ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU GRADA KIKINDE

("Sl. list grada Kikinde", br. 14/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju grada Kikinde (u daljem tekstu: služba) i uređuje se njena nadležnost, organizacija, način rada, ovlašćenja i druga pitanja od značaja za rad službe.

Član 2

Služba se osniva u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom i podzakonskim aktima.

Član 3

Služba se osniva kao poseban organ grada Kikinde.

Naziv Službe ispisuje se na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na mađarskom jeziku i pismu.

Sedište Službe je u Kikindi, Trg srpskih dobrovoljaca 12.

Član 4

Služba ima pečat okruglog oblika prečnika 40 mm, koji sadrži grb Republike Srbije u sredini, oko kojeg je ispisan tekst: "Republika Srbija - Autonomna Pokrajina Vojvodina - Grad Kikinda - Služba za budžetsku inspekciju grada Kikinde - Kikinda."

Tekst pečata se ispisuje na srpskom jeziku ćiriličkim pismom i na mađarskom jeziku i pismu.

Član 5

Rad Službe je nezavisan i samostalan.

II NADLEŽNOSTI SLUŽBE

Član 6

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcije nad:

1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada Kikinde;

2) javnim preduzećima osnovanim od strane skupštine grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 7

Funkcija Službe je kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 6. ove odluke.

III ORGANIZACIJA I NAČIN RADA SLUŽBE

Član 8

Radom službe rukovodi šef Službe.

Šefa Službe postavlja i razrešava gradonačelnik grada Kikinde.

Šef Službe je na stalnom radu u službi.

Za šefa Službe može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje na studijama drugog stepena, diplomske akademske studije, master akademske studije, specijalističke strukovne studije, specijalističke akademske studije u obrazovno-naučnom polju društveno - humanističkih nauka, odnosno studijama u trajanju od najmanje četiri godine društvenog smera, najmanje pet godina radnog staža, poznavanje rada na računaru i položen državni stručni ispit.

Član 9

U Službi poslove kontrole obavlja budžetski inspektor.

Poslove budžetskog inspektora može da obavlja lice koje ima stečeno visoko obrazovanje na studijama drugog stepena, diplomske akademske studije, master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije ili specijalističke strukovne studije, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, ekonomskog smera, najmanje tri godine radnog staža na poslovima finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima, poznavanje rada na računaru i položen državni stručni ispit.

Član 10

Šef Službe donosi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta Službe, o zvanjima, zanimanjima i platama zaposlenih u službi, na koje saglasnost daje gradonačelnik grada Kikinde.

O pravima, obavezama i odgovornosti iz radnog odnosa šefa službe odlučuje gradonačelnik grada Kikinde.

O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornosti iz radnog odnosa zaposlenih u službi, odlučuje šef službe.

Član 11

Administrativne, računovodstvene, informatičke i druge prateće poslove od značaja za rad Službe obavljaju odgovarajući organi i službe Gradske uprave grada Kikinde.

Član 12

Služba vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 6. ove odluke, sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Član 13

Poslovi kontrole, u skladu sa ovom odlukom, obavljaju se po Programu rada budžetske inspekcije (u daljem tekstu: program) koji donosi gradonačelnik grada Kikinde, na predlog šefa Službe.

Program se donosi za najkasnije do 1. marta tekuće godine za tu godinu.

Član 14

U skladu sa programom iz člana 12. ove oduke, šef službe donosi Plan rada budžetske inspekcije za tekuću godinu (u daljem tekstu: plan).

Na osnovu plana i naloga za kontrolu koju izdaje šef službe, budžetski inspektor obavlja poslove kontrole.

Nalogom iz stava 2. ovog člana određuje se:

- budžetski inspektor koji će obaviti kontrolu;

- organ ili organizacija kod koje će se obaviti kontrola;

- predmet kontrole;

- rok za obavljanje kontrole;

- druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Član 15

Izuzetno od člana 13. i 14. ove odluke, poslovi kontrole mogu da se vrše i nezavisno od programa i plana, po pismenom zahtevu gradonačelnika grada Kikinde, kao vanredna kontrola.

Član 16

Pre otpočinjanja kontrole budžetski inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi organom ili organizacijom kod koje će se vršiti kontrola.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Odgovorno lice u organu i organizaciji dužno je da na zahtev budžetskog inspektora sačini pismeno objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.

Član 17

Ako se u postupku kontrole organa i organizacija utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisani način, usled čega nije moguće obaviti kontrolu, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.

Zaključak iz stava 1. ovog člana izdaje se u pismenoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Budžetski inspektor određuje rok za izvršenje zaključka koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 1. ovog člana može se izjaviti prigovor u roku od tri dana od dana prijema zaključka.

Budžetski inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 4. ovog člana u roku od pet dana od dana prijema prigovora.

Organ ili organizacija iz stava 1. ovog člana dužna je da o izvršenju zaključka obavesti budžetskog inspektora, koji posle dobijanja obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno posle isteka roka iz stava 3. ovog člana, nastavlja započetu kontrolu.

Član 18

O izvršenoj kontroli sastavlja se zapisnik u skladu sa zakonom.

Budžetski inspektor pre dostavljanja zapisnika sa nalazom upoznaje odgovorna lica u organu ili organizaciji kod koje je izvršena kontrola.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitosti ili nepravilnosti u zapisniku se navodi u čemu se one sastoje, dokazi na osnovu kojih su utvrđene, predlažu mere i određuju rokovi za njihovo otklanjanje.

Organ ili organizacija kod koje je vršena kontrola može uložiti primedbe na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe osnovane sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja organu ili organizaciji u roku od 15 dana od dana prijema primedaba.

Ako su primedbe neosnovane budžetski inspektor o tome pismeno obaveštava organ ili organizaciju.

Organ ili organizacija su dužni da u roku određenom u zapisniku obaveste budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i prilože dokaze o tome.

Budžetski inspektor po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana vrši kontrolu izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 19

Ako organ ili organizacija u roku ne postupi po merama iz člana 17. ove odluke budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 17. ove odluke.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Opštinskom veću opštine Kikinda (u daljem tekstu: opštinsko veće) u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana opštinsko veće odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

Član 20

Služba dostavlja gradonačelniku grada Kikinde izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalazima i merama.

Služba dostavlja zapisnik korisnicima budžetskih sredstava, organizacijama, preduzećima, pravnim licima i drugim subjektima iz člana 6. ove odluke, kod kojih je vršena inspekcija.

Služba dostavlja godišnji izveštaj o radu gradskom veću koja ga podnosi skupštini grada do 31. marta tekuće za prethodnu budžetsku godinu.

Član 21

Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i subjekata iz člana 6. ove odluke, nad kojima se vrši inspekcija.

Član 22

Rad službe je dostupan javnosti.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu službe odlučuje gradonačelnik grada Kikinde, u skladu sa zakonom.

IV RADNI ODNOSI

Član 23

Na zaposlene u službi shodno se primenjuju propisi o radnim odnosima i platama u organima lokalne samouprave.

Za obračun i isplatu plate šefa službe primenjuje se koeficijent utvrđen za rukovodioca organizacione jedinice u opštinskoj upravi (sekretar sekretarijata), a za obračun i isplatu plate budžetskog inspektora primenjuje se koeficijent utvrđen za odgovarajuće zvanje u lokalnoj samoupravi.

V SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 24

Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu grada Kikinde.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje šef službe, na osnovu ovlašćenja gradonačelnika grada Kikinde, odnosno gradonačelnik grada Kikinde.

Šef službe i gradonačelnik grada Kikinde su odgovorni za zakonito korišćenje sredstava koja su budžetom grada Kikinde predviđena za rad budžetske inspekcije.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Na pitanja u vezi sa radom službe i budžetskog inspektora koja nisu uređena ovom odlukom shodno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa koji regulišu ovu oblast.

Član 26

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".