ODLUKAO SNABDEVANJU VODOM ZA PIĆE, PREČIŠĆAVANJU I ODVOĐENJU ATMOSFERSKIH I OTPADNIH VODA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 31/2014, 14/2015, 24/2015 i 21/2016) |
Ovom Odlukom se propisuju uslovi i način obavljanja komunalnih delatnosti sakupljanja, prečišćavanja, prerade i distribucije vode (u daljem tekstu: isporuka vode) i sakupljanja, odvođenja, prečišćavanja, prerade i ispuštanja atmosferskih i otpadnih voda (u daljem tekstu: uklanjanje voda), kao delatnosti od opšteg interesa i uslovi za korišćenje komunalnih usluga isporuke vode i uklanjanja voda na teritoriji grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad), i to:
- tehnički i drugi posebni uslovi za isporuku vode i uklanjanje voda kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluga;
- način obezbeđivanja kontinuiteta u isporuci vode i uklanjanju voda;
- prava i obaveze preduzeća koje obavlja isporuku vode i uklanjanje voda kao i prava i obaveze korisnika;
- način naplate cene za isporuku vode i uklanjanje voda, kao i prava korisnika u slučaju neisporučivanja ili nekvalitetne isporuke vode i neuklanjanja, odnosno nekvalitetnog uklanjanja voda i
- način postupanja i ovlašćenja organa Grada u slučaju prekida u isporuci vode ili uklanjanju voda, u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija i dr.) ili štrajka kao i u slučaju sprovođenja operativnih mera koje utvrdi Gradsko veće grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Gradsko veće), od strane Preduzeća osnovanog od strane Grada za obavljanje komunalne delatnosti isporuke vode i uklanjanje voda (u daljem tekstu Preduzeće).
Ovom odlukom bliže se utvrđuje i u kojim slučajevima i pod kojim uslovima se korisnicima mogu uskratiti komunalne usluge isporuka vode i uklanjanje voda (u daljem tekstu: komunalna usluga).
Pojedini izrazi u smislu ove odluke imaju sledeće značenje:
1. Izvorište sa opremom jeste prostor sa vodozahvatnim objektima-bunarima, objektima i hidromašinskom opremom;
2. Dovodnik sirove vode jeste cevovod koji doprema sirovu vodu od izvorišta do postrojenja za preradu vode;
3. Rezervoar jeste objekat za smeštaj vode;
4. Vodovodna mreža jeste skup cevovoda sa objektima i uređajima kojima se voda za piće distribuira do vodovodnog priključka;
5. Vodovodni šaht jeste podzemni građevinski objekat koji čine zidovi, gornja ploče, donje ploče i poklopac u kome je smeštena vodovodna armatura i koji se nalazi na vodovodnoj mreži na javnoj površini;
6. Kanalizaciona mreža jeste skup cevovoda sa objektima i uređajima, kojima se otpadna ili atmosferska voda odvodi od kanalizacionog priključka;
7. Vodovodni priključak jeste cevni ogranak koji se proteže od vodovodne mreže do vodomera;
8. Kanalizacioni priključak korisnika jeste cevni ogranak koji se proteže od kanalizacione mreže do priključnog šahta korisnika, a slivnički priključak je cevni ogranak od slivnika do kanalizacione mreže;
9. Vodomer jeste uređaj za merenje količine isporučene vode za objekat korisnika postavljen u šahtu ili vodomernoj prostoriji;
10. Kontrolni vodomer jeste uređaj za merenje količine isporučene vode postavljen na izdvojenoj vodovodnoj kućnoj instalaciji, koji služi za merenje količine isporučene vode do pojedinih delova objekta korisnika;
11. Vodomerni šaht jeste podzemni građevinski objekat u kome je smešten vodomer i prateća oprema;
12. Vodomerna prostorija jeste prostorija u objektu korisnika u kojoj je smešten vodomer i prateća oprema;
13. Vodovodna kućna instalacija jeste skup cevovoda i uređaja na parceli i u objektu korisnika, nizvodno od vodomera;
14. Atmosferske vode su vode koje potiču od atmosferskih padavina i putem slivnika ili na drugi način dospevaju u javnu kanalizaciju;
15. Otpadne vode su upotrebljene vode iz domaćinstava i industrije, koje korisnik ispušta u javnu kanalizaciju;
16. Revizioni šaht kanalizacije jeste objekat na kanalizacionoj mreži koji služi za pregled (reviziju) stanja kanalizacione mreže i intervencije na njoj;
17. Slivnik jeste objekat u sklopu javne kanalizacije koji služi za prihvat atmosferske vode u kanalizacionu mrežu;
18. Retenzioni bazen jeste objekat za smeštaj atmosferske ili otpadne vode;
19. Kanalizaciona kućna instalacija jeste skup cevovoda i uređaja na parceli i u objektu korisnika, uzvodno od priključka javne kanalizacije;
20. Septička jama jeste podzemni objekat za smeštaj otpadnih voda na parceli korisnika, na delovima teritorije Grada gde ne postoji javna kanalizacija;
21. Taložnik jeste objekat ispred crpnih stanica ili postrojenja za preradu otpadne vode koji služi za izdvajanje taloživih materija u otpadnoj ili atmosferskoj vodi putem taloženja;
22. Javne česme jesu česme na javnim površinama bez sopstvenog sistema za prečišćavanje priključene na javnu vodovodnu mrežu;
23. Javni bunari jesu vodozahvatni objekti na javnim površinama.
Isporuku vode i uklanjanje voda za korisnike obavlja javno komunalno preduzeće, osnovano od strane Grada za obavljanje ovih komunalnih delatnosti.
Komunalna delatnost zahvatanja, prečišćavanja i distribucija vode u smislu ove odluke je zahvatanje, prerada, odnosno prečišćavanje vode, kao i isporuka vode korisnicima za piće i druge potrebe, javnim vodovodom obuhvatajući i merni instrumenta korisnika.
Komunalna delatnost sakupljanja, odvođenja, prečišćavanja i ispuštanja atmosferskih i otpadnih voda u smislu ove odluke je sakupljanje i uklanjanje otpadnih i atmosferskih voda sa javnih površina javnom kanalizacijom, njihovo prečišćavanje i ispuštanje iz javne kanalizacije, održavanje javne kanalizacije, čišćenje septičkih jama, kao i sakupljanje otpadnih voda od korisnika i odvođenje javnom kanalizacijom, prečišćavanje i ispuštanje iz javne kanalizacije.
Korisnik komunalne usluge (u daljem tekstu: korisnik), u smislu ove odluke, je fizičko lice, pravno lice ili preduzetnik čije su vodovodne i kanalizacione kućne instalacije priključene na tehničke sisteme za isporuku vode ili uklanjanje voda, u skladu sa zakonom.
II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ISPORUKU VODE I UKLANJANJE VODA
Javni vodovod jeste skup uzajamno povezanih tehničko-sanitarnih objekata i opreme, namenjenih da korisnicima obezbede vodu za piće koja ispunjava uslove u pogledu zdravstvene ispravnosti.
Javna kanalizacija jeste skup tehničko-sanitarnih objekata i mera, kojima se obezbeđuje neprekidno i sistematsko sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih i atmosferskih voda sa teritorije grada u odgovarajuće prijemnike-recipijente.
Isporuka vode i uklanjanje voda vrše se putem odgovarajućih tehničkih sistema.
Tehnički sistem za isporuku vode čine:
1. Izvorišta sa opremom,
2. Dovodnici sirove vode,
3. Postrojenja za prečišćavanje vode,
4. Objekti i oprema za potiskivanje vode,
5. Rezervoari,
6. Vodovodna mreža i objekti na vodovodnoj mreži,
7. Javne česme,
8. Javni bunari,
9. Vodovodni priključci do vodomera korisnika,
10. Vodomer,
11. Vodomerni šaht ili vodomerna prostorija i druge kućne instalacije (u daljem tekstu: vodovodna kućna instalacija).
Objekti i oprema iz stava 2. tačka 1. do 10. ovog člana čine javni vodovod.
Tehnički sistem za uklanjanje voda čine:
1. Zatvoreni kanali (kanalizaciona mreža),
2. Revizioni šahtovi kanalizacije,
3. Taložnici,
4. Crpne stanice,
5. Postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda,
6. Slivnici i priključci slivnika,
7. Retenzioni bazeni,
8. Kanalizacioni priključci,
9. Uređaji za merenje količine ispuštene vode,
10. Otvoreni kanali atmosferskih voda,
11. Priključni šaht, sopstveni uređaj za prečišćavanje otpadnih voda i druge kućne instalacije (u daljem tekstu: kanalizaciona kućna instalacija), i
12. Septičke jame.
Objekti i oprema iz stava 4. tačka 1. do 10. ovog člana čine javnu kanalizaciju.
O izgradnji i rekonstrukciji objekata, iz stava 2. tačka 1. do 10. i stava 4. tačka 1. do 10. ovog člana, na teritoriji Grada staraju se JKP "Vodovod i kanalizacija" Zrenjanin (u daljem tekstu: Preduzeće) i Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina", a o održavanju objekata iz ovog stava stara se Preduzeće.
Javnom kanalizacijom se odvode posebno otpadne a posebno atmosferske vode (separatni sistem).
Objekti i oprema javnog vodovoda i javne kanalizacije, kao komunalni objekti, klasifikuju se kao:
1. Magistralna mreža, koju čine objekti i oprema od neposrednog uticaja na ukupan kapacitet i funkciju javnog vodovoda ili javne kanalizacije;
2. Primarna mreža, koju čine objekti i oprema koji opslužuju dva ili više stambena bloka ili užu prostornu celinu druge namene, i značajni su samo za određeni deo javnog vodovoda i javne kanalizacije;
3. Sekundarna mreža, koju čine oni delovi koji opslužuju dva ili više objekta u jednom stambenom bloku ili užoj prostornoj celini druge namene, a koji su značajni samo za taj stambeni blok ili užu prostornu celinu.
Tehnički sistemi za isporuku vode i uklanjanje voda, način priključenja i tehnički uslovi za priključenje i isključenje vodovodnih i kanalizacionih kućnih instalacija na javni vodovod i javnu kanalizaciju, kao i tehnički i drugi uslovi za isporuku vode i uklanjanje voda bliže se određuju posebnim pravilnicima.
Pravilnike iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće, na predlog Nadzornog odbora Preduzeća.
Pre početka izrade tehničke dokumentacije za izgradnju objekta koji treba da se priključi na javni vodovod i javnu kanalizaciju, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave dužna je da po službenoj dužnosti u ime investitora od preduzeća pribavi prethodne uslove za priključenje na javni vodovod i kanalizaciju.
Preduzeće je dužno da izda prethodne uslove iz stava 1. ovog člana, u roku od 15 dana od dana prijema urednog zahteva.
Građevinski i drugi radovi koji se izvode u neposrednoj blizini, iznad ili ispod komunalnih objekata iz člana 9. ove Odluke koji su Preduzeću povereni na upravljanje i održavanje, mogu se izvoditi samo uz prethodnu saglasnost Preduzeća.
Radove na zaštiti i obezbeđenju komunalnih objekata u slučaju izvođenja radova iz stava 1. ovog člana, izvodi Preduzeće ili drugi izvođač pod nadzorom Preduzeća, a na teret investitora.
III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U ISPORUCI VODE I UKLANJANJU VODA
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da obezbeđuje stalnu funkcionalnu sposobnost javnog vodovoda i javne kanalizacije, u cilju trajnog i nesmetanog pružanja komunalnih usluga, neprekidno 24 časa dnevno pod jednakim uslovima.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
1. Privremeno obezbedi isporuku vode iz alternativnih izvora i uklanjanje voda kad je to moguće (priručni uređaji za isporuku vode ili uklanjanje voda),
2. Radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju komunalne usluge, kao i da angažuje treća lica u pružanju komunalne usluge,
3. Hitno popravi ili zameni objekte i opremu iz člana 7. stav 2. tačka 1. do 10. i stava 4. tačka 1. do 10. ove odluke, kao i zaštiti objekte i opremu od daljih kvarova ili havarija, i
4. Preduzima i druge mere koje utvrde nadležni organi grada.
Ako se prekid u pružanju komunalne usluge predviđa zbog planiranih radova na objektima i opremi iz člana 7. stav 2. tačka 1. do 10. i stava 4. tačka 1. do 10. ove odluke, (rekonstrukcije i dr.), Preduzeće je dužno da o tome najkasnije 24 časa pre početka izvođenja planiranih radova, putem sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način, blagovremeno obavesti korisnike.
Preduzeće je dužno da u slučaju iz stava 1. ovog člana najkasnije 24 časa pre početka izvođenja planiranih radova, pismeno obavesti nadležnu organizacionu jedinicu u sastavu Gradske uprave.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju komunalnih delatnosti, kao i u slučaju štrajka zaposlenih u Preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetani rad i poslovanje Preduzeća i obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada Zrenjanina.
IV PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA
Pored zakonom propisanih obaveza, Preduzeće je dužno da:
1. Trajno čuva tehničku dokumentaciju o izvedenom stanju javnog vodovoda i javne kanalizacije;
2. Primenjuje tehničke uslove propisane aktom iz člana 10. ove odluke;
3. Preduzima mere zaštite i održava objekte i opremu javnog vodovoda i javne kanalizacije iz člana 7. stav 2. tačka 1. do 10. i stava 4. tačka 1. do 10. ove odluke;
4. Kontroliše i održava vodomer;
5. Kontroliše i održava uređaj za merenje količine ispuštene vode;
6. Vrši priključenje vodovodnih kućnih instalacija na javni vodovod i kanalizacionih kućnih instalacija na javnu kanalizaciju, ako su ispunjeni uslovi utvrđeni ovom odlukom;
7. Postupa po zakonu kojim se uređuje zaštita od požara;
8. Obezbeđuje isporuku vode za zajedničke potrebe (gašenje požara, isporuka vode za piće putem javnih česmi, i dr.);
9. Stalno kontroliše sastav ispuštenih voda i po potrebi preduzima odgovarajuće mere;
10. Otkloni izlivene otpadne vode i njihove tragove sa javnih površina; i
11. Izvrši čišćenje septičke jame po zahtevu korisnika uz odgovarajuću naknadu.
Preduzeće održava revizione šahtove i slivničke rešetke javne kanalizacije koji se nalaze na saobraćajnoj površini.
Korisnik je dužan da obezbedi pristup uređaju za prijem septičkog otpada i uređaj održava u ispravnom stanju.
Korisnik ima pravo da traži kontrolu vodomera, a Preduzeće je dužno da izvrši traženu kontrolu u roku od osam dana od dana prijema zahteva.
Korisnik ima pravo da podnese zahtev ovlašćenom telu, odnosno Direkciji za mere i dragocene metale za vanredni pregled vodomera u upotrebi.
Troškove vanrednog pregleda vodomera iz stava 2. ovog člana snosi korisnik ukoliko se vanrednim pregledom utvrdi da je vodomer ispravan.
Troškove vanrednog pregleda vodomera iz stava 2. ovog člana snosi Preduzeće ukoliko se vanrednim pregledom utvrdi da je vodomer neispravan.
Korisnik može da postavi kontrolni vodomer tako da meri obim isporučene vode na vodovodnoj kućnoj instalaciji, prema tehničkim uslovima propisanim aktom iz člana 10. ove odluke.
O održavanju kontrolnog vodomera i zatvarača ispred i iza njega, stara se korisnik.
Kada su na istom vodovodnom priključku korisnici stambenih i poslovnih prostorija, korisnici poslovnih prostorija dužni su da ugrade poseban vodomer ako za to postoje tehnički uslovi propisani pravilnikom iz člana 10. ove odluke.
Izuzetno, u slučajevima nepostojanja tehničkih uslova za ugradnju posebnog vodomera iz stava 1. ovog člana korisnici poslovnih prostorija su dužni da uz saglasnost korisnika postojećeg priključka, ugrade kontrolni vodomer, prema tehničkim uslovima propisanim pravilnikom iz člana 10. ove odluke.
Preduzeće ugrađuje na vodovodne instalacije korisnika vodomer (individualni merni instrument) koji služi za merenje potrošnje vode za pojedinačne stanove u svojini vlasnika ako za to postoje tehnički uslovi propisani pravilnikom iz člana 10. ove odluke.
Korisnik je dužan da:
- zaštiti vodomer od svih fizičkih oštećenja,
- održava vodovodne i unutrašnje kanalizacione instalacije, osim vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode,
- redovno prazni i održava septičku jamu,
- da u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja preduzeća o ispunjenosti tehničkih uslova, zatraži priključenje na uličnu kanalizacionu mrežu ukoliko se unutrašnje kanalizacione instalacije njegovog objekta nalaze na delu ulice ili se graniče sa ulicom u kojoj je izgrađena kanalizaciona mreža bez obzira na način snabdevanja vodom njegovog objekta, i da u daljem roku od 60 dana od dana priključenja kanalizacione kućne instalacije na javnu kanalizaciju, stavi van upotrebe septičku jamu u skladu sa zakonom i drugim propisima,
- se pridržava tehničkih uslova predviđenih pravilnikom iz člana 10. ove odluke,
- ulične otvorene kanale za odvođenje atmosferskih voda i propuste od tvrdog materijala redovno čisti, kosi travu i preduzima odgovarajuće mere za normalno funkcionisanje kanala,
- preduzeću plaća cenu za pruženu komunalnu uslugu, kao i naknadu za drugu uslugu.
Korisniku nije dozvoljeno da:
- popravlja vodomer ili angažuje drugo pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnika, osim Preduzeće,
- koristi vodovodne kućne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja, odnosno suprotno nameni,
- upotrebi zatvarač ispred vodomera, osim u slučaju požara ili havarije, s tim da o tome odmah obavesti Preduzeće,
- javnu kanalizaciju otpadnih voda koristi za odvođenje atmosferskih voda sa slivnih površina (krovova, dvorišta, staza i drugih betoniranih površina i sl.) i ispuštanje sadržaja iz septičkih jama,
- ispušta sadržaj septičkih jama van zato predviđenih lokacija (deponija),
- javnu kanalizaciju atmosferskih voda koristi za odvođenje otpadnih voda,
- atmosfersku vodu ispušta u javnu kanalizaciju atmosferskih voda, bez prethodne saglasnosti Preduzeća,
- izvrši priključenje na javni vodovod ili javnu kanalizaciju suprotno odredbama ove odluke,
- suprotno odredbama ove odluke na drugi način koristi objekte i opremu javnog vodovoda i javne kanalizacije.
Nije dozvoljeno podzemnu vodu iz depresionih bunara, drenažnih pumpi i iglofilterskih sistema ispuštati u javnu kanalizaciju bez prethodne saglasnosti Preduzeća.
Korisnik ima pravo da otkaže korišćenje komunalne usluge, ali samo što se isporuke vode tiče i to ukoliko postoje tehnički uslovi za isključenje i pod uslovom da ne dovodi do poremećaja pružanje ove komunalne usluge drugim Korisnicima.
Otkaz iz stava 1. ovog člana vrši se pisanim putem, najmanje 15 dana pre prestanka korišćenja ove komunalne usluge.
U slučaju izgradnje novog vodovodnog ili kanalizacionog priključka na parceli korisnik je dužan da u roku od 15 dana od dana njihove izgradnje pisanim putem zatraži isključenje postojećeg priključka.
V NAČIN NAPLATE CENE KOMUNALNE USLUGE
Korisnik plaća cenu komunalne usluge prema obimu pružene komunalne usluge.
Obim pružene komunalne usluge utvrđuje Preduzeće.
Utvrđivanje obima pružene komunalne usluge vrši se očitavanjem vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode ili procenom na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom odlukom.
Obim pružene komunalne usluge očitavanjem vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode, utvrđuje se na osnovu razlike stanja na brojilu između dva očitavanja.
Prilikom očitavanja očitavaju se samo cele jedinice mere za koje je utvrđena cena komunalne usluge.
Korisnik je dužan da omogući i može da prisustvuje očitavanju vodomera , odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode.
Raspored očitavanja Preduzeće utvrđuje prema planu očitavanja i dužno je da o tome obavesti korisnika putem sredstava javnog informisanja.
Plan očitavanja iz stava 2. ovog člana donosi Preduzeće za period od godinu dana, nakon donošenja godišnjeg programa poslovanja Preduzeća.
Očitavanje se vrši najmanje jednom u šest meseci fizičkim licima, odnosno jednom mesečno pravnim licima i preduzetnicime a obavezno pre početka primene nove cene komunalne usluge.
U slučaju potrebe očitavanja van rasporeda iz stava 2. ovog člana, Preduzeće je obavezno da o tome obavesti korisnika.
Korisnik može sam, uz prethodnu pisanu saglasnost Preduzeća, da očitava i prijavi stanje vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode.
Korisnik prijavljuje očitano stanje iz stava 1. ove odluke Preduzeću do 25. u mesecu.
Preduzeće je u obavezi da jednom godišnje vrši očitavanje i proveru stanja vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode.
U objektima višeporodičnog stanovanja, gde ne postoje tehnički uslovi ugradnje vodomera (individualnog mernog instrumenta), utvrđeni obim pružene komunalne usluge raspoređuje se srazmerno na ukupan broj stanara u objektu, a obračunava se prema broju prijavljenih stanara svakog stana.
U slučajevima gde postoji više poslovnih i drugih objekata priključenih na jedan zajednički vodomer, a ne postoje tehnički uslovi ugradnje zasebnog ili kontrolnog vodomera utvrđeni obim pružene komunalne usluge raspoređuje se procentualno (u zavisnosti od delatnosti), dogovorom korisnika zajedničkog vodomera (mernog instrumenta).
U slučaju nemogućnosti dogovora korisnika zajedničkog vodomera (mernog instrumenta), Preduzeće (pružalac usluge) će procentualno utvrditi i obim pružene usluge u skladu sa članom 33.ove odluke, uzimajući u obzir delatnost kojom se bave.
Procentualno učešće u potrošnji komunalne usluge raspoređuje se u odnosu na očitano stanje zajedničkog vodomera (mernog instrumenta).
Preduzeće utvrđuje obim isporučene vode procenom u sledećim slučajevima:
1. Kada je objekat privremeno ostao bez vodomera ili kada je vodomer neispravan,
2. Kada korisnik onemogući očitavanje vodomera ili kada korisnik koji samostalno očitava ne prijavi stanje,
3. U zimskom periodu, kada vremenske prilike onemogućavaju očitavanje,
4. Kod priključenja na javni vodovod bez odgovarajuće dokumentacije,
5. Za isporuku vode za potrebe ogranizovanja sportskih, turističkih i drugih manifestacija (ako se količina ne može meriti vodomerom).
U slučajevima iz stava 1. tač. 1. do 3. ovog člana, procena se vrši na osnovu proseka isporučene količine vode korisniku u prethodnoj godini, odnosno na osnovu proseka isporučene količine vode korisniku očitane na vodomeru u najmanje tri prethodna očitavanja.
U slučaju iz stava 1. tačka 4. ovog člana, obim isporučene vode utvrđuje se tako što se po članu domaćinstva naplaćuje 5 m3 vode.
U slučaju iz stava 1. tačka 5. ovog člana, procena se vrši na osnovu hidrauličkog proračuna.
U posebnim slučajevima, procena pravnim licima i preduzetnicima vrši se u skladu sa namenom objekta:
- ugostiteljstvo (pansioni, restorani, čajdžinice, ćevabdžinice, kafe-barovi, picerije, hamburgerije i sl.), naplaćuje se utrošak od 30 m3 vode;
- hoteli, moteli - naplaćuje se utrošak po svakoj sobi 5 m3 + 50 m3 vode;
- perionice automobila - naplaćuje se utrošak 100 m3 vode;
- sportski objekti (zatvoreni i otvoreni sportski tereni, sportske hale, prateći objekti sporta i sl.) osim otvorenih fudbalskih stadiona - naplaćuje se utrošak 200 m3 vode;
- otvoreni fudbalski stadioni - tereni
- naplaćuje se utrošak 500 m3 vode;
- ostali korisnici (zanatske usluge i opravke, trgovine, frizerske, berberske, kozmetičke usluge i sl.) - naplaćuje se utrošak 15 m3 vode;
- manje trgovine (STR i slično), manje kancelarije (advokati, turističke agencije, pošte, predstavništva, agencije i sl.), zdravstvene delatnosti (apoteke, opšte i specijalističke ordinacije sa stacionarom), iz oblasti kulture (galerije, biblioteke, čitaonice, bioskopske i pozorišne sale i dr.), veterinarski objekti (veterinarske stanice, veterinarske apoteke i sl.), manji sportski objekti (teretane, fitnes, aerobik, bodi bilding i dr.) - naplaćuje se utrošak 5 m3 vode.
Isporučena voda se ne naplaćuje:
1. Za gašenje požara iz javnih hidranata,
2. Za gašenje požara iz vodovodne instalacije korisnika, ako se takva potrošnja vode prijavi Preduzeću najkasnije 24 časa posle upotrebe i
3. Ako je voda istekla usled više sile.
Ako korisnik nema ugrađen uređaj za merenje količine ispuštene vode, obim te komunalne usluge utvrđuje se na osnovu količine isporučene vode, utvrđen na način predviđen ovom odlukom.
Ako se korisnik snabdeva vodom iz sopstvenog izvorišta, količina ispuštene vode utvrđuje se na osnovu očitavanja mernog uređaja sopstvenog izvorišta.
Količina ispuštenih podzemnih voda u javnu kanalizaciju iz depresionih bunara, drenažnih pumpi i iglofilterskih sistema meri se mernim uređajima.
Ukoliko nije moguće postavljanje mernog uređaja, procena količine ispuštenih podzemnih voda vrši se volumetrijskom metodom.
Cene komunalnih usluga i iznose naknada drugih usluga korisnicima, utvrđuje Nadzorni odbor Preduzeća. Na odluku o ceni komunalne usluge iz stava 1 ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.
Korisnik je dužan da pismenim putem Preduzeću prijavi sve promene od značaja za pružanje i utvrđivanje obima pružene komunalne usluge, bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana nastanka promene.
Korisnici, fizička lica plaćaju cenu komunalne usluge putem objedinjene naplate komunalnih usluga.
Pravnim licima i preduzetnicima, pored utvrđivanja obima pružene komunalne usluge, Preduzeće vrši i obračun i naplatu komunalne usluge.
Korisnici iz stava 1. ovog člana plaćaju cenu pružene komunalne usluge na osnovu obračuna za prethodni mesec do 15. u narednom mesecu, odnosno u roku od osam dana od dana dostave obračuna i to na blagajni Preduzeća, u pošti ili banci.
Korisnici iz stava 1. ovog člana dužni su da pismenim putem Preduzeću prijave sve promene od značaja za obračun i naplatu komunalne usluge, bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana nastanka promene.
Korisnici iz člana 39. ove odluke, mogu pismenim putem da podnesu prigovor Preduzeću na utvrđeni obim pružene komunalne usluge, kao i na obračun i naplatu, najkasnije u roku od 10 dana od dana dostavljanja obračuna.
Preduzeće je dužno da u roku od 10 dana od dana prijema prigovora iz stava 1. ovog člana, reši prigovor i o tome obavesti korisnika.
Ako Preduzeće, rešavajući po prigovoru, prijavi ili kontrolom, utvrdi da je vodomer neispravan, dužno je da obim pružene komunalne usluge utvrdi u skladu sa članom 33. ove odluke.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Preduzeće je dužno da izvrši ispravku obračuna za najviše dva prethodna obračunska perioda.
Preduzeće ima pravo da naplaćuje cenu komunalne usluge od lica koja nisu zatražila priključenje na kanalizacionu mrežu u skladu sa članom 23. ove odluke.
Preduzeće ima pravo da privremeno naplaćuje cenu komunalne usluge od lica koja su se neovlašćeno priključila na vodovodnu ili kanalizacionu suprotno odredbama ove odluke do kompletiranja potrebne dokumentacije.
Obim izvršene komunalne usluge u slučaju iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa čl. 33. i 35. ove odluke.
VI NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA ZRENJANINA U SLUČAJU PREKIDA U PRUŽANJU KOMUNALNE USLUGE
Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge, Preduzeće je dužno da istovremeno sa preduzimanjem mera iz člana 14. ove Odluke, obavesti organizacionu jedinicu u sastavu Gradske uprave nadležnu za vanredne situacije o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama, koja je dužna da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i predloži mere za otklanjanje nastalih posledica, kao i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti.
Ako Preduzeće i pored preduzetih mera iz člana 14. ove odluke, ne može da pruži komunalnu uslugu u potrebnom obimu, Gradsko veće će narediti mere štednje.
Preduzeće i korisnici dužni su da se pridržavaju propisanih mera štednje iz stava 1. ovog člana.
Ako se, u skladu sa zakonom, organizuje štrajk u Preduzeću, Preduzeće je dužno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:
1. Minimalni pritisak u vodovodnoj mreži, i to u meri koja obezbeđuje propisani kvalitet isporuke vode,
2. Obavljanje poslova na otklanjanju havarija na javnom vodovodu i javnoj kanalizaciji,
3. Stalnu kontrolu kvaliteta isporučene vode u laboratoriji Preduzeća,
4. Funkcionisanje crpnih stanica za odvođenje otpadnih i atmosferskih voda,
5. Čišćenje septičkih jama u obimu koji obezbeđuje zaštitu životne sredine.
VII SLUČAJEVI I USLOVI POD KOJIMA SE MOŽE USKRATITI KOMUNALNA USLUGA
Preduzeće će privremeno uskratiti pružanje komunalne usluge korisniku u sledećim slučajevima:
1. Kada korisnik ili drugo neovlašćeno lice preduzima radnje u smislu člana 24. ove Odluke.
2. Kada se na vodovodnom priključku pojavi električni napon,
3. Kada su vodovodne ili kanalizacione kućne instalacije u takvom stanju da njihovo dalje funkcionisanje predstavlja opasnost po život i zdravlje ljudi, odnosno može prouzrokovati štetu na materijalnim dobrima ili ugroziti pružanje komunalne usluge drugim korisnicima,
4. Kada korisnik priključi sopstveno izvorište na javni vodovod,
5. Kada se korisnik ne pridržava mera štednje propisanih u skladu sa članom 45. ove odluke.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, Preduzeće je dužno da, u skladu sa tehničkim uslovima, isključi korisnika sa javnog vodovoda ili javne kanalizacije, kao i da o razlozima za isključenje odmah, a najkasnije u roku od 24 časa obavesti korisnika i organizacionu jedinicu u sastavu Gradske uprave nadležnu za inspekcijske poslove.
Kod priključenja na javni vodovod i javnu kanalizaciju bez odgovarajuće dokumentacije u skladu sa zakonom, organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za inspekcijske poslove sprovešće postupak za isključenje vodovodnog ili kanalizacionog priključka.
Preduzeće može privremeno da uskrati pružanje komunalne usluge korisniku ako:
1. Nastane veći kvar ili smetnje na vodovodnoj ili kanalizacionoj kućnoj instalaciji,
2. Ne omogući očitavanje vodomera ili uređaja za merenje količine ispuštene vode u dva uzastopna očitavanja,
3. Ne plati cenu komunalne usluge u roku predviđenom ovom Odlukom
U slučajevima iz stava 2. i 3. ovog člana Preduzeće će upozoriti korisnika da će ga isključiti sa javnog vodovoda ili javne kanalizacije, ukoliko u određenom roku ne postupi po upozorenju.
Ako korisnik ne postupi po upozorenju iz stava 2. ovog člana, Preduzeće će, u skladu sa tehničkim uslovima isključiti korisnika sa javnog vodovoda ili javne kanalizacije.
Posle otklanjanja uzroka zbog koga je došlo do privremenog uskraćivanja pružanja komunalne usluge, odnosno isključenja korisnika sa javnog vodovoda ili javne kanalizacije u skladu sa članom 47. i 49. ove Odluke, Preduzeće je dužno da odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva korisnika, nastavi pružanje komunalne usluge, odnosno priključi korisnika na javni vodovod i javnu kanalizaciju.
Troškovi isključenja i ponovnog priključenja u slučajevima iz člana 47. i 49. ove odluke, padaju na teret korisnika.
VIII IZGRADNJA OBJEKATA KANALISANJA U NASELJENIM MESTIMA
Sredstva za izgradnju objekata kanalisanja u naseljenim mestima grada Zrenjanina obezbeđuju se iz sledećih izvora:
- sredstava mesnog samodoprinosa prikupljenih na teritoriji naseljenog mesta namenjenih za izgradnju objekata kanalisanja,
- sredstava budžeta grada Zrenjanina predviđenih za učešće u izgradnji objekata kanalisanja u naseljenim mestima,
- namenski obezbeđenih sredstava iz republičkog budžeta i drugih sredstava obezbeđenih za ove namene od strane Republike Srbije,
- sredstava AP Vojvodine obezbeđenih od strane grada Zrenjanin ili mesne zajednice naseljenog mesta za namenu izgradnje objekata kanalisanja,
- sredstava donacija međunarodnih organizacija ili stranih država,
- sredstava donacije fizičkih i pravnih lica kako domaćih tako i inostranih,
- sredstava obezbeđenih iz kredita, i
- drugih sredstava obezbeđenih u svrhu izgradnje objekata kanalisanja u naseljenim mestima.
Sredstva obezbeđena za izgradnju objekata kanalisanja u naseljenim mestima strogo su namenska.
Korišćenje sredstava iz ove Odluke vrši se na osnovu godišnjih planova utroška istih.
Godišnji plan utroška sredstava iz člana 51. alineja 2. do 7. donosi Skupština grada na predlog Odbora za kanalisanje naseljenih mesta.
Mesna zajednica naseljenog mesta utvrđuje dinamiku i način korišćenja sredstava mesnog samodoprinosa.
Godišnji planovi iz člana 53. ove Odluke obavezno sadrže:
- visinu sredstava planiranih po svim izvorima iz člana 51.,
- obim i vrednost planiranih radova,
- dinamiku izvođenja planiranih radova, i
- druge elemente bitne za realizaciju usvojenih planova.
U zavisnosti od visine obezbeđenih sredstava godišnjim planovima Skupština grada utvrđuje prioritete pristupanja realizaciji kanalisanja naseljenih mesta.
Utrošak sredstava obezbeđenih u smislu ove Odluke i Planovi korišćenja istih u smislu člana 53. bliže će se regulisati ugovorom koji se zaključuje između grada Zrenjanina i mesne zajednice naseljenog mesta u kom se pristupa izgradnji objekata kanalisanja.
Ugovor iz stava 1. ovog člana u ime grada Zrenjanina zaključuje Gradonačelnik, a u ime mesne zajednice naseljenog mesta Predsednik saveta Mesne zajednice.
2. Nosilac posla investicione izgradnje
Nosilac poslova investicione izgradnje objekata kanalisanja u naseljenim mestima grada Zrenjanina je Preduzeće.
Poslove investicione izgradnje Preduzeće je dužno da vrši u skladu sa zakonskim propisima.
U izvršavanju poverenih poslova iz člana 57. ove Odluke Preduzeće neposredno sarađuje sa nadležnim organima grada Zrenjanina i organima Mesne zajednice naseljenog mesta u kom izvodi investicione poslove.
Preduzeće je dužno da redovno izveštava grad i njene organe kao i organe Mesne zajednice naseljenog mesta o toku poslova investicione izgradnje, stanju izvedenih radova kao i eventualnim problemima u realizaciji poverenih poslova.
3. Nadzor nad korišćenjem sredstava za izgradnju objekata kanalisanja
Nadzor nad korišćenjem sredstava obezbeđenih za izgradnju objekata kanalisanja u naseljenim mestima vrši Odbor za kanalisanje naseljenih mesta (u daljem tekstu: Odbor).
Članove Odbora imenuje Skupština grada na mandatni period od 4. godine.
Rešenjem o imenovanju članova Odbora, Skupštine grada određuje se koji od njih je Predsednik Odbora.
Odbor ima 7 članova, s tim da su 3 člana predstavnici Mesne zajednice, naseljenog mesta u kom se vrši izgradnja objekata kanalisanja, 2 člana iz reda zaposlenih Preduzeća, 1 član iz reda zaposlenih u Direkciji za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina i 1 član iz Odeljenja za urbanizam Gradske uprave.
Članovi Odbora imenovani iz reda zaposlenih u Preduzeću, Direkciji za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina i Odeljenju za urbanizam Gradske uprave su stalni članovi Odbora za kanalisanje u svim naseljenim mestima.
Za člana Odbora mogu biti imenovana afirmisana lica iz oblasti komunalne vodoprivrede.
Zadatak Odbora je da:
- prati i kontroliše priliv planiranih sredstava,
- predlaže Skupštini grada u saradnji sa Mesnim zajednicama naseljenih mesta godišnje Planove kanalisanja naseljenih mesta,
- podnosi godišnje izveštaje Skupštini grada,
- prati i vrši kontrolu nad izvođenjem radova,
- predlaže mere za prevazilaženje eventualnih problema i zastoja u realizaciji usvojenih planova,
- vrši i druge poslove nadzora nad realizacijom usvojenih Planova kanalisanja naseljenih mesta.
Administrativno-tehničke poslove za potrebe Odbora obavlja Preduzeće.
Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada Preduzeća, vrši Odeljenje komunalne policije, inspekcijsko nadzornih poslova i vanrednih situacija Gradske uprave grada Zrenjanina.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da u skladu sa zakonom i ovom Odlukom naredi izvršenje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera i radnji u određenom roku, izrekne novčanu kaznu u fiksnom iznosu, podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka kao i da preduzme druge mere za koje je Zakonom ovlašćen.
Komunalno - policijske poslove nad primenom ove Odluke obavljaju komunalni policajci koji pored Zakonom utvrđenih ovlašćenja izriču novčanu kaznu u fiksnom iznosu, podnose zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće ako:
1. Ne postupi u skladu sa članom 11. stav 2. ove Odluke,
2. Ne postupi u skladu sa članom 12. stav 1. ove odluke,
3. U slučaju poremećaja i prekida u pružanju komunalne usluge, ne obezbedi pružanje komunalne usluge u obimu i na način iz člana 14. tačka 1. ove odluke,
4. Odmah ne preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida u pružanju komunalne usluge usled više sile, ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče (član 14.),
5. Ne obavesti blagovremeno korisnike i organizacionu jedinicu u sastavu Gradske uprave nadležnu za inspekcijske poslove o prekidu u pružanju komunalne usluge u predviđenom roku pre početka izvođenja planiranih radova, odnosno poremećaja ili prekida (član 15, 44, 47. i 49),
6. Ne primenjuje tehničke uslove propisane aktom iz člana 10. ove Odluke,
7. Ne čuva trajno tehničku dokumentaciju (član 17. tačka 1.),
8. Ne preduzima mere zaštite i ne održava objekte i opremu javnog vodovoda i javne kanalizacije (član 17. tačka 3.),
9. Ne kontroliše i ne održava vodomer i uređaj za merenje količine ispuštene vode (član 17. tačka 4.),
10. Ne izvrši priključenje vodovodnih i kanalizacionih kućnih instalacija, u propisanom roku, a radovi su izvedeni u skladu sa ovom odlukom (član 17. tačka 5.),
11. Ne postupa po zakonu kojim se uređuje zaštita od požara (član 17. tačka 6.),
12. Ne obezbeđuje isporuku vode za zajedničke potrebe (član 17. tačka 7),
13. Ne kontroliše stalno sastav ispuštenih voda i ne preduzima odgovarajuće mere (član 17. tačka 8.),
14. Ne ukloni izlivene otpadne vode i njihove tragove sa javnih površina (član 17. tačka 9.),
15. Na pisani zahtev korisnika ne izvrši čišćenje septičke jame (član 17. tačka 10.),
16. Ne postupi u skladu sa članom 20. stav 1. i 4. ove odluke,
17. Obim pružene komunalne usluge ne utvrđuje očitavanjem vodomera, kontrolnog vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode ili procenom na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom odlukom (član 28. stav 3.) i u skladu sa članom 29. ove odluke,
18. Ne utvrdi raspored očitavanja ili o utvrđenom rasporedu ne obavesti korisnike ili, u slučaju potrebe očitavanja van utvrđenog rasporeda, o tome ne obavesti korisnika (član 30.),
19. Najmanje jednom godišnje ne vrši očitavanje i proveru stanja vodomera, kontrolnog vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode (član 31. stav 3.),
20. Ne utvrđuje obim isporučene vode procenom u skladu sa članom 33. ove odluke,
21. Prigovor ne reši u određenom roku i o tome ne obavesti korisnika (član 41. stav 2.),
22. Ne utvrdi obim procenjene pružene komunalne usluge u skladu sa članom 33. ove Odluke (član 43. stav 1.),
23. Ne izvrši ispravku obračuna u skladu sa članom 42. stav 2. ove Odluke.
24. Privremeno uskrati pružanje komunalne usluge korisniku, a da se za to nisu stekli uslovi iz člana 47. ove Odluke,
25. Posle otklanjanja uzroka zbog koga je došlo do privremenog uskraćivanja pružanja komunalne usluge, ne nastavi pružanje komunalne usluge odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva korisnika (član 50.).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 8.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj korisnik kao pravno lice ako:
1. Ne postupi u skladu sa članom 19. ove Odluke,
2. Ne postupi u skladu sa članom 22. ove Odluke,
3. Postupi suprotno odredbama člana 23. alineja 1.,
4. Ne postupi u skladu sa članom 23. alineja 2. ove odluke,
5. Se ne pridržava tehničkih uslova (član 23. alineja 5.),
6. Vrši popravke na vodomeru (član 24. alineja 1.),
7. Koristi vodovodne kućne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja, odnosno suprotno nameni (član 24. alineja 2.),
8. Upotrebi zatvarač ispred vodomera, osim u slučaju požara ili havarije ili o tome odmah ne obavesti Preduzeće (član 24. alineja 3.),
9. Javnu kanalizaciju atmosferskih voda koristi za odvođenje otpadnih voda (član 24. alineja 6.),
10. Atmosfersku vodu ispušta u javnu kanalizaciju bez prethodne saglasnosti Preduzeća (član 24. alineja 7.),
11. Izvrši priključenje na javni vodovod ili javnu kanalizaciju suprotno odredbama ove Odluke (član 24. alineja 8.),
12. Suprotno odredbama ove odluke na drugi način koristi objekte i opremu javnog vodovoda i javne kanalizacije (član 24. alineja 9.),
13. Podzemnu vodu iz depresionih bunara, drenažnih pumpi i iglofilterskih sistema ispušta u javnu kanalizaciju bez prethodne saglasnosti Preduzeća (član 25.),
14. Ne omogući očitavanje vodomera i kontrolnog vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode (član 30. stav 1.),
15. U određenom roku ne prijavi Preduzeću sve promene od značaja za pružanje i utvrđivanje obima komunalne usluge (član 38.).
16. Ne postupi u skladu sa članom 40. stav 3. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 8.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice kao investitor ako:
1. Izvodi građevinske i druge radove u neposrednoj blizini, iznad ili ispod komunalnih objekata koji su Preduzeću povereni na upravljanje i održavanje kojima ono pruža komunalnu uslugu, bez prethodne saglasnosti preduzeća (član 12. stav 1.),
2. Ako se ne pridržava tehničkih uslova predviđenih aktom iz člana 10. ove Odluke (član 23. alineja 4.).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 8.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. Postupi suprotno odredbama člana 25. alineja 3 ove Odluke,
2. Postupi suprotno odredbama člana 25. alineja 6 ove Odluke,
3. Postupi suprotno odredbama člana 26. alineja 4 ove Odluke,
4. Postupi suprotno odredbama člana 26. alineja 5 ove Odluke,
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 8.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara.
Korisnik kao fizičko lice ili preduzetnik koji nije plaćao cenu za pruženu komunalnu uslugu putem objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga, dužan je da se prijavi preduzeću koje obavlja poslove objedinjene naplate komunalnih usluga u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Korisnik kao pravno lice koji nije plaćao cenu za komunalnu uslugu na način predviđen članom 40. ove odluke, dužan je da se prijavi Preduzeću u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, radi utvrđivanja obima pružene komunalne usluge, kao i obračuna i naplate komunalne usluge.
Investitor je dužan da se u roku od 30 dana od dana pribavljanja upotrebne dozvole prijavi preduzeću koje obavlja poslove objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga, radi obračuna i naplate komunalne usluge.
Gradsko veće grada Zrenjanina na predlog Preduzeća doneće Pravilnik iz člana 10. ove Odluke u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o vodovodu ("Međuopštinski službeni list Zrenjanin", br. 15/1990, 2/1993, 6/1993, 1/1994 i 1/1996) i Odluka o kanalizaciji ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 6/2007).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".