PROGRAMORGANIZOVANJA TAKSI PREVOZA NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 7/2016) |
I
Programom organizovanja taksi prevoza na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Program) definiše se organizovanje taksi prevoza na teritoriji grada Smedereva i određuje optimalan broj taksi vozila.
Saobraćajno-tehnički uslovi iz stava 1. ove tačke definišu se u petogodišnjem periodu, a na osnovu karakteristika prevoznih zahteva-vožnji i stanja tehničkog regulisanja saobraćaja na teritoriji grada Smedereva.
II
Optimalan broj taksi vozila predstavlja potreban broj taksi vozila i taksi vozača u radu koji imaju izdate taksi dozvole i koji u svakom trenutku, odnosno dvadeset četiri sata svih trista šezdeset pet dana u godini može kontinuirano da zadovolji potrebe stanovnika grada Smedereva za ovom vrstom javnog prevoza.
Prevozni zahtevi-vožnje su praćeni dnevnim, mesečnim i godišnjim neravnomernostima i zavise od privrednih aktivnosti, vremenskih uslova, kulturnih, sportskih i drugih događaja, kao i od kvaliteta linijskog prevoza putnika i broja registrovanih vozila na teritoriji grada Smedereva.
Najveći broj prevoznih zahteva u toku radnog dana putnici iskazuju u jutarnjim i popodnevnim časovima, dok su u dane vikenda zahtevi izraženi u večernjim satima.
U trenutnim okolnostima, optimalan broj taksi vozila za zadovoljenje prevoznih zahteva-vožnji 107.528 stanovnika u 27 naseljenih mesta na teritoriji grada Smedereva je 350 taksi vozila.
Ukoliko u narednom periodu dođe do promene okolnosti usled drugačije privredne aktivnosti, povećanja broja zaposlenih i prosečne zarade, promeniće se i potrebe za taksi prevozom, a samim tim i optimalan broj taksi vozila.
III
Na teritoriji grada Smedereva određeno je 12 stajališta na kojima je obeleženo ukupno 50 taksi mesta.
Odeljenja Gradske uprave Smederevo nadležno za poslove saobraćaja uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradskog veća grada Smedereva određuje lokacije stajališta (otvaranje novih stajališta, ukidanje postojećih i određivanje broja mesta na stajalištima).
Za otvaranje novih stajališta i promenu broja mesta na stajalištima upravljač opštinskih puteva i ulica na teritoriji grada Smedereva izrađuje saobraćajni projekat na koji saglasnost daje odeljenje Gradske uprave Smederevo nadležno za poslove saobraćaja.
Taksi stajališta sa brojem taksi mesta na teritoriji grada Smedereva su:
r. b. |
Ulica / lokacija |
br. mesta |
1 |
Save Nemanjića "autobuska stanica" |
3 |
2 |
Omladinska "sud" |
5 |
3 |
Đušina "pošta" |
5 |
4 |
Radosava Mirkovića |
6 |
5 |
Knez Mihajlova "bolnica" |
5 |
6 |
17. oktobra "pijaca" |
5 |
7 |
Filipa Višnjića |
5 |
8 |
Đure Daničića |
6 |
9 |
Jug Bogdanova |
2 |
10 |
Miloša Obilića |
3 |
11 |
Dositeja Obradovića |
3 |
12 |
Milana Rakića "stanica za snabdevanje gorivom Lukoil" |
2 |
Ukupno |
50 |
Taksi stajališta predstavljaju jedan od najvažnijih elemenata za nesmetano obavljanje taksi prevoza jer se na njima obavlja prijem i otprema putnika te je neophodno da se postojeća stajališta održavaju, a nova grade u skladu sa zakonom i Odlukom o taksi prevozu ("Službeni list grada Smedereva", broj 6/2014 i 7/2015).
IV
U periodu od 2012. do 2015. godine prilikom obavljanja delatnosti taksi prevoza putnika na teritoriji grada Smedereva dogodilo se ukupno 103 saobraćajne nezgode u kojima su učestvovala taksi vozila. Posledice ovih nezgoda su 2 smrtno stradala taksi vozača, 7 lica je zadobilo teške telesne povrede, a 52 lica lakše telesne povrede. Najčešći uzroci nastajanja nezgoda su bili izvođenje nepropisnih radnji u saobraćaju, nepropisna ili neprilagođena brzina kretanja vozila i neustupanje prvenstva prolaza.
Broj taksi vozila u odnosu na ukupan broj svih registrovanih vozila na teritoriji grada Smedereva je svega 1,6%, dok ovaj procenat taksi vozila učestvuje u 8% saobraćajnih nezgoda koje su se dogodile na teritoriji grada Smedereva, što nameće zaključak da prosečno u saobraćajnim nezgodama taksi vozila učestvuju pet puta više od ostalih registrovanih vozila na teritoriji grada Smedereva.
Tabelarni prikaz saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovala taksi vozila prilikom obavljanja prevoza putnika |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Svega |
|
Učesnici nezgode |
vozači taksi vozila |
24 |
25 |
23 |
31 |
103 |
Posledice nezgode |
smrtno stradala lica |
0 |
1 |
1 |
0 |
2 |
teške telesne povrede |
2 |
1 |
4 |
0 |
7 |
|
lake telesne povrede |
18 |
8 |
12 |
14 |
52 |
|
materijalna šteta |
20 |
24 |
18 |
29 |
91 |
|
Uzroci nezgode |
izvođenje nepropisnih radnji u saobraćaju |
9 |
10 |
9 |
14 |
42 |
nepropisna ili neprilagođena brzina kretanja |
7 |
8 |
6 |
13 |
34 |
|
vožnja pod dejstvom alkohola |
1 |
5 |
1 |
0 |
7 |
|
neustupanje prvenstva prolaza |
6 |
2 |
5 |
3 |
16 |
|
tehnička neispravnost vozila |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Ukupan broj nezgoda |
24 |
25 |
21 |
31 |
103 |
Zbog velikog broja saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovala taksi vozila neophodno je sprovesti mere koje bi uticale na najčešće uzroke nastajanja saobraćajnih nezgoda čime bi se povećala bezbednost putnika i taksi vozača prilikom obavljanja ove delatnosti.
V
Stupanjem na snagu ovog Programa prestaje da važi Program optimalnog organizovanja auto-taksi prevoza na teritoriji grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 1/2015).
VI
Program stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".