ODLUKA
O FINANSIRANJU POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA

("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 11/2016 - sveska 1)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Valjeva, odnosno odobrenje programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji odobrenih programa.

Član 2

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada Valjeva (u daljem tekstu: Grad) su:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;

8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko - zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Potrebe građana iz stava 1. tačke 1), 2) i 6) ovog člana imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje potrebe građana iz stava 1. tačke 1), 2) i 6) ovog člana.

Nosilac programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana iz stava 1. ovog člana ne može za finansiranje istih aktivnosti da podnosi programe i za sredstva od drugog nivoa vlasti u Republici Srbiji.

Sportska organizacija koja je nosilac godišnjeg programa mora biti član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta.

Skupština grada u skladu sa Zakonom o sportu (u daljem tekstu: Zakon), utvrđuje koje su organizacije u oblasti sporta iz stava 1. tačka 8. ovog člana od posebnog značaja za Grad.

Član 3

Za finansiranje potreba i interesa građana iz člana 2. stava 1. ove odluke Grad obezbeđuje u svom budžetu odgovarajuća sredstva, uz poštovanje prioriteta utvrđenih zakonom i ovom odlukom.

Visina sredstava za finansiranje potreba i interesa građana iz člana 2. stav 1. ove odluke utvrđuju se svake godine odlukom o budžetu Grada.

Član 4

Sredstva iz člana 3. ove odluke koriste se u skladu sa Zakonom, za finansiranje:

1. godišnjih programa i

2. posebnih programa.

Godišnji programi u smislu odredaba ove odluke su programi koji se finansiraju na godišnjem nivou.

Posebni programi u smislu odredaba ove odluke su programi koji se finansiraju po javnom pozivu.

II USLOVI, KRITERIJUMI, NAČIN I POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 5

Programi kojima se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

Program iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- detaljan opis svih aktivnosti u godini za koju se program podnosi,

- jasno definisane ciljeve i

- precizno iskazane troškove za svaku aktivnost.

Član 6

Predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada iz člana 2. stav 1. tačka 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) ove odluke, podnosi nadležni teritorijalni sportski savez Grada (u daljem tekstu: sportski savez), a predlog posebnih programa iz člana 2. stav 1. tačka 4), 9), 11) i 15) ove odluke sportski savez i druge organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada, u skladu sa dinamikom utvrđenom Zakonom.

Pod sportskim savezom iz stava 1. ovog člana smatra se onaj sportski savez koji je učlanjen u Sportski savez Srbije.

Član 7

Nosilac programa mora da:

1) bude registrovan u skladu sa Zakonom;

2) bude upisan u evidenciju u skladu sa Zakonom;

3) isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi ako Zakonom nije drugačije određeno;

4) ima sedište na teritoriji Grada;

5) je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

6) je prethodno obavljao sportsku delatnost najmanje godinu dana;

7) je sa uspehom realizovao prethodno odobreni program;

8) ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti i

9) je sa uspehom realizovao odobreni program ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja i

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Član 8

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

- namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

- bio u konfliktu interesa;

- pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju iz člana 18. ove odluke ili na Gradsku upravu za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove (u daljem tekstu: Gradska uprava) tokom perioda ocene programa ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Član 9

Predlog programa u pogledu sadržine i kvaliteta mora da ispunjava sledeće uslove:

1) da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu utvrđenog Zakonom i ovom odlukom;

2) da je od interesa za Grad;

3) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

4) da se realizuje u Gradu, osim programa, priprema i učešća na sportskim takmičenjima;

5) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Gradu;

6) da će se realizovati u tekućoj godini.

Član 10

Programi se finansiraju pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% od ukupne sume sredstava budžeta Grada predviđenih za finansiranje programa u oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece.

Član 11

Budžet programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv - u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci (stvarne cene i standardne tarife);

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove i

4) precizan - bez zaokruživanja iznosa po budžetskim linijama i bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.

Član 12

Predlog programa sportske organizacije u delu koji se odnosi na troškove realizacije programa sadrži:

1) troškove takmičenja ekipe;

2) troškove stručnog rada - plate trenera;

3) troškove opreme i obezbeđenja uslova za trening i takmičenje;

4) troškove stipendiranja i sportskog usavršavanja perspektivnih i kategorisanih sportista;

5) troškove drugih ekipa (pioniri, juniori, kadeti).

Član 13

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa, odnosno projekta u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa, odnosno projekta (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Član 14

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredbi i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" odnosno svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa.

Član 15

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se Gradskoj upravi u skladu sa dinamikom utvrđenom Zakonom.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se Gradskoj upravi u roku određenom javnim pozivom za finansiranje posebnih programa (u daljem tekstu javni poziv).

Javni poziv raspisuje Gradska uprava i on sadrži:

- predmet javnog poziva;

- visinu sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva;

- uslove, kriterijume i ciljeve koje treba da ispuni predloženi program;

- rok do koga moraju biti podneti predlozi programa;

- datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima;

- krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva;

- mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.

Javni poziv se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada i jednom lokalnom listu.

Član 16

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti u kojoj se ostvaruje program;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) budžetu programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom;

7) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

8) načinu praćenja realizacije programa i procene rezultata.

Član 17

Uz predlog programa podnosi se dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za odobravanje sredstava za realizaciju programa po odredbama ove odluke i izjava da ne postoje prepreke iz člana 7. stav 2. ove odluke.

Član 18

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Gradonačelnik grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik), obrazuje Komisiju.

Komisija ima predsednika i šest članova. Predsednik i pet članova Komisije imenuju se iz reda stručnjaka u sportu, a jedan član iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi.

Mandat predsednika i članova Komisije traje četiri godine.

O radu Komisije vodi se zapisnik koji potpisuje predsednik Komisije.

Administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja Gradska uprava.

Član 19

Komisija utvrđuje vrednost predloga programa.

Vrednost predloga programa u smislu odredaba ove odluke predstavlja zbir troškova za sve aktivnosti iskazane u predlogu programa koje Komisija prihvati kao realne.

Vrednost predloga programa je osnova na koju se primenjuju kriterijumi za ocenu predloga programa.

Primenom kriterijuma na vrednost predloga programa dobija se korigovana vrednost predloga programa.

Korigovana vrednost predloga godišnjeg programa usklađuje se sa sredstvima opredeljenim u budžetu Grada za godinu za koju se sredstva dodeljuju u skladu sa odredbama ove odluke.

Sastavni deo ove odluke su kriterijumi za ocenu predloga godišnjih i posebnih programa.

Član 20

Komisija, na osnovu Zakona, ove odluke i uslova i kriterijuma navedenih u javnom pozivu:

1. vrši stručni pregled podnetih programa,

2. daje ocenu podnetih programa i

3. dostavlja Gradonačelniku predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama, pre dostavljanja predloga Gradonačelniku, traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Na osnovu stručnog pregleda i ocene podnetih predloga programa Komisija dostavlja Gradonačelniku predlog za odobravanje programa i određivanje visine sredstava za realizaciju programa.

O odobrenju programa Gradonačelnik odlučuje pojedinačnim rešenjem. Rešenja Gradonačelnika iz stava 5. ovog člana su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor.

Predmet upravnog spora iz stava 6. ovog člana ne može biti iznos dobijenih sredstava po osnovu programa.

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi plan realizacije programa sa visinom dodeljenih sredstava i da dostavi Gradskoj upravi dopunu, odnosno izmenu predloženog programa, ili dokaz da je obezbedio dodatna sredstva za realizaciju programa, a u protivnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.

O rešenju Gradonačelnika o odobrenju programa obaveštavaju se podnosioci predloga programa.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Član 21

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva, Komisija daje u sledećim slučajevima, ako:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu;

2) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

3) program je dobio manji broj bodova tokom tehničko-finansijske procene (procena kvaliteta predloga programa) u odnosu na odabrane predloge programa.

Član 22

Sa nosiocem odobrenog programa Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa kojim se obavezno uređuje:

- naziv i sedište nosioca programa;

- vrsta i sadržina programa;

- vreme realizacije programa;

- ciljevi i očekivani rezultati;

- visina dodeljenih sredstava;

- vremenski plan upotrebe sredstava;

- način nadzora nad odvijanjem realizacije programa;

- obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa;

- dokazivanje realizacije programa, namenskog korišćenja sredstava, medijskog predstavljanja programa i učešće Grada u njegovom finansiranju;

Ukoliko se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva iz budžeta Grada dužan je da ih namenski koristi.

Član 23

Izuzetno, može se odobriti određeni program kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta iz člana 2. stav 1. ove odluke i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga sportski savez i druge organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada ili kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Rešenjem o odobrenju programa iz stava 1. ovog člana, koje donosi Gradonačelnik, na obrazložen predlog Komisije, utvrđuje se i iznos sredstava za njegovu realizaciju.

Sa nosiocem čiji je program odobren rešenjem iz stava 2. ovog člana Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Član 24

Gradska uprava vrši nadzor nad realizacijom programa i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava i jednom godišnje izveštava Gradsko veće grada Valjeva o korišćenju sredstava budžeta Grada za finansiranje potreba i interesa građana u oblasti sporta, utvrđenih ovom odlukom.

Član 25

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradskoj upravi, na njen zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa i korišćenju sredstava budžeta Grada.

Nosilac odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrši i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva.

Gradonačelnik, može, na predlog Gradske uprave, obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.

Nosiocu odobrenog programa ne mogu biti odobrena sredstva za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj u skladu sa stavom 1. i 2. ovog člana.

Nosilac odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čini dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavlja Gradskoj upravi.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Član 26

Na zvaničnoj internet stranici Grada objavljuje se:

- izveštaj o podnetim predlozima godišnjih i posebnih programa sa traženim iznosom sredstava;

- izveštaj o odobrenim godišnjim i posebnim programima sa iznosom odobrenih sredstava i

- godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa.

Član 27

Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti u budžet Grada, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko podnosilac, odnosno nosilac programa:

1) netačno ili nepotpuno obavesti Gradsku upravu o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa;

2) svojim propustom ne izvrši program u celini ili ga izvrši u nebitnom delu ili ga izvrši sa bitnim zakašnjenjem;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

4) se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa;

5) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga Gradska uprava prethodno upozorila na nepravilnosti i posledice;

6) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ove odluke potrebni za dobijanje sredstava;

7) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera.

Gradonačelnik će, na predlog Gradske uprave zahtevati povraćaj dela datih sredstava:

- u slučaju iz stava 1. tačka 4) i 6) ovog člana ili u slučaju kada je program izvršen sa zakašnjenjem, ako su realizovanim aktivnostima postignuti bitni efekti programa;

- u slučaju iz stava 1. tačka 3) ovog člana ukoliko su sredstva samo delimično nenamenski utrošena, a to nije bitno uticalo na postizanje bitnih efekata programa.

Gradska uprava, po završetku odobrenog programa vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da u roku od 60 dana sprovede postupak radi utvrđivanja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.

Nosilac programa iz stava 1. i 3. ovog člana ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstava za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.

III PRELAZNA I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Za sve što nije regulisano ovom odlukom primenjuju se odredbe Zakona i podzakonskih akata donetih na osnovu Zakona.

Član 29

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o finansiranju potreba i interesa građana u oblasti sporta ("Službeni glasnik grada Valjeva", broj 11/14).

Član 30

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".