ODLUKAO PROMENI ODLUKE O OSNIVANJU JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA "VODOVOD" - LESKOVAC("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 1/2013, 13/2013 i 29/2016) |
Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" u Leskovcu ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 23/11), kojim je osnivano kao Javno komunalno preduzeće "Vodovod" - Leskovac, upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD 26603 od 27.06.2005. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.
Osnivanje javno komunalnog preduzeća
Radi obezbeđivanja uslova za snabdevanje vodom za piće krajnjih korisnika, kao i pružanje usluga prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, osniva se Javno komunalno preduzeće "Vodovod" - Leskovac (u daljem tekstu: Javno komunalno preduzeće).
Javno komunalno preduzeće osniva se i posluje radi obezbeđivanja trajnog snabdevanja vodom za piće i prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javno komunalnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- naziv i sedište osnivača;
- poslovno ime i sedište Javno komunalnog preduzeća;
- pretežna delatnost Javno komunalnog preduzeća;
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javno komunalnom preduzeću i Javno komunalnog preduzeća prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Javno komunalnog preduzeća;
- zastupanje Javno komunalnog preduzeća;
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Javno komunalnog preduzeća;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javno komunalnog preduzeća u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno komunalno preduzeće.
Osnivač javno komunalnog preduzeća
Osnivač Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac je:
Grad Leskovac, ulica Pana Đukića br. 9-11, matični broj 06856535.
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Leskovca.
Pravni status javno komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno komunalno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze javno komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javno komunalnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Zastupanje i predstavljanje javno komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće zastupa i predstavlja direktor preduzeća.
Poslovno ime javno komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Vodovod" Leskovac.
Skraćeno poslovno ime je JKP "Vodovod" - Leskovac.
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac, uz saglasnost osnivača.
Sedište javno komunalnog preduzeća
Sedište Javno komunalnog preduzeća je u Leskovcu, ulica Pana Đukića broj 14.
O promeni sedišta Javno komunalnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak javno komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac i mesto za datum i broj.
Javno komunalno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javno komunalnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javno komunalnog preduzeća.
Upis javno KOMUNALNOG preduzeća u registar
Javno komunalno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javno komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
Aktom direktora Javno komunalnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
IV DELATNOST JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA
Pretežna delatnost Javno komunalnog preduzeća je:
- 36.00 Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode
Osim navedene pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:
- 37.00 Uklanjanje otpadnih voda
- 41.10 Razrada građevinskih projekata
- 42.21 Izgradnja cevovoda
- 42.91 Izgradnja hidrotehničkih objekata
- 42.99 Izgradnja ostalih nepomenutih građevina
- 43.11 Rušenje objekta
- 43.12 Pripremna gradilišta
- 43.22 Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema
- 43.99 Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi
- 46.73 Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom
- 46.74 Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalima i priborom za grejanje
- 46.76 Trgovina na veliko i malo ostalim poluproizvodima;
- 46.77 Trgovina na veliko otpacima i ostacima
- 46.90 Nespecijalizovana trgovina na veliko
- 49.41 Drumski prevoz tereta
- 49.50 Cevovodni transport
- 52.10 Skladištenje
- 70.10 Upravljanje ekonomskim subjektom
- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize
- 74.90 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti
- 77.32 Iznajmljivanje i lizing mašina i opreme za građevinarstvo
Javno komunalno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
Delatnost iz člana 14. ove odluke, Javno komunalno preduzeće obavlja u Leskovcu i Vučju.
O promeni delatnosti Javno komunalnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Javno komunalno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Javno komunalno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno komunalno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad, kao osnivač prema Javnom komunalnom preduzeću.
Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.
V IMOVINA JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA
Osnovni kapital Javnog preduzeća je novčana vrednost u iznosu od 100 dinara.
Imovina javno komunalnog preduzeća
Imovinu Javno komunalnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javno komunalnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada Leskovca.
Javno komunalno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javno komunalnog preduzeća sa jedne i Grada Leskovca kao osnivača, sa druge strane.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javno komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine Grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana Grad stiče udele u Javnom komunalnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom komunalnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javno komunalnog preduzeća odlučuje Skupština Grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.
Sredstva javno komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz sredstava kredita i zajmova kod domaćih i stranih banaka, izvođača radova i na drugi način u skladu sa Zakonom,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača, budžeta Republike Srbije i
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Dobit Javno komunalnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.
Načela za određivanje cene usluga
Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javno komunalnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Visina naknade za isporuku vode formira se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:
1) načelom "potrošač plaća";
2) načelom "zagađivač plaća";
3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;
4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;
5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima i uslovima obezbeđivanja komunalne usluge.
Cene proizvoda i usluga preduzeća
Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;
2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;
3) dobit vršioca komunalne delatnosti.
Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.
Usvajanje zahteva za izmenu cena
Redovni zahtev za izmenu cena Javnog komunalnog preduzeća podrazumeva zahtev za izmenu koji je predviđen u odobrenom godišnjem programu poslovanja preduzeća. Na osnovu ključnih elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga koji su određeni zakonom, kao i normativa i standarda za određivanje obima pruženih komunalnih usluga u skladu sa tarifnim modelom. Javno komunalno preduzeće određuje visinu i strukturu cene komunalnih usluga, kao i način obračuna i plaćanja svojih usluga.
Javno komunalno preduzeće primenjuje Odluku o cenama po dobijanju saglasnosti gradskog veća grada Leskovca. Gradsko veće grada Leskovca je dužno da se u roku od 90 dana od dana dostavljanja zahteva Javnog komunalnog preduzeća izjasni na podneti zahtev.
Javno komunalno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 27. ove Odluke.
Vanredni zahtev za izmenu cena podrazumeva zahtev za izmenu koji nije predviđen u godišnjem programu poslovanja Javnog komunalnog preduzeća.
Javno komunalno preduzeće ima pravo da podnese Gradskom veću grada Leskovca vanredni zahtev za izmenu cena kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena (npr. značajnije izmene osnovni makroekonomski pokazatelji/indikatori, uvede nova usluga i sl). Javno komunalno preduzeće može da tokom poslovne godine podnese Osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama Godišnjeg programa poslovanja.
Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena i elementima za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga dostavljaju se gradskom veću grada Leskovca.
Javno komunalno preduzeće je obavezno da uključi vanredni zahtev za izmenu cena u izmene svog godišnjeg programa poslovanja. Izmene Godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju gradskom veću. Gradsko veće je u obavezi da u roku od 90 dana od dana prijema predloga za izmenu cena isti razmotri i usvoji ga ili ga odbije kao neosnovan.
Unapređenje rada i razvoja javno komunalnog preduzeća
Unapređenje rada i razvoja Javnog komunalnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Dugoročni i srednjoročni planovi Javnog komunalnog preduzeća imaju za cilj da omoguće merenje efekata sprovođenja određenih aktivnosti i programa, da doprinesu racionalnijem trošenju sredstava za investicione i operativne rashode, da poboljšaju kvalitet usluga koje pruža Javno komunalno preduzeće i da unaprede planiranje kapitalnih investicija u oblasti snabdevanja vodom, sakupljanja, odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda na nivou Grada.
Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javno komunalnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog komunalnog preduzeća moraju se zasnivati na Zakonu o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS" br. 15/16) i drugim zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno komunalno preduzeće Strategiji upravljanja vodom i Vodoprivrednom osnovom Republike Srbije. Osnivač daje saglasnost na Dugoročni odnosno Srednjoročni plan razvoja Javnog komunalnog preduzeća, kao i na sve njegove naknadne izmene i dopune.
Ukoliko osnivač da saglasnost na Dugoročni odnosno Srednjoročni plan razvoja Javnog komunalnog preduzeća, u obavezi je da osigura usaglašenost sprovođenja plana razvoja Javnog komunalnog preduzeća sa sopstvenim dugoročnim i srednjoročnim planom u domenu planiranja razvoja i realizacije kapitalnih investicija. Osnivač je u obavezi da obezbedi usaglašenost svojih budžetskih projekcija kapitalnih rashoda sa prioritetima iz Dugoročnog i Srednjoročnog plana Javno komunalnog preduzeća, na koji je dao saglasnost.
Dugoročni i srednjoročni plan posebno sadrže:
• Plan realizacije kapitalnih investicija, investicionih nekapitalnih projekata kao i ostalih projekata i planirana sredstva za njihovo finansiranje iz budžeta Osnivača i drugih izvora;
• Planirane izvore finansiranja predviđenih programa i projekata po godinama unutar razdoblja važenja;
• Planirane promene organizacione strukture preduzeća, povećanje ili smanjenje broja zaposlenih, promena kvalifikacione strukture zaposlenih, uvođenje ili izmena programa za obuku i unapređenje znanja i veština zaposlenih;
• Planirane mere za unapređenje upravljanja i podizanja nivoa efikasnosti preduzeća, poboljšanje finansijskih pokazatelja poslovanja i poboljšanje kvaliteta usluga;
• Pokazatelje kvaliteta i kvantiteta pružanja usluga kao i aktivnosti koje će omogućiti postizanje kvaliteta i kvantiteta usluge u vodosnabdevanju, sakupljanju, odvođenju i prečišćavanju otpadnih voda (kao i održavanja dostignutog kvaliteta i kvantiteta);
• Planirane aktivnosti na unapređenju odnosa sa potrošačima i za obezbeđivanje kvalitetnijih odnosa u domenu razmene informacija sa lokalnom zajednicom.
Planovi i programi Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" su:
- plan i program razvoja Javnog komunalnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi,
Godišnji program poslovanja Javno komunalno preduzeće dostavlja Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Javno komunalno preduzeće priprema i dostavlja Osnivaču Godišnji program poslovanja i finansijski plan za sledeću budžetsku godinu u skladu sa rokovima utvrđenim zakonom. Godišnji program poslovanja se smatra usvojenim kad na njega Osnivač da saglasnost.
Godišnji program poslovanja sadrži, uz elemente sadržane u Zakonu o javnim preduzećima i:
• Operativni plan aktivnosti planiran za narednu poslovnu godinu, uključujući i projekte finansiranja i izvođenja kapitalnih investicija ili značajnije projekte kapitalnog održavanja (godišnji investicioni plan);
• Plan popunjavanja slobodnih radnih mesta i eventualne izmene sistematizacije, uključujući i opis poslova za svako novootvoreno radno mesto;
• Planirane promene svih internih postupaka i procedura (uključujući eventualne izmene u sadržini individualnih ugovora sa potrošačima);
• Predviđeni plan održavanja kao i strategije i ciljeve za unapređenje kvaliteta usluga i finansijskog položaja Javnog komunalnog preduzeća (ovaj deo treba da sadrži i podatke o tome kako bi uvođenje ovih mera unapredilo kvalitet pružanja usluga);
• Opis postojeće tarifne šeme (strukture cene), cene usluga po vrstama potrošača (domaćinstva, industrijski potrošači, javne institucije), stepen naplate u poslednje tri godine i sve druge važne podatke u vezi sa određivanjem cena i stepenom naplate;
• Postojeći finansijski plan koji uključuje procenu strukture prihoda po vrsti usluga (voda i otpadna voda) i po vrsti potrošača (domaćinstva, industrijski potrošači, javne institucije) i kao i procenu strukture prihoda po izvorima prihoda (prihodi ostvareni prodajom komunalnih proizvoda i usluga, drugi prihodi) kao i procenu materijalnih troškova za svaku vrstu poslovne aktivnosti uključujući i utrošak i cenu;
• Presek stanja u pogledu plaćanja postojećih zaduženja uključujući i planirane otpate glavnice i kamata;
• Podatke o bilo kom drugom fondu (amortizacija, rezerve, obezbeđenje socijalne sigurnosti zaposlenima) koji je Javno komunalno preduzeće ustanovilo uz saglasnost Osnivača;
• Procenjenu dobit za sledeću poslovnu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.
Godišnji program poslovanja Javnog komunalnog preduzeća kao i planove poslovne strategije i razvoja usvaja Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća i iste dostavlja na saglasnost osnivaču.
Pre donošenja odluke o predloženom godišnjem programu poslovanja, odnosno planu poslovne strategije i razvoja, Osnivač može da od Javnog komunalnog preduzeća zatraži dodatne podatke ili izmenu parametara kao što su:
• Projektovana stopa naplate;
• Predložena struktura ili visina cene;
• Smanjenje projektovanog budžeta za materijalne troškove, kao što su potrošni materijal, kancelarijski materijal, putni troškovi, reprezentacija, sportske aktivnosti i drugo;
• Izmene u vezi sa brojem i strukturom radnika predviđenih za prijem u radni odnos u godišnjem planu i programu za tu ili za naredne godine obuhvaćene planskim aktima.
Osnivač je u obavezi da razmotri dostavljene planove i programe u roku od 90 dana od dana njihovog dostavljanja i da da saglasnost na iste, odnosno da zatraži dodatne podatke ili izmene u skladu sa st. 1 ovog člana.
Ukoliko je osnivač zatražio dodatne podatke ili izmene, rok iz stava 3. počinje da teče od dana kada je Javno komunalno preduzeće dostavilo tražene podatke, odnosno novi plan poslovne strategije i razvoja u kome su sadržani traženi podaci.
Osnivač je u obavezi da u celini ispunjava obaveze prema direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava na osnovu njihovih godišnjih planova poslovanja i da na taj način obezbedi dovoljno sredstava za njihove planirane materijalne troškove kako bi oni bili u stanju da ispune svoje obaveze u pogledu plaćanja fakturisanih usluga vodosnabdevanja, sakupljanja, odvođenja kao i prečišćavanja otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje otpadnih voda.
Komunalno preduzeće je u obavezi da:
• obezbedi vršenje usluga potrošačima tako što će propisati nediskriminativne kriterijume za pružanje usluga i za određivanje cena komunalnih usluga;
• da obezbedi pokrivenost rashoda prihodima uključujući i pokriće troškova amortizacije, ukoliko Osnivač blagovremeno obezbedi uslove za formiranje ekonomske cene usluga Javnog komunalnog preduzeća;
• da unapredi odnos sa potrošačima i medijima uz uvođenje principa transparentnosti i dostupnosti jasnih, preciznih i pravovremenih informacija o uslugama, načinu obrazovanja cena i principima za kalkulaciju cena, investicionim odlukama i kriterijumima za njihovo donošenje na način predviđen Zakonom o zaštiti potrošača;
• da održava likvidnost u odnosu na kreditne obveze koje je Javno komunalno preduzeće ili Osnivač preuzeo za finansiranje projekata iz planova razvoja;
• da svede rizik u poslovanju na najmanju moguću meru kako bi se zaštitilo od opšte odgovornosti, odgovornosti prema trećim licima, od gubitka ili oštećenja imovine i odgovornosti prema zaposlenima.
Javno komunalno preduzeće može da naknadu obračunatih troškova na ime amortizacije, koji se odnose na postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda ulaže na poseban podračun za reinvestiranje, odakle će se sredstva koristiti isključivo za investiranje (reinvestiranje) u prečišćavanje otpadnih voda i aktivnosti u direktnoj vezi sa prečišćavanjem, ukoliko se stvore uslovi za to izdvajanje.
Sredstva za reinvestiranje mogu da budu umanjena za iznos godišnjeg neto gubitka koji je povezan sa aktivnošću postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda ustrojenog kao posebnog troškovnog centra u skladu sa propisima o računovodstvu. Za troškove koji su u skladu sa navedenim kriterijumima Javno komunalno preduzeće može da povuče sredstva sa posebnog podračuna za reinvestiranje.
Javno komunalno preduzeće dostavlja kvartalni (tromesečni) izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti i o izvršenju svog finansijskog plana (za tromesečja I - III) nadležnoj Gradskoj upravi za urbanizam i stambeno komunalne poslove grada Leskovca u roku od 30 radnih dana po isteku tromesečja.
Kvartalni izveštaj o poslovanju i o izvršenju finansijskog plana obavezno sadrži podatke o realizaciji svih elemenata godišnjeg plana poslovanja uključujući i finansijski plan. Kvartalni izveštaj o izvršenju finansijskog plana obavezno sadrži podatke o svim prihodima i rashodima Javnog komunalnog preduzeća u poređenju sa prethodnim tromesečjem kao i u poređenju sa planiranim prihodima i rashodima na godišnjem nivou. Kvartalni izveštaj sadrži i podatke o svim neplaniranim umanjenjima prihoda ili povećanjima rashoda za svaku kategoriju rashoda. Ukoliko se to dogodi, Javno komunalno preduzeće u kvartalnom izveštaju obrazlaže kako planira da prevaziđe problem, bilo kroz povećanje prihoda iz drugih izvora ili kroz smanjenje troškova. Izveštaj treba da sadrži i detaljne podatke o planiranom povećanju prihoda ili posebnim merama za umanjenje troškova.
Kvartalni izveštaj takođe sadrži popunjenu tabelu - izveštaj o tromesečnoj realizaciji ostvarenih ciljnih vrednosti svih pokazatelja efikasnosti iz člana 12.
Javno komunalno preduzeće dostavlja godišnji izveštaj o poslovanju i o izvršenju svog finansijskog plana Skupštini grada u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima. Godišnji izveštaj obavezno sadrži:
• izveštaj i podatke o tome u kojoj meri je ispunjen godišnji plan poslovanja;
• izveštaj o izvršenju svih komponenti odobrenog godišnjeg finansijskog plana sa detaljima o svim prihodima i rashodima Javnog komunalnog preduzeća za prethodnu godinu u poređenju sa planom za svaku vrstu usluga;
• izveštaj o realizaciji ostvarenih ciljnih vrednosti svih pokazatelja efikasnosti iz člana 12.
• kopiju godišnjeg računovodstvenog izveštaja sa bilansom stanja i bilansom uspeha.
Nakon usvajanja godišnjeg izveštaja o poslovanju, Skupština grada će ga učiniti dostupnim javnosti.
Efikasnost Javnog komunalnog preduzeća meri se pokazateljima efikasnosti.
Pokazatelji za delatnost snabdevanja vodom su:
• Procenat domaćinstava obuhvaćenih uslugom snabdevanja vodom u odnosu na ukupan broj domaćinstava;
• Procenat pokrivenosti teritorije grada Leskovca uslugom snabdevanja vodom (mereno kroz broj naselja obuhvaćenih uslugom u odnosu na ukupan broj naselja);
• Broj kvarova po m2 vodovodne mreže;
• Broj kontrola koje su pokazale neodgovarajući kvalitet vode u odnosu na ukupan broj kontrola;
• Stepen naplate potraživanja;
• Procenat tekućih i kapitalnih subvencija u odnosu na ukupne prihode Javno komunalnog preduzeća;
• Gubici u distribuciji vode;
• Prosečna godišnja cena vode po m3.
Pokazatelji za delatnost prikupljanja, odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda su:
• Stepen pokrivenosti potrošača uslugom kanalizacije (broj domaćinstava obuhvaćenih uslugom u odnosu na ukupan broj domaćinstava u gradu Leskovcu);
• Procenat pokrivenosti teritorije uslugom prikupljanja, odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda (mereno kroz broj naselja obuhvaćenih uslugom u odnosu na ukupan broj naselja);
• Dužina atmosferske (kišne) kanalizacione mreže;
• Broj kvarova na kanalizacionoj mreži;
• Odnos prečišćenih otpadnih voda u odnosu na ispuštene vode;
• Prodajna cena ispuštene vode po m3.
Za primenu pokazatelja efikasnosti osnivač i Javno komunalno preduzeće zajednički utvrđuju polaznu (baznu, početnu) vrednost, ciljnu vrednost za sledeću i sve naredne godine u planskom dokumentu kao i izvor verifikacije ostvarenih ciljnih vrednosti. Izveštaje o realizaciji pokazatelja efikasnosti Javno komunalno preduzeće podnosi Osnivaču kvartalno (u kvartalnom izveštaju o poslovanju) i godišnje (u godišnjem izveštaju o poslovanju).
Pravo na subvenciju imaju kategorije potrošača utvrđene odlukom Osnivača o subvencionisanim potrošačima za korisnike usluga vode i kanalizacije.
Kategorije subvencionisanih potrošača Osnivač će odrediti napred navedenom Odlukom u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu Odluke o promeni odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Leskovac.
Osnivač se obavezuje da obezbedi i dostavi Javnom komunalnom preduzeću sve potrebne podatke o korisnicima subvencija za usluge Javnog komunalnog preduzeća i da ove podatke redovno ažurira. Osnivač se obavezuje da na račun Javnog komunalnog preduzeća prenese iznos sredstava, koji odgovara ukupnom iznosu subvencija za sve potrošač kojima je fakturisana subvencionisana cena usluga u toku prethodnog meseca, i to do 15. u mesecu za prethodni mesec.
Javno komunalno preduzeće se obavezuje da osnivaču dostavlja tromesečne izveštaje o naplati usluga subvencionisanim potrošačima.
Javno komunalno preduzeće, kao pružalac usluge od opšteg ekonomskog interesa u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača, u obavezi je da ustanovi i održava nesmetano funkcionisanje besplatnih telefonskih linija radi omogućavanja potrošačima nesmetanog pristupa informacijama o načinu priključivanja na distributivnu mrežu, pružanju usluga i cenama, kao i dostavljanja reklamacija na kvalitet usluga.
Javno komunalno preduzeće je u obavezi da obrazuje komisiju za rešavanje reklamacija potrošača u čijem sastavu su i predstavnici evidentiranih udruženja i saveza za zaštitu potrošača.
Navedene i druge aktivnosti i mere kojima se poboljšava odnos Javnog komunalnog preduzeća sa potrošačima imaju za cilj postizanje sledećih dugoročnih i kratkoročnih ciljeva:
Dugoročni ciljevi su:
a) poboljšanje odnosa sa javnošću;
b) poboljšanje ugleda preduzeća u javnosti;
v) poboljšanje odnosa sa lokalnom zajednicom.
Dugoročni ciljevi odnosa Javnog komunalnog preduzeća sa potrošačima moraju da budu usklađeni sa dugoročnim planom rada i razvoja Javnog komunalnog preduzeća, u pogledu dostupnosti komunalne usluge.
Kratkoročni ciljevi su:
a) zaključivanje individualnih ugovora sa potrošačima;
b) omogućavanje potrošačima da na jednom mestu obave sve poslove koji obuhvataju blagajnu, službenika reklamacija i službenika za tehnička pitanja;
v) bolji pristup potrošača informacijama;
g) održavanje web sajta i otvaranje mogućnosti da potrošači prijavljivanjem na sajtu ostvare dvosmernu komunikaciju sa Javnim komunalnim preduzećem (npr. prijave problem ili dobiju traženu informaciju);
d) poboljšanje stepena naplate;
đ) poboljšanje procedure isključenja potrošača koji nisu izmirili mesečne račune na osnovu Osnivačeve Odluke.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javno komunalnog preduzeća, Grad Leskovac kao osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim komunalnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javno komunalnog preduzeća;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javno komunalnog preduzeća;
- pravo da budu informisani o poslovanju Javno komunalnog preduzeća;
- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog komunalnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Osnivač garantuje Javnom komunalnom preduzeću operativnu samostalnost u poslovanju u skladu sa zakonom i osnivačkim aktom. Operativna samostalnost se posebno ogleda u:
• Samostalnom sprovođenju poslovne politike, u okviru usvojenih programa poslovanja odnosno dugoročnih i srednjoročnih planova poslovne strategije i razvoja;
• Samostalnom organizovanju i upravljanju tekućim poslovanjem Javnog komunalnog preduzeća, uključujući i zaključivanje ugovora iz tekućeg poslovanja preduzeća;
• Samostalnom odlučivanju o prijemu radnika u radni odnos i o prestanku radnog odnosa u skladu sa zakonom, Sistematizacijom poslova i radnih mesta koju je odobrio Osnivač i Kolektivnim ugovorom odnosno Pravilnikom o radu;
• Raspodeli ostvarenih rezultata poslovanja, u okviru poslovne politike Javnog komunalnog preduzeća, propisa i opštih akata Javnog komunalnog preduzeća i osnivača.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno komunalno preduzeće osnovano, Skupština Grada daje saglasnost na:
- Statut Javno komunalnog preduzeća;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javno komunalnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.
- ulaganja kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Gradonačelnik daje saglasnost na:
1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.
Gradsko veće grada Leskovca daje saglasnost na odluku o cenama.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno komunalno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme
Javno komunalno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje prava ogranka Javno komunalnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom,
- u slučaju nastupanja uslova za otvaranje i sprovođenje stečajnog postupka Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada preduzima mere za obezbeđenje uslova za nesmetan rad tog preduzeća i jemči za obaveze tog preduzeća.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javno komunalnog preduzeća.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Javno komunalno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština
U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije Grada Leskovca.
Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno komunalno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
Dobit Javno komunalnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine Grada.
Poslovni rezultat Javnog komunalnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.
VIII ORGANI JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA
Organi javno komunalnog preduzeća
Upravljanje u Javno komunalnom preduzeću "Vodovod" - Leskovac je organizovano kao jednodomno.
Organi preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) direktor.
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javno komunalnog preduzeća.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno;
- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno komunalno preduzeće;
- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;
- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnih i javno komunalnih preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog komunalnog preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog komunalnog preduzeća deluje na štetu javnog komunalnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4) nadzire rad direktora;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi statut uz saglasnost osnivača;
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća.
13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.
Naknada za rad
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog komunalnog preduzeća.
Direktora preduzeća imenuje Skupština Grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.
Direktor Javno komunalnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Nadležnosti direktora
Direktor Javno komunalnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa preduzeća;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.
Zarada direktora
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština Grada.
Mandat direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Razrešenje direktora
Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština Grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština Grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.
U naročito opravdanim slučajevima Skupština Grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javno komunalnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javno komunalnog preduzeća;
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javno komunalnog preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova Javno komunalnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Javnom komunalnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Javno komunalnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javno komunalnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javno komunalnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javno komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom, Pravilnikom o radu, odnosno Ugovorom o radu u skladu sa zakonom i aktima osnivača.
Kolektivni ugovor Javno komunalnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javno komunalnog preduzeća ili ugovorom o radu.
Javno komunalno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javno komunalnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Javnost rada javno komunalnog preduzeća
Rad Javno komunalnog preduzeća je javan.
Za javnost rada Javno komunalnog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno komunalno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javno komunalnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javno komunalnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javno komunalnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni Zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javno komunalnog preduzeća.
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javno komunalnog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom komunalnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javno komunalnog preduzeća.
Javno komunalno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostale opšte akte nadležni organi Javno komunalnog preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javno komunalnog preduzeća.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac ("Službeni glasnik Grada Leskovca", broj 23/11).
Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, odnosno od 25.12.2012. godine, Nadzorni odbor Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" Leskovac prestaje da radi, a njegovim članovima prestaje mandat.
Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, Upravni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Leskovac nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora propisanim ovim zakonom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom.
Danom imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom, prestaje sa radom Upravni odbor Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" Leskovac, a njegovom predsedniku i članovima prestaje mandat.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".