POSLOVNIKGRADSKOG VEĆA GRADA PIROTA("Sl. list grada Niša", br. 65/2016) |
Ovim Poslovnikom se uređuje organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Pirota (u daljem tekstu: Gradsko veće), prava, dužnosti i odgovornosti članova Gradskog veća i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.
Gradsko veće je izvršni organ Grada.
Gradsko veće vrši prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskoj upravi prava i dužnosti utvrđene zakonom, Statutom i aktima Skupštine grada.
Organizacija, način rada i odlučivanja
Gradsko veće čine: Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i 9 članova Gradskog veća, koje bira Skupština grada, na period od 4 godine, tajnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.
Kandidate za članove Gradskog veća predlaže kandidat za Gradonačelnika.
Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.
Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice.
Gradonačelnik je odgovaran za zakonitost rada Gradskog veća.
Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.
Zamenik Gradonačelnika zamenjuje Gradonačelnika u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Gradsko veće ima sekretara, koji obavlja poslove u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela i druge stručno-tehničke, organizacione i administrativne poslove za potrebe Gradskog veća.
Članovi Gradskog veća imaju pravo i dužnost da učestvuju u radu Gradskog veća i redovno prisustvuju sednicama.
Članovi Gradskog veća su odgovorni za izvršavanje poslova i zadataka poverenih od strane Gradskog veća, kao i za blagovremeno pokretanje inicijative za rešavanje pitanja iz nadležnosti ovog organa u oblasti za koju su zaduženi.
Ukoliko je član Gradskog veća sprečen da prisustvuje sednici dužan je da o tome obavesti Gradonačelnika, odnosno zamenika Gradonačelnika.
Gradsko veće radi i odlučuje o poslovima iz svog delokruga na sednicama.
Sednica Gradskog veća može se održati ako je prisutna većina od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Sednice Gradskog veća održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u 3 meseca.
O pripremanju sednica Gradskog veća stara se Gradonačelnik u saradnji sa sekretarom Gradskog veća i načelnikom Gradske uprave.
Sednicu Gradskog veća saziva Gradonačelnik po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev najmanje 1/3 članova Gradskog veća.
Sednicama Gradskog veća predsedava Gradonačelnik, a u slučaju njegove sprečenosti istom predsedava zamenik Gradonačelnika.
Gradonačelnik može na samoj sednici ovlastiti člana Gradskog veća da preuzme vođenje sednice po pojedinim pitanjima ili u celini.
Sednicu Gradskog veća saziva Gradonačelnik pisanim putem i predlaže dnevni red.
Sednica Gradskog veća se saziva najkasnije 5 dana pre njenog održavanja, a može se sazvati i u kraćem roku kada za to postoje opravdani razlozi.
Uz poziv za sednicu članovima Gradskog veća dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijal za razmatranje.
Materijal se može dostaviti članovima Gradskog veća i elektronskim putem.
Pripremljena akta i drugi materijal dostavljaju se Gradskom veću najkasnije 5 dana pre održavanje sednice Gradskog veća.
Nacrte akata i materijale koji se razmatraju na sednicama Gradskog veća priprema nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Akt koji Gradsko veće donosi u okviru svoje nadležnosti nadležna organizaciona jedinica priprema kao predlog tog akta.
Predlog akta sadrži:
- pravno formulisan tekst u obliku u kome se donosi
- obrazloženje predloženih rešenja koje sadrži: pravni osnov, razloge donošenja, objašnjenje pojedinačnih rešenja i
- način obezbeđenja sredstava potrebnih za izvršenje odluke.
Gradsko veće radi i odlučuje na sednicama kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova ako zakonom, Statutom ili drugim aktima nije predviđena druga većina.
Gradsko veće po pravilu odlučuje javnim glasanjem.
Ukoliko propisi nalažu ili za to postoje posebno opravdani razlozi Gradsko veće može odlučivati tajnim glasanjem.
Gradsko veće se može u hitnim slučajevima izjasniti i vansednično, odnosno putem telefona, na poziv Gradonačelnika, s tim da se na prvoj narednoj sednici Gradskog veća zapisnički konstatuje način odlučivanja.
Poziv za sednicu Gradskog veća dostavlja se i predlagačima i obrađivačima materijala, sredstvima javnog informisanja, predstavnicima javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad, kao i drugim stručnim licima koja mogu doprineti rešavanju pitanja koja su na dnevnom redu Gradskog veća.
Po svim pitanjima koja su utvrđena dnevnim redom mogu se staviti primedbe i predlozi za izmene i dopune. Svaki član ima pravo da predloži izmene i dopune dnevnog reda u pisanoj formi najkasnije 24 časa pre održavanja sednice, a izuzetno i na samoj sednici.
Pre utvrđivanja dnevnog reda pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice.
Član Gradskog veća ima pravo da stavi primedbe na zapisnik o čemu Gradsko veće odlučuje prilikom usvajanja zapisnika.
Razmatranje i odlučivanje na sednicama Gradskog veća se vrši po tačkama dnevnog reda.
Pretres se otvara po svakoj od tačaka dnevnog reda.
O predlozima za izmenu i dopunu akata i drugih materijala datim na sednici Gradskog veća izjašnjava se predstavnik odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave.
Kada usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga se ne može da završi pretres po svim tačkama dnevnog reda, Gradonačelnik ili njegov zamenik koji predsedava sednicom može odlučiti da se sednica prekine i da se ista zakaže za određeni dan i čas o čemu se obaveštavaju odsutni članovi Gradskog veća.
O toku sednica Gradskog veća vodi se zapisnik koji sadrži osnovne podatke o radu sednice, naročito: vreme i mesto održavanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova, podatke o licima koja po pozivu učestvuju u radu sednice, kao i donete odluke i zaključke.
Zapisnik potpisuju Gradonačelnik i zapisničar.
Tok sednice se snima.
U okviru svojih ovlašćenja Gradsko veće donosi pravilnike, rešenja, zaključke, naredbe, uputstva, predloge, inicijative.
Gradsko veće može doneti odluku ili drugi propis kada je na to ovlašćeno zakonom ili Statutom Grada.
Akti Gradskog veća moraju biti saglasni sa zakonom, Statutom i odlukama Skupštine grada.
O redu na sednicama Gradskog veća stara se Gradonačelnik odnosno zamenik Gradonačelnika.
Za povredu reda predsedavajući može da izrekne meru upozorenja i oduzimanja reči.
Na predlog predsedavajućeg Gradsko veće može da izrekne meru udaljenja sa sednice.
Za razmatranje i davanje predloga iz nadležnosti Gradskog veća i za praćenje i izvršavanje svojih akata Gradsko veće obrazuje komisije kao stalna radna tela.
Za obavljanje određenih zadataka veće može obrazovati i povremena radna tela.
Gradonačelnik može obrazovati povremena radna tela koja pružaju stručnu pomoć Gradskom veću i Gradonačelniku o pitanjima iz njihove nadležnosti.
Članovi radnih tela mogu biti članovi Gradskog veća i građani.
Predsednik radnog tela bira se iz reda članova Gradskog Veća.
Mandat stalnih radnih tela Gradskog veća traje koliko i mandat Gradskog veća.
Rešenjem o obrazovanju radnog tela utvrđuje se broj članova radnog tela, koji ne može biti manji od 5, delokrug poslova, prava i obaveze i druga pitanja od značaja za rad radnog tela.
Gradsko veće ima sledeća stalna radna tela:
- Komisija za privredu i finansije,
- Komisija za građevinarstvo i komunalno-stambene poslove,
- Komisija za vanprivredne delatnosti,
- Komisija za opšte poslove,
- Komisija za saobraćaj.
Komisija za privredu i finansije razmatra predloge akata i materijala koje Gradskom veću dostavlja organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za oblast privrede i finansija.
Komisija za građevinarstvo i stambeno komunalne poslove razmatra predloge akata i materijala koje Gradskom veću dostavlja nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave iz ove oblasti, a koja se odnosi na izvršavanje zakonskih obaveza iz oblasti urbanizma, stambeno komunalnih delatnosti i građevinarstva.
Komisija za vanprivredne delatnosti razmatra predloge akata i materijala koji Gradskom veću dostavlja organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za oblast vanprivrednih delatnosti - obrazovanja, kulture, fizičke kulture, informisanja, socijalne, zdravstvene, boračko invalidske i drugih oblasti vanprivrednih delatnosti iz nadležnosti lokalne samouprave.
Komisija za opšte poslove predlaže Gradskom veću rešavanje u upravnom postupku u skladu sa zakonom i opštinskim propisima.
Predlaže akta i materijale koje Gradskom veću dostavlja nadležni organ za Gradsku upravu i obavlja druge poslove koji joj se stave u nadležnost, a koji se u skladu sa zakonom odnose na organizaciju i rad Gradske uprave.
Komisija za saobraćaj razmatra predloge akata i materijala koje Gradskom veću dostavlja organizaciona jedinica organa Gradske uprave nadležna za oblast saobraćaja.
Sednicu Komisije saziva i predsedava predsednik Komisije.
Komisija radi na sednici kojoj prisustvuje većina članova Komisije a odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
U radu Komisije prisustvuju predstavnici nadležnih organizacionih jedinica Gradske uprave čiji se predlozi akata i materijali razmatraju, kao i predstavnici organa i organizacija i stručnjaci za određena pitanja.
O predlogu akta i drugog materijala koji se razmatraju, komisija podnosi Gradskom veću izveštaj koji sadrži mišljenje i njen predlog.
O toku sednice Komisije vodi se zapisnik u koji se unose imena prisutnih, pitanja koja se razmatraju i mišljenja i predlozi komisija.
Zapisnik potpisuje predsednik Komisije i lice koje je vodilo zapisnik.
Stupanjem na snagu Poslovnika Gradskog veća prestaje da važi Poslovnik Opštinskog veća opštine Pirot ("Sl. list Grada Niša", br. 66/2008).
Ovaj Poslovnik stupa na snagu u roku od 8 dana od dana objavljivanja, a isti će se objaviti u "Službenom listu Grada Niša".