PRAVILNIKO KRITERIJUMIMA I POSTUPKU ZA DODELU I KORIŠĆENJE PODSTICAJNIH SREDSTAVA U POLJOPRIVREDI("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 11/2016 - sveska 1) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se kriterijumi i postupak za dodelu i korišćenje podsticajnih sredstava predviđeni Programom podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Valjevo.
Sredstva predviđena Programom podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Valjevo (u daljem tekstu: sredstva) koriste se namenski za:
KREDITNU PODRŠKU
MERE PODRŠKE RURALNOM RAZVOJU
A. PODSTICAJI ZA INVESTICIJE U POLJOPRIVREDI ZA UNAPREĐENJE KONKURENTNOSTI I DOSTIZANJE STANDARDA KVALITETA
B. PODSTICAJI ZA ODRŽIVI RURALNI RAZVOJ
V. PODSTICAJI ZA UNAPREĐENJE RURALNE EKONOMIJE
Sredstva predviđena Programom podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Valjevo iz člana 2. ovog Pravilnika obezbeđuju se u Budžetu grada Valjeva.
Kreditna podrška i podsticaji po odredbama ovog pravilnika utvrđuje se Programom podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Valjevo koji usvoji Skupština grada Valjeva za tekuću godinu.
Pravo na dodelu i korišćenje sredstava imaju poljoprivredni proizvođači i članovi njihovog domaćinstva koji se bave isključivo poljoprivrednom proizvodnjom pod uslovom:
1. da je poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava
2. da nosioci ili članovi poljoprivrednog gazdinstva se isključivo bave poljoprivrednom proizvodnjom i poseduju nepokretnosti (prava svojine odnosno zakupa) na teritoriji grada Valjeva.
Kreditna podrška i podsticaji se vrši na osnovu Konkursa koji raspisuje J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline".
Konkurs se raspisuje najmanje jednom godišnje, po stupanju na snagu Odluke o budžetu grada Valjeva za tekuću godinu, pod uslovom da su u istoj opredeljena sredstva za ove namene.
Konkurs se objavljuje u sredstvima javnog informisanja i na zvaničnom sajtu Grada i otvoren je do utroška sredstava opredeljenih Programom podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Valjevo.
Konkurs za dodelu sredstava opredeljenih Programom podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Valjevo sadrži:
- uslove za dodelu sredstava,
- dokaze koji se prilažu uz zahtev,
- rok za podnošenje zahteva ukoliko se dodela sredstava vrši u ograničenom periodu,
- druge podatke i dokaze od značaja za ostvarivanje prava u skladu sa ovim Pravilnikom.
Prijava na konkurs se podnosi Komisiji za podsticaje u poljoprivredi i ruralnom razvoju.
Uz prijavu se podnosi:
- popunjen konkursni obrazac sa obaveznim potpisom podnosioca, koji sadrži podatke o podnosiocu / ime i prezime, JMBG, adresu, telefon, broj RPG, broj tekućeg računa otvorenog u banci;
- dokaz o vlasništvu ili drugom načinu korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta (list nepokretnosti, ugovor o zakupu),
- potvrdu o registraciji poljoprivrednog gazdinstva (aktivan status),
- fotokopija lične karte;
- potvrdu nadležne poreske uprave da je izmiren porez za prethodnu godinu;
- dostaviti dokaz o izvršenom plaćanju i nabavci predmeta subvencije, koje mora biti izvršeno u periodu od 01.01.tekuće godine do dana podnošenja zahteva, i to:
1) račun (faktura) koja glasi na ime i izvod ili nalog za plaćanje overen od strane banke ako je plaćanje izvršeno bezgotovinski, ili
2) račun (faktura) koja glasi na ime i fiskalni isečak ako je plaćanje izvršeno gotovinski;
3) da poseduje otpremnicu sa specifikacijom opreme, koja je kupljena za namenjenu investiciju;
- druge dokaze koji su propisani ovim pravilnikom kao uslov za dodelu sredstava.
Postupak i ocenu priloženih dokaza po podnetim prijavama sprovodi komisija.
Komisija neće uzeti u razmatranje prijave koje su nepotpune.
Komisija za podsticaj u poljoprivredi i ruralnom razvoju
Direktor J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline" obrazuje Komisiju za podsticaj u poljoprivredi i ruralnom razvoju (u daljem tekstu: "Komisija"), a sastoji se od tri člana u sledećem sastavu:
- jedan član - iz redova zaposlenih u J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline"
- jedan član - predstavnik osnivača
- jedan član iz reda stručnjaka afirmisanih u oblasti poljoprivrede Komisija može obrazovati stručne timove za obavljanje pojedinačnih poslova iz njene nadležnosti (izlazak na lice mesta).
Komisija po svakom podnesenom zahtevu ceni dokaze priložene uz prijavu. Zahteve obrađuje po redu podnošenja od strane korisnika.
Za proizvodnje koje su započete pre donošenja Programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja grada Valjeva, kod kojih je završen proces proizvodnje, Komisija na pisani zahtev korisnika sredstava, utvrđuje činjenično stanje na terenu i o tome sačinjava zapisnik.
Zapisnici se sačinjavaju u tri primerka i potpisuju ga članovi Komisije i korisnik sredstava ili lice koje on ovlasti (punomoć, overena izjava).
Ukoliko korisnik sredstava ili lice koje on ovlasti odbije da potpiše zapisnik, komisija je dužna to konstatovati u zapisniku uz navođenje razloga odbijanja.
Na osnovu priložene dokumentacije i utvrđenog činjeničnog stanja na terenu, Komisija utvrđuje predlog kojim se opredeljuje iznos sredstava za isplatu korisniku sredstava po odredbama ovog Pravilnika.
Na osnovu zapisnika i predloga Komisije, direktor J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline" donosi rešenje kojim se utvrđuje ispunjenost uslova za korišćenje podsticajnih sredstava iz budžeta grada.
Sa izabranim korisnicima sredstava zaključuje se ugovor kojim će se precizirati prava i obaveze ugovornih strana.
Ugovor potpisuju direktor J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline" i korisnik sredstava.
Član 1
Stručne, administrativne i druge poslove za Komisiju obavlja J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline".
2. PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA
Korisnici sredstava imaju obavezu da uz prijavu dostave tačne podatke i verodostojne isprave koje se traže po konkursu.
Kontrolu namenskog korišćenja dodeljenih sredstava vrši J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline".
Korisnik podsticaja je u obavezi da omogući članovima komisije uvid u izgrađenu investiciju.
U slučaju nenamenskog korišćenja dodeljenih sredstava, korisnici sredstava su u obavezi da ih u celosti vrate.
3. USLOVI I NAČIN KORIŠĆENJA PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA:
• Sufinansiranje kamata za poljoprivredne kredite
Ova sredstva će biti korišćena za sufinasiranje kamata kredita koja dospevaju na naplatu u tekućoj godini, po osnovu kredita odobrenih registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima od strane poslovne banke. Izabrana banka plasira svoja sredstva poljoprivrednim proizvođačima, a grad Valjevo sufinansira kamatu za poljoprivredni kredit poljoprivrednim proizvođačima u iznosu od 100%. Prenos sredstava za sufinansiranje kamate će biti vršen na poslovni račun banke koja je izabrana putem javnog konkursa u skladu sa planom otplate kredita. Iznos pojedinačnog kredita je od 50.000,00 dinara do 200.000,00 dinara. Odobrenje i raspodelu kredita vrši poslovna banka prema kreditnoj sposobnosti klijenta, koju ona utvrđuje.
Pravo na korišćenje podsticajnih sredstava za kreditnu podršku imaju registrovana poljoprivredna gazdinstva sa aktivnim statusom u tekućoj godini, koja poljoprivrednu aktivnost obavljaju na teritoriji grada Valjeva.
Uz zahtev za odobrenje kredita, korisnik je obavezan da dostavi sledeću dokumentaciju:
- Fotokopiju lične karte nosioca gazdinstva
- Potvrda o aktivnom statusu poljoprivrednog gazdinstva za tekuću godinu
- Dokaz o vlasništvu ili drugom načinu korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta (list nepokretnosti, ugovor o zakupu).
II. MERE PODRŠKE RURALNOM RAZVOJU
A. Podsticaji za investicije u poljoprivredi za unapređenje konkurentnosti i dostizanje standarda kvaliteta
- Investicije u fizička sredstva poljoprivrednih gazdinstava
Šifra investicije |
Naziv investicije |
Intezitet pomoći |
101.1.1. |
Nabavka kvalitetnih priplodnih junica mlečnih rasa ili simentalskog govečeta |
30% od vrednosti, najviše do 5 junica, |
101.1.4. |
Izgradnja objekata za skladištenje/čuvanje mleka |
40% od vrednosti, |
101.1.7. |
Mehanizacija/oprema za manipulaciju, odlaganje i aplikaciju stajnjaka |
30% od vrednosti, maksimalno 150.000 dinara |
101.1.8. |
Nabavka opreme za mužu ili zatvorenih sistema za mužu u slobodnom i vezanom sistemu držanja |
40% od vrednosti, maksimalno 40.000 dinara |
101.1.10. |
Nabavka opreme za hlađenje i skladištenje mleka |
30% od vrednosti, maksimalno 50.000 dinara |
101.2.1. |
Nabavka kvalitetnih goveda, ovaca, koza i svinja tovnih rasa |
30% od vrednosti, najviše do 10 grla, a maksimalno do 5.000 dinara po grlu |
101.2.4. |
Nabavka opreme i mehanizacije pripremu, rukovanje i distribuciju koncentrovane i kabaste stočne hrane na gazdinstvu (seno, silaža, senaža, itd), električne ograde i termo - pojilice |
40% od vrednosti, maksimalno 100.000 dinara |
101.3.1. |
Podizanje novih ili obnavljanje postojećih (krčenje i podizanje) proizvodnih (sa naslonom) i matičnih zasada voćaka, hmelja i vinove loze, kao i postavljanje protivgradnih mreža, objekata i nabavka opreme i sredstava za testiranje, klonsku selekciju, sertifikaciju, konzervaciju i multiplikaciju sadnog materijala |
50% od vrednosti, maksimalno 130.000 dinara |
101.3.2. |
Nabavka voćarsko-vinogradarskih traktora do 100 kw, rigolera, podrivača i mašina za rezidbu, tarupiranje i berbu |
30% od vrednosti, maksimalno 300.000 dinara |
101.3.3. |
Nabavka mehanizacije i opreme za setvu, sadnju, zaštitu bilja i navodnjavanje/odvodnjavanje za voćarsku i vinogradarsku proizvodnju, proizvodnju sadnog materijala i povrtarsku proizvodnju (uključujući i proizvodnju rasada i cvećarstvo) na otvorenom polju; nabavka mehanizacije za voćarsko- vinogradarsku proizvodnju (nabavka preciznih mašina za setvu, mašina za rasađivanje rasada, visokokvalitetnih prskalica ili atomizera za zaštitu od bolesti, korova i štetočina; nabavka sistema sa mikroprskalicama za zaštitu voćnjaka, vinograda rasadnika od izmrzavanja; nabavka protivgradnih mreža i prateće opreme; nabavka sistema kap po kap, nabavka plastičnih folija, agrotekstila i prskalica za navodnjavanje) |
40% od vrednosti, maksimalno 60.000 dinara |
101.3.4. |
Izgradnja staklenika i nabavka opreme i/ili materijala za povrtarsku proizvodnju i proizvodnju jagodastog voća, kao i rasadničku proizvodnju i cvećarstvo u zaštićenom i poluzaštićenom prostoru (nabavka konstrukcija za plastenike i staklenike, visoko kvalitetnih višegodišnjih, višeslojnih folija za plastenike, sistema za zagrevanje plastenika, sistema za veštačko osvetljavanje, sistema za navodnjavanje/odvodnjavanje i đubrenje vodotopivim đubrivima i stolova za proizvodnju rasada) za plastenike i staklenike |
50% od vrednosti, maksimalno 60.000 dinara |
101.4.1. |
Nabavka traktora za ratarsku proizvodnju |
30% od vrednosti, maksimalno 300.000 dinara |
101.4.2. |
Nabavka kombajna za žetvu i berbu |
30% od vrednosti, maksimalno 300.000 dinara |
101.4.3. |
Nabavka priključnih mašina za žetvu i berbu |
40% od vrednosti, maksimalno 200.000 dinara |
101.4.4. |
Nabavka mašina za obradu zemljišta |
40% od vrednosti, maksimalno 200.000 dinara |
101.4.5. |
Nabavka sejalica |
40% od vrednosti, maksimalno 200.000 dinara |
101.4.6. |
Nabavka prskalica za prihranu i zaštitu biljaka od bolesti, štetočina i korova |
40% od vrednosti, maksimalno 50.000 dinara |
101.5.1. |
Nabavka novih pčelinjih društava |
40% od vrednosti, maksimalno 50.000 dinara |
101.5.2. |
Nabavka opreme za pčelarstvo (košnice i centrifuge) |
50% od vrednosti, maksimalno 80.000 dinara |
101.5.3. |
Nabavka vozila i prikolica za transport pčelinjih društava |
40% od vrednosti, maksimalno 50.000 dinara |
Da bi ostvario pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.1.1. i 101.2.1. korisnik mora da dostavi:
Uz zahtev za korišćenje ovih podsticajnih sredstava pored dokaza propisanih članom 8. ovog pravilnika podnosi se i:
- Uverenje o poreklu overen matični list ili pedigre. Za grla nabavljena van Kolubarskog okruga obavezan je pedigre
- Uverenje o zdravstvenom stanju kvalitetne priplodne junice koja je predmet nabavke
- Uverenje o utvrđenoj steonosti grla overeno od strane nadležnog veterinara potvrda o V.O.
- Najmanja steonost grla koje je predmet nabavke 3 meseca
- Pasoš (fotokopiju) sa svako grlo koje je predmet subvencije (101.2.1.).
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.1.4. korisnik ima za nabavku:
- građevinskog, sanitarnog (pločice) i vodovodnog materijala koji je potreban za izgradnju objekata za skladištenje i čuvanje mleka.
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.1.4. korisnik ima za nabavku:
- građevinskog materijala za izgradnju bazena za odlaganje stajnjaka
- plastičnih kaca
- potisnih greda, potisnih poluga (delta-skreper)
- mešača za tečni stajnjak
- utovarivač stajnjaka
- rasturač stajnjaka
- pogonskih elektro motora
- drugih elemenata vezanih za mehanizaciju i opremu za manipulaciju, odlaganje i aplikaciju stajnjaka.
Posebni dodatni kriterijumi:
- overena izjava korisnika da kupljena oprema i mehanizacija neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja.
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.1.8. korisnik ima za nabavku:
- aparata za mužu (pokretni, polupokretni) kao i prateće opreme koja je vezana za aparate.
Posebni dodatni kriterijumi:
- overena izjava korisnika da kupljena oprema neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.1.10. korisnik ima za nabavku:
- Uređaja za hlađenje mleka (rezervoari i sudovi za hlađenje mleka)
- Mešača mleka
- i druge aparature vezane za hlađenje mleka.
Posebni dodatni kriterijumi:
- overena izjava korisnika da kupljena oprema neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja.
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.2.4. korisnik ima za nabavku:
- mešalice koncentrovane hrane (mešaona stočne hrane)
- mlinovi za mlevenje zrna (mlinovi čekićari)
- oprema i mehanizacija za distribuciju koncentrovane hrane
- kosačica-traktorska
- samohodna kosačica
- prevrtač/sakupljač sena
- presa za seno
- mašina za omotavanje bala
- silažni kombajn
- električne ograde
- termo pojilice.
Posebni dodatni kriterijumi:
- Da je korisnik opremu i mehanizaciju kupio u tekućoj godini, lizing se isključuje.
- overena izjava korisnika da kupljena oprema i mehanizacija neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja.
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.3.1.; 101.3.2.; 101.3.3.; 101.3.4. korisnik ima za nabavku:
- sadnica šljive, višnje, kruške, trešnje, jabuke, kajsije, breskve, oraha, lešnika, dunje, maline, kupine, jagode, vinove loze, šumska jagoda
- protiv gradnih mreža i prateće opreme
- opreme i sredstava za testiranje, klonsku selekciju, sertifikaciju, konzervaciju i multiplikaciju sadnog materijala
- voćarsko-vinogradarskih traktora do 100 kw
- rigolera
- plug
- tanjirača
- drljača
- podrivača i mašina za rezidbu, tarupiranje i berbu
- kultivator
- freza-traktorska
- preciznih mašina za setvu
- mašina za rasađivanje rasada
- rasipača mineralnog đubriva
- visokokvalitetnih prskalica ili atomizera
- sistema sa mikroprskalicama za zaštitu voćnjaka, vinograda rasadnika od izmrzavanja
- sistema kap po kap (plastična creva, filtere i trake za navodnjavanje i drugih elemenata)
- plastičnih folija i agrotekstila
- prskalica za navodnjavanje
- pumpe za navodnjavanje
- konstrukcija za plastenike i staklenike
- visoko kvalitetnih višegodišnjih, višeslojnih folija za plastenike
- sistema za zagrevanje plastenika
- sistema za veštačko osvetljavanje
- sistema za đubrenje vodotopivim đubrivima
- stolova za proizvodnju rasada za plastenike i staklenike.
Posebni dodatni kriterijumi:
- overena izjava korisnika da kupljena oprema i mehanizacija neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja.
- u novom voćnjaku se isključuje bilo kakvo kombinovanje voćnih vrsta, ali ne i sorti, nepravilno pogušćavanje, kao i sadnje iz prethodnih godina,
- pravo na podsticaj za sadnju novog zasada nije moguće ostvariti na površini na kojoj je već jednom ostvareno pravo na podsticaj za navedenu proizvodnju.
Da bi ostvario pravo na podsticajna sredstva za investiciju 101.3.1. uz zahtev za korišćenje ovih podsticajnih sredstava pored dokaza propisanih članom 8. ovog pravilnika korisnik mora da dostavi i:
Dokaz o podizanju voćnih zasada koji podrazumeva nabavku sertifikovanog sadnog materijala i to:
- sadnice šljive, višnje, kruške, trešnje, jabuke, kajsije, breskve, oraha, lešnika i dunje zasađene na minimalnu površinu
- sadnice maline, kupine, jagode zasađene na minimalnoj površini 0.20 ha
- vinove loze zasađene na minimalnoj površini 0.30 ha
- šumska jagoda zasađene na minimalnoj površini 0.05 ha
- uverenje o zdravstvenom stanju sadnog materijala
- deklaraciju o kvalitetu sadnog materijala
- potvrdu o izvršenoj hemijskoj analizi zemljišta urađenu kod PSSS Valjevo.
Posebni dodatni kriterijumi za investiciju 101.3.4.
Plastenik u smislu ovog pravilnika je objekat višegodišnje namene od plastične folije, dimenzija ne manjih od podataka u tabeli, izgrađen od plastične ili metalne konstrukcije sa otvorima za prozračivanje, namenjen za povrtarsku proizvodnju i proizvodnju jagodastog voća, kao i rasadničku proizvodnju i cvećarstvo u zaštićenom prostoru.
Podsticaj se vrši za izgradnju celokupnog plastenika, a ne za izgradnju iz odvojenih delova i sklopova.
Naziv objekta |
Minimalna površina |
Minimalne dimenzije |
1 |
2 |
3 |
Plastenik |
100,00 |
5x20x2,5 |
Posebni dodatni kriterijumi podsticaja za izgradnju plastenika se odnosi isključivo na nove objekte izgrađene isključivo od novog materijala i to:
- konstrukciju za objekte zaštićenog prostora pokrivenog plastikom odnosno folijom (aluminijumska, podcinkovano čelična, čelična i plastična);
- višegodišnje, višeslojne folije za pokrivanje objekta zaštićenog prostora - plastenik,
- Folije za senčenje i sprečavanje gubitka toplote,
- mreže za senčenje objekta,
- u novom plasteniku mora biti zasnovana proizvodnja nakon podizanja plastenika,
- plastenik mora biti podignut na zemljištu korisnika,
- plastenik može biti podignut i na zemljištu uzetom u zakup na period od minimalno od 3 godine,
- da proizvodnju vrši po standardnim tehnologijama u skladu sa savremenom stručnom praksom.
- overena izjava korisnika da kupljena oprema neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja.
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.4.1.; 101.4.2.; 101.4.3.; 101.4.4.; 101.4.5.; 101.4.6. korisnik ima za nabavku:
- traktora za ratarsku proizvodnju
- kombajna za žetvu i berbu
- priključnih mašina za žetvu i berbu
- mašina za obradu zemljišta
- sejalica
- prskalica za prihranu i zaštitu biljaka od bolesti, štetočina i korova.
Posebni dodatni kriterijumi:
- Da je korisnik opremu i mehanizaciju kupio u tekućoj godini, lizing se isključuje.
- overena izjava korisnika da kupljena priključna mehanizacija neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja.
Pravo na podsticajna sredstva za investicije 101.5.1.; 101.5.2.; 101.5.3.; korisnik ima za nabavku:
- novih pčelinjih društava
- opreme za pčelarstvo (košnice i centrifuge)
- vozila i prikolica za transport pčelinjih društava.
Posebni dodatni kriterijumi:
- Da je korisnik opremu i mehanizaciju kupio u tekućoj godini, lizing se isključuje.
- overena izjava korisnika da kupljena oprema i mehanizacija neće biti otuđena u periodu od 3 godine od trenutka dobijanja podsticaja.
V. Podsticaji za unapređenje ruralne ekonomije
Transfer znanja i razvoj savetodavstva - Unapređenje obuka u oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja
Šifra investicije |
Naziv investicije |
Intezitet pomoći |
305.1. |
Stručno osposobljavanje i aktivnosti sticanja veština i pokazane aktivnosti |
50% od vrednosti, maksimalno 50.000 dinara |
305.2. |
Informativne aktivnosti: sajmovi, izložbe, manifestacije, studijska putovanja |
50% od vrednosti, maksimalno 50.000 dinara |
Pravo na korišćenje podsticajnih sredstava za unapređenje ruralne ekonomije imaju Udruženja.
Udruženje mora imati status pravnog lica sa sedištem udruženja na teritoriji grada Valjeva, udruženje mora biti osnovano u skladu sa propisima kojim je uređeno osnivanje udruženja i isto mora biti upisano u propisani registar, udruženje mora imati usvojen godišnji plan rada.
Da bi ostvario pravo na podsticaj za investicije 305.1.; 305.2.; korisnik (Udruženje) posle raspisanog konkursa dostavlja program o predmetu podsticaja prikazan u biznis planu ili projektu na propisanom obrascu. Komisija ocenjuje program u skladu sa šiframa investicije i predlaže program koji će imati pravo na podsticaj. Po realizaciji programa Udruženje dostavlja dokaz o nabavci predmeta podsticaja koje mora biti izvršeno u periodu od početka realizacije programa do dana podnošenja zahteva, i to račun (faktura) koja glasi na ime udruženja i izvod ili nalog za plaćanje overen od strane banke ako je plaćanje izvršeno bezgotovinski, ili 2) račun (faktura) koja glasi na ime udruženja i fiskalni isečak ako je plaćanje izvršeno gotovinski; a koji su neposredno vezani za stručno osposobljavanje i aktivnosti sticanja veština i pokazane aktivnosti članova udruženja i informativne aktivnosti udruženja: sajmovi, izložbe, manifestacije, studijska putovanja.
Prilikom predaje zahteva udruženje je u obavezi da dostavi biznis plan ili projekat na propisanom obrascu.
Sredstva dobijena po sprovedenom konkursu, moraju se realizovati do 15.12. tekuće godine.
Komisija je u obavezi da J.P. "Agrorazvoj - valjevske doline" podnese izveštaj o utrošenim sredstvima opredeljenim po konkursu.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima i postupku za dodelu i korišćenje podsticajnih sredstva u poljoprivredi broj 110-16/13-02 od 16.05.2013. godine i Pravilnik o uslovima i kriterijumima za dodelu i korišćenje sredstava za finansiranje udruženja i zadruga broj 320-29/2012 -02 od 08.03.2012. godine.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".