ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "REZERVATI PRIRODE ZRENJANINA" ZRENJANIN

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 25/2015 - prečišćen tekst i 21/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Cilj osnivanja

Član 1

Grad Zrenjanin, u cilju trajnog obavljanja delatnosti obnove, zaštite i unapređenja zaštićenih prirodnih dobara na teritoriji grada Zrenjanina, kao dobara od opšteg interesa, osniva Javno preduzeće "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin (u daljem tekstu: Preduzeće).

Predmet odluke

Član 2

Ova Odluka sadrži odredbe o:

1. nazivu i sedištu Osnivača;

2. poslovnom imenu i sedištu Preduzeća;

3. zastupanju Preduzeća;

4. pretežnoj delatnosti Preduzeća;

5. iznosu osnovnog kapitala;

6. uslovima i načinu utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka i snošenju rizika;

7. imovini koja se ne može otuđiti;

8. raspolaganju (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koje su prenete u svojinu Preduzeća;

9. pravima, obavezama i odgovornostima Osnivača prema Preduzeću i Preduzeća prema Osnivaču;

10. uslovima i načinu zaduženja preduzeća;

11. organima Preduzeća;

12. zaštiti životne sredine;

13. drugim pitanjima od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 3

Osnivač preduzeća je grad Zrenjanin, Trg Slobode 10, matični broj 08002266, u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Osnivač).

Pravni status javnog preduzeća

Član 4

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom i drugim odlukama.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 5

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 6

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor bez ograničenja ovlašćenja.

Direktor može u okviru svojih ovlašćenja dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Preduzeća.

Direktor, uz saglasnost Nadzornog odbora može dati i opozvati prokuru u skladu sa Zakonom.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 7

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno preduzeće "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin.

Poslovno ime na mađarskom jeziku je: "Nagybecskereki Természetvédelmi Rezervátumok" Kőzvállalat Nagybecskerek.

Poslovno ime na rumunskom jeziku je: Întreprinderea Publică "Rezervaţiile naturale Zrenianin" Zrenianin.

Poslovno ime na slovačkom jeziku je: 'Verejný podnik "Prírodné rezervácie Zreňaninu" Zreňanin.

Preduzeće može promeniti poslovno ime Odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, na koju saglasnost daje osnivač.

Sedište javnog preduzeća

Član 8

Sedište Preduzeća je u Zrenjaninu u ulici Vojvode Petra Bojovića 2, Zrenjanin.

Preduzeće može promeniti sedište Odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, na koju saglasnost daje Osnivač.

Pečat, štambilj i logotip javnog preduzeća

Član 9

Preduzeće ima pečat, štambilj i logotip čiji se izgled i sadržina utvrđuju Statutom Preduzeća (u daljem tekstu: Statut), a broj pečata i štambilja utvrđuje direktor Preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 10

Preduzeće se upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije u Agenciji za registraciju privrednih subjekata.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 11

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Preduzeće će Statutom utvrditi unutrašnju organizaciju rada kojom će se obezbediti uslovi za racionalno i efikasno obavljanje delatnosti od opšteg interesa radi koje se osniva.

Aktom direktora Preduzeća bliže se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 12

Preduzeće, u skladu sa nadležnostima grada Zrenjanina, kao pretežnu delatnost obavlja:

9104 Delatnost botaničkih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti

Pored pretežne delatnosti, preduzeće obavlja i delatnost:

5811 Izdavanje knjiga

5814 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja

7490 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti

0312 Slatkovodni ribolov.

Preduzeće može promeniti delatnost Odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, na koju saglasnost daje osnivač.

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 13

Osnovni kapital Preduzeća, čini ulog u novcu u ukupnom iznosu od 50.000,00 dinara (pedesethiljada dinara/00).

Imovina javnog preduzeća

Član 14

Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Preduzeća uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće može za obavljanje delatnosti od opšteg interesa koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom Osnivača i posebnim ugovorom.

Preduzeće ne može da otuđi odnosno da raspolaže objektima i drugim nepokretnostima, postrojenjima i uređajima veće vrednosti koji su u funkciji obavljanja pretežne delatnosti za koju je Preduzeće osnovano.

Nepokretnim stvarima u javnoj svojini, koje su prenete u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, Preduzeće može raspolagati u skladu sa zakonom i to: uz saglasnost Osnivača za pribavljanje nepokretnosti veće vrednosti, za čiju nabavku je u skladu sa zakonom potrebno prethodno obaveštenje o nameri da se sprovede postupak javne nabavke i za otuđenje nepokretnosti čija je vrednost veća od vrednosti koja je zakonom ili drugim propisom utvrđena kao gornja granica javne nabavke male vrednosti.

Preduzeće može bez saglasnosti Osnivača pribavljati pokretne stvari čija je nabavka predviđena godišnjim programom poslovanja i otuđivati pokretne stvari manje vrednosti.

Ulaganje sredstava u javnoj svojini

Član 15

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana osnivač stiče udele u Preduzeću kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala

Član 16

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća odlučuje osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 17

Preduzeće posluje u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem i indirektni je korisnik budžeta.

Preduzeće, u obavljanju delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

1) budžeta grada Zrenjanina;

2) budžeta Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine;

3) priloga, donacija, poklona i pomoći i

4) drugih izvora u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Raspodela dobiti

Član 18

Javno preduzeće dužno je da deo ostvarene dobiti uplati Osnivaču, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se odlukom o budžetu za narednu godinu.

VI POSLOVANJE PREDUZEĆA

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 19

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu i godišnjem programu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ovog člana, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuje delatnost i poslovi kojima se bavi Preduzeće.

Planovi i programi

Član 20

Planovi i programi Preduzeća su:

- dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Preduzeća,

- godišnji program poslovanja sa finansijskim planom i

- drugi posebni planovi i programi predviđeni Zakonom.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Osnivaču najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, na saglasnost.

Planovi i programi iz stava 1. ovog člana smatraju se donetim kada na njih saglasnost da Osnivač.

Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama, planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka, elemente za celovito sagledavanje politike cena usluga, zarade i zapošljavanje u Preduzeću koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi, kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

Preduzeće je dužno da u skladu sa zakonom omogući nadležnim organima praćenje realizacije programa i kontrolu redovnosti plaćanja.

Utvrđivanje rezultata poslovanja

Član 21

Poslovni rezultat Preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

VII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA JAVNOM PREDUZEĆU I JAVNOG PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Prava osnivača

Član 22

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Preduzeća, Osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom i ovom Odlukom;

- pravo da bude informisan o poslovanju Preduzeća;

- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje zaštite opšteg interesa

Član 23

Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je Preduzeće osnovano, Osnivač daje saglasnost na:

1. statut Preduzeća, kao i na odluke o promeni poslovnog imena, sedišta i delatnosti Preduzeća;

2. davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi organ;

4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

5. ulaganja kapitala;

6. statusne promene;

7. dugoročne i srednjoročne planove rada i razvoja i godišnje programe poslovanja Preduzeća;

8. odluke o povećanju i smanjenju kapitala;

9. akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u udelima, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

10. druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Saglasnost nadležnog organa Osnivača

Član 24

Gradonačelnik Zrenjanina daje prethodnu saglasnost na:

1. pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

2. povećanje broja zaposlenih.

Efikasnost i racionalnost u poslovanju

Član 25

Preduzeće je dužno da organizuje obavljanje delatnosti na način kojim se obezbeđuje efikasnost i racionalnost u poslovanju.

Preduzeće je dužno da svoje srednjoročne i dugoročne planove rada i razvoja i godišnje programe poslovanja, usklađuje sa odlukama, programskim i planskim aktima Osnivača.

Preduzeće je dužno da na zahtev Osnivača podnese odgovarajući izveštaj ili dostavi informaciju o svim pitanjima u vezi poslovanja Preduzeća.

Osnivač i Preduzeće mogu pojedina prava i obaveze u obavljanju delatnosti urediti Ugovorom, u skladu sa zakonom.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja, objekata i opreme

Član 26

Preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja, objekata i druge opreme neophodne za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 27

Upravljanje u Preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi Preduzeća su:

1) nadzorni odbor i

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora i mandat

Član 28

Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana.

Predsednika i dva člana imenuje

Osnivač na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, a predlaže na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 29

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Prestanak mandata članova Nadzornog odbora

Član 30

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1. nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

2. osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Preduzeća,

3. propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 31

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Osnivača;

4) nadzire rad direktora:

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom Preduzeća i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom Preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, statutom Preduzeća i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Odluke iz stava 1. tačke 1), 2), 7) i 9) ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.

Odluku iz stava 1. tačka 8) ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Naknada za rad

Član 32

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.

2) Direktor

Imenovanje i uslovi

Član 33

Direktora Preduzeća imenuje Skupština grada Zrenjanina na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs za imenovanje direktora Preduzeća sprovodi se na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Za direktora javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnosti direktora

Član 34

Direktor Preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) izvršava odluke Nadzornog odbora;

9) donosi akt o sistematizaciji;

10) bira izvršne direktore

11) vrši druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i statutom Preduzeća.

Član 34a

Za izvršnog direktora javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove iz člana 33. stav 3. tačke 1), 2), 3), 6), 8) i 9) ove odluke.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom preduzeću.

Broj izvršnih direktora utvrđuje se statutom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u javnom preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa osnivačkim aktom i statutom.

Zarada direktora

Član 35

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.

Vlada će podzakonskim aktom odrediti uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije iz stava 1. ovog člana.

Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Prestanak mandata direktora

Član 36

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Ostavku u pisanoj formi direktor Preduzeća podnosi Osnivaču.

Razrešenje direktora

Član 37

Direktor se razrešava pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1) u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora javnog preduzeća;

2) javno preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja;

3) se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u javnom preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja javnog preduzeća;

4) se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

5) izveštaj ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj bude negativan;

6) u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

7) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Direktor javnog preduzeća može biti razrešen pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1) javno preduzeće ne dostavi tromesečni izveštaj u propisanom roku,

2) javno preduzeće ne ispuni planirane aktivnosti iz godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

3) javno preduzeće utroši sredstva za određene namene iznad visine utvrđene programom poslovanja za te namene, pre pribavljanja saglasnosti na izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) javno preduzeće ne sprovodi usvojen godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje;

5) javno preduzeće vrši isplatu zarada bez overe propisanih obrazaca;

6) ne primeni predloge komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

7) javno preduzeće ne postupi po preporukama iz izveštaja ovlašćenog revizora;

8) ne izvršava odluke nadzornog odbora;

9) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 38

Ukoliko protiv direktora bude potvrđena optužnica Osnivač donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora, shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Vršilac dužnosti direktora

Član 39

Vršilac dužnosti direktora može se imenovati do imenovanja direktora javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora javnog preduzeća iz člana 33. stav 3. ove Odluke.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor javnog preduzeća.

IX POREMEĆAJI U POSLOVANJU

Poremećaji u poslovanju

Član 40

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Osnivač će preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje Preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

2. razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenih organa Preduzeća;

3. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini i

4. druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Statutom Preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti Preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima Osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 41

Rad Preduzeća je javan.

Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja i tromesečne izveštaje o njegovoj realizaciji, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i radne biografije Nadzornog odbora i direktora, organizacionu strukturu, kao i druga pitanja značajna za javnost, objavljuje na svojoj internet stranici.

Statutom Preduzeća bliže će se odrediti način obezbeđenja javnosti rada Preduzeća, u skladu sa zakonom.

Za javnost rada Preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 42

Dostupnost informacija od javnog značaja Preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 43

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 44

Opšti akti Preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom, kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.

Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Preduzeća.

Statut preduzeća

Član 45

Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; pečat, štambilj i logotip; zastupanje Preduzeća; unutrašnja organizacija; pretežna i druge delatnosti; planiranje rada i razvoja; podaci o visini upisanog osnovnog kapitala; organi Preduzeća - imenovanje, razrešenje i delokrug, prava, obaveze i odgovornosti organa Preduzeća; način statusnih promena Preduzeća; opšti akti i način njihovog donošenja; unutrašnji i spoljni nadzor; čuvanje akata i dokumenata; pravo na informisanje; dužnost čuvanja poslovne tajne; zaštitu životne sredine; izmene Statuta i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću, u skladu sa zakonom.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 46

Do imenovanja članova Nadzornog odbora Preduzeća, njegove poslove i ovlašćenja vršiće privremeni Nadzorni odbor.

Privremeni Nadzorni odbor Preduzeća doneće Statut Preduzeća u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke i isti dostaviti Osnivaču na saglasnost.

Član 47

Osnivač će imenovati predsednika i članove Nadzornog odbora u roku od 30 dana od stupanja na snagu Statuta preduzeća.

Član 48

Do sprovođenja postupka imenovanja direktora, prava i obaveze direktora obavljaće vršioc dužnosti direktora, kojeg imenuje Osnivač.

Postupak imenovanja direktora ima se sprovesti u roku od najduže 90 dana od dana donošenja statuta Preduzeća na način i po postupku utvrđenim Statutom Preduzeća.

Član 49

Ovaj prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

Samostalni članovi Odlukе o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 21/2016)

Član 15

Preduzeće će uskladiti svoj statut i ostala akta sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke

Član 16

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Napomene

Prečišćen tekst obuhvata:
- Odluku o osnivanju JP "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina" br. 38/13 - prečišćen tekst),
- Odluku o dopuni Odluke o osnivanju JP "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina" br. 18/14) iz koje je izostavljen član 2 kojim je utvrđeno kada ova Odluka stupa na snagu i
- Odluku o dopuni Odluke o osnivanju JP "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina" br. 24/15) iz koje je izostavljen član 2 kojim je utvrđeno kada ova Odluka stupa na snagu