ODLUKA

O PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA ZA URBANIZAM I UREĐENJE OPŠTINE PROKUPLJE

("Sl. list opštine Prokuplje", br. 20/2016)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje ("Službeni list opštine Prokuplje", broj 4/2013) koje je upisano u registar Agencije za privredne rešenjem BD 56696/2013 od 24.05.2013. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/2016).

Član 2

Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje osniva se i posluje radi obavljanja delatnosti i to:

1) U oblasti uređivanja i korišćenja građevinskog zemljišta:

- Priprema srednjoročne i godišnje programe uređivanja građevinskog zemljišta, koji sadrže izgradnju komunalnih objekata, ulične rasvete i vodovodne i kanalizacione instalacije, koje donosi Skupština opštine;

- obezbeđuje uređivanje građevinskog zemljišta, u kom cilju organizuje izradu planske dokumentacije, blagovremeno rešavanje imovinsko-pravnih odnosa i vršenje drugih poslova i zadataka koji se odnose na organizovanje uređivanja građevinskog zemljišta;

- radi na poslovima poveravanja uređenja građevinskog zemljišta i izgradnju komunalnih objekata u skladu sa utvrđenim programom, o čemu odlučuje Opštinsko veće Skupštine opštine Prokuplje;

- vrši kontrolu izvršenja radova na realizaciji programa, a koji su povereni drugim pravnim licima;

- podnosi izveštaj Skupštini o izvršenju programa uređenja građevinskog zemljišta i izvršenju drugih poslova i zadataka;

- vodi evidenciju podataka o zemljištu i prati troškove uređivanja građevinskog zemljišta, priprema Odluku o visini naknade za uređivanje zemljišta koju donosi Skupština i organizuje stručne i tehničke poslove u vezi sa uređivanjem i korišćenjem gradskog građevinskog zemljišta.

2) U oblasti urbanizma - planiranja i uređenja prostora i naselja:

- praćenje i proučavanje pojava i promena u prostoru i naselju i obezbeđenje obavljanja prethodnih radova za potrebe izrade urbanističke dokumentacije;

- pripremanje, izrada i sprovođenje regulacionih planova, planova parcelacije, preparcelacije i urbanističkih projekata;

- izrada podloga za izdavanje lokacijske dozvole i informacija o lokaciji;

- prikupljanje, sređivanje, obrada, čuvanje i publikovanje podataka od značaja za naselja i uređenje prostora i vođenje informacione osnove o prostoru;

- projektovanje građevinskih objekata, osim u slučaju kada je na osnovu zakona i ove odluke ovlašćeno javno preduzeće da utvrdi neki od uslova sadržanih u lokacijskoj dozvoli za izgradnju objekata, za koje se tehnička dokumentacija izrađuje, s tim što može vršiti projektovanje za svoje potrebe, potrebe opštine i preduzeća čiji je osnivač Opština Prokuplje;

- nadzor na izvođenju građevinskih objekata.

3) U oblasti izgradnje, održavanja, zaštite, korišćenja i upravljanja lokalnim i nekategorisanim putevima, ulicama i putnim građevinskim objektima:

- donosi dugoročne i srednjoročne programe održavanja, zaštite i razvoja lokalnih i nekategorisanih puteva, ulica i putnih građevinskih objekata;

- donosi godišnji program održavanja, zaštite i izgradnje puteva i ulica, uz saglasnost Skupštine opštine;

- organizuje vršenje tehničke i finansijske kontrole izvršavanja godišnjeg programa radova na održavanju, zaštiti i izgradnji puteva, ulica i putnih građevinskih objekata;

- utvrđuje obim i cene radova na redovnom održavanju, zaštiti i izgradnji puteva i ulica;

- poverava odgovarajućim preduzećima projektovanje, izgradnju i rekonstrukciju lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica, putnih građevinskih objekata i druge radove na putevima i putnim građevinskim objektima (mostovima, nadvožnjacima, i sl.);

- vrši investitorske poslove izvođenja radova;

- vrši izvođenje radova u okviru tehničkih mogućnosti, donosi kriterijume i vrši raspodelu sredstava namenjenih za održavanje i izgradnju puteva, ulica i putnih građevinskih objekata putem javnih nabavki;

- vodi evidenciju o lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama u naseljima i tehničkim podacima puteva i ulica;

- obavlja i druge poslove i zadatke koji se Javnom preduzeću stave u delokrug rada.

II - PODACI O OSNIVAČU

Član 3

Osnivač Javnog preduzeća za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje je:

Opština Prokuplje, ulica Tatkova broj 2, matični broj 06867812 (u daljem tekstu: osnivač).

Prava osnivača ostvaruje Skupština opštine Prokuplje.

III - POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime preduzeća

Član 4

Poslovno ime preduzeća je: Javno preduzeće za urbanizam i uređenje opštine Prokuplje (u daljem tekstu: preduzeće).

O promeni poslovnog imena preduzeća odlučuje Nadzorni odbor uz saglasnost osnivača.

Sedište preduzeća

Član 5

Sedište preduzeća je u Prokuplju, ulica Ratka Pavlovića broj 2.

O promeni sedišta preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat i štambilj preduzeća

Član 6

Preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište preduzeća i mesto za datum i broj.

Unutrašnja organizacija preduzeća

Član 7

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV - DELATNOST PREDUZEĆA

Član 8

Pretežna delatnost preduzeća je:

- 71.11 Arhitektonska delatnost

Osim navedene pretežne delatnosti, Javno preduzeće za urbanizam i uređenje će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:

- 41.10 Razrada građevinskih projekata;

- 42.11 Izgradnja puteva i autoputeva;

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje;

- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize;

- 81.10 Usluge održavanja objekata;

- 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline.

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti preduzeća kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

V - PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA PREDUZEĆU I PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Član 9

Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje trajno i nesmetano pružanje usluga urbanističkog i prostornog planiranja pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona.

Preduzeće je dužno da delatnost za čije obavljanje je osnovano obavlja u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom preduzeća.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 10

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u preduzeću, Skupština opštine daje saglasnost na:

- Statut preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

- ulaganje kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i osnivačkim aktom.

Član 11

Opštinsko veće daje saglasnost na:

1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Član 12

Osnivač je dužan da u skladu sa zakonom:

1) obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;

2) ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja delatnosti preduzeća;

3) preduzima mere na unapređenju delatnosti.

Član 13

Sredstva za obavljanje delatnosti preduzeća obezbeđuju se iz: budžeta osnivača opredeljenih za ove namene, pružanja usluga trećim licima i drugih prihoda u skladu sa zakonom.

Delatnost preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor preduzeća.

Program poslovanja iz stava 3.ovog člana dostavlja se nadležnom organu osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština opštine.

Član 14

Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.

Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju preduzeća, preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

Član 15

U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, Opštinsko veće ima pravo da preduzme mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad, poslovanje i upravljanje preduzećem i to:

- promenu unutrašnje organizacije preduzeća;

- razrešenje postojećih organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa preduzeća;

- ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere predviđene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, drugim zakonom i ovom odlukom.

VI - RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA

Član 16

Dobit preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom i drugim propisima kojim se uređuje raspodela dobiti i pokriće gubitka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor preduzeća uz saglasnost Skupštine opštine.

Preduzeće je dužno, da deo ostvarene dobiti uplati u budžet opštine, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. utvrđuje se zakonom, odnosno odlukom o budžetu za narednu godinu.

VII - USLOVI I NAČIN ZADUŽIVANJA PREDUZEĆA

Član 17

Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđen zakonom i programima poslovanja preduzeća.

Zaduženjem se, u smislu odredaba ove odluke, smatra raspolaganje imovinom preduzeća.

Odluku o zaduženju preduzeća kod poslovnih banaka, fondova ili drugih finansijskih organizacija donosi Nadzorni odbor.

Na odluku iz stava 3. ovog člana, kada se radi o zaduženju veće vrednosti, saglasnost daje nadležni organ osnivača.

Zaduženjem veće vrednosti iz stava 4. ovog člana obuhvata 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

VIII - ZASTUPANJE PREDUZEĆA

Član 18

Preduzeće predstavlja i zastupa direktor.

IX - OSNOVNI KAPITAL

Član 19

Osnovni kapital preduzeća iznosi 50.000,00 dinara, u novčanom iznosu.

Iznos osnovnog kapitala iz stava 1. ovog člana, uplaćen je i upisan u odgovarajući registar Agencije za privredne registre.

Udeo osnivača u osnovnom kapitalu preduzeća je 100%.

X - ORGANI PREDUZEĆA

Član 20

Organi preduzeća su:

1) Nadzorni odbor,

2) direktor.

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 21

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština opštine Prokuplje, na period od četiri godine, od kojih je jedan član nadzornog odbora iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih u nadzornom odboru mora ispunjavati uslove predviđene zakonom a predlaže se na način utvrđen statutom preduzeća.

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u nadzornom odboru.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 22

Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta opštine Prokuplje (subvencije, garancije ili dr. sredstva);

4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

6) usvaja finansijske izveštaje;

7) nadzire rad direktora;

8) donosi statut;

9) donosi odluku o tarifi (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);

10) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja poverene delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;

11) donosi odluku o zaduživanju preduzeća;

12) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

13) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

14) donosi akt o proceni vrednosti kapitala kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;

15) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

16) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

17) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.

Naknada za rad

Član 23

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada Republike Srbije.

2) Direktor

Član 24

Direktora preduzeća imenuje Skupština opštine na mandatni period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs sprovodi Komisija jedinice lokalne samouprave za sprovođenje konkursa za izbor direktora, u skladu sa zakonom.

Uslovi za imenovanje direktora propisani su zakonom, a statutom preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora preduzeća.

Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnost direktora

Član 25

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta opštine;

9) izvršava odluke nadzornog odbora;

10) bira izvršne direktore;

11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

12) donosi akt o sistematizaciji;

13) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen statutom;

14) predlaže Nadzornom odboru donošenje akata o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

15) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i statutom preduzeća;

16) vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom javnog preduzeća.

Izvršni direktor

Član 26

Za izvršnog direktora bira se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom, odnosno Statutom preduzeća.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se statutom preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa osnivačkim aktom i statutom.

Zarada direktora

Član 27

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa zakonom.

Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Opštinskog veća.

Mandat direktora

Član 28

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Razrešenje direktora

Član 29

Predlog za razrešenje direktora može podneti nadležni organ osnivača ili Nadzorni odbor preduzeća preko nadležnog organa osnivača.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 30

Skupština opštine može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Vršilac dužnosti direktora

Član 31

Skupština opštine može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za izbor direktora predviđene zakonom i statutom preduzeća.

Vršilac dužnosti ima sva prava obaveze i ovlašćenja koja ima direktor preduzeća.

XI - ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 32

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje preduzeće u zavisnosti od uticaja koji obavlja na životnu sredinu.

XII - JAVNOST U RADU

Član 33

Preduzeće je dužno da na svojoj internoj stranici objavi:

1) radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i njegove izmene i dopune;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost.

XIII - STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Član 34

Opšti akti preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt preduzeća.

Drugi opšti akti preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima preduzeća.

XIV - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Preduzeće je dužno da Statut i druga opšta akta usaglasi sa Zakonom o javnim preduzećima i ovom odlukom u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 37

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Prokuplje."