednici prisutno više od polovine od ukupnog broja članova Gradskog veća.

VII ODLAGANJE I PREKID SEDNICE

Član 19

Ako se utvrdi da potrebna većina utvrđena članom 18. stav 2. ovog Poslovnika ne postoji, Gradonačelnik odnosno zamenik Gradonačelnika odlaže sednicu za odgovarajući dan i sat. O odlaganju sednice pisano ili elektronski se obaveštavaju samo odsutni članovi Gradskog veća.

Sednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Gradskog veća potrebna za punovažan rad.

Gradonačelnik može prekinuti sednicu zbog potrebe da se izvrše neophodne konsultacije i pribave mišljenja radi usaglašavanja stavova i konačnog odlučivanja o pojedinim pitanjima, potrebe da se održi red na sednici, kada zbog obimnosti dnevnog reda ne može da se završi rasprava po svim tačkama, kao i u drugim slučajevima.

U slučaju prekida sednice, Gradonačelnik će odrediti dan i sat kada će se sednica Veća nastaviti o čemu će članovi Veća biti obavešteni.

Gradonačelnik može odrediti pauzu i ako to zahtevaju okolnosti o radu Veća.

Član 20

Gradonačelnik je dužan da održava red na sednici, da omogući učešće u radu svakom prijavljenom diskutantu i da formuliše odluke za zapisnik.

Za narušavanje reda predsednik može da izrekne meru upozorenja ili oduzimanja reči.

Ukoliko pojedini član Veća ili drugo lice koje prisustvuje sednici Veća bez prava odlučivanja naruši red na senici, predsednik ga može opomenuti, oduzeti mu reč ili udaljiti sa sednice.

Odluka o udaljenju odnosi se samo za sednicu sa koje je narušilac reda udaljen.

Smatra se da postoji narušavanje reda na sednici ako član Gradskog veća ili drugi učesnik sednice govori, a nije dobio reč od predsednika, ako govori o temi koja nije na dnevnom redu sednice ili ako se uvredljivo izražava o licu koje prisustvuje sednici i u drugim slučajevima o kojima se izjasni Gradsko veće.

VIII TOK SEDNICE

Utvrđivanje dnevnog reda sednice

Član 21

Dnevni red sednice utvrđuju članovi Gradskog veća glasanjem.

Pre utvrđivanja dnevnog reda član Gradskog veća ima pravo da predlaži izmene ili dopune dnevnog reda.

Članovi Gradskog veća izjašnjavaju se posebno o svakom predlogu za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim i o predloženom dnevnom redu u celini.

Razmatranje tačke dnevnog reda

Član 22

Razmatranje i odlučivanje na sednici Gradskog veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Na početku razmatranja i odlučivanja predstavnik obrađivača daje kratka objašnjenja ako Gradonačelnik ili članovi Gradskog veća to zahtevaju.

Predstavnik obrađivača ima pravo da se izjasni o predlozima za izmenu ili dopunu nacrta opšteg akta ili drugog materijala koji se razmatra na sednici.

Gradonačelnik može ograničiti vreme izlaganja o pojedinim pitanjima.

Kada se zaključi rasprava po određenom pitanju, ne može se ponovo otvarati.

Usvajanje zapisnika s prethodne sednice

Član 23

Pošto se utvrdi dnevni red sednice Veća, usvaja se zapisnik s prethodne sednice Veća.

Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i članovi gradskog veća imaju pravo da stavi primedbe na zapisnik, pismeno pre sednice ili usmeno na sednici na kojoj se usvaja zapisnik.

Prilikom usvajanja zapisnika, Veće odlučuje o primedbama koje su stavljene na zapisnik sa prethodne sednice Gradskog veća i usvojene primedbe postaju sastavni deo zapisnika.

O primedbama na zapisnik Gradsko veće odlučuje bez rasprave.

Član 24

Sednice veća zapisuju se na audio-snimcima sa kojih se izrađuju zapisnici, koji se čuvaju u dokumentacionoj osnovi sednice.

Sa sednice se pravi zapisnik koji potpisuju predsednik Gradskog veća i zapisničar, a koji se dostavlja članovima gradskog veća uz poziv za narednu sednicu veća.

Zapisnik sadrži vreme i mesto održavanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova Gradskog veća, imena lica koja su prisustvovala sednici po pozivu, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imena učesnika u raspravi, rezultat glasanja o pitanjima koja su razmatrana na sednici i zaključke donete po tim pitanjima.

O vođenju i čuvanju zapisnika sa sednica Gradskog već i čuvanju audio-snimka sednice stara se Odsek za stručne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća.

Odlučivanje o tački dnevnog reda i glasanje

Član 25

Po zaključenju rasprave po tački utvrđenog dnevnog reda, Gradsko veće prelazi na odlučivanje.

Glasanje se vrši javno, dizanjem ruke.

Gradsko veće može da odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja njegovih članova.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova izuzev u slučajevima kada utvrđuje:

- predlog Statuta grada Požarevca

- predlog Odluke o budžetu grada Požarevca

- predloge urbanističkih planova kada odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Kada se glasa, Gradonačelnik prvo poziva članove da se izjasne ko je "za", a zatim ko je "protiv" i na kraju ko se uzdržava od glasanja.

Kada Gradsko veće ima paran broj članova odluka Veća je doneta i ako za nju glasa najmanje polovina prisutnih članova Veća, pod uslovom da je za odluku glasao predsednik Veća.

Nakon obavljenog glasanja Gradonačelnik zaključuje glasanje i saopštava rezultat glasanja.

Kada usled obimnosti dnevnog reda ili drugih razloga, ne može da se završi rasprava po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Gradsko veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i sat o čemu se pisano ili elektronskim putem obaveštavaju samo odsutni članovi.

IX AKTA GRADSKOG VEĆA I NJEGOVIH RADNIH TELA

Član 26

Gradsko veće u vršenju poslova iz svog delokruga utvrđuje predlog odluke o budžetu grada, donosi odluke, rešenja, zaključke, preporuke, poslovnike, pravilnike, uputstva, planove, programe, smernice i druga akta u skladu sa zakonom i statutom Grada i daje mišljenja.

Radna tela Gradskog veća iz svog delokruga rada donose zaključke, preporuke i druga akta.

Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.

Preporukom i Smernicama se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih propisa Grada radi njihovog izvršenja.

Uputstvom se reguliše način izvršenja pojedinih pitanja i izveštavanje i kontrola istih.

Akte Gradskog veća potpisuje predsednik Veća, odnosno lice koje je predsedavalo sednicom.

X JAVNOST RADA GRADSKOG VEĆA

Član 27

Rad Veća je javan, osim ukoliko Gradsko veće ne odluči da sa svojih sednica isključi javnost.

Javnost rada Gradskog veća obezbeđuje se u skladu sa zakonom.

Gradsko veće obaveštava javnost o svom radu putem zvaničnog sajta Grada, davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija za štampu, davanjem saopštenja i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje javnosti sa radom Gradskog veća, njegovim Odlukama i stavovima.

Konferenciju za štampu zakazuje Gradonačelnik a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik Gradonačelnika.

XI ODSEK ZA STRUČNE POSLOVE GRADONAČELNIKA I GRADSKOG VEĆA

Član 28

Stručne, normativno-pravne, upravno-pravne, administrativno-tehničke, operativne i druge poslove za potrebe Gradskog veća i njegovih radnih tela vrši Gradska uprava.

O izradi akata i njihovih otpravaka, o čuvanju izvornih akata, njihovoj evidenciji, objavljivanju i dostavljanju zainteresovanim organima i organizacijama, čuvanju zapisnika i audio-snimaka sednice, stara se Odsek za stručne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća organizovan u okviru Odeljenja za opštu upravu i skupštinske poslove Gradske uprave grada Požarevca.

Odsek za stručne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća pomaže Gradonačelniku u organizovanju sednice i priprema sednicu Gradskog veća.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik Gradskog veća grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 3/08, 5/08, 3/09, 7/12 i 4/13).

Član 30

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".

 

Samostalne odredbe Poslovnika o izmenama
Poslovnika o radu Gradskog veća grada Požarevca

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 7/2015)

III

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana donošenja.

Poslovnik o izmenama Poslovnika o radu Gradskog veća grada Požarevca objaviti u "Službenom glasniku grada Požarevca".

 

Samostalne odredbe Poslovnika o izmeni
Poslovnika o radu Gradskog veća grada Požarevca

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 7/2016)

II

Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom donošenja.

Poslovnik o izmeni Poslovnika o radu Gradskog veća Grada Požarevca objaviti u "Službenom glasniku Grada Požarevca".