ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "ZELENILO"("Sl. list grada Kragujevca", br. 27/2013 - prečišćen tekst, 38/2014, 24/2016 i 28/2016 - ispr.) |
Javno komunalno preduzeće "Zelenilo" u Kragujevcu - sa potpunom odgovornošću, nastavlja sa radom kao Javno komunalno preduzeće "Zelenilo", Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).
Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg slobode broj 3.
Preduzeće se osniva i posluje radi:
1. Obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti održavanja javnih zelenih površina koje obuhvata uređenje, tekuće i investiciono održavanje i sanaciju zelenih rekreativnih površina i priobalja, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Kragujevca;
2. razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
3. obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;
4. sticanja dobiti;
5. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Zelenilo", Kragujevac.
Skraćeni poslovno ime je: JKP "Zelenilo", Kragujevac.
Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.
Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Ulica Svetozara Markovića br. 109, Kragujevac.
O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.
Pretežna delatnost Preduzeća je: 81.30 - usluge uređenja i održavanja okoline.
Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
01.1- Gajenje jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka
01.2 - Gajenje višegodišnjih biljaka
01.13 - Gajenje povrća, bostana, korenastih i krtolastih biljaka
01.19 - Gajenje ostalih jednogodišnjih i višegodišnjih biljaka
01.28 - Gajenje začinskog, aromatičnog i lekovitog bilja
01.29 - Gajenje ostalih višegodišnjih biljaka
01.30 - Gajenje sadnog materijala
38.21 - Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan
46.22 - Trgovina na veliko cvećem i sadnicama
47.76 - Trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijalizovanim prodavnicama
47.89 - Trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama.
O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u sudski registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.
Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.
Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.
Osnovni kapital Preduzeća na dan 31.12.1998. godine iznosi 7.663.000,00 novih dinara i isti je kao državni kapital iskazan u 12.770 obračunskih akcija.
Osnovni kapital Preduzeća iz stava 1. ovog člana je verifikovan Rešenjem Ministarstva za ekonomsku i vlasničku transformaciju - Direkcije za procenu vrednosti kapitala u postupku kontrole procenjene vrednosti kapitala i njegove strukture, kao i kontrole načina njegovog iskazivanja u akcijama, odnosno udelima, broj 1109/99-17 od 26.12.2000. godine.
Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.
Udeo Osnivača u osnovnom kapitalu Preduzeća iz člana 12. Odluke, iznosi 100%.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.
Osnivač je dužan da obezbedi da se komunalna delatnost, kao delatnost od opšteg interesa, obavlja u kontinuitetu.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u isporuci komunalnih proizvoda ili pružanju komunalnih usluga, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća, na predlog nadležne gradske uprave na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.
U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Kragujevca.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje komunalne delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća urediće se, u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.
STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA
Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeća obezbeđuju se iz: prihoda od prodaje komunalnih usluga, budžeta osnivača i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Delatnost Preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.
Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se nadležnom organu Osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost nadležni organ Osnivača.
Dobit Preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.
Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok, odnosno dinamika uplate sredstava dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se Odlukom o budžetu Grada.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača u skladu sa zakonom.
U Preduzeću se obrazuje interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.
Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.
Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.
Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja Preduzeća.
Zaduženje se smatra raspolaganjem imovinom Preduzeća.
Odluku o zaduženju Preduzeća kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, donosi Nadzorni odbor.
Na odluku o zaduženju veće vrednosti - 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine Preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja, saglasnost daje Skupština grada.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
Preduzeće zastupa direktor u skladu sa zakonom.
Direktor može da, u okviru svojih ovlašćenja, ovlasti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, a naročito da zastupa Preduzeće pred svim nadležnim organima u skladu sa zakonom.
Odluku o davanju prokure donosi Nadzorni odbor Preduzeća u skladu sa zakonom.
Organi Preduzeća su:
1. Nadzorni odbor;
2. Direktor.
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Nadzorni odbor čine predsednik, jedan predstavnik Osnivača i jedan predstavnik zaposlenih u Preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta grada Kragujevca (subvencije i dr. sredstava);
4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
6) usvaja finansijske izveštaje;
7) nadzire rad direktora;
8) donosi Statut;
9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
10) donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga;
11) donosi tarifu (odluku o cenama komunalnih usluga, tarifni sistem i dr);
12) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
13) donosi odluku o zaduživanju Preduzeća;
14) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;
15) odlučuje o statusnim promenama;
16) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom;
17) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
18) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
19) zaključuje ugovor o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
21) donosi opšta akta Preduzeća za koje zakonom ili Statutom Preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;
22) donosi poslovnik o svom radu;
23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;
24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na akte iz člana 35. i to:
1. Skupština grada na akte iz člana 35. tačke 1, 2, 8, 17 i 18,
2. Gradsko veće na akte iz člana 35. tačke 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12. i 13,
3. Gradonačelnik na akte iz člana 35. tačka 20.
Odluke Nadzornog odbora iz člana 35. tačke 14, 15. i 16, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.
Izveštaje iz člana 35. tačka 6. Nadzorni odbor dostavlja Gradskom veću radi informisanja.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Postupak za imenovanje i razrešenje direktora Preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Uslovi za imenovanje direktora Preduzeća propisani su zakonom, a Statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.
Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi mogao biti imenovan za direktora preduzeća.
Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Direktor podnosi ostavku Skupštini grada u pisanoj formi.
Predlog za razrešenje direktora Skupštini grada podnosi Gradsko veće, a može ga podneti i Nadzorni odbor preko Gradskog veća.
Direktor Preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata koji su upućeni Skupštini grada i Gradskom veću na saglasnost;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada (subvencije ili dr. sredstva);
9) izvršava odluke Nadzornog odbora;
10) bira izvršne direktore;
11) bira predstavnike Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće;
12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
13) donosi akt o sistematizaciji;
14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;
15) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;
16) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i Statutom Preduzeća;
18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Preduzeće, saglasnost daje Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.
Izborni postupak sprovodi se u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.
Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije utvrđuju se aktom Vlade.
Akt o isplati stimulacije direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim zakonom.
Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.
Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća propisane zakonom i Statutom Preduzeća.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.
Preduzeće može imati i izvršne direktore.
Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom preduzeća.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.
Izvršni direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo i na stimulaciju. Akt o isplati stimulacije izvršnom direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
PROGRAM POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE
Preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja sadrži, naročito:
1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2) planirane nabavke;
3) plan investicija;
4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;
5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6) plan zarada i zapošljavanja;
7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i opštih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Preduzeće posluje.
Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 48. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 48. ove Odluke.
Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 48. ove Odluke.
Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da nadležni organ Osnivača.
Preduzeće dostavlja nadležnom organu Osnivača tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana nadležnom organu Osnivača se dostavlja u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Na osnovu izveštaja iz stava 1. ovog člana nadležni organ Osnivača sačinjava i dostavlja informaciju nadležnom ministarstvu o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.
Pored informacije iz stava 3. ovog člana, nadležni organ Osnivača jednom godišnje dostavlja nadležnom ministarstvu analizu poslovanja Preduzeća sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Preduzeća.
Preduzeće je dužno da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna isplate zarada.
Ukoliko Preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, nadležna Gradska uprava neće izvršiti overu obrasca za kontrolu obračuna isplate zarada.
Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2. organizacionu strukturu;
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njihove izmene i dopune;
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6. druge informacije od značaja za javnost.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.
Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.
Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.
Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća. Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom."
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo"
("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2014)
Član 3
Obavezuje se Preduzeće da u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost.
Član 4
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo".
Član 5
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" Kragujevac
("Sl. list grada Kragujevca", br. 24/2016)
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 30
Obavezuje se Preduzeće da u roku od 90 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.
Član 31
Članovi Nadzornog odbora koji ne ispunjavaju uslove za imenovanje u skladu sa Zakonom, razrešiće se, a novi biti imenovani, najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu Zakona.
Član 32
Direktor koji je izabran na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br.119/12, 116/13 - autentično tumačenje i 44/14 - dr. zakon), nastavlja sa radom do imenovanja direktora u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", 15/2016).
Član 33
Ovlašćuje se direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre.
Član 34
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" Kragujevac.
Član 35
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" sadrži:
1. Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 19/13 - prečišćen tekst),
2. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ne sadrži:
1. Odredbe Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13) i to: člana 2. kojim se obavezuje Preduzeće da usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost; člana 3. kojim se ovlašćuje direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre; člana 4. kojim se ovlašćuje Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" i člana 5. kojim je određeno da se ova Odluka objavljuje u "Službenom listu grada Kragujevca", a stupa na snagu danom donošenja.