ODLUKA
O USLOVIMA I NAČINU DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA U JAVNOJ SVOJINI GRADA KIKINDA

("Sl. list opštine Kikinda", br. 14/2014 i 14/2015 i "Sl. list grada Kikinde", br. 12/2016 i 13/2016 - ispr.)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuje se način, uslovi i postupak davanja u zakup i davanja na korišćenje poslovnog prostora, (u daljem tekstu: poslovni prostor), koji je u javnoj svojini grada Kikinda, (u daljem tekstu: Grad), kao i druga pitanja u vezi sa poslovnim prostorom.

Član 2

Poslovnim prostorom, bez obzira da li se nalazi u stambeno, stambeno - poslovnoj ili poslovnoj zgradi, u smislu ove Odluke, smatra se jedna ili više prostorija namenjenih vršenju poslovnih delatnosti, odnosno skladištenju robe (magacin), koje po pravilu čine građevinsku celinu i imaju poseban ulaz.

U zakup se može davati i poslovni prostor koji ne ispunjava osnovne uslove za korišćenje kao poslovni prostor (neuslovni poslovni prostor).

II POSTUPAK I USLOVI DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA

Član 3

Poslovni prostor daje se u zakup:

1. javnim nadmetanjem,

2. prikupljanjem ponuda javnim oglašavanjem.

Rešenje o načinu davanja u zakup poslovnog prostora donosi gradonačelnik grada Kikinda (u daljem tekstu: gradonačelnik).

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora sprovodi Komisija za poslovni prostor koju imenuje gradonačelnik grada (u daljem tekstu:Komisija).

Komisija se imenuje na period od četiri (4) godine.

Komisija se sastoji od predsednika i četiri (4) člana.

Komisija je prvostepeni organ u postupku dodele poslovnog prostora u zakup.

Za rešavanje o žalbi na Odluku Komisije nadležno je Gradsko veće grada Kikinda (u daljem tekstu: Gradsko veće), kao drugostepeni organ.

Stručno - administrativne poslove za Komisiju obavlja Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge "Kikinda".

Član 4

Oglas o javnom nadmetanju, odnosno prikupljanju ponuda javnim oglašavanjem raspisuje Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge "Kikinda" u roku od 15 dana od dana kada su se za to stekli uslovi (istekom roka ugovora o zakupu, ispražnjenjem poslovnog prostora, završetkom izgradnje ili adaptacije i sl.).

Oglas se objavljuje u lokalnim novinama, a po potrebi i u dnevnoj štampi.

Javno nadmetanje će se održati najranije osmog (8) dana od dana objavljivanja oglasa.

Član 5

Pravo učešća po Oglasu imaju sva pravna i fizička lica, izuzev:

1) lica koja su u nekom od prethodnih postupaka ponudila, odnosno izlicitirala najviši iznos zakupnine, a potom odustala od zaključenja ugovora o zakupu, u roku od godinu dana od dana odustanka od zaključenja ugovora

2) lica koja nisu izmirila dugovanja po osnovu zakupa, odnosno korišćenja poslovnog prostora, i

3) lica koja su otkazala Ugovor o zakupu poslovnog prostora koji je predmet Oglasa, u roku od godinu dana od dana otkaza ugovora o zakupu tog poslovnog prostora

1. Javno nadmetanje

Član 6

Oglas o javnom nadmetanju sadrži:

- podatke o poslovnom prostoru (zona, adresa, korisna površina i sl;)

- delatnost koja se može obavljati u poslovnom prostoru koji je predmet zakupa;

- visina depozita koji se uplaćuje, kao i rok za uplatu istog;

- početni iznos zakupnine;

- vreme na koje se poslovni prostor daje u zakup;

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja;

- rok za podnošenje prijava i druge potrebne podatke;

- za neuslovni poslovni prostor naznaku da li će isti o svom trošku dovesti u funkcionalno stanje zakupodavac ili zakupac;

- napomenu da se poslovni prostor izdaje u viđenom stanju te da troškove privođenja nameni snosi zakupac;

- napomenu da je zakupac dužan da pre zaključenja ugovora o zakupu, na ime obezbeđenja ugovornih obaveza, uplati trostruki iznos izlicitirane zakupnine.

Član 7

Na javnom nadmetanju može da učestvuje domaće i strano pravno i fizičko lice pod uslovom:

- da je registrovano za obavljanje odgovarajuće delatnosti kod nadležnog državnog organa;

- da protiv njega nije pokrenut postupak prinudnog poravnanja, stečaja ili likvidacije, odnosno da nije prestao sa radom na osnovu sudske ili druge odluke sa obavezujućom snagom;

- da nije u zadnje tri godine kažnjavan za privredni prestup ili prekršaj u vezi sa svojim poslovanjem, odnosno da mu u tom roku nije izrečena pravosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti;

- da je izmirilo dospele poreze, doprinose i druge javne dažbine koje se odnose na delatnost koju obavlja;

- da je priložio urednu punomoć za zastupanje;

- da je priloži dokaz o uplati oglasom predviđenog iznosa depozita; i

- da je priložio potvrdu o izmirenim obavezama po osnovu ugovora o zakupu poslovnog prostora - ukoliko ima status zakupca.

Komisija, po potrebi može da odredi i dodatne uslove koje učesnik javnog nadmetanja treba da ispuni.

Na javnom nadmetanju može da učestvuje i fizičko lice koje nema registrovanu delatnost pod uslovom da se registruje za obavljanje odgovarajuće delatnosti do dana zaključenja ugovora o zakupu poslovnih prostorija.

Član 8

Prijava na oglas za javno nadmetanje treba da sadrži:

- sve podatke o podnosiocu prijave (tačan naziv preduzeća, odnosno radnje njegovo sedište, odnosno adresu stanovanja imaoca radnje, ime ovlašćenog lica za zastupanje i sl.);

- naznaka za koji poslovni prostor se prijava podnosi ukoliko se oglas odnosi na zakup više poslovnih prostora;

- delatnost koja će se obavljati;

- izjava da će se poslovni prostor preuzeti u viđenom stanju; i

- ukoliko je predmet oglasa neuslovni poslovni prostor, izjavu podnosioca prijave da će o svom trošku, a u skladu sa urbanističko - tehničkim uslovima, izvršiti investicione radove radi dovođenja poslovnog prostora u funkcionalno stanje.

Učesnik javnog nadmetanja uz prijavu dostavlja i dokaze o ispunjenosti uslova iz člana 7. ove Odluke.

Član 9

U javnom nadmetanju ne mogu učestvovati predsednik, članovi Komisije i članovi njihovog porodičnog domaćinstva.

Član 10

Javno nadmetanje će se održati i kada mu pristupi samo jedan učesnik pod uslovom da prihvati početni iznos zakupnine.

Član 11

Ukoliko javnom nadmetanju ne pristupi ni jedan učesnik ili javno nadmetanje ne uspe, postupak će se ponoviti u roku od 15 dana.

Član 12

Javno nadmetanje otvara predsednik Komisije i utvrđuje koji učesnici oglasa ispunjavaju uslove za učestvovanje na javnom nadmetanju, ko je od učesnika prisutan, da li ima urednu punomoć za zastupanje i da li je priložen dokaz o uplaćenom depozitu.

O javnom nadmetanju vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Član 13

Kad predsednik Komisije objavi koji učesnici ispunjavaju uslove iz člana 6. ove Odluke pristupa se javnom nadmetanju, tako što učesnici daju svoje ponude, koje moraju biti veće od početnog iznosa zakupnine za 10 % (prvi put).

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da javno i glasno kaže koji iznos nudi i u ime kojeg ponuđača.

Predsednik Komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa i posle trećeg poziva objavljuje najveći iznos koji je ponuđen i ime ponuđača.

Član 14

Komisija donosi odluku o najpovoljnijem ponuđaču i usmeno je objavljuje nakon završetka javnog nadmetanja.

Svaki od učesnika javnog nadmetanja ima pravo da nakon objavljivanja odluke podnese prigovor Gradskom veću na Odluku Komisije u roku od osam (8) dana.

Odluka Gradskog veća po prigovoru je konačna i dostavlja se svakom učesniku javnog nadmetanja.

Član 15

Ako postupak javnog nadmetanje ne uspe ni posle dva puta, poslovni prostor se može izdati u zakup neposrednom pogodbom na predlog nadležne organizacione jedinice Gradske uprave.

Član 16

Postupak javnog nadmetanja sprovešće se najkasnije trideset (30) dana pre isteka ugovorenog roka zakupa ukoliko je reč o poslovnom prostoru koji se nalazi u zakupu.

Zakupac poslovnog prostora, za koji se sprovodi postupak javnog nadmetanja ima pravo prvenstva ako prihvati najvišu ponuđenu cenu zakupnine.

Ako zakupac ne učestvuje u postupku, odnosno ne prihvati najvišu ponuđenu cenu zakupnine ili odbije da se izjasni, smatraće se da je odustao od daljeg zakupa, a pravo na zaključenje ugovora o zakupu ima najpovoljniji ponuđač.

Zakupac koji je odustao od daljeg zakupa dužan je da poslovni prostor oslobodi od lica i stvari i preda ga zakupodavcu u roku od 15 dana od dana održavanja javnog nadmetanja. U slučaju da zakupac ne napusti poslovni prostor u navedenom roku za sve vreme korišćenja istog dužan je da plati zakupninu u desetostrukom iznosu od ugovorene zakupnine.

Ako zakupodavac u roku od trideset (30) dana od dana zaključenja ugovora o zakupu ne može najpovoljnijem ponuđaču da preda u posed poslovni prostor slobodan od lica i stvari, dužan je da vrati novčani iznos koji mu je najpovoljniji ponuđač uplatio.

2. Prikupljanje ponuda javnim oglašavanjem

Član 17

Na postupak prikupljanja ponuda javnim oglašavanjem primenjuju se sve odredbe ove Odluke koje se odnose na raspisivanje oglasa, uslove oglasa, kao i sadržinu prijave kojim se reguliše postupak javnog nadmetanja.

Član 18

Ponude se podnose u zatvorenoj koverti Komisiji sa naznakom "Oglas za zakup poslovnog prostora" i na istu se stavlja datum i čas prijema.

Ponuđen iznos zakupnine mora biti izražen u dinarskom iznosu koji može biti isti, ili veći od početnog iznosa navedenog u javnom oglasu.

Neblagovremene i neuredne ponude neće se razmatrati.

Ponuda će se smatrati neblagovremenom u slučaju da je podneta po isteku roka označenog u javnom oglasu za podnošenje ponuda.

Neurednom se smatra ponuda koja je podneta u otvorenoj koverti, ili kod koje nije naznačeno "Oglas za zakup poslovnog prostora", odnosno koja ne sadrži sve potrebne podatke i uredna dokumenta iz člana 8. ove Odluke, odnosno ponuda kod koje iznos ponuđene zakupnine nije dat u skladu sa stavom 2. ovog člana (izražen je u procentima, ili je niži od početnog iznosa zakupnine i sl.).

Član 19

Komisija pristupa otvaranju ponuda na dan i čas koji je naveden u javnom oglasu, i utvrđuje koliko je ponuda primljeno, da li su uredne i da li su predate u određenom roku.

Otvaranje se sprovodi bez obzira na broj ponuda i o istom Komisija vodi zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Nakon otvaranja ponuda, Komisija utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača.

Član 20

Ukoliko se u postupku otvaranja ponuda utvrdi da dve ili više ponude sadrže iste ponuđene iznose, ponuđači će biti pismeno obavešteni o tome da je potrebno da u roku od tri (3) dana od momenta prijema obaveštenja, ponude novi veći iznos od prethodno ponuđenog.

Za ponuđača koji ne ponudi novi veći iznos smatraće se da je odustao od ponude.

Nakon otvaranja novopristiglih ponuda Komisija utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača.

Postupak iz ovog člana ponavljaće se sve dok jedan od ponuđača ne ponudi najveći iznos. O postupku prikupljanje pisanih ponuda vodi se zapisnik.

3. Rok zakupa

Član 21

Poslovni prostor se izdaje u zakup na određeno vreme i to na period koji ne može biti duži od pet (5) godina.

Zakupcu kome je istekao rok zakupa, a koji je uredno izvršavao ugovorene obaveze iz ugovora o zakupu poslovnog prostora, može se, na njegov zahtev, produžiti ugovor na period od pet (5) godina pod istim uslovima.

4. Uslovi za davanje u zakup poslovnog prostora

Član 22

Poslovni prostor izdaje se u viđenom stanju, troškove adaptacije i privođenja nameni za koji je izdat, snosi zakupac.

Zakupac snosi troškove tekućeg i interventnog i održavanja ukoliko je odgovoran za nastanak kvara ili oštećenja, kao i sve troškove koje ima po osnovu korišćenja poslovnog prostora (utrošak električne energije, komunalne usluge, troškove grejanja, troškove telefona i slično), troškove održavanja zgrade u skladu sa Zakonom o održavanju stambenih zgrada i Odlukom o utvrđivanju kriterijuma i načinu plaćanja troškova održavanja stambenih zgrada u kojima se nalazi poslovni prostor.

Zakupac je dužan da u roku od 8 (osam) dana od dana zaključenja ugovora o zakupu Zakupodavcu dostavi zaključene ugovore o korišćenju i plaćanju električne energije, komunalnih usluga, grejanja i telefonskih usluga.

Član 23

Ukoliko je predmet zakupa neuslovni poslovni prostor i ukoliko je oglasom bila predviđena obaveza zakupca da isti dovede u funkcionalno stanje, zakupac je dužan da o svom trošku izvrši potrebne investicione radove (rekonstrukcija, adaptacija, sanacija), radi dovođenja zakupljenog poslovnog prostora u funkcionalno stanje.

Zakupac poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana dužan je da investicione radove izvrši u skladu sa odgovarajućom urbanističko - tehničkom dokumentacijom, uz koju je dužan da podnese predračun radova.

Nadzor nad izvođenjem radova iz stava 2. ovog člana vrši stručno lice koje imenuje zakupodavac.

Nakon završetka investicionih radova na zakupljenom poslovnom prostoru zakupac je dužan da podnese zakupodavcu konačni obračun izvedenih radova.

Član 24

Zakupac koji je uložio sopstvena sredstva u investicione radove radi dovođenja neuslovnog zakupljenog prostora u funkcionalno stanje, plaća 50 % mesečne zakupnine do povraćaja uloženih sredstava.

U slučaju iz stava 1. ovog člana zakup može da traje duže od roka predviđenog ugovorom.

Član 25

Po isteku ugovorenog roka zakupa, zakupac nema pravo da bez saglasnosti zakupodavca poslovni prostor vrati u prvobitno stanje i nema pravo da traži naknadu za eventualno povećanu vrednost poslovnog prostora do koje je došlo usled investicije zakupca.

Član 26

Zakupac nema pravo da poslovni prostor izdaje u podzakup.

Zakupac nema pravo da bez saglasnosti zakupodavca promeni delatnost utvrđenu Ugovorom o zakupu poslovnih prostorija.

III DAVANJE U ZAKUP ILI NA KORIŠĆENJE POSLOVNOG PROSTORA NEPOSREDNOM POGODBOM

Član 27

Poslovni prostor se može dati u zakup neposrednom pogodbom po početnoj ceni, sledećim zakupcima:

1. zanatlijama koji se bave starim i umetničkim zanatima, kao i licima koja se bave domaćom radinošću,

2. fizičkim licima iz razloga čiju opravdanost ocenjuje gradonačelnik.

3. licima iz člana 15. ove Odluke.

Političkim organizacijama koje deluju na teritoriji opštine Kikinda poslovni prostor se izdaje u zakup neposrednom pogodbom po ceni od 1,50 eura po kvadratnom metru poslovnog prostora koja se plaća u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan plaćanja.

Poslovni prostor se može dati u zakup neposrednom pogodbom po ceni koja iznosi 20% od početne cene za zonu u kojoj se nalazi, sledećim korisnicima:

1. direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava grada Kikinde,

2. humanitarnim organizacijama i udruženjima,

3. registrovanim organizacijama i udruženjima građana za čiji rad grad ima interes, pod uslovom da taj prostor ne koriste za obavljanje poslovne delatnosti, odnosno ostvarivanja dobiti,

4. udruženjima osoba sa invaliditetom,

5. umetnicima uz mišljenje njihovih strukovnih udruženja,

6. javnim preduzećima čiji je osnivač grad Kikinda.

Član 28

O zakupu poslovnog prostora neposrednom pogodbom po početnoj ceni u slučajevima iz člana 27. stav 1, 2. i 3. ove Odluke rešenjem odlučuje gradonačelnik.

Rešenje gradonačelnika je konačno.

Na osnovu rešenja o zakupu zaključuje se ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Član 29

Izuzetno Gradsko veće veće može doneti odluku da se poslovni prostor, u slučaju iz člana 27. stav 1, 2. i 3. ove Odluke, daje na korišćenje bez naknade.

Rešenje o davanju na korišćenje na osnovu stava 1. ovog člana donosi gradonačelnik.

Rešenje gradonačelnika je konačno.

Na osnovu rešenja o davanju na korišćenje zaključuje se ugovor o korišćenju koji u ime opštine zaključuje gradonačelnik.

Otkazni rok za korišćenja poslovnog prostora je do 15 dana od dana dostavljanja rešenja o otkazu korišćenja nezavisno od uslova iz člana 48. i 49. ove Odluke.

Član 30

Zakupac i korisnik poslovnog prostora kojem je poslovni prostor dat u zakup ili na korišćenje na osnovu člana 27. i 29. ove Odluke je dužan je da snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora, troškove interventnog održavanja ukoliko je odgovoran za nastanak kvara ili oštećenja, kao i sve troškove koje ima po osnovu korišćenja poslovnog prostora (utrošak električne energije, komunalne usluge, troškove grejanja, troškove telefona,, stvarne troškove održavanja zajedničkih delova zgrade, u skladu sa Zakonom o održavanju stambenih zgrada i Odlukom o utvrđivanju kriterijuma i načinu plaćanja troškova održavanja stambenih zgrada u kojima se nalazi poslovni prostor.

Zakupac i korisnik iz stava 1. ovog člana je dužan da u roku od 8 (osam) dana od dana prijema rešenja o korišćenju dostavi zaključene ugovore o korišćenju i plaćanju električne energije, komunalnih usluga, grejanja i telefonskih usluga.

Izuzetno Gradsko veće može korisnike iz člana 29. ove Odluke osloboditi plaćanja troškova iz stava 1. ovog člana.

IV UTVRĐIVANJE I NAČIN PLAĆANJA ZAKUPNINE

Član 32

Cena zakupnine se utvrđuje po poslovnim zonama.

U zavisnosti od prometne pogodnosti lokacije poslovnog prostora, isti se raspoređuju u pet (5) poslovnih zona i to:

Prva zona

1. Pešačka zona centra Kikinde - Trg srpskih dobrovoljaca od broja 1. do broja 60. i Ulica dr Zorana Đinđića.

2. Poslovni prostor u Ulici Generala Drapšina br. 11. - ugao zgrade i ulaz sa Trga.

Druga zona

Sledeće ulice u Kikindi:

1. Ulica Kralja Petra I od broja 27 do broja 41 i od broja 34 do broja 54.

2. Ulica Generala Drapšina od broja 3. do broja 13. i od broja 2. do broja 28.

3. Ulica braće Tatića od broja 2. do broja 16. i od broja 1. do broja 19.

4. Ulica Nemanjina od broja 1. do broja 19. i od broja 2. do broja 26.

5. Ulica Đoke Radaka od broja 2. do broja 8. i od broja 1. do broja 3.

6. Ulica Miloša Velikog od broja 1. do broja 7. i od broja 8. do broja 22.

7. Ulica Svetosavska od broja 24. do broja 48. i od broja 17. do broja 43.

8. Ulica Vuka Karadžića od broja 1. do broja 5. i od broja 2. do broja 4.

Treća zona

Sledeće ulice u Kikindi:

Ulica Vojvode Putnika od broja 1. do broja 23. i od broja 2. do broja 6.

Ulica Vojvode Mišića od broja 2. do broja 68. i od broja 1. do broja 69.

Ulica Nemanjina od broja 30. do broja 60. i od broja 21. do broja 45.

Ulica Svetosavska od broja 50. do kraja i od broja 45. do kraja Ulice.

Ulica braće Tatića od broja 21. do broja 57. i od broja 18. do broja 54.

Ulica Generala Drapšina od broja 30. do broja 66. i od broja 13. do broja 57.

Ulica Ive Lole Ribara od broja 1. do broja 7.

Ulica Žarka Zrenjanina od broja 2. do broja 12.

Ulica Đoke Radaka od broja 5. do broja 7. i od broja 10. do broja 16.

Ulica Dimitrija Tucovića od broja 2. do broja 6. i od broja 1. do broja 7.

Ulica Jovana Jovanovića Zmaja od broja 1. do kraja i od broja 2. do kraja Ulice

Ulica Kralja Petra I od broja 41. do kraja i od broja 54. do kraja Ulice.

Ulica Josifa Pančića, Beogradska, Petefi Šandora, obe strane celom dužinom i ostali objekti na Mikronaselju.

Četvrta zona

Ostale ulice u Kikindi koje nisu nabrojane

Peta zona

Sela u gradu Kikinda

Član 33

Početna cena zakupnina po zonama je zakupnina po 1 m2 za poslovni prostor u mesecu stupanja na snagu ove Odluke.

Visinu početne cene zakupnine za poslovni prostor utvrđuje Gradsko veće.

Član 34

Gradsko veće može doneti odluku da se umanji početna cena zakupnine za sve ili za pojedine poslovne zone, a može doneti i odluku da se u određenom vremenskom periodu ne vrši usklađivanje zakupnine u skladu sa članom 35. ove Odluke.

Član 35

Zakupnina se plaća do poslednjeg dana u mesecu za tekući mesec, na osnovu fakture.

Zakupnina se usklađuje sa indeksom potrošačkih cena u Republici Srbiji prema statističkim pokazateljima svakog meseca, prema poslednjem objavljenom podatku.

Prilikom povećanja zakupnine ne sačinjava se aneks ugovora o zakupu.

Za neblagovremeno plaćanje zakupnine obračunava se zatezna kamata u skladu sa Zakonom.

Član 36

Visina zakupnine za zanatsku delatnost utvrđuje se 50 % od visine utvrđene zakupnine u određenoj zoni.

Član 37

Visina zakupnine za magacinski prostor kao samostalni poslovni prostor umanjuje se 10 % za prvu zonu, 20 % za drugu zonu, 30 % za treću zonu, 40 % za četvrtu zonu, i 50 % za petu zonu.

Član 38

Visina zakupnine za poslovni prostor koji se nalazi u podrumu, suterenu, potkrovlju, i dvorištima zgrada umanjuje se za 10 % od visine utvrđene zakupnine u određenoj zoni.

Visina zakupnine za poslovni prostor koji se nalazi na spratu zgrade određuje se za jednu zonu niže u odnosu na datu zonu u kojoj se poslovni prostor na spratu nalazi (I zona-II zona, II zona-III zona, III zona-IV zona, IV zona-V zona).

Član 39

Prihod ostvaren od davanja u zakup, odnosno na korišćenje poslovnog prostora kojim raspolaže grad Kikinda je prihod budžeta grada Kikinda.

V ZAKLJUČENJE UGOVORA, PRAVA I OBAVEZE UGOVORNIH STRANA I PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU

1. Zaključenje ugovora o zakupu

Član 40

Lice kome se poslovni prostor daje u zakup dužno je da zaključi ugovor u roku od trideset (30) dana od dana konačnosti Odluke Komisije, odnosno od dana donošenja Rešenja gradonačelnika grada o dodeli poslovnog prostora u zakup.

Lice kome se poslovni prostor daje na korišćenje na osnovu člana 29. ove Odluke dužno je da zaključi ugovor u roku od trideset (30) dana od dana donošenja rešenja gradonačelnika.

Ugovor o zakupu, odnosno korišćenju u ime grada Kikinde zaključuje gradonačelnik grada ili lice koje on ovlasti.

Član 41

Najpovoljniji ponuđač je dužan da u roku od osam (8) dana od dana konačnosti Odluke Komisije o dodeli poslovnog prostora u zakup unapred uplati, u korist zakupodavca, tri mesečne zakupnine u iznosu postignutom u postupku davanja u zakup poslovnog prostora.

U slučaju prestanka, raskida ili otkaza ugovora o zakupu, uplaćena sredstva na ime obezbeđenja zakupodavac može obračunati i konačno naplatiti, na ime neplaćene zakupnine i električne energije, kao i za naknadu drugih troškova i štete prouzrokovane krivicom zakupca.

Po prestanku ugovora, u slučaju urednog izvršenja ugovornih obaveza, uplaćena sredstva na ime obezbeđenja zakupodavac je dužan da uplati zakupcu u roku od 8 (osam) dana po izvršenoj primopredaji poslovnog prostora.

Depozit uplaćen pre početka postupka davanja u zakup poslovnog prostora uračunava se, najpovoljnijem ponuđaču u zakupninu, a ostalim učesnicima vraća se odmah posle održavanja javnog nadmetanja.

Član 42

Na ime obezbeđenja potraživanja zakupnine, zakupac je dužan da zakupodavcu, prilikom zaključenja ugovora o zakupu priloži garanciju od svih banaka gde ima račune i da dá pismenu izjavu u kojim bankama ima račune pod krivičnom i materijalnom odgovornošću.

Član 43

Ako najpovoljniji ponuđač u roku utvrđenom u članu 41. ove Odluke ne uplati unapred tri (3) mesečne zakupnine utvrđene u skladu sa istim članom gubi pravo da zaključi ugovor o zakupu i pravo na povraćaj uplaćenog depozita.

U slučaju da se ne može izvršiti izbor najpovoljnijeg ponuđača među preostalim učesnicima, postupak davanja u zakup poslovnog prostora će se ponoviti.

Član 44

Zakupac sa kojim je zaključen ugovor o zakupu dužan je da u roku od 90 dana od dana zaključenja ugovora otpočne sa obavljanjem delatnosti, u protivnom će se smatrati da je odustao od zakupa i postupak davanja u zakup poslovnog prostora će se ponoviti.

Član 45

Ako u toku trajanja zakupnog odnosa, zakupac koji je pravno lice prestane da postoji, njegov pravni sledbenik ima pravo na zaključenje ugovora o zakupu pod istim uslovima i stupanja u prava i obaveze zakupca, pod uslovom da u roku od trideset (30) dana od dana nastupanja statusne promene o tome izvesti zakupodavca.

U slučaju kada fizičko lice prestane da koristi poslovni prostor u toku trajanja zakupnog odnosa usled gubitka poslovne sposobnosti, odlaska u penziju ili smrti, pravo na zaključenje ugovora o zakupu pod istim uslovima ima član porodičnog domaćinstva (bračni drug, deca i roditelji), pod uslovom da nastave obavljanje iste delatnosti i o tome izveste zakupodavca u roku od trideset (30) dana od dana nastupanja tih okolnosti.

Član 46

U slučaju da dva ili više lica osnuju ortačku radnju, ugovor o zakupu se zaključuje sa svakim osnivačem radnje kao zakupcem, koji solidarno odgovaraju za utvrđene obaveze.

Prestankom ortačke radnje prestaje ugovor o zakupu.

Član 47

Ugovor o zakupu poslovnog prostora sadrži naročito:

- podatke o ugovornim stranama;

- podatke o poslovnom prostoru;

- vreme na koje se poslovni prostor izdaje u zakup;

- odredbe o plaćanju zakupnine;

- delatnost koju će zakupac obavljati u poslovnom prostoru;

- uslove korišćenja, održavanja i ulaganje u poslovni prostor u skladu sa ovom Odlukom;

- prestanak zakupa;

- otkazni rok;

- način i postupak predaje, odnosno preuzimanja poslovnog prostora;

- odredbe o plaćanju troškova i naknada, o korišćenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi i prijavi kvarova i oštećenja.

Član 47a

Ugovor o zakupu ili korišćenju prestaje istekom roka na koji je zaključen, prestankom postojanja zakupca ili korisnika, otkazom ili raskidom.

U slučaju prestanka, raskida ili otkaza ugovora zakupac nema pravo da bez saglasnosti zakupodavca poslovni prostor vrati u prvobitno stanje i nema pravo da traži naknadu za eventualno povećanu vrednost poslovnog prostora do koje je došlo usled investicije zakupca.

2. Prestanak ugovora o zakupu

Raskid

Član 48

Ugovor o zakupu poslovnog prostora raskida se jednostranom izjavom zakupodavca u sledećim slučajevima:

- kada zakupac promeni delatnost bez saglasnosti zakupodavca;

- kada zakupac poslovni prostor u celini ili delimično izda u podzakup;

- kada zakupac ne plati dve (2) mesečne zakupnine uzastopno ili dve (2) mesečne zakupnine u toku kalendarske godine;

- kada zakupac u roku od 8 (osam) dana od dana zaključenja ugovora o zakupu zakupodavcu ne dostavi zaključene ugovore o korišćenju i plaćanju električne energije, komunalnih usluga, grejanja i telefonskih usluga.

Otkazni rok je 15 dana od dana dostavljanja pismenog otkaza.

Otkaz

Član 49

Ugovor o zakupu poslovnog prostora zakupodavac može otkazati u sledećim slučajevima:

- kada zakupac u roku od 90 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu ne otpočne sa obavljanjem delatnosti;

- kada zakupac u toku trajanja zakupa prestane sa obavljanjem delatnosti u zakupljenom poslovnom prostoru duže od tri (3) meseca bez obzira na uredno plaćanje zakupnine;

- kada zakupac ne izmiruje ostale obaveze koje proizilaze iz korišćenja poslovnog prostora duže od tri (3) meseca;

- kada zakupac izvrši investiciono ulaganje bez saglasnosti zakupodavca; i

- u drugim slučajevima utvrđenim Zakonom.

Otkazni rok je 15 dana od dana dostavljanja pismenog otkaza.

Zakupac može otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora kada isti ne želi dalje da koristi.

Otkazni rok iznosi trideset (30) dana i teče od dana prijema pismenog otkaza.

U slučaju prestanka, raskida ili otkaza ugovora zakupac nema pravo da bez saglasnosti zakupodavca poslovni prostor vrati u prvobitno stanje i nema pravo da traži naknadu za eventualno uvećanu vrednost poslovnog prostora do koje je došlo usled investicije zakupca.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Stručno - administrativne, finansijske, pravne i tehničke poslove vezane za održavanje i korišćenje poslovnog prostora obavlja Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge "Kikinda" prema posebnom ugovoru.

Član 51

Upravljanje i održavanje poslovnog prostora u selima grada Kikinda poverava se organima mesnih zajednica.

Član 52

Nadzor nad sprovođenjem ove Odluke vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.

Član 53

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o uslovima i načinu davanja u zakup poslovnih prostorija na kojima je korisnik Opština Kikinda ("Sl. list Opštine Kikinda", broj 26/09 i 28/09).

Član 54

Ova Odluka stupa na snagu osmog (8) dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Opštine Kikinda".

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o uslovima i načinu davanja u zakup poslovnog prostora u javnoj svojini opštine Kikinda

("Sl. list opštine Kikinda", br. 14/2015)

Član 4

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu opštine Kikinda".

Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o uslovima i načinu davanja u zakup poslovnog prostora u javnoj svojini opštine Kikinda

("Sl. list grada Kikinde", br. 12/2016)

Član 19

Obavezuje se JP Kikinda da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke pripremi i zakupcima dostavi Aneks ugovora usklađen sa odredbama ove Odluke.

Obavezuju se zakupci da u roku od 30 dana od dana dostavljanja ponude za zaključenje Aneksa ugovora iz stava 1. ovog člana zaključe anekse ugovora o zakupu poslovnog prostora.

Zakupcima koji u roku iz stava 2. ovog člana na zaključe anekse ugovora, zakup prestaje istekom poslednjeg dana roka.

Član 20

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".