PRAVILNIK
O DISCIPLINSKOM POSTUPKU PROTIV JAVNIH IZVRŠITELJA

("Sl. glasnik RS", br. 32/2016 i 58/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se sastav i postupanje komisije ministarstva nadležnog za pravosuđe koja vodi disciplinski postupak protiv javnih izvršitelja.

Hitnost postupka

Član 2

Disciplinski postupak je hitan, naročito ako je javni izvršitelj privremeno udaljen (suspendovan).

Komisija je dužna da sprovede disciplinski postupak bez odugovlačenja.

II KOMISIJA

Sastav Komisije

Član 3

Komisija ima pet članova.

Tri člana imenuje ministar nadležan za pravosuđe (u daljem tekstu: ministar) iz reda sudija sa iskustvom u izvršnom postupku i postupku obezbeđenja.

Preostala dva člana imenuje izvršni odbor Komore javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora) iz reda javnih izvršitelja, na predlog predsednika Komore.

Konstituisanje Komisije

Član 4

Izvršni odbor Komore odmah prosleđuje ministru rešenja o imenovanju članova Komisije iz reda javnih izvršitelja.

Odmah posle prijema rešenja ministar zakazuje konstitutivnu sednicu Komisije, tako da se ona održi u roku od sedam dana od dana zakazivanja.

Konstitutivnoj sednici Komisije predsedava najstariji član Komisije koji je imenovan iz reda sudija.

Na konstitutivnoj sednici potvrđuju se mandati članova Komisije i potom bira predsednik Komisije.

Mandat članova Komisije

Član 5

Mandat članova Komisije traje četiri godine.

Oni mogu biti ponovo imenovani.

Donošenje odluka Komisije

Član 6

Komisija radi kad je prisutna većina članova Komisije.

Komisija donosi odluke većinom glasova članova.

Predsednik i zamenik predsednika Komisije

Član 7

Predsednik Komisije predstavlja Komisiju, rukovodi njenim radom, organizuje rad, predsedava sednici, potpisuje odluke Komisije, sastavlja izveštaje o radu i obavlja druge poslove.

Predsednik Komisije ima zamenika predsednika Komisije koji ga zamenjuju kad je odsutan i sprečen i kome u te svrhe predsednik izdaje pismeno ovlašćenje.

Sekretar Komisije

Član 8

Komisija ima sekretara, koga iz reda zaposlenih u ministarstvu nadležnom za pravosuđe (u daljem tekstu: ministarstvo) određuje ministar.

Sekretar pruža administrativnu i stručnu pomoć Komisiji, sastavlja zapisnike i obavlja druge poslove po nalogu predsednika Komisije.

Prestanak dužnosti u Komisiji istekom mandata

Član 9

Članu Komisije prestaje dužnost istekom mandata.

Da je članu Komisije prestala dužnost istekom mandata utvrđuje onaj ko je člana imenovao u Komisiju.

Prestanak dužnosti pre isteka mandata

Član 10

Pre isteka mandata, članu Komisije prestaje dužnost ako ponese ostavku, ako bude razrešen ili ako mu prestane svojstvo zbog koga je imenovan u Komisiju.

Ostavka se pismeno podnosi ministru ili izvršnom odboru Komore, zavisno od toga ko je imenovao člana Komisije koji podnosi ostavku.

Ostavka proizvodi dejstvo kada je ministar, odnosno izvršni odbor Komore primi.

Razrešenje člana Komisije

Član 11

Član disciplinske komisije razrešava se ako nesavesno izvršava svoje dužnosti.

Postupak u kome se odlučuje o tome da li postoje razlozi za razrešenje člana Komisije pokreće i vodi ministar ili izvršni odbor Komore, zavisno od toga ko je imenovao člana protiv koga se vodi postupak.

Oni postupak pokreću na sopstvenu inicijativu, a izvršni odbor Komore i na predlog predsednika Komore.

Pošto članu Komisije pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice, ministar, odnosno izvršni odbor Komore odlučuje o tome da li postoje razlozi za razrešenje.

Pri tome, donose ili rešenje o razrešenju ili obustavljaju postupak ako za razrešenje nema razloga.

Rešenje o razrešenju je konačno u upravnom postupku.

Isti postupak shodno se primenjuje ako je članu Komisije prestalo svojstvo zbog koga je imenovan u Komisiju.

Imenovanje novog člana Komisije umesto člana kome je istekao mandat

Član 12

Izvršni odbor Komore dužan je da najkasnije pet dana pre isteka mandata javnog izvršitelja u Komisiji, imenuje novog, koji stupa na dužnost na dan kada prethodnom ističe mandat.

Isto shodno važi i kada članu Komisije koji je imenovan iz reda sudija predstoji istek mandata.

Imenovanje novog člana Komisije umesto člana kome je dužnost prestala pre isteka mandata

Član 13

Ako članu Komisije iz reda javnih izvršitelja prestane dužnost pre isteka mandata, izvršni odbor Komore imenuje novog javnog izvršitelja u Komisiju u roku od 10 dana od prestanka dužnosti njegovog prethodnika.

Ako članu Komisije iz reda sudija prestane dužnost pre isteka mandata, ministar imenuje novog sudiju u Komisiju roku od 10 dana od prestanka dužnosti njegovog prethodnika.

III IZUZEĆE

Član 14

Disciplinski tužilac Komore, zamenik Disciplinskog tužioca Komore, član Komisije iz reda javnih izvršitelja i predsednik Komore obavezno se izuzima iz postupanja u disciplinskom postupku:

1) ako je u disciplinskom postupku svedok ili veštak ili punomoćnik javnog izvršitelja protiv koga se vodi postupak ili njegovog zamenika;

2) ako se disciplinski postupak vodi protiv njega, njegovog zamenika ili člana zajedničkog ortačkog društva u kome je član;

3) ako je sa strankom ili punomoćnikom javnog izvršitelja protiv koga se vodi postupak ili njegovim zamenikom krvni srodnik u pravoj liniji, a u pobočnoj liniji do četvrtog stepena zaključno, supružnik ili vanbračni partner ili srodnik po tazbini do drugog stepena zaključno, pa i kada je bračna zajednica prestala;

4) ako je sa strankom ili zamenikom javnog izvršitelja u odnosu usvojitelja ili usvojenika;

5) ako je sa punomoćnikom javnog izvršitelja ili njegovog zamenika u odnosu usvojitelja ili usvojenika.

Član Komisije iz reda sudija i disciplinski tužilac ministarstva izuzima se iz postupanja u disciplinskom postupku ako je svedok ili ako je sa strankom ili punomoćnikom javnog izvršitelja ili njegovog zamenika krvni srodnik u pravoj liniji, a u pobočnoj liniji do četvrtog stepena zaključno, supružnik ili vanbračni partner ili srodnik po tazbini do drugog stepena zaključno, pa i kada je bračna zajednica prestala, a disciplinski tužilac ministarstva obavezno se izuzima i ako je u veštak u disciplinskom postupku.

Član Komisije može biti izuzet iz postupanja u disciplinskom postupku kada postoje druge činjenice koje dovode u sumnju njegovu nepristrasnost.

Član Komisije obaveštava o razlozima za svoje izuzeće ministra, koji odlučuje o njegovom izuzeću.

IV POKRETANJE I VOĐENJE POSTUPKA

Zahtev za utvrđivanje disciplinske odgovornosti javnog izvršitelja

Član 15

Disciplinski postupak pokreće se zahtevom za utvrđivanje disciplinske odgovornosti javnog izvršitelja (u daljem tekstu: zahtev).

Zahtev mora da sadrži ime i prezime javnog izvršitelja, nazive sudova za čije područje je javni izvršitelj imenovan i sedište njegove kancelarije, činjenični opis i pravnu ocenu disciplinske povrede, predlog dokaza koje treba izvesti na usmenoj raspravi i predlog disciplinske mere koju treba izreći.

Podnosioci zahteva

Član 16

Zahtev mogu da podnesu podnesu ministar, disciplinski tužilac Komore, disciplinski tužilac ministarstva i predsednik Komore.

Postupak je pokrenuo ko je prvi podneo zahtev.

Ako je postupak pokrenuo ministar, ne može da mu se pridruži disciplinski tužilac ministarstva i obratno, a ako je postupak pokrenuo disciplinski tužilac Komore, ne može da mu se pridruži predsednik Komore, i obratno.

Ako je postupak pokrenuo ministar ili disciplinski tužilac ministarstva, disciplinskom postupku može da se pridruži predsednik Komore ili Disciplinski tužilac Komore, a ako je postupak pokrenuo predsednik Komore ili disciplinski tužilac Komore, disciplinskom postupku može da se pridruži ministar ili disciplinski tužilac ministarstva.

Kolizija podnosilaca zahteva

Član 17

Ako u postupku protiv istog javnog izvršitelja učestvuju dva podnosioca zahteva tako što se jedan pridružio drugom (član 16. stav 4), pa preduzmu različitu procesnu radnju, važi ona radnja koja je nepovoljnija po javnog izvršitelja.

Početak toka roka računa se jednako za oba podnosioca zahteva.

Urednost zahteva

Član 18

Komisija najpre ispituje urednost zahteva.

Zahtev je neuredan ako ima nedostatke koji sprečavaju Komisiju da postupi po njemu, ako nije razumljiv ili ako nije potpun. U tom slučaju Komisija u roku od osam dana od prijema zahteva nalaže podnosiocu zahteva da uredi zahtev u roku koji ne može biti kraći od osam dana, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi zahtev u roku.

Ako zahtev ne bude uređen u roku, Komisija zaključkom odbacuje zahtev.

Ako zahtev bude uređen u roku, smatra se da je od početka bio uredan.

Komisija zaključkom odbacuje zahtev i ako je podnesen od neovlašćenog lica.

Zakazivanje usmene rasprave

Član 19

Odmah po prijemu urednog zahteva ili po uređenju zahteva u roku, Komisija dostavlja zahtev sa prilozima javnom izvršitelju, da u roku od 15 dana pismeno odgovori na njega.

Po prijemu odgovora javnog izvršitelja ili po isteku roka od 15 dana, predsednik Komisije zakazuje usmenu raspravu.

Podnosiocu zahteva se, uz poziv za ročište, dostavlja i pismeni odgovor javnog izvršitelja.

Od dana dostavljanja poziva za usmenu raspravu javnom izvršitelju, podnosiocu zahteva i drugim licima čije je prisustvo na usmenoj raspravi potrebno do dana održavanja usmene rasprave mora da protekne najmanje osam dana.

Odlučivanje bez usmene rasprave

Član 20

Usmena rasprava ne zakazuje se ako Komisije posle prijema pismenog odgovora javnog izvršitelja utvrdi da činjenično stanje među strankama nije sporno, ili ako pre ili posle prijema pismenog odgovora javnog izvršitelja utvrdi da je pokretanje disciplinskog postupka zastarelo.

U oba slučaja odluka se donosi bez usmene rasprave.

Ročišta

Član 21

Usmena rasprava sastoji se, po pravilu, od jednog ročišta.

Izuzetno, ako postupak ne može da se okonča na jednom ročištu, usmena rasprava sastoji se od više ročišta.

Ako javni izvršitelj neopravdano ne pristupi na usmenu raspravu, iako je uredno pozvan, usmena rasprava može da se održi, ako za to postoje opravdani razlozi, ili da se odloži o trošku javnog izvršitelja.

Položaj stranaka na usmenoj raspravi i istražna ovlašćenja Komisije

Član 22

Stranka ima pravo da se na usmenoj raspravi izjasni o činjenicama koje su iznete i ponuđenim dokazima, da učestvuje u izvođenju dokaza, postavlja pitanja protivnoj stranci, svedocima i veštacima, iznosi činjenice koje su značajne za odlučivanje u postupku, predlaže dokaze i da iznosi pravne tvrdnje i pobija tvrdnje koje se ne slažu s njenim.

Komisija je dužna odluči o svim zahtevima i predlozima stranaka.

Komisija može izvoditi dokaze koje stranke nisu predložile ili od kojih su odustale, i utvrđivati činjenice koje stranke nisu iznele ako su značajne za odlučivanje u postupku.

O usmenoj raspravi vodi se zapisnik.

Udaljenje javnog izvršitelja

Član 23

Komisija može rešenjem, na sopstvenu inicijativu ili na predlog podnosioca zahteva, udaljiti javnog izvršitelja sa dužnosti ako je to potrebno radi zaštite interesa trećih lica, ako se zahteva utvrđivanje disciplinske odgovornosti za težu disciplinsku povredu ili ako je to potrebno radi zaštite javnog poverenja u delatnost javnih izvršitelja.

Udaljenje javnog izvršitelja traje do okončanja razloga zbog kojih je izrečeno, posle čega se opoziva.

Komisija dostavlja rešenje o udaljenju javnog izvršitelja Komori i ministarstvu.

Rešenje o udaljenju javnog izvršitelja je konačno u upravnom postupku.

Odluke Komisije

Član 24

Kada utvrdi činjenice koje su značajne za odlučivanje Komisija donosi jednu od sledećih odluka:

1) rešenje kojim se javni izvršitelj oglašava odgovornim za disciplinsku povredu i izriče disciplinska mera;

2) rešenje kojim se javni izvršitelj oslobađa disciplinske odgovornosti;

3) rešenje kojim se disciplinski postupak obustavlja zbog zastarelosti pokretanja ili vođenja disciplinskog postupka.

Pri odlučivanju Komisija nije vezana činjeničnim opisom i pravnim osnovom koji je naveo podnosilac zahteva, niti disciplinskom merom čije je izricanje on predložio.

Rešenje Komisije objavljuje se na internet stranicama ministarstva i Komore.

O većanju i glasanju sastavlja se poseban zapisnik, koga potpisuje predsednik Komisije ili član koji ga zamenjuje i sekretar Komisije.

Merila za izricanje disciplinske mere

Član 25

Disciplinska mera izriče se srazmerno težini učinjene disciplinske povrede.

Prilikom izricanja disciplinske mere uzimaju se u obzir sve okolnosti koje mogu da utiču na vrstu i visinu mere, a pre svega težina i posledice disciplinske povrede, ranije ponašanje javnog izvršitelja, učinjena šteta, stepen odgovornosti i disciplinske mere koje su ranije izrečene javnom izvršitelju.

Dostavljanje rešenja

Član 26

Rešenje kojim se javni izvršitelj oglašava odgovornim za disciplinsku povredu i kojim mu se izriče disciplinska mera dostavlja se ministarstvu i Komori.

Rešenje kojim je javnom izvršitelju izrečena disciplinska mera trajne zabrane delatnosti javnog izvršitelja dostavlja se i ministru, radi pokretanja postupka za razrešenje javnog izvršitelja.

Primena na zamenike javnih izvršitelja i javne izvršitelje koji su privremeno preuzeli poslove

Član 27

Odredbe ovog pravilnika primenjuju se i na zamenike javnih izvršitelja i javne izvršitelje koji su privremeno preuzeli poslove javnog izvršitelja kome je prestala delatnost.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prelazne odredbe

Član 28

Disciplinski postupci koji su pokrenuti pre 1. jula 2016. godine nastavljaju se od 1. jula 2016. godine po propisima prema kojima su pokrenuti.

Ministar i izvršni odbor Komore dužni su da imenuju članove Komisije do 1. juna 2016. godine.

Prestanak važenja propisa

Član 29

Pravilnik o disciplinskom postupku protiv izvršitelja ("Službeni glasnik RS", broj 46/12) prestaje da važi 1. jula 2016. godine.

Stupanje na snagu i početak primene

Član 30

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a počinje da se primenjuje od 1. jula 2016. godine.

 

Samostalni član Pravilnika o izmeni
Pravilnika o disciplinskom postupku protiv javnih izvršitelja

("Sl. glasnik RS", br. 58/2016)

Član 2

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".