ODLUKAO GRADSKOM VEĆU GRADA PIROTA("Sl. list grada Niša", br. 72/2016) |
Odlukom o Gradskom veću grada Pirota uređuje se: sastav Gradskog veća, prava i dužnosti Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika i članova Gradskog veća, način rada i odlučivanja Gradskog veća, akta Gradskog veća, odnos Gradskog veća prema Skupštini grada i Gradskoj upravi i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.
Gradsko veće grada Pirota je izvršni organ Grada.
Gradsko veće:
1. predlaže Statut, budžet, akt o organizaciji Gradske uprave i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada;
2. neposredno izvršava i stara se o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;
3. donosi odluku o privremenom finansiranju u slučaju da Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine;
4. vrši nadzor nad radom Gradske uprave, poništava ili ukida akte Gradske uprave, koji nisu u saglasnosti sa zakonom, statutom i drugim opštim aktom ili odlukom, koje donosi Skupština grada;
5. rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
6. stara se o izvršavanju poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike;
7. postavlja i razrešava načelnika Gradske uprave;
8. obrazuje stručna savetodavna radna tela za pojedine poslove iz svoje nadležnosti;
9. informiše javnost o svom radu;
10. donosi Poslovnik o radu na predlog Gradonačelnika;
11. rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka;
12. daje saglasnost na akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave;
13. odlučuje o otuđenju i davanju na korišćenje pokretnih stvari u skladu sa zakonom; daje prethodnu saglasnost mesnim zajednicama, ustanovama, javnim agencijama i drugim organizacijama, koji su nosioci prava korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini Grada, za davanje u zakup i određivanje namene istih;
14. usvaja plan odbrane Grada, na predlog načelnika Gradske uprave;
15. odgovorno je za stanje priprema za odbranu;
16. vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.
Sastav Gradskog veća i prava i dužnosti Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika i članova Gradskog veća
Gradsko veće čine: Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i devet članova Gradskog veća, koje bira Skupština grada, na period od 4 godine, tajnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.
Predsednik Skupštine grada predlaže kandidata za Gradonačelnika, a kandidat za Gradonačelnika predlaže kandidate za zamenika Gradonačelnika i za članove Gradskog veća.
Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.
Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.
Članovi Gradskog veća koje bira Skupština grada ne mogu istovremeno biti odbornici, a mogu biti zaduženi za jednu ili više određenih oblasti iz nadležnosti Grada.
Gradonačelnik i zamenik Gradonačelnika su na stalnom radu.
Članovi Gradskog veća mogu biti na stalnom radu.
Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast pokreće inicijative, usmerava i stara se o sprovođenju odluka, opštih akata i drugih propisa u oblasti za koju je zadužen, učestvuje u radu i odlučivanju o svim pitanjima o kojima se raspravlja na sednicama Gradskog veća, ostvaruje saradnju sa drugim organima, institucijama i subjektima u cilju efektivnijeg obavljanja poslova iz svoje nadležnosti.
Član Gradskog veća za svoj rad, zastupanje i sprovođenje stavova Gradskog veća odgovoran je Gradonačelniku i Skupštini grada.
Članovi Gradskog veća koji nisu na stalnom radu ostvaruju pravo na naknadu za rad u Gradskom veću.
Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice.
Gradonačelnik je odgovoran za zakonitost rada Gradskog veća.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika zamenjuje ga zamenik Gradonačelnika.
Gradonačelnik je dužan da obustavi od primene odluku Gradskog veća za koju smatra da nije saglasna zakonu.
Gradsko veće radi i odlučuje na sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova osim ako zakonom, Statutom grada ili drugim aktima nije predviđena druga većina.
Način sazivanja sednica Gradskog veća, organizacija i rad Gradskog veća i radnih tela uređuju se Poslovnikom o radu Gradskog veća.
Rad Gradskog veća je javan.
Javnost se obezbeđuje pozivanjem predstavnika sredstava javnog informisanja na sednice Gradskog veća, davanjem informacija i saopštenja sa održanih sednica, održavanjem konferencija za štampu ili na drugi način kojim se obezbeđuje da rad Gradskog veća bude dostupan javnosti.
Gradsko veće određuje koji se podaci i materijali moraju čuvati kao tajna.
Za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga, Gradsko veće može obrazovati komisije i druga stalna radna tela.
Gradsko veće može za obavljanje određenih zadataka obrazovati povremena radna tela.
Aktom o obrazovanju radnih tela određuje se sastav i zadaci radnog tela.
Predsednik stalnog radnog tela se određuje iz reda članova Gradskog veća, a članovi mogu biti i građani.
Gradsko veće ima sekretara koga raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Sekretar Gradskog veća se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela i rukovodi administrativnim poslovima vezanim za njihov rad.
Za sekretara Gradskog veća može se rasporediti lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim stručnim ispitom za rad u državnim organima i sa radnim iskustvom od najmanje 3 godine.
Sekretar Gradskog veća za svoj rad odgovara Gradonačelniku, Gradskom veću i načelniku Gradske uprave.
Odnos Gradskog veća i Skupštine grada
Gradsko veće za svoj rad odgovara Skupštini grada, a svaki član Gradskog veća pojedinačno odgovara i Gradonačelniku.
Gradsko veće ili pojedini njegov član mogu se razrešiti pre isteka vremena na koje su birani, na obrazloženi predlog Gradonačelnika ili najmanje trećine odbornika, na isti način na koji su i izabrani u skladu sa Statutom grada i Poslovnikom Skupštine grada.
Istovremeno sa predlogom za razrešenje člana Gradskog veća, Gradonačelnik je dužan da Skupštini grada podnese predlog za izbor novog člana Gradskog veća, koja istovremeno donosi odluku o razrešenju i o izboru.
Na sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela Gradsko veće predstavlja Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i drugi članovi Gradskog veća.
Gradsko veće preko Gradonačelnika ili lica koje on ovlasti, na sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela: izlaže svoje stavove o pitanjima koja su na dnevnom redu tih sednica, kao i stavove i objašnjenja prilikom pretresa predloga Gradonačelnika, može predložiti da se pretrese određeno pitanje i po njemu zauzme stav ili da se odloži donošenje određenog akta ili pretresanja određenog pitanja dok Gradonačelnik ili Veće o tom akt, odnosno pitanju ne zauzme stav, a najkasnije u roku od 8 dana.
Gradonačelnik ili član Gradskog veća koga on ovlasti daje odgovore na odbornička pitanja i može zahtevati da njegovo obrazloženje o nekom pitanju bude saslušano.
Gradonačelnik može odrediti u svoje ime ili u ime Gradskog veća izvestioca za davanje stručnih i drugih objašnjenja na sednicama Skupštine i njenih radnih tela povodom razmatranja predloga Gradonačelnika, kao i razmatranja drugih pitanja.
Gradonačelnik na svoju inicijativu, na zahtev Skupštine grada podnosi izveštaj o izvršenju budžeta opštine, izvršenju drugih svojih poslova ili o radu Gradskog veća.
Izveštaj o svom radu i radu Gradskog veća Gradonačelnik podnosi najmanje jednom godišnje.
Gradonačelnik se može izjasniti o svakom predlogu koji on nije pokrenuo u Skupštini grada, a obavezno se izjašnjava o pitanjima koja se tiču rada opštinskih organa uprave i organizacijama, kao i drugim pitanjima od značaja za njegov rad.
Gradonačelnik ima pravo da povuče predlog odluke ili drugog akta koji je podneo Skupštini grada sve do zaključenja pretresa po tom predlogu.
Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi i organizacijama
Gradonačelnik i Gradsko veće daju smernice i zauzimaju načelne stavove za izvršavanje odluka, drugih propisa i opštih akata, ali se isti ne mogu odnositi na postupanje u upravnim stvarima.
Gradonačelnik i Gradsko veće mogu naložiti Gradskoj upravi da u određenom roku donese propise ili preduzme radnju za koju je ovlašćena ili podnese izveštaj o pojedinim pitanjima sa odgovarajućim predlozima.
Akt o organizaciji Gradske uprave donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća.
Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave donosi načelnik uz saglasnost Gradskog veća.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Gradsko veće u vršenju poslova iz svoje nadležnosti donosi: odluke, pravilnike, programe, rešenja, zaključke, uputstva, naredbe, preporuke i druga akta u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.
Pravilnikom se bliže razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa, kao i internih akata koje donosi Skupština grada.
Rešenjem se imenuje, obrazuje, utvrđuje, određuje neka pravna stvar, kada se odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama pojedinih subjekata.
Zaključkom se preciziraju stavovi odnosno opredeljenja, mišljenja, konstatacije, nalozi, zaduženja i ovlašćenja, povodom razmatranja određenih pitanja.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova organa Grada, preduzeća, ustanova ili drugih organizacija u izvršavanju pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Stupanjem na snagu Odluke o Gradskom veću grada Pirota prestaje da važi Odluka o Opštinskom veću opštine Pirot ("Sl. list Grada Niša", br.56/2008 i 44/12).
Ova odluka stupa na snagu u roku od osam dana od dana objavljivanja, a ista će se objaviti u "Službenom listu Grada Niša".