ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PROSTOR" SOMBOR ("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2013 i 11/2016) |
Ovom Odlukom osniva se Javno komunalno preduzeće "Prostor" Sombor (u daljem tekstu: Javno preduzeće) kome se poveravaju poslovi vezani za uređivanje i održavanje pijaca, sahranjivanje umrlih lica, uređenje i održavanje grobalja, izgradnja i prodaja grobnica i održavanje i davanje u zakup poslovnog prostora i javnih površina koje su u vlasništvu Grada (bilbordi, kiosci, letnje bašte, privremeno zauzeće javnih površina kod izgradnje objekata, sezosnske prodaje voća i povrća, zabavne manifestacije i ostalo).
Cilj osnivanja Javnog komunalnog preduzeća "Prostor" Sombor je razvoj i unapređenje delatnosti koje mu se poveravaju kao delatnosti od opšteg interesa i od posebnog značaja za Grad Sombor.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulišu se:
- naziv i sedište osnivača;
- poslovno ime i sedište Javnog preduzeća;
- pretežna delatnost Javnog preduzeća;
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća;
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Javnog preduzeća;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće.
Osnivač Javnog preduzeća je:
Grad Sombor, Trg Cara Uroša 1., matični broj 08337152.
Prava osnivača ostvaruje Skupština Grada Sombora.
Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća osim u slučajevima propisanim zakonom.
Poslovno ime preduzeća je: Javno komunalno preduzeće "Prostor" sa sedištem u Somboru, Trg Cara Lazara 1.
O promeni poslovnog imena i sedišta javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.
Javno preduzeće, u skladu sa Zakonom može obavljati sve delatnosti za koje ispunjava propisane uslove.
Pretežna delatnost preduzeća je:
68.20 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljivanje nekretnina i upravljanje njima
Ostale delatnosti preduzeća su:
01.19- Gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka
01.30- Gajenje sadnog materijala
23.52 - Proizvodnja kreča i gipsa
23.61 - Proizvodnja proizvoda od betona namenjenih za građevinarstvo
23.70- Sečenje, oblikovanje i obrada kamena
41.20 - Izgradnja stambenih i nestambenih zgrada
43.11 - Rušenje objekata
43.12 - Priprema gradilišta
43.21 - Postavljanje električnih instalacija
43.22 - Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema
43.31 - Malterisanje
43.32 - Ugradnja stolarije
43.33 - Postavljanje podnih i zidnih obloga
43.34 - Bojenje i zastakljivanje
43.39 - Ostali završni radovi
43.91 - Krovni radovi
43.99 - Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi
47.78 - Ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
56.10- Delatnost restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata
68.32- Upravljanje nekretninama za naknadu
73.11 - Delatnost reklamnih agencija
96.03 - Pogrebne i srodne delatnosti
96.09 - Ostale nespomenute lične uslužne delatnosti
Preduzeće može pored delatnosti za čije obavljanje je osnovano da obavlja i druge delatnosti uz saglasnost osnivača.
O promeni pretežne delatnosti Javnog preduzeća kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 8. ove Odluke.
Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima osnivač javnog preduzeća prema Javnom preduzeću.
Na akta iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.
Javno preduzeće može ulagati kapital u druga društva kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa ili delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, na osnovu prethodne saglasnosti osnivača.
Osnovni kapital Javnog preduzeća iznosi 10.000,00 RSD.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada.
Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Javnom preduzeću kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje osnivač u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije, budžeta autonomne pokrajine i
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Pribavljanje i otuđenje imovine vrednosti veće od gornjeg iznosa za javnu nabavku male vrednosti (istu za svaku godinu određuje Vlada u zakonu kojim se određuje godišnji budžet Republike) vrši se uz saglasnost osnivača.
Odluku o raspodeli dobiti donosi nadzorni odbor javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.
Odlukom iz stava 1. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi nadzorni odbor javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.
Izveštaj o poslovanju i rezultatima rada za prethodnu godinu, javno preduzeće je obavezno da podnese osnivaču preko Odeljenja za privredu do 05.03. tekuće godine.
Uz izveštaj direktora podnosi se i izveštaj Nadzornog odbora.
Unapređenje rada i razvoja javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja, koji donosi nadzorni odbor javnog preduzeća.
Za svaku kalendarsku godinu javno preduzeće donosi godišnji program i dostavljaju ga osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.
Javno preduzeće koje koristi ili namerava da koristi bilo koji oblik budžetske pomoći (subvencije, garancije ili drugu vrstu pomoći) dužno je da predloži poseban program koji sadrži program korišćenja pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti javno preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Program sadrži, naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti javnog preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka javnog preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u tom preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koju utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova nadzornog odbora.
Usvojeni program mora da sadrži sve elemente iz prethodnog stava ovog člana i dostavlja se ministarstvu obrazovanom za oblast u kojoj je delatnost za koje je obrazovano javno preduzeće, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada, ministarstvu nadležnom za poslove finansija i ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim preduzećem u skladu sa Zakonom;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;
- pravo da bude informisan o poslovanju Javnog preduzeća;
- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u javnom preduzeću osnivač daje saglasnost na:
- statut;
- promenu delatnosti;
- promenu sedišta i poslovnog imena javnog preduzeća;
- program rada za narednu godinu i izveštaj o poslovanju za prethodnu godinu;
- davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr);
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;
- akte o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
- ulaganje kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
- druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.
Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća Skupština grada može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije javnog preduzeća,
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenih organa javnog preduzeća,
- ograničenje prava ogranaka Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom
Organi javnog preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) Direktor.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno;
- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;
- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko javno preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4) nadzire rad direktora;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem javnog preduzeća;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje javnog preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi statut uz saglasnost osnivača;
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;
13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.
Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Direktor javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa javno preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje javnog preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom javnog preduzeća.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Za direktora javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno;
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano javno preduzeće;
- da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
- da ima najmanje pet godina radnog iskustva od čega tri godine na rukovodećim položajima;
- da nije osuđivano za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
- da licu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost javnog preduzeća.
Direktor javnog preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanje direktora javnog preduzeća.
Komisiju imenuje Skupština grada na predlog Gradskog veća.
Komisija ima predsednika i četiri člana. Jednog člana Komisije predlaže Stalna konferencija gradova i opština.
Jedan član Komisije mora biti član Nadzornog odbora preduzeća u kome se imenuje direktor.
Predsednici i članovi ne mogu biti odbornici u Skupštini grada, kao ni imenovana lica u organima jedinice lokalne samouprave.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća koju donosi skupština grada na predlog Odeljenja za komunalne poslove. Predlog može podneti i nadzorni odbor javnog preduzeća.
Oglas o javnom konkursu priprema Odeljenje za komunalne poslove i dostavlja ga skupštini grada radi donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća.
Odeljenja za komunalne poslove u roku od 8 dana od dana donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća dostavlja oglas "Službenom glasniku Republike Srbije" i najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, radi objavljivanja.
Oglas o javnom konkursu objavljuje se i na internet stranici Grada Sombora s tim što se mora navesti kada je oglas o javnom konkursu objavljen u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Oglas o javnom konkursu sadrži:
- podatke o javnom preduzeću;
- radnom mestu;
- uslovima za imenovanje direktora javnog preduzeća;
- mestu rada;
- stručnoj osposobljenosti, znanjem i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere;
- roku u kome se podnose prijave;
- podatke o licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu;
- adresu na koju se podnose prijave;
- podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Neblagovremene, nerazumljive i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, komisija odbacuje zaključkom protiv koga nije dopuštena posebna žalba.
Komisija sastavlja spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za imenovanje i među njima sprovodi izborni postupak.
U izbornom postupku se ocenjivanjem stručne sposobnosti, znanja i veština, utvrđuje rezultat kandidata prema merilima propisanim za imenovanje direktora javnog preduzeća.
Izborni postupak može da se sprovede iz više delova, pismenom proverom, usmenim razgovorom ili na drugi odgovarajući način.
Ako se u izbornom postupku sprovodi pismena provera, prilikom te provere kandidati se obaveštavaju o mestu, danu i vremenu kada će se obaviti usmeni razgovor s kandidatima.
Kandidate koji su ispunili merila propisana za imenovanje direktora javnih preduzeća, komisija uvršćuje na rang listu. Lista za imenovanje sa najviše tri najbolje rangirana kandidata sa brojčano iskazanim i utvrđenim rezultatima prema merilima propisanim za imenovanje, dostavlja se Odeljenju za komunalne poslove. Istovremeno, komisija dostavlja i zapisnik o izbornom postupku.
Odeljenje za komunalne poslove, na osnovu liste za imenovanje i zapisnika o izbornom postupku, priprema predlog akta o imenovanju i dostavlja ga Skupštini grada.
Skupština grada nakon razmatranja dostavljene liste i predloga akta, odlučuje o imenovanju direktora javnog preduzeća, donošenjem rešenja o imenovanju predloženog kandidata ili nekog drugog kandidata sa liste.
Rešenje o imenovanju direktora konačno je.
Rešenje o imenovanju dostavlja se licu koje je imenovano i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i u "Službenom listu grada Sombora".
Rešenje iz stava 1. ovog člana sa obrazloženjem obavezno se objavljuje na internet stranici Grada Sombora.
Po primerak rešenja o imenovanju sa obrazloženjem dostavlja se imenovanom licu i svim kandidatima koji su učestvovali u postupku javnog konkursa.
Kandidatu koji je učestvovao u izbornom postupku, na njegov zahtev, komisija je dužna da u roku od dva dana od dana prijema zahteva omogući uvid u dokumentaciju javnog konkursa, pod nadzorom komisije.
Imenovani kandidat dužan je da stupi na rad u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Rok iz stava 1. ovog člana Skupština grada iz opravdanih razloga može produžiti za još osam dana.
Direktor javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Ako imenovano lice ne stupi na rad u roku koji mu je određen, Skupština grada može da imenuje nekog drugog kandidata sa liste kandidata.
Ako niko od kandidata sa liste za imenovanje ne stupi na rad u roku iz stava 1. ovog člana, Komisija za imenovanje direktora, odlučiće o daljem toku postupka.
Ako ni posle sprovedenog javnog konkursa Skupštini grada ne bude predložen kandidat za imenovanje zbog toga što je komisija utvrdila da nijedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ne ispunjava uslove za imenovanje ili ako organ nadležan za imenovanje direktora javnog preduzeća ne imenuje predloženog kandidata ili drugog kandidata sa liste, sprovodi se novi javni konkurs na način i po postupku propisanom ovim Zakonom.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada.
Skupština grada, razrešiće direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:
1) ukoliko u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora javnog preduzeća iz člana 33. ove odluke;
2) ukoliko se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u javnom preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja javnog preduzeća;
3) ukoliko u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;
4) u drugim slučajevima propisanim zakonom.
Predlog za razrešenje direktora javnog preduzeća može podneti nadzorni odbor javnog preduzeća.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada može razrešiti direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:
1) ukoliko ne sprovede godišnji program poslovanja;
2) ukoliko ne ispunjava obavezu predviđenu članom 55. Zakona o javnim preduzećima;
3) ukoliko ne izvršava odluke nadzornog odbora;
4) ukoliko se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
5) ukoliko se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u javnom preduzeću, došlo do odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja javnog preduzeća;
6) ukoliko ne primeni predloge Komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;
7) u drugim slučajevima propisanim zakonom.
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupštini grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.
Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora, u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.
U naročito opravdanim slučajevima, a radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupštini grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.
Do imenovanja direktora javnog komunalnog preduzeća "Prostor" Sombor, funkciju direktora obavljaće vršilac dužnosti direktora.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Javnost u radu javnog preduzeća, obezbeđuje se redovnim izveštavanjem javnosti o programu rada preduzeća i realizaciji programa, kao i o drugim činjenicama koje mogu biti od interesa za javnost, a naročito: o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu nadzornog odbora, o imenu direktora o organizacionoj strukturi preduzeća, kao i načinu komunikacije sa javnošću.
Javna preduzeća, dužna su da usvojeni godišnji program poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja značajna za javnost objavljuju na svojoj internet stranici.
Za javnost rada javnog preduzeća odgovoran je direktor preduzeća.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da u roku od 30 dana od dana donošenja ove Odluke donese Statut Javnog preduzeća.
Statut preduzeća mora biti u saglasnosti sa ovom Odlukom.
Pripreme za donošenje Statuta i druge poslove vezane za osnivanje i početak rada Javnog preduzeća obavlja vršilac dužnosti direktora.
Posebnim Ugovorom koji će zaključiti JKP "Čistoća" Sombor i JKP "Prostor" Sombor bliže će se urediti prava i obaveze između ova dva preduzeća.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".
Samostalni članovi Odluke o prvim izmenama i dopunama
Odluke
o o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Prostor" Sombor
("Sl. list grada Sombora", br. 11/2016)
Član 3
Odbor za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta Skupštine grada, utvrdiće prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Prostor" Sombor ("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2013), na osnovu pripremljenog predloga Odeljenja za komunalne poslove.
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".