ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "VODOVOD I KANALIZACIJA"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 27/2013 - prečišćen tekst, 38/2014, 29/2015 i 24/2016)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija" u Kragujevcu sa potpunom odgovornošću, nastavlja sa radom kao Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija", Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).

Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg slobode broj 3.

Član 2

Preduzeće se osniva i posluje radi:

1. Obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti snabdevanja vodom za piće, koja obuhvata zahvatanje, prečišćavanje, preradu i isporuku vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument i komunalne delatnosti prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda koja obuhvata sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa površina javne namene, od priključka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje i dr., u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada;

2. razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

3. obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;

4. sticanja dobiti;

5. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 3

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija", Kragujevac.

Skraćeno poslovno ime je: JKP "Vodovod i kanalizacija", Kragujevac.

Član 4

Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.

Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Ulica Kralja Aleksandra I Karađorđevića broj 48, Kragujevac.

Član 5

O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.

Član 6

Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.

Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.

Član 7

Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.

DELATNOST

Član 8

Pretežna delatnost Preduzeća je:

36.00 - sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode.

Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

37.00 - Uklanjanje otpadnih voda

42.91 - Izgradnja hidrotehničkih objekata

42.21 - Izgradnja cevovoda

71.11 - Arhitektonska delatnost

72.19 - Istraživanje i razvoj u ostalim prirodnim i tehničkotehnološkim naukama

71.12 - Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

71.20 - Tehničko ispitivanje i analize

08.12 - Eksploatacija šljunka, peska, gline, kaolina

08.11 - Eksploatacija građevinskog i ukrasnog kamena, krečnjaka i gipsa, krede

02.10 - Gajenje šuma i ostale šumarske delatnosti

- Uzgoj šuma: sadnja, rasađivanje i presađivanje i zaštita šuma i šumskih pojaseva

02.40 - Uslužne delatnosti u vezi sa šumarstvom

- uslužne delatnosti u vezi sa iskorišćavanjem šuma: transport trupaca unutar šume i sl.

45.11 - Trgovina automobilima i lakim motornim vozilima

45.31 - Trgovina na veliko delovima i opremom za motorna vozila

46.73 - Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom

46.74 - Trgovina na veliko robom, cevima, uređajima i opremom za centralno grejanje

46.90 - Nespecijalna trgovina na veliko

43.12 - Pripremna gradilišta

43.91 - Krovni radovi

43.99 - Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi

43.31 - Malterisanje

43.32 - Ugradnja stolarije

43.21 - Postavljanje električnih instalacija

43.22 - Postavljanje vodovodnih i kanalizacionih instalacija

43.29 - Ostali instalacioni radovi u građevinarstvu

43.33 - Postavljanje podnih i zidnih obloga

43.34 - Bojenje i zastakljivanje

43.39 - Ostali završni radovi

47.52 - Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom

95.22 - Popravka aparata za domaćinstvo i kućne i baštenske opreme

52.10 - Skladišta i stovarišta

69.20 - Računovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi, poresko savetovanje

62.01 - Računarsko programiranje

62.02 - Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije

62.03 - Upravljanje računarskom opremom

63.11 - Obrada podataka, hosting i sl.

63.12 - Veb portali

49.41 - Drumski prevoz tereta

77.11 - Iznajmljivanje i lizing automobila i lakih motornih vozila

46.43 - Trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo

46.44 - Trgovina na veliko porcelanom, staklenom robom i sredstvima za čišćenje

47.54 - Trgovina na malo električnim aparatima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama

47.52 - Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom

69.10 - Pravni poslovi

46.19 - Posredovanje u prodaji raznovrsnih proizvoda

Preduzeće može da obavlja i poslove spoljno trgovinskog prometa roba i usluga iz registrovane delatnosti.

O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Član 9

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u sudski registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.

IMOVINA I OSNOVNI KAPITAL

Član 10

Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.

Član 11

Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.

Član 12

Osnovni kapital Preduzeća na dan 31.12.1998. godine iznosi 837.343.680,00 novih dinara i isti je kao državni kapital iskazan u 1.395.573 obračunskih akcija.

Osnovni kapital Preduzeća iz stava 1. ovog člana je verifikovan Rešenjem Ministarstva za ekonomsku i vlasničku transformaciju - Direkcije za procenu vrednosti kapitala u postupku kontrole procenjene vrednosti kapitala i njegove strukture, kao i kontrole načina njegovog iskazivanja u akcijama, odnosno udelima, broj 1107/99-16 od 28.02. 2000. godine.

Član 13

Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.

Udeo Osnivača u osnovnom kapitalu Preduzeća iz člana 12. Odluke, iznosi 100%.

Član 13a)

Osnovni kapital Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija", u skladu sa propisima koji regulišu finansijsko izveštavanje, prema godišnjem finansijskom izveštaju na dan 31.12.2012. godine iznosi 3.608.171.477,07 dinara.

Usklađivanje registrovanog kapitala, iz člana 12. ove Odluke, sa kapitalom iskazanim po finansijskim izveštajima biće izvršeno na osnovu procene vrednosti kapitala u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o javnoj svojini.

PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 14

Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.

Član 15

Osnivač je dužan da obezbedi da se komunalna delatnost, kao delatnost od opšteg interesa, obavlja u kontinuitetu.

Član 16

U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.

Član 17

U slučaju poremećaja ili prekida u isporuci komunalnih proizvoda ili pružanju komunalnih usluga, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća, na predlog nadležne gradske uprave na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.

Član 18

U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Kragujevca.

Član 19

U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje komunalne delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.

Član 20

Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća urediće se, u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.

STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA

Član 21

Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeća obezbeđuju se iz: prihoda od prodaje komunalnih usluga, budžeta osnivača i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Delatnost Preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.

Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se nadležnom organu Osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost nadležni organ Osnivača.

Član 22

Dobit Preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok, odnosno dinamika uplate sredstava dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se Odlukom o budžetu Grada.

Član 23

Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača u skladu sa zakonom.

Član 24

U Preduzeću se obrazuje interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.

Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.

Član 25

Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja Preduzeća.

Zaduženje se smatra raspolaganjem imovinom Preduzeća.

Odluku o zaduženju Preduzeća kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradskog veća.

PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU

Član 26

Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.

Član 27

Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.

Član 28

Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 29

Preduzeće zastupa direktor u skladu sa zakonom.

Direktor može da, u okviru svojih ovlašćenja, ovlasti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, a naročito da zastupa Preduzeće pred svim nadležnim organima u skladu sa zakonom.

Član 30

Odluku o davanju prokure donosi Nadzorni odbor Preduzeća u skladu sa zakonom.

UPRAVLJANJE PREDUZEĆEM

Član 31

Organi Preduzeća su:

1. Nadzorni odbor;

2. Direktor.

Nadzorni odbor

Član 32

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.

Nadzorni odbor čine predsednik, jedan predstavnik Osnivača i jedan predstavnik zaposlenih u Preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom Preduzeća.

Član 33

Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.

Član 34

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.

Član 35

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta grada Kragujevca (subvencije i dr. sredstava);

4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

6) usvaja finansijske izveštaje;

7) nadzire rad direktora;

8) donosi Statut;

9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

10) donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga;

11) donosi tarifu (odluku o cenama komunalnih usluga, tarifni sistem i dr);

12) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;

13) donosi odluku o zaduživanju Preduzeća ;

14) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;

15) odlučuje o statusnim promenama;

16) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom;

17) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

18) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;

19) zaključuje ugovor o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

21) donosi opšta akta Preduzeća za koje zakonom ili Statutom Preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;

22) donosi poslovnik o svom radu;

23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;

24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Član 36

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na akte iz člana 35. i to:

1. Skupština grada na akte iz člana 35. tačke 1, 2, 8, 17. i 18,

2. Gradsko veće na akte iz člana 35. tačke 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12. i 13,

3. Gradonačelnik na akte iz člana 35. tačka 20.

Član 37

Odluke Nadzornog odbora iz člana 35. tačke 14, 15. i 16, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

Izveštaje iz člana 35. tačka 6. Nadzorni odbor dostavlja Gradskom veću radi informisanja.

Direktor

Član 38

Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.

Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Postupak za imenovanje i razrešenje direktora Preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i Statutom grada.

Član 39

Uslovi za imenovanje direktora Preduzeća propisani su zakonom, a Statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.

Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi mogao biti imenovan za direktora preduzeća.

Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.

Direktor podnosi ostavku Skupštini grada u pisanoj formi.

Predlog za razrešenje direktora Skupštini grada podnosi Gradsko veće, a može ga podneti i Nadzorni odbor preko Gradskog veća.

Član 40

Direktor Preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata koji su upućeni Skupštini grada i Gradskom veću na saglasnost;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada (subvencije ili dr. sredstva);

9) izvršava odluke Nadzornog odbora;

10) bira izvršne direktore;

11) bira predstavnike Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće;

12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) donosi akt o sistematizaciji;

14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;

15) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

16) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;

17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i Statutom Preduzeća;

18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.

Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Preduzeće, saglasnost daje Skupština grada.

Član 41

Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.

Član 42

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.

Izborni postupak sprovodi se u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Član 43

Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.

Član 44

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.

Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije utvrđuju se aktom Vlade.

Akt o isplati stimulacije direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.

Član 45

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim zakonom.

Član 46

Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.

Član 47

Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća propisane zakonom i Statutom Preduzeća.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.

Član 47a)

Preduzeće može imati i izvršne direktore.

Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.

Izvršni direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo i na stimulaciju. Akt o isplati stimulacije izvršnom direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća.

PROGRAM POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE

Član 48

Preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.

Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja sadrži, naročito:

1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;

2) planirane nabavke;

3) plan investicija;

4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;

5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;

6) plan zarada i zapošljavanja;

7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.

Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i opštih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Preduzeće posluje.

Član 49

Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 48. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 48. ove Odluke.

Član 50

Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 48. ove Odluke.

Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da nadležni organ Osnivača.

Član 51

Preduzeće dostavlja nadležnom organu Osnivača tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana nadležnom organu Osnivača se dostavlja u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

Na osnovu izveštaja iz stava 1. ovog člana nadležni organ Osnivača sačinjava i dostavlja informaciju nadležnom ministarstvu o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.

Pored informacije iz stava 3. ovog člana, nadležni organ Osnivača jednom godišnje dostavlja nadležnom ministarstvu analizu poslovanja Preduzeća sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Preduzeća.

Član 51a)

Preduzeće je dužno da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna isplate zarada.

Ukoliko Preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, nadležna Gradska uprava neće izvršiti overu obrasca za kontrolu obračuna isplate zarada.

JAVNOST U RADU

Član 52

Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:

1. radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2. organizacionu strukturu;

3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njihove izmene i dopune;

4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6. druge informacije od značaja za javnost.

ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE

Član 53

Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenja životne sredine.

Član 54

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.

POSLOVNA TAJNA

Član 55

Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.

Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.

Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.

Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.

Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.

OPŠTI AKTI PREDUZEĆA

Član 56

Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.

Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Član 57

Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.

STATUSNE PROMENE

Član 58

U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 59

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2014)

Član 3

Obavezuje se Preduzeće da u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost.

Član 4

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija".

Član 5

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o dopunama
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 29/2015)

Član 2

Obavezuje se JKP "Vodovod i kanalizacija" da u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke usaglasi Statut Preduzeća i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.

Član 3

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija".

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" Kragujevac

("Sl. list grada Kragujevca", br. 24/2016)

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Obavezuje se Preduzeće da u roku od 90 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.

Član 31

Članovi Nadzornog odbora koji ne ispunjavaju uslove za imenovanje u skladu sa Zakonom, razrešiće se, a novi biti imenovani, najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu Zakona.

Član 32

Direktor koji je izabran na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 - autentično tumačenje i 44/14 - dr. zakon), nastavlja sa radom do imenovanja direktora u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", 15/2016).

Član 33

Ovlašćuje se direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre.

Član 34

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" Kragujevac.

Član 35

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" sadrži:
1. Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 19/13 - prečišćen tekst),
2. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" ne sadrži:
1. Odredbe Odluke o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13) i to: člana 3. kojim se obavezuje Preduzeće da usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost; člana 4. kojim se ovlašćuje direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre; člana 5. kojim se ovlašćuje Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" i člana 6. kojim je određeno da se ova Odluka objavljuje u "Službenom listu grada Kragujevca", a stupa na snagu danom donošenja.