PRAVILNIK

O ISPITU ZA JAVNOG IZVRŠITELJA

("Sl. glasnik RS", br. 58/2016)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se program ispita za javnog izvršitelja, način polaganja ispita, sastav i način rada ispitne komisije za polaganje ispita za javnog izvršitelja, vođenje evidencije o licima sa položenim ispitom za javnog izvršitelja i druga pitanja od značaja za polaganje ispita za javnog izvršitelja.

II ISPITNA KOMISIJA

Sastav ispitne komisije

Član 2

Ispit za javnog izvršitelja (u daljem tekstu: ispit) se polaže pred ispitnom komisijom za polaganje ispita za javnog izvršitelja (u daljem tekstu: Komisija) koju imenuje ministar nadležan za pravosuđe (u daljem tekstu: ministar).

Komisija ima šest članova, koje ministar pri imenovanju deli na dva ispitna odbora od po tri člana.

U svaki ispitni odbor imenuje se jedan sudija koji je specijalizovan za postupanje u izvršnim predmetima, jedan javni izvršitelj, na predlog Komore javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora) i jedan predstavnik ministarstva nadležnog za pravosuđe (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Komisija ima predsednika koje imenuje ministar između članova Komisije.

Razgraničenje ovlašćenja

Član 3

Ispitni odbor sprovodi usmeni deo ispita, boduje uspeh kandidata na usmenom delu ispita i odlučuje o isključenju kandidata sa usmenog dela ispita.

Komisija odlučuje o tome da li kandidat ispunjava uslove za polaganje ispita, sprovodi pismeni deo ispita, boduje uspeh kandidata na pismenom delu ispita, utvrđuje opšti uspeh kandidata na ispitu i obavlja druge poslove određene ovim pravilnikom.

Način odlučivanja

Član 4

Komisija i ispitni odbori donose odluke većinom glasova svih članova.

Nije dozvoljeno da se pri glasanju bude uzdržan.

Naknada za rad

Član 5

Predsednik i članovi Komisije primaju naknadu za rad u Komisiji.

Visinu naknade za rad određuje ministar.

Predsednik Komisije

Član 6

Predsednik Komisije:

1) rukovodi radom Komisije;

2) objavljuje početak i kraj ispita;

3) odlučuje o molbi kandidata za odlaganje ispita;

4) određuje datum popravnog usmenog ispita;

5) utvrđuje da li se smatra da kandidat nije položio ispit;

6) priprema izveštaj o rezultatima ispita i dostavlja ga Ministarstvu;

7) obavlja i druge poslove određene ovim pravilnikom.

Sekretar Komisije

Član 7

Komisija ima Sekretara Komisije (u daljem tekstu: sekretar), koga imenuje ministar iz reda diplomiranih pravnika zaposlenih u Ministarstvu.

Sekretar vodi zapisnik na sednicama Komisije i obavlja druge stručne i administrativne poslove za Komisiju.

Sekretar naročito:

1) utvrđuje identitet kandidata koji polažu ispit;

2) utvrđuje da li su uplaćeni troškovi naknade za polaganja ispita;

3) upoznaje kandidata koji polaže ispit s njegovima pravima i obavezama;

4) vodi zapisnik o toku ispita;

5) obavlja i druge poslove određene ovim pravilnikom.

Sekretar ima zamenika sekretara koga imenuje ministar, iz reda diplomiranih pravnika zaposlenih u Ministarstvu.

III ZAKAZIVANJE I PRIJAVLJIVANJE ISPITA

Zakazivanje ispita

Član 8

Ispit zakazuje Ministarstvo tako što određuje datum, vreme i mesto održavanja pismenog dela ispita.

Datum, vreme i mesto održavanja pismenog dela ispita, mesto i rok za predaju prijave za polaganje ispita i dokaze koji se dostavljaju uz prijavu Ministarstvo oglašava na internet stranici Ministarstva, najmanje 30 dana pre dana određenog za polaganje pismenog dela ispita.

Prijavljivanje za polaganje ispita

Član 9

Prijava za polaganje ispita (u daljem tekstu: prijava) podnosi se Ministarstvu.

Prijavu može da podnese kandidat koji:

1) državljanin je Republike Srbije;

2) poslovno je sposoban;

3) ima diplomu pravnog fakulteta;

4) ima najmanje dve godine radnog iskustva na poslovima pravne struke.

Prijava sadrži sledeće podatke o kandidatu:

1) ime, ime jednog roditelja i prezime;

2) jedinstveni matični broj građana;

3) adresu prebivališta;

4) kratku radnu biografiju.

Uz prijavu se, u originalu ili u overenoj fotokopiji, podnose:

1) uverenje o državljanstvu;

2) diploma pravnog fakulteta;

3) dokaz o najmanje dve godine radnog iskustva na poslovima pravne struke;

4) dokaz o uplati naknade troškova za polaganje ispita.

Naknadu troškova za polaganja ispita snosi kandidat, a njenu visinu određuje ministar.

Dopuna prijave

Član 10

Komisija ispituje prijave i određuje rok u kome je kandidat dužan da dopuni ili ispravi prijavu ako nije potpuna ili uredna.

Odlučivanje o prijavi

Član 11

Neblagovremene prijave i prijave koje nisu potpune ili uredne, a nisu u naknadnom ostavljenom roku dopunjene i ispravljene Komisija odbacuje.

Prijava se odbacuje i ako kandidat nije uz prijavu dostavio dokaz o tome da je uplatio naknadu troškova za polaganje ispita.

Protiv odluke o odbacivanju prijave dozvoljena je žalba ministru, u roku od 24 časa od prijema odluke.

IV STRUKTURA I TOK ISPITA

Struktura ispita

Član 12

Ispit se sastoji iz pismenog i usmenog dela.

Pismeni deo ispita

Član 13

Pismeni deo ispita sastoji se iz testa i zadataka.

Test ima 20 pitanja: četiri iz oblasti "Organizacija pravosuđa i javni izvršitelji", deset iz oblasti "Parnični i izvršni postupak" i šest iz oblasti "Građansko-pravni odnosi".

Zadacima se proverava sposobnost kandidata da rešava praktične probleme koji se javljaju u postupku izvršenja i obezbeđenja ili sposobnost da sačine pojedine javnoizvršiteljske akate.

Priprema pismenog dela ispita

Član 14

Test i zadatke za pismeni deo ispita sastavlja Komisija, dan pre održavanja pismenog dela ispita.

Komisija sastavlja nekoliko verzija pismenog dela ispita, od kojih se jedna bira metodom izvlačenja od predsednika Komisije.

Vreme polaganja pismenog dela ispita

Član 15

Pismeni deo ispita svi kandidati polažu istovremeno, u jednoj ili više prostorija.

Pismenom delu ispita prisustvuje jedan član Komisije i sekretar.

Kandidati zauzimaju svoja mesta najmanje 15 minuta pre početka pismenog dela ispita.

Pre početka pismenog dela ispita sekretar utvrđuje identitet kandidata, sastavlja spisak kandidata i upoznaje kandidate sa njihovim pravima i obavezama.

Pismeni deo ispita traje najduže četiri časa, u istom danu.

Održavanje reda na pismenom delu ispita

Član 16

Prilikom rešavanja zadataka kandidati mogu koristiti tekstove propisa bez komentara.

Prilikom rešavanja testa ne mogu se koristiti bilo kakva pomoćna sredstva (telekomunikacioni uređaji, beleške, udžbenici i dr.).

Dok traje pismeni deo ispita kandidat ne sme da se ni sa kim savetuje, da pri sebi ima telekomunikacione naprave, niti sme da napušta prostoriju bez odobrenja člana Komisije koji prisustvuje pismenom delu ispita.

Tok pismenog dela ispita

Član 17

Na prvoj strani papira na kome izrađuju pismeni deo ispita kandidati upisuju šifru koju dobijaju od sekretara neposredno pre početka pismenog dela ispita, i datum pismenog dela ispita. Šifre i lična imena kandidata stavljaju se u poseban koverat koji se lepi i pečatira i uručuje predsedniku Komisije.

Na pismenom delu ispita kandidati pišu hemijskom olovkom, plavog mastila.

Listovi papira na kojima se izrađuje pismeni deo ispita prethodno su obeleženi pečatom Ministarstva.

Kandidati najpre polažu test, pa potom rešavaju zadatke.

Kandidat predaje pismeni rad članu Komisije najkasnije do isteka četvrtog časa od početka pismenog dela ispita, sa svim neiskorišćenim listovima papira.

Sekretar u prisustvu kandidata beleži na pismenom radu vreme predaje rada.

Evaluacioni listovi

Član 18

Posle predaje pismenog rada, kandidatima se, pre nego što napuste prostoriju, uručuju evaluacioni listovi, koji sadrže imena članova Komisije i rubrike za broj bodova smeštene pored svakog pitanja na testu i pored svakog zadatka.

Kandidati u evaluacioni list upisuju šifru i broj telefona i potom ih predaju sekretaru i napuštaju prostoriju.

Posle završetka pismenog dela ispita sekretar predaje članu Komisije koga odredi predsednik Komisije pismene radove i evaluacione listove, da boduje pismene radove.

Bodovi se unose u evaluacione listove.

Broj bodova na pismenom delu ispita i broj bodova koji je potreban da se položi pismeni deo ispita

Član 19

Svakom tačnom odgovoru na testu dodeljuje se jedan bod, a najveći broj bodova za rešene zadatke jeste 40.

Najveći broj bodova na pismenom delu ispita je 60.

Pismeni deo ispita položio je kandidat koji je ostvario najmanje 36 bodova, i to najmanje 12 bodova na testu i najmanje 24 boda na zadacima.

Na zahtev kandidata, predsednik Komisije dozvoljava mu uvid u njegov pismeni rad i ostvarene bodove.

Usmeni deo ispita

Član 20

Rezultati pismenog dela ispita objavljuju se na internet stranici Ministarstva u roku od deset dana od okončanja pismenog dela ispita, pri čemu se istovremeno saopštavaju i datum, vreme i mesto održavanja usmenog dela ispita.

Usmeni deo ispita zakazuje predsednik Komisije, tako da se održi najkasnije u roku od 20 dana od okončanja pismenog dela ispita.

Usmeni deo ispita polažu kandidati koji su položili pismeni deo ispita.

Tok usmenog dela ispita

Član 21

Usmeni deo ispita polaže se javno, istovremeno pred svim članovima ispitnog odbora.

Usmeni deo ispita polaže se u prostorijama koje omogućavaju prisustvo javnosti.

Na usmenom delu ispita kandidatu se postavljaju pitanja iz Zakona o izvršenju i obezbeđenju, podzakonskih akata za njegovo sprovođenje i iz akata Komore, a naročito o organizaciji delatnosti javnih izvršitelja i obavljanju poslova iz njegove nadležnosti, kao i pitanja kojima se utvrđuje profesionalna sposobnost kandidata i dostojnost za poslove javnog izvršitelja.

Izuzetno, kandidatu se mogu postavljati pitanja iz drugih ispitnih oblasti predviđenih Programom ispita za javnog izvršitelja ako ispitni odbor smatra da je to potrebno radi provere poznavanja pravnih instituta materijalnog i procesnog prava od značaja za obavljanje poslova javnog izvršitelja.

Čim kandidat odgovori na jedno pitanje, svaki član Ispitnog odbora odmah boduje odgovor kandidata na to pitanje.

Ispitivanje kandidata traje najduže jedan čas.

Bodovanje usmenog dela ispita

Član 22

Ispitni odbor izražava ostvareni uspeh kandidata na usmenom delu ispita u bodovima.

Najveći broj bodova na usmenom delu ispita je 40.

Usmeni deo ispita položio je kandidat koji je ostvario najmanje 24 boda.

V UTVRĐIVANJE OPŠTEG USPEHA I LISTE KANDIDATA I OBAVEŠTAVANJE

Utvrđivanje opšteg uspeha na ispitu i utvrđivanje liste

Član 23

Opšti uspeh na ispitu utvrđuje Komisija.

Opšti uspeh utvrđuje se sabiranjem bodova ostvarenih na pismenom i usmenom delu ispita.

Opšti uspeh izražava se ocenom:

1) ocenom 6 za 51 do 60 bodova;

2) ocenom 7 za 61 do 70 bodova;

3) ocenom 8 za 71 do 80 bodova;

4) ocenom 9 za 81 do 90 bodova;

5) ocenom 10 za 91 do 100 bodova.

Ispit je položio kandidat koji ima najmanje ocenu 6.

Za kandidate koji su položili ispit, Komisija utvrđuje jedinstvenu rang listu na osnovu ostvarenog broja bodova, koju dostavlja Ministarstvu.

Obaveštavanje o opštem uspehu na ispitu

Član 24

Ministarstvo pismeno obaveštava svakog kandidata o postignutom uspehu na usmenom ispitu i o postignutom opštem uspehu.

Spisak kandidata koji su položili ispit objavljuje se na internet stranici Ministarstva.

VI ODLAGANJE, ISKLJUČENJE SA ISPITA, POPRAVNI ISPIT I ZAPISNIK O ISPITU

Odlaganje ispita

Član 25

Predsednik Komisije može rešenjem da odloži započeti ispit ako je kandidat zbog bolesti ili drugih opravdanih razloga sprečen da nastavi polaganje ispita.

Kandidat je dužan da podnese molbu za nastavak ispita u roku od osam dana od kada prestanu razlozi zbog kojih je ispit odložen, a najkasnije u roku od 90 dana od kada je primio rešenje o odlaganju ispita.

O nastavljanju ispita odlučuje predsednik Komisije.

Smatra se da kandidat nije položio ispit ako blagovremeno ne podnese molbu za nastavak ispita ili ako mu predsednik Komisije odbije molbu.

Slučajevi kada se smatra da kandidat nije položio ispit

Član 26

Smatra se da kandidat nije položio ispit ako ne pristupi pismenim delu ispita bez opravdanog razloga ili bez opravdanog razloga odustane od početog pismenog dela ispita, ako ne preda pismeni rad u roku od četiri časa od početka pismenog dela ispita, ako njegov pismeni rad sadrži elemente koji otkrivaju njegov identitet ili ako bez opravdanog razloga ne pristupi usmenom delu ispita ili ga napusti bez opravdanih razloga.

Kada se smatra da kandidat nije položio ispit utvrđuje predsednik Komisije.

Isključenje sa ispita

Član 27

Kandidat može biti isključen sa ispita zbog neopravdanog i značajnog zakašnjenja na početak usmenog ili pismenog dela ispita ili zbog remećenja reda na ispitu.

O isključenju sa pismenog dela ispita odlučuje član Komisije koji prisustvuje pismenom delu ispita.

O isključenju sa usmenog dela ispita odlučuje ispitni odbor.

Smatra se da kandidat koji je isključen sa ispita nije položio ispit.

Popravni ispit

Član 28

Kandidat koji je na usmenom delu ispita ostvario manje od 24 boda ima pravo da polaže popravni usmeni ispit.

Popravni usmeni ispit održava se kada i naredni usmeni ispit.

Kandidat koji je na popravnom usmenom delu ispita ostvario manje od 24 boda nije položio ispit, o čemu se odmah obaveštava.

Zapisnik o ispitu

Član 29

Sekretar vodi zapisnik o toku ispita.

Zapisnik sadrži: sastav Komisije, sastav ispitnog odbora, ime i prezime i šifru kandidata, adresu prebivališta, broj i datum odluke o odobrenom polaganju, mesto, dan i čas polaganja pismenog i usmenog dela ispita, pitanja sa usmenog dela ispita, broj bodova ostvarenih na pismenom i usmenom delu ispita, opšti uspeh na ispitu i ostvareni broj bodova i dobijenu ocenu, podatke o tome da li je kandidat podnosio prigovor i kakav je ishod odlučivanja o prigovoru, podatke o tome da li se iz nekog razloga smatra da kandidat nije položio ispit i druge podatke od značaja za polaganje ispita.

Zapisnik o toku ispita potpisuju članovi Komisije, ispitnog odbora i sekretar.

Zapisniku se prilažu radovi kandidata sa pismenog dela ispita.

Sastavni deo zapisnika su i evaluacioni listovi.

Zaštita prava kandidata

Član 30

Kandidat može izjaviti prigovor na postignuti opšti uspeh.

Kandidat koji nije položio pismeni deo ispita može izjaviti prigovor na rezultat pismenog dela ispita.

Kandidat koji je isključen sa ispita može izjaviti prigovor na odluku o isključenju.

Kandidat kome je odbijeno odlaganje započetog ispita ili molba za nastavljanje odloženog ispita, može podneti prigovor protiv odluke o odbijanju.

Kandidat može podneti prigovor i u slučajevima kada se, prema ovom pravilniku, smatra da nije položio ispit.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od obaveštavanja o opštem uspehu ili objavljivanja rezultata pismenog dela ispita, od prijema odluke o isključenju ili odbijanju odlaganja ispita ili nastavka ispita, odnosno od nastupanja okolnosti zbog koje se smatra da kandidat nije položio ispit.

Odluka o prigovoru

Član 31

O prigovoru odlučuje Komisija, najkasnije u roku od tri dana od dana prijema prigovora.

Ako Komisija usvoji prigovor, ispit se održava u istom ili narednom ispitnom roku.

VII PROGRAM ZA POLAGANJE ISPITA

Član 32

Ispitne oblasti i pravni izvori za polaganje ispita za javnog izvršitelja sadržani su u Programu ispita za javnog izvršitelja, koji je odštampan uz ovaj pravilnik (Prilog) i čini njegov sastavni deo.

VIII NAČIN VOĐENJA EVIDENCIJE

Član 33

Evidenciju o licima sa položenim ispitom za javnog izvršitelja vodi sekretar, u elektronskom obliku.

Evidencija sadrži podatke koji su određeni u članu 472. stav 2. Zakona o izvršenju i obezbeđenju ("Službeni glasnik RS", broj 106/15).

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Položen ispit za izvršitelje

Član 34

Sa ispitom za javne izvršitelje izjednačava se ispit položen po Pravilniku o ispitu za izvršitelja ("Službeni glasnik RS", br. 74/11 i 81/11).

Započeti ispit za izvršitelje

Član 35

Kandidat koji je polaganje ispita za izvršitelje započeo po Pravilniku o ispitu za izvršitelja ("Službeni glasnik RS", br. 74/11 i 81/11) nastavlja polaganje započetog ispita po tom pravilniku.

Prestanak važenja ranijeg propisa

Član 36

Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o ispitu za izvršitelja ("Službeni glasnik RS", br. 74/11 i 81/11).

Završna odredba

Član 37

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. jula 2016. godine.

 

Prilog

PROGRAM ISPITA ZA JAVNOG IZVRŠITELJA

Ispit se priprema i polaže po sledećim ispitnim oblastima:

1. Organizacija pravosuđa i javni izvršitelji

Vrste i nadležnost sudova (sudovi opšte i posebne nadležnosti, sudovi republičkog ranga); sedišta i područja sudova; organizacija i nadležnost javnog tužilaštva; organizacija i nadležnost Državnog pravobranilaštva; advokatura; organizacija delatnosti javnog izvršitelja.

Pravni izvori:

- Zakon o uređenju sudova;

- Zakon o sedištima i područjima sudova i javnih tužilaštva;

- Zakon o javnom tužilaštvu;

- Zakon o pravobranilaštvu;

- Zakon o advokaturi;

- Zakon o izvršenju i obezbeđenju.

2. Parnični i izvršni postupak

1) Parnični postupak

Nadležnost i sastav suda; isključenje i izuzeće sudije; stranke i njihovi zakonski zastupnici; punomoćnici; jezik u postupku; podnesci; rokovi i ročišta; zapisnici; dostavljanje pismena; troškovi postupka; prekid postupka i zastoj postupka; sudsko poravnanje; presuda; žalba protiv presude; pravnosnažnost presude; rešenje; žalba protiv rešenja; redovni i vanredni pravni lekovi.

2) Izvršni postupak

Pokretanje i sprovođenje izvršnog postupka (osnovna pravila); nadležnost za sprovođenje izvršenja; formalni legalitet; mesna nadležnost suda za donošenje rešenja u toku sprovođenja izvršenja; mesna nadležnost javnog izvršitelja i povreda pravila o mesnoj nadležnosti javnog izvršitelja; namirenje istog poverioca primenom različitih zakona na nepokretnosti opterećenoj hipotekom; namirenje više poverilaca primenom različitih zakona na nepokretnosti opterećenoj hipotekom; odluke u izvršnom postupku i postupku obezbeđenja: pravni lekovi u izvršnom postupku; vraćanje u pređašnje stanje i prekid postupka; identifikacioni podaci o izvršnom poveriocu i izvršnom dužniku; troškovi postupka; predujam troškova javnom izvršitelju; dostavljanje izvršnom dužniku; nadležnost za dostavljanje i direktno dostavljanje javnom izvršitelju; izvršne isprave; izvršnost izvršne isprave; prelaz potraživanja i obaveze; verodostojna isprava i vrste verodostojne isprave; sredstva i predmeti izvršenja; načelo srazmere i posledice povrede načela srazmere; predlog za izvršenje; promena i dodavanje sredstva i predmeta izvršenja; predlog za izvršenje na osnovu izvršne isprave; predlog za izvršenje na celokupnoj imovini izvršnog dužnika; predlog za izvršenje na osnovu verodostojne isprave; naznačivanje javnog izvršitelja; rešenje o izvršenju na osnovu izvršne isprave; rešenje o izvršenju na osnovu verodostojne isprave; određivanje javnog izvršitelja i izuzeće javnog izvršitelja; sprečenost javnog izvršitelja da sprovede izvršenje; rešenje koje ima dejstvo rešenja o izvršenju; žalba protiv rešenja donetog o predlogu za izvršenje na osnovu izvršne isprave; žalba protiv ostalih rešenja suda i javnog izvršitelja; prigovor i žalba protiv rešenja o predlogu za izvršenje na osnovu verodostojne isprave; prigovor trećeg lica; protivizvršenje; odlaganje izvršenja; obustava izvršnog postupka; zaključenje izvršnog postupka; odnos izvršnog poverioca i javnog izvršitelja; promena javnog izvršitelja i sprečenost javnog izvršitelja da nastavi izvršenje; nepravilnosti u sprovođenju izvršenja i zahtev za otklanjanje nepravilnosti; mesna nadležnost za izvršenje na nepokretnostima radi naplate novčanih potraživanja; sticanje prava izvršnog poverioca na namirenje na nepokretnosti; promena vlasnika nepokretnosti tokom izvršnog postupka; pristupanje izvršnom postupku; založna prava poverilaca kod izvršenja na nepokretnosti; prodaja nepokretnosti na javnom nadmetanju; prodaja nepokretnosti neposrednom pogodbom; namirenje prenosom prava svojine na nepokretnosti; namirenje iz cene prodate nepokretnosti; prvenstveno namirenje i redosled namirenja ostalih potraživanja; osporavanje potraživanja; posebna pravila o izvršnom postupku na nepokretnostima koje nisu upisane u katastar nepokretnosti: mesna nadležnost za izvršenje na pokretnim stvarima radi naplate novčanih potraživanja; popis i procena pokretnih stvari; sticanje založnog prava na popisanoj stvari i prava na namirenje; načini prodaje pokretne stvari; prodaja na javnom nadmetanju; prodaja stvari neposrednom pogodbom; namirenje prenosom prava svojine na stvari; redosled namirenja; izvršenje na novčanom potraživanju izvršnog dužnika; plenidba potraživanja izvršnog dužnika i sticanje založnog prava izvršnog poverioca; redosled namirenja na novčanom potraživanju izvršnog dužnika; prenos novčanog potraživanja radi naplaćivanja; prenos novčanog potraživanja umesto ispunjenja; izvršenje na zaradi i drugim stalnim novčanim primanjima; sadržina rešenja o izvršenju na zaradi; prvenstvo u namirenju potraživanja zakonskog izdržavanja i novčane rente; promena poslodavca; odgovornost poslodavca za neisplaćivanja dospelih obroka; izvršenje na novčanim sredstvima na računu izvršnog dužnika; dodatna sadržina predloga za izvršenje i sadržina rešenja o izvršenju; naplata budućih povremenih davanja; postupanje u slučaju da izvršenje nije sprovedeno u roku od 15 dana od dana prijema rešenja o izvršenju; izvršenje na sredstvima iz štednog uloga i sa tekućeg računa izvršnog dužnika; izvršenje novčanog potraživanja na finansijskim instrumentima; izvršenje na udelima u privrednom društvu; izvršenje na hartijama od vrednosti; izvršenje predaje pokretnih stvari; ispražnjenje i prodaja nepokretnosti; izvršenje odluke o deobi suvlasničke stvari; izdejstvovanje izjave volje; namirenje novčanih potraživanja nastalih iz komunalnih i srodnih delatnosti; određivanje javnog izvršitelja koji izvršava namirenje novčanih potraživanja nastalih iz komunalnih i srodnih delatnosti; odbacivanje ili odbijanje predloga za izvršenje; prigovor izvršnog poverioca; sadržina rešenja kojim javni izvršitelj usvaja predlog; prigovor izvršnog dužnika; nadležnost za odlučivanje o prigovoru i o čemu veće suda vodi računa po službenoj dužnosti; pobijanje rešenja samo u delu u kome je izvršni dužnik obavezan da namiri novčano potraživanje; pobijanje rešenja samo u delu u kome su određeni sredstvo i predmet izvršenja; pobijanje rešenja u celini; sredstva obezbeđenja potraživanja; odlučivanje o predlogu za obezbeđenje; dejstvo i izvršenje rešenja o obezbeđenju; žalba i prigovor u postupku obezbeđenja; prethodne mere; privremene mere; uslovi za imenovanje javnog izvršitelja; imenovanje javnog izvršitelja; otpočinjanje delatnosti i početak rada javnog izvršitelja; razlozi za prestanak delatnosti javnog izvršitelja; razrešenje javnog izvršitelja; posledice prestanka delatnosti javnog izvršitelja; razlozi za izuzeće javnog izvršitelja; nespojivost; računi javnog izvršitelja; evidencija o postupcima izvršenja i obezbeđenja i finansijskom poslovanju; zamenici i pomoćnici javnih izvršitelja; Komora javnih izvršitelja; organi Komore; statut i drugi opšti akti Komore; nadzor nad radom Komore; nadzor ministarstva nad radom javnih izvršitelja; nadzor Komore nad radom javnih izvršitelja; disciplinska odgovornost i disciplinske povrede javnih izvršitelja; disciplinske mere: disciplinska komisija; disciplinski postupak.

Pravni izvori:

- Zakon o parničnom postupku;

- Zakon o izvršenju i obezbeđenju.

3. Građansko-pravni odnosi

1) Stvarno pravo

Državina; pojam prava svojine; ograničenja prava svojine; oblici svojine; sticanje prava svojine; zaštita prava svojine; reivindikaciona tužba; publicijanska tužba; negatorna tužba; susvojina; pojam i pravni položaj suvlasnika; sticanje susvojine; raskidanje suvlasničke zajednice; zaštita susvojine; službenosti; stvarne službenosti; lične službenosti; založno pravo na pokretnim stvarima; založno pravo na nepokretnim stvarima (hipoteka); založno pravo na pravima; pravo preče kupovine - pojam i vrste; katastar nepokretnosti; registar zaloge na pokretnim stvarima.

Pravni izvori:

- Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa;

- Zakon o vanparničnom postupku;

- Zakon o hipoteci;

- Zakon o založnom pravu na pokretnim stvarima upisanim u registar;

- Zakon o državnom premeru i katastru.

2) Obligaciono pravo

Osnovna načela obligacionog prava; podela obligacija; izvori obligacija; ugovor kao izvor obligacija; zaključenje ugovora; saglasnost volja; predmet ugovora; sposobnost za zaključenje ugovora; mane volje; forma ugovora; uslov i rok; opšta dejstva ugovora; ugovori u korist trećih; prouzrokovanje štete kao izvor obligacija; pojam štete; osnovi odgovornosti; naknada materijalne štete i obim te naknade; naknada nematerijalne štete; zatezna kamata; prestanak obaveza; ispunjenje; ko može ispuniti; ispunjenje od strane trećeg lica; ispunjenje poslovno nesposobnog; ispunjenje sa subrogacijom; kome se vrši ispunjenje; ispunjenje poslovno nesposobnom poveriocu; predmet ispunjenja; zamena ispunjenja; predaja radi prodaje; delimično ispunjenje; obaveza davanja stvari određenih po rodu; vreme ispunjenja; priznanica; docnja dužnika; docnja poverioca; dejstva dužničke i dejstva poverilačke docnje; polaganje i prodaja dugovane stvari; prebijanje (kompenzacija); otpuštanje duga; prenov (novacija); sjedinjenje (konfuzija); nemogućnost ispunjenja; protek vremena i otkaz; smrt kao način prestanka obligacije; zastarelost; prekid i zastoj zastarevanja; novčane obaveze; ugovorna kamata; obaveze sa više predmeta; alternativne obaveze; fakultativne obaveze i fakultativna potraživanja; obaveze sa više dužnika ili poverilaca; deljive obaveze i potraživanja; solidarne obaveze; solidarnost dužnika; solidarnost poverilaca; promena poverioca ili dužnika; ustupanje potraživanja ugovorom (cesija); posebni slučajevi ustupanja potraživanja; promena dužnika; preuzimanje duga; pristupanje dugu; preuzimanje ispunjenja; podela ugovora; ugovor o kupovini i prodaji; odgovornost za materijalne nedostatke; odgovornost za pravne nedostatke (evikcija); zajam; zakup; otuđenje zakupljene stvari; ugovor o delu; ugovor o prevozu; ugovor o ostavi; ugovor o uskladištenju; ugovor o nalogu; ugovor o komisionu; ugovor o posredovanju; ugovor o otpremanju (špediciji); ugovor o zalozi; zalaganje stvari; zalaganje potraživanja i drugih prava.

Pravni izvori:

- Zakon o obligacionim odnosima.