ODLUKA

O USKLAĐIVANJU ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "ZAVOD ZA IZGRADNJU GRADA" U NOVOM SADU

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2016)

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje Odluke o usklađivanju Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 9/13 i 15/13-ispr.) sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Zavod), upisano kod Agencije za privredne registre, pod brojem: BD 1893/2005 od 18. avgusta 2005. godine, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 2

Osnivač Zavoda je Grad Novi Sad, Žarka Zrenjanina broj 2, matični broj 08179115.

Grad Novi Sad je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Zavoda.

Član 3

Zavod ne može da promeni oblik organizovanja bez prethodne saglasnosti Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada).

Član 4

Poslovno ime pod kojim posluje Zavod je: Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu.

Skraćeno poslovno ime Zavoda je: JP "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu.

Sedište Zavoda je u Novom Sadu, Stevana Branovačkog broj 3.

Član 5

Odluku o promeni poslovnog imena i sedišta donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Član 6

Zavod ima pečat okruglog oblika prečnika 50 mm, koji sadrži grb Republike Srbije i tekst: "Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Grad Novi Sad, Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu", na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i mađarskom jeziku, slovačkom jeziku i rusinskom jeziku i njihovim pismima.

Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Član 7

Pretežna delatnost Zavoda je:

- 42.99 Izgradnja ostalih nepomenutih građevina.

Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana Zavod obavlja i delatnosti:

- 43.11 Rušenje objekata,

- 43.12 Pripremna gradilišta,

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.

Pored delatnosti iz st. 1. i 2. ovog člana Zavod:

- obavlja poslove uređivanja naselja i prostora, i to: uređivanje, upotreba, unapređivanje i zaštita građevinskog zemljišta; uređenje i održavanje ulica i saobraćajnica; uređenje i održavanje parkova, zelenila i rekreacionih površina,

- priprema predloge programa razvoja Grada Novog Sada, godišnje i srednjoročne programe uređivanja građevinskog zemljišta, srednjoročne i godišnje programe održavanja, zaštite i razvoja puteva i program održavanja javnog osvetljenja na teritoriji Grada Novog Sada,

- obavlja investicione i operativno-tehničke poslove stručnog nadzora kod izgradnje investicionog objekta komunalnog sistema, objekata iz programa uređivanja građevinskog zemljišta i programa održavanja, zaštite i razvoja opštinskih puteva, kao i objekata iz sredstava samodoprinosa,

- obavlja poslove koji se odnose na: održavanje i korišćenje opštinskih puteva, a u skladu sa Programom održavanja objekata putne privrede i Programom korišćenja sredstava za unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Grada Novog Sada, ulica i drugih objekata saobraćajne infrastrukture od značaja za Grad, izradu programa razvoja i godišnjih programa razvoja, planova za obezbeđenje prohodnosti puteva u zimskim uslovima, organizaciju saobraćaja na mreži opštinskih puteva, poslove istraživanja i razvoja saobraćajnog sistema, održavanje i eksploataciju sistema automatskog upravljanja saobraćajem, evidenciju stanja na opštinskim putevima i evidenciju o postupcima vođenja podataka o saobraćaju i drugim veličinama saobraćajnog toka na javnim putevima, izgradnju i održavanje trotoara, biciklističkih i pešačkih staza i stajališta javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika i obavlja druge poslove koje u oblasti puteva Republika Srbija poveri Gradu,

- obavlja poslove na obezbeđivanju javnog osvetljenja na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa programom održavanja javnog osvetljenja na teritoriji Grada Novog Sada,

- učestvuje u usaglašavanju planova i programa javnih komunalnih preduzeća u vezi s uređivanjem građevinskog zemljišta, prati, usmerava i usklađuje realizaciju pripreme i opremanja građevinskog zemljišta,

- obavlja stručne poslove u vezi sprovođenja postupka otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta,

- obavlja stručne poslove na pripremanju dokumentacije za pokretanje i vođenje postupka eksproprijacije, administrativnog prenosa prava korišćenja i prava svojine nepokretnosti u javnoj svojini i preuzimanja poseda neizgrađenog građevinskog zemljišta od ranijih vlasnika, i

- organizuje izradu prostorno-urbanističke dokumentacije i tehničke dokumentacije iz oblasti uređivanja zemljišta, stara se o ažurnom funkcionisanju i razvoju u oblasti građevinskog zemljišta (katastar evidencija o vlasništvu, objektima, svojini zemljišta i objekata i stepenu izgrađenosti infrastrukturnih sistema).

Član 8

Zavod može da promeni delatnost ako tom promenom ne remeti obavljanje pretežne delatnosti, odnosno delatnosti i poslova iz člana 7. ove odluke.

Odluku o promeni delatnosti donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Skupštine Grada.

Član 9

Osnovni kapital Zavoda, koji je u skladu sa Zakonom o postupku registracije u Agenciji za privredne registre i Pravilnikom o sadržini Registra privrednih subjekata i dokumentaciji potrebnoj za registraciju, unet kao registracioni podatak, iznosi i to:

- Upisani novčani kapital
100,00 RSD

- Uplaćeni novčani kapital
100,00 RSD na dan 22. februara 2013. godine.

Grad Novi Sad, u skladu sa propisima koji regulišu finansijsko izveštavanje, naglašava da kapital Zavoda prema Godišnjem finansijskom izveštaju Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu za 2015. godinu, na dan 31. decembra 2015. godine, iznosi 30.135.734.917,03 dinara. Navedeni podatak se navodi u cilju praćenja stanja i promena na kapitalu u finansijskim izveštajima.

Usklađivanje registrovanog kapitala sa kapitalom iskazanim po finansijskim izveštajima, biće izvršeno u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 10

Organi Zavoda su:

- Nadzorni odbor, i

- Direktor.

Član 11

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.

Nadzorni odbor ima tri člana od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Zavodu.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Zavoda.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visina naknade iz stava 5. ovog člana utvrđuje se u skladu sa Zakonom.

Član 12

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno,

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Zavoda,

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija,

6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,

7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

- obavezno lečenje narkomana,

- obavezno lečenje alkoholičara, i

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored uslova iz stava 1. ovog člana mora ispunjavati i sledeće uslove:

1. da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja Zavoda u poslednjih pet godina, i

2. da nije član političke stranke.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Zakonom i Programom za dodatno stručno usavršavanje.

Član 13

Nadzorni odbor:

1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,

2. donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog stava,

3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,

4. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti,

5. usvaja finansijske izveštaje Zavoda,

6. nadzire rad Direktora,

7. odgovara za zakonitost rada Zavoda, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradskog veća,

8. donosi Statut Zavoda,

9. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala Zavoda,

10. zaključuje ugovore o radu sa Direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,

11. daje saglasnost Direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom Zavoda i odlukom Skupštine Grada,

12. donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Zavoda,

13. donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

14. donosi odluku o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,

15. donosi odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Zavoda,

16. donosi odluku o utvrđivanju cena usluga koje pruža Zavoda,

17. donosi odluku o oglašavanju,

18. predlaže donošenje godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta i drugih programa radi obavljanja delatnosti za koju je osnovan Zavod,

19. donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada), u skladu sa Zakonom, i

20. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Zavoda i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada iz stava 1. tačka 19. ovog člana, sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kada saglasnost na njega da Gradsko veće.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Zavodu.

Član 14

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa Zakonom.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Član 15

Direktora imenuje i razrešava Skupština Grada.

Direktor se imenuje na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom.

Odluku o sprovođenju javnog konkursa iz stava 2. ovog člana donosi Skupština Grada na predlog Gradskog veća.

Oglas o javnom konkursu sastavni je deo Odluke iz stava 3. ovog člana i objavljuje se u skladu sa Zakonom, i na internet stranici Skupštine Grada.

Javni konkurs iz stava 2. ovog člana sprovodi komisija za sprovođenje konkursa za izbor Direktora koju obrazuje i imenuje Skupština Grada u skladu sa Zakonom.

Komisija iz stava 5. ovog člana sastavlja rang listu sa najviše tri kandidata, u skladu sa Zakonom i sa zapisnikom o sprovedenom izbornom postupku dostavlja Gradskom veću koje priprema predlog akta o imenovanju prvog kandidata sa rang liste, sa obrazloženjem.

Gradsko veće dostavlja predlog akta o imenovanju iz stava 6. ovog člana Skupštini Grada radi usvajanja.

Akt o imenovanju Direktora sa obrazloženjem objavljuje se u skladu sa Zakonom.

Član 16

Za Direktora Zavoda, može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno,

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Zavoda,

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja,

6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,

7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke,

8. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,

9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

- obavezno lečenje narkomana,

- obavezno lečenje alkoholičara, i

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom Zavoda mogu se utvrditi i drugi uslovi za imenovanje Direktora.

Član 17

Direktor bira izvršnog direktora, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Zavodu.

Za izvršnog direktora Zavoda bira se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno,

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,

4. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,

5. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,

6. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

- obavezno lečenje narkomana,

- obavezno lečenje alkoholičara, i

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

7. da ima tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Zavodu.

Broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Zavoda, u skladu sa Zakonom.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu odredi Direktor, u skladu sa Statutom Zavoda i za svoj rad odgovara Direktoru.

Član 18

Direktor i izvršni direktor mogu imati pravo na stimulaciju, u skladu sa Zakonom.

Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.

Odluku o isplati stimulacije izvršnog direktora iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor donosi na predlog Direktora.

Član 19

Direktor:

1. predstavlja i zastupa Zavod,

2. organizuje i rukovodi procesom rada,

3. vodi poslovanje Zavoda,

4. odgovara za zakonitost rada Zavoda, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,

5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,

6. predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje,

7. predlaže finansijske izveštaje Zavoda,

8. izvršava odluke Nadzornog odbora,

9. bira izvršnog direktora,

10. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,

11. bira predstavnike Zavoda u skupštini društava kapitala čiji je jedini vlasnik Zavod,

12. donosi akt o sistematizaciji, i

13. vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Zavoda.

Član 20

Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti Direktora, u skladu sa Zakonom.

Vršilac dužnosti Direktora imenuje se na period, koji nije duži od jedne godine i isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti Direktora.

Uslovi za imenovanje Direktora, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja Direktora, odnose se i na vršioca dužnosti Direktora.

Član 21

Mandat Direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem, u skladu sa Zakonom.

Član 22

Predlog za razrešenje Direktora podnosi Gradsko veće, u skladu sa Zakonom.

Predlog za razrešenje Direktora može podneti i Nadzorni odbor preko Gradskog veća.

Predlog za razrešenje Direktora mora biti obrazložen, u skladu sa Zakonom i dostavlja se Direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže njegovo razrešenje.

Nakon isteka roka iz stava 3. ovog člana i utvrđivanja potrebnih činjenica Gradsko veće predlaže Skupštini Grada donošenje odgovarajućeg rešenja.

Član 23

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv Direktora bude potvrđena optužnica, Skupština Grada donosi rešenje o suspenziji, u skladu sa Zakonom, i rešenje o imenovanju vršioca dužnosti Direktora.

Član 24

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Zavodu, Skupština Grada daje saglasnost na:

1. Statut Zavoda,

2. dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja,

3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Zavoda,

4. izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,

5. finansijske izveštaje Zavoda, i

6. odluku o proceni vrednosti kapitala.

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Zavodu, Skupština Grada daje prethodnu saglasnost na:

1. odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

2. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini, koja su preneta u svojinu Zavoda veće vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

3. na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i

4. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala Zavoda.

Član 25

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Zavodu, Gradsko veće daje saglasnost na:

1. odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Zavoda,

2. odluku o oglašavanju u skladu sa Zakonom, i

3. tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.

Gradsko veće daje prethodnu saglasnost na:

1. odluku o utvrđivanju cena usluga koje pruža Zavod,

2. ugovore o finansijskom, odnosno operativnom lizingu,

3. pregovore, radnje i pravne poslove sa trećim licima kojima se imovina Zavoda koristi, kao sredstvo obezbeđenja potraživanja,

4. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Zavoda manje vrednosti, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

5. poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada iz člana 13. stav 1. tačka 19. ove odluke,

6. izbor predstavnika Zavoda u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Zavod, i

7. odluku o pokretanju postupka javne nabavke dobara, usluga ili radova Zavoda.

Član 26

Gradsko veće utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata tako što u toku postupka pripreme ovih akata utvrđuje prioritetne ciljeve poslovne politike za narednu godinu, kao i druge mere i aktivnosti koje Zavod treba da preduzima kako bi se obezbedilo redovno, kvalitetno i pouzdano pružanje usluga.

U postupku realizacije akata iz stava 1. ovog člana Gradsko veće prati sprovođenje poslovne politike Zavoda i predlaže, odnosno preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njegovo nesmetano funkcionisanje.

Član 27

U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Zavodu, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje delatnosti, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće može u Zavodu utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili Grad Novi Sad.

Član 28

Zavod je dužan da prilikom obavljanja delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje trajno, neprekidno i kvalitetno obavljanje delatnosti od opšteg interesa radi upravljanja i iskorišćavanja dobara u opštoj upotrebi i dobara od opšteg interesa u svojini Grada Novog Sada i delatnosti od značaja za rad organa Grada Novog Sada, nesmetano pružanje usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 29

Obavljanje delatnosti za koju je osnovan Zavod finansira se iz budžeta Grada Novog Sada, cena usluga i ostalih prihoda u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada.

Član 30

Na zahtev Skupštine Grada, Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, Zavod obaveštava podnosioca zahteva o svom radu.

Član 31

Zavod je dužan da godišnji program poslovanja, na koji je Skupština Grada dala saglasnost, dostavi nadležnom ministarstvu u skladu sa Zakonom.

Zavod je dužan da tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana dostavlja Gradskom veću u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

Na osnovu izveštaja iz stava 2. ovog člana Gradsko veće sačinjava i dostavlja informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti, nadležnom ministarstvu.

Pored informacije iz stava 3. ovog člana, Gradsko veće jednom godišnje dostavlja ministarstvu analizu poslovanja Zavoda, sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Zavoda.

Član 32

Zavod je dužan da ima izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.

Finansijski izveštaj sa izveštajem iz stava 1. ovog člana Zavod dostavlja Skupštini Grada, radi informisanja.

Član 33

Zavod je dužan da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna i isplate zarade.

Obrazac iz stava 1. ovog člana overava Gradonačelnik, na predlog nadležne gradske uprave.

Gradonačelnik neće izvršiti overu obrasca iz stava 1. ovog člana ukoliko Zavod ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje.

Član 34

Imovinu Zavoda čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Zavoda u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Zavod može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 35

Zavod može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća.

Zavod može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada.

Zavod ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.

Član 36

Zavod je dužan da se u obavljanju delatnosti iz člana 7. ove odluke rukovodi principima održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i da primenjuje propisane i usvojene standarde.

Zavod je dužan da utvrdi procedure za sprovođenje mera zaštite životne sredine i obezbedi sredstva za njihovu realizaciju.

Član 37

Zavod je dužan da na svojoj internet stranici objavi:

1. radne biografije članova Nadzornog odbora, Direktora i izvršnog direktora,

2. organizacionu strukturu,

3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Zavod ima konkurenciju na tržištu,

4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja, i

5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora.

Član 38

Zavod je dužan da izvrši procenu vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa propisima, kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava, u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Zavod je dužan da nakon izvršene procene iz stava 1. ovog člana, izvrši registraciju procenjene vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 39

Zavod je dužan da Statut Javnog preduzeća i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 40

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o usklađivanju Odluke o organizovanju Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 9/13 i 15/13-ispr.).

Član 41

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a odredba člana 13. stav 1. tačka 19. ove odluke primenjuje se počev od 1. januara 2017. godine.