ODLUKA
O USKLAĐIVANJU POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA "SLUŽBENI GLASNIK" BEOGRAD SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA

("Sl. glasnik RS", br. 77/2016)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Javno preduzeće "Službeni glasnik" Beograd (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je Zakonom o objavljivanju zakona i drugih propisa i opštih akata i o izdavanju "Službenog glasnika Republike Srbije" ("Službeni glasnik RS", broj 72/91 i "Službeni list SRJ", broj 11/93 - SUS i "Službeni glasnik RS", broj 30/10), radi obavljanja delatnosti izdavanja "Službenog glasnika Republike Srbije", izdavanja obrazaca čiji su oblik i sadržina utvrđeni republičkim propisima, kao i publikacija koje su od interesa za rad republičkih organa.

Član 2

Osnivanje Javnog preduzeća upisano je u sudski registar Okružnog privrednog suda u Beogradu, registarski uložak 1-23854-00, rešenje FI 462/92 od 17. januara 1992. godine, a prevedeno je u Registar privrednih subjekata u Agenciji za privredne registre rešenjem BD 76306/2005 od 15. jula 2005. godine.

Član 3

Osnivač Javnog preduzeća je Republika Srbija, a prava osnivača vrši Vlada (u daljem tekstu: Osnivač).

Sedište Osnivača je u Beogradu, Nemanjina broj 11, a matični broj Osnivača je 07020171.

Član 4

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Službeni glasnik".

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Službeni glasnik".

Sedište Javnog preduzeća je u Beogradu, Jovana Ristića broj 1.

Član 5

Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica i prava, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom i ovom odlukom.

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Javno preduzeće ima pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju statutom Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Statut).

2. Delatnosti Javnog preduzeća

Član 6

Pretežna delatnost Javnog preduzeća jeste:

- Šifra delatnosti: 5814.

- Naziv delatnosti: Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja.

Delatnosti Javnog preduzeća od opšteg interesa su izdavanje i uređivanje "Službenog glasnika Republike Srbije", "Službenog glasnika Republike Srbije - Međunarodni ugovori" i "Službenog glasnika Republike Srbije - Prosvetni glasnik", u štampanom i elektronskom izdanju (u daljem tekstu: Službeni glasnik), vođenje Pravno-informacionog sistema Republike Srbije i objavljivanje oglasa čija je obaveza objavljivanja u Službenom glasniku određena zakonom ili drugim propisom, u skladu sa zakonom.

Član 7

Javno preduzeće obavlja i delatnosti: izdavanje i štampanje obrazaca čija je sadržina određena propisima Republike Srbije; izdavanje knjiga u štampanom i elektronskom obliku; izdavanje i štampanje naučne i stručne i udžbeničke literature, enciklopedijskih izdanja, rečnika i priručnika, časopisa, biltena i drugih periodičnih publikacija i naučno-popularne literature; izdavanje i štampanje obrazaca čija sadržina nije određena propisima Republike Srbije, brošura, kalendara, rokovnika, agendi, telefonskih podsetnika, adresara, crtaćih i skicen blokova, registratora, dosijea, prospekata i sličnih proizvoda od izdavačkih usluga, u štampanoj i elektronskoj formi; svih vrsta grafičkih usluga (sa štampom i bez štampe) za račun trećih lica; prodaje na veliko i malo proizvoda Javnog preduzeća; prodaja na malo knjiga, kancelarijskog materijala i pribora; prodaja na veliko papira, kancelarijskog materijala i pribora; spoljno-trgovinski promet knjiga i papira; usluge prevođenja; druge delatnosti koje su određene Statutom, u skladu sa zakonom.

3. Prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema Osnivaču

Član 8

Osnivač daje saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:

1) dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća;

2) godišnji program poslovanja Javnog preduzeća;

3) raspodelu dobiti Javnog preduzeća i način pokrića gubitka Javnog preduzeća;

4) Statut;

5) statusne promene, promene pravne forme Javnog preduzeća i promene sedišta i poslovnog imena Javnog preduzeća;

6) ulaganje kapitala Javnog preduzeća i osnivanje drugih pravnih subjekata;

7) procenu vrednosti kapitala Javnog preduzeća i iskazivanje kapitala Javnog preduzeća u akcijama;

8) program svojinske transformacije Javnog preduzeća i odluku o svojinskoj transformaciji Javnog preduzeća;

9) otuđenje nepokretnih stvari na kojima Javno preduzeće ima pravo svojine koje nije steklo prenošenjem iz javne svojine u svojinu Javnog preduzeća;

10) otuđenje nepokretnih stvari koje su iz javne svojine prenesene u svojinu Javnog preduzeća;

11) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji ne ulaze u obavljanje delatnosti od opšteg interesa;

12) cene prodaje Službenog glasnika, visinu pretplate na Službeni glasnik, visinu naknade za pristup Pravno-informacionom sistemu Republike Srbije kad se za pristup plaća naknada, visinu naknade za objavljivanje akata koji se obavezno objavljuju u Službenom glasniku, ali uz plaćanje naknade i visinu naknade za objavljivanje akata pravnih i fizičkih lica koji se objavljuju u Službenom glasniku iako njihovo objavljivanje nije obavezno;

13) isplatu stimulacije direktoru i izvršnom direktoru.

Akt na koji Osnivač daje saglasnost smatra se usvojenim kad Osnivač na njega da saglasnost.

Na akte kojima se odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala Osnivač daje prethodnu saglasnost.

Član 9

Godišnji program poslovanja Javnog preduzeća donosi se i dostavlja Osnivaču radi davanja saglasnosti najkasnije u roku od 15 dana od dana usvajanja akta o budžetu Republike Srbije.

Sadržina godišnjeg programa poslovanja i posledice njegovog nedonošenja, predviđeni su zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Javno preduzeće dužno je da dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja i godišnji program poslovanja uskladi sa zakonima i programskim i planskim aktima Osnivača.

Član 10

Javno preduzeće dužno je da ministarstvu nadležnom za poslove privrede dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, na obrascu izveštaja koji propiše ministar nadležan za poslove privrede, u skladu sa zakonom.

Član 11

Ako se usvojeni godišnji program poslovanja Javnog preduzeća ne sprovodi u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, ministarstvo nadležno za poslove finansija i ministarstvo nadležno za poslove rada i zapošljavanja neće izvršiti overu obrazaca koje Vlada propisuje za kontrolu obračuna i isplate zarada u javnim preduzećima, u skladu sa zakonom.

Član 12

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Osnivač preduzima mere kojima se obezbeđuje nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa Javnog preduzeća, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

2) razrešenje Direktora i imenovanje privremenog direktora;

3) ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u svojini Javnog preduzeća i u javnoj svojini.

Za vreme ratnog stanja Osnivač može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju koja je potrebna za obavljanje delatnosti od opšteg interesa Javnog preduzeća.

Član 13

Zaposleni u Javnom preduzeću imaju pravo na štrajk koje ostvaruju u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk.

Član 14

U budžetu Republike Srbije Javnom preduzeću se obezbeđuje deo potrebnih sredstava za objavljivanje zakona i drugih propisa i akata koji se obavezno objavljuju u Službenom glasniku, kao i za vođenje Pravno-informacionog sistema Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće dužno je da predloži poseban program koji sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava koja su obezbeđena u budžetu Republike Srbije.

Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.

4. Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti i način pokrića gubitaka i snošenje rizika

Član 15

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima.

Dobit i gubitak Javnog preduzeća utvrđuje se i raspodeljuje u skladu sa zakonom.

Odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača, i njome se određuje deo sredstava koji se uplaćuje u budžet Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Odluku o načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

5. Komisija za reviziju

Član 16

Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju, koju imenuje Nadzorni odbor.

Komisija za reviziju ima predsednika i dva člana, s tim što se za predsednika imenuje nezavisni član Nadzornog odbora. Članovi Komisije za reviziju moraju ispunjavati uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Komisija za reviziju:

1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;

2) ispituje primenu računovodstvenih standarda prilikom pripreme finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu finansijskih izveštaja;

3) ispituje da li su ispunjeni uslovi za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;

4) učestvuje u postupku izbora revizora koji vrši reviziju finansijskih izveštaja i predlaže kandidata za revizora, u skladu sa zakonom;

5) daje obrazloženi predlog za otkaz ugovora sa revizorom i vrši proveru nezavisnosti i objektivnosti revizora, u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija;

6) vrši nadzor nad postupkom revizije, uključujući i određivanje ključnih pitanja koja treba da budu predmet revizije;

7) obavlja druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.

Najmanje jednom godišnje Komisija za reviziju podnosi izveštaje Nadzornom odboru o pitanjima iz svog delokruga.

6. Uslovi i način zaduživanja Javnog preduzeća

Član 17

Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.

7. Zastupanje Javnog preduzeća

Član 18

Javno preduzeće u poslovima unutrašnjeg i spoljnotrgovinskog prometa zastupa i predstavlja Direktor, bez ograničenja.

Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.

Direktor može, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

8. Iznos osnovnog kapitala, opis i vrsta nenovčanog uloga

Član 19

Javno preduzeće posluje sredstvima Javnog preduzeća "Službeni glasnik" Beograd.

Ukupan upisani osnovni kapital Javnog preduzeća na dan 31. oktobra 2013. godine iznosi 1.314.432.000,00 dinara (slovima: jedna milijarda trista četrnaest miliona četristo trideset dve hiljade dinara) i čini ga nenovčani ulog.

Osnovni kapital unet je u celosti.

Osnovni kapital iz stava 2. ovog člana udeo je Osnivača, kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

9. Imovina Javnog preduzeća i otuđenje imovine Javnog preduzeća

Član 20

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine Javnog preduzeća na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

10. Organi Javnog preduzeća

Član 21

Organi Javnog preduzeća su Nadzorni odbor i Direktor.

Nadzorni odbor

Član 22

Nadzorni odbor ima pet članova, koje imenuje Vlada.

Za predsednika i člana Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Nadzorni odbor čine jedan član koji je predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću, jedan član koji mora biti nezavisan član Nadzornog odbora Javnog preduzeća i tri člana koji se imenuju iz reda funkcionera ili državnih službenika na položaju, i to po jedan iz ministarstva nadležnog za poslove državne uprave, iz Generalnog sekretarijata Vlade, odnosno iz Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora je četiri godine.

Član 23

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planovima poslovne strategije i razvoja;

3) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti i izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja finansijske izveštaje Javnog preduzeća;

5) donosi odluke o raspodeli dobiti Javnog preduzeća i o načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća;

6) donosi Statut;

7) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata, promeni pravne forme Javnog preduzeća i promeni sedišta i poslovnog imena Javnog preduzeća;

8) odobrava ulaganje kapitala Javnog preduzeća;

9) donosi program svojinske transformacije Javnog preduzeća i odluku o svojinskoj transformaciji Javnog preduzeća;

10 donosi akt o proceni vrednosti kapitala Javnog preduzeća i o iskazivanju kapitala u akcijama;

11) donosi odluku o otuđenju nepokretne stvari na kojoj Javno preduzeće ima pravo svojine koje nije steklo prenošenjem iz javne svojine u svojinu Javnog preduzeća;

12) donosi odluku o otuđenju nepokretne stvari koja je iz javne svojine prenesena u svojinu Javnog preduzeća;

13) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji ne ulaze u obavljanje delatnosti od opšteg interesa;

14) donosi odluku o ceni prodaje Službenog glasnika, visini pretplate na Službeni glasnik, visini naknade za pristup Pravno-informacionom sistemu Republike Srbije kad se za pristup plaća naknada, visinu naknade za objavljivanje akata koji se obavezno objavljuju u Službenom glasniku, ali uz plaćanje naknade i visinu naknade za objavljivanje akata pravnih i fizičkih lica koji se objavljuju u Službenom glasniku iako njihovo objavljivanje nije obavezno;

15) donosi odluku kojom se saglašava sa davanjem ili oduzimanjem prokure;

16) uspostavlja računovodstvene politike Javnog preduzeća i politike upravljanja rizicima;

17) nadzire rad Direktora;

18) zaključuje ugovor o radu na određeno vreme sa Direktorom;

19) imenuje članove Komisije za reviziju i poverava joj poslove koji nisu predviđeni ovom odlukom;

20) donosi odluku o isplati stimulacije Direktoru i izvršnim direktorima.

Nadzorni odbor obavlja i druge poslove koji su kao delokrug Nadzornog odbora predviđeni zakonom i Statutom.

Član 24

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.

Član 25

Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Član 26

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Osnivač.

Direktor

Član 27

Direktora imenuje Osnivač na četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs za imenovanje Direktora sprovodi se u postupku propisanom zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 28

Za Direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Direktor je javni funkcioner u smislu zakona kojim se uređuje borba protiv korupcije.

Član 29

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje rad Javnog preduzeća i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;

5) predlaže finansijske izveštaje Javnog preduzeća;

6) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

7) predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

8) izvršava odluke Nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore i zaključuje sa njima ugovore o radu, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

10) bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće;

11) donosi akt o sistematizaciji poslova u Javnom preduzeću.

Direktor je glavni i odgovorni urednik Službenog glasnika.

Direktor donosi opšte i pojedinačne akte Javnog preduzeća i obavlja druge poslove predviđene zakonom i Statutom, pod uslovom da ti akti i poslovi nisu zakonom, ovom odlukom ili Statutom predviđeni kao delokrug Nadzornog odbora.

Član 30

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 31

Mandat Direktora prestaje istekom vremena na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Direktor podnosi ostavku Osnivaču, u pisanoj formi.

Direktor može da povuče ostavku sve dok je Osnivač ne primi.

Direktor može biti razrešen iz razloga predviđenih zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 32

Predlog za razrešenje Direktora podnosi ministarstvo nadležno za poslove privrede, a može ga podneti i Nadzorni odbor, preko tog ministarstva.

Predlog za razrešenje Direktora mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se razrešenje predlaže.

Na postupak u kome se odlučuje da li će Direktor biti razrešen ili ne, primenjuje se zakon kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 33

Direktor može biti suspendovan na način i pod uslovima predviđenim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 34

Javno preduzeće može imati vršioca dužnosti direktora koga imenuje Osnivač u slučajevima, pod uslovima i na period koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja Direktora.

Izvršni direktor

Član 35

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom.

Broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom, s tim što ih ne može biti više od sedam.

Za izvršnog direktora imenuje se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, kao i uslove predviđene sistematizacijom poslova.

11. Zaštita životne sredine

Član 36

Javno preduzeće dužno je da primenjuje sve zakone i druge propise kojima se uređuje zaštita životne sredine.

12. Javnost u radu Javnog preduzeća

Član 37

Javno preduzeće dužno je da na svojoj internet stranici objavi:

1) radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost.

13. Opšti akti Javnog preduzeća

Član 38

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut, odluke, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Ostali opšti akti Javnog preduzeća ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Statuta.

Član 39

Statutom se podrobnije uređuju: poslovno ime i sedište Javnog preduzeća; obavljanje delatnosti Javnog preduzeća koje nisu predviđene ovom odlukom; zastupanje Javnog preduzeća; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitka Javnog preduzeća; rezerve; delokrug Nadzornog odbora i Direktora; način na koji se u Nadzorni odbor imenuje predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću; broj izvršnih direktora i njihova ovlašćenja; opšti akti Javnog preduzeća, nadležnost za njihovo donošenje i način njihovog stupanja na snagu; izgled i sadržina pečata i štambilja Javnog preduzeća; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Javnom preduzeću.

14. Prelazne i završne odredbe

Član 40

Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom, Zakonom o objavljivanju zakona i drugih propisa i akata ("Službeni glasnik RS", broj 45/13) i Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Javno preduzeće uskladiće Statut sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 41

Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".