PROGRAMODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE ZA 2016. GODINU("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/2016, 18/2016, 23/2016 i 28/2016) |
1. Programom održavanja komunalne infrastrukture za 2016. godinu (u daljem tekstu: Program), uređuje se održavanje komunalne infrastrukture, obim poslova održavanja i finansijska sredstva potrebna za realizaciju Programa.
2. Program je izrađen u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2016. godinu, kao i Rešenjima Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije: broj: 400-70/16-II od 21.01.2016. godine, 400-87/16-II od 27.01.2016. godine i br. 400-971/16-II od 22.06.2016. godine i Rešenjem Gradonačelnika o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, broj 400 -1110/16-II od 2.08.2016.godine u skladu Planom nabavki Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove.
Naručilac poslova iz ovog Programa, u ime i za račun grada Kragujevca, je član Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove - Zoran Jovanović, po ovlašćenju Gradonačelnika broj 035-56/16-II od 21.01.2016. godine, koje je ukinuto Rešenjem Gradonačelnika na osnovu stava IV Odluke Skupštine grada, broj 112-700/16-I od 10.06.2016.godine ("Službeni list grada Kragujevca", broj 19/16).
3. Realizacija ovog Programa vršiće se na osnovu godišnjeg Plana nabavki Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove zaključenih ugovora, odluka Gradskog veća i rešenja Gradonačelnika za odgovarajuće poslove sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, pri čemu će Grad izvršavati svoje obaveze saglasno likvidnim mogućnostima budžeta Grada.
Nadzor nad realizacijom Programa, vrši Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove - Sektor za komunalne poslove i nadzor - Odeljenje za nadzor.
Ukoliko u toku 2016. godine dođe do izmena planiranih sredstava u budžetu grada Kragujevca ili drugih propisa u okviru komunalne oblasti, a radi usaglašavanja sa odobrenim aproprijacijama sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, biće zaključeni aneksi ugovora u zavisnosti od mogućnosti realizacije planiranih poslova.
U okviru sredstava planiranih za realizaciju ovog Programa, dopuštena je preraspodela sredstava, odnosno izmena visine i namene sredstava u skladu sa aktom Gradskog veća.
Plaćanje za realizovane poslove vršiće se po ispostavljenim situacijama odnosno računima, overenim od strane Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove - Odeljenja za nadzor i načelnika Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove.
4. Sredstva za realizaciju ovog Programa, opredeljena su članom 9. Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2016. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 42/15) i Rešenjima Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije broj : 400-70/16-II od 21.01.2016. godine i 400-87/16-II od 27.01.2016. godine kao i rešenjem br. 400-971/16-II od 22.06.2016.godine i rešenjem Gradonačelnika o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, br. 400-1110/16-II od 2.08.2016.godine, na sledeći način:
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 7 - Putna infrastruktura, Programska aktivnost 0002 Održavanje puteva, Funkcija 451 - Drumski saobraćaj, broj aproprijacije 109, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 199.800.000,00 dinara i broj aproprijacije 111, ekonomska klasifikacija 482 - Porezi, obavezne takse i kazne u iznosu od 33.400.000,00 dinara, odnosno u ukupnom iznosu 233.200.000,00 dinara;
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0008 Javna higijena, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 115, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi - usluge čišćenja - javna higijena u iznosu od 81.500.000,00 dinara koja nakon umanjenja za 5.000.000,00 dinara (Rešenje o izmeni visine aproprijacije, broj 400-971/16-II od 22.06.2016.godine), iznose 76.500.000,00 dinara,
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0009 Uređenje i održavanje zelenila, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 117, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje javnih zelenih površina u iznosu od 77.000.000,00 dinara koja nakon umanjenja za 1.400.000,00 dinara (Rešenje Gradonačelnika, broj 400-971/16-II od 22.06.2016.godine) iznose 75.600.000,00 dinara;
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0011 Održavanje grobalja i pogrebne usluge, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 119, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje gradskih grobalja iznosu od 5.500.000,00 dinara;
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost aktivnost 0014 Ostale komunalne usluge, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 121, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi - javne česme i fontane, u iznosu od 2.300.000,00 dinara;
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0014 Ostale komunalne usluge, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 122, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje: održavanje pružnih prelaza, zoohigijena, ukrašavanje grada za praznike i ostale komunalne usluge, u iznosu od 35.600.000,00 dinara,
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0010 Javna rasveta, Funkcija 640 - Stalni troškovi, broj aproprijacije 124, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi, u iznosu od 300.000.000,00 dinara,
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0010 Ulična rasveta, Funkcija 640 - Ulična rasveta, broj aproprijacije 125, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge, u iznosu od 50.100.000,00 dinara,
Ukupan iznos sredstava za realizaciju Programa iznosi 778.800.000,00 dinara.
5. Sredstva iz tačke 4. ovog Programa uključuju PDV-e saglasno Zakonu o porezu na dodatu vrednost i raspoređuju se za poslove održavanja komunalne infrastrukture, a prema opisu i obimu poslova utvrđenog ovim Programom i po Cenovniku usluga održavanja komunalne infrastrukture, koji donosi Gradsko veće.
6. Raspored i namena sredstava održavanja komunalne infrastrukture po pojedinim poslovima dat je u Tabeli br. 1.
7. Opis, obim i rokovi za izvršenje radova po ovom Programu, saglasno planiranim sredstvima, po pojedinim poslovima dat je u poglavlju II ovog Programa.
II OPIS I OBIM POSLOVA ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Ovim Programom utvrđuju se izvori i namena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.
U smislu ovog Programa, pojam održavanje komunalne infrastrukture obuhvata:
1. održavanje gradskih ulica,
2. održavanje čistoće javnih površina,
3. javne česme i fontane - utrošak vode,
4. održavanje zelenih površina,
5. održavanje javnih česmi i fontana,
6. dekoracija grada,
7. održavanje putnih prelaza,
8. održavanje rečnih korita regulisanih vodotokova (obaveze),
9. održavanje gradskih grobalja,
10. postavljanje tabli sa nazivima ulica, trgova i sl.
11. kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka u okviru komunalne delatnosti zoohigijene,
12. nepredviđeni radovi po nalogu,
13. javno osvetljenje - utrošak i
14. javno osvetljenje - održavanje.
Za programsku aktivnost 0002 Održavanje puteva obuhvata redovno održavanje gradskih ulica, zimsku službu, opremanje gradskih ulica, vertikalnu, horizontalnu i saobraćajnu signalizaciju, sanaciju trotoara i sl. planirana su sredstva u budžetu grada Kragujevca za tekuću godinu, na osnovu godišnjih operativnih planova i programa nosioca ove delatnosti, kao i za neizmirene obaveze iz 2015. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2016. godini i dr. u iznosu od 199.800.000,00 dinara, koja su uvećana za sredstva planirana u okviru za PDV-e, u iznosu od 33.400.000,00 dinara, što iznosi ukupno: 233.200.000,00 dinara.
Program održavanja gradskih ulica izrađuje se prema postojećoj kategorizaciji ulica.
1.1. Redovno održavanje gradskih ulica
Redovno održavanje obuhvata saniranje udarnih rupa na kolovozima i trotoarima, popravku ulegnuća, ivičnjaka i drugih oštećenja koja su nastala od dotrajalosti, kao i dovođenje raskopanih javnih površina (asfaltiranih ulica i trotoara) u tehnički ispravno stanje, nakon raskopavanja zbog planskih radova ili hitnih intervencija na komunalnoj infrastrukturi.
Redovno održavanje gradskih ulica na području Grada obuhvata sledeće radove:
- krpljenje udarnih rupa i popravke manjih površina na kolovozu (2.500 t asfaltne mase AB8 i 1.000 t asfaltne mase AB16),
- popravke trotoara,
- popravke oštećenja ulica,
- popravka trgova,
- popravke oštećenih parkinga.
Planirana sredstva: |
77.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća" |
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.2. Zimska služba
Planirana sredstva iskazana su prema potrebama Programa rada Zimske službe za saobraćajnice na redovnom održavanju u zimskim uslovima, a pregled ulica koje se održavaju tokom rada Zimske službe, po prioritetima, daje se u Programu Zimske službe, čija realizacija u celosti zavisi od vremenskih uslova.
Program rada Zimske službe usklađen je sa MUP-om i u uslovima prosečnih zima omogućava održavanje saobraćajnica u voznom stanju.
Ukupna vrednost: |
25.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
u periodu rada Zimske službe |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća" |
1.3. Opremanje gradskih ulica (odbojnici, zaštitne ograde, stubići i dr.)
Saniranje oštećenja postojećih odbojnika, zaštitnih ograda i stubića izazvanih saobraćajnim nesrećama sprovodiće se do nivoa planiranih sredstava sa uračunatim PDV-om:
- popravka ograde (nakon saobraćajnih udesa),
- popravka čeličnih odbojnika,
- nabavka i postavljanje stubića,
- izrada i postavljanje ograde,
- popravka zaštitne ograde na stepeništima,
- popravka zaštitne ograde.
Ukupna vrednost: |
2.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Parking servis Kragujevac" |
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.4. Saobraćajna signalizacija
Programom su planirani poslovi obnove horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije.
1.4.1. Horizontalna signalizacija
Planirana sredstva obuhvataju radove vezane za obnovu 2/3 postojeće horizontalne signalizacije. Prioritet u obnovi horizontalne signalizacije se određuje prema zahtevima sigurnosti i bezbednosti saobraćaja na ulicama.
Ukupna vrednost: |
21.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Parking servis Kragujevac" |
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.4.2. Vertikalna signalizacija
Za održavanje postojeće vertikalne signalizacije (2.500 saobraćajnih znakova) planiraju se sredstva za zamenu postojećih oštećenih i dotrajalih saobraćajnih znakova i za manje preregulacije saobraćaja.
Ukupna vrednost: |
5.300.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Povereni poslovi: |
"Parking servis Kragujevac" |
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.4.3. Svetlosna signalizacija
Održavanje svetlosne signalizacije obuhvata semaforske raskrsnice kako bi se obezbedila stalna ispravnost i funkcionalnost navedenih uređaja.
Ukupna vrednost: |
6.700.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Parking servis" |
1.5. Sanacija trotoara
Planirana sredstva su namenjena za sanaciju trotoara, trgova, pešačkih staza i sl. odnosno za radove na dovođenju javnih površina u tehnički ispravno stanje.
Ukupna vrednost: |
5.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
javnom nabavkom |
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.6. Sanacija ulica - vraćanje raskopanih javnih površina u tehnički ispravno stanje
Planirana sredstva su namenjena za sanaciju ulica odnosno za radove na dovođenju raskopanih površina u tehnički ispravno stanje.
Ukupna vrednost: |
46.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
javnom nabavkom (u partijama) |
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.7. Obaveze iz 2015. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza sa kamatom, po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2015. godini sa JKP "Čistoća", JKP "Parking servis Kragujevac" i PZP Kragujevac uvećanih za kamatu zbog neblagovremenog plaćanja, koji se odnose na održavanje gradskih ulica, u vrednosti 11.600.000,00 uvećane za PDV.
1.8. Planirana sredstva za uplatu poreza za dodatu vrednost, u kojima je Grad naručilac poslova iz oblasti građevinarstva, u iznosu od 32.350.000,00 dinara, koji uključujući obaveze iz 2015. godine (1.050.000,00 dinara), iznosi 33.400.000,00 dinara.
Ukupna vrednost poreza: |
33.400.000,00 din |
Izvršenje: |
Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove |
1.9. Nepredviđeni radovi
Sredstva u iznosu 200.000,00 dinara namenjena su za nepredviđene, odnosno vanredne radove na sanaciji i održavanju gradskih ulica, trotoara, trgova, pešačkih staza i drugih javnih površina, kao i nepredviđene troškove (kamate i sl.).
Ukupna vrednost: |
200.000,00 din |
Izvršenje: |
po potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća", odn. JKP "Parking servis Kragujevac" |
2. ODRŽAVANJE ČISTOĆE JAVNIH POVRŠINA
Usluge održavanja javne higijene i odvođenja atmosferskih voda, sprovode se u okviru Programske aktivnosti 0008 Javna higijena. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2015. godine i dr. koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2016. godini i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 81.500.000,00 dinara koja nakon umanjena na osnovu Rešenja Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-971/16-II od 22.06.2016. godine, iznose 76.500.000,00 dinara
2.1. Održavanje čistoće javnih površina - redovan program
Obuhvata čišćenje javnih površina (saobraćajnica, trotoara, platoa, staza, zelenih površina i drugih površina u naseljima), mašinskim čišćenjem, ručnim čišćenjem, pročišćavanjem i sakupljanjem otpadaka kao i održavanje: trotoara, platoa, trgova i staza u zimskom periodu, a u skladu sa Programom zimske službe.
Program održavanja čistoće javnih površina obuhvata: mašinsko čišćenje, ručno čišćenje, mašinsko i ručno čišćenje, pročišćavanje i pranje ulica, pročišćavanje trgova staza i trotoara, sakupljanje otpadaka sa zelenih površina, sakupljanje otpadaka i pročišćavanja u naseljima i sl.
Procena tretiranih površina predviđenih Programom (karakteristične pozicije):
- ručno čišćenje - oko 35.000.000 m2 godišnje;
- ručno pročišćavanje - oko 65.000.000 m2 godišnje;
- sakupljanje otpadaka - oko 60.000.000 m2 godišnje;
- mašinsko čišćenje saobraćajnica - redovan program - oko 10.500.000 m godišnje;
- mašinsko čišćenje saobraćajnica - prolećno - oko 1.200 x godišnje.
Ukupna vrednost: |
36.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća" |
2.2. Odvođenje atmosferskih voda
Sistem za prikupljanje i odvođenje atmosferskih voda čine ulični kanali, kanalske rešetke, slivnici, cevovodi i šahte kišne kanalizacije. Redovno održavanje svodi se na periodično čišćenje taložnika, Programom obuhvaćenih slivnika kišne kanalizacije, kao i intervencije u slučaju začepljenja, kako bi pomenuti objekti bili u funkcionalnom stanju.
Planirana sredstva namenjena su za:
- redovno i periodično čišćenje taložnika 4104 slivnika i rešetki kišne kanalizacije na javnim površinama, obuhvaćenih planom;
- odvoz mulja i blata iz očišćenih taložnika slivnika i rešetki;
- rad specijalizovane cisterne na probijanju i ispiranju nastalih zapušenja cevovoda i šahti kišne kanalizacije.
Ukupna vrednost: |
4.500.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća" |
2.3. Uklanjanje novonastalih deponija smeća i ostalog otpada sa javnih površina po nalogu nadzornog organa i zahtevu Komunalne inspekcije
Ukupna vrednost: |
2.600.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća" |
2.4. Pranje ulica po završetku rada Zimske službe i redovno (noćno) pranje ulica
- pranje saobraćajnica i trotoara po završetku rada Zimske službe, koje su definisane Programom zimske službe, kao saobraćajnice I i II prioriteta - 500.000 m2 (9.000.000,00 din)
- redovno noćno pranje saobraćajnica po programu oko 9.000.000 m2 godišnje (10.000.000,00 din.)
Ukupna vrednost: |
18.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća" |
2.5. Jesenje pranje ulica
Planirana sredstva su namenjena za radove na jesenjem pranju ulica, platoa, trotoara i trgova.
Ukupna vrednost: |
3.200.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i potrebi |
Povereni poslovi: |
JKP "Čistoća" |
2.6. Radovi po nalogu
Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove na održavanju čistoće javnih površina i čišćenje čije je izvođenje od interesa za Grad.
Ukupna vrednost: |
5.700.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i potrebi |
Povereni poslovi: |
JKP "Čistoća" |
2.7. Obaveze iz 2015. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2015. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2016. godini, koji se odnose na održavanje čistoće javnih površina, u vrednosti od 3.600.000,00 din.
2.8. Nepredviđeni radovi
Sredstva u iznosu od 2.900.000,00 din. su namenjena za nepredviđene, odnosno vanredne radove na održavanju čistoće javnih površina i odvođenja atmosferskih voda, koji se nisu mogli predvideti, a čije rešavanje je od interesa za Grad.
3. JAVNE ČESME I FONTANE-UTROŠAK VODE
Utrošak vode za javne česme i fontane planiran je u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge. Za ove namene planirano je ukupno 2.300.000,00 dinara.
3.1. Utrošak vode za javne česme i fontane navedene u tački 5.1. i 5.2.
Ukupna vrednost: |
1.500.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Vodovod i kanalizacija" |
3.2. Obaveze iz 2015. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2015. godine koje se terete odobrenu aproprijaciju za 2016. godinu, a koje se odnose na utrošak vode sa česmi i fontana, uvećan za kamatu, u iznosu od 60.000,00 din.
3.3. Nepredviđeni troškovi
Planirana su sredstva u iznosu od 740.000,00 din za nepredviđene troškove.
Ukupna vrednost: |
740.000,00 din |
Izvršenje: |
po potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Vodovod i kanalizacija" |
4. ODRŽAVANJE ZELENIH POVRŠINA
Održavanje javnih zelenih površina na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0009 Uređenja i održavanja zelenila. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2015. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2016. godinu i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 84.000.000.00 dinara, a koja nakon umanjenja aproprijacije u skladu sa Rešenjem Gradonačelnika grada Kragujevca, broj 400-70/16-II od 21.01.2016. i Rešenjem Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-971/16-II od 22.06.2016. godine, iznose 75.600.000,00 dinara.
Programom je utvrđen obim održavanja zelenih površina na teritoriji Grada, izražen u odgovarajućim jedinicama mere i to:
4.1. Održavanje zelenih površina - redovan program
Redovno održavanje javnih zelenih površina, uključujući Veliki i Mali park, obuhvata sve radove koje je tokom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja dostignutog nivoa uređenosti, kao što su košenje i čišćenje travnjaka (ukupne površine od 601.270,00 m2), održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina (održavanje šiblja, ruža, perena), orezivanje drvoreda, drveća i preduzimanje mera zaštite hemijskim sredstvima itd.), kao i održavanje zelenih površina u naseljima.
Ukupna vrednost: |
33.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.2. Održavanje park šuma i jezera u Šumaricama
Održavanje park šuma obuhvata košenje trave i orezivanje drveća na sledećim površinama:
- park šuma (kompleks prostora jezero - 71 538,50 m2, Pivarski park - 13 643 m2, park u Ilinoj vodi - 71 500 m2), jezera u Šumaricama - 23 550 m2.
Ukupna vrednost: |
5.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.3. Održavanje Spomen parka Šumarice
Podrazumeva poslove koji se odnose na košenje i čišćenje travnjaka na ukupnoj površini od
290.000 m2, održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina, održavanje popločanih staza i uređenje prostora na humkama i oko njih.
Ukupna vrednost: |
7.150.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.4. Održavanje zelenih pojaseva oko vodotokova
Održavanje regulisanih vodotokova obuhvata košenje određenih deonica reka i potoka i to:
- reke Lepenice od železničkog mosta do uliva Sušičkog potoka u reku Lepenicu 92 380 m2
- Sušički potok od vodenice ispod brane jezera u Šumaricama do uliva u Lepenicu ukupne površine 30 126 m2.
- Erdoglijski potok od humke "Nade Naumović" u Šumaricama do "Bulevara kraljice Marije" ukupne površine 5 064 m2.
Ukupna vrednost: |
2.800.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.5. Interpolacija - zamena dugotrajnih zasada
Programom se predviđa održavanje drvoreda, seča suvih i sklonih padu stabala, zamena srušenih - bolesnih stabala, kao i sadnja lišćarskih i četinarskih sadnica.
Ukupna vrednost: |
1.100.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.6. Održavanje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica-prilaza Gradu.
Programom se predviđa košenje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica - prilaza Gradu, kao i po nalogu MUP-a, na površini od 384.372,50 m2.
Ukupna vrednost: |
9.500.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.7. Vraćanje zelenih površina u prvobitno stanje
Predviđa poslove na sanaciji uništenih i oštećenih zelenih površina nakon raskopavanja, građevinskih radova, nepropisnog parkiranja vozila i drugih oštećenja.
Ukupna vrednost: |
2.800.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.8. Zimska služba
Planirana sredstva se odnose na održavanje trotoara, platoa, trgova, staza, u zimskim uslovima, u skladu sa Programom Zimske službe.
Ukupna vrednost: |
1.650.000,00 din. |
Izvršenje: |
po potrebi u periodu trajanja Zimske službe |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.9. Radovi - po nalogu
Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove, po nalogu člana Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove, a čije je izvođenje od interesa za Grad.
Ukupna vrednost: |
3.300.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.10. Uništavanje ambrozije
Planirana sredstva su namenjena za uništavanje ambrozije u periodu cvetanja, mehaničkim putem i košenjem.
Ukupna vrednost |
2.950.000,00 din. |
Izvršenje: |
po potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.11. Parkovska i stambeno-blokovska galanterija
Planirana sredstva su namenjena za održavanje, odnosno popravku parkovske galanterije u uređenim parkovima, kao i stambeno-blokovske galanterije o kojima se stara JKP "Zelenilo".
Ukupna vrednost: |
2.750.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
4.12. Obaveze iz 2015. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2015. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije za 2016. godinu, a koji se odnose na održavanje javnih zelenih površina, u iznosu od 800.000,00 din.
4.13. Nepredviđeni radovi
Sredstva za nepredviđene, odnosno vanredne radove na sanaciji javnih zelenih i osalih površina o kojima se stara JKP "Zelenilo", iznose ukupno 2.800.000,00 dinara.
Ukupna vrednost: |
2.800.000,00 din |
Izvršenje: |
po potrebi |
Poslovi povereni: |
JKP "Zelenilo" |
5. ODRŽAVANJE JAVNIH ČESMI I FONTANA
Održavanje javnih česmi i fontana na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0015 Ostale komunalne usluge. Za ove namene, uključujući i neizmirene obaveze iz 2015. godine i dr., planirano je ukupno 450.000,00 dinara.
5.1. Program obuhvata održavanje sledećih fontana i javnih česmi:
1. Veliki park - česma
2. Veliki park - fontana "Ranjenik"
3. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Socijalnog"
4. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Krsta"
5. ul. Kralja Petra I - česma u "Pešačkoj zoni"
6. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Borova"
7. ul. Kralja Petra I - javna česma na "Cvetnom trgu"
8. ul. Miloja Pavlovića - česma kod "Zelengore"
9. ul. Knez Mihajlova - česma na "Trgu Mala Vaga"
10. ul. Zorana Vasića - česma kod "Sokolane"
11. ul. dr Zorana Đinđića - česma na "Trgu slobode"
12. ul. Božidara Milosavljevića - česma u parku "Ilina voda"
13. ul. Neznanog Junaka - česma u naselju Aerodrom
14. ul. Prijateljstva - česma u naselju Sunčani breg
15. u ul. Ilindenskoj - "Kap krvi"
5.2. Program obuhvata održavanje sledećih česmi za navodnjavanje cvetnih zasada, drvoreda i zelenih površina na sledećim lokacijama:
1. "Trg Narodnog fronta"
2. Grobnica kod "Krsta"
3. "Trg slobode" kod Peka
4. Veliki park kod fontane
5. Trg kod štafete
6. "Trg Jovana Ristića",
7. Lepenički bulevar (znak FIAT)
8. Spomenik Jevrejima (kod DIS-a)
kao i utrošak vode u javne svrhe na drugim javnim česmama i točećim mestima.
Navedene fontane i česme će raditi neprekidno 7 meseci i to u periodu od 01.04. do 31.10. (a po potrebi i duže), uz periodično podešavanje protoka i uklanjanje nastalih kvarova i drugih oštećenja tokom godine.
Ukupna vrednost: |
450.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Vodovod i kanalizacija" i javnom nabavkom |
Dekoracija grada sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge. Planirana su ukupna sredstva u iznosu od 2.900.000,00 dinara.
6.1. Program sadrži poslove koji se odnose na demontažu svetlećih ukrasnih elemenata za dekoraciju grada, koja je postavljena 2015. godine povodom božićnih i novogodišnjih praznika.
Ukupna vrednost: |
500.000,00 din. |
Izvršenje: |
januar-februar 2016. |
Poslovi povereni: |
po ugovoru, prikupljanjem ponuda |
6.2. Dekorativna rasveta povodom novogodišnjih i božićnih praznika
Ukupna vrednost: |
1.700.000,00 din. |
Izvršenje: |
decembar 2016. godine |
Poslovi povereni: |
javnom nabavkom |
6.3. Obaveze
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2015. godini, na postavljanju svetlećih ukrasnih elemenata za novogodišnje i Božićne praznike, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2016. godini, u iznosu 700.000,00 dinara.
Održavanje putnih prelaza sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge. Sredstva za ove namene uključujući i obaveze planirana su u iznosu 19.500.000,00 dinara.
7.1. Program predviđa održavanje i osiguranje bezbednog i nesmetanog saobraćaja na putnim prelazima u Gradu, na osnovu Zakona o železnici i Zakona o bezbednosti saobraćaja.
Ukupna vrednost: |
9.300.000,00 din |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
"Infrastruktura železnica Srbije" ad |
7.2. Obaveze iz 2015. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2015. godini, i prethodnim godinama koji se odnose na održavanje putnih prelaza, koje terete odobrenu aproprijaciju za 2016.godiunu, u iznosu od 10.200.000,00 din.
8. ODRŽAVANJE REČNIH KORITA I REGULISANIH VODOTOKOVA (obaveze)
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u prethodnim godinama, uvećane za kamate zbog neblagovremenog plaćanja u ukupnoj vrednosti od 6.500.000,00 din i planirana su u okviru Programske aktivnosti 0014-Ostale komunalne usluge.
9. ODRŽAVANJE GRADSKIH GROBALJA
Ovi radovi i usluge su planirani u okviru Programske aktivnosti 0011 Održavanje grobalja i pogrebne usluge. Za radove uključujući i obaveze i dr. planirana su sredstva u iznosu od 4.500.000,00 dinara, koja su uvećana Rešenjem Gradonačelnika grada Kragujevca, broj 400-70/16-II od 21.01.2016. godine, tako da iznose ukupno 5.500.000,00 dinara.
9.1. Održavanje čistoće i uređenje zelenih i ostalih površina gradskih grobalja obuhvata poslove na sledećim grobljima i to:
- Varoško groblje površine 6,82 ha,
- Sušičko groblje površine 0,37 ha,
- Palilulsko groblje površine 2,51 ha i
- groblje Bozman površine 19,48 ha.
Ukupna vrednost: |
4.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
JKP "Gradska groblja" |
9.2. Obaveze godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2015. godini, koja terete odobrenu apropirijaciju u 2016. godini, u vrednosti od 1.405.000,00 din.
9.3. Nepredviđeni troškovi
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje nepredviđenih troškova, u iznosu od 95.000,00 dinara.
10. POSTAVLJANJE TABLI SA NAZIVIMA ULICA, TRGOVA I SL.
U skladu sa izvršenim izmenama Zakona o državnom premeru i katastru, u obavezi grada kao jedinice lokalne samouprave je da se stara o postavljanju tabli sa nazivima ulica, trgova i sl.
Ukupna vrednost: |
500.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i nalogu |
Poslovi povereni: |
nabavka na koju se ne primenjuje ZJN |
11. KONTROLA I SMANJENJE POPULACIJE NAPUŠTENIH PASA I MAČAKA LUTALICA U OKVIRU KOMUNALNE DELATNOSTI ZOOHIGIJENE
Sredstva za ove namene (usluge, obaveze i dr.) planirana su u ukupnom iznosu od 5.310.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0014-Ostale komunalne usluge.
11.1. Kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica sprovodi se na osnovu posebnog Programa JKP "Čistoća" Službe Zoohigijene, u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima i Zakonom o dobrobiti životinja.
Ukupna vrednost: |
5.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
po programu i nalogu |
Poslovi povereni: |
JKP "Čistoća" |
11.2. Obaveze
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i realizovanih poslova u 2015. godini, kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica JKP "Čistoća" u 2015. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2016. godini, u vrednosti od 310.000,00 dinara.
12. NEPREDVIĐENI RADOVI PO NALOGU
Nepredviđeni radovi održavanja komunalne infrastrukture, po nalogu člana Gradskog veća zaduženog za komunalne i inspekcijske poslove, u slučajevima koji nisu mogli da se predvide ovim Programom, a koji su od interesa za Grad i realizuju se preko JKP u skladu sa Cenovnikom usluga održavanja komunalne infrastrukture ili po cenama iz postupka javne nabavke. Takođe, ovim su obuhvaćena i sredstva za finansiranje troškova refundacije utroška električne energije u 2016. godini, uključujući i neizmirene obaveze iz 2015. godine koje terete odobrenu aproprijaciju u 2016. godini, za javnu rasvetu privremene saobraćajnice za FAS u Kragujevcu. Sredstva za ove namene planirana su u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge.
Ukupna vrednost: |
440.000,00 din |
Izvršenje: |
po nalogu i aktu Gradskog veća |
Poslovi povereni: |
JKP "Energetika" d.o.o. (refun. struje) ili javnom nabavkom |
13. JAVNO OSVETLJENJE - UTROŠAK
Sredstva za ove namene planirana su u ukupnom u iznosu od 255.000.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0010 Javna rasveta (stalni troškovi) a uvećana su Rešenjem Gradonačelnika grada Kragujevca, broj 400-87/16-II od 27.01.2016. godine i Rešenjem Gradonačelnika o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, broj 400-1110/16-II od 2.08.2016.godine, tako da iznose ukupno 292.000.000,00 dinara.
Planirana sredstva namenjena su za sprovođenje postupka javne nabavke dobara-električne energije za javno osvetljenje na teritoriji grada Kragujevca (gradsko i seosko područje) i izmirenje obaveza prema EPS Snabdevanju doo Beograd doo i EPS Distribuciji doo Beograd.
Izmenama ovog Programa u skladu sa Sporazumima o odlaganju duga koje zaključi Gradonačelnik biće definisan raspored sredstava za ove namene.
13. JAVNO OSVETLJENJE - UTROŠAK
13.1. Potrošnja električne energije
Funkcionisanje javnog osvetljenja planira se na nivou iz ranijih godina (u punom obimu tokom cele godine sa utroškom oko 11.000.000 kWh električne energije godišnje za rad 14.000 različitih rasvetnih tela) za gradsko i 3.500.000 kWh električne energije za seosko područje. Ova sredstva obuhvataju planiranu potrošnju počev od 1.04.2016. godine do 31.12.2016. godine.
Ukupna vrednost: |
112.000.000,00 din. |
Izvršenje: |
tokom godine |
Poslovi povereni: |
javnom nabavkom |
13.2. Obaveze
Planirana sredstva u ukupnom iznosu od 180.000.000,00 dinara uvećana su Rešenjem Gradonačelnika o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, broj 400-1110/16-II od 2.08.2016.godine za 8.000.000,00 dinara, tako da iznose 188.000.000,00 dinara, namenjena su za izmirenje preuzetih obaveza prema EPS Snabdevanju doo Beograd po osnovu Sporazuma o odlaganju plaćanja duga kao i obaveza prema Elektrošumadiji po osnovu ranije potpisanog Sporazuma o reprogramu, troškovi kamata kao i obaveze po osnovu utroška električne energije za period 1.01.-31.03.2016. godine, po ugovoru za javno osvetljenje koji je zaključen po sprovođenju postupke javne nabavke, sa EPS Snabdevanjem za period 1.04.2015.-31.03.2016. godine.
14. JAVNO OSVETLJENJE - ODRŽAVANJE
Sredstva za ove namene odobrena su u ukupnom iznosu od 44.100.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0010 Javna rasveta (specijalizovane usluge), uvećana Rešenjem Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-70/16-II od 21.01.2016. godine, tako da iznose ukupno 50.100.000,00 dinara.
Pod održavanjem javne rasvete podrazumeva se zamena ili otklanjanje nedostataka na uređajima javne rasvete, radi održavanja u stanju funkcionalne ispravnosti. Broj uređaja javne rasvete, zbog nove izgradnje, svake godine se povećava, što uz zamenu kvalitetnim rasvetnim elementima, utiče na rast troškova.
Podzemnom i nadzemnom elektroenergetskom mrežom, uređajima za merenje koji se nalaze u okviru trafo stanica, upravlja Elektrodistribucija.
Ovim Programom se planiraju sredstva za održavanje javnog osvetljenja na seoskom i gradskom području, kao i obaveze zaključno sa 31.12.2015. godine koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2016. godini.
14.1. Održavanje javnog osvetljenja
U okviru ove stavke realizovaće se redovno održavanje na gradskom i seoskom području i to:
- zamena pregorelih sijalica,
- zamena dotrajalih svetiljki,
- zamena delova oštećenih svetiljki i
- dodatni radovi na održavanju javnog osvetljenja
Ukupna vrednost: |
|
- održavanje javnog osvetljenja gradsko područje: |
24.400.000,00 din |
- održavanje javnog osvetljenja seosko područje (od 1.04.2016. godine): |
6.000.000,00 din |
Izvršenje: |
po programu, ugovoru i nalogu |
Poslovi povereni: |
javnom nabavkom (u dve partije) |
14.2. Obaveze
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i realizovanih poslova na održavanju javne rasvete na gradskom području na dan 31.12.2015. godine,koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2016. godini, u vrednosti 17.900.000,00 dinara.
14.3. Nepredviđeni troškovi
Obuhvataju troškove kamate i druge nepredviđene troškove u iznosu od 1.800.000,00 dinara.
UKUPNA VREDNOST II:
778.800.000,00 dinara
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program donosi se za 2016. godinu, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".