ODLUKA

O RASPOLAGANJU STANOVIMA GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 19/2014, 14/2015 i 20/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom utvrđuju se sredstva za izgradnju i kupovinu stanova radi njihovog davanja u zakup, uređuje se postupak davanja u zakup stanova kojima raspolaže grad Pančeva, kriterijumi za davanje u zakup stanova, uslovi utvrđivanja i naplate zakupnine i stanarine, uslovi i postupak otkupa istih, održavanje stambenih zgrada i stanova, postupak iseljenja bespravno useljenih lica, i druga pitanja koja proističu iz Zakona o stanovanju, Zakona o socijalnom stanovanju i Uredbe o standardima i normativima za planiranje, projektovanje, građenje i uslovima za korišćenje i održavanje stanova za socijalno stanovanje, i drugim propisima u skladu sa zakonima, a u vezi sa korišćenjem, upravljanjem i raspolaganjem stanovima i sredstvima pribavljenim od otkupa i prodaje gradskih stanova.

Član 2

Stanom se smatra jedna ili više prostorija namenjenih i podobnih za stanovanje, koje, po pravilu, čine jednu građevinsku celinu i imaju zaseban ulaz.

Stanovima u smislu ove odluke smatraju se stanovi i stambene zgrade koje je Grad kao investitor izgradio, kupio ili po drugom osnovu stekao (nacionalizacija, konfiskacija, nasleđe, poklon i donacija) kao i drugi stanovi na kojima je upisana javna svojina Grada Pančevo, (u daljem tekstu: gradski stanovi).

Gradski stanovi namenjeni su za davanje u zakup i otkup i davanje u zakup bez prava otkupa za socijalno stanovanje.

Član 3

Poslovi iz člana 1. ove odluke poveravaju se Javnom preduzeću Gradska stambena agencija Pančevo (u daljem tekstu: JP "GSA").

Član 4

Skupština grada Pančeva imenuje Komisiju za davanje u zakup gradskih stanova (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju čine predsednik i četiri člana.

Predsednik Komisije ima zamenika i svaki član Komisije ima svog zamenika.

Zamenici zamenjuju predsednika, odnosno članove u slučaju njihovog odsustva ili sprečenosti da prisustvuju raspravi i odlučivanju.

Predsednik, zamenik predsednika, članovi, kao i njihovi zamenici imenuju se na sledeći način:

1. Predsednik, zamenik predsednika, jedan član i njegov zamenik imenuju se iz redova zaposlenih u JP "GSA",

2. Dva člana i njihovi zamenici imenuju se iz redova zaposlenih u Centru za socijalni rad "Solidarnost" Pančevo,

3. Jedan član i njegov zamenik imenuju se iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi grada Pančeva.

Komisija se imenuje na period od četiri godine.

Komisija će doneti Poslovnik o svom radu.

Član 5

Komisija odlučuje o davanju gradskih stanova u zakup, o zameni stanova i ostalim pravima i obavezama koje proističu iz Zakona o stanovanju, Zakona o socijalnom stanovanju, Uredbe o standardima i normativima za planiranje, projektovanje, građenje i uslovima za korišćenje i održavanje stanova za socijalno stanovanje i ove odluke.

Član 6

Stručne, tehničke i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja JP "GSA", i vodi evidenciju gradskih stanova - stambenog fonda Grada.

II SREDSTVA I PROGRAM ZA PRIBAVLJANJE GRADSKIH STANOVA

Član 7

Za pribavljanje gradskih stanova kupovinom ili izgradnjom sredstva se obezbeđuju iz sledećih izvora:

- od otkupa - prodaje gradskih stanova,

- donacija međunarodnih institucija, nevladinih organizacija i domaćih pravnih i fizičkih lica,

- budžeta grada Pančevo,

- kredita i

- drugih izvora u skladu sa propisima.

Sredstva obezbeđena u skladu sa stavom 1. ovog člana mogu se koristiti i za adaptaciju gradskih stanova, a kojima Grad rešava neku od svojih obaveza utvrđenih zakonom i ovom odlukom, za sanaciju gradskih stanova, za pokriće troškova vezanih za postupak prodaje gradskih stanova, kao i druge troškove za vreme za koje stan nije dat u zakup.

O pribavljanju i otuđenju gradskih stanova, u skladu sa zakonom odlučuje organ određen Statutom grada Pančeva.

Član 8

Komisija predlaže Program za rešavanje stambenih potreba (u daljem tekstu: Program).

Program je sastavni deo godišnjeg programa poslovanja JP "GSA". Komisija predlaže Program a usvaja ga Nadzorni odbor JP "GSA".

Programom se određuje visina sredstava za pribavljanje stanova, adaptaciju i sanaciju gradskih stanova, broj i strukturu stanova koji će se iz ovih sredstava pribaviti, rokovi i prioriteti realizacije Programa i druga pitanja koja su od značaja za efikasno sprovođenje Programa.

Programom će biti regulisan i način korišćenja stanova od strane pružaoca usluge "stanovanja uz podršku" koji imaju zaključen ugovor o pružanju usluga sa gradom.

Član 9

O realizaciji Programa staraju se Komisija i JP "GSA", uz obavezu da izveštaj o realizaciji Programa kao sastavni deo godišnjeg izveštaja o poslovanju, nakon usvajanja od strane Nadzornog odbora ovog preduzeća, dostave Skupštini grada Pančeva na usvajanje.

III POSTUPAK DAVANJA GRADSKIH STANOVA U ZAKUP

Član 10

Gradske stanove iz člana 2. koristiće po osnovu zakupa pojedinac/porodica, koji nemaju rešeno stambeno pitanje, koji/a živi najmanje 5 godina na teritoriji grada Pančeva (prebivalište/boravište), imaju državljanstvo Republike Srbije ili da imaju podnet zahtev za sticanje državljanstva, koji ne ostvaruju prihode na osnovu kojih bi stambeno pitanje mogli da reše na tržištu.

Stanovi stečeni putem donacije se samo prilikom prvog davanja u zakup dodeljuju u skladu sa Memorandumom o donaciji, a svaka naredna dodela vršiće se u skladu sa ovom odlukom.

Član 11

Gradski stanovi se daju u zakup na određeno vreme, a najduže na period od 5 godina, putem konkursa.

Odluku o raspisivanju konkursa za davanje stanova u zakup na određeno vreme donosi Nadzorni odbor JP "GSA" na predlog Komisije.

JP "GSA" objavljuje konkurs, kojim poziva zainteresovana lica da u roku od 30 dana od dana objavljivanja konkursa podnesu prijavu i odgovarajuće dokaze.

Konkurs se objavljuje na oglasnoj tabli i sajtu grada Pančeva i JP "GSA" i u lokalnim sredstvima informisanja.

Rok iz stava 3. teče od dana objavljivanja na oglasnoj tabli JP "GSA"

Pored podataka o stambenim jedinicama, konkurs posebno sadrži i napomene o pravima i obavezama lica kojima će stambeno pitanje biti rešavano po objavljenom konkursu, kao i visinu približnih troškova stanovanja (zakupnine i komunalnih troškova) za svaku stambenu jedinicu posebno.

Član 12

Prijavu na konkurs za zakup gradskog stana zainteresovano lice podnosi Komisiji putem JP "GSA" na propisanom obrascu i uz prateću dokumentaciju.

Nepotpune i neblagovremene prijave neće se razmatrati.

Na osnovu kriterijuma iz ove odluke i utvrđenog broja bodova, Komisija sačinjava rang- listu, na osnovu koje donosi Odluku o davanju stana u zakup.

Rang-lista čini sastavni deo Odluke o davanju stana u zakup.

Komisija je dužna da donese Odluku iz prethodnog stava u roku od 30 dana od dana zaključenja konkursa i da istu objavi na oglasnoj tabli JP "GSA".

Podnosioci prijave iz stava 1. ovog člana, imaju pravo prigovora na Odluku o davanju stana u zakup u roku od 8 dana od dana objavljivanja Odluke.

Prigovor se podnosi Gradskom veću grada Pančeva putem Komisije.

Gradsko veće grada Pančeva odlučuje po prigovorima nakon isteka roka iz stava 6. ovog člana.

Po nastupanju konačnosti Odluke o davanju stana u zakup, JP "GSA" sa zakupcem zaključuje Ugovor o zakupu stana.

Član 13

Nakon izvršenog bodovanja, primenom kriterijuma iz ove odluke, sačinjava se rang-lista utvrđena u članu 12. st. 6 ove odluke.

Broj bodova na rang-listi utvrđuje se prema dokumentaciji dostavljenoj do dana isteka roka podnošenja prijave na konkurs.

Član 14

Ako dva ili više lica imaju isti broj bodova, prednost na rang listi ima lice koje ima veći broj bodova po redosledu kriterijuma utvrđenim ovom odlukom.

U slučaju da su isti bodovi po svim kriterijumima, prednost ima lice koje ima duži podstanarski status, računajući godine, mesece i dane, a u slučaju istog ili nemogućnosti utvrđivanja tačnog trajanja podstanarskog statusa, prednost će imati lice čije je porodično domaćinstvo sa nižim primanjima po članu porodičnog domaćinstva, zatim lice čije je porodično domaćinstvo sa većim brojem članova, te većim brojem lica sa invaliditetom ili telesnim oštećenjem.

Član 15

Zakupnina se obračunava u skladu sa Zakonom o stanovanju i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Za redovno plaćanje zakupnine, zakupcu pripada popust u iznosu od 5% na iznos zakupnine, ukoliko ugovorom o zakupu nije drugačije određeno.

Za plaćanje zakupa po isteku roka iz stava 2. ovog člana za period docnje obračunava se zakonska zatezna kamata.

Član 16

Zakupodavac može dati otkaz ugovora o zakupu u sledećim slučajevima:

- ako je zakupac dao netačne podatke;

- ako izdaje stan trećim licima ili ima podstanara;

- ako koristi stan za obavljanje delatnosti bez saglasnosti zakupodavca;

- ako ne održava stan i nanosi štetu stanu i zgradi u kojoj se stan nalazi;

- ako ne poštuje kućni red u zgradi;

- ukoliko prestane da koristi stan u periodu dužem od 6 meseci;

- ako zakupac i članovi domaćinstva steknu u svojinu drugi stan ili kuću;

- ako ne plaća zakupninu 3 meseca zaredom ili 4 u toku godine;

- ako ne plaća komunalne usluge za predmetni stan (struja, voda, smeće i dr), 3 meseca zaredom ili 4 u toku godine.

IV KRITERIJUMI ZA DAVANJE U ZAKUP GRADSKIH STANOVA

Član 17

Kriterijumi za davanje u zakup stanova su:

1. stambeni status,

2. uslovi stanovanja,

3. visina primanja,

4. imovinsko stanje,

5. broj članova porodičnog domaćinstva,

6. jednoroditeljsko domaćinstvo,

7. invaliditet ili telesno oštećenje.

Određivanje redosleda na rang listi utvrđuje se brojem bodova.

Stambeni status

Član 18

Za stambeni status utvrđuje se najviše do 30 bodova:

- podstanari više od 5 godina 30 bodova,

- lica koja stanuju kao podstanari od 1- 5 godina ili su korisnici prostorija za privremeni smeštaj 15 bodova,

- lica koja stanuju kao podstanari do 1 godine, ili su korisnici sobe u samačkom hotelu, stanuju kod roditelja ili kod bliskih srodnika 10 bodova,

- korisnici stana bez pravnog osnova 5 bodova.

Stambeni status se dokazuje:

- ugovorom o podstanarskom odnosu (zakupu);

- ugovorom ili drugom overenom ispravom o pravu korišćenja;

- overenom izjavom stanodavca o načinu korišćenja stana podnosioca zahteva;

- dokazom o svojini stanodavca na stanu;

- dokazom vlasništva na stanu svog roditelja ili roditelja bračnog druga ili bliskog srodnika ili potvrdom o prijavi prebivališta, odnosno boravišta roditelja na stanu.

Bodove po ovom kriterijumu mogu ostvariti samo lica koja kao podstanari borave u stanu koji je na teritoriji grada Pančeva.

Vrednuje se samo poslednji status u vreme podnošenja prijave na konkurs ostvaren u kontinuitetu.

Uslovi stanovanja

Član 19

Za uslove stanovanja utvrđuje se do 15 bodova, i to:

- korisnicima stana koji po strukturi ne odgovara tom porodičnom domaćinstvu gde svakom korisniku, tog stana pripada manje od 10m2 10 bodova

- korisnicima stana koji ne ispunjava uslove stanovanja u smislu nepostojanja električnih, vodovodnih i kanalizacionih instalacija kao i sanitarnih prostorija. 5 bodova.

Zdravstveno stanje, invalidnost i telesno oštećenje

Član 20

Zdravstveno stanje podrazumeva potpuni gubitak radne sposobnosti, invalidnost ili postojanje telesnog oštećenja podnosioca ili člana porodičnog domaćinstva, a vrednuje se po domaćinstvu najviše do 6 bodova i to:

A. Potpuni gubitak radne sposobnosti u prvom stepenu

- 6 bodova

B. Invalidnost u drugom stepenu

- 4 boda

Invalidnost u trećem stepenu

- 2 boda

V. Primalac uvećanog dodatka za pomoć i negu drugog lica

- 6 bodova

Primalac osnovnog dodatka za pomoć i negu drugog lica

- 3 boda

G. Telesno oštećenje:

- telesno oštećenje 80%

- 4 boda

- telesno oštećenje 70%

- 3 boda

- telesno oštećenje 50%

- 2 boda

- telesno oštećenje manje od 50%

- 1 bod

Navedeno zdravstveno stanje dokazuje se rešenjem nadležnog organa za penzijsko-invalidsko osiguranje, rešenjem Centra za socijalni rad ili rešenjem Nacionalne službe za zapošljavanje.

Ako kod istog lica postoje invalidnost i telesno oštećenje, kao i tuđa nega i pomoć, bodovanje se vrši samo po jednom, najpovoljnijem osnovu.

Broj članova porodičnog domaćinstva

Član 21

Za svakog člana porodičnog domaćinstva pripada po 2 boda, ali najviše 10 bodova.

Za svakog maloletnog člana porodičnog domaćinstva pripada 1 dodatni bod, ali najviše 4 boda ako su maloletni članovi domaćinstva predškolskog, školskog uzrasta kao i na redovnom školovanju.

Pod članovima porodičnog domaćinstva smatraju se:bračni drug, deca (rođena u braku ili van braka, usvojena ili pastorčad), roditelji podnosioca zahteva i njegovog bračnog druga, kao i lice koje je podnosilac dužan po zakonu da izdržava ukoliko žive u zajedničkom domaćinstvu sa podnosiocem zahteva.

Broj članova porodičnog domaćinstva dokazuje se:

- izvodom iz matične knjige rođenih, za svakog člana,

- izvodom iz matične knjige venčanih,

- uverenjem o državljanstvu, za svakog člana,

- fotokopijom lične karte ili očitanom ličnom kartom za svakog punoletnog člana,

- potvrdom o redovnom školovanju za decu školskog uzrasta i decu na redovnom školovanju,

- uverenjem o prebivalištu/ boravištu, za svakog člana.

Jednoroditeljska porodica

Član 22

Jednoroditeljskoj porodici pripada dodatnih 10 bodova.

Jednoroditeljskom porodicom u smislu ove odluke, smatra se porodica sa jednim roditeljem i decom rođenom u braku ili van braka, nastala, usled razvoda braka, ako je jedan roditelj umro ili proglašen za umrlog, ili ako je otac nepoznat.

Status jednoroditeljskog domaćinstva dokazuje se:

- izvodom iz matične knjige umrlih ili rešenjem nadležnog sudskog organa o proglašenju nestalog lica umrlim;

- presudom o poveravanju dece.

Ukoliko su deca punoletna, može se smatrati jednoroditeljskom porodicom, ako su deca na redovnom školovanju i nemaju više od 26 godina.

Visina primanja

Član 23

Najniža primanja porodičnog domaćinstva moraju biti 2 puta veća od troškova stanovanja.

Najviša primanja porodičnog domaćinstva ne smeju preći dvostruki iznos prosečne zarade u Republici Srbiji za prethodni mesec od dana objavljivanja konkursa.

Ukupna primanja domaćinstva koja su više od dva puta veća od troškova stanovanja

- 10 bodova.

 

 

Ukupna primanja domaćinstva koja su više od četiri puta veća od troškova stanovanja

- 5 bodova.

Visina primanja dokazuje se potvrdom o primanjima za sve članove porodičnog domaćinstva u poslednja tri meseca od dana objavljivanja konkursa.

U primanja se ubrajaju: primanja iz radnog odnosa, primanja po osnovu penzijsko-invalidskog osiguranja, primanja po osnovu imovinskih prava, primanja po osnovu boračko-invalidske zaštite, primanja po osnovu dečijeg dodatka, alimentacije kao i primanja za tuđu negu i pomoć, za sve članove domaćinstva.

Član 24

Imovno stanje

Boduju se porodice koje su bez prihoda od nepokretnosti

- 10 bodova.

Imovno stanje dokazuje se prepisom lista nepokretnosti.

Član 25

Javnim konkursom utvrdiće se koja dokumenta ne mogu biti starija od šest meseci pri podnošenju zahteva.

V OTKUP STANA

Član 26

Zakupac stana na određeno vreme, koji je zainteresovan za otkup stana zahtev za zaključenje ugovora na neodređeno vreme, podnosi JP "GSA" najmanje 30 dana pre isteka ugovora o zakupu na određeno vreme.

Grad je dužan da zakupcu na neodređeno vreme omogući, na njegov pismeni zahtev otkup stana, pod uslovima, na način i po postupku propisanim Zakonom o stanovanju.

Zahtev za otkup stana podnosi se nadležnoj organizacionoj jedinici za imovinu Gradske uprave grada Pančeva.

Kada nadležna organizaciona jedinica za imovinu utvrdi da nisu ispunjeni uslovi za otkup gradskog stana odbiće zahtev, a kada utvrdi da su ispunjeni, ista će u roku od 8 dana od prijema zahteva dostaviti dokumentaciju JP "GSA".

Član 27

JP "GSA" vrši poslove vezane za sprovođenje otkupa stanova, praćenje izvršavanja ugovora, odnosno plaćanje ugovorene cene otkupa i odgovara za tačnost unetih podataka u ugovor o otkupu stana.

JP "GSA" ima pravo na naknadu stvarnih troškova izrade ugovora o otkupu stana i isti padaju na teret zakupca, odnosno kupca.

Član 28

Ugovor o otkupu stana potpisuje lice koje otkupljuje stan, a u ime grada Pančeva potpisuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Ugovor o otkupu stana pored elemenata propisanih Zakonom o stanovanju sadrži i mišljenje Gradskog javnog pravobranioca o svim elementima vezanim za otkup stana i sa naznakom o broju i datumu davanja mišljenja.

Član 29

Sredstva od otkupa stana koriste se u skladu sa Programom iz člana 8. ove odluke i odredbama Zakona o stanovanju.

Sredstva od otkupa stanova uplaćuju se na poseban račun javnih prihoda grada Pančeva.

VI ODRŽAVANJE GRADSKIH STANOVA

Član 30

Gradski stanovi poveravaju se na održavanje JP "GSA".

Troškove tekućeg održavanja stanova snose zakupci stanova.

Grad snosi troškove investicionog održavanja za stanove na kojima je upisana javna svojina grada Pančeva.

Zakupci gradskih stanova zahtev za investiciono održavanje stanova podnose JP "GSA".

Na osnovu zahteva zakupca stručne službe JP "GSA" izvršiće obilazak objekta i sačiniti zapisnik o stanju objekta sa fotografijama, dati ocenu stanja objekta i predlog neophodnih radova sa predmerom i predračunom troškova.

Odluku o opravdanosti zahteva za investiciono održavanje gradskog stana, koja sadrži opis neophodnih radova i visinu stvarnih troškova izvođenja radova, donosi Nadzorni odbor JP"GSA" na osnovu zapisnika i dokumentacije iz prethodnog stava.

Nadzor nad izvođenjem radova vrše stručne službe JP "GSA".

VII POSTUPAK ISELJENJA BESPRAVNO USELJENIH LICA

Član 31

Postupak iseljenja bespravno useljenih lica iz gradskih stanova kod nadležne organizacione jedinice Gradske uprave grada Pančeva pokreće Gradsko javno pravobranilaštvo po predlogu JP "GSA" Pančevo.

Materijalno-tehničke uslove za iseljenje bespravno useljenih lica obezbeđuje JP "GSA".

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Skupština Grada će formirati Komisiju za davanje u zakup gradskih stanova u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 33

Sustanari će svoja prava i obaveze ostvarivati u skladu sa Zakonom o stanovanju i drugim propisima, koji sadrže odredbe o sustanarima.

Član 34

Stanovi za raseljavanje prenose se u stambeni fond gradskih stanova kojima upravlja JP"GSA" radi davanja u zakup.

JP "Direkcija" će u roku od 45 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke preneti na JP "GSA" sve evidencije, kartoteke, baze podataka i dr. koje je JP "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo vodila u izvršenju poslova u vezi stanova za raseljavanje.

Član 35

JP "GSA" se obavezuje da stanove iz člana 34. unese u fond gradskih stanova u roku od 30 dana od dana predaje dokumentacije za stanove.

JP "GSA" se obavezuje da u roku od 30 dana od dana unošenja stanova u fond, sa licima koja su imala ugovore o zakupu i izmirili sve dospele obaveze po osnovu zakupa i korišćenja stana sa JP "Direkcijom" zaključi ugovor o zakupu stana na određeno vreme.

Lica iz prethodnog stava koja su zainteresovana za otkup stana mogu da podnesu zahtev za zaključenje ugovora na neodređeno vreme.

Član 36

Stanovi za raseljavanje za koje JP "Direkcija" vodi sudski spor i druge postupke koje vodi pred drugim organima sa zakupcima i trećim licima, ostaju na upravljanju JP " Direkcija" do okončanja spora.

Po okončanju svakog pojedinačnog postupka JP "Direkcija" će izvršiti predaju dokumentacije stana JP "GSA".

Član 37

Sredstva ostvarena putem otkupa stanova za raseljavanje koristiće se saglasno Zakonu.

Član 38

Započeti postupci sticanja prava zakupa stana i prava na otkup stana koji su u toku okončaće se po odredbama ove Odluke.

Član 39

Lice koje živi u stanu, koji je u svojini grada Pančeva, kao savesni držalac, odnosno bez pravnog osnova ili bez zaključenog ugovora o zakupu stana na određeno vreme, može ostvariti pravo na zakup stana po odredbama ove odluke.

Lice ostvaruje pravo iz stava 1. ovog člana, ukoliko stan koristi duže od 5 godina i za to vreme uredno izmiruje obaveze po osnovu korišćenja stana, ukoliko on i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nemaju rešeno stambeno pitanje na teritoriji Republike Srbije u skladu sa odredbama ove Odluke.

Član 39a

Komisija može bez sprovedenog Konkursa dati u zakup stan po odredbama ove Odluke, podnosiocu zahteva koji u svojstvu zakupca ili nosioca stanarskog prava koristi stan koji se vraća u svojinu ranijeg sopstvenika shodno odredbama Zakona o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju.

Član 39b

Za rešavanje stambenih potreba lica koja stanuju u stanu/zgradi u javnoj svojini grada, za koje se u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima utvrdi da je usled dotrajalosti ili oštećenja ugrožena njihova stabilnost i da predstavljaju neposrednu opasnost po zdravlje i život ljudi, za susedne objekte i za bezbednost saobraćaja, Komisija bez sprovedenog postupka, obezbeđuje drugi stan radi davanja i zakup, a koji ispunjava minimalne osnovne higijensko tehničke uslove stanovanja.

Član 39v

Ukoliko u domaćinstvu zakupca stana dođe do bitnih promena u smislu povećanja ili smanjenja broja članova domaćinstva ili visine primanja Komisija može, po zahtevu zakupca, odobriti zamenu stana za drugi odgovarajući stan, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima i odredbama ove Odluke, bez sprovođenja konkursa.

Stanove koji ostaju upražnjeni nakon zamene, Komisija će dati u zakup po odredbama ove odluke, po sprovedenom konkursu.

Član 40

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje mandat Komisiji za raspodelu gradskih stanova.

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje mandat Komisiji za sprovođenje postupka davanja u zakup stanova za raseljavanje.

Član 41

Ukoliko se prilikom provere podataka u javnim knjigama utvrdi da je na stanu upisana javna svojina Grada, a ista se ne nalazi u evidenciji stambenog fonda, JP "GSA" obezbeđuje neophodnu dokumentaciju i pokreće postupak za unošenje stana u stambeni fond grada.

Ukoliko se prilikom provere podataka u javnim knjigama, odnosno prilikom provere stanja na terenu utvrdi da stan nije u svojini grada, odnosno da stan više ne egzistira u prirodi, a isti se nalazi u evidenciji stambenog fonda, JP "GSA" nakon provere podataka i uz neophodnu dokumentaciju pokreće postupak za brisanje stana iz stambenog fonda grada.

Odluku o unošenju, odnosno brisanju stana iz stambenog fonda donosi Gradonačelnik grada Pančeva, uz prethodno mišljenje Gradskog veća, a na osnovu predloga JP "GSA" i Komisije.

Na osnovu odluke o unošenju, odnosno brisanju stana iz fonda gradskih stanova Gradski javni pravobranilac pokreće odgovarajući postupak pred nadležnim organom za upis, odnosno brisanje prava svojine grada Pančeva na predmetnom stanu.

Član 42

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o raspolaganju stanovima grada Pančeva ("Sl. list grada Pančeva", br. 26/2011 - prečišćen tekst).

Član 43

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".