PRAVILNIK
O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJE OPŠTI INTERES U OBLASTI SPORTA

("Sl. glasnik RS", br. 64/2016)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se kriterijumi i način odobravanja programa, odnosno projekta kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekta i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekta.

Član 2

Opšti interes u oblasti sporta iz člana 112. stav 1. Zakona o sportu (u daljem tekstu: Zakon) ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta Republike Srbije i sredstava koja se u budžetu Republike Srbije ostvare priređivanjem igara na sreću, u skladu sa Zakonom, i to:

1) za tač. 1)-8) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);

2) za tač. 9)-13) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Opšti interes u oblasti sporta iz člana 112. stav 1. tačka 14) Zakona (delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Republika Srbija) ostvaruje se u skladu sa Zakonom.

Nadležni nacionalni sportski savezi koji ostvaruju opšti interes u oblasti sporta iz člana 112. stav 1. tačka 2) Zakona uz predlog godišnjeg programa podnose i predlog programa, odnosno aktivnosti od opšteg interesa za koje se saglasno Zakonu podnosi posebni program i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.

Ministarstvo nadležno za sport (u daljem tekstu: Ministarstvo) može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 3

Programi kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta (u daljem tekstu: programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

1. Predlagač programa

Član 4

Predloge godišnjih programa iz člana 112. stav 1. tač. 1), 2), 7) i 8) Zakona i posebnih programa, u skladu sa Zakonom, podnose sledeće organizacije:

1) Olimpijski komitet Srbije - predlog svog godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana i posebnog programa, predloge godišnjih programa iz stava 1. ovog člana i posebnih programa nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza olimpijskih sportova svojih članova i godišnjeg programa iz člana 112. stav 1. tačka 1) Zakona u određenoj olimpijskoj grani sporta kada su ispunjeni uslovi iz člana 103. stav 2. tačka 9) i stav 10. Zakona;

2) Paraolimpijski komitet Srbije - predlog svog godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana i posebnog programa, predloge godišnjih programa iz stava 1. ovog člana i posebnih programa nacionalnih granskih sportskih saveza paraolimpijskih sportova svojih članova i godišnjeg programa iz člana 112. stav 1. tačka 1) Zakona u određenoj paraolimpijskoj grani sporta kada su ispunjeni uslovi iz člana 103. stav 2. tačka 9) i st. 9. i 10. Zakona;

3) Sportski savez Srbije - predlog svog godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana i posebnog programa, predloge godišnjih programa iz stava 1. ovog člana i posebnih programa nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza neolimpijskih sportova i nadležnih nacionalnih sportskih saveza za oblast sporta, posebne programe teritorijalnih sportskih saveza i drugih svojih članica i godišnjih programa iz stava 1. ovog člana u neolimpijskim granama sporta i oblastima sporta kada su ispunjeni uslovi iz člana 102. stav 3. tačka 9) i stava 5. Zakona;

4) nadležni nacionalni granski sportski savez preko koga se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta - predlog svog godišnjeg programa organizacije kampova za perspektivne sportiste;

5) vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta - predlog svog godišnjeg programa (projekta) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta;

6) organizacije u oblasti sporta - predlog svog posebnog programa;

7) akreditovane visokoškolske ustanove i naučnoistraživačke ustanove - predlog svog posebnog programa iz člana 112. stav 1. tač. 9), 11), 13) i 14) Zakona.

Predlozi godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana mogu sadržati aktivnosti učesnika u sistemu sporta koji su članovi nosioca programa.

Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije predloge godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza i nadležnih nacionalnih sportskih saveza za oblast sporta podnose u ime tih saveza.

Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije podnose predlog godišnjih programa iz člana 112. stav 1) tačka 7) Zakona za organizacije u oblasti sporta koje imaju saglasnost za kandidovanje i organizovanje međunarodne sportske priredbe od značaja za Republiku Srbiju, obezbeđenu u skladu sa zakonom.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više samostalnih programskih celina, uključujući i samostalnu programsku celinu koja se odnosi na aktivnosti povezane sa sportom dece, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 112. stav 1. Zakona i za svaku posebnu granu, odnosno oblast sporta.

Predlog godišnjeg programa Olimpijskog komiteta Srbije, Paraolimpijskog komiteta Srbije i Sportskog saveza Srbije sadrži kao posebnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom.

Predlagač programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave.

Predlog godišnjeg programa iz člana 112. stav 1. tač. 1), 2) i 6) Zakona koji obuhvata organizaciju i realizaciju kontinuiranih treninga i završnih priprema perspektivnih i vrhunskih sportista obavezno predviđa realizaciju tih aktivnosti u Zavodu za sport i medicinu sporta Republike Srbije, kao nacionalnom trening centru, osim ukoliko iz objektivnih razloga organizacija i realizacija tih aktivnosti nije moguća u Zavodu za sport i medicinu sporta Republike Srbije, što se mora posebno obrazložiti u predlogu programa, revidiranom predlogu programa i predlogu za izmenu odobrenog programa.

2. Nosilac programa

Član 5

Nosilac programa mora da:

1) bude registrovan u skladu sa Zakonom;

2) bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa zakonom;

3) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;

4) ima sedište u Republici Srbiji;

5) je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

6) je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;

7) ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;

8) je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;

9) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Ako je u jednoj sportskoj grani od posebnog značaja za Republiku Srbiju, odnosno oblasti sporta registrovano više nacionalnih granskih sportskih saveza, odnosno više nacionalnih sportskih saveza za oblast sporta finansiraju se programi samo nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza, odnosno nadležnog nacionalnog sportskog saveza za oblast sporta kojima se ostvaruje opšti interes.

Nosilac programa iz člana 116. stav 6. Zakona može da bude organizacija u oblasti sporta koju je namenski i privremeno osnovala za tehničku organizaciju međunarodnog sportskog takmičenja organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost za organizovanje međunarodnog sportskog takmičenja.

Izuzetno od stava 3. ovog člana u oblasti sportske rekreacije više nacionalnih sportskih saveza mogu imati status nadležnog nacionalnog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u oblasti sportske rekreacije.

Član 6

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

1) bio u konfliktu interesa;

2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Stručnu komisiju iz člana 121. stav 1. Zakona ili na Ministarstvo tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta Republike Srbije za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.

Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa članom 130. st. 1. i 2. Zakona.

Član 7

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa individualno ili udružene sa drugim organizacijama u oblasti sporta.

Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri, i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 13, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija je odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 8

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1) da doprinosi ostvarivanju opšteg interesa u oblasti sporta utvrđenog Zakonom;

2) da je u skladu sa Zakonom i Nacionalnom strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji;

3) da je u skladu sa četvorogodišnjim programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6) da se realizuje u Republici Srbiji, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;

7) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

8) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Republici Srbiji;

9) da će se realizovati u tekućoj godini, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno (član 36. stav 3);

10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

11) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Grana sporta u okviru koje se realizuje program treba da je od posebnog značaja za Republiku Srbiju.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte nacionalnog značaja, odnosno sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportske objekte kojima se obezbeđuje bolja regionalna pokrivenost, sportske objekte u nerazvijenim područjima ili sportske objekte potrebne za organizaciju velikog međunarodnog sportskog takmičenja.

Član 9

Sadržina i kvalitet programa mora biti takva da obezbedi uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke i sl.) koji su neophodni za uspeh programa, ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa Zakonom.

Pri planiranju, izradi i upravljanju programskim ciklusom nosilac programa treba da primenjuje usvojene međunarodne standarde za upravljanje programima, a ako je budžet programa veći od 15 miliona dinara obavezno je korišćenje i Matrice logičkog okvira i SWOT analize.

4. Finansiranje programa

Član 10

Programi se finansiraju, u celini ili delimično, i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Republike Srbije postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Član 11

Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Član 12

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Republike Srbije za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:

1) za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbije za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;

2) za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;

3) za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi putovanja) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi putovanja) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.);

4) za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.

Kod godišnjih programa iz člana 112. stav 1. tačka 1) Zakona troškovi iz stava 1. ovog člana za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:

1) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan trener (selektor), lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportista;

2) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener (selektor), pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe tima.

Troškovi programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta iz člana 116. stav 1. tač. 1), 2), 7), 9), 11) i 12) Zakona moraju se odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim da se aktivnosti povezane sa sportom dece u programu obavezno definišu kao samostalna programska celina.

Jednom nadležnom nacionalnom granskom sportskom savezu, odnosno jednom nadležnom nacionalnom sportskom savezu za oblast sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Republike Srbije predviđenih za finansiranje programa nadležnih nacionalnih sportskih saveza.

Član 13

Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit i sl.); kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.

Član 14

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju godišnjeg programa navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od Ministarstva, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta Republike Srbije.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 15

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti opšteg interesa iz člana 112. stav 1. Zakona.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti opšteg interesa u kojoj se ostvaruje program iz člana 112. stav 1. Zakona;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) budžetu (finansijskom planu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamički plan upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.

U predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona lica koja učestvuje u realizaciji programa.

Član 16

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opšteg interesa iz člana 112. stav 1. Zakona) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi;

3) da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, i to: Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa nadležnih nacionalnih sportskih saveza koje podnosi Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije; Obrazac 2 - Predlog programa ostvarivanja opšteg interesa u oblasti sporta kroz organizaciju međunarodnih sportskih takmičenja; Obrazac 3 - Predlog programa ostvarivanja opšteg interesa u oblasti sporta kroz izgradnju, opremanje i održavanje sportskih objekata; Obrazac 4 - Predlog programa nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza kojima se ostvaruje opšti interesa u oblasti sporta kroz organizovanje kampova za perspektivne sportiste; Obrazac 5 - Predlog posebnih programa kojima se ostvaruje opšti interesa u oblasti sporta odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

Član 17

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa da ne postoje prepreke iz člana 5. ovog pravilnika.

Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa mora da bude dostavljen i u elektronskoj formi (CD, fleš).

Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt disk ili fleš memorija (CD/(fleš), moraju biti dostavljeni Ministarstvu u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu Ministarstva.

Predlog programa koji je poslat u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir.

Prednja strana koverte za predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke: 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresa podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).

Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način predviđen u st. 1-5. ovog člana, ovlašćeno lice Ministarstva ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.

Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je u Ministarstvu i na internet sajtu Ministarstva na adresi: www.mos.gov.rs.

Član 18

Kada predlog programa podnosi Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije, objedinjeno za svoj program i programe nadležnih nacionalnih sportskih saveza, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti opšteg interesa iz člana 112. stav 1. Zakona), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.

Član 19

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 117. stav 1. Zakona.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Saglasno Zakonu, Ministarstvo može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta iz člana 112. stav 1. Zakona i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga nosioci programa iz člana 116. Zakona i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 20

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 21

Godišnji program izvršava se prema dinamici utvrđenoj članom 117. Zakona.

Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet sajtu Ministarstva.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva; visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva; krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva; rok do koga moraju biti podneti predlozi programa; datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima; mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na tim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Ministarstvo može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

Projektni, odnosno programski zadatak se definiše u skladu sa principima upravljanja projektnim ciklusom i obezbeđuje jasan opis: obrazloženja za preduzimanje određenog zadatka (uvodni deo); zadatka (ciljeve i rezultate) i pitanja koja treba proučiti, odnosno rešiti; očekivane metodologije i plana rada (aktivnosti), uključujući vreme kada će se one desiti i njihovo trajanje; očekivanih zahteva u pogledu resursa, posebno u pogledu osoblja; zahteva u vezi sa izveštavanjem; kriterijuma odabira programa; potrebne dokumentacije kao priloga.

Odlukom Ministarstva mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti opšteg interesa u oblasti sporta. Ukoliko je takva odluka doneta, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.

Odluka Ministarstva iz stava 7. ovog člana objavljuje se na sajtu Ministarstva pre početka predlaganja programa.

Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije utvrđuju rok do koga im nadležni nacionalni sportski savezi i teritorijalni sportski savezi, njihovi članovi, dostavljaju svoje predloge godišnjih i posebnih programa čiji su oni, u skladu sa Zakonom, ovlašćeni predlagači Ministarstvu i o tome ih pisano obaveštavaju. Ukoliko nadležni nacionalni ili teritorijalni sportski savez ne dostavi svoj predlog u utvrđenom roku, ostaviće im se u opravdanim slučajevima naknadni rok do 10 dana za dostavljanje predloga, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je taj savez odustao od predlaganja svojih programa u tekućoj godini.

Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije mogu da od predlagača programa iz stava 9. ovog člana, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Ministarstvu, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od podnosioca programa.

Član 22

Za ocenu godišnjih i posebnih programa ministar nadležan za sport (u daljem tekstu: Ministar), u skladu sa Zakonom, obrazuje stručnu komisiju u kojoj, pored predstavnika Ministarstva, učestvuju i predstavnici Olimpijskog komiteta Srbije, Paraolimpijskog komiteta Srbije, Sportskog saveza Srbije i Zavoda za sport i medicinu sporta Republike Srbije (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika i šest članova.

Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju sistemom u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.

Ministar može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti opšteg interesa iz člana 112. stav 1. Zakona.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog pravilnika i dostavlja Ministru predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Ministru, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija, ustanova ili institucija.

Član 23

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom;

3) usklađenosti ciljeva programa sa opštim interesom u oblasti sporta, ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima programa razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.

Prioritet pri davanju predloga Komisije za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana, ako Zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije određeno, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Republike Srbije postignu nameravani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga, u skladu sa Zakonom.

Član 24

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, sprovodi se u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti podnosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta nadležnog nacionalnog sportskog saveza nosioca programa za dugoročno ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.

Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.

Član 25

Procena kvaliteta godišnjih programa Olimpijskog komiteta Srbije, Sportskog saveza Srbije, Paraolimpijskog komiteta Srbije i nadležnih nacionalnih saveza za oblasti sporta i posebnih programa organizacija u oblasti sporta vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta posebnih programa, koja je data na Obrascu 6 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta posebnog programa obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim budžetom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje);

2) sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Republici Srbiji, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete);

3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati);

4) sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi);

5) sekcija 5 - Budžet i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa).

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da Olimpijski komitet Srbije, Sportski savez Srbije i Paraolimpijski komitet Srbije ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi finansijskog i operativnog kapaciteta iz stava 2. tačka 1) ovog člana.

Član 26

Procena kvaliteta godišnjih programa nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa nacionalnih granskih sportskih saveza, koja je data na Obrascu 7 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa obuhvataju:

1) sekcija 1 - Operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: koji je rang grane sporta; koji je rang nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza; na kojim velikim međunarodnim sportskim takmičenjima učestvuje reprezentacija i sportisti nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza u narednoj godini);

2) sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: u kojoj meri je programa usaglašen sa Nacionalnom strategijom razvoja sporta i programom razvoja sporta nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza; u kojoj meri program zadovoljava opšti interes u oblasti sporta i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Republici Srbiji; koliko su jasno definisani i odabrani učesnici i drugi subjekti koji su vezani za program; da li realizacija programa omogućava postizanje vrhunskih sportskih rezultata i povećanje obuhvata bavljenja građana određenom granom sporta; da li program poseduje dodatne kvalitete - uvođenje strukturnih promena u grani sporta i funkcionisanju nosioca programa, unapređenje stručnog rada, briga o mladim i perspektivnim sportistima, omasovljavanje ženskih sportskih organizacija i davanje ravnopravnog značaja ženama);

3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati);

4) sekcija 4 - Budžet i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između finansijskog plana programa, odnosno procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa).

Ako je ukupan zbir u sekciji 2, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Član 27

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovim pravilnikom i javnim pozivom.

Prvu fazu sprovodi Ministarstvo.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u tabelama vrednovanja iz čl. 25. i 26. ovog pravilnika, i utvrđuje predlog Ministru za odobrenje programa.

Predlog da se program ne prihvati donosi se već u drugoj fazi ukoliko je predlog programa isključen iz evaluacionog procesa u skladu sa članom 25. st. 3. i 4. i članom 26. stav 3. ovog pravilnika.

Drugu fazu sprovodi Komisija.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije. Komisija dostavlja predlog za odobravanje programa Ministru.

Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

U trećoj fazi Ministarstvo odlučuje, na osnovu predloga Komisije.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Član 28

Vrednovanje kvaliteta programa vrši se tako što svaki član Komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici komisije.

Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 12 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 29

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa, i to odvojeno za nadležne nacionalne granske sportske saveze i nadležne nacionalne sportske saveze za oblast sporta.

Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore". Ukoliko se preliminarnim predlogom za odobrenje programa predviđaju manja sredstva nego što su budžetom predloga programa predviđena, program se obavezno označava komentarom "Zahteva dodatne progovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore, s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, ukoliko se programu trebaju odobriti manja sredstva od onih utvrđenih budžetom predloga programa.

Prednost u pregovorima daje se programima koji su prema oceni Komisije boljeg kvaliteta.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Nakon završenih pregovora, Komisija utvrđuje konačni predlog ministru.

Član 30

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima, vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta ili programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

2) drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 118. stav 8. Zakona;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 31

Na predlog Komisije Ministarstvo donosi do 15. jula tekuće godine preliminarnu odluku o dodeli sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta.

Ministarstvo do 15. decembra tekuće godine revidira preliminarnu odluku o dodeli sredstava određenom godišnjem programu usklađujući je sa sredstvima utvrđenim u budžetu Republike Srbije za narednu godinu.

Ministarstvo do 30. decembra tekuće godine donosi odluku o odobravanju godišnjih programa, i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima.

Odobravanje predloženog programa i sredstava od strane Ministarstva zasniva se na značaju realizacije programa za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta, konzistentnosti programa s ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta i programa razvoja nadležnih nacionalnih sportskih saveza, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima realizacije programa, održivosti programa i racionalnosti, rangu sportskih grana i rangu nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Ministarstvo odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Rešenja Ministarstva o odobrenju godišnjeg i posebnog programa su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor. Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Član 32

Sa nosiocem odobrenog programa, u skladu sa Zakonom, Ministarstvo zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Ministarstvo zaključuje sa nosiocem godišnjeg programa ugovor za svaku od oblasti opšti interes iz člana 112. stav 1. Zakona za koju je podnet predlog programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva smatraće se da je odustao od predloga programa, u skladu sa Zakonom.

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi budžet programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dostavi Ministarstvu dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava, a u suprotnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.

Član 33

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Republike Srbije.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 34

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Ministarstvu, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ovim pravilnikom i ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Republike Srbije.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu 11, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, ako ovim pravilnikom nije drugčije određeno.

Ministarstvo može zatražiti da se uz periodični izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.).

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti opšteg interesa u oblasti sporta iz člana 112. stav 1. Zakona u kojoj se program realizuje.

Nosilac odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).

Ministarstvo može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi Ministarstvu završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi u vezi sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom, i sa izveštajem revizora (revizija ispunjenja ugovornih obaveza).

Izveštaj iz stava 8. ovog člana podnosi se na Obrascu 8, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Izveštaj o realizaciji programa organizovanja kampova perspektivnih sportista podnosi se na Obrascu 9, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Izveštaj o realizaciji programa izgradnje/opremanja/održavanja sportskih objekata podnosi se na Obrascu 10, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Ministarstvo razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

U izveštaj iz stava 1. ovog člana unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona lica koja su učestvovala u realizaciji programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.

Član 35

Ministarstvo vrši po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.

Ministarstvo može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije kao predlagači programa iz člana 116. stav 1. Zakona dužni su da, u skladu sa Zakonom i svojim statutom, prate realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnosu izveštaj Ministarstvu o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.

Nadležni nacionalni sportski savezi nosioci programa obavezni su da Olimpijskom komitetu Srbije, Paraolimpijskom komitetu Srbije i Sportskom savezu Srbije, kao predlagačima programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostavljaju u isto vreme kada i Ministarstvu, primerak izveštaja o realizaciji programa.

Član 36

Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period, uz podnošenje dokaza da se sredstva nalaze na računu nosioca programa.

Nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava na kraju godine u budžet Republike Srbije.

Izuzetno, Ministarstvo može, ukoliko objektivne potrebe i okolnosti to zahtevaju, da odobri da se neutrošena sredstva na godišnjem nivou koriste za avansne uplate aktivnosti za narednu godinu, za iste namene, s tim da se, po istom osnovu, ne zahtevaju dodatna sredstva za program u tekućoj godini i vodeći računa da su avansne uplate nužne za nesmetanu realizaciju programa, kao i da ne ugrožavaju osnovni cilj programa i narušavaju namensko korišćenje sredstava.

Član 37

Nosioci odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Ministarstvu.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Republike Srbije.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 38

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Ministarstvu sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Ministarstva omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući Ministarstvu uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 39

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Republike Srbije.

Sredstva dobijena iz budžeta Republike Srbije za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1-3. Zakona.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Realizovani troškovi su prihvatljivi ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali u periodu realizacije programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti sa originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u budžetu programa.

Član 40

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:

1) ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome obavesti Ministarstvo.

Član 41

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

1) na zahtev Ministarstva, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Republike Srbije;

2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;

4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog pravilnika potrebni za odobrenje programa;

5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) ne dostavi Olimpijskom komitetu Srbije, Paraolimpijskom komitetu Srbije i Sportskom savezu Srbije potrebne informacije, odnosno ne mogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju programa, u skladu sa članom 130. stav 9. Zakona;

7) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa kada do neizvršenja dođe usled više sile (elementarnih nepogoda i sl.), naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.

Član 42

Ministarstvo stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje opšteg interesa u sportu.

Član 43

U skladu sa Zakonom, Ministarstvo vrši, po završetku odobrenog programa, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i, u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, nosilac programa je u obavezi da održi skupštinu u roku od 60 dana radi utvrđenja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.

Nosilac programa obaveštava Ministarstvo o datumu održavanja skupštine i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti u skladu sa stavom 1. ovog člana.

VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA

Član 44

U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 8. ovog pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:

1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;

4) da je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na širem području Republike Srbije, naročito s obzirom na regionalnu pokrivenost, multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja velikih sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika, kao i razvijenost jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nalazi;

5) da je sportski objekat kategorisan u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;

6) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;

7) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptaciju i sanacija);

8) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;

9) da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;

10) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

11) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);

12) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;

13) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo;

14) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

Član 45

Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnesu više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.

Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko-tehnološku celinu.

Održavanje sportskog objekta, podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata.

Predlog godišnjeg projekta (programa) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:

1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;

2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;

3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.

Član 46

Uz projekat izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).

Član 47

Godišnji projekat izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa Zakonom.

Član 48

Nosilac projekta obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.

Nosilac projekta, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Postupak odobrenja programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta koji je započet, a nije okončan do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, okončaće se po odredbama pravilnika koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Obaveza korišćenja Matrice logičkog okvira i SWOT analize iz člana 9. stav 3. ovog pravilnika primenjuje se kod godišnjih programa koji se podnose u 2017. godini.

Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije i Sportski savez Srbije podnose izveštaj Ministarstvu o ostvarivanju ciljeva i efekata godišnjih programa čiji su predlagači počev od godišnjih programa za 2017. godinu.

Član 50

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 49/12).

Član 51

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrasce 1-13 koji su sastavni deo ovog pravilnika, možete pogledati OVDE