ODLUKA

O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 1/2016 i 24/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se organizacija i delokrug rada Gradske uprave Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradska uprava), rukovođenje Gradskom upravom, odnos Gradske uprave sa drugim organima Grada Vranja (u daljem tekstu; Grad), javnost rada, položaj zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, finansiranje rada Gradske uprave i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave.

Član 2

Gradska uprava je organ Grada.

Gradska uprava neposredno obavlja poslove na osnovu Ustava, zakona, Statuta grada Vranja (u daljem tekstu: Statut Grada) i drugih akata organa Grada.

Član 3

U Gradskoj upravi u službenoj upotrebi je srpski jezik i ćirilično pismo.

Gradska uprava ima pečat, oblika i sadržaja utvrđenim zakonom.

Član 4

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.

Gradska uprava je dužna da svakome omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa, kao i da građanima omogući efikasno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i pruža pravnu pomoć.

Gradska uprava je dužna da sarađuje sa građanima i da poštuje ličnost i dostojanstvo građana.

Član 5

Rad Gradske uprave je javan.

Gradska uprava je nezavisna u radu.

Gradska uprava za svoj rad odgovara gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština Grada).

II DELOKRUG RADA I ORGANIZACIJA RADA GRADSKE UPRAVE

Delokrug rada Gradske uprave

Član 6

Gradska uprava, u okviru Ustava, zakona i Statuta Grada:

1) priprema nacrte akata koje donosi Skupština Grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2) izvršava akte Skupštine Grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku, u prvom stepenu, o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem akata Skupštine Grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršenje povereno Gradu;

6) dostavlja izveštaj o svom radu Skupštini Grada, gradonačelniku i Gradskom veću, po potrebi, a najmanje jednom godišnje; i

7) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština Grada, gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 7

Pored poslova iz izvornog delokruga Grada kao jedinice lokalne samouprave, Gradska uprava obavlja poverene poslove državne uprave iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije koji se zakonom poveravaju Gradu, u interesu efikasnijeg i racionalnijeg ostvarivanja prava i obaveza građana (u daljem tekstu: povereni poslovi).

Organizacija Gradske uprave

Član 8

Gradska uprava se organizuje kao jedinstveni organ Grada.

Organizovanje poslova u Gradskoj upravi ostvaruje se na principima:

1) zakonitog i efikasnog odlučivanja o pravima, obavezama i pravnim interesima građana i pravnih lica;

2) stručnog i racionalnog obavljanja poslova;

3) ostvarivanja potpune i ravnomerne uposlenosti zaposlenih u Gradskoj upravi, uz stalno usavršavanje njihovog rada;

4) efikasnog rukovođenja unutrašnjim organizacionim jedinicama;

5) ostvarivanja saradnje u izvršavanju poslova sa organima Grada, drugim organima i organizacijama, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad;

6) ostvarivanja saradnje sa resornim ministarstvima Republike Srbije i odgovornosti za kvalitetno i efikasno vršenje poverenih poslova državne uprave;

7) primenjivanja savremenih metoda i sredstava rada;

8) uključivanja stručnih i naučnih radnika i organizacija u procesu predlaganja, odlučivanja i preduzimanja odgovarajućih mera; i

9) blagovremenog i istinitog obaveštavanja javnosti o radu Gradske uprave.

Član 9

U Gradskoj upravi, kao jedinstvenom organu Grada, za vršenje srodnih poslova obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice (u daljem tekstu: organizacione jedinice) i delovi organizacionih jedinica).

Organizacione jedinice Gradske uprave jesu: odeljenja i službe, utvrđene odredbama ove Odluke.

Delovi organizacionih jedinica jesu: odseci i grupe, koji se utvrđuju aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, u skladu sa odredbama ove Odluke.

Odseci se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova, čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblastima za koju se obrazuju.

Grupe se obrazuju prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Izuzetno, organizacioni delovi mogu imati drugačije nazive ako to zahteva priroda poslova koji se u tim delovima vrše (računovodstvo, pisarnica i dr.).

Izuzetno iz stava 2. ovog člana, zbog prirode, složenosti i odgovornosti poslova, u Gradskoj upravi obrazuje se, kao posebna organizaciona jedinica, Kabinet Grada sa organizacionim delovima, koji se utvrđuju aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, u skladu sa odredbama ove Odluke.

Član 10

U Gradskoj upravi, u zavisnosti od prirode poslova, organizuju se samostalni poslovi.

Samostalni poslovi jesu poslovi pomoćnika gradonačelnika i drugi poslovi koji se utvrđuju aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.

Organizacione jedinice

Član 11

Organizacione jedinice Gradske uprave jesu:

1. Odeljenje za budžet i finansije Grada;

2. Odeljenje za privredu i lokalni ekonomski razvoj;

3. Odeljenje za urbanizam, imovinsko pravne poslove i komunalno-stambene delatnosti;

4. Odeljenje za društvene delatnosti;

5. Odeljenje za zdravstvo i socijalnu zaštitu;

6. Odeljenje Komunalne policije i inspekcije;

7. Odeljenje opšte uprave;

8. Služba Skupštine Grada,

9. Služba Gradskog veća;

10. Služba za internu reviziju i budžetsku inspekciju;

11. Služba za upravljanje u vanrednim situacijama, elementarnim nepogodama i prevencijom rizika i poslovima odbrane.

Odeljenja

1. Odeljenje za budžet i finansije Grada

Član 12

Odeljenje za budžet i finansije Grada obavljaju se poslove koji se odnose na izradu nacrta odluke o budžetu Grada, uz poštovanje sistema jedinstvene budžetske klasifikacije, uključujući i programsku pripremu i dostavljanje korisnicima budžeta uputstva za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika, opis planirane politike, procenu prihoda i primanja i rashoda i izdataka, obim sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana budžetskog korisnika, postupak i dinamiku pripreme budžeta. Stara se o poštovanju kalendara budžeta lokalne vlasti; analizira predloge finansijskih planova budžetskih korisnika i usaglašenost sa uputstvom; pripremu dopunskog budžeta (rebalansa); izradu predloga rešenja o privremenom finansiranju; obaveštava budžetske korisnike o odobrenim raspoloživim aproprijacijama; priprema i utvrđuje tromesečne, mesečne i šestomesečne kvote; razmatra zahteve za izmenu kvote; predlaže privremenu obustavu izvršenja budžeta budžetskim korisnicima. Vrši prijem i razmatranje predloga Plana izvršenja budžeta; donosi i vrši izmene Plana izvršenja budžeta; razmatra zahteve za preuzimanje obaveza; donosi odobrenje (rešenje) o preusmeravanju aproprijacija; priprema nacrt rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve. Otvara konsolidovani račun trezora (za dinarska i devizna sredstva), podračune dinarskih i deviznih sredstava korisnika javnih sredstava i posebne namenske dinarske račune korisnicima javnih sredstava i ostalim pravnim licima i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru i koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora; bliže uređuje način korišćenja sredstava sa podračuna KRT-a; izveštava o korišćenju sredstava; stara se o plasiranju slobodnih novčanih sredstava i obaveštava Upravu za trezor. Vodi glavnu knjigu trezora sa posebnom evidencijom za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava i pomoćne knjige. Priprema zahtev Ministarstvu finansija za odobrenje fiskalnog deficita iznad 10% prihoda grada Vranja u tekućoj godini sa detaljnim obrazloženjem opravdanosti investicija zbog kojih nastaje prekoračenje. Vrši analizu dugoročne održivosti duga; priprema projekcije i prati priliv prihoda i izvršenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta, upravljanja gotovinom; prima, zavodi i kontroliše zahteve za plaćanje i transfer sredstava i zahteve za plate, upravljanja informacionim sistemom; izrađuje periodične izveštaje i završni račun konsolidovanog računa trezora; usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima; priprema i izvršava za plaćanje; vodi poslovne knjige za direktne i indirektne budžetske korisnike; vrši monitoring i evaluaciju finansijskih planova po programskoj metodologiji; upravljanje imovinom (vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru); vrši interne kontrolne postupke; pripremne radnje za sprovođenje popisa i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast.

U ovom Odeljenju se obavljaju poslovi javnih nabavki i poslovi lokalne poreske administracije.

Poslovi javnih nabavki odnose se na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki; pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim službama; obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom za Gradsku upravu, gradonačelnika i Gradsko veće i Skupštinu Grada; sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom; objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije, obaveštenja i izveštaja na Portalu javnih nabavki; pružanje konsultantskih usluga i stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; određivanje zaposlenih koji će predstavljati Grad u postupcima javnih nabavki koje sprovode drugi naručioci; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama; vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti; sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama velike i male vrednosti i sprovedenim postupcima; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; praćenje realizacije zaključenih ugovora o javnim nabavkama; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki; obavljanje drugih poslova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki.

Poslovi lokalne poreske administracije odnose na: prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima; knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda; kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije; obezbeđenje naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga; pokretanje postupka stečaja; podnošenja zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; dostavljanje izveštaja sa dokazima Poreskoj policiji, kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika; vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; pružanje pravne pomoći nadležnim organizacionim jedinicama Poreske uprave i drugim poreskim odeljenjima lokalne poreske administracije; vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode; primenu jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka i tehniku obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode; pripremu metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda; davanje besplatnih informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda; izdavanje uverenja i potvrda i izveštavanje lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi sa lokalnim javnim prihodima i ostali poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast.

2. Odeljenje za privredu i lokalni ekonomski razvoj

Član 13

Odeljenje za privredu i lokalni ekonomski razvoj obavlja poslove koji se odnose na: praćenje stanja i usmeravanje razvoja sektora privrede; pružanje stručne pomoći obezbeđivanju prezentiranja razvojnih programa; podršku ulaganjima u skladu sa Zakonom o ulaganjima; vođenju evidencije ulaganja od lokalnog značaja; obaveštavanje Razvojne agencije Srbije o svakom ulaganju; predlaganju mera i instrumenata za unapređenje investicionog okruženja u cilju jačanja ekonomskog i privrednog razvoja i konkurentnosti; pojednostavljenje lokalnih procedura za realizaciju ulaganja; razvoj komunalne i lokalne ekonomske infrastrukture. Podstiče korišćenje informacione i komunikacione tehnologije u cilju ostvarivanja efikasne komunikacije i pruža stručnu pomoć i podršku ulagačima u realizaciji ulaganja, ako to zatraži ulagač. U saradnji sa ulagačem, utvrđuje investicioni program u cilju sprovođenja procedure pripreme dokumentacije i definisanja isprava i podataka koje je ulagač dužan da dostavi nadležnom organima, u skladu sa zakonom. Vrši prijem i obradu zahteva za upis preduzetnika kod Agencije za privredne registre; prati, analizira i predlaže mere nadležnim organima u oblasti privrede; učestvuje u projektima istraživanja i izradi strategija, elaborata, analiza i studija; vrši objedinjavanje aktivnosti na izradi projekata od interesa za Grad i obezbeđivanju učesnike u njihovoj realizaciji kroz sve vidove konkursa i donacija na svim nivoima; vrši studijsko-analitičke poslove za pokretanje inicijative i predlaganje projekata lokalnog ekonomskog razvija. Sarađuje sa nosiocima projekata i prati njihovu realizaciju; inicira javna preduzeća i korisnike budžeta za izradu novih atraktivnih projekata; učestvuje u izradi gradskih propisa koji mogu imati uticaja na razvoj privrede; pruža tehničku podršku investitorima zainteresovanim za obavljanje delatnosti; prati razvoj preduzetništva u Gradu; učestvuje u izradi budžeta Grada; izrađuje analitičke izveštaje za potrebe nadležnog republičkog ministarstva, Gradskog veća i Skupštine Grada; priprema podatke za objavljivanje preko informacionih sistema; vrši promociju investicionih potencijala Grada u aktivnostima vezanim za ekonomski razvoj; održava i unapređuje odnose sa centralnim institucijama odgovornim za ekonomski razvoj; ostvaruje saradnju sa drugim jedinicama lokalnih samouprava, razmenjuje prakse i preduzima aktivnosti za usklađivanje razvojnih mera; vrši poslove statistike i poslove na pripremi i održavanju baze podataka koje su od značaja za lokalni ekonomski razvoj. Obavlja poslove na unapređivanju opšteg okvira za privređivanje i zapošljavanje, kao i za ravnomerniji razvoj grada; prati rad privrednih subjekata, kao i procese restruktuiranja i stečaja; priprema programe mera za podsticanje razvoja privrednih subjekata radi ostvarivanja povoljnijeg privrednog ambijenta i osnivanja biznis inkubatora i drugih oblika udruživanja; pruža stručnu pomoć lokalnom Savetu za zapošljavanje.

Podstiče razvoj i unapređenje ugostiteljstva, zanatstva i trgovine; predlaže radno vreme ugostiteljskih, zanatskih i trgovinskih objekata, obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti.

Postupa po zahtevima i donosi rešenja o odobravanju primenjenih geoloških istraživanja određenih nemetaličnih mineralnih resursa i drugih geoloških resursa i istraživanja geološke sredine na teritoriji grada Vranja i gradske opštine Vranjska Banja; postupa po zahtevima i izdaje rešenja o odobravanju eksploatacije rezervi određenih nemetaličnih mineralnih sirovina koje se koriste za dobijanje građevinskih materijala, prirodnih agregata određenih zakonom i eksploataciju geotermalne energije od strane fizičkih lica; vodi propisane evidencije o obračunu i isplati naknade za korišćenje navedenih sirovina i geotermalnih resursa u okviru prava i dužnosti jedinice lokalne samouprave propisani zakonom i dostavlja resornom ministarstvu godišnje izveštaje po izdatim odobrenjima iz navedenih oblasti. Priprema predlog za osnivanje robnih rezervi i nivoa obima i strukture, pribavlja saglasnost nadležnog ministarstva.

U Odeljenju se obavljaju poslovi poljoprivrede i ruralnog razvoja sela, saobraćaja i turizma.

U oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja sela obavlja poslove koji se odnose na realizaciju Zakona o poljoprivrednom zemljištu i to naročito na: izradi nacrta Godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta; izradu predloga odluke i oglasa za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; sprovođenje postupka javnog nadmetanja i postupka prikupljanja pisanih ponuda; izradu predloga odluke o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta i predloga ugovora o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini. Izrađuje predlog finansijskog plana za opredeljenje sredstava u budžetu Grada za razvoj poljoprivrede; izrađuje i sprovodi Program podrške poljoprivrednoj politici i politici ruralnog razvoja. Vrši nadzor i kontrolu korišćenja sredstava i realizaciju ugovornih obaveza. Daje mišljenje u postupku donošenja i sprovođenja investicionih programa Grada iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede; daje stručno mišljenje u oblasti nabavke visoko kvalitetnih grla u stočarstvu, sadnog materijala u voćarstvu i vinogradarstvu. Obavlja upravne poslove u oblasti poljoprivrede i vodoprivrede vezane za kontrolu sprovođenja protiverozionih mera; promenu namene poljoprivrednog zemljišta; realizaciju Zakona o vodama iz nadležnosti lokalne samouprave, i to na izdavanju vodnih uslova, vodnih saglasnosti, vodnih dozvola i vodnih naloga, kao i akta o ispuštanju otpadnih voda u javnu kanalizaciju. Vrši poslove vezane za zaštitu poljoprivrednog zemljišta, useva i zasada, poljskih puteva i kanala od poljske štete; procenu štete na poljoprivrednim usevima nastalih usled elementarnih i drugih većih nepogoda; vrši i druge poslove vezane za poljoprivrednu proizvodnju i zadrugarstvo na teritoriji grada. Obavlja i poslove vezane za razvoj poljoprivrede i sela, koji imaju za cilj poboljšanje kvaliteta života i rada stanovništva u ruralnim sredinama, proširenjem ekonomskih aktivnosti i poboljšanjem konkurentnosti u oblasti poljoprivredne i prehrambene proizvodnje.

U oblasti saobraćaja obavlja poslove koji se odnose na realizaciju propisa kojima se uređuje prevoz putnika u drumskom i teretnom saobraćaju,i to naročito na: organizaciju i način obavljanja lokalnog linijskog prevoza putnika i taksi prevoza na teritoriji grada Pruža stručnu pomoć Savetu za bezbednost saobraćaj na putevima i gradskoj komisiji u sprovođenju postupka izbora najpovoljnijeg ponuđača za obavljanje lokalnog linijskog prevoza putnika. Prati funkcionisanje prevoza na teritoriji grada i stanje opštinskih javnih puteva i predlaže mere vezane za bezbednost saobraćaja na teritoriji grada. Obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje oblast saobraćaja.

U oblasti turizma obavlja poslove koji se odnose na podsticanje i staranje o razvoju turizma; pripremanje programa razvoja turizma; kategorizaciju ugostiteljskih i drugih objekata, kao povereni posao u skladu sa Zakonom o turizmu. Izrađuje i redovno ažurira Registar turizma na nivou lokalne samouprave. Prati razvoj turističke delatnosti u skladu sa savremenim trendovima i obavlja ostale poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast.

3. Odeljenje za urbanizam, imovinsko pravne poslove i komunalno-stambene delatnosti

Član 14

Odeljenje za urbanizam, imovinsko pravne poslove i komunalno-stambene delatnosti, u oblasti urbanizma,obavlja poslove koji se odnose na pripremu nacrta programa i akata za izradu svih vrsta urbanističkih planova, i to: prostornog plana Grada; generalnog plana za određena naselja; plana opšteg uređenja za određena naselja ili dela naselja za koja se ne donosi Generalni plan, plana generalne regulacije i plana detaljne regulacije. Pribavlja uslove za izgradnju i uređenje prostora od strane nadležnih organa i organizacija, kao i mišljenja od strane Komisije za planove. Stara se o izlaganju planova na javni uvid, uz oglašavanje u dnevnom ili lokalnom listu i pribavlja saglasnosti u postupku izrade planova od strane viših državnih organa.Izdaje informacije o lokaciji koje sadrže sve podatke o mogućnostima i ograničenjima gradnje na katastarskoj parceli, odnosno na više katastarskih parcela, na osnovu planskog dokumenta.Sprovodi postupak i aktivnosti u vezi sa izgradnjom, dogradnjom ili rekonstrukcijom objekta, odnosno izvođenjem radova za koji uključuju izdavanje lokacijskih uslova, izdavanje građevinske dozvole, izdavanje privremene građevinske dozvole, odnosno rešenja iz člana 145. Zakona o planiranju i izgradnji, prijavu radova, pribavljanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju, izdavanje upotrebne dozvole, pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu, pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole iz njihove nadležnosti, kao i obezbeđenje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu, upis prava svojine na izgrađenom objektu, kao i izmenu akata koji se pribavljaju u objedinjenoj proceduri.Izdaje potvrde o završetku izrade temelja i potvrde o završetku objekta u konstruktivnom smislu. Na ime i za račun investitora, podnosi organu nadležnom za poslove zaštite od požara zahtev za izdavanje saglasnosti na projekat za izvođenje i glavni projekat zaštite od požara.Dostavlja upotrebne dozvole organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra. Vodi registar objedinjene procedure i Centralnu evidenciju. Sprovodi postupak ozakonjenja objekata. Sprovodi proceduru potvrđivanja planova parcelacije, preparcelacije i urbanističkih projekata. Predlaže izmene planova vezane za otvaranje novih lokacija na teritoriji grada. Izrađuje nacrte podzakonskih akata u cilju pravilne i potpune primene materijalnih propisa kojima se uređuje ova oblast.

U imovinsko-pravnoj oblasti obavlja poslove eksproprijacije na nepokretnostima u svojini građana; utvrđuje prestanak prava korišćenja na građevinskom zemljištu iz poseda ranijih sopstvenika; donosi akta o pravu korišćenja na građevinskom zemljištu i administrativnom prenosu prava korišćenja na nepokretnosti iz državne svojine sa jednog pravnog lica na drugo; utvrđuje pravo službenosti - nepotpuna eksproprijacija na građevinskom zemljištu radi izgradnje komunalnih objekata i pravo korišćenja na ostalom građevinskom zemljištu ranijim sopstvenicima, radi izgradnje objekata prema važećem planskom aktu; izrađuje nacrte rešenja o davanju ostalog građevinskog zemljišta u zakup zainteresovanim fizičkim i pravnim licima; donosi rešenja o konverziji prava korišćenja u pravo svojine po zahtevima fizičkih i pravnih lica. Obavlja poslove koji se odnose na vođenje jedinstvene evidencije o imovini Grada; prikuplja, popisuje i vrši overu podataka o svim nepokretnostima, pokretnim stvarima i poklonima u svojini Grada; pribavlja isprave i ostale dokaze o pravu korišćenja i pravu svojine i obavlja sve druge poslove vezane za držanje, upravljanje i raspolaganje imovinom Grada. Priprema nacrte akata o otkupu stanova u državnoj svojini i sprovodi postupak iseljenja bespravno useljenih lica iz društvenih, odnosno državnih stanova i obavlja ostale poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast.

U komunalnoj oblasti obavlja poslove koji se odnose na uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti. Vrši poslove koji se odnose na uređivanje i obezbeđivanje materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti i njihov razvoj (snabdevanje vodom za piće, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, proizvodnju i distribuciju toplotne energije, upravljanje grobljima i pogrebne usluge, obezbeđivanje javnog osvetljenja, održavanje i korišćenje pijaca, parkova, zelenih, rekreacionih i drugih javnih površina, javnih parkirališta, održavanje čistoće na površinama javne namene, održavanje javnih zelenila, održavanje deponije, dimničarske usluge, delatnost zoohigijene) i druge delatnosti na određenom području za koje je grad osnovao preduzeće, uređuje opšte uslove održavanja komunalnog reda u gradu, vrši nadzor nad obavljanjem komunalnih i drugih delatnosti, učestvuje u pripremi lokalnog plana upravljanja otpadom, stara se o održavanju stambenih zgrada i bezbednosti njihovog korišćenja, obezbeđuje sredstva za označavanje naziva naseljenih mesta, ulica i trgova na teritoriji grada. Priprema nacrte odluka i drugih akata koje donosi Skupština Grada, gradonačelnik i Gradsko veće iz ove oblasti; vrši nadzor nad primenom Zakona o komunalnim delatnostima i nad zakonitošću rada javnih komunalnih i drugih preduzeća kojima je povereno obavljanje komunalne delatnosti. Obavlja ostale poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje komunalna i stambena delatnost.

4. Odeljenje za društvene delatnosti

Član 15

Odeljenje za društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: realizaciju propisa u oblastima obrazovanja, kulture, sporta, fizičke kulture, informisanja, verskih zajednica, mladih iz nadležnosti lokalne samouprave; pripremu nacrta akata koje donose organi Grada i staranje o njihovoj primeni; predlaganje načina sprovođenja mera utvrđenih u strateškim i drugim dokumentima iz ovih oblasti; organizovanje poslova izrade strategija i projekata za potrebe lokalne samouprave i neposredno učestvovanje u njihovoj primeni; organizovanje i pružanje stručne pomoći u poslovima u vezi sa pripremom dokumenata za realizaciju konkursa za finansiranje i sufinansiranje projekata u ovim oblastima; vršenje nadzora nad radom ustanova i organizacija u ovim oblastima.

U oblasti obrazovanja obavlja poslove koji se odnose na planiranje razvoja delatnosti predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola. Učestvuje u planiranju sredstava za materijalne troškove i investicije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i vrši nadzor nad korišćenjem tih sredstava, u skladu sa zakonom. Predlaže mrežu dečjih vrtića i osnovnih škola, u skladu sa zakonom. Prati upis dece u predškolsku ustanovu, pohađanje i realizaciju pripremnog predškolskog programa. Vrši evidentiranje dece za upis u prvi razred osnovne škole i prati redovno pohađanje osnovne škole. Obavlja poslove koordinatora interresorne komisije i obezbeđivanja uslova za pružanje dodatne obrazovne podrške deci i učenicima. Planira sredstva u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za stručno usavršavanje i prevoz zaposlenih; sredstva za prevoz učenika osnovnih škola koji imaju prebivalište na zakonom određenoj udaljenosti od sedišta škole; povlastice za prevoz učenika srednjih škola u međumesnom saobraćaju; sredstva za prevoz učenika na međuopštinska i republička takmičenja; kao i druge rashode za materijalne troškove u ovoj oblasti. U oblasti učeničkog i studentskog standarda obavlja poslove za ostvarivanje prava učenika i studenata na kredite i stipendije koje obezbeđuje Republika; smeštaj učenika i studenata u domove; vodi upravni postupak za ostvarivanje prava dece i učenika iz nadležnosti lokalne samouprave.

U oblasti kulture obavlja poslove koji se odnose na: planiranje razvoja delatnosti kulture; obezbeđivanje uslova za održavanje i sprovođenje programa ustanova kulture; obezbeđivanje uslova za rad samostalnih umetnika; razvoj kulturno-umetničkog amaterizma i zaštitu kulturno-umetničkih dobara, umetničkog stvaralaštva, bibliotečke i druge kulturne delatnosti; uspostavljanje kulturno-umetničke saradnje sa institucijama drugih gradova i opština u zemlji i inostranstvu. Daje inicijative za dodeljivanje nagrada i priznanja u oblasti kulturno-umetničkog stvaralaštva. Predlaže planove za izgradnju, održavanje i obnovu spomenika kulture, spomen obeležja i verskih objekata. Inicira i prati intersektorsku saradnju u oblasti javnih službi, kao i saradnju javnog, privatnog i civilnog sektora u oblastu kulture. Organizuje vođenje informaciono-dokumentacionih poslova i upravlja bazom podataka. Organizuje poslove i neposredno učestvuje u izradi analiza, informacija i izveštaja za potrebe organa Grada i obavlja ostale poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje oblast kulture.

U oblasti informisanja obavlja poslove koji se odnose na praćenje, unapređenje i podizanje nivoa javnog informisanja; podršku unapređenju javnog informisanja kroz konkurse; iniciranje i unapređenje komunikacije sa svim akterima javnog informisanja i medijsko obrazovanje.

U oblasti sporta i fizičke kulture obavljaju se poslovi koji se odnose na: obezbeđivanje uslova za izgradnju, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta u gradu; organizaciju i realizaciju školskih sportskih takmičenja na nivou grada, okruga i Republike; staranje o obezbeđivanju posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima; predlaganje kriterijuma za finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta; praćenje realizacije programa ustanove čiji je osnivač Grad, kao i drugih organizacija kojima se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou grada; staranje o organizovanju i održavanju sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za grad; staranje o obezbeđenju uslova za rad sportskih stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji grada; obavljanje ostalih poslova u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast.

Obavlja i poslove koji se odnose na podsticanje različitih aktivnosti i programa mladih i stvaranje uslova za uključivanje mladih u društveni život i procese odlučivanja. Pruža se pomoć u stvaranju uslova za organizovanje omladinskih aktivnosti i delatnosti omladinskih organizacija, kao i saradnju sa lokalnim udruženjima mladih u vezi sa implementacijom lokalnih strategija; organizovanja različitih vrsta obuka mladih radi njihovog većeg uključivanja u volonterski rad i bolje korišćenje slobodnog vremena. Prati realizaciju lokalnih projekata za mlade u skladu sa strateškim dokumentima i obavlja druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast.

5. Odeljenje za zdravstvo i socijalnu zaštitu

Član 16

Odeljenje za zdravstvo i socijalnu zaštitu, u oblasti zdravstva, obavlja poslove na planiranju razvoja zdravstvene delatnosti; stvaranju uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na teritoriji grada; praćenje organizacije, rada i funkcionisanja zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Grad i predlaganje mera za unapređenje kvaliteta njihovog rada. Organizuje poslove na praćenju zdravstvenog stanja stanovništva; stara se o sprovođenju utvrđenih prioriteta u zdravstvenoj zaštiti i zaštiti prava pacijenata. Inicira i učestvuje u planiranju i ostvarivanju programa za očuvanje i zaštitu zdravlja od zagađene životne sredine prouzrokovane štetnim i opasnim materijama u vazduhu, vodi i zemljištu, odlaganjem otpadnih materija, opasnih hemikalija, izvorima jonizirajućih i nejonizirajućih zračenja, bukom i vibracijama na teritoriji grada. Koordinira, podstiče, organizuje i usmerava sprovođenje zdravstvene zaštite koja se ostvaruje delatnošću organa Grada, građana, preduzeća, socijalnih, obrazovnih i drugih ustanova i organizacija i sarađuje sa stručnim organizacijama, savezima i udruženjima na poslovima razvoja zdravstvene zaštite; obavlja poslove u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava prema zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač Grad, u skladu sa zakonom. Obavlja stručne i administrativne poslove za Savet za zdravstvo i druga stručna radna tela organa Grada.

U oblasti socijalne zaštite obavlja poslove koji se odnose na učešće u donošenju programa unapređenja socijalne zaštite i njegovoj realizaciji. Stara se o obezbeđivanju uslova za uvođenje novih prava i razvoja alternativnih oblika usluga i servisa u ovoj oblasti, u skladu sa identifikovanim potrebama građana i mogućnostima lokalne samouprave; predlaže utvrđivanje proširenih prava u oblasti socijalne zaštite; kriterijume i merila i utvrđivanje cena usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač Grad; kriterijume i merila za ostvarivanje prava korisnika. Preko ustanova socijalne zaštite, vrši obezbeđivanje prava na pomoć u kući, dnevni boravak, privremeni smeštaj u Prihvatilište, Prihvatnu stanicu i Sigurnu kuću; jednokratnu pomoć; usluge socijalnog rada i drugih prava i posebnih oblika socijalne zaštite, u skladu sa propisima organa Grada. Prati potrebe socijalno ugroženih lica; lica sa posebnim potrebama i drugih lica kojima je potrebna organizovana pomoć za savladavanje socijalnih i životnih teškoća i predlaže mere u cilju njihove zaštite, rehabilitacije i socijalizacije; pruža pomoć razvoju različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama; prati i koordinira rad invalidskih i socijalno-humanitarnih organizacija i udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i realizaciju njihovih programa i projekata za koja se sredstva obezbeđuju u budžetu Grada; obavlja poslove vezane za odlučivanje o sticanju statusa energetski ugroženog kupca u skladu sa zakonom. Obavlja poslove u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava prema ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač Grad i ostale poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje oblast socijalne zaštite.

U ovom Odeljenju obavljaju se, kao povereni, poslovi dečije zaštite i boračko-invalidske zaštite.

U oblasti dečije zaštite obavljaju se poslovi vezani za finansijsku podršku porodici sa decom; utvrđivanje prava na dečiji dodatak i naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva; roditeljski dodatak i druga prava u skladu sa zakonom.

U oblasti boračko-invalidske zaštite obavljaju se poslovi u vezi sa priznavanjem prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata i članova njihovih porodica, u skladu sa zakonom i propisima organa Grada.

U Odeljenju se obavljaju organizacioni poslovi na zbrinjavanju izbeglica i raseljenih lica; ostvarivanju prava na promeni mesta boravka i prestanku statusa izbeglih i raseljenih lica; sprovode aktivnosti na izgradnji stambenih objekata radi integracije; poslovi vezani za migrante i lica u readmisiji.

Odeljenje obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuju pomenute oblasti.

6. Odeljenje Komunalne policije i inspekcije

Član 17

Odeljenje Komunalne policije i inspekcije obavlja poslove komunalno policijskog i inspekcijskog nadzora nad propisima kojima je uređena njihova nadležnost.

Komunalna policija obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, na mestu održavanja reda, sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog komunalnog reda; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz komunalne oblasti i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada; zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad; podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada; vrši i druge poslove u skladu sa Zakonom. U obavljanju poslova Komunalne policije, komunalni policajac ima sledeća ovlašćenja: upozorenje; usmeno naređenje; provera identiteta; dovođenje; pregledanje lica i predmeta; privremeno oduzimanje predmeta; video nadzor; upotrebu sredstava prinude i to: fizičke snage, službene palice i sredstava za vezivanje. Komunalni policajac može, kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom Grada, izdati prekršajni nalog kada je za prekršaj utvrđen gradskim propisom, od prekršajnih sankcija, predviđena samo novčana kazna u fiksnom iznosu, podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podneti zahtev za vođenje prekršajnog postupka i obavestiti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti. Pre izdavanja prekršajnog naloga, komunalni policajac službenom beleškom konstatuje povredu propisanog reda, koja čini pravno obeležje prekršaja. Uz zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, komunalni policajac prilaže službenu belešku ili drugi dokaz o učinjenom prekršaju (video ili foto zapis na kome se jasno može videti radnja iz koje proizilazi pravno obeležje prekršaja). Kada komunalni policajac podnosi prijavu za učinjeno krivično delo, odnosno kada obaveštava drugi nadležan organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti, uz obaveštenje dostavlja službenu belešku sačinjenu na mestu održavanja reda.Pri Komunalnoj policiji obavljaju se poslovi vezani za izdavanje i obradu prekršajnih naloga.

Poslovi inspekcije vrše se preko Komunalne, Građevinske, Inspekcije za zaštitu životne sredine, Inspekcije ZOO higijene, Saobraćajne inspekcije i Prosvetne inspekcije, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima je uređena njihova nadležnost.

Građevinska inspekcija vrši nadzor nad primenom Zakona o planiranju i izgradnji, drugih propisa i gradskih akata kojima se reguliše planiranje i izgradnja. Obavlja poslove prinudnog izvršenja izvršnih i konačnih rešenja o uklanjanju objekata, odnosno njegovog dela, pri čemu: obavlja preglede objekata radi utvrđivanja načina izvršenja; vrši procenu potrebne radne snage i mehanizacije za sprovođenje izvršenja; predlaže program izvršenja i utvrđuje dinamiku izvršenja; sačinjava zapisnike o prinudnom izvršenju, odnosno uklanjanju objekta ili njegovog dela i o tome vodi evidenciju; sarađuje sa javnim preduzećima, privrednim društvima, službama i organima koji učestvuju u poslovima prinudnog izvršenja i obezbeđuje prisustvo pripadnika MUP-a radi omogućavanja sprovođenja rešenja o uklanjanju objekta, odnosno njegovog dela; utvrđuje troškove prinudnih izvršenja (troškovi radne snage, mehanizacija idr); daje predlog Gradskom pravobranilaštvu za sudsko izvršenje novčanih potraživanja kod prinudnog izvršenja rešenja od izvršenika.

Komunalna inspekcija vrši nadzor nad primenom Zakona o komunalnim delatnostima i nad zakonitošću rada komunalnih javnih preduzeća i drugih preduzeća, koja obavljaju komunalnu delatnost, kao i nadzor nad drugim propisima i gradskim aktima kojima se reguliše komunalna delatnost.

Inspekcija zaštite životne sredine vrši inspekcijski nadzor nad primenom zakona i drugih propisa iz oblasti zaštite životne sredine; sprovodi postupak procene uticaja na životnu sredinu; obavlja poslove strateške procene uticaja na životnu sredinu; vrši izdavanje integrisanih dozvola; izdavanje dozvola o upravljanju otpadom, izdavanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa korišćenja naročito opasnih hemikalija; izdavanje dozvola za rad stacionarnog izvora zagađivanja; izdavanje odobrenja sa merama zaštite od buke za organizovanje javnih skupova, zabavnih i drugih aktivnosti i monitoring životne sredine. Obavlja i poverene poslove sprovođenja postupka procene uticaja na životnu sredinu i projekata za koje građevinsku dozvolu izdaje jedinica lokalne samouprave (novih projekata i projekata zatečenog stanja).

Inspekcija zoohigijene vrši nadzor nad sprovođenjem gradskih propisa o držanju domaćih životinja i držanju pasa i mačaka na teritoriji grada Vranja.

Gradski saobraćajni inspektor vrši inspekcijski nadzor nad primenom Zakona o javnim putevima (u delu zaštite javnih opštinskih i nekategorisanih puteva); primenom Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju Zakona o prevozu putnika u teretnom saobraćaju, i to u odredbama koje regulišu taksi prevoz, lokalni linijski i vanlinijski prevoz, kao i prevoz za sopstvene potrebe.

Prosvetna inspekcija vrši nadzor nad primenom propisa o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i drugih propisa kojima se reguliše oblast predškolskog obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, neposrednim uvidom u rad ustanove i zavisno od rezultata nadzora, izriče mere i kontroliše njihovo izvršenje.

Pored poslova komunalno policijskog i inspekcijskog nadzora, u Odeljenju se obavljaju poslovi zaštite životne sredine i poslovi ZOO higijene.

U oblasti zaštite životne sredine obavlja poslove koji se odnose na: priprema akata o davanju saglasnosti ili odbijanju davanja saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu za projekte u oblasti privrede, industrije, saobraćaja, energetike i drugih, koji u značajnoj meri mogu da zagade životnu sredinu; pripremu akata o potrebi izrade Studije o proceni uticaja na životnu sredinu i određivanju obima i sadržaja Studije o proceni uticaja na životnu sredinu; organizovanje i vođenje javne prezentacije i javne rasprave; učestvovanje u radu tehničke komisije i saradnju sa naučnim i stručnim organizacijama u postupku procene uticaja na životnu sredinu. Vrši ocenu izveštaja o strateškoj proceni; sprovodi postupak izdavanja integrisane dozvole; sarađuje sa ovlašćenim institucijama u čijoj je nadležnosti vršenje kontrole kvaliteta životne sredine. Prikuplja podatke i rezultate nalaza iz ove oblasti, objedinjava ih i objavljuje. Obaveštava javnost o slučajevima akcidenta (povećane koncentracije zagađenih materija) i predlaže mere sanacije u slučajevima prekoračenja granične vrednosti zagađenosti vazduha; priprema nacrte programa korišćenja i zaštite prirodnih vrednosti i nacrte programa zaštite životne sredine i traži saglasnost nadležnog ministarstva na iste, priprema nacrte lokalnih akcionih i sanacionih planova i strategija, usklađuje ih sa strateškim dokumentima; priprema nacrt odluke o naknadi za zaštitu i unapređenje životne sredine, obavlja i druge poslove iz oblasti zaštite životne sredine.

U oblasti ZOO higijene organizuje poslove vezane za zbrinjavanje pasa i mačaka lutalica; sakupljanje i uništavanje životinjskih leševa, na propisan način i na mestu određenom za tu namenu; organizuje akcije redovne deratizacije i dezinsekcije; o utvrđenim nedostacima obaveštava inspektora ZOO-higijene za preduzimanje mera. Obavlja i druge poslove iz ove oblasti.

7. Odeljenje opšte uprave

Član 18

Odeljenje opšte uprave obavlja poslove koji se odnose na: neposredni prijem podnesaka građana; preuzimanje i otvaranje pošte, zavođenje predmeta u osnovne evidencije i njihovu predaju u rad organizacionim jedinicama; otpremanje i ekspediciju pošte i dostavu pismena na teritoriji grada. Vrši prijem i čuvanje arhiviranih predmeta; vodi arhivske knjige i druge evidencije; izdaje arhivirane predmete ili pojedine njihove delove i vrši izlučivanje bezvrednog arhivskog materijala. Vodi matične knjige i knjige državljana, registre tih knjiga za teritoriju grada Vranja, kao i opštine Gnjilane, Novo Brdo, Kosovska Kamenica i Vitina. Izdaje izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, kao i druga uverenja iz tih knjiga; izdaje uverenja o činjenicama o kojima Gradska uprava i njene organizacione jedinice ne vode službene evidencije; izdaje uverenja i druge isprave vezane za ostvarivanje prava građana na privremenom radu u inostranstvu. Vodi postupak i odlučuje u upravnim stvarima iz oblasti ličnog statusa građana i promene ličnog imena; vrši ispravke i naknadne upise u matičnim knjigama i knjigama državljana. Obavlja poslove mesnih kancelarija. Vodi matične knjige za određeno matično područje i izdaje izvode i uverenja iz tih knjiga. Obavlja administrativno-tehničke poslove za potrebe mesnih zajednica. Pruža pravnu i drugu pomoć građanima u ostvarivanju njihovih prava iz ove oblasti, organima Grada i drugim organima i organizacijama u obavljanju poslova iz njihove nadležnosti. Obavlja stručne i administrativne poslove za potrebe gradskih mesnih zajednica i njihovih organa (obrazovanje organa mesnih zajednica, sazivanje sednica, vođenje zapisnika, izvršavanje odluka...). Vodi postupak i odlučuje u upravnim stvarima, ako propisima za određenu upravnu stvar nije određena stvarna nadležnost drugog organa, niti se nadležnost može utvrditi po prirodi te stvari. Vrši overu potpisa, prepisa i rukopisa. U skladu sa zakonom, obavlja sve pripremne i organizacione poslove za sprovođenje referenduma i ličnog izjašnjavanja građana za područje Grada ili pojedinih naseljenih mesta i naselja na teritoriji grada. Vodi birački spisak građana (upis, promena, ispravka i brisanje); izdaje potvrde o biračkom spisku; predlaže raspored i uređivanje biračkih mesta za lokalne i parlamentarne izbore i obavlja druge poslove u skladu sa izbornim propisima. Vodi personalnu evidenciju u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u organima Grada.

U Odeljenju se obavljaju poslovi na planu poboljšanja ekonomske i socijalne integracije nacionalnih manjina, posebno Roma kao socijalno najugroženije kategorije stanovništva. Stara se o ostvarivanju, zaštiti i unapređenju ljudskih prava i individualnih i kolektivnih prava pripadnika nacionalnih manjina i etničkih grupa.

Obavljaju se poslovi pravne pomoći koji se odnose na pružanju pravne pomoći u ostvarivanju i zaštiti Ustavom utvrđenih sloboda i prava i drugih zakonom utvrđenih prava i interesa građana, koji zbog svog socijalnog položaja, odnosno lošeg imovnog stanja, nisu u mogućnosti da ostvaruju i štite svoja prava i pravne interese na drugi način. U kategoriju korisnika usluga pravne pomoći svrstavaju se učesnici ratova, invalidi, socijalno-nezbrinuta lica, nezaposlena lica, lica sa statusom kojim ostvaruju tzv. "siromaško pravo", izbegla i raseljena lica, korisnici materijalnog obezbeđenja i druga lica u stanju socijalnih potreba. Pružanje pravne pomoći obuhvata davanje pravnih saveta i informacija o mogućnostima ostvarivanja prava i pisanja podnesaka, sastavljanje tužbi, žalbi, molbi, predstavki i drugih podnesaka, sastavljanje ugovora, testamenata, izjava i drugih isprava i obavljanje drugih poslova pravne pomoći u ime i za račun fizičkih lica.

U okviru Odeljenja obavljaju se i poslovi informacionog i komunikacionog sistema koji obuhvataju: digitalizaciju poslovanja Gradske uprave; izradu i održavanje programa i projektovanje informacionog sistema; planiranje razvoja softverske komponente informacionog sistema Gradske uprave; nabavku ili izradu, nadogradnju i održavanje softvera za potrebe Gradske uprave; praćenje i realizaciju Geografskog informacionog sistema (GIS); organizovanje informatičke obuke kadrova Gradske uprave; pristup internetu i staranje o izradi i održavanju Web prezentacije Grada i pružanje logističke podrške za automatsku obradu podatka; učestvovanje u projektovanju, implementaciji, nadogradnji i održavanju informacionih sistema u Gradskoj upravi; saradnju sa republičkim organima i srodnim organizacionim jedinicama drugih gradova i opština u cilju stvaranja modernog informatičkog sistema; stručne poslove telefonije i telekomunikacija; praćenje novih tehnologija i blagovremeno uvođenje istih u poslovanje.

Član 19

U okviru Odeljenja za opštu upravu, određeni poslovi iz izvornog delokruga Grada obavljaju se u sledećim mesnim kancelarijama:

1. Mesna kancelarija Barelić, sa sedištem u Bareliću, za naseljena mesta: Barelić, Barbarušince, Viševce, Gornje Punuševce, Koćura, Nova Brezovica, Stara Brezovica i Srednji Del.

2. Mesna kancelarija Bresnica, sa sedištem u Bresnici, za naseljena mesta: Bresnica, Struganica, Moštanica, Mečkovac, Suvi Dol, Ranutovac i Klašnjice.

3. Mesna kancelarija Buštranje, sa sedištem u Buštranju, za naseljena mesta: Buštranje, Buljesovac, Rusce i Gornje Žapsko.

4. Mesna kancelarija Vranjska Banja, sa sedištem u Vranjskoj Banji, za naseljena mesta: Vranjska Banja, Bujkovac, Izumno, Leva Reka, Kumarevo i Toplac.

5. Mesna kancelarija Vlase, sasedištem u Vlasu, za naseljena mesta: Vlase, Gradnja, Strešak, Kruševa Glava, Urmanica, Smiljević, Uševce, Roždace, Stance, Dragobužde i Trstena.

6. Mesna kancelarija Golemo Selo, sa sedištem u Golemom Selu, za naseljena mesta: Golemo Selo, Dupeljevo, Lalince, Mijakovce, Mijovce, Oštra Glava, Studena i Tumba.

7. Mesna kancelarija Drenovac, sa sedištem u Drenovcu, za naseljena mesta: Drenovac, Dobrejance i Sekirje.

8. Mesna kancelarija Vrtogoš, sa sedištem u Vrtogošu, za naseljeno, mesto Vrtogoš.

9. Mesna kancelarija Donje Trebešinje, sa sedištem u Donjem Trebešinju, za naseljena mesta: Donje Trebešinje, Gornje Trebešinje, Donja Otulja, Gornja Otulja, Preobražanje i Nastavce.

10. Mesna kancelarija Donji Neradovac, sa sedištem u Donjem Neradovcu, za naseljena mesta: Donji Neradovac, Gornji Neradovac, Ribince i Pavlovac.

11. Mesna kancelarija Dubnica, sa sedištem u Dubnici, za naseljena mesta: Dubnica, Milivojce, Katun, Stropsko, Čestelin, Soderce i Beli Breg.

12. Mesna kancelarija Korbevac, sa sedištem u Korbevcu, za naseljena mesta: Korbevac, Klisurica, Limovac, Panevlje, Prevalac i Sebevranje.

13. Mesna kancelarija Kriva Feja, sa sedištem u Krivoj Feji, za naseljena mesta: Kriva Feja i Nesvrta.

14. Mesna kancelarija Lepčince, sa sedištem u Lepčincu, za naseljena mesta: Lepčince, Kopanjane, Margance, Surdul, Donje Punuševce i Ćurkovica.

15. Mesna kancelarija Prvonek, sa sedištem u Prvoneku, za naseljena mesta: Prvonek, Duga Luka i Slivnica.

16. Mesna kancelarija Rataje, sa sedištem u Rataju, za naseljena mesta: Rataje, Aleksandrovac, Crni Lug, Donje Žapsko i Kupinince.

17. Mesna kancelarija Ristovac, sa sedištem u Ristovcu, za naseljena mesta: Ristovac, Milanovo i Davidovac.

18. Mesna kancelarija Stari Glog, sa sedištem u Starom Glogu, za naseljena mesta: Stari Glog, Babina Poljana, Korbul i Crni Vrh.

19. Mesna kancelarija Tesovište, sa sedištem u Tesovištu, za naseljena mesta: Tesovište, Gumerište, Bojin Del i Oblička Sena.

20. Mesna kancelarija Tibužde, sa sedištem u Tibuždu, za naseljena mesta: Tibužde, Zlatokop i Lukovo.

21. Mesna kancelarija Ćukovac, sa sedištem u Ćukovcu, za naseljena mesta: Ćukovac i Dulan.

Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na lična stanja građana (vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja, sastavljanje smrtovnica, vršenje popisa imovine...); overu rukopisa, prepisa i potpisa i izdavanje uverenja o činjenicama, u skladu sa zakonom; poslove prijemne kancelarije za Gradsku upravu; administrativno-tehničke i druge poslova za potrebe zborova građana; pružanje stručne pomoći u postupku izjašnjavanja građana za mesni samodoprinos, kao i stručne pomoći mesnim zajednicama; druge poslove u skladu sa zakonom i gradskim propisima. U mesnim kancelarijama mogu se obavljati određeni poslovi za druge organe, organizacije i ustanove, na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti, sa predstavnicima organa, organizacija i ustanova za koje obavljaju poslove.

8. Služba Skupštine Grada

Član 20

Služba Skupštine Grada obavlja stručne, savetodavne, administrativne i druge poslove za potrebe Skupštine Grada, koji se odnose na pripremu i održavanje sednica Skupštine Grada, i njenih radnih tela. Obrađuje akta usvojena na sednicama Skupštine Grada; vrši sređivanje, evidentiranje i čuvanje izvornih akata i dokumenata o radu Skupštine Grada. Stara se o zakonitosti rada Skupštine Grada, stalnih skupštinskih radnih tela i stalnih posebnih skupštinskih radnih tela; pruža stručnu pomoć i savetodavne usluge odbornicima, odborničkim grupama i skupštinskim radnim telima; stara se o blagovremenom pribavljanju odgovora na odbornička pitanja. Obavlja stručne poslove za rad Komisije za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje koji se odnose na: pripremu predloga akata za izbor, imenovanje i postavljenje lica u organima Grada, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad; predloge akata o prestanku mandata izabranih, postavljenih i imenovanih lica u organima Grada, posebnim državnim organima i javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad; predloge akata o prijemu na stalni rad članova Gradskog veća; predloge akata o imenovanju i razrešenju članova nadzornih odbora javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, odnosno članova upravnih i nadzornih odbora javnih ustanova čiji je osnivač Grad; predlog akta o utvrđivanju visine naknade za rad odbornika u Skupštini grada; predlog akta o utvrđivanju visine naknade za rad članova u stalnim radnim telima Skupštine Grada i Gradskog veća; predlog akta o utvrđivanju visine naknade za rad članova nadzornih odbora javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, odnosno članova upravnih i nadzornih odbora javnih ustanova čiji je osnivač Grad; predloge akata o ostvarivanju prava na naknadu zarade izabranih lica po prestanku funkcije, odnosno mandata; predloge akata o kriterijumima i merilima za određivanje plata izabranih, postavljenih i imenovanih lica u organima Grada i Gradske opštine Vranjska Banja i posebnim državnim organima; druge akte koji se odnose na radno-pravni status izabranih, postavljenih i imenovanih lica u organima Grada, organima Gradske opštine Vranjska Banja i posebnim državnim organima. Pruža stručnu pomoć u pripremi nacrta Statuta Grada i priprema predlog Poslovnika Skupštine grada; pripremi akata o dodeljivanju priznanja i nagrada koje ustanovljava Grad; stara se za objavljivanje odluka i drugih akata koje donosi Skupština Grada i drugi organi Grada. Obavlja sve poslove vezane za tehničko uređivanje, štampanje i dostavu "Službenog glasnika grada Vranja" i vodi evidenciju pretplatnika.Obavlja i druge poslove u okviru svoje nadležnosti, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

9. Služba Gradskog veća

Član 21

Služba Gradskog veća obavlja stručne, savetodavne, administrativne i druge poslove za potrebe Gradskog veća i gradonačelnika, koji se odnose na pripremu i održavanje sednica Gradskog veća i njenih radnih tela, održavanje sednica iz nadležnosti gradonačelnika, kao i pripremu akata koje donosi gradonačelnik. Obrađuje akta usvojena na sednicama Gradskog veća i njenih radnih tela, vrši sređivanje, evidentiranje i čuvanje izvornih akata i dokumenata o radu Gradskog veća, evidenciju održanih sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela, evidenciju održanih sednica iz nadležnosti gradonačelnika. Vrši pripremu akata za postavljenje i razrešenje koje vrši Gradsko veće, izrađuje predlog Poslovnika Gradskog veća; vrši pripremu radnih i drugih sastanaka iz nadležnosti Gradskog veća; prati aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, obradu i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradskog veća, njegovih radnih tela i gradonačelnika. Pruža stručnu pomoć i savetodavne usluge članovima Gradskog veća i radnim telima Gradskog veća. Stara se o zakonitosti rada Gradskog veća i njegovih radnih tela. Obavlja stručne, administrativne i tehničke poslove vezane za objavljivanje odluka i drugih akata koje donosi Gradsko veće i gradonačelnik. Obavlja i druge poslove u okviru svoje nadležnosti, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

10. Služba za internu reviziju i budžetsku inspekciju

Član 22

Služba za internu reviziju i budžetsku inspekciju obavlja, preko posebnih organizacionih delova, nezavisno i samostalno, poslove interne revizije i poslove budžetske kontrole, u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Interna revizija, na osnovu objektivnog pregleda dokaza korisnika javnih sredstava, obezbeđuje uveravanje o adekvatnosti i funkcionisanju postojećih procesa upravljanja rizikom, kontrole i upravljanja organizacijom, odnosno da li ovi procesi funkcionišu na predviđen način i omogućuju ostvarivanje ciljeva organizacije. Pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja datom organizacijom, upravljanja rizicima i kontrole. U vršenju funkcije, interni revizor je obavezan da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka. Priprema program interne revizije.

Budžetska inspekcija sprovodi inspekciju nad direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada; javnim preduzećima čiji je osnivač Grad, pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala, ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda; pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta Grada za određenu namenu; pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, donacija, dotacija i dr. Funkcija budžetske inspekcije je kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom. U vršenju funkcije, budžetska inspekcija ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama, potrebnim za obavljanje funkcije kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, odnosno drugog pravnog lica nad kojim se vrši budžetska inspekcija i obavezna je da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.

11. Služba za upravljanje u vanrednim situacijama, elementarnim nepogodama i prevencijom rizika i poslovima odbrane

Član 23

Služba za upravljanje u vanrednim situacijama, elementarnim nepogodama i prevencijom rizika i poslovima odbrane obavlja poslove koji se odnose na: pripremu normativnih akata iz ove oblasti; nadzor nad sprovođenjem gradskih propisa o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite; realizaciju akata Gradskog štaba za vanredne situacije, Skupštine Grada i Gradskog veća iz ove oblasti. Stara se o realizaciji naloženih mera od strane nadležnih inspekcija, prati stanje primene mera zaštite i spasavanja na teritoriji grada; sarađuje sa drugim nadležnim organima i službama za zaštitu i spasavanje, Okružnim štabom, štabovima za vanredne situacije u opštinama Pčinjskog upravnog okruga. Izrađuje procenu ugroženosti i plan zaštite i spasavanja, plan mobilizacije i strukture civilne zaštite, plan zaštite od požara i sanacioni plan za otklanjanje posledica od požara. Izrađuje i stara se o realizaciji plana razvoja sistema zaštite i spasavanja od elementarnih nepogoda; učestvuje u proceni štete i realizaciji plana saniranja posledica od elementarnih nepogoda. Vodi evidenciju o pripadnicima civilne zaštite; stara se o nabavci i održavanju sredstava za zaštitu i spasavanje; vodi propisanu evidenciju sredstava za zaštitu i spasavanje; vrši pozivanje i obezbeđuje uslove za izvođenje obuke civilne zaštite. Sprovodi mere zaštite na radu i protivpožarne zaštite. Obavlja druge poslove na zaštiti i spasavanju u vanrednim situacijama po nalogu Gradskog štaba za vanredne situacije

U Službi se obavljaju i poslovi koji se odnose na izradu planove odbrane, koji su sastavni delovi plana odbrane Republike Srbije; preduzimanje mere za usklađivanje priprema za odbranu pravnih lica u delatnostima iz nadležnosti Gradske uprave sa odbrambenim pripremama i planom odbrane Republike Srbije; utvrđivanje mere za funkcionisanje lokalne samouprave u ratnom i vanrednom stanju; sprovođenje mere pripravnosti i drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju rada u ratnom i vanrednom stanju.

Posebna organizaciona jedinica

Član 24

KABINET GRADA obavlja poslove koordinacije rada Kabineta gradonačelnika, Kabineta Skupštine Grada, protokola na nivou Grada, kao i drugih organizacionih delova vezanih za poslove Kabineta Grada. Vrši stručnu pomoć, savetodavne i druge poslove za potrebe Kabineta gradonačelnika i Kabineta Skupštine Grada; poslove korespondencije i prevodioca - simultano prevođenje, prevođenja akata sa stranih jezika i na strane jezike i druge poslove za potrebe Kabineta Grada.

KABINET GRADONAČELNIKA obavlja stručne, savetodavne, organizacione, koordinacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnika gradonačelnika; predstavljanje i zastupanje Grada u odnosu na pravna i fizička lica; udruživanje, saradnju i koordinaciju rada Grada sa drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inostranstvu, radi ostvarivanja njihovih zajedničkih interesa iz okvira nadležnosti lokalne samouprave. Priprema govore povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija; manifestacija od značaja za Grad i to: "31. januar - Dan grada Vranja" i Gradska slava. Sarađuje sa sredstvima javnog informisanja i izdaje saopštenja za javnost po nalogu gradonačelnika. U Kabinetu gradonačelnika obavljaju se poslovi protokola vezani za dolazak kako stranih tako i domaćih delegacija, manifestacija koje organizuje Kabinet gradonačelnika, priprema sastanke; poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza; poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju gradonačelniku i zameniku gradonačelnika; obaveštavanje podnosioca zahteva o načinu rešavanja istih; poslovi poslovnog sekretara, poslovi vozača, kao i drugi poslovi vezani za ostvarivanje nadležnosti gradonačelnika.

KABINET SKUPŠTINE GRADA vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada. Vrši koordinaciju rada u saradnji sa drugim Skupštinama gradova i Skupštinama opština. Priprema govore povodom prijema predstavnika domaćih institucija; održavanja svečanih sednica Skupštine Grada dodeljivanja javnih priznanja Grada i to: 4. oktobar - Dan oslobođenja Vranja u I svetskom ratu i 7. septembar - Dan oslobođenja Vranja od fašizma u II svetskom ratu, kao i povodom obeležavanja manifestacija državnih praznika u Republici Srbiji. U Kabinetu Skupštine Grada obavljaju se poslovi pripreme za radne i druge sastanke predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza od strane Skupštine grada, kao i koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada Skupštine grada. Obavljaju se poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku i zameniku predsednika Skupštine Grada; obaveštavanje podnosioca zahteva o načinu rešavanja istih, poslovi poslovnog sekretara i poslovi vozača. Obavlja sve druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Skupštine i drugim aktima.

Preko organizacionih delova Kabineta Grada, pored poslova protokola na nivou Grada, obavljaju se i poslovi za odnose sa javnošću; poslovi za međunarodnu saradnju i evropske integracije; poslovi Uslužnog centra i zajednički poslovi.

Poslovi protokola na nivou grada koordinira i realizuje program domaćih i međunarodnih poseta, obezbeđuje odgovarajući reprezentativni tretman kod domaćih i međunarodnih poseta, susreta i pregovora, potpisivanja sporazuma i ugovora, organizuje prisustvo rukovodstva Grada i Gradske opštine Vranjska Banja na državnim ceremonijama i protokolarnim manifestacijama. Usklađuje rad svih segmenata logistike, omogućava željeni publicitet i transparentnost segmenata protokolarnog događaja, po potrebi, obezbeđuje privatnost i diskreciju zainteresovanih strana. Obezbeđuje besprekorno funkcionisanje svih servisa, uređuje prostor za održavanje skupova, sastanaka i svega po nalogu kabineta grada a za potrebe svih organizacionih struktura i jedinica lokalne samouprave.

Poslovi za odnose sa javnošću odnose se na: pripremu medijskog plana za podršku aktivnostima organa Grada; pripremu strategije, metodologije i akcionog plana odnosa sa javnošću; organizaciju konferencije za novinare; dnevno ažuriranje informacije o radu budžetskih korisnika; praćenje medijske zastupljenosti Grada (pres, audio i video kliping); ažuriranje foto dokumentacije; dnevno informisanje zaposlenih preko elektronske pošte i povremeno informisanje zaposlenih isticanjem odgovarajućih dokumenata na oglasnoj tabli Gradske uprave; pripremanje i izradu biltena "Mesečnik"; ažuriranje Informatora o radu Gradske uprave; saradnju sa Službom za informisanje Stalne konferencije gradova i opština i ministarstvima u Vladi Republike Srbije; izradu saopštenja za javnost; učestvovanje u izradi promotivnog i ostalog informativnog materijala lokalne samouprave; praćenje medijske zastupljenosti Grada; pripremu i organizovanje sprovođenja istraživanja javnog mnjenja. Obavlja poslove koji se odnose na pristup informacijama od javnog značaja i to: prijem zahteva, proučavanje i postupanje po zahtevima, kao i obaveštavanje podnosioca zahteva; stvaranje uslova za uvid u dokumente koji sadrže tražene informacije; izdavanje kopija dokumenata koji sadrže tražene informacije i naplatu nužnih troškova izrade kopija; prosleđivanje zahteva povereniku, u slučaju kad organ lokalne samouprave ne poseduje dokumente koji sadrže tražene informacije; obuku zaposlenih i upoznavanje zaposlenih sa njihovim obavezama u vezi sa pravima uređenim Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja; podnošenje godišnjeg izveštaja povereniku o preduzetim radnjama na sprovođenju. Obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i aktima Grada.

Poslovi za međunarodnu saradnju i evropske integracije odnose se na: saradnju sa evropskim institucijama i organima državne uprave nadležnim za poslove evropske integracije i konkurisanje za korišćenje pretpristupnih fondova EU; informisanje i obezbeđivanje podrške javnosti o procesu evropskih integracija; sprovođenje programa edukacije zaposlenih u cilju efikasnijeg uključivanja u procese evropskih integracija; učestvovanje u izradi projekata finansiranih iz fondova EU i drugih razvojnih fondova. Inicira saradnju sa ostalim organizacionim jedinicama na poslovima evropskih integracija od interesa za Grad. Sarađuje sa Stalnom konferencijom gradova i opština po pitanju saradnje i uključivanja u evrointegracione procese. Obavlja poslove međunarodne saradnje sa udruženjima radi obezbeđivanja uslova za rad udruženja lokalne samouprave; uspostavlja partnerstvo sa udruženjima radi učestvovanja u pripremi projekata; učestvuje u kreiranju društvenog ambijenta koji je podsticajan za civilno društvo; daje podršku civilnom sektoru u uspostavljanju dijaloga i jačanju partnerstva sa ostalim organima lokalne samouprave; inicira i sprovodi razvojne projekte u skladu sa zakonom, drugim propisima i Statutom Grada.

Poslovi Uslužnog centra odnose se na: organizovani sistem koordinacije rada organizacionih jedinica vezane za poslove prijemne kancelarije; overu prepisa; izdavanja izvoda iz matičnih knjiga, knjiga državljana i ostalih uverenja koja se izdaju na osnovu tih knjiga; naplatu republičkih administrativnih taksi i gradskih naknada; izdavanje uverenja iz nadležnosti lokalne poreske administracije radi ostvarivanja određenih prava kod drugih organa i organizacija i kartica o stanju poreskog zaduženja; prijem, obradu i dostavu zahteva za registraciju privrednih subjekata; zahteva za privremenu odjavu, korišćenje i promenu poslovnih prostorija i sedišta; izdavanje uverenja iz oblasti privatnog preduzetništva i obavljanje drugih poslova iz ove oblasti. U okviru Uslužnog centra obavljaju se poslovi jedinstvenog šaltera koji se odnose na omogućavanje bržeg i efikasnijeg ostvarivanje prava i obaveza vezanih za prezentaciju aktuelnih mera podrške investitorima na lokalnom i nacionalnom nivou; prezentaciju ekonomskih potencijala i ostalih relevantnih resursa od interesa za domaće i strane investitore; pružanje informacija investitorima o raspoloživim lokacijama za investiranje - izgradnju na teritoriji grada Vranja; informacija o procedurama, potrebnoj dokumentaciji i zahtevima za izdavanje lokacijskih i građevinskih dozvola; obradu i praćenje statusa zahteva za izdavanje lokacijskih i građevinskih dozvola i pružanje informacija strankama o statusu njihovih zahteva; druge poslove objedinjenih procedura u oblasti podrške biznisa i izdavanja dozvola, u skladu sa zakonom.

Zajednički poslovi odnose se na: korišćenje birotehničkih i drugih sredstava i opreme; korišćenje i održavanje poslovnih zgrada i službenih prostorija i obezbeđenje drugih uslova rada organa Grada; obezbeđivanje racionalnog i namenskog korišćenja poslovnog prostora; redovno investiciono i tekuće održavanje poslovnih zgrada; prevoz motornim vozilima zaposlenih, izabranih, postavljenih i imenovanih lica u organima Grada i posebnim državnim organima i zaposlenih u Gradskoj upravi; poslove poslovnih sekretara; zagrevanje poslovnih prostorija i održavanje uređaja koji služe u tu svrhu; obezbeđenje i protivpožarnu zaštitu poslovnih zgrada; korišćenje i održavanje telefonske centrale; održavanje čistoće u poslovnim prostorijama; zaštitu na radu; umnožavanje i fotokopiranje materijala; servisne usluge za organe Grada i za sve korisnike budžetskih sredstava; poslove bifea; druge organizacione poslove određene aktima organa Grada. Zajednički poslovi mogu se obavljati i za potrebe drugih organa i organizacija, uz naknadu. U ime Gradske uprave, ugovor zaključuje načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje načelnik ovlasti.

Samostalni poslovi

Član 25

Samostalni poslovi, u smislu ove Odluke, jesu poslovi pomoćnika gradonačelnika.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave mogu se utvrditi i drugi samostalni poslovi.

Član 26

U Gradskoj upravi mogu se postaviti pet pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti iz nadležnosti Grada, i to za oblasti:

1) lokalni privredno ekonomski razvoj, rad, zapošljavanje i upravljanje projektima;

2) rudarstvo, šumarstvo, vodoprivreda, elementarne nepogode i vanredne situacije;

3) urbanistički, imovinsko-pravni, komunalni i inspekcijski poslovi;

4) prirodni resursi i obnovljivi izvori energije, ruralni razvoj i seoske mesne zajednice;

5) primarna zdravstvena zaštita i javno zdravlje.

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni.

Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.

III UNUTRAŠNJE UREĐENJE

Član 27

Unutrašnje uređenje i sistematizacija Gradske uprave uređuje se aktom, koji donosi načelnik Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća.

IV RUKOVOĐENJE

Član 28

Gradskom upravom rukovodi načelnik Gradske uprave.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen Pravni fakultet, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit.

Pod završenim Pravnim fakultetom, u smislu ove Odluke, podrazumeva se visoko obrazovanje stečeno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine po propisu koji je uređivao visoko obrazovanje do 10. septembra 2005.godine, odnosno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije ili specijalističke strukovne studije) u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju ("Službeni glasnik RS", broj 76/05, 100/07-autentično tumačenje, 44/10 i 93/12), počev od 10.septembra 2005.godine.

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na vreme od pet godina, većinom od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Član 29

Načelnik predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje: zakonito i efikasno obavljanje poslova i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Načelnik, za svoj rad i rad Gradske uprave, odgovara Skupštini Grada i Gradskom veću, u skladu sa zakonom, Statutom Grada i ovom Odlukom.

Član 30

Načelniku Gradske uprave prestaje mandat pre isteka vremena na koje je postavljen, podnošenjem ostavke, ili razrešenjem.

Gradsko veće može razrešiti načelnika na obrazložen predlog najmanje jedne trećine članova Gradskog veća.

Član 31

Načelnik Gradske uprave ima zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Zameniku načelnika prestaje mandat pre isteka vremena za koje je postavljen na isti način kao i načelniku.

Član 32

Radom organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode rukovodioci organizacionih jedinica (načelnici i šefovi kabineta).

Radom organizacionih delova organizacionih jedinica rukovode šefovi.

Rukovodioce organizacionih jedinica i organizacionih delova organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 33

Rukovodioci organizacionih jedinica organizuju i obezbeđuju zakonit i efikasan rad, staraju se o pravilnom rasporedu poslova na delove organizacionih jedinica i o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih.

Rukovodioci organizacionih jedinica su u izvršavanju poslova iz stava 1. ovog člana dužni da se pridržavaju naloga i uputstva načelnika Gradske uprave.

Rukovodioci organizacionih jedinica, za svoj rad i rad organizacionih jedinica, odgovaraju načelniku Gradske uprave.

V ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

Odnos prema gradonačelniku, Skupštini Grada i Gradskom veću

Član 34

Odnos Gradske uprave prema gradonačelniku i Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, statutom grada i ovom odlukom.

Gradska uprava je obavezna da gradonačelnika i Skupštinu Grada obaveštava o vršenju poslova, daje obaveštenja, objašnjenja, podatke i predloge iz svog delokruga koji su neophodni za rad gradonačelnika i Skupštine Grada.

Član 35

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, statutom grada i ovom odlukom.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa zakonom, Statutom Grada ili odlukom Skupštine Grada, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi, uz nalog da se donesu novi akti, u skladu sa zakonom.

Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese nove akte, može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta, ili odgovornosti rukovodioca.

Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 36

Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje odgovarajućih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.

Član 37

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupa po njima i o tome obaveštava građane.

Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 38

Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i ovom odlukom.

Organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodne za rad.

VI JAVNOST RADA

Član 39

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada, davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija, održavanjem konferencija za štampu i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga.

Član 40

Informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja daje načelnik Gradske uprave, ili drugo lice po ovlašćenju načelnika.

VII PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 41

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.

Član 42

Načelnik Gradske uprave donosi rešenja, pravilnike, naredbe i uputstva, osim ako zakonom, drugim propisima ili ovom odlukom nije drukčije određeno.

VIII SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 43

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.

IX ODLUČIVANJE PO ŽALBI

Član 44

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.

X IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 45

O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

XI KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 46

Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.

XII RADNI ODNOS

Prijem u radni odnos

Član 47

U Gradskoj upravi, u radni odnos može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.

Prijem u radni odnos se vrši na osnovu:

1. akta o postavljenju,

2. konačne odluke načelnika Gradske uprave o izboru između prijavljenih kandidata, i

3. sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog organa u skladu sa Zakonom.

Član 48

U Gradskoj upravi se mogu, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici, u skladu sa zakonom.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave utvrđuju se poslovi na kojima se mogu primati pripravnici i broj pripravnika.

Zvanja i plate zaposlenih

Član 49

Zaposleni u Gradskoj upravi koji rade na poslovima u vezi sa ostvarivanjem prava, obaveza i pravnih interesa građana i drugih stranaka, mogu obavljati poslove iz delokruga Gradske uprave ako imaju propisanu stručnu spremu, položen državni stručni ispit i odgovarajuće radno iskustvo kada je to određeno zakonom ili drugim propisima.

Član 50

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim zakonom.

Zvanja izražavaju stručna svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti u Gradskoj upravi.

Član 51

Utvrđivanje plata i drugih primanja zaposlenih u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa Zakonom.

Odgovornost zaposlenih

Član 52

Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno, na način i po postupku utvrđenim zakonom i Kolektivnim ugovorom.

Prestanak radnog odnosa

Član 53

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.

XIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 54

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike za obavljanje zakonom poverenih poslova.

Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni čine prihod budžeta Grada.

Za zakonito korišćenje sredstava za plate zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica, materijalne troškove i troškove posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstva za posebne namene odgovoran je načelnik Gradske uprave.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Danom stupanja na snagu ove Odluke, nastavljaju sa radom postojeće organizacione jedinice i rukovodioci organizacionih jedinica i organizacionih delova organizacionih jedinica Gradske uprave do donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave, u skladu sa odredbama ove Odluke.

Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave doneće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 56

Akt o zvanjima, zanimanjima i koeficijentima za obračun i isplatu plata i raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi, doneće se u roku od 15 dana od dana donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave.

Član 57

Zaposleni u Gradskoj upravi, koji ostanu neraspoređeni, ostvaruju prava po osnovu rada u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 58

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i rad gradskih uprava.

Član 59

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Gradske uprave grada Vranja ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 23/11-prečišćeni tekst, 10/13 i 4/14).

Član 60

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".